ျငိမ္းခ်မ္းေအး – “ပန္းခ်ီအႏုပညာကို လူအမ်ား ခံစားႏိုင္ဖို႔ရာ”

 

ျငိမ္းခ်မ္းေအး – “ပန္းခ်ီအႏုပညာကို လူအမ်ား ခံစားႏိုင္ဖို႔ရာ”
(မိုးမခ) စက္တင္ဘာ ၂၇၊ ၂၀၁၆
 
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ပံု ပန္းခ်ီ – ဆရာ သန္းေဌးေမာင္ရဲ႕ လက္ရာကို မဂၢဇင္း မ်က္ႏွာဖံုးတင္ေတာ့ ဒီမိုကေရစီလိုလားသူမ်ားလို႔ ယူဆရတဲ့ (သို႔မဟုတ္) ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို ၾကည္ညိဳေလးစားခ်စ္ခင္သူမ်ား ေခါင္းစဥ္ေအာက္က လူတခ်ိဳ႕ မိုးမခ စာမ်က္ႏွာမွာ လာဆဲၾကတယ္။ မ်က္ႏွာဖံုးကို ကန္႔ကြယ္တယ္ ဆိုၾကတယ္။ က်ေနာ္ သူတို႔ကို အျပစ္မတင္ပါဘူး။ ရယ္သြမ္းလည္း မေသြးရက္ပါဘူး။ ဝမ္းနည္းစိတ္ပဲ ျဖစ္မိပါတယ္။

အႏုပညာ ဆိုတာ အေတြးအေခၚ တခု၊ စိတ္ကူးတခု ျဖစ္ေပၚေစဖို႔ တြန္းအားျဖစ္ေအာင္ ပုံသဏၭာန္ တခု တည္ေဆာက္ယူျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ရုပ္ပံု တခုခု ပစၥည္း တခုခု ျဖစ္ေအာင္ လုပ္တာ၊ အခ်ိဳးညီေအာင္ တူေအာင္ လုပ္တာ အႏုပညာ မဟုတ္ပါဘူး။

လူ သတၱဝါ သက္ ရွိ သက္မဲ့ ရုပ္ဝတၳဳမ်ားကို အရွိတရားအတိုင္း သမားရိုးက် ပံုေဖာ္ ေရးဆြဲမႈဟာ အရွိတရား၊ အျဖစ္တရားကိုသာ ပံုေဖာ္ႏိုင္ပါတယ္။ သဘာဝ သရုပ္မွန္ကို ဖယ္ခြဲ ေသြဖည္ ေရးျခင္းက ပကတိ အရွိတရား အျပင္ မရွိျခင္း၊ မဲ့ျခင္း ဗလာ နယ္ပယ္ကိုပါ ပံုေဖာ္ႏိုင္စြမ္းပါတယ္။ ပိုမိုက်ယ္ျပန္႔တဲ့ သေဘာဆက္ခ်ဲ႕ရင္ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱ အျမဲမရွိျခင္း၊ ဆင္းရဲျခင္း၊ အစိုးမရျခင္း သေဘာအထိ ယူႏိုင္ပါတယ္။

(လူသာမန္ အသိ ယူဆထားၾကတဲ့ ) တိက်ေသခ်ာတယ္ဆိုတဲ့ Science သိပၸံပညာ ဆိုတာမွာေတာင္ ျဒပ္မဲ့ သေဘာရွိပါတယ္။ ျဒပ္ရွိ Concrete ျဖစ္ရမယ္ သေဘာ အရာရာမွာ မေဆာင္ပါ။ ၂၀ ရာစု အစမွာ ကတည္းက ပလန္႔ရဲ႕ ကြမ္တမ္ အယူအဆ၊ အိုင္စတိုင္းရဲ႕ ႏိႈင္းရ ဓမၼ တရား ေတြဟာ အရွိတရား (Reality) ကို သိပၸံ ကေန ရိုးရိုးရွင္းရွင္း ပံုေဖာ္မႈ ဆိုတဲ့ လမ္းေၾကာင္းကေန ခြဲထြက္ခဲ့ၾကတယ္။ လူသားရဲ႕ ေန႔စဥ္ျမင္ရႈေနတဲ့ လက္ေတြ႕ ဘဝ အျမင္ ေတြနဲ႔ သိပၸံ သေဘာတရား သီအိုေရ ေတြကို ေတာ္လွန္ ေျပာင္းျပန္လွန္ပစ္ခဲ့ၾကတယ္။ မ်က္ျမင္ သေဘာမေဆာင္တဲ့ အဆံုးအစမဲ့ ကာလ အာကာသ သေဘာကို အေျချပဳၿပီး ေခတ္သစ္ ရူပေဗဒဟာ “Non-representational ကိုယ္စားျပဳ မေဖာ္ျပႏိုင္တဲ့ Abstract ျဒပ္မဲ့ သေဘာ” နဲ႔ အထြတ္အထိပ္ ေရာက္ခဲ့ျခင္းပါ။ နယူတန္ေခတ္မွာ ရုပ္ဝတၳဳ ပစၥည္းတခုခုနဲ႔ သိပၸံကို ပံုေဖာ္ ရွင္းျပခဲ့ေပမယ့္ အိုင္စတိုင္း ေခတ္က စလို႔ ေမာ္ဒန္ရူပပညာရွင္မ်ားဟာ ကုိယ္စားျပဳ ေဖာ္ျပလိုမရတာေတြ အတြက္ပါ ထည့္ သြင္း စဥ္းစားခဲ့လို႔ ေခတ္သစ္သိပၸံပညာ တိုးတက္ခဲ့ျခင္းပါပဲ။

ပန္းခ်ီ အႏုပညာက ပံုေဖာ္တဲ့ ျဒပ္မဲ့သေဘာ (Abstractionism) ဟာလည္း ဒီလိုပါပဲ။ လူ ပါတဲ့ ပန္းခ်ီကားမွာ လူသားရဲ႕ ၾကန္အန္လကၡဏာမ်ားကို ပယ္ၿပီး Form & Shape ပံုသဏၭာန္ ပံုသရုပ္မွန္ကို ပံုဖ်က္ထားျခင္း (Distortion) လုပ္ျခင္း၊ Distored Form ေတြ သံုးျခင္းမွာ သတင္းစကားေတြပါပါတယ္။ အဓိပၸာယ္ေတြ ရွိပါတယ္။ မ်က္ျမင္ဘဝမွာ အရွိအတိုင္း ျမင္ေတြ႕ရတဲ့ လူ ပံုသဏၭာန္ေနာက္ကြယ္က အားေတြ၊ ကိုယ္စားျပဳ မေဖာ္ျပႏိုင္တဲ့ ျဒပ္မဲ့ သေဘာေတြနဲ႔ ရုပ္ခႏၶာကိုယ္ ေနာက္ကြယ္က နာမ္ ဝိညာဥ္ စိတၱဇတရားကို ေဖာ္ထုတ္ျခင္း အႏုပညာဟာ ေခတ္သစ္ပန္းခ်ီကို အထြတ္အထိပ္ ေရာက္ေစခဲ့ပါတယ္။ ဥပမာ – ပန္းခ်ီေက်ာ္ ပီကာဆိုရဲ႕ လူပံုတူ ပန္းခ်ီကားမ်ား။

အေပၚယံ အသြင္အျပင္ လကၡဏာ ရုပ္ ခႏၶာ သေဘာကို ပယ္ၿပီး လူသားရဲ႕ အတြင္း အဇၥ်တၱသႏၱာန္ (Inner Nature) အႏွစ္သာရကို ေဖာ္က်ဴးျခင္း၊ မိေအာင္ ဖမ္းျခင္းဆိုတာ ရသ ဂုဏ္ေျမာက္တဲ့ အႏုပညာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ တေန႔လုပ္မွ တေန႔စား၊ ရရာ စားစား ‘Hand-to-Mouth’ ဘဝ လူမႈ-စီးပြား-ႏိုင္ငံေရး ေနာက္ခံက ဗမာျပည္ရဲ႕ လူအမ်ားစု အတြက္ အဆင့္ျမင့္ အႏုသုခုမ စိတၱ အာဟာရေတြ၊ သီအိုရီေတြ သိဖို႔ နားလည္ဖို႔ ခံစားဖို႔ မေမွ်ာ္လင့္ႏိုင္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ မဂၢဇင္း မ်က္ႏွာဖံုး ပန္းခ်ီကို မႏွစ္သက္ မခံစားႏိုင္ၾကတဲ့ လူမ်ားကို က်ေနာ္ ဘာမွ ျပန္လွန္ တံု႔ျပန္စရာ မရွိသလို၊ ပစ္တင္မႈ ဒါမွမဟုတ္ သေရာ္မႈ မလုပ္လိုပါဘူး။

တခုေတာ့ ရွိပါတယ္။ က်ေနာ့္ဘက္က မ်က္ႏွာဖံုးကိစၥ ရွင္း စရာမွာ တခ်က္က်န္ပါေသးတယ္။ က်ေနာ္က အထူးသျဖင့္ NLD အစိုးရ အျဖစ္ တာဝန္ယူရကတည္းက ဦးထင္ေက်ာ္နဲ႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ပန္းခ်ီ သို႔မဟုတ္ ဓာတ္ပံု မိုးမခ မွာ လံုးဝ မ်က္ႏွာဖံုး မတင္ဘူးလို႔ တကိုယ္ေရ သေဘာ ဆံုးျဖတ္ထားတာပါ။ ဘာေၾကာင့္ဆို ပံုရိပ္ကို အသံုးခ်မႈ မျဖစ္ေစခ်င္လို႔ပါ။ မိုးမခက ေပၚျပဴလာ ျဖစ္ေနသူေတြ ေရွ႕တန္းတင္ ေရာင္းရမယ့္ အဆင့္လည္း မဟုတ္သလို မူဝါဒ နဲ႔လည္း မကိုက္ဘူး ယူဆလို႔ပါ။ ဒီအေၾကာင္း ေဆြးေႏြးတာမ်ိဳး မလုပ္ျဖစ္ခဲ့ေပမယ့္ အယ္ဒီတာအဖြဲ႕ဆရာမ်ားလည္း ဒီသေဘာပဲလို႔ ခံယူထားတယ္လို႔ ယူဆထားပါတယ္။

မိုးမခက ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၊ ဗိုလ္ေအာင္ေက်ာ္၊ အေမ လူထု ေဒၚအမာ၊ ဦးခင္ေမာင္လတ္ + ေဒၚခင္မ်ိဳးခ်စ္ ေမာင္ႏွံ ရာျပည့္ နဲ႔ မိတ္ေဆြမ်ား ဓာတ္ပံုေတြ၊ ဦးဝင္းတင္၊ ေမာင္စြမ္းရည္၊ ဆလိုင္းတင္ေမာင္ဦး နဲ႔ ယေန႔ေခတ္ ေက်ာင္းသား လူငယ္ သပိတ္ေမွာက္ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြနဲ႔ အျခား သမိုင္း သရုပ္ေဖာ္၊ အႏုပညာ သရုပ္ေဖာ္ ေတြကိုသာ လစဥ္ သင့္ေလ်ာ္ရာ တင္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ ၿပီးခဲ့တဲ့ ဧၿပီတုန္းကေတာ့ စစ္တပ္ပါတီ ေခြးရံႈး ဝက္ရံႈး မဲရံႈး ၿပီး အစိုးရကေန ဆင္းေပးလိုက္ရတာကို ခပ္ပါးပါးေလး ေလွာင္ထားတဲ့ သၾကၤန္ ကာတြန္း တကြက္ကို မ်က္ႏွာဖံုးတင္ရာမွာသာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ လို႔ ယူဆႏိုင္တဲ့ ကာတြန္း ပံုေဖာ္မႈ ပါပါတယ္။ ထြက္ၿပီးသမွ် အုပ္ ၃၀ မွာ လက္တမ္း မွတ္မိသေလာက္ေတာ့ ဒါပါပဲ။

အခု ဆရာ သန္းေဌးေမာင္ ပန္းခ်ီ ကိုလည္း အင္မတန္ လက္ရာကို ႏွစ္သက္မိလို႔ တန္ဖိုးထားၿပီး တင္ခဲ့ျခင္း သက္သက္ျဖစ္ပါတယ္။ တန္ဖိုးထားမႈမွာ ပန္းခ်ီဆရာကိုေကာ၊ အႏုပညာ ပံုေဖာ္မႈကိုေကာ၊ မဂၢဇင္း ပါ ဆက္စပ္ က႑ ေဆာင္းပါးမ်ားနဲ႔ ဆက္စပ္တဲ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ထမ္းေနရတဲ့ တာဝန္၊ ရြက္ရမယ့္ ဝန္၊ သူ႔ လုပ္အားေတြေကာ အားလံုးပါပါတယ္။

ေနာက္တခ်က္ကေတာ့ ပန္းခ်ီဆရာ သန္းေဌးေမာင္ ကိုယ္တိုင္ကလည္း ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို အင္မတန္ ၾကည္ညိဳေလးစားသူ၊ သူတတ္စြမ္းတဲ့ အႏုပညာ ဖန္တီမႈေတြနဲ႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၊ NLD နဲ႔ ဗမာ့ ဒီမိုကေရစီ အေရးကို ပံ့ပိုးေနသူ တဦးျဖစ္ပါတယ္။

ျပန္ခ်ဳပ္ရရင္ စနစ္ဆိုး၊ ေခတ္ဆိုး ကို ျဖတ္သန္းခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း (၅၀) ေက်ာ္ အတြင္းမွာ လူေတြရဲ႕ စိတၱ ပိုင္းဆိုင္ရာ ခံစားမႈ၊ သိတတ္မႈ၊ ေျမာ္ျမင္မႈေတြ ယုတ္ေလ်ာ့ခဲ့ရတာ အင္မတန္ ဝမ္းနည္းစရာ ေကာင္းပါတယ္။ အႏုပညာ ခံစားမႈ သိမႈ၊ တတ္မႈ၊ ကင္းမဲ့ေနရတဲ့ လူသားအခ်ဳိ႔ေတြရဲ့ ဘဝ အတြက္ က်ေနာ္တို႔ အမ်ားႀကီး အလုပ္လုပ္ရဦးမယ္ ျဖစ္ေၾကာင္းပါ..။

ၿငိမ္းခ်မ္းေအး
စက္တင္ဘာ ၂၆၊ ၂၀၁၆