အေတြးအျမင္ ေမာင္ရစ္

ေမာင္ရစ္ – အေျပာင္းအလဲအတြက္ ေမတၱာ၊ အိမ္သာနဲ႔ ေခါင္းေဆာင္ေကာင္း

Artist Than Htay Maung (2014)

ေမာင္ရစ္ – အေျပာင္းအလဲအတြက္ ေမတၱာ၊ အိမ္သာနဲ႔ ေခါင္းေဆာင္ေကာင္း

(အေတြးအျမင္ မတ္ ၂၀၁၆ အတြက္ စာမူ) မိုုးမခ၊ မတ္ ၆၊ ၂၀၁၆

အခုေဆာင္းပါးပါ အေၾကာင္းအရာေတြက လြန္ခဲ့တဲ့ ၇ ႏွစ္၊ ၂၀၀၈ နာဂစ္မုန္တိုင္းအလြန္၊ ျမန္မာျပည္အေရးအခင္းမ်ား လိႈင္းၾကီးေလထန္ျဖစ္ေနစဥ္ ျမန္မာျပည္က ျပည္ပကို ေခတၱၾကြလာတဲ့ ဆရာေတာ္တပါးနဲ႔ စကားလက္ဆုံ ေျပာျဖစ္ခဲ့တာေတြကို ျပန္လည္ ေဖာ္ျပတာပါ။ အဲသည္တုန္းက ျမန္မာျပည္ရဲ့ အေျပာင္းအလဲကို အားလုံးက အျပင္းအထန္ေတာင့္တျပီး ရုန္းကန္ေနၾကခ်ိန္၊ ျမန္မာျပည္က အတိုက္အခံေခါင္းေဆာင္ေတြ၊ ေက်ာင္းသားလူငယ္ေတြ အက်ဥ္းေထာင္အသီးသီးမွာ ေထာင္သြင္း အက်ဥ္းခ်ခံေနရခ်ိန္လည္း ျဖစ္ပါတယ္။ အခုအခ်ိန္မွာေတာ့ျဖင့္ အခ်ိန္အခါ အေျခအေနေတြဟာ ‘ေျပာင္းလဲခ်ိန္တန္ျပီ’ လို႔ ဆိုၾကရေတာ့မယ္ အခါ ျဖစ္ေနပါျပီ။ အခု အဲသည္တုန္းက အၾကပ္အတည္းကာလကို ျပန္ျမင္ေယာင္ျပီးေတာ့ ဖတ္ၾကည့္ေစခ်င္ပါတယ္။

အစကေတာ့ ျမန္မာျပည္က ေခတၱလာေရာက္တဲ့ ဆရာေတာ္တပါးက စာအုပ္စာတမ္းတခ်ဳိ႔ ဖတ္ခ်င္တာေတြရွိလုိ႔ ရွာေဖြေပးမိတာပါ။ ျပီးေတာ့ ဆရာေတာ္နဲ႔ စကားစျမည္ ေျပာဆို တင္ေလွ်ာက္ျဖစ္ပါတယ္။ ေမာင္ရစ္က စကားလည္း ၄ လုံးကြဲေအာင္ မေျပာတတ္၊ (ဒီ မို က ေရ စီ … ဟုိက္ … ၅ လုံး ျဖစ္သြားျပီ)။ စာလည္း တည့္တည့္ ေျဖာင့္ေျဖာင့္ မေရးတတ္ပါဘူး။ (ဒီေကာင္က ေစာင္းျပီးေျပာတယ္ တဲ့၊ လက္ေရးမလွဘူးလို႔ ဆိုတာနဲ႔တူရဲ႕)။ ဆရာေတာ္ကို အင္တာဗ်ဴးဖို႔ မစဥ္းစားရဲပါ။ ေနာက္ေတာ့လည္း ေမးျဖစ္တာေလးေတြကို ဆရာေတာ္က ေစတနာ ေမတၱာထားျပီး ေျဖခဲ့ေတာ့ အဲသည္အေၾကာင္းေတာ့ ေရးဦးမွပဲဆိုျပီး ေရးပါတယ္။

ဆရာေတာ္က ျပည္ပခရီးလွည့္ျပီး ျမန္မာေတြနဲ႔ေတြ႔ဆုံ၊ တရားေရေအး တိုက္ေကၽြးခဲ့ေလေတာ့ လမ္းမွာ ေတြ႔သမွ်ျမန္မာေတြ၊ ျမန္မာမိသားစုေတြကို ဘယ္လုိ ျမင္မိပါတုန္းလို႔ ေမးပါတယ္။

“ျမန္မာေတြက မညီညြတ္ၾကဘူး …” တဲ့

ဆရာေတာ္က ေျဖတယ္။

ဒါကလည္း ျမန္မာေတြ မညီညြတ္တာက ေပါရာဏေတာင္ ျဖစ္သြားျပီ။ ေမာ္ဒန္ မျဖစ္ေတာ့ဘူး။ ေျပာေနစရာေတာင္ မလိုဘူး။ တမာၻလုံးေတာင္ သိတယ္ … လို႔ ေျပာရမလို ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဒါကို ဆရာေတာ္က အဆန္းလုပ္ျပီး ေျပာေတာ့ ေမာင္ရစ္စိတ္ထဲ ဘယ္လိုမွ မေနဘူးေလ။

ျမန္မာေတြ မညီညြတ္တာကို ဘယ္လို ေျဖရွင္းၾကမလဲ … လို႔ ေမာင္ရစ္က ဆက္ေမးပါတယ္။ ဆရာေတာ္က ဘုရားရွင္ရဲ႕ တရားဓမၼနဲ႔ပဲ ေျဖရွင္းရမွာ ျဖစ္ပါတယ္တဲ့။ ဟိုက္ေရာ … လက္နက္ကိုင္ထားတဲ့ ရန္လိုသူၾကီးေတြကို ေမတၱာပို႔ရေခ်ဦးေတာ့မည္ လို႔ ခပ္တုံးတုံးပဲ ေမာင္ရစ္က ေတြးမိပါတယ္။

သို႔ေသာ္ ဆရာေတာ္ ေျပာတာက ဒီလိုပါ။ မိမိနဲ႔ ဆက္စပ္ ပတ္သက္ေနသမွ် ပုဂၢဳိလ္ေတြကို မ်က္ေမွာက္မွာေကာ၊ မ်က္ကြယ္မွာေကာ၊ ကိုယ္ ႏႈတ္ ႏွလုံး ၃ ပါးလုံးနဲ႔ ေမတၱာထားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္ တဲ့။

မ်က္ေမွာက္မွာလည္း စိတ္ကေန ေမတၱာထားတာ၊ ႏႈတ္ကလည္း ေမတၱာထားတဲ့ စကားကို ဆိုတာ။ ကိုယ္ကာယအားျဖင့္လည္း သူ ခ်မ္းသာေအာင္ ျပဳစု ေဆာင္ရြက္ေပးတာ ျဖစ္ပါတယ္ တဲ့။ ျပီးေတာ့ မ်က္ကြယ္မွာလည္း သူ႔ကို မွန္းဆ ေမတၱာပို႔တာ၊ ႏႈတ္ကလည္း သူ႔ကို ရည္ရြယ္ေသာ ေမတၱာ စကားသာ ဆုိတာ။ ျပီးေတာ့ သူ႔အေၾကာင္းကိစၥ ၾကဳံလာလ်င္လည္း သူ႔ကိုယ္စား ေဆာင္ရြက္ေပးတာ ျဖစ္ပါသတဲ့။

ဘုရားရွင္ လက္ထက္မွာ သာ၀ကေတြ၊ သံဃာေတာ္ေတြဟာ အဲသည္လို က်င့္ၾကံၾကပါ သတဲ့။ ရဟန္းအခ်င္းခ်င္း မ်က္ေမွာက္ေကာ၊ မ်က္ကြယ္မွာပါ ေမတၱာထား ေစာင့္ေရွာက္ ကာကြယ္ၾကပါသတဲ့။ တစုံတဦးက ျပစ္တင္စကား ဆိုလာလွ်င္၊ မေကာင္းၾကံစည္လာလွ်င္ သံဃာတို႔က စိတ္ကို သန္႔ရွင္း တည္ျငိမ္စြာနဲ႔ ေမတၱာထားျပီး ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ၾကပါသတဲ့။ အဲသည္ေတာ့ သံဃာဆိုတာ သာမဂၢီ ဆိုတဲ့ စည္းလုံးညီညြတ္ေသာ အစုအေ၀းျဖစ္ အဓြန္႔ရွည္ျပီး သာသနာကို ေစာင့္ေရွာက္ ထြန္းကားေစပါ သတဲ့။ အဲသည္လို “သမဂၢါနံ တေပါ သုေခါ …” ဆိုျပီး ဒီလို သံဃာေကာင္း သံဃာျမတ္တို႔ စုေ၀းေပါင္းဖက္ျခင္းကေနျပီးေတာ့ နိဗၺာန္ ခ်မ္းသာအထိ ရရွိေစေအာင္ အက်ဳိးမ်ားႏိုင္ပါသတဲ့ လို႔ ဆရာေတာ္က ရွင္းျပပါတယ္။

ေမာင္ရစ္လည္း သူ႔ပါရမီ မမွီမကန္း ရွိသေလာက္နဲ႔ မရွိတဲ့ ဉာဏ္အလင္းေလး ဘာေလး နည္းနည္းေတာ့ မီးျခစ္ေက်ာက္ေလာက္ အလင္းပြင့္သြားပါတယ္။

” ဟာ … ဆရာေတာ္ေျပာတာ သေဘာေပါက္ျပီ။ တပည့္ေတာ္တို႔ အခ်င္းခ်င္း အတင္းေျပာတဲ့ အက်င့္ကို စြန္႔လႊတ္ခိုင္းတာပဲ မဟုတ္လား …” ဆိုျပီး ေမာင္ရစ္က တရား ေထာက္လိုက္မိပါတယ္။

ဆရာေတာ္က ကိုယ့္မိတ္ေဆြေတြ အခ်င္းခ်င္းမွာ မညီညြတ္ၾကေတာ့ အလုပ္တခု လုပ္ဖို႔ တည္လိုက္တာနဲ႔ အခ်င္းခ်င္းစျပီး တကြဲတျပား စျဖစ္ကုန္ၾကတယ္၊ အခ်င္းခ်င္းေတြကို အျပစ္ဖို႔ ေျပာဆို ရႈတ္ခ်ၾကတာေတြ လုပ္တာနဲ႔ တဖက္သားကိုေတာင္ အေရးယူဖို႔ မျဖစ္ေျမာက္ခဲ့တာေတြ ရွိတယ္လို႔ ဆရာေတာ္က ေထာက္ျပပါတယ္။ သည္ေတာ့ အျပင္လူေတြကိုယ္တိုင္ကလည္း ကူညီခ်င္ဦးေတာ့ အခ်င္းခ်င္း မညီညြတ္ၾကတာနဲ႔ တဖက္သားေတြဆီကုိ ပိုျပီး တိမ္းညြတ္ကုန္ၾကတယ္လို႔ သုံးသပ္ပါတယ္။

ဟုတ္တာေပါ့ ဘုရား၊ ကိုယ့္အိမ္မွ မသာရင္ ဧည့္ ဘယ္လာမလဲ လို႔ မတတ္တတတ္ ျမန္မာဆိုရိုးေတြ ဘာေတြနဲ႔ ဆရာေတာ္ကို တရားေထာက္လိုက္ရတာေပါ့ေလ။

ဆရာေတာ္က ေျပာပါတယ္။ တဖက္မွာလည္း စစ္အာဏာရွင္ေတြေအာက္မွာ ပိျပားျပီး ေၾကာက္ရြံျပီး ေနထိုင္ေနရတဲ့ သူေတြ အမ်ားၾကီးပါပဲ … တဲ့။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြထဲမွာအထိကို မလုပ္၊ မရႈပ္၊ မျပဳတ္ ဆိုျပီး ေနထိုင္ေနတဲ့ လူေတြလည္း ရွိတာပါပဲ တဲ့။ သူတို႔ေတြဟာ ဒီဖက္က အင္အားေတာင့္တင္းလာရင္၊ စည္ပင္ထြန္းကားလာလွ်င္ သူတို႔ဉာဏ္အသိစိတ္ေလးေတြမွာ ေမာဟအမိုက္ဖုံးေနရာက ျပင္ဆင္ျပီး ဒီဖက္ကို လာေရာက္ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ၾကမွာပါတဲ့။ နီးရာ ဓားကို ေၾကာက္ေနရခ်ိန္ ဟုိဖက္ကမ္းကို လွမ္းၾကည့္လိုက္ေတာ့ ဟိုမွာဖက္ကမ္းကလည္း တျခိမ္းျခိမ္းနဲ႔ တကြဲတျပားဆိုရင္ျဖင့္ ဘယ္လိုမ်ိဳး ပူးေပါင္းလာၾကမလဲ … တဲ့။ သူတို႔တေတြကို လက္ကမ္းၾကိဳဆိုဖို႔ မဆိုထားနဲ႔ ဘယ့္ႏွယ္ လုပ္ထည့္လိုက္မယ္၊ ဘယ္ညာ လုပ္ပစ္လိုက္မယ္ဆိုတဲ့ မိုးၾကိဳးသြား စကားေတြ လွမ္းပစ္ေနတဲ့အခါ၊ နီးရာဓားေအာက္မွာ ၾကိတ္မွိတ္ျပီး ငရဲလမ္းကို နတ္လမ္းပဲဆိုျပီး မိုက္သည့္ထက္ မိုက္၊ တြင္းတူးျပီးေတာ့ကို မိုက္ေနၾကေတာ့တာေပါ့ … တဲ့။

ေမာင္ရစ္ကလည္း ေထာက္ခံရေတာ့တာေပါ့ေလ။ မွန္ပါတယ္ ဘုရားေပ့ါ။ အခုဆိုရင္ ဆရာေတာ္တို႔ေတြဟာ ျပည္တြင္း ျပည္ပမွာ ခရီးဆန္႔လို႔ ျပည္သူေတြကို အခုလို ေဟာၾကား ဆုံးမေနျပီ ျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ဟိုဖက္ကေကာ၊ ဒီဖက္ကေကာ လိမၼာယဥ္ေက်း ေမတၱာထားႏိုင္တဲ့ ကိုယ္ေတြ ျဖစ္လာေတာ့မွာေပါ့ ဆိုျပီး ကိုယ္ထင္ရာ ျမင္ရာေတြကို ၀င္ေျပာရေတာ့တာေပါ့ေလ။

အဲဒီမွာ ဆရာေတာ္က ေမာင္ရစ္ဆိုတဲ့ အမိုက္အမဲေလးကို ေနာက္ထပ္ အေၾကာင္းအရင္းတခုကို ရွင္းျပပါတယ္။

ဒကာၾကီး … တဲ့ ဘုန္းၾကီးတို႔က ဆရာေတာ္ေတြ၊ သံဃာေတာ္ေတြက ဘုရားရွင္ေဟာၾကားတဲ့ တရားဓမၼကို က်င့္ၾကံအားထုတ္လို႔ ပရိသတ္ကိုလည္း တတ္ႏိုင္သေလာက္ အက်ဳိးျပဳ ေဆာင္ရြက္တဲ့ အလုပ္ကို လုပ္ေနတဲ့ေနရာမွာ တိုင္းျပည္အေရး၊ လူမ်ဳိးအေရး၊ အမ်ဳိးသားအေရးကို အကုန္လုံးကိုေတာ့ မရြက္ေဆာင္ႏိုင္ပါဘူးတဲ့။ သင့္တင့္ ဆီေလွ်ာ္တဲ့ အရပ္၊ ေနရာ၊ က႑ေတြကေန ေထာက္ခံ အားေပး ကူညီတဲ့ ေနရာကပဲ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္တာပါ …တဲ့။

“ဒကာၾကီး … ဦးဇင္းတို႔ဆီမွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းလို ေခါင္းေဆာင္မ်ဳိး လိုတယ္ …” တဲ့

ဟာ … ေမာင္ရစ္ကလည္း ဒီကိစၥမ်ဳိးဆိုရင္ ငါ ေျဖႏိုင္ပါတယ္ ဆိုတဲ့ စတိုင္နဲ႔ ၾကား၀င္ ျဖတ္ျပီးတဲ့အခါ … ျမန္မာျပည္မွာ ေခါင္းေဆာင္ေတြ ရွိပါေၾကာင္း၊ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၊ ဦးတင္ဦး၊ ဦး၀င္းတင္၊ ၈၈ မ်ဳိးဆက္ ေက်ာင္းသားမ်ား အစရွိသျဖင့္ ျပည္သူေတြ ေရွ႔က မားမားမတ္မတ္ ရပ္တည္ ေဆာင္ရြက္သူေတြကို ႏႈတ္အာ ရြရြ ရြတ္ဆိုျပမိပါေတာ့တယ္။ ျပည္သူလူထုၾကီးတရပ္လုံးကလည္း ထိုထို ပုဂၢဳိလ္မ်ားကို မိမိတို႔ေရွ႔က ဦးေဆာင္သူမ်ားအျဖစ္ သတ္မွတ္ထားျပီး ျဖစ္ေၾကာင္း တင္ျပမိပါတယ္။ အလြတ္က်က္ထားတဲ့ စာရင္းမွာ ေရြးေကာက္ပြဲအႏိုင္ရခဲ့တဲ့ ၁၉၉၀ အမတ္စာရင္းကို ရြတ္မလို႔ ခါးေတာင္းက်ဳိက္လိုက္စဥ္မွာပဲ ဆရာေတာ္က ၾကားျဖတ္ျပီး ၀င္ေျပာပါတယ္။ (အဲသည္တုန္းက ၂၀၀၈ ေလ၊ အခု ၂၀၁၆ မဟုတ္ေသးလို႔ပါ)။

“ဟုတ္ေတာ့ ဟုတ္ပါတယ္။ က်ဳပ္တို႔ဆီမွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းလို ေခါင္းေဆာင္ဆိုတာ ပါရမီရွင္ ေခါင္းေဆာင္လို႔ ဆိုလိုတာပါ။ သူ ဘယ္ေလာက္ပဲ အသက္ရွင္သြားသလဲ စဥ္းစားၾကည့္စမ္းပါ။ အသက္ ၃၂ မွာတင္ လုပ္ၾကံခံရလို႔ ကြယ္လြန္ခဲ့ေပမယ့္ တိုင္းျပည္လြတ္လပ္ေရးကို အရ ဦးေဆာင္ ေပးသြားခဲ့တယ္ မဟုတ္ဘူးလား။ အသက္တုိေပမယ့္ သူလုပ္ရမယ့္အလုပ္ကို ျပီးေအာင္ ျပတ္ေအာင္ လုပ္ျပႏိုင္တယ္ေလ။ ပါရမီရွင္ေခါင္းေဆာင္ ဆိုတာ အလုပ္တခုကို ျပီးေျမာက္ ေအာင္ျမင္တဲ့အထိ လုပ္ေပးႏိုင္တာကို ေျပာခ်င္တာပါ …”

ဆရာေတာ္က အဲသလို ေျပာလိုက္ေတာ့လည္း ေမာင္ရစ္ခမ်ာ ဉာဏ္ကေလး ရွိသေလာက္ တတို တထြာနဲ႔ ေငါင္ေငါင္ေလး နားေထာင္ေနရတာေပါ့ခင္ဗ်ာ။ ေမာင္ရစ္ခမ်ာ တေန႔ တေန႔ ကိုယ္လုပ္သမွ်ကို ဟုတ္လွျပီ ဆိုျပီး ေက်နပ္ေနတာ မဟုတ္လား။ တြန္းေတာ့ တြန္းေနပါရဲ႔၊ မေရြ႕တာကို အေရးမလုပ္ဘဲ အားစိုက္ျပီး တြန္းေနရတာနဲ႔ ေမာင္ရစ္က မိန္းေမာေနမိေတာ့ ဆရာေတာ္ ေျပာတာကို နား၀င္မခ်ဳိဘူးေပါ့ခင္ဗ်ာ။

“ဆရာေတာ္ ဆိုလိုတာက ရူပေဗဒက အလုပ္ကို ေဖာ္ျမဴလာ ထုတ္သလိုေပါ့ေနာ္၊ အေရြ႕မရွိရင္ အလုပ္ မျဖစ္ဘူးေပါ့။ သိပၸံနည္းက် ေခါင္းေဆာင္ေပါ့ ဟုတ္လား ဘုရား …” ဒါကေတာ့ တတ္သမွ် မွတ္သမွ်နဲ႔ အာ ၾကည့္တာေပါ့ေလ။

“ဦးဇင္းတို႔ ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္တဲ့ ေဂါတမဗုဒၶရဲ႕ ျဖစ္စဥ္ေတြကို ၾကည့္ပါ။ နိဗၺာန္မရခင္ စပ္ၾကား သူ ပါရမီျဖည့္စဥ္ကာလေတြမွာ ရခဲ့တဲ့ ဘ၀၊ ေခါင္းေဆာင္အျဖစ္ ရတဲ့ ဘ၀၊ ငုံးမင္း၊ ေမ်ာက္မင္း ဘာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ သူ႔ ေနာက္လိုက္ေတြ၊ သားခ်င္းေတြ၊ အစုအဖြဲ႔ေတြအတြက္ ျပီးေျမာက္ေအာင္ ကယ္တင္ ေဆာင္ရြက္ေပးခဲ့တယ္။ သူတို႔ေတြကို ဒုကၡ၊ အခက္အခဲ၊ အၾကပ္အတည္းေတြက လြတ္ေျမာက္ေအာင္ ထေျမာက္သည္အထိ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္ခဲ့တယ္။ အဲဒီဘ၀ေတြမွာ နိဗၺာန္ေတာ့ ရမသြားခဲ့ေပမယ့္ သူ ေရြ႕ေေအာင္ ေရႊ႕ခဲ့တယ္ မဟုတ္လား …”

ဆရာေတာ္က ေဂါတမဗုဒၶရဲ႕ အတိတ္ဇာတ္ေၾကာင္းကိုပါ ထည့္သြင္းျပီး ေမာင္ရစ္ကို ထပ္ ရွင္းျပပါတယ္။

ေမာင္ရစ္ကလည္း –

“အခုခ်ိန္မွာ တဖက္က ဒီမိုကေရစီေရး ေဆာင္ရြက္ေနသူေတြကို တိုက္ပြဲ၀င္သူေတြကို အျမစ္ကလွန္၊ အညြန္႔အခက္ေတြ ျဖတ္၊ အကိုင္းအခက္ေတြကို ခ်ဳိင္ စသည္ျဖင့္ စစ္အာဏာရွင္ေတြက လုပ္ေနေလေတာ့ ဒီဖက္က ေနာက္ထပ္ မဆုတ္ႏိုင္ေအာင္ ၾက့ံၾကံ့ခံ ရပ္ေနရတာကလည္း ရွိေသးတာကိုး ဘုရား …” လို႔

လက္ရွိအေနအထား ျမင္မိသမွ်ကို ေျပာမိပါရဲ႕။

ဆရာေတာ္က ဆက္ေျပာပါတယ္။

“ဦးဇင္း နားလည္ပါတယ္။ အခုလက္ရွိ အေျခအေန၊ အခက္အခဲ၊ အၾကပ္အတည္းေတြကို နားလည္ပါတယ္။ ဦးဇင္းစိတ္ထဲမွာ ရွိတာကိုလည္း ေျပာျပတာပါ။ ဒကာၾကီး ေမးတာကို ဦးဇင္းက ဒီေနရာ ဒီအခ်ိန္ ဒီအေျခအေနမ်ဳိးမွာမို႔လို႔ ေျဖလိုက္တာ၊ ေျပာလိုက္တာပါေလ။ ဦးဇင္းတရားပြဲမွာလည္း အခုလို ေျပာမွာ မဟုတ္ဘူး။ ျပည္တြင္းကို ျပန္ေရာက္သြားခ်ိန္မွာလည္း ဦးဇင္းက ဒါကို ေျပာႏိုင္မွာလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ေခါင္းေဆာင္ကို ဦးဇင္းက ဘယ္လိုမ်ဳိး ေမွ်ာ္လင့္တယ္၊ ၾကိဳဆိုေနတယ္ ဆိုတာကို ေျပာျပတာ။ အႏွစ္ ၂၀ ရွိပါျပီ။ ဒကာၾကီး ေျပာသလို ၾကံ့ၾကံ့ခံ ရပ္ေနၾကရတာ။ ဦးဇင္းက ေျပာခ်င္ပါတယ္။ တပ္မေတာ္ထဲကပဲ ေပၚလာ ေပၚလာ၊ ျပည္သူေတြထဲကပဲ ေပၚလာ ေပၚလာ၊ ပါတီထဲကပဲ ေပၚလာ ေပၚလာ … ၾကိဳဆိုပါတယ္ လို႔ ေျပာပါတယ္။”

ကဲ … ဆရာေတာ္ရဲ႔ စကားလက္ေဆာင္ေလး အတတ္ႏိုင္ဆုံး ေရးျပီး တင္ဆက္လိုက္ပါရဲ႔။

အခုအခ်ိန္အခါ – ေျပာင္းလဲခ်ိန္တန္ျပီ ဆိုတဲ့ ၂၀၁၆ မွာေတာ့ျဖင့္ လြန္ခဲ့တဲ့ ၂၀၀၈ တုန္းက ေျပာခဲ့တာလးေတြ သတိတရနဲ႔ ထုတ္ေဖာ္ ေရးသားလိုက္ပါရတယ္။ ၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲမွာ က်ေနာ္တို႔ ျမန္မာေတြ ညီညြတ္လိုက္ၾကတာေၾကာင့္ (အခ်င္းခ်င္းလည္း ေမတၱာထား၊ အတင္းေတြ မေျပာ၊ မကြဲမျပဲ) တြန္းခဲ့ၾကတာေၾကာင့္ ေရြးေကာက္ပြဲ ေအာင္ျမင္မႈဟာ သက္ေသျဖစ္ပါတယ္။ အိမ္သာျပီဆိုေတာ့ ဧည့္လာတာ … မိမိတို႔ အင္အားက ခ်စ္ခင္ႏွစ္လိုေသာ အင္အားရွိလာတာမို႔ တဖက္အသိုင္းအ၀ိုင္းနဲ႔ အျပင္လူေတြကိုယ္တိုင္ကလည္း ၀ိုင္း၀န္း ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ၾကဖို႔ လိုလား တိမ္းညြတ္လာၾကတာကလည္း အထင္အရွား ျမင္ေတြ႔ေနရျပီ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအေရြ႔ ဒီအကူးအေျပာင္းဟာ ပါရီမီရွင္ကဲ့သို႔ေသာ ေခါင္းေဆာင္ေကာင္းရဲ့ ဦးေဆာင္မႈေၾကာင့္ ခံစားရတဲ့ တမဟုတ္ျခင္း ထေျမာက္မႈၾကီး ျဖစ္တယ္လို႔လည္း ေျပာခ်င္မိပါေတာ့တယ္။ ကဲ ေျပာင္းလဲခ်ိန္တန္ျပီကေန ေျပာင္းလဲျပီ ျဖစ္ေစဖို႔ ဆက္လက္ ခ်ီတက္ၾကပါဦးစို႔။


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts

2 thoughts on “ေမာင္ရစ္ – အေျပာင္းအလဲအတြက္ ေမတၱာ၊ အိမ္သာနဲ႔ ေခါင္းေဆာင္ေကာင္း
  1. Yes,
    Religious Teacher(s)’s talk –> Changed U Than Shwe- Daw Kyaing’s action. NLD win in 2015. Now, most Myanmar people weekly go to Temple and listen to monks for Unity of own family. Politic. unity under one clean person DASSK.

    Religious People are the most clean person.

    ‘free thinkers’, i have no idea.

  2. I respect gen aung san but not sure if we should stay under British rule for awhile. That might have been good for burma. We can be like Hong Kong but Burmese people are annoyingly patriotic . We got independence from the British and now look at where we are.

Comments are closed.