ရသေဆာင္းပါးစုံ

စံလွႀကီး – စာစီညႊန္ဖြဲ႕လွ်င္ နာမည္အလြန္ထည့္ခ်င္

စံလွႀကီး – စာစီညႊန္ဖြဲ႕လွ်င္ နာမည္အလြန္ထည့္ခ်င္
(မုိးမခ) ေမ ၂၊ ၂၀၁၅

လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္မ်ားစြာက ဂီတဝါသနာပါေသာ ေက်ာင္းသားေလးတဦးသည္ သူ႔ရပ္ကြက္မွ ဓမၼာရံုတီးဝိုင္းတြင္ဆိုရန္ ဗံု ေထာက္သံ သီခ်င္းေရးေပးေလသည္။ သူက သီခ်င္းတြင္ “စာစီစဥ္ေသာ္ နာမည္တြင္ေသာ္ တင္ဆရာသူက” ဟူ၍ သူ႔နာ မည္ပါေအာင္ ဇြတ္ထည့္ျပီးစပ္သည္ဟု ဆိုသည္။ သူကား ျမန္မာ႔ဂီတေလာကတြင္ နာမည္တလံုးျဖင့္က်န္ခဲ့မည့္ နန္းေတာ္ ေရွ႕ဆရာတင္ေပတည္း။

နန္းေတာ္ေရွ႕ ဆရာတင္ကား ငယ္စဥ္ဘဝကတည္းကပင္ သူေရးစပ္သည့္သီခ်င္းမ်ားတြင္ သူ႔နာမည္ပါရမည္ဟူေသာမူကို ကိုင္ထားခဲ့သူ ျဖစ္သည္။ သီခ်င္းတြင္ နန္းေတာ္ေရွ႕ဆရာတင္ဆိုေသာနာမည္ကို မထည့္ရဆိုလွ်င္ သီခ်င္းမေရးေတာ့ဟု ဆို သည္။ သူမူႏွင့္ သူေပကိုး။

ဆရာတင္သည္ သူေရးစပ္သည့္သီခ်င္းအပုဒ္တိုင္းတြင္ သူေရးမွန္းသိေအာင္ အၿမဲတမ္း သူ႕နာမည္ထည့္ျပီး ေရးေပးတတ္ သည္။ သူ႕ကိုယ္သူလည္း စာစီညႊန္ဖြဲ႕လွ်င္ နာမည္အလြန္ထည့္ခ်င္ဟူ၍ သီခ်င္းတြင္ထည့္ေရးျပီး  သူ႔ဝါသနာကို ဝန္ခံ သည္။ သူ႔သီခ်င္းတြင္သာ သူ႕နာမည္ထည့္သည္မဟုတ္ သူမ်ားကေရးစပ္ခိုင္းသည့္သီခ်င္းမ်ားတြင္လည္း ေရးစပ္ခိုင္းသည့္ ပိုင္ရွင္အမည္ကိုထည့္ျပီး စပ္ေပးတတ္သူျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ ႏွစ္ကာလမ်ားစြာၾကာေသာ္လည္း နန္းေတာ္ေရွ႕ဆရာ တင္၏သီခ်င္းမ်ားမွာ ေတးေရးဆရာအမည္ကို မွတ္ပံုတင္ထားသလိုျဖစ္ကာ မေပ်ာက္မပ်က္ က်န္ေနခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

တကယ္ေတာ့ နန္းေတာ္ေရွ႕ဆရာတင္သည္ ျမန္မာ့အႏုပညာေလာကတြင္ မူပိုင္ခြင့္အတြက္ ခိုင္ခိုင္ၿမဲၿမဲ ရပ္တည္ခဲ့သူျဖစ္ သည္။ စာေပ ဂီတ ရုပ္ရွင္စေသာ အႏုပညာရပ္မ်ားတြင္ မူပိုင္ခြင့္သည္ အလြန္အေရးႀကီးသည္။ စာေပနယ္တြင္ပင္ မူပိုင္ ခြင့္အတြက္ စကားေျပာရေသာအျဖစ္မ်ား အမ်ားအျပားရွိသည္။

က်ေနာ္တို႔ေရာ မူပိုင္ခြင့္ဆိုသည္ကို ယေန႔ေခတ္တြင္ မည္မွ်တန္ဖိုးထားၾကပါသနည္း။

ဟိုတေလာက အသိမိတ္ေဆြတေယာက္က သူေရးထားေသာစာမ်ားကို ခိုးယူျခင္းခံရသည္ဟု ၿငီးျငဴေလသည္။ ျဖစ္ပံုမွာ  သူက ကေလာင္အမည္ခြဲတခုျဖင့္ စာမ်ားေရးခဲ့ဖူးသည္။ ေနာက္ပိုင္း ထိုကေလာင္အမည္ကို ဆက္မသံုးေတာ့။ ပိုင္ရွင္ ေပ်ာက္ေနသည္မွာ ၾကာျပီျဖစ္သျဖင့္ တျခားလူကလည္း သူ႕စာမ်ားကိုကူးယူကာ ကိုယ္ပိုင္ေရးအျဖစ္ ကိုယ့္ဘေလာ့ခ္ေပၚ တင္လိုက္ေလသည္။ က်ေနာ့္ မိတ္ေဆြေရးခဲ့တာက ဂမၻီရပညာနဲ႔ပတ္သက္ေသာေဆာင္းပါးျဖစ္သည္။ သူက ဝါသနာ ပါသ ျဖင့္ ေလာကီပညာနဲ႔ပတ္သက္ေသာ စာအုပ္စာတမ္းမ်ား တပင္တပန္းရွာေဖြကာ ထိုေဆာင္းပါးကို အခ်ိန္ကုန္ခံျပီး ေရးခဲ့ သည္။ က်ေနာ္တို႔ သိပ္နားမလည္ေသာ ဗားမဲ့ ဗားတေမာ့ ဆရာေတာ္စသည္တို႔၏ အင္း စမ အေၾကာင္းမ်ားလည္း ပါသည္။ စာတမ္းအဆံုးတြင္လည္း ရည္ညႊန္း စာအုပ္စာရင္းကို ထည္႔ေပးခဲ့သည္ဟု ဆိုသည္။ ကူးယူသြားသည့္ စာေပခ်စ္သူက စာတမ္းအဆံုးတြင္ ထည္႔ထားသည့္ ရည္ညႊန္း စာအုပ္စာရင္းကို အလိုက္သိစြာျဖင့္ ဖ်က္ပစ္လိုက္ေလသည္။ မူရင္းေရးသူ၏ ကေလာင္နာမည္ကိုပါ အလုိက္တသိျဖင့္ဖ်က္ေပးျပီး ေခါင္းစဥ္ကိုလည္း အသစ္ျပင္လိုက္သည္။ ေခါင္းစဥ္ကို အသစ္ျပင္ ေသာ္လည္း မူလစာကိုယ္မွာမူ တလံုးမွ် အျပဳအျပင္မရွိဟု ဆိုသည္။ အသစ္ျပင္လိုက္သည့္ ကေလာင္နာမည္မွာ ေရးသူ အဘ ပထမံ ဆရာႀကီး ဟူ၏။ ႐ုတ္တရက္ဆိုလွ်င္ ဝိဇၨာ ေဇာ္ဂ်ီ တပသီေတြကပဲ facebook  ေလာကထဲဝင္ျပီး ကိုယ္ပိုင္ ဘေလာ႔ခ္ေတြေရးေနသလိုလိုေပါ႔ေလ။

ထိုမူလေရးခဲ့သူ က်ေနာ့္မိတ္ေဆြကလည္း သူ႕စာမ်ားကို ထိုသို႔ယူသြားေၾကာင္း လံုးဝမသိေပ။ သူေရးခဲ့သည္မွာ ၾကာလွျပီ။ တေလာကမွ အင္တာနက္ထဲဝင္ျပီး စာေလွ်ာက္ဖတ္ရင္းမွ အမွတ္မထင္ သူ႕စာမ်ားကို သြားေတြ႕ရသည္ဟုဆိုသည္။ သူ႕မွာ ေဆြ႕ေဆြ႕ခုန္ ေဒါသျဖစ္လိုက္သည္မွာ ဆိုဖြယ္မရွိေတာ့ေပ။ သူအျမတ္တႏိုး ရွာေဖြထားေသာပစၥည္းမ်ားကို ခုိးသြားပါသည္ဟု ျမည္တမ္းသည့္အခါ မိတ္ေဆြအေတာ္မ်ားမ်ားက စိန္တို႔ ေရႊတို႔ ပါသြားသည္ အိမ္ေဖာက္ထြင္းခံရသည္ထင္သျဖင့္ ေမးၿမန္း ၾကေသာအခါမွ ေဆာင္းပါးမ်ားကို နာမည္ေျပာင္းကာ ကူးယူသြားျခင္းခံရမွန္း သိၾကရသည္။ အခ်ဳိ႕ကလည္း အျဖစ္သဲရန္ ေကာဆိုသည့္သေဘာမ်ဳိးျဖင့္ ရယ္ၾကသည္။ က်ေနာ္ကေတာ့ သူဘယ္လိုခံစားရသည္ဆိုသည္ကို နားလည္သျဖင့္ မရယ္ ျဖစ္ပါ။

လြန္ခဲ့ေသာလပိုင္းကလည္း နာမည္ႀကီး ဂ်ာနယ္တိုက္အခ်င္းခ်င္း တဦး၏ဓာတ္ပံုကို ေနာက္တဦးက ခြင့္ျပဳခ်က္မယူပဲ ယူ သံုးသျဖင့္ စကားေျပာၾကရသည္ကို ၾကားလိုက္မိသည္။ မူပိုင္ခြင့္ကိစၥေပတည္း။

စာကို ေလးေလးနက္နက္ေရးမည့္ စာေရးသူတေယာက္သည္ တကယ့္ကြၽမ္းက်င္ေသာ နာမည္ရ စာေရးဆရာျဖစ္ေစ အ ေပ်ာ္တမ္းေရးသူျဖစ္ေစ စာမေရးခင္ အခ်က္အလက္စုေဆာင္းရသည္။ ထိုအတြက္ အခ်ိန္ေပးၿပီး စာအုပ္မ်ားစြာကို ဖတ္႐ႈ ရသည္။ တခါ ရလာေသာအခ်က္အလက္မ်ားကိုလည္း သူ႕ေနရာႏွင့္သူ အံဝင္ခြင္က်ျဖစ္ေအာင္ အကြက္ခ်ရေသးသည္။ စကားလံုး ေရြးခ်ယ္ရသည္။ စာလံုးေပါင္း သတ္ပံုစစ္ရသည္။ ထို႔အတြက္ အခ်ိန္ကာလတခုေပးရၿပီး ကာယကံရွင္ကိုယ္တိုင္ အပင္ပန္းခံရသည္။ ကိုယ္ ပင္ပင္ပန္းပန္းေရးထားၿပီးမွ သူမ်ားက နာမည္ေျပာင္းကာ အလြယ္တကူယူသြားသည္ဆိုလွ်င္ စာေရးသူ အေနျဖင့္ စိတ္ဆိုး ေဒါသထြက္စရာ ျဖစ္သည္။ ဤအခ်က္ကို စာေရးသူတိုင္း အလြယ္တကူ နားလည္ႏိုင္ေပသည္။

ဥပမာဆိုရေသာ္ လခထုတ္သည့္ရက္တြင္ ဝမ္းသာစြာျဖင့္ အိမ္ျပန္လာရာ အိမ္ေရာက္မွ ေငြမ်ား ခါးပိုက္ႏိႈက္ခံရေၾကာင္း သိရသည့္ ခံစားမႈမ်ိဳး ျဖစ္သည္။

တကယ္ေတာ့ စာေရးသူတိုင္းသည္ ကိုယ္႔စာကို သူမ်ားက ေလးေလးစားစား ဖတ္႐ႈၿပီး မွတ္မိသည္ဆိုလွ်င္ အလြန္ ဝမ္း သာၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ကိုယ္က သူ႕စာကိုသံုးခဲ့ပါေၾကာင္း အသိေပးရန္ေတာ့ လိုေပသည္။ ကာယကံရွင္ မရွိေတာ့လွ်င္ေတာင္ က်န္ခဲ့ေသာတပည့္သားေျမးမ်ားက ဝမ္းသာၾကေပလိမ့္မည္။ ဤအခ်က္မွာ ေရွးအစဥ္အဆက္ ဆရာ႔ ဆရာၾကီးမ်ားမွစျပီး ေနာင္ စာေရးသူအသစ္မ်ားအထိ အတူတူပင္ျဖစ္သည္။ အထူးသျဖင့္ စာေတြကို တအုပ္လံုး အလြတ္ရြတ္ျပသည္မဟုတ္ပဲ အေၾကာင္းတိုက္ဆိုင္တိုင္း တပုိဒ္ခ်င္း တေၾကာင္းခ်င္း ျပန္သံုးျပၿခင္းကို အလြန္သေဘာေတြ႕တတ္ၾကသည္။

ဆရာၾကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မိွဳင္းအား ေခ်ာင္းဦးဘူတာတြင္ မီးရထားဆိုက္စဥ္ ဆရာၾကီး ေရႊဥေဒါင္းက “ေခ်ာင္းဦးဆယ္ရြာက ေျပာင္းဖူးသည္ မယ္ညႇာတို႔မ်ား ရွိၾကေသးသလား ဆရာရယ္” ဟုေမးလိုက္ရာ ဆရာၾကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း၏ မ်က္ႏွာတြင္ အလြန္ၾကည္ႏူး ပီတိျဖစ္ေသာအမူအရာကို ျမင္လိုက္ရသည္ဟု ဆိုသည္။ ပီတိျဖစ္ေပမွာေပါ့။ သူ႕ရဲ႕စာသားကို သူမ်ားက အေၾကာင္းတိုက္ဆိုင္လို႔ ကြက္တိ ရြတ္ျပလိုက္ျခင္းေပကိုး။

ထို႔အတူ ဆရာၾကီးေရႊဥေဒါင္း အိုမင္းမစြမ္းျဖစ္ေသာအခါတြင္လည္း ဆရာဦးေအာင္သင္းက စကားေျပာရင္းနဲ႔ တသက္တာ မွတ္တမ္းႏွင္႔ အေတြးအေခၚမ်ား စာအုပ္ထဲမွစာသားမ်ားကို ကိုးကားျပေသာအခါ ဆရာၾကီးေရႊဥေဒါင္းမွာ မ်က္ရည္ေတာင္ က်ရွာသည္ဟု ဆိုသည္။ သူအလြန္အားစိုက္ျပီးေရးထားေသာစာေတြ ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။

ဒီေန႔လို အခ်ိန္မ်ိဳးတြင္ မူပိုင္ခြင္႔ကို ေလးစားေရးဆိုေသာအခ်က္မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ လူအေတာ္မ်ားမ်ားနဲ႔ သက္ဆိုင္ပါသည္။ စာေရးဆရာမ်ားသာ မဟုတ္ပါ။ အဘယ္ေၾကာင္႔ဆိုေသာ္ facebook ေခၚ ဆိုရွယ္မီဒီယာၾကီး ေပၚျပီးကတည္းက လူတိုင္း လိုလို စာေရးေနၾကျပီ ျဖစ္ေသာေၾကာင္႔တည္း။ ဆိုရွယ္မီဒီယာထဲက စာေရးသူေတြက အျပင္က စာေရးဆရာေတြထက္ လူႀကိဳက္ပိုမ်ားေနသလားေတာင္ ထင္မိပါသည္။ တခါတရံ “အဟိ ငြိ ငြိ ဒီေန႔ မန္းေလးေရာက္ျပီ။ ေဒါင္းလန္းၾကီးမွာ ထမင္းစားေနတယ္။ အာ႔လာေျပာတာ” ဟု ေရးလိုက္ရံုႏွင္႔ ၾကိဳက္ႏွစ္သူမ်ားၿခင္း မွတ္ခ်က္ေတြ အမ်ားၾကီးရၿခင္း စသည္တို႔ကို ေတြ႕ရေပရာ စာေရးရန္ အခ်က္အလက္ လိုက္ရွာေနသူမ်ား ရသစာေပေရးရန္ စ်ာန္ဝင္စားကာ စဥ္းစားေနသူမ်ားကိုေတာင္ သနားသလို ျဖစ္မိပါေသးသည္။ ကိုယ္႔ကုသိုလ္နဲ႔ ကိုယ္ေပပဲ။ သူ႔ေနရာမွာ ကိုယ္သာ အဲဒီလိုလိုက္ေရးရင္ သူ႕ေလာက္ လူၾကိဳက္မ်ားမွာ မဟုတ္တာ ေသခ်ာပါသည္။

ျမန္မာလူမ်ိဳး အေတာ္မ်ားမ်ား (က်ေနာ့္ စိတ္ထင္ ၉၈ ရာႏႈန္းခန္႔) မွာ စစ္အာဏာရွင္ အစိုးရတို႔ ဘာတို႔ကို အလြန္မ်က္ မုန္းက်ိဳးၾကသည္။ အျခားအခ်က္အလက္မ်ား မ်ားစြာရွိေသာ္လည္း အဓိကအခ်က္မွာ ကိုယ္နဲ႔ မထိုက္တန္ေသာ အရာကို ျဖတ္လမ္းနည္းျဖင့္ ယူထားေသာေၾကာင့္ မ်က္မုန္းက်ိဳးၾကတာ ျဖစ္ပါသည္။ မဲလိမ္ မဲခိုးသည္ စာရင္းလိမ္ျပသည္ဟု ယံုၾကည္ ၾကေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ ဒီေတာ့ ကိုယ္မုန္းတဲ့လူေတြရဲ႕ အျပဳအမူမ်ိဳးေတြ ကိုယ္႔ထံေရာက္မလာေအာင္ အားလံုး ဂရုစိုက္ၾကရမည္ ျဖစ္သည္။ သူမ်ားေရးထားေသာစာကို ကိုယ္႔စာအျဖစ္ နာမည္ေျပာင္း၍ျပသူမ်ားကို စစ္အာဏာရွင္ ဆိုသူေတြ ေတြ႕လွ်င္ ရယ္ေနလိမ္႔မည္ ထင္ပါသည္။ “တို႔က မဲလိမ္ မဲခုိးတယ္ ဆိုတာ မက္ေလာက္စရာ အာဏာၾကီးအတြက္ ခုိးရတာ အခု ခင္ဗ်ားတို႔က ကိုယ္႔ကို သူမ်ား အထင္ၾကီးဖို႔ေလး အတြက္ စာေတြကို ပိုင္ရွင္နာမည္ ေဖ်ာက္ျပီး ယူရတယ္ ဆိုေတာ့ တို႔ေနရာေရာက္ရင္ တို႔ထက္ ဆယ္ဆမက ဆိုးမယ့္လူေတြပါပဲ” လို႔ေတာင္ ေျပာဦးမည္ထင္သည္။

ထို႔ေၾကာင္႔ နန္းေတာ္ေရွ႕ ဆရာတင္ သံုးခဲ့ေသာ မူအတိုင္း အျခား စာေရးသူမ်ား၏ စာမ်ားကို ကူးယူေဖာ္ျပမည္ဆိုလွ်င္ေတာ့ စာစီညႊန္ဖြဲ႕လွ်င္ နာမည္အလြန္ထည့္ခ်င္ဆိုသည့္အတိုင္း မူရင္းေရးသူ၏နာမည္ေလးေတာ့ မတြန္႔မတို ထည့္ေပးရန္ လို အပ္ပါေၾကာင္း တိုက္တြန္းလိုက္ရေပသည္။

မွီျငမ္း
ျပည္သူခ်စ္ေသာ အႏုပညာသည္မ်ား (လူထု ေဒၚအမာ)
တစ္သက္တာမွတ္တမ္းႏွင္႔ အေတြးအေခၚမ်ား (ေရႊဥေဒါင္း)
သူတို႔ႏွင္႔ ကြၽန္ေတာ္ (ေအာင္သင္း)

(ေဝဖန္ အၾကံျပဳ မွတ္ခ်က္ေပးလိုပါက sanhlagyi@gmail.com သို႔လည္း စာေရးသား ေပးပို႔ႏိုင္ပါသည္။)


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts

5 thoughts on “စံလွႀကီး – စာစီညႊန္ဖြဲ႕လွ်င္ နာမည္အလြန္ထည့္ခ်င္
  1. ကိုစံလွႀကီးေထာက္ျပတာေကာင္းပါတယ္။ သူတပါးေရးထားတဲ့စာကို ကိုယ္ကယူသံုးရင္၊ မီွးရင္ မူရင္းကိုေဖာ္ျပရပါမယ္။ အဂၤလိပ္လို ေျပာရရင္ cite လုပ္ တယ္ေပါ့။ ဒါမွရိုးသားရာေရာက္ပါတယ္။ မဟုတ္ရင္ သူမ်ားေရးထားတဲ့စာ ကိုယ္ကဝင္ခိုးသလိုလို “ေမာင္ပိုင္ဝင္စီး”သလိုလို ျဖစ္သြားပါလိမ့္မယ္။
    ဂ်ာမနီအစိုးရကဲဘိနက္ကဝန္ႀကီးႏွစ္ဦး ေဒါက္တာ (ပါရဂူ) ဘြဲ႔ရစာတမ္းေတြကစာမ်က္ႏွာတခိ်ဳ႕မွာ သူမ်ားေရးထားတဲ့စာကို cite လုပ္ ေၾကာင္း ေအာက္ေျခမွတ္စုနဲ႔မျပ၊ ဝန္မခံခဲ့ဘဲ “၍၊ သည္၊ ၏” ေျပာင္းၿပီးလုပ္ခဲ့တာ ေနာက္မွေပၚလာလို႔ ဝန္ႀကီးအျဖစ္ကအထုတ္ခံရ၊ ေဒါက္တာ (ပါရဂူ) ဘြဲ႔လည္းျပန္အသိမ္းခံရ၊ လိမ္လည္မႈနဲ႔တရားစြဲခံရနဲ႔ အရွက္တကြဲျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္။

  2. ေထာက္ခံပါတယ္။
    .. လူတိုင္း လူပုဂိုလ္နဲ႕ယံုၾကည္ခ်က္ တည္ေဆာက္ၾကပါတယ္။
    မိသားစု၊ အဖြဲ႕အစည္းကို ဦးထိပ္ထားနိုင္ရင္ … ပိုေကာင္းေပမဲ့ .. ပုဂိုလ္ခင္၊လူမင္ … ဆိုစကားက လက္ရွိျမန္မာႏိုင္ငံအတြက္ အရမ္းမွန္ေနပါတယ္။ လူပုဂိုလ္ .. အိမ္အထိ ေၾကြး၊ ေပး၊ လက္အုပ္ခ်ီတဲ့လူကို ..ခင္မင္ရင္း၊ ဒါမ်ိဳးလုပ္တတ္တဲ့ ဗိုလ္ေနဝင္းလက္ထဲ ႏိုင္ငံေတာ္အာဏာေရာက္သြားကတဲက ..တိုင္းျပည္ပ်က္ပါတယ္။ တခ်ိဳ႕လည္း ဦးႏု .. အသံုးမက်လို႕ ..ဗိုလ္ေနဝင္း ..စစ္အာဏာသိမ္းခံရတယ္ ေျပာၾကတယ္။ လူနည္းစုကေတာ့ ရဲေဘာ္သံုးက်ိတ္ တို႕၊ ပင္လံုစာခ်ဳပ္တို႕မွာ လူေသြးကို ေသာက္ သစၥာဆိုတဲ့ လူရိုင္းစရိတ္ေၾကာင့္ က်ိန္စာသင့္တယ္လို႕ ေျပာၾကပါတယ္။ ရွိပါေစေတာ့.. ႏိုင္ငံေတာ္ကို အသာထား၊ ကိုယ့္ဘဝပဲ ..အေကာင္းျမင္ဝါဒနဲ႕ ေရွ႕ဆက္သြားခ်င္ပါတယ္ေလ…။

  3. နန္းေတာ္ေရွ႕ ဆရာတင္ကစထြင္လိုက္ေတာ့ တခိ်ဳ႕ကလိုက္ၿပီး “ေရႊတိုင္ၫြန္႔ကေရးကာစာစီ ဘုန္းတန္ခိုးနဲ႔တိုးတက္ၾကတာ့မည္” တို႔၊ “ခင္ေမာင္ရင္တကိုယ္တည္းမွာ အ႐ူးႀကီးပမာ ျဖစ္ကာသာ ဇာတ္သိမ္းမည္” တို႔၊ “အသံထြက္ဇာတ္ကားသီခ်င္းေပါင္းစံု၊ ခင္ခင္ရီ ေခ်ာပံု လွပံု ယဥ္ပံု၊ ဆရာတင္ျမင့္စီစဥ္သင္ၾကား ဇာတ္ကား ဣ႒ာရံု” တို႔၊ “မျမရင္ရဲ႕ငယ္ခ်စ္ကေလး ရယ္ ေလဘာတီရဲ႕ငယ္ခ်စ္ကေလးရယ္” တို႔၊ “သီခ်င္းစာေရးတာသင္ပါလားကြယ္၊ မေအးမိ ကိုေရးကာေပးကြယ္၊ ႏိုင္ငံေက်ာ္ေအာင္ ကြၽန္မဆိုေပးမယ္” တို႔၊ “အေပ်ာ္အပါးလိုက္တာ မႀကိဳက္ပါသည္၊ မၾကည္ေအာင္ ၾကည္ေအာင္ ကအတည္” စတဲ့ ေရးစပ္သူနဲ႔သီဆိုသူနာမည္ေတြပါတဲ့ သီခ်င္းေတြေပၚလာပါေတာ့တယ္။

    1. ဟုတ္ကဲ႔ ဆရာ Dr. Maung Maung ခင္ဗ်ာ အခုလို ေၿပာၿပတဲ႔အတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ စာေရးဆရာမၾကီး လူထု ေဒၚအမာေရးတဲ႔ ၿပည္သူခ်စ္ေသာ အႏုပညာသည္မ်ား စာအုပ္ကို ဖတ္ရင္းနဲ႔ မူပိုင္ခြင္႔ ဆိုတဲ႔ အေတြးေလး ေပၚလာလို႔ ဒီေဆာင္းပါးေလး ေရးၿဖစ္သြားတာပါ။ အန္ကယ္တို႔ လူၾကီးေတြရဲ႕ ကြန္မန္႔ေတြ ပါေတာ႔လည္း ၿပည္႔စံုတာေပါ႔ ခင္ဗ်ာ။

  4. ဟုတ္ကဲ႔ အန္ကယ္ ဦးခင္ေမာင္ေစာ ခင္ဗ်ာ။ အခုလို မွတ္ခ်က္ေပးတဲ႔ အတြက္ ေက်းဇူးပါ။ က်ေနာ္ကေတာ႔ အေတြးအၿမင္လို စာမ်ိဳ းကို ေရးလို႔ အရင္က စာေရးဆရာ ဆရာမၾကီးေတြရဲ႕ စာကို သံုးရရင္ မွီၿငမ္းဆိုတာမ်ိဳ းကို ၾကိဳက္ပါတယ္။ ေရွးလူၾကီးေတြ ေတြးၿပခဲ႔တာ ေရးၿပခဲ႔တာကို မွီးၿပီး ပိုၿပီး ခ်ဲ႕ေတြးႏိုင္ဖို႔ ၾကိဳးစားရတာ။ တနည္း လူၾကီးေတြရဲ႕ ပခံုးေပၚ ရပ္ၿပီး ပိုေဝးေဝးကို ၾကည္႔ႏိုင္ေအာင္ ၾကိဳးစားရတာလို႔ ၿမင္ပါတယ္။ ပခံုးေပၚ ရပ္တယ္ ဆိုတာ မရိုေသတဲ႔ သေဘာနဲ႔ သံုးတာ မဟုတ္ပါဘူး။ သူတို႔က ေတြးၿပခဲ႔တာကို မွီၿပီး ဆက္စဥ္းစားရတာ။ ဒါက လူၾကီးေတြက လူငယ္ေတြကို ပခံုးထမ္းတင္ေပးခဲ႔တဲ႔ စာေတြလို႔ က်ေနာ္က ယံုၾကည္ပါတယ္။ သူတို႔ကိုယ္တိုင္လည္း ေက် နပ္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ သမိုင္းလို စာမ်ိဳးဆိုရင္ေတာ႔ က်ေနာ္က ကိုးကား ဆိုတာကို ပိုၾကိဳက္ပါတယ္။ အခ်က္အလက္ကို မွီးၿပီး ေရးရတာထက္ အတိအက် ကိုးကားရတာမ်ိဳးလို႔ ထင္ပါတယ္။
    ကိုဇာနီၾကီးေရ ဆရာက အေကာင္းၿမင္ဝါဒလို႔ ေၿပာလို႔ က်ေနာ္ ခ်ဲ႕ေၿပာခ်င္ပါတယ္။ အေကာင္းၿမင္စိတ္တို႔ အေကာင္းၿမင္ဝါဒ တို႔ ဆိုတာကို တခ်ိဳ ႕က သိပ္နားမလည္ၾကဘူးလို႔ ထင္ပါတယ္။ ကိုယ္႔ရဲ႕ အေၿခအေနဆိုးေနရင္ ဘယ္လို အေကာင္းၿမင္ရမလဲ ဆိုၿပီး ေမးတာ ၿမင္ဖူးပါတယ္။ ဆိုလိုတာက ဆင္းရဲတာကို ခ်မ္းသာတယ္လို႔ ၿမင္လို႔ ရမလား ဆိုတဲ႔ သေဘာမ်ိဳးပါ။ အဲဒီအတြက္ ဥပမာ ၿပစရာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ေၿပာခဲ႔တဲ႔ စကားေလး တစ္ခြန္း သြားေတြ႕ပါတယ္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ေၿပာတဲ႔ စကားကို က်ေနာ္ you tube မွာ ေတြ႕ပါတယ္။ စင္ကာပူမွာ ေၿပာခဲ႔တာပါ။ သူ ေၿပာတာက “က်မတို႔ ႏိုင္ငံက အခုဆိုရင္ ဆင္းရဲတယ္ေပါ႔။ အခု က်မတို႔ရဲ႕ ေဒသမွာဆိုရင္ အဆင္းရဲဆံုး ႏိုင္ငံ တစ္ခု ဆိုရင္လည္း မမွားပါဘူး။ တခ်ိန္တခါတုန္းက လွ်မ္းလွ်မ္းေတာက္ ဆိုေပမယ္႔ ဒါ အနိစၥ သေဘာတရား အရေပါ႔ေနာ္(ရယ္သံမ်ား) က်မတို႔က လွ်မ္းလွ်မ္းမေတာက္ေတာ႔ဘူး။ သုိ႔ေသာ္လည္း အနိစၥ သေဘာတရား အရ ၿပန္ၿပီးေတာ႔လည္း ေၿပာင္းသြားႏိုင္ပါတယ္။ အဲဒါဟာ က်မတို႔ လုပ္ယူရမွာပါ။ လုပ္ယူရမွာပါ။” အဲဒါကို က်ေနာ္က အေကာင္းၿမင္ဝါဒလို႔ သတ္မွတ္တာဗ်။ ဆင္းရဲတာကုိ အမွန္အတိုင္း ဝန္ခံတယ္။ ဒါေပမယ္႔ စကားသံထဲမွာ အထင္ေသးတဲ႔ အသံ စိတ္ပ်က္တဲ႔အသံ အားငယ္တဲ႔အသံ လံုးဝ မပါဘူး။ လုပ္ရမယ္ လုပ္ႏိုင္တယ္ဆိုတဲ႔ အေကာင္းၿမင္စိတ္ ပါေနတယ္။ အဲဒါမ်ိဳ းပါ။ အေကာင္းၿမင္ေတာ႔ ခ်က္ခ်င္း ေကာင္းသြားသလား ဆိုရင္ေတာ႔ ကိုယ္႔ကိုယ္ကို သိမ္ငယ္ေနတာထက္ေတာ႔ ေကာင္းမယ္လို႔ က်ေနာ္ ယံုၾကည္ပါတယ္။

Comments are closed.