ရသေဆာင္းပါးစုံ ေမာင္တူး

ေမာင္တူး – သက္ရွိပန္းခ်ီ – အပိုင္း (၁၅)

ေမာင္တူး  – သက္ရွိပန္းခ်ီ – အပိုင္း (၁၅) 
(မုိးမခ) ဧၿပီ ၁၆၊ ၂၀၁၅

● သႀကၤန္ေရႏွင့္ ေ၀းေသာေၾကာင့္
သႀကၤန္မွာ ေပ်ာ္ရႊင္ျမဴးထူးစြာ ေရသဘင္ပြဲ ဆင္ယင္ႏႊဲခ်င္ေပမယ့္ သႀကၤန္နဲ႔မသက္ဆိိုင္ေသာသူေတြအျဖစ္ ေနထိုင္ရွင္သန္ ၾကရ သူေတြအေၾကာင္း စဥ္းစားေနမိတယ္။ သႀကၤန္နဲ႔ေ၀း ခဲ့ၾကရသူေတြထည္း က်ေနာ္ေမာင္တူးလည္း ပါခဲ့ဘူးရဲ့။ လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၀ ႏွစ္ေက်ာ္ ၁၅ ႏွစ္ေလာက္ကေပါ့။ က်ေနာ္က ေက်ာင္းသားတပ္မေတာ္သားတဦးအျဖစ္္ ကရင္ျပည္နယ္ ေတာတြင္း တေနရာမွာရွိေနခ်ိန္၊ နအဖစစ္အစိုးရ ထိုးစစ္ေတြကလည္း ျပင္းထန္ေနခ်ိန္က်ေနာ္တို႔ ခံစစ္စခန္းရွိေနတဲ့ တေတာလံုး တ ေတာင္လံုးလည္း ပိေတာက္ပန္းေတြ ၀ါ၀ါထိန္၊ ပိေတာက္နံ႔ေတြ လႈိင္လႈိင္ေမႊးေနခိ်န္။ က်ေနာ္နဲ႔ ရဲေဘာ္္္ႏိုင္္္္္၀င္းတို႔ စမ္းေခ်ာင္း ကို ေသာက္ေရခပ္ဖို႔ဆင္းအလာမွာ သစ္ပင္္အကြယ္တခုကေန ေရနဲ႔အပက္ခံလိုက္ရတယ္။ ပက္သူက က်ေနာ္တို႔တပ္က ဆရာေစာလူ။ ဘာလို႔ပက္တာလည္းေမးေတာ့ ဆရာေစာလူက မင္းတို႔မသိဘူးလား။  သႀကၤန္က်ေနၿပီလုိ႔ ျပန္ေျပာတယ္။ ဒီအခါက်မွ က်ေနာ္ေရရြတ္မိလိုက္တာက – ေအာ္ သႀကၤန္ေတာင္ က်ျပန္္္္္္ၿပီးကိုး- ဆိုတာပါပဲ။ အဲ့သလို သႀကၤန္ခ်ိန္ခါ က်ေနာ္ တိို႔ရွိရာ ေတာတြင္း ေက်ာင္းသားတပ္မေတာ္ ေရွ႕တန္းစခန္းရဲ့ ေဘးဘယ္နဲ႔ညာ ျမင္ကြင္းေတြကို ၾကည့္လိုက္စမ္းပါဦး။ ပိေတာက္ပင္ေတြက စိမ္းေန ပိေတာက္ပြင့္ေတြကေတာ့ ၀ါထိန္ေနပါရဲ။ ဒါေပမယ့္ ေတာတခြင္္ ေနရာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား မွာကေတာ့ ေတာမီးေတြက ေလာင္ေန၊ မီးခိုးေတြက အႏွံ႔အျပား အူေန လူေနၾကတယ္။ အနီးအနားမွာကေတာ့ ခံစစ္ကတုပ္ က်င္းေတြ၊ ညကကင္းေစာင့္ခဲ့ရလို႔ ေန႔ခင္းပူပူမွာ အိပ္ေနၾကတဲ့ ေက်ာင္းသားရဲေဘာ္ေတြ၊ ဟိုးခပ္လွမ္းလွမ္း ရန္သူလာလမ္းမွာ ဆီးႀကိဳ ကင္းေစာင့္ေနတဲ့ရဲေဘာ္တုိ႔ကို ေတြ႕ေနရတယ္။

ကင္းေစာင့္၊ အိပ္၊ ေရခပ္၊ ထမင္းခ်က္စား၊ ပိေတာက္နံ႔ရွဴ၊ ေတာမီးတား ဒါေတြပဲ ရွိတယ္။ သၾကၤန္ခ်ိန္ပါလားဆိုတာ သိ႐ံု ကေလး သိေနခဲ့ရခ်ိန္ပါ။
++++++++++++

ဒီလို အခိ်န္မွာ ေက်ာင္းသားဘ၀ ငယ္စဥ္က သႀကၤန္ဟာ ေခါင္းထဲမွာျပန္ေပၚလာတယ္။ ေမေမနဲ႔ ေဖေဖနဲ႔ က်ေနာ့္ အမ တို႔ဟာ သႀကၤန္အခါတြင္းတိုင္းမွာ ဥပုသ္ေစာင့္ၾကတယ္။ က်ေနာ္တို သူငယ္ခ်င္းတသိုက္က ေရပံုးေတြ၊ ႏို႔ဆီခြက္ေတြ ကိုယ္စီနဲ႔ ေသာင္းက်န္းၾကေတာ့တာေပါ့။ က်ေနာ္တို႔ မိသားစုက ရန္ကုန္တိုင္း၊ သံုးခြၿမိဳ႕၊ အမွတ္ ၂ ရပ္ကြက္၊ တပင္ေရႊထီး လမ္းနဲ႔ သဇင္လမ္းေထာင့္မွာ ေနခဲ့ၾကပါတယ္။ တျခား ၿမိဳ႕ရြာေတြလိုပဲ သႀကၤန္အခါတြင္းဆိုရင္ သံုးခြမွာ ေရပက္မ႑ပ္ေတြ၊ စတုဒီသာေကၽြးပြဲေတြနဲ႔ စည္ကားေနၿမဲပါ။ မုန္႔လံုးေရေပၚ၊ မုန္႔ၾကာေစ့၊ သႀကၤန္ထမင္း၊ ဘဲသားဆန္ျပဳတ္ စတာေတြ အစံုပဲ ေကၽြးပါတယ္။ မ႑ပ္ေတြမွာ ေရပက္ၾကတယ္။ ကိုယ္သေဘာက်ေနတဲ့ ေကာင္မေလးေတြအလာမွာ ေစာင့္ၿပီး ေရေလာင္း ၾကတယ္။ မိုးအဆံုး ေျမအဆံုး ေပ်ာ္ခဲ့ၾကတဲ့ ေက်ာင္းသားဘ၀ သႀကၤန္ ခိ်န္ခါေတြပါ။ ေရကစားလို ့ေမာလာ ဆာလာရင္ စတုဒိသာ မ႑ပ္ေတြမွာသြား စားၾက ေသာက္ၾကေပါ့။ ေအာ္ – ေက်ာင္းသားဘ၀ ေပ်ာ္ခဲ့ၾကသႀကၤန္ဟာ ေက်ာင္းသား တပ္မေတာ္သားဘ၀ ေတာတြင္း ခံစစ္စခန္းဆီမွာေတာ့ သႀကၤန္ေပ်ာက္ေနပါၿပီ။ သႀကၤန္ေရနဲ႔ ေ၀းေနရျပီ။
+++++++++++

မိေ၀းဖေ၀း ညီအကို ေမာင္ႏွမေတြနဲ႔ေ၀း သူငယ္ခ်င္း အေပါင္းအသင္းေတြနဲ႔ေ၀း ေမြးရပ္ဇာတိေျမနဲ႔ေ၀းရာ သႀကၤန္နဲ႔ေ၀းရာ ေတာတြင္းစစ္စခန္းမွာ က်ေနာ္တို႔ ဘာေၾကာင့္ ေရာက္ေနခဲ့ရ ပါသလဲ။ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ အရပ္္္္သားအေရၿခံဳ စစ္အသြင္ေျပာင္း (မဆလ) ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္လမ္းစဥ္ပါတီ ေခါင္းေဆာင္ (ဗုိလ္ခ်ဳပ္ၾကီးေဟာင္း) ဦးေန၀င္းနဲ႔တပည့္ စစ္အရာရွိေတြ၊ စစ္အ ရာရွိ ေဟာင္းေတြရဲ့ မတရားလုပ္ရပ္ေတြေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။ ၈၈၈၈ အေရးေတာ္ပံုႀကီးကို မဆလစစ္တပ္က ပစ္ခတ္ သတ္ျဖတ္ဖမ္းဆီးၿပီး ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလ ၁၈ ရက္မွာ အာဏာသိမ္းလိုက္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေက်ာင္သားေတြနဲ႔ ပူးေပါင္း ၀န္းရံ ျပည္သူေတြ ေတာခိုခဲ့ၾကပါတယ္။ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ ႏို၀ဘၤာ ၁ ရက္မွာ (ျမန္မာႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ ေက်ာင္းသားမ်ား ဒီမို ကရက္တစ္တပ္ဦး) ေက်ာင္းသားတပ္မေတာ္ကို ဖြဲ႔စည္းခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္တုိ႔ ေတာတြင္းမွာ ခံစစ္ဆင္ ေနခဲ့ၾကရလို႔ ဆိုရပါမယ္။ ဒီေနရာမွာ ေက်ာင္းသားဆိုတဲ့စကားရပ္ဟာ ေခတ္အဆက္ဆက္ ေတာ္လွန္ေရးတိုင္းမွာ ေက်ာင္း သားေတြ ဦးေဆာင္ခဲ့တာကို ေလးစားမႈနဲ႔ ၈၈၈၈ ေက်ာင္းသားတပ္မေတာ္ကို အမည္ေပးဖြဲ႔စည္းခဲ့တာပါ။ ဒါေပမယ့္ ေက်ာင္းသားတပ္မွာ လယ္သမားေတြ အလုပ္သမားေတြ ေက်ာင္းဆရာေတြ စသျဖင့္ လူမ်ိဳးစံုလင္ ပါ၀င္ခဲ့တယ္။ သာမေဏနဲ႔ ရဟန္းေတြေတာင္ပါတယ္။ ၈၈ ေတာခိုလာစဥ္ က်ေနာ့္ကိုယ္ေတြ႔ ရဟန္းေတာ္တပါးဆိုရင္ ေက်ာင္းသားတပ္ထဲ၀င္မယ္။ လူထြက္မယ္ဆိုၿပီး တကဲကဲ။ လူထြက္ျပီး ေနာက္တေန ့စစ္သင္တန္းတက္ေတာ့ ဘယ္ညာ ဘယ္ညာ လမ္းေလွ်ာက္တာက မမွန္ဘူး။ ဒီေတာ့ သင္တန္းဆရာကေအာ္ေတာ့ (ေျဖးေျဖးေအာ္ပါ ဒကာၾကီးရယ္ဆိုျပီး) ျပန္ေျပာလို႔ က်ေနာ္တို႔ ၀ိုင္းရယ္ခဲ့ၾက ရေသးတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ဘုန္ၾကီးေတြ လူထြက္ၿပီး ေက်ာင္းသားျဖစ္လာၾကတယ္။ ေက်ာင္းသားတပ္မွာက လူစံု။ ရဲေဘာ္ တေယာက္ဆို သူက ရန္ကုန္မွာ ခါးပိုက္ႏႈိက္လုပ္ခဲ့ပါတယ္တဲ့။ ေက်ာင္းသားတပ္မွာေတာ့ တိုက္ပြဲေတြ တပြဲၿပီးတပြဲ တိုက္ သြား တယ္။ သူဒဏ္ရာရျပီး ေဆးရံုတင္လိုက္ရျပီးေနာက္ပိုင္း သူနဲ႔ က်ေနာ္ အဆက္အသြယ္မရေတာ့ပါ။ က်ေနာ္ေျပာ ခ်င္တာက ေက်ာင္းသားတပ္မွာ လူတန္းစားအစံုပါတာကိုပါ။ အားလံုးဟာ ေက်ာင္းသားလို႔ပဲ ေျပာၾကပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ က်ေနာ္တို ့သၾကၤန္ကာလ ေတာတြင္းစစ္စခန္းမွာ သၾကၤန္ေရနဲ႔ ေ၀းခဲ့ၾကဘူးပါတယ္။
++++++++

အခုႏွစ္ ၁၃၇၆ ခုႏွစ္္္္ကေန ၁၃၇၇ ကို ကူးေျပာင္းတဲ့ ၂၀၁၅ သႀကၤန္မွာလည္း သၾကၤန္ေရနဲ႔ ေ၀းေနၾကသူေတြ ရွိတယ္။ သူတို႔ လည္း ေက်ာင္းသားေတြပဲ။ ဒါေပမယ့္ ေက်ာင္းသားတပ္မေတာ္ကေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ သူတို႔က ဗကသမ်ားအဖြဲ႔ခ်ဳပ္္္ (ဗမာ ႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ားအဖြဲ႔ခ်ဳပ္)က ျဖစ္တယ္။ ျဖိဳးျဖိဳးေအာင္၊ မင္းေသြးသစ္၊ ေအာင္မွိဳင္းဆန္း၊ အိသဥၨာ ေမာင္၊ နႏၵစစ္ေအာင္နဲ႔ သီဟ၀င္းတင္တို႔ အပါအ၀င္ ေက်ာင္းသား ၇၀ ေက်ာ္ဟာ ခ်ဳပ္ေႏွာင္ခံေနၾကရတာပါ။ အာဏာရွင္ ပညာေရးကေန ဒီမိုကေရစီပညာေရးကိုေျပာင္းဖို႔ ေတာင္းဆိုရင္း လက္ပံတန္းမွာ အစိုးရတပ္ (ရဲတပ္) ေတြရဲ့ ရိုက္ဖမ္းတာကို သၾကၤန္မက်ခင္ တလအလို ၂၀၁၅ မတ္္္ ၁၀ ရက္ကတည္းက ခံခဲ့ရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အခု သၾကၤန္ေရာက္ခ်ိန္မွာလည္း သူတို႔ကို လႊတ္မေပးေသးတာေၾကာင့္ သၾကၤန္နဲ႔ေ၀းေနၾကရဆဲပါ။ ဒီဗကသေက်ာင္းသား ၇၀ ေက်ာ္နဲ႔အတူ ဗိုလ္ၾကီးေဟာင္း ေနမ်ိဳးဇင္၊ ေနာ္အုန္းလွ၊ ကိုေ၀ဠဳ၊ ေရွ႕ေနၾကီး ဦးျမင့္ေအးတို ့အပါအ၀င္ ေထာင္က်ေနသူေတြ၊ အခ်ဳပ္ၾကဆဲ အမႈရင္ဆိုင္ေနသူ လယ္သမား၊ အလုပ္သမား ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသား ၅၀၀ ေလာက္ဟာလည္း ေႏွာင္အိမ္ေတြအတြင္း ေနထိုင္ေနရတာမိိိိို႔ သႀကၤန္ေရနဲ႔ေ၀းေနၾကရသူေတြလို႔သာ သႀကၤန္သံခ်ပ္ထိုးသလို (ေအာ္) ေျပာလိုက္ခ်င္ပါရဲ့ …။ ။

(ႏွစ္သစ္မွာ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားအားလံုး လြတ္ေျမာက္ပါေစ။)


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts