ကုိသန္းလြင္ ေခတ္ျပိဳင္အေတြ႔အၾကဳံ ေရျခားေျမျခား ျမန္မာမ်ား

ကိုုသန္းလြင္ – ေတာအလႈ

 

ကိုုသန္းလြင္ – ေတာအလႈ

(မိုုးမခ) မတ္ ၃၁၊ ၂၀၁၅

 

(၁)

တေန႔ကကၽြန္ေတာ့္တူေတာ္ေမာင္ ရြာသို႔ျပန္သည္ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ စကၤာပူ ေလဆိပ္သို႔ လိုက္ပို႔လိုက္ရပါသည္၊ သူသည္ ရြာသို႔ျပန္၍ေျမးကိုရွင္ျပဳမည္ျဖစ္သည္၊ သူ႔ကိုၾကည့္ရသည္မွာျမဴးတူးရႊင္ျပ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ ျဖစ္ေနပံု ရသည္။

 

သူ႔မိဘမ်ားသည္ ေတာမွာ ေနသည့္ ေတာင္သူၾကီးမ်ားျဖစ္ၾက၏၊ သူသည္ စက္မႈတကၠသိုလ္ မွ ဘြဲ႔ရခဲ့သည္၊ သူတို႔ရြာမွာ ႏိုင္ငံျခားသို႔ ပထမဦးဆံုးသြားရသည့္သားရတနာျဖစ္သည္၊ အလုပ္တာ၀န္၊ ပရိေယသန၀မ္းစာေရး အတြက္ ႏိုင္ငံျခားမွာေနရေသာ္လည္း သူသည္ မိဘႏွစ္ပါး ႏွင့္ သူပညာသင္ခဲ့ရာ သူ႔ေက်းရြာကို ေမ့၍  မသြား ေပ၊ သူ႔တြင္ သမီးတေယာက္သာရွိသည္၊ သမီးျဖစ္သူက သားတေယာက္၊ သမီးတေယာက္ ေမြးေသာ္ သူသည္ ေျမး ႏွစ္ေယာက္ကို ပံုျပီးခ်စ္ေလသည္၊ ေယာက်ၤားေလး အၾကီးေကာင္က (၆) ႏွစ္သား အရြယ္ျဖစ္ေနျပီ၊  ဤေျမးကို ရွင္ျပဳရမည့္ အေၾကာင္းေျပာေနသည္ကိုေလး၊ ငါး ၾကိမ္ ၾကားရဘူးျပီ။

 

(၂)

 

ယမန္ႏွစ္ ၂၀၁၄ ဇန္န၀ါရီလဆန္းေလာက္တြင္ ရွင္ျပဳရန္ သူသည္ ၂၀၁၃ ကတည္းက ျပင္ဆင္ခဲ့သည္၊ သူ႔  မိဘႏွစ္ပါးက  ရြာေက်ာင္းဘုန္းၾကီးကို ေလွ်ာက္ေသာ္ ဘုန္းၾကီးက သူတို႔ဇာတာေတြကိုခ်ျပီးရက္ကိုစစ္ေဆး  ေလသည္၊ ဘာေၾကာင့္ ရယ္မသိ ထိုႏွစ္အလွဴကို မလုပ္စေကာင္း၊ ေနာက္ႏွစ္ မွ လုပ္ရမည္ ဟုအေဟာထြက္  လိုက္သည္။

 

ကၽြန္ေတာ္က မိမိႏွင့္ ဆိုင္သည္ မဆိုင္သည္ကိုမေတြးဘဲ သူ႔မိဘေတြကိုေတြ႕ေသာ္ ဘာ့ေၾကာင့္ အလွဴမလုပ္ရ သလဲ ဟုေမးခြန္းထုတ္ေလသည္၊ “ဘုန္းၾကီးက သေဘာမက်ဘူးတဲ့ ေနာက္ႏွစ္မွေကာင္းမွာတဲ့’’  ဟုေျပာသည္၊ သူတို႔သည္ ဆရာေတာ္ ဘုန္းၾကီးစကားကို ပယ္လွန္ဘို႔ ေ၀းစြ၊ ေမးခြန္းထုတ္သူကၽြန္ေတာ္ ကိုပင္ရႈံ႕ခ်ေနပံုရ  သည္၊ ကၽြန္ေတာ္သည္  “ ေၾသာ္’’  ဟုသာ ဆိုႏိုင္ေတာ့၏၊ ေခတ္ပညာတတ္သူေတြ လည္း ရြာဦးေက်ာင္း က   ဘုန္းၾကီး၏ ဆႏၵကို မေက်ာ္လႊားႏိုင္။

 

သူတို႔သည္ သူတို႔ ျမစ္၏ အလွဴတြင္သံုးရန္ အတြက္ ပဲဆီ ပိႆာ (၁၀၀) ကိုစဥ့္အိုးေတြႏွင့္ သိုေလွာင္ျပီးၾကျပီ၊  ဆန္ကေတာ့ ထူးျပီးေလွာင္ရသည္မရွိ၊ ေရာင္းမည့္ စပါးထဲမွ ခ်န္ထားလိုက္ရံုသာ၊ ပူပင္စရာမရွိ  ထိုႏွစ္က အလွဴမလုပ္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္း အုတ္တံတိုင္းခတ္ရာတြင္ အခန္း (၁၀) ခန္းေလာက္ အလွဴေငြထည့္လိုက္ေလသည္။

 

ယခုႏွစ္ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ အလွဴ လုပ္ရန္ ျပန္ေသာအခါ ေစာင့္ရက်ိဳးနပ္သည့္ အလွဴျဖစ္ေအာင္ က်ိဴးစားရေပေတာ့  မည္၊ သူ အလွဴလုပ္မည္ဆို၍ စကၤာပူမွ မိတ္ေဆြသူငယ္ခ်င္းေတြက ၀ိုင္းျပီး လွဴၾကသည္မွာေဒၚလာေထာင္ခ်ီ၍ ရသည္၊ သူ႕ရံုးမွ ဆရာကလည္း ေဒၚလာ ၅၀၀၀ ထက္မနည္း ေဘာနပ္(စ)  ေပးေလသည္၊ သူက ထိုေဘးကလွဴဒါန္းၾကေသာ ေငြေတြကို ဘုန္းၾကီး အလွဴပြဲထဲသို႔ ထည့္လိုက္သည္ဟုဆိုသည္၊ စကၤာပူမွာ ဆယ္ႏွစ္ေက်ာ္ေအာင္ေနေသာ္ သူသည္ ရန္ကုန္ သာေကတ မွာ အိမ္တလံုး၀ယ္ႏိုင္ခဲ့သည္၊ အခုရြာျပန္ျပီး အလွဴေပးျခင္းကိစၥမွာလည္း အိမ္၀ယ္သည့္ကိစၥတံုးကလို အိတ္ထဲရွိတာေတြကို   အကုန္ထည့္ျပီးလွဴျခင္း ျဖစ္ပါ ေလသည္။

 

ပထမ အၾကိဳညမွာ ေရဦး မဂၤလာရာမ  စာသင္တိုက္မွ ပဓါန နာယကဆရာေတာ္ၾကီးက တရားခ်ီးျမွင့္မည္၊ အလွဴမ႑ပ္၀င္သည့္ေန႔တြင္ ေရဦး  “မ်ိဳးဆက္သစ္”  ဆိုင္းအဖြဲ႔က ဆိုင္းကို ဌားထားသည္၊ အလွဴေန႔ ညႏွင့္  ေနာက္တေန႔ညတြင္  မႏၱေလးက  ‘ဒါဒို႔ေရႊ’ ဇတ္အဖြဲ႔က ကျပမည္။

 

အလွဴတြင္ ဇာတ္ပြဲထည့္ျခင္းမွာ လြယ္လြယ္ကူကူ ကိစၥ မဟုတ္၊ ပြဲမိန္႔ရဖို႔က  ခင္ဦးျမိဳ႕နယ္အထိ သြားရ သည္၊ နယ္ေျမေအးခ်မ္းမႈရွိပါမွ လူမိုက္လူဆိုးေတြကို ထိမ္းသိမ္းႏိုင္ပါမွ ျမိဳ႕နယ္က ပြဲမိန္႔ခ်ေပးသည္၊ အခုဇာတ္ပြဲမွာ  သူတို႔က ထည့္ခ်င္သည္မဟုတ္ ကာလသားေတြက သူတို႔ အလွဴလုပ္မည္ဆိုေတာ့ လာေရာက္ ခ်ဥ္းကပ္ ေျပာ ဆိုၾကျခင္းျဖစ္သည္၊ သူတို႔ဇာတ္ပြဲ မၾကည့္ရသည္မွာ ၾကာျပီ၊ ႏွစ္ခ်ီ ၍ၾကာေနပါျပီ၊ ကၽြန္ေတာ့္ တူသည္ ဇာတ္ပြဲ ဌားရမ္းခသိန္း(၆၀) ကိုတတ္ႏိုင္သည္၊ လူဆိုးေတြ ငမူးေတြကို သူတို႔ ထိမ္းပါမည္၊ ပြဲမိန္႔ကိုလည္း သူတို႔ပင္ျမိဳ႕ကို တက္ျပီး ေလွ်ာက္ယူပါမည္ဟု ကာလသားေတြက တာ၀န္ခံၾကျခင္းျဖစ္သည္၊ အလႈတကာ က  ေခါင္းျငိမ့္ေသာ ေၾကာင့္  ဇာတ္ပြဲမွာျဖစ္ေျမာက္သြားျခင္းျဖစ္သည္။

 

ပြဲမိန္႔ခံရသည့္နည္းတူ အသံခ်ဲ႕စက္ဖြင့္ရန္ အခြင့္ကခံရေသးသည္၊ မနက္ပိုင္းတြင္ ေဒၚမာမာေအး၏ ဗုဒၶ၀င္ သီခ်င္းေတြဖြင့္မည္၊ ေန႔လည္ ညေန မ်ားတြင္ တြံေတးသိန္းတန္ ႏွင့္ ဟသၤာတထြန္းရင္တို႔၏ သီခ်င္းေတြ ဖြင့္ရ မည္၊ အခုအလွဴမွာ ျမစ္ေတာ္ရြာဘက္က သီခ်င္းသံ မၾကားရပါဟု လာျပီးေမတၱာရပ္ခံသည္ႏွင့္ သူတို႔ ရြာဘက္ ကို လွည့္ျပီး ေလာ္စပီကာ တစ္လံုးကို ဆင္ေပးလိုက္ရသည္ဟုဆိုသည္။

 

အလွဴမ႑ာပ္၀င္ေသာေန႔တြင္သူတို႔ ‘ရွင္မင္းေတြ’တရြာလံုးသာမကျမစ္ေတာ၊္ ကံသစ္၊ ေဂြးကုန္း၊ တဲစု၊ ကံတရာ  ဗအိုး စသည္ျဖင့္ ရြာနီးစပ္ခ်ဳပ္ရြာေတြက မီးခိုးတိတ္ လာၾကမည္၊ အိမ္တြင္မီးမဖို၊ ထမင္းဟင္းမခ်က္ၾကေတာ့ေပ၊  ငါးေျခာက္ေၾကာ္၊ သရက္သီးသုတ္၊ ပဲဟင္းဆိုလွ်င္ အလွဴထမင္းဟင္းက ျမိန္လွျပီ၊ ဟိုတုန္းကေတာ့ အလွဴမွာ ထမင္းခ်က္ရသည္ကို ထမင္းေရေခ်ာင္းစီးေအာင္ခ်က္ရသည္ဟု ဆိုသည္၊ အခုေခတ္မွာေတာ့ အိုးၾကီးေတြ ႏွင့္  ထမင္းမခ်က္ၾကေတာ့ေပ၊ ထမင္းေပါင္းအိုး ဆိုတာေပၚေနျပီး ျမင္းေဒါင္းရြာက အဌားလိုက္သည္၊ သံစည္ပိုင္း ႏွင့္ လုပ္ထားေသာ စဥ္အဆင့္ဆင့္တြင္ ေရစိမ္ျပီးသားဆန္ကို ထည့္ျပီး ေအာက္မွ မီးႏွင့္ ေရေငြ႔ကို ျဖတ္ခါ ထမင္းေပါင္းၾကရျခင္းျဖစ္သည္၊ ထမင္းေရကိုမေတြ႔ရေတာ့ေပ၊ တခါျပင္လ်င္လင္ဗန္း (၁၂)ခ်ပ္ခန္႔စီျပီး  ေပါင္းအိုး  အတြင္းသြင္းၾကရသည္။

 

အလွဴလုပ္အားေပးေတြကလည္း ျမိဳင္ျမိဳင္ဆိုင္ဆိုင္၊ ကြမ္းေတာင္ကိုင္ကိုလည္း ေရြးျပီးျပီ  သူသည္ရပ္ရြာမွာ  ရုပ္ေခ်ာဆံုးသူျဖစ္ရမည္၊ မိမိေဆြမ်ိဳးကို ကြမ္းေတာင္ကိုင္ခိုင္းခ်င္၍ မရ၊ အပ်ိဳေခါင္းေတြက သေဘာတူ သူကို ေရြးရသည္၊ အပ်ိဳေတြကို အလွဴလွည့္ လိုက္ဖို႔ လက္ေဆာင္ တမ်ိဳးမ်ိဳးကိုေပးျပီးဖိတ္ရသည္၊ ေပးသည့္      လက္ေဆာင္တန္ဖိုးကိုၾကည့္၍ အလွဴတကာ၏ ၾကြယ္၀မႈ အဆင့္ကို ခန္႔မွန္းၾကရသည္။

 

ကၽြန္ေတာ္၏ တူေတာ္ေမာင္သည္ စကၤာပူက အသြားတြင္ ဖိနပ္က (၅) ရံ၊ မ်က္မွန္က (၆)လက္ေလာက္ ပါသြား သည္၊ သူသည္ ေျမးေတြသံုးမည့္ သပိတ္ကိုလြယ္ခါ အလွဴလွည့္ရာတြင္ ေရွ႕ဆံုးက လိုက္ရမည္ မဟုတ္ပါ သေလာ၊ မ်က္မွန္အမ်ိဳးမ်ိဳး၊ ဖိနပ္အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ရိႈးထုတ္ေပလိမ့္မည္။

 

သူတို႔အလွဴမွာ မ႑ပ္က မထြက္ရေသး၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ က  Facebook  မွာ သူတို႔ရုပ္ပံုေတြကိုျမင္ေနရေပျပီ၊  အလွဴအမ ႏွင့္ ရင္းႏွီးသူ အမ်ိဳးသမီး တသိုက္ကို အလွျပဳျပင္ရန္ မိတ္ကပ္ဆရာကို ေရဦးက ေခၚထားရေလ  သည္၊ အလွဴ႕အမၾကီးက သူ႔ကို အရင္ျပင္ မေပးရေကာင္းလား ဆိုကာ ၾကိမ္းေမာင္း ျငဴစူ ေနသံကို ၾကားလိုက္ ရသည္၊ တိုက္ပံုအကၤ်ီ၊ ေမာင့္က်က္သေရေခါင္းေပါင္းႏွင့္ ကၽြန္ေတာ့တူမွာ ေပ်ာ္တျပံဳးျပံဳး။

 

သူအလွဴလုပ္မည္ဆို၍ သူ႕သူငယ္ခ်င္းတစုကလည္း  အညာကိုလိုက္ဖို႔ ရန္ကုန္မွာေစာင့္ေနခဲ့ၾကသည္၊ သူ႔ရြာသည္ ရန္ကုန္မွ မိုင္ (၅၀၀)ခန္႔ ေ၀းသည္၊ သူသည္ ကားတစီးကို တလျပတ္ဌားထားျပီးျပီ၊  သူ႕သူငယ္   ခ်င္း တစုႏွင့္ ကား ၃ စီးႏွင့္ ရန္ကုန္က ထြက္ၾကရသည္၊ ရန္ကုန္တိုင္မွဴး ခရီးထြက္မည္ဆိုလ်င္ပင္ သူ႔လို  အသိုင္း အ၀ိုင္းမ်ားပါမည္လားဟု ကၽြန္ေတာ္ေတြးမိသည္။

 

ျမန္မာတို႔ အလွဴလွည့္သည္ဆိုသည္မွာ ဘုရားေလာင္းသိဒၶိတၱ မင္းသား ေတာထြက္စဥ္အခါက ျမင္းမွီးဆြဲ ေမာင္ဇံ ႏွင့္ အတူ ျမင္းစီး၍ ေတာထြက္သည္ကို အေၾကာင္းျပဳ၍  ျမင္းႏွင့္ လွည့္ၾကျခင္းျဖစ္သည္ဟု ၾကားသိရဘူးသည္၊ ေနာက္ပိုင္း ျမင္း စီစဥ္ရသည္က  ကရိကထ မ်ားလြန္းသျဖင့္ ေမာင္ရင္ေလာင္းသည္  ထမ္းစဥ္ေပၚတြင္ ထိုင္ကာ  မင္း၀တ္မင္းစားအျပည့္  ျဖင့္ အလွဴလွည့္လိုက္ၾကရျခင္းျဖစ္သည္၊ ဘုရား အေလာင္း ေတာ္သည္ ေတာထြက္ျပီးမွ သဗၺင္ညဳတ၊ ဥာဏ္ေတာ္ကို ရခဲ့ျခင္းျဖစ္ရာ မိမိတို႔ သူတုိ႔သားမွာ လည္း ဘုရားအေလာင္းေတာ္နည္းတူ  ရဟန္း ေဘာင္ သို႔ တက္ပါေတာ့မည္ဟု စိတ္က ရည္မွန္း၍ အလွဴလွည့္ၾက ရျခင္း ျဖစ္သည္။

 

အလွဴတြင္ ၀င္းခင္းသည္ ဆိုျခင္းမွာ ေရွးဘုရင္ ထီးဖုရားမ်ား ထြက္ေတာ္မူရာတြင္ ေရွ႕မွ ေနာက္မွ လိုက္ပါၾက ရမည့္ ၀န္ၾကီး၊ ၀န္ကေလး၊ စစ္သူၾကီး၊ ျမင္းစီးသူရဲ စသည္ျဖင့္ နန္း၀တ္ နန္းစား ခ်ပ္၀တ္တန္ဆာ အစံုအညီျဖင့္ လိုက္ၾကရသလို  ေမာင္ရင္ေလာင္းကို ၀တ္စံုျပည့္ ၀န္းရံၾကရျခင္းျဖစ္သည္၊ အခုေခတ္မွာေတာ့ ၀တ္စံုဌာရမ္း ရသည္က  ခက္ခဲသြားပါျပီ၊ ခင္ဦးတျမိဳ႕လံုးမွာ ၀င္းခင္းသည့္ အလွဴဟူ၍ တၾကိမ္သာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ၾကံဳရဘူး သည္၊ ထို အလွဴကို ေပးသူမွာလည္း ျမိဳ႕တြင္ အခ်မ္းသာဆံုး ဆန္စက္ ေလးငါးလံုး ပိုင္ဆိုင္သူ သူေဌးၾကီး ပင္ျဖစ္သည္၊ 

 

ေျဗာ ဆိုသည္မွာ အလွဴလွည့္သည္ဆိုသည္ႏွင့္  “ ၾကန္ၾကန္ ျဗဳန္း’’  အသံထြက္ေအာင္ လင္းကြင္း အလိုက္ႏွင့္  တီးရေသာ ေျဗာကို ေခၚပါသည္၊ ထို အသံကို ခပ္လွမ္းလွမ္းက ၾကားရျပီဆိုသည္ႏွင့္ မိမိအိမ္ေရွ႕က လမ္းသို႔ ျဖစ္ေစ အိမ္အနီးအနားက လမ္းသို႔ျဖစ္ေစ အလွဴလွည့္ရာ အတန္း၏ ေရွ႕ မွေရာက္ေအာင္ ေနရာယူျပီး အလႈလွည့္ကိုၾကည့္ၾကရပါသည္၊ ဒီအလွဴ မွာ ကြမ္းေတာင္ကိုင္က ဘယ္သူ ဘယ္၀ါဟုေမးၾက ၾကည့္ၾက မွတ္ခ်က္ျပဳၾကသည္၊ အခုအလႈမွာကြမ္းေတာင္ကိုင္သူမွာ ေမျမိဳ႔အနီးက အိုင္တီ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသူကေလး ဟုဆိုသည္၊ ဖုံ တေထာင္းေထာင္း၊ ေခၽြးသံတရႊဲရႊဲ၊ လမ္းေလွ်ာက္ရသည့္တိုင္ ကြမ္းေတာင္ကိုင္သူ၏ အလွ မွာ ပ်က္ျပယ္မသြားေပ၊ ကိုျမၾကီးက ဒီသူငယ္မ အလွဆံုးဟု သီခ်င္းစပ္ဆိုခဲ့ရသည္မဟုတ္ပါေလာ။ ၊အလွဴ႕အမၾကီး က ဘယ္လို ၀တ္စားထားတာဟုလည္း ေျပာၾကဆိုၾကသည္၊  

 

အလႈကိုမိမိတဦးတည္းက လႈခ်င္၍မရ၊ ရပ္ရြာကလည္းစုေပါင္းစပ္ေပါင္းထည့္ၾက ကူၾကသည္၊ ထိုေငြမ်ားကို စံနစ္တက် လက္ခံစာရင္းျပဳစုရန္မွာ စာေရးၾကီးငွားရသည္၊ ကြ်န္ေတာ့္တူတြင္ ဦးေလးအရင္းမွာ မဆလေခတ္ က သမ၀ါယမလူၾကီးျဖစ္သည္၊ သူသည္စာရင္းကြ်မ္းက်င္သူျဖစ္ရာ အလႈမလုပ္ခင္ကတည္းက “ ငါကေတာ့ စာေရးၾကီးေဟ့” ဟုေျပာထားသည္၊ အလႈေန႔တြင္ ဘယ္သူမွ် မေရာက္လာမီ၊ တိုက္ပံု၊ ေမာင့္က်က္သေရ ေခါင္းေပါင္းျဖင့္ သူ႔ေနရာသို႔ေရာက္ေနေလျပီ၊ သူ႔အလႈကို အရပ္ကကူလိုက္ၾကသည္မွာ သိန္းတရာ ေတာ့ ေအးေအးေဆးေဆး ဘဲဟုေျပာသည္၊

 

မိမိတို႔ရြာကိုပါ အလွဴလွည့္ေပးပါဟု ရြာႏွစ္ရြာက လာျပီး ေမတၱာရပ္ေသာေၾကာင့္ ထိုရြာေတြအေရာက္ အလွဴလွည့္ေပးရသည္၊ ရြာတရြာမွ တရြာကူးေသာ္ ၁၅ မိနစ္၊ မိနစ္ ၂၀ ခန္႔သာ လမ္းေလွ်ာက္လိုက္ရသည္၊ ေရွ႕က  ၾကန္ၾကန္ျဗဳန္း ဆရာတို႔မွာ  ရြာခ်င္းကူးသည့္ လမ္းခုလပ္ တြင္သာ အနားရသည္၊ တျခား အခ်ိန္ေတြ မွာေတာ့ လူသာလဲသြားသည္၊ အသံက မစဲရေပ။

 

ကၽြန္ေတာ္ တူ၏ အလွဴမွာ ျပီးစီးေအာင္ျမင္ခဲ့ေပသည္၊ စုေဆာင္းထားသမွ် မွာလည္း ကုန္ခဲ့ျပီထင္၏၊  သိန္း ၂၀၀  အနည္းဆံုး ကုန္မည့္အလွဴျဖစ္ေပသည္၊ အလွဴျပီးေသာ္ အလုပ္ခြင္၀င္ဘို႔  စကၤာပူသို႔ ျပန္လာရေလ၏၊ ပိုက္ဆံက ရွာလ်င္ရသည္၊  အလွဴၾကီးေပး၍ ေရစက္ခ်ရျခင္းက ခ်က္ျခင္း ျဖစ္ႏိုင္သည္ မဟုတ္၊ မိဘေတြလည္း  ရွိတံုး၊ မိမိက လည္းေပးႏိုင္သည့္ အေျခအေနရွိတံုး အေၾကာင္းေပါင္းစံု မွ ျဖစ္ႏုိင္သည္ မဟုတ္ပါလား၊ 

 

အလွဴ တြင္ Record  လုပ္ထားေသာ စီဒီေခြမွာခ်က္ျခင္းေရာက္လာသည္၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔က အေၾကာင္း ေၾကာင္းေၾကာင့္အလွဴကိုမလိုက္ႏိုင္ေစကာမူ အလွဴပြဲ၏ အစအဆံုး ကိုံစီဒီထဲမွာျမင္ေတြ႕ရသည္၊ ဘိသိတ္ဆရာ က ခြန္းေထာက္ဆို ၍ ေနာက္က လိုက္ေပးေသာ ဆိုင္းႏွင့္ လိုက္ဖက္ပံုမွာ ေငးျပီးနားေထာင္ေနရသည္၊ ရြာေပါင္းစံုက အလွဴကို လာျပီး အားေပးပံုကို ျမင္ရသည္၊ ဟိုတံုးက ႏြားကေသာ လွည္းေတြႏွင့္ လာၾကေသာ္လည္း အခု သူတို႔အလွဴမွာ  ကားေတြ၊ ေထာ္လာဂ်ီေတြ ဆိုင္ကယ္ေတြကို ေတြ႔ရသည္၊  အလွဴ၏ စားပြဲရံု မွာ လူေတြ တသုတ္ျပီး တသုတ္ လာၾက စားၾက အားေပးၾကပံု မွာ ယခင္ေရွးႏွစ္ေတြက ႏွင့္ ဘာမွ မျခားနားပါ၊ ေရွးက ျမန္မာတို႔ ထံုးစံ အတိုင္း အလွဴ ဆိုသည္ႏွင့္ ပရိတ္သတ္က စည္ကားလွသည္။

 

ကၽြန္ေတာ့တူေတာ္ေမာင္၏ အလွဴမွာ ေ၀သႏၱရာ မင္းၾကီးကပင္ အားက်ေလာက္သည့္ အလွဴျဖစ္သည္။

 

(၃)

 

သီရိဓမၼာ အေသာက ဘုရင္ၾကီး၏ မင္းဆရာမွာ ရွင္မဟာ ေမာဂၢလိပုတၱတိႆမေထရ္ ျဖစ္သည္၊ ဧကရာဇ္ မင္းျမတ္က ဆရာေတာ္ႏွင့္အတူ   ဗုဒၶျမတ္စြာ ဘုရား၏ သံေ၀ဇနိယဌာန၊ အေ၀ဇနိယ ဌာနေတြ အားလံုးသို႔ ဘုရားဖူးၾကြခ်ီကာ ဘုရားေက်ာင္းကန္ဇရပ္ေတြကို ေဆာက္လုပ္လွဴဒါန္းခဲ့သည္၊ အေရအတြက္   ၈၄၀၀၀  ေက်ာ္သည္ဟုစာရွိခဲ့သည္၊ သို႔တိုင္ ေအာင္ သာသနာ့ အေမြခံမင္းဟူ၍ကား မျဖစ္ေသး မိမိသားသမီး ကို သာသနာ့ေဘာင္အတြင္းသို႔  သြတ္သြင္းေပးႏိုင္မွသာ သာသနာ့အေမြခံထိုက္သူျဖစ္ႏိုင္သည္ဟု ဆရာေတာ္က ဘုရင္ ကို မိန္႔ခဲ့ဘူး သည္။

 

ကၽြန္ေတာ့္ဘ၀တြင္  အလွဴေပးျခင္းကို ႏွစ္ၾကိမ္ၾကံဳခဲ့ဘူးသည္၊ ပထမ တၾကိမ္က ကၽြန္ေတာ့္ရွင္ျပဳပြဲ ျဖစ္ျပီး ေနာက္တၾကိမ္က အေမက သူ႔ေျမးေတြကို ရွင္ျပဳတံုးက ျဖစ္ပါသည္။

 

ကၽြန္ေတာ္သည္ လူေကာင္ၾကီးျပီး ခုႏွစ္တန္း ရွစ္တန္းေရာက္မွ ထမ္းစင္စီး၍ ရွင္ျပဳခဲ့ရျခင္းျဖစ္ပါသည္၊ ေ၀ဘူ ဆရာေတာ္ၾကီး၏ ေက်ာင္းမွာ ခင္ဦး ႏွင့္ ၇  မိုင္ခန္႔ေ၀းသည္၊ ဆရာေတာ္ေက်ာင္းသို႔  ညအိပ္ ၂ ရက္သြား ကာ   ေက်ာင္းတြင္းမွာပင္ အလွဴလွည့္  သကၤန္း၀တ္ခဲ့ရျခင္းျဖစ္ပါသည္၊ ထိုစဥ္က ဆရာေတာ္ေက်ာင္းသို႔ တတ္ႏိုင္ သမွ် လွဴရသည္ ဘယ္ေရႊ႕ ဘယ္မွ် သတ္မွတ္ခ်က္မရွိ လွဴသမွ်ကို လက္ခံခါ အလွဴပြဲ ျဖစ္ေအာင္ ဆရာေတာ္ ၾကီး လက္ေထာက္ေတြက စီစဥ္ေပးျခင္းျဖစ္ပါသည္၊ ကၽြန္ေတာ္သည္ ထမ္းစင္စီးခဲ့ရသည္၊ ေက်ာင္းသားေတြက  ရိႈးလိုက္ၾကသည္၊ ကၽြန္ေတာ္ မမွတ္မိေတာ့ ေသာ ခြန္းေတာက္၊ သံေပါက္ ေတြကို ေရွ႕လူက တိုင္ေပးခါ ေနာက္က လူေတြက ရိႈး…ရိႈး ဟု ေအာ္ၾကရသည္ကို ရိႈးလိုက္သည္ဟုေခၚသည္၊ 

 

ဆရာေတာ္ၾကီးက “ လွလိုက္တာဗ်ာ”  မင္းသားေလးေတြလိုဘဲဗ် ”  ဟုေျပာသံကို မွတ္မိ ေန  သည္၊ ေမာင္ရင္ ေလာင္း အ၀တ္အစားႏွင့္ ဆရာေတာ္ၾကီး တရားပြဲ မွာ ေရွ႕ဆံုးက ကၽြန္ေတာ္တို႔ ထိုင္ၾကရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ထိုစဥ္က ၀မ္းသာပီတိျဖစ္ တတ္သည့္အရြယ္မဟုတ္ေသး၊

 

ေနာက္တၾကိမ္ အေမကအလွဴ ေပးေသာ္ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ အိမ္ေရွ႕ မွာ မ႑ာပ္  ထိုးရသည့္အလႈျဖစ္ေနပါျပီ၊ ကၽြန္ေတာ္ မေမ့ႏိုင္ဘဲ အမွတ္ရေနသည္မွာ အလွဴလွည့္ဘို႔ လူေတြျပင္ဆင္ေနၾကစဥ္ ေျဗာတီးသည့္ အဖြဲ႔က  ေရွ႕မွ လိုက္ရန္ ျပင္ဆင္ျပီး ေျဗာကို စမ္းတီးေနၾကစဥ္ အေမသည္ ၀မ္းသာၾကည္ႏူးမႈျဖင့္ မ်က္ရည္ေတြ တြင္တြင္က်ေနတာကို ကၽြန္ေတာ္ စြဲေနေအာင္ မွတ္မိေနပါသည္။

 

ရွင္ေတာ္ ဗုဒၶက ေပးလွဴျခင္း အက်ိဳးၾကီးမားပံုကို သူသိသလိုသာ လူေတြသိၾကလ်င္ လူေတြသည္ မိမိစားမည့္ အစားအစာကိုပင္  သူမ်ားေတြကို ေပးလိမ့္မည္ဟု ေဟာၾကားခဲ့ဘူးသည္။

(၄)

 

ဘုရားလက္ထက္ေတာ္က ၀ိသာခါ ေက်ာင္းအမၾကီး၏ အလွဴေပးပံု အေၾကာင္း စာမ်ားတြင္ဖတ္ရဘူးသည္၊  ဘာသာျခား မိဘႏွစ္ပါးမွ ေမြးဖြားလိုက္ေသာ သူေဌးမ ၀ိသာခါသည္ အသက္ ၇ ႏွစ္အရြယ္တြင္ ဗုဒၶဘုရားကို ဖူးေတြ႔ ရျပီး ေသာတပန္ တည္ခဲ့သည္၊ သူ၏ ၉ကုေဋမွ် အဖိုးထိုက္တန္ေသာ ၀တ္ရံုကိုေရာင္းခ်ျပီး ဥယ်ာဥ္ ေျမကို၀ယ္၊ ေက်ာင္းေတြေဆာက္ခါ  ၂၇ ကုေဋ  အကုန္ခံ၍ သံဃာေတာ္မ်ားကိုလွဴဒါန္းခဲ့သည္၊ ပုဗၺာရံု ေက်ာင္းေတာ္ၾကီး ကိုလႈဒါန္းသူ ဒကာမၾကီး ၀ိသာခါသည္ အသက္ ၁၂၀ ရွည္ခဲ့သည္၊ ထိုအလွဴမ်ား ေက်းဇူးေၾကာင့္ လူတို႔သက္တမ္း ႏွစ္ရွစ္ရာတြင္ နတ္သက္ တစ္ရက္ မွ်သာ ျဖစ္ေသာ နိဗၺာနာရတိ နတ္ဘံု ၌ နတ္သမီး သြားျဖစ္ရဘူးသည္။

၀ိသာခါ ေက်ာင္းအမၾကီးသာ ထိုနတ္ဘံုမွ ကၽြန္ေတာ္တူ၏ အလွဴကို လွမ္း၍ ၾကည့္ျမင္ႏုိင္သည္ဆိုလ်င္ ၀မ္းသာ ပီတိ ျဖစ္ေနမည္ထင္သည္။       

ကိုသန္းလြင္


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts