ရသေဆာင္းပါးစုံ အေတြးအျမင္ ေခတ္ျပိဳင္အေတြ႔အၾကဳံ

စံလွၾကီး – ၿမန္မာ႔ ယဥ္ေက်းမွဳ ဆိုတာၾကီးနဲ႔ ကိုင္ေပါက္မလို႔လား

စံလွၾကီး – ၿမန္မာ႔ ယဥ္ေက်းမွဳ ဆိုတာၾကီးနဲ႔ ကိုင္ေပါက္မလို႔လား
(မိုးမခ) ေဖေဖာ္၀ါရီ ၁၇၊ ၂၀၁၅

ၿပီးခဲ႔တဲ႔ ႏွစ္က ဂ်ာနယ္မ်ားတြင္ ခ်စ္သူမ်ားေန႔အတြက္ ၿပင္ၾက ဆင္ၾက အေရာင္းၿမွင္႔တင္ေရးေတြ အၾကီးအက်ယ္ လုပ္ၾကေသာ သတင္းမ်ား ဖတ္လိုက္ရဖူးသည္။ ဒါနဲ႔ တဆက္တည္း ပါလာသည္က စံုတြဲမ်ားအတြက္ အခန္းမ်ားဌားၿခင္း သတင္းမ်ား ၿဖစ္သည္။ အခန္းေတြေတာင္ ေနရာလြတ္မရွိေတာ႔လို႔ ေၿပာသည္႔လူမ်ားေတာင္ ရွိသည္။ ဒီကိစၥနဲ႔ ပက္သက္ၿပီး စိုးရိမ္ေသာ အခ်ိဳ႕ ေဆာင္းပါးရွင္ စာေရးဆရာမ်ား၏ လူငယ္မ်ားကို ဆင္ၿခင္ဖို႔ တိုက္တြန္းေသာ ေဆာင္းပါးေတြလည္း ေတြ႕လိုက္ရဖူးသည္။ ဒီႏွစ္ေတာ႔ အဲဒီ ေဆာင္းပါးေတြ သတင္းေတြ အရင္ႏွစ္ကထက္စာရင္ က်ဲပါးသြားသလို ထင္ရသည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ရာၿပည္႔ပြဲရွိလို႔ပဲ အဲဒီဘက္ကို သတင္းသမားေတြ အာရံုမ်ားေနၾကသလား ဒါမွမဟုတ္ က်ေနာ္ဖတ္တဲ႔ စာေစာင္ေတြထဲမွာပဲ မပါလို႔လား မသိ။

အဲဒီတုန္းက က်ေနာ္နဲ႔ သိေသာ မိတ္ေဆြအခ်ိဳ႕ႏွင္႔ ထိုကိစၥအေၾကာင္းကို စကားဝိုင္းဖြဲ႕ၾကည္႔ရာ အေတာ္ေလး စည္ကားေသာ စကားဝိုင္းတခု ၿဖစ္သြားဖူးသည္။ ပါဝင္ေဆြးေႏြးတဲ႔ မိတ္ေဆြေတြက ၁၀ေယာက္ေတာင္ ေက်ာ္သည္ဟု ထင္ပါသည္။ သူတို႔ထဲတြင္ လူစံုပါသည္။ ႏိုင္ငံၿခားမွ ၿပန္လာသူလည္း ပါသည္။ စာေတြ ေပေတြ ေရးေနတဲ႔လူေတြလည္း ပါသည္။ နားေထာင္သမားေတြလည္း ပါသည္။ ေၿပာတာေတြလည္း စိတ္ဝင္စားစရာ ေကာင္းသည္။ ဒီကိစၥမ်ိဳးကလည္း ႏွစ္တိုင္းလိုလို ရွိေနေတာ႔မွာကိုး။

အဲဒီလူစုထဲမွာ သံုးေယာက္ ေလးေယာက္ေလာက္ကေတာ႔ ႏိုင္ငံၿခားၿပန္မ်ား လစ္ဘရယ္ဒီမိုဆိုသူေတြ ၿဖစ္ၿပီး က်န္ ၆ ေယာက္ ၇ ေယာက္ေလာက္ကေတာ႔ ကြန္ဆာေဗးတစ္(လစ္ဘရယ္ဒီမိုေတြက သူတို႔ကို ေခၚေသာ အမည္) များၿဖစ္သည္။ သူတို႔ထဲမွာ အယူအဆ ႏွစ္မ်ိဳးပဲေတြ႕ရသည္။ ပထမအုပ္စုက ဒီလို လူငယ္ေတြ လက္မထပ္ရေသးပဲ လိင္ဆက္ဆံတာ မေကာင္း ခြင္႔မၿပဳသင္႔ ၿမန္႔မာ႔ယဥ္ေက်းမွဳနဲ႔ မညီ တားဆီးသင္႔သည္။ ဒုတိယအုပ္စုက လစ္ဘရယ္ဝါဒီဆိုသူေတြ ၿဖစ္ၿပီး သူတို႔ ေၿပာတာေတြက ပိုစံုသည္။ ၿမန္မာ႔ယဥ္ေက်းမွဳ ဆိုတာၾကီးနဲ႔ မကိုင္ေပါက္နဲ႔ ၿမန္မာ႔ယဥ္ေက်းမွဳလည္း ေခတ္အဆက္ဆက္ ေၿပာင္းခဲ႔တာပဲ။ သူတို႔အဆိုအရ လိင္ကိစၥနဲ႔ ပက္သက္ၿပီး လက္မထပ္ပဲ ကိုယ္႔ဘာသာကိုယ္ ပြင္႔ပြင္႔လင္းလင္း ဆက္ဆံတာ အၿပစ္လည္းမဟုတ္ ရွက္စရာလည္း မဟုတ္ ဒါကို ရွက္စရာလို႔ ထင္ေနသူမ်ားဟာ လူအခြင္႔အေရးအရ အေၿခခံက်က် မွားေနသူမ်ား ၿဖစ္ေၾကာင္း ကိုယ္႔ဘာသာကိုယ္ သေဘာတူမွ်လို႔ ပြင္႔ပြင္႔လင္းလင္း လုပ္တာကို ေဘးက အၿပစ္ဆို ႏွိပ္ကြပ္သူသာ မွားတယ္ဆိုပဲ။ ယူအက္စ္က ၿပန္လာတဲ႔ လူတေယာက္ ဆိုရင္ ကိုယ္႔ပစၥည္းနဲ႔ကိုယ္ ကာမအရသာ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ခံစား စံစားတာ လူသားဆန္ၿခင္း တမ်ိဳး ၿဖစ္ေၾကာင္းပါရယ္ ဆိုၿပီး ေၿပာလိုက္ေသးသည္။

ၿမန္႔မာ႔ယဥ္ေက်းမွဳနဲ႔ မကိုင္ေပါက္နဲ႔ ဆိုမွ အဲဒီစကားကို က်ေနာ္ ၾကားခဲ႔ဖူးတာေလး သတိရမိသည္။

လြန္ခဲ႔ေသာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာက (က်ေနာ္႔စိတ္ထင္ အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ေလာက္က) ဆရာ တကၠသိုလ္ဘုန္းႏိုင္၏ ဝတၳဳ တၿပည္သူ မေရႊထားကို ရုပ္ရွင္ အၿဖစ္ ရံုတင္ခဲ႔ဖူးသည္။ မင္းသားႏွင္႔ မင္းသမီးမွာ ရုပ္ရွင္မင္းသား (ဦး) ေက်ာ္သူ ႏွင္႔ ရုပ္ရွင္မင္းသမီး (ေဒၚ) ေမသန္းႏုတို႔ ၿဖစ္သည္။ သူတို႔ ႏွစ္ေယာက္စလံုး ထိုစဥ္က ေခါင္းေဆာင္မင္းသား မင္းသမီး နာမည္အၾကီးဆံုးေတြ ၿဖစ္သည္။ ထားပါေတာ႔ အဓိကက သူတို႔အေၾကာင္း ေၿပာလိုၿခင္း မဟုတ္။ ထိုရုပ္ရွင္ထဲတြင္ သူတို႔ ႏွစ္ေယာက္ သရုပ္ေဆာင္သြားသည္႔ စိတ္ဝင္စားစရာ အခန္းေလး တခုပါသည္။ ထုိဇာတ္ဝင္ခန္းမွာ မင္းသမီးက ပြတ္သဘင္ဟု ေခၚသည္႔ အမ်ိဳးသားႏွင္႔ အမ်ိဳးသမီး တြဲကရသည္႔ ကပြဲမွ ၿပန္အလာတြင္ မင္းသားကို ေၿပာေသာအခန္း ၿဖစ္သည္။

“ထား ဒီေန႔ကတာကို ယူ မၾကိဳက္ဘူး မဟုတ္လား”

“ကိုယ္႔မွာ ကန္႕ကြက္ခြင္႔ မရွိပါဘူး ထား”

“ရိုက္တ္ ယူအာရိုက္တ္ ဘတ္ ဟန္နီ ထား နည္းနည္း ရွင္းၿပခ်င္တယ္”

“ကိုယ္ နားေထာင္ပါမယ္”

“ထား ငယ္ငယ္ေလးကတည္းက ေက်ာင္းမွာ အကသင္ရတယ္ ထား ၁၆ ႏွစ္ၿပည္႔ေတာ႔ ဒယ္ဒီက ထားကို ေယာက်ာၤးေလးေတြနဲ႔ ကခြင္႔ၿပဳတယ္။ ဒယ္ဒီလဲ ကတယ္။ မာမီလဲ ကတယ္။ ထားတို႔ ဆိုဆိုက္တီမွာ ဒါက အဆန္းမဟုတ္ဘူး ယဥ္ေက်းမွဳ တခုပဲ”

“တြဲကတာဟာ ယဥ္ေက်းမွဳ တခုဆိုတာ ကိုယ္လက္ခံတယ္ ဒါေပမယ္႔ အဲဒီယဥ္ေက်းမွဳ ဆိုတာ ဘယ္သူ႔ ယဥ္ေက်းမွဳလဲ”

“ယူက ၿမန္မာ႔ယဥ္ေက်းမွဳ ဆိုတာၾကီးနဲ႔ ကိုင္ေပါက္မလို႔လား မေပါက္နဲ႔ ၿမန္မာ႔ယဥ္ေက်းမွဳ ဆိုတာကို ထားက အကုန္လံုး လက္မခံႏိုင္ေသးဘူး”

“ဟင္”

“ဟုတ္တယ္ အထူးသၿဖင္႔ မိန္းမေတြနဲ႔ ပက္သက္တဲ႔ ၿမန္မာ႔ယဥ္ေက်းမွဳ လင္မရခင္ ဗိုင္းေကာင္းေက်ာက္ဖိေန လင္ရေတာ႔ ကၽြန္လိုက်င္႔ ဘဝကို အားလံုး အရံွဳးေပးထား ေယာက်ာ္းပညာရွိေတြ ေရးထားတဲ႔ နီတိဆိုတာေတြကို ထိပ္မွာပန္ ရပ္ဘစ္ရွ္ ဟန္နီ ေအာရပ္ဘစ္ရွ္”

“ထားပါေတာ႔ေလ လက္ေတြ႕ပိုင္း ေၿပာၾကရေအာင္ အဲဒါေတြကို မခံခ်င္လို႔ ရြဲ႕ရင္ ဘယ္သူ နစ္မြန္းမလဲ”

အဓိကက မင္းသမီးက ၿမန္မာ႔ယဥ္ေက်းမွဳ ဆိုတာၾကီးကို သူလက္မခံခ်င္။ ဒီေတာ႔ မင္းသားက ၿပန္ေမးသည္။ အဲဒါကို မလိုက္နာရင္ ဘယ္သူ ဒုကၡေရာက္မွာလည္း ဆိုေသာ ေမးခြန္းၿဖစ္သည္။ က်ေနာ္႔ အၿမင္အရ တကယ္႔ အသက္ၿဖစ္ေနေသာ ေမးခြန္းၿဖစ္သည္။ ဆရာ တကၠသိုလ္ဘုန္းႏိုင္ကလည္း တကယ္႔ အေတြးအေခၚ ပညာေကာင္းသူ ၿဖစ္ပါသည္။

က်ေနာ္ ေၿပာလိုသည္မွာ ၿမန္မာ႔ယဥ္ေက်းမွဳကို ထိန္းသိမ္းရမယ္တို႔ လက္မထပ္ခင္ လိင္ကိစၥလုပ္တာ ၿမန္မာ႔ယဥ္ေက်းမွဳနဲ႔ မညီဘူးတို႔ ႏိုင္ငံၿခားက ယဥ္ေက်းမွဳေတြ မွားတယ္ တို႔ဟာက မွန္တယ္ ဆိုတာေတြ ေၿပာခ်င္တာ မဟုတ္။ ရွင္ဘုရင္တို႔ အစိုးရအဖြဲ႕တို႔က ဥပေဒထုတ္ၿပီး လုပ္ခိုင္းတာ မဟုတ္ပဲ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းက အမ်ား သေဘာတူ က်င္႔သံုးေနေသာ ဓေလ႔ထံုးစံ မ်ားတြင္ အစြမ္းထက္ေသာ အရာတစ္ခု ရွိသည္ ဆိုသည္႔ အေၾကာင္း ၿဖစ္သည္။ ဘာလည္းဆိုေတာ႔ ထိုဓေလ႔ထံုးစံကို မလုိက္နာပဲ ေတာ္လွန္သူကို ဓေလ႔ထံုးစံ ကပင္ ပညာသားပါပါ ဒဏ္ေပးတတ္သည္႔ အေၾကာင္း ၿဖစ္သည္။

ဆိုပါစို႔။ က်ေနာ္တို႔ ေရွးဘိုးေဘးမ်ား၏ ေပါင္တြင္ ထိုးကြင္းမင္ေၾကာင္မ်ား အၿပည္႔ ရွိခဲ႔ဖူးေၾကာင္း ၾကားဖူးၾကလိမ္႔မည္။ စာအုပ္မ်ားတြင္လည္း ေရွးၿမန္မာမ်ားေပါင္တြင္ ထိုးကြင္းမင္ေၾကာင္မ်ား အၿပည္႔ရွိေၾကာင္း ေရးထားသည္ကို ေတြ႕ဖူးၾကလိမ္႔မည္။ က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္လည္း ၿမင္ဖူးပါသည္။ က်ေနာ္တို႔ ငယ္ငယ္က အဘယြန္းဟုေခၚေသာ ေရွးအဘိုးၾကီး တေယာက္၏ေပါင္တြင္ ထိုးကြင္းမ်ား အၿပည္႔ရွိသည္ကို ၿမင္ဖူးသည္။ အဲဒီဓေလ႔သည္ ၿမန္မာႏိုင္ငံသမိုင္းတြင္ အလြန္ သက္တမ္း ရွည္ခဲ႔သည္။ စာထဲတြင္ ေတာင္ငူဘုရင္ နတ္ရွင္ေနာင္၏ ေပါင္တြင္ မင္ေသ႔ေခၚ ထိုးကြင္းမ်ား အလြန္လွေၾကာင္း ေရးထားသည္ကို ဖတ္ဖူးသည္။ ဒီေတာ႔ အနည္းဆံုး ေတာင္ငူေခတ္မွ ကိုလိုနီေခတ္ဦးအထိ ရာစုႏွစ္မ်ားစြာ ထြန္းကားခ႔ဲေၾကာင္း သိသာသည္။ အမွန္က ေတာင္ငူေခတ္ထက္ေတာင္ ေစာမွာ ေသခ်ာပါသည္။

ဒီေတာ႔ အဲဒီေခတ္မွာ လူသြားၿဖစ္တဲ႔ ၿမန္မာေယာက်ာ္းမ်ား အားလံုး ထိုးကြင္းထိုးၾကရသည္ေပါ႔။ မထိုးေတာ႔ ဘာၿဖစ္မလည္း ဆိုရင္ မထိုးရင္ ေယာက်ာ္းၿဖစ္ရံွဳးၿပီ ဆိုတဲ႔ သေဘာ ဆိုပါေတာ႔။ မထိုးသူကို မိန္းမသားမ်ားကပင္ အထင္ေသးသည္။ လင္ေယာက်ာ္းအၿဖစ္ မေရြးဟု ဆိုသည္။ ေပါင္ၿဖဴၾကီး မိန္းမေပါင္ၾကီးဆိုၿပီး အထင္ အရမ္းေသးသည္ဟု စာေတြထဲတြင္ ေတြ႕ရသည္။ အဲဒီေခတ္က ထိုးကြင္းမရွိတဲ႔ ၿမန္မာေယာက်ာ္း ဆိုတာလည္း အလြန္ရွားသည္ေပါ႔။ ထိုးကြင္း မရွိရင္ေတာ႔ ကိုယ္ခ်စ္တဲ႔ မိန္းကေလးကို မေမွ်ာ္မွန္းနဲ႔ေတာ႔ေပါ႔။ ဒီလိုက်ေတာ႔လည္း တို႔အဘြား ၿမန္မာအမ်ိဳးသမီးေတြက တို႔အဘိုး ၿမန္မာအမ်ိဳးသားေတြကို ႏွိမ္႔ခ် ဆက္ဆံၿပီး လူအခြင္႔အေရး ခ်ိဳးေဖာက္လာခဲ႔တာ ရာစုႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာၿပီလို႔ေတာင္ ေၿပာရမလို ၿဖစ္ေနသည္။ ထိုးကြင္း ထိုးခါနီး ခ်စ္သူကိုေတာင္ နာရင္လည္း မေအာ္ပါနဲ႔ ကိုရင္ ေယာက်ာ္းပဲ ေဟာဒီကြမ္းသီးေလး ကိုက္ထားၿပီး ေအာင္႔ခံေနာ္လို႔ေတာင္ မွာေသးသည္ ဆိုပဲ။

ဒါဆိုရင္ ၿမန္မာၿပည္မွာ အဲဒီေခတ္က လူမၿဖစ္ရင္ေတာ႔ ထိုးစရာမလို။ အေလာင္းဘုရားကို လာေတြ႕ေသာ ၿဗိတိသွ် သံအမတ္တြင္ ထိုးကြင္းမရွိသၿဖင္႔ အေလာင္းဘုရား အလြန္ အံ႔အားသင္႔ေၾကာင္း ေၿပာသည္ဟု ဆိုသည္။ က်ေနာ္တို႔ ေခတ္မွေနၿပီး အဲဒီကိစၥဟာ မတရားတာလို႔ ေအာ္လို႔ ရခ်င္ရမည္။ ဒါေပမယ္႔ အဲဒီေခတ္မွာ လူသြားၿဖစ္တဲ႔ ၿမန္မာေယာက်ာ္း အတြက္ေတာ႔ ထိုးကြင္းမရွိရင္ အရင္ ဒုကၡေရာက္မွာက သူကိုယ္တိုင္ ၿဖစ္သည္။

ဒီေန႔ေခတ္က်ေတာ႔ ဘယ္ၿမန္မာေယာက်ာ္းမွ ထိုးကြင္း မရွိေတာ႔။ ဒီေတာ႔ ထိုးကြင္းမထိုးလည္း ဘာၿပႆနာမွ မရွိ။ တကယ္ေတာ႔ ၿမန္မာ႔လူ႔အဖြဲ႕အစည္း အတြက္ မလိုေတာ႔သၿဖင္႔ ေပ်ာက္သြားၿခင္း ၿဖစ္ပါသည္။ ဟိုတုန္းကေတာ႔ လိုအပ္ေနသၿဖင္႔ ရွိၿခင္း ၿဖစ္ပါသည္။ စဥ္းစားၾကည္႔ ေရွးေခတ္က ကုလသမဂၢတို႔ ဘာတို႔ဆိုတာ မရွိ။ အင္အားၾကီးသည္႔ ႏိုင္ငံ၏ ဘုရင္က အခ်ိန္မေရြး ဝင္တိုက္တာ ၿဖစ္သည္။ ဒီေတာ႔ ကိုယ္႔ကိုကိုယ္ ခုခံကာကြယ္ရမည္။ ဒီမွာ ေယာက်ာ္းေတြရဲ႕ ခံႏိုင္ရည္ရွိမွဳတို႔ ရဲစြမ္းသတၱိရွိမွဳတို႔ အၾကမ္းခံႏိုင္မွဳတို႔က စကားေၿပာလာၿပီ။ မရွိရင္ေတာ႔ ခံေပေတာ႔ေပါ႔။ ၿမန္မာႏိုင္ငံသည္ ေရွးေခတ္က လူဦးေရ နည္းေပမယ္႔ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံၾကီးမ်ားၾကားတြင္ လြတ္လပ္ေရး မဆံုးရံွဳးေအာင္ ထိန္းႏိုင္ခဲ႔ၿခင္း ကိုယ္ကပင္ အင္အားေကာင္းပါက သြားေရာက္တိုက္ခိုက္ႏိုင္ၿခင္းမွာ ၿမန္မာေယာက်ာ္းမ်ား ခံႏိုင္ရည္ရွိေအာင္ ထိုဓေလ႔ၿဖင္႔ ေလ႔က်င္႔ခဲ႔လို႔ ၿဖစ္သည္။ ခလုပ္တခ်က္ ညွစ္လိုက္ရံုၿဖင္႔ က်ည္ဆန္အေၿမာက္အၿမား ထြက္လာသည္႔ လက္နက္မ်ား ေပၚလာသည္႔အခါ အဲဒီေခတ္ကလို အၾကမ္းပတမ္း ခံႏိုင္ရည္ ရွိစရာ မလိုေတာ႔သၿဖင္႔ ေပ်ာက္သြားၿခင္း ၿဖစ္ပါသည္။

ယဥ္ေက်းမွဳ ဓေလ႔ထံုးစံ တခုသည္ လူ႔အသိုင္းအဝိုင္းအတြက္ အသံုးမဝင္ေတာ႔ ဆိုပါက အလိုအေလ်ာက္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားတတ္သည္။ သို႔ေသာ္ ဘယ္ေတာ႔ေလာက္ ေပ်ာက္သြားမလည္း ဘယ္ေလာက္ၾကာရင္ ေပ်ာက္သြားမွာလည္း ဆိုတာကေတာ႔ မေသခ်ာ။ ေပ်ာက္ခ်င္လည္း ေပ်ာက္မည္။ မေပ်ာက္ပဲ ရာစုႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာခ်င္လည္း ၾကာမည္။ မေပ်ာက္ေသးဘူး ဆိုရင္ေတာ႔ ကိုယ္က အဲဒီ ယဥ္ေက်းမွဳထဲမွာ ေနသူ ၿဖစ္လွ်င္ အဲဒီအတိုင္း ေနႏိုင္ေအာင္ၾကိဳးစား။ ဒါမွမဟုတ္ မေနခ်င္ဘူး ဆိုပါကလည္း ကိုယ္ေနခ်င္ေသာ ယဥ္ေက်းမွဳ ရွိတဲ႔ေနရာ ေရာက္ေအာင္လုပ္။ အဲဒီလို မလုပ္ဘူး အရြဲ႕တိုက္မယ္ ဆိုရင္ေတာ႔ ကိုယ္ပဲ ဒုကၡေရာက္ဖို႔ ရွိသည္။

ဆိုပါေတာ႔ အခု ေခတ္မီတဲ႔ စာေရးသူအခ်ိဳ႕ ေရးသလို လက္မထပ္ခင္ လိင္ကိစၥလုပ္တာဟာ ကမၻာမွာလည္း လုပ္တာၿဖစ္တယ္။ ရွက္စရာလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ကိုယ္႔သေဘာနဲ႔ကိုယ္ ကာမအရသာ ခံစားတာ လူသားဆန္တာ ၿဖစ္ပါတယ္ ဆိုတာကို အားက်တယ္ ဆိုပါေတာ႔။ က်ေနာ္လည္း ယူအက္ေအလို တိုင္းၿပည္ကို မေရာက္ဖူးလို႔ အဲဒီအတိုင္း ဟုတ္ မဟုတ္ေတာ႔ မေၿပာႏိုင္ပါ။ ဒီေတာ႔ အဲဒီ ဓေလ႔ထံုးစံကို က်င္႔သားမရတဲ႔ ၿမန္မာၿပည္မွာ ေလွ်ာက္လုပ္ရင္ေတာ႔ ေနာက္ပိုင္း ကိုယ္ဒုကၡေရာက္ဖို႔ ကိစၥ ၿဖစ္လာႏိုင္တာေပါ႔။ ကံေကာင္းလို႔ ဘာမွ မၿဖစ္ရင္ေတာ႔ ဘာမွမၿဖစ္ဘူးေပါ႔။ ၿဖစ္ၿပီဆိုရင္ေတာ႔ ၿဖစ္ၿပီလို႔သာ မွတ္လိုက္ေပေတာ႔။ ၿမန္မာလူငယ္မ်ား မိန္းကေလးမ်ားလည္း အဲဒီလို ေၿမွာက္ေပးတဲ႔ စာေတြကို ဖတ္မိရင္ သတိထားဖို႔လိုသည္။ တကယ္ ဒုကၡေရာက္သူမ်ား ရွိေၾကာင္းလည္း ၾကားဖူးသည္။ (စကားခ်ပ္ ဒီကိစၥမွာ ၿမန္မာၿပည္က လူငယ္မ်ား အတြက္သာ ရည္ရြယ္ၿခင္း ၿဖစ္ပါသည္။ ႏိုင္ငံၿခားမွာ ေနသူ ဆိုရင္လည္း ၿမန္မာလူမ်ိဳးအသိုင္းအဝိုင္းႏွင္႔ မကင္းႏိုင္သူမ်ားအတြက္ ရည္ရြယ္ပါသည္။)

ဟာ ဒါကေတာ႔ သက္သက္ မတရားတာပဲ။ လူငယ္ထု အခြင္႔အေရး ပိတ္ပင္တာပဲ။ အမ်ိဳးသမီး အခြင္႔အေရး ပိတ္ပင္တာပဲ။ ဒါေတြကို လက္မခံႏိုင္ဘူး အဲဒါေတြကို တိုက္ဖ်က္ရမယ္ ဆိုရင္ေတာ႔ တားစရာ မရွိပါ။ ေလာေလာဆယ္ေတာ႔ လူေတြကို အၿမင္ေၿပာင္းေအာင္ လုပ္ဖို႔မလြယ္။ ကိုယ္႔လက္ထက္မွာေတာ႔ ရဖို႔မလြယ္။ ကိုယ္႔သားသမီး လက္ထက္က်ရင္ေတာ႔ ရခ်င္ရမည္။ အဲဒီအခ်ိန္က်ေတာ႔ လုပ္ခြင္႔ေပးခ်င္ ေပးေပါ႔။ ဒါေပမယ္႔ အဲဒီအခ်ိန္က်ေတာ႔ ကိုယ္႔သားသမီး အဲဒီလုိ လုပ္မယ္ဆိုရင္ ကိုယ္က လက္ခံႏိုင္ပါ႔မလား ဆိုတာလည္း မေသခ်ာ။ တခါတရံ လူဆိုတာက ကိုယ္ေၿပာတာနဲ႔ ကိုယ္တိုင္ ခံစားရတာ အခ်ိန္ကြာသြားရင္ တထပ္တည္း မၿဖစ္တာလည္း ရွိသည္။

ဟိုတုန္းက ၿမန္မာၿပည္က ကြန္ၿမဴနစ္ဝါဒီ အခ်ိဳ႕မွာ တကၠသိုလ္ ပညာေရးကို ခ်ိဳးခ်ိဳးဖဲ႔ဖဲ႔ ေၿပာဖူးသည္။ ဒါေပမယ္႔ တကယ္တမ္း သူတို႔ သားသမီး တကၠသိုလ္ေရာက္လာေတာ႔ သူတို႔ကိုယ္တိုင္ ဆရာေတြထံ လိုက္အပ္ကာ ေစာင္႔ေရွာက္ဖို႔ ပညာသင္ေပးဖို႔အေၾကာင္း ေၿပာၾကသည္ဟု ဆိုသည္။ သူတို႔ကေတာင္ တၿခားလူထက္ ပိုသဲေနေသးသည္။ အဲဒီေခတ္က ရန္ကုန္ တကၠသိုလ္က သင္ေပးလိုက္ေသာ ပညာကလည္း ကမၻာမွာ မ်က္ႏွာမငယ္ရေအာင္ တန္းမီသည္။ မိဘေမတၱာဆိုတာ ဒါပဲ မဟုတ္လား။ အဲဒါကို ကြယ္လြန္သြားၿပီ ၿဖစ္ေသာ ဆရာဦးေအာင္သင္း ေဟာေၿပာပြဲ တခုမွာ ေၿပာတာ နားေထာင္ဖူးသည္။

ဒီေတာ႔ ၿမန္မာ႔ ယဥ္ေက်းမွဳ ဆိုတာၾကီးနဲ႔ ကိုင္ေပါက္မလို႔လား ဆိုရင္ေတာ႔ ဟုတ္က႔ဲ ကိုင္မေပါက္ပါဘူး ဒါေပမယ္႔ အဲဒါကို မလိုက္နာရင္ ဘယ္သူ ဒုကၡေရာက္မွာလဲ ဟုသာ ေမးစရာ ရွိပါေတာ႔သည္။

(ေဝဖန္ အၾကံၿပဳ မွတ္ခ်က္ေပးလိုပါက sanhlagyi@gmail.com သို႔လည္း စာေရးသား ေပးပို႔ႏိုင္ပါသည္။)

(Photo – Aung Htet)


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts

3 thoughts on “စံလွၾကီး – ၿမန္မာ႔ ယဥ္ေက်းမွဳ ဆိုတာၾကီးနဲ႔ ကိုင္ေပါက္မလို႔လား
  1. မွန္ကန္တဲ့ေထာက္ျပခ်က္ပါ။
    ၅၉ခုႏွစ္ေလာက္က ေဒၚမာမာေအးဆိုခဲ့တဲ့ ” ေဘာလ္ဒန္႔စ္ ပြတ္သဘင္ ဖန္ရွင္ပြဲေတြရယ္၊ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးမ်ားပ်က္စီးစရာ လမ္းစျဖစ္ေပတယ္၊ ဒါေၾကာင့္မို႔ ဆိုရွယ္ မလိုတယ္”၊ ဆိုတဲ့သီခ်င္းနဲ႔ ေဒၚသန္းသန္းဆင့္(?) ရဲ႕ “ဆိုရွယ္၊ ျမင္းပြဲ၊ ပြတ္သဘင္၊ ဖဲ၊ အရက္နဲ႔ေမာ္၍ေပ်ာ္ေမြ႔ရာဝယ္။ တေန႔မွာ ဒုကၡေဘးေကာင္းေကာင္းေတြ႔လိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ အစ္ကိုႀကီးကိုကြယ္ ညီမေလးလဲစိုးရိမ္မိေသးတယ္” ဆိုတဲ့သီခ်င္းေတြဟာ ေဗဒင္ေဟာခဲ့သလို အခုေခတ္မွာေတာ့ လက္ေတြ႔ျဖစ္လာပါၿပီ။ လင္ေကာင္မေပၚဘဲေမြးတဲ့ကေလးေတြနဲ႔ HIV positve ေတြ မ်ားလာပါၿပီ။ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ဆိုင္တာမဆိုင္တာထက္ အႏၲရာယ္က ၾကီးသထက္ႀကီးေနတာကလက္ေတြ႔ပါ။ ဒီကိစၥကို က်ား၊ မ တန္းတူအခြင့္အေရးထဲေရာခ်လို႔မရပါဘူး။ က်ား၊ မ မဟူ အားလံုးက တတ္ႏိုင္သေလာက္ ၾကည့္ထိန္းေပးၾကရပါမယ္။

  2. ဝင္ေရာက္ ေဆြးေႏြးတဲ႔ အတြက္ ေက်းဇူးပါ ဘဘၾကီး ခင္ဗ်ား။ ကိုယ္ေနထိုင္တဲ႔ ေနရာရဲ႕ ဓေလ႔ထံုးစံနဲ႔ ကိုယ္လုပ္တာဟာ ေၿပာင္းၿပန္ ၿဖစ္ေနရင္ ကိုယ္႔အတြက္ အခက္အခဲ ၿဖစ္လာႏိုင္တယ္ ဆိုတာ သိေစခ်င္လို႔ပါ။

  3. ဆိုပါေတာ႔။ ႏွဳတ္ခမ္းခ်င္း လူၿမင္ကြင္းမွာ စုပ္နမ္းတာကို အထူးအဆန္း မဟုတ္တဲ႔ ပတ္ဝန္းက်င္မွာ အဲဒီလို လုပ္လို႔ ဘာမွ မၿဖစ္ေပမယ္႔ အဲဒါကို ၿမင္ေနက် မဟုတ္တဲ႔ ပတ္ဝန္းက်င္မွာ အဲဒါသြားလုပ္မိရင္ ဝိုင္းၾကည္႔တာနဲ႔တင္ ဒုကၡေရာက္ႏိုင္တယ္။ ၿမန္မာပတ္ဝန္းက်င္မွာ ပုဆိုးဝတ္တာ ဘာမွ မၿဖစ္ဘူး။ ဒါေပမယ္႔ အဲဒါကို မၿမင္ဘူးတဲ႔ ပတ္ဝန္းက်င္မွာ သြားဝတ္မိတဲ႔ ၿမန္မာတေယာက္ကေတာ႔ ေနာက္ကလူေတြ လိုက္ၾကည္႔တာနဲ႔တင္ ထြက္ေၿပးရဖူးတယ္လို႔ ဖတ္ဖူးတယ္။ ကာလ ေဒသ ကြာသြားတာကို သတိမမူမိလို႔ပါ။ ဒါက တကယ္ေတာ႔ အေသးအဖြဲေလးပဲ ရွိေသးတယ္။ မိန္းမ ေယာက်ာ္း တန္းတူ အခြင္႔အေရးကေတာ႔ ပညာသင္တဲ႔ေနရာတို႔ စီးပြားရွာတဲ႔ ေနရာတို႔မွာ ေတာင္းတာပိုေကာင္းပါတယ္။ ၿမန္မာအမ်ိဳးသမီးမ်ားအတြက္ပါ။ မိန္းကေလးနဲ႔ ေယာက်ာ္းေလးကေတာ႔ ၿမန္မာ႔လူမွဳပတ္ဝန္းက်င္မွာ ထိခုိက္ပြန္းပဲ ခံႏိုင္မွဳခ်င္း မတူတဲ႔အတြက္ ၿမန္မာမိဘေတြကေတာ႔ သမီးမိန္းကေလးကို ပိုပူပန္တတ္တာ သဘာဝပါပဲ။

Comments are closed.