ေ၀ဖန္ေရးရာ

လင္းထင္ – ေက်ာင္းသားမုန္းေရာဂါရွင္ ဘယ္သူက ပေရာက္ဇီလဲ

လင္းထင္ – ေက်ာင္းသားမုန္းေရာဂါရွင္ ဘယ္သူက ပေရာက္ဇီလဲ
(မိုးမခ) ေဖေဖာ္ဝါရီ ၁၂၊ ၂၀၁၅

ေက်ာင္းသားမွာ အေမွာင့္ပူးေနတယ္၊ သမဂၢဟာ သူပုန္ေတြရဲ့ ေျမေပၚ ဌာနခ်ဴပ္ ျဖစ္တယ္ဆိုတာ (ဦး)ေက်ာ္ျငိမ္းရဲ႕ ဖဆဆိုရွယ္ဆီက ေန၀င္းရခဲ့တဲ့ အေမြ ျဖစ္တယ္။  စစ္အုပ္စု စဥ္ဆက္ လက္ဆင့္ကမ္း ခဲ့တဲ့ ေက်ာင္းသား ေၾကာက္တရား ေက်ာင္းသား မုန္းတရား ျဖစ္တယ္။

ဗမာျပည္မွာ တိုးတက္ေသာ ေက်ာင္းသား အုပ္စုကေန ေနာင္အခါ အစိုးရ၊ စစ္တပ္နဲ႔ သူပုန္ ဆိုတဲ့ အုပ္စုၾကီး (၃) စု ျဖစ္လာတဲ့ အခါ၊ လူထုနဲ႔ ကင္းကြာျပီး ဖက္စစ္ စိတ္ေပါက္သြားတဲ့ ေဖာက္ျပန္တဲ့ အစိုးရနဲ႔ စစ္တပ္ဟာ ေက်ာင္းသား ႏိုင္ငံေရးကို သင္းမသတ္ ႏိုင္သမွ် သူတို႔ရဲ႕ ေဖာက္ျပန္မႈ မလုံျခံဳ ႏိုင္ဘူးဆိုတာ မ်က္ေမွာက္ျပဳ ႏွင့္ၿပီး ျဖစ္တယ္။

ဒါေၾကာင့္ ဖြဲ႕စည္းပုံနဲ႔ ေရြးေကာက္ပြဲနဲ႔ “De Jure” အစိုးရပါဆိုၿပီး လူေယာင္ေဆာင္ထားေပမဲ့ ေက်ာင္းသား ႏိုင္ငံေရး ဒီေရျမင့္တက္ လ၀န္းသစ္ ျပဴထြက္တဲ့ အခါတိုင္း ေက်ာင္းသားမွာ အေမွာင့္ ပူးတယ္ ဆိုျပီး ဗီဇ မေဖ်ာက္ႏိုင္ဘဲ အူၾကရတယ္။  ေနာက္ဆုံး ထြက္အူခဲ့တာ ျပည္ထဲေရး၀န္ ကိုကိုပဲ။

ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး သိုးေရျခံဳတဲ့ သိန္းစိန္ အစိုးရရဲ႕ သရုပ္သကန္ ရုပ္အမွန္ကို နားလည္ႏိုင္ဖို႔ မ်ားမ်ား မလိုဘူး၊ သူတို႔ရဲ႕ သမိုင္းအျမင္ ဘယ္ေလာက္ စြန္႔ႏိုင္ျပီလဲ ဆိုတာနဲ႔ ခ်ိန္ဆရမွာပဲ။

ဖြဲ႕စည္းပုံ ရွိျခင္း၊ လႊတ္ေတာ္ရွိျခင္း၊ ေရြးေကာက္ပြဲ ရွိျခင္း ကို ျပၿပီး “Reform” စေနျပီလို႔ အေနာက္အုပ္စု “Endorse” နဲ႔ ထိုး ေရာင္းလည္း ေက်ာင္းသားကေတာ့ ၀ယ္မွာ မဟုတ္ဘူး။  စစ္ဗ်ဴရိုကရက္နံ႔ နံလြန္းတယ္ ျပန္လိုက္ပါဦး၊ စစ္သမိုင္း အျမင္ေတြ ေလွ်ာ့လိုက္ပါဦးလို႔ ရဲရဲေျပာေနမွာပဲ။

ဗမာျပည္မွာ ေမြးၿပီး ေက်ာင္းသားကို ႏိုင္ငံေရး မလုပ္ရဘူး၊ ဒါမွမဟုတ္ ေက်ာင္းသားအေရး နာမည္ခံ ႏိုင္ငံေရးရဲ႕ ပေရာက္ဇီ မျဖစ္သင့္ဘူး ဆိုတဲ့ သေဘာ ေျပာေနသူ ေတြကို ျဖစ္ႏိုင္လို႔ သူတို႔ ေခါင္းခြံ၊ သူတို႔ ရင္ဘတ္ ေတြမ်ား အံဖုံးလို ဆြဲလွပ္လို႔ရရင္ လွပ္ၾကည့္ခ်င္တယ္။

ေျမာ္ျမင္မႈတရား၊ ယုံၾကည္မႈတရား၊ လူဆန္မႈ ခ်စ္ျခင္း၊ အမွန္အေပၚ လိုလားစိတ္ မတရားမႈကို မႏွစ္လိုစိတ္၊ လူ အျဖစ္ ရွင္သန္ တင္က်န္ေအာင္ ရုန္းကန္လိုမႈ စတဲ့ လူ႔ အရည္အေသြးကို ျပတဲ့ တနည္းဆိုရရင္ လူဆိုတာ ဘာလဲလို႔ ပိုင္းျဖတ္တဲ့ လူ႔သမိုင္းစဥ္ဆက္ ကေန နီတိထုတ္ႏႈတ္ ရယူခဲ့တဲ့ တန္ဖိုးေတြ ဘာတခုမွ ေတြ႔ရမယ္ မထင္ဘူး။

စကားရိုးရိုးနဲ႔ေျပာရရင္ သူတို႔ လူျဖစ္သလား ဆိုတာ မေသခ်ာဘူး။

သူတို႔ဟာ ဇြန္ဘီေတြ ျဖစ္ရမယ္၊ ဗမာဆန္ဆန္ ေျပာရင္ ဖုတ္သဘက္ေတြ ျဖစ္ႏိုင္တယ္၊ ဘယ္လို ဖုတ္မ်ိဳး၀င္သလဲဆို ဗမာျပည္ကို အႏွစ္ (၆၀) ဂုတ္ခြစီးခဲ့တဲ့ စစ္ဗ်ဳရိုကရက္ အရင္းရွင္စနစ္က ရိုက္သြင္းခဲ့တဲ့ သမိုင္းအျမင္ လူမ်ိဳးေရး ဘာသာေရးအျမင္ေတြ သယ္ေဆာင္ထားရတဲ့ လူ႔အျဖစ္ မျပည့္မီရတဲ့ စစ္ဖုတ္သဘက္ အစီးခံထားရတဲ့ စစ္အုပ္စုရဲ႕ပေရာက္ဇီေတြပဲ။

က်ဴပ္နားေထာင္တယ္၊ စစ္အုပ္စုရဲ႕ ၀န္ႀကီး၊ လႊတ္ေတာ္အမတ္၊ ေကာလိပ္ေက်ာင္းအုပ္၊ ၾကံ့ဖြတ္၊ စြမ္းအားရွင္.. အကုန္လုံး ဒီေလသံပဲ။  ကုန္ကုန္ေျပာမယ္ ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ ေထာင္က်ဖူးတဲ့ သူေတြ၊ ဘုရားစူး အတိုက္အခံ ႏိုင္ငံေရးသမားေတြ ဒီေလသံပဲ။

ဒီမယ္…. ေက်ာင္းသားက ဗကပ ပေရာက္ဇီ ျဖစ္ေနတာ မဟုတ္ဘူး၊  ခင္ဗ်ားတို႔ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း တစ္ခုလုံး ႏိုင္ငံေရး အတိုက္အခံေတြပါ မက်န္၊ စစ္အုပ္စုက ကန္႔သတ္ေပးတဲ့ သမိုင္းအျမင္ပဲ ရိွရတယ္၊ ႏႈတ္ထြက္စကား ဆိုရတယ္၊ ဘယ္သူက ပေရာက္ဇီလဲ။

ေအာင္ဆန္းတို႔ ထၾကြသလို ကၽြန္ဘ၀က လြတ္ေအာင္ ရုန္းရမယ့္ အခ်ိန္ မဟုတ္ဘူးေျပာတယ္၊ ငါဟာ စစ္ကၽြန္ပါ့လား မ်က္ေမွာက္မျပဳ ႏိုင္ေတာ့ဘူး…၊ ဘယ္သူက ပေရာက္ဇီလဲ။

ဒီဘ၀ ဒီအေျခအေနက လြတ္ေအာင္ ရုန္းဖို႔မလိုေတာ့ဘူးလို႔ လူ႔အျဖစ္ လူ႔အႏွစ္သာရျဖစ္တဲ့ လြတ္လပ္လိုစိတ္က ေသြဖည္ရတယ္၊ ဘယ္သူက ပေရာက္ဇီလဲ။

ပါတီ၊ လႊတ္ေတာ္၊ ဖြဲဲဲ႔စည္းပုံ၊ ေရြးေကာက္ပြဲ… စတဲ့ “Mechanism” ေတြ ရွိေနျပီပဲ၊ ဒီစနစ္ထဲ ၀င္ျပီး ေျပာင္းလို႔ ရတာပဲလို႔ ေျပာေန ယုံေနၾကျပီ၊ ဘယ္သူက ပေရာက္ဇီလဲ။

ခင္ဗ်ားတို႔သာ စစ္အုပ္စုရဲ႕ ပေရာက္ဇီေတြ ျဖစ္တယ္၊ ခင္ဗ်ားတို႔သာ စစ္အုပ္စုရဲ႕ ႏိုင္ငံေရး သင္းကြပ္ခံေတြ ျဖစ္တယ္။

လူေတြဟာ ထမင္းတစ္လုပ္ အတြက္ ကိုယ့္ေျမကိုယ့္ေရ မွာ မေနႏိုင္၊ ကိုယ့္၀န္းက်င္ စိမ္းေအာင္ မျပဳ ျပင္ ႏိုင္ဘဲ၊ ႏြားေတြလို စားက်က္ေျပာင္း လူ႔အျဖစ္က ဆုံးရံႈးေနရတယ္။

ဒီလို လူစင္စစ္က ႏြားျဖစ္ေနရတာေတြ၊ လူစင္စစ္က လူလို မက်င့္ၾကံ မေတြးေခၚ မလြတ္လပ္လိုဘဲ စစ္ကၽြန္ဘ၀ သာယာ အၾကိဳက္ေတြ႕သြား ရတာေတြဟာ ကိုလိုနီ ကၽြန္ပညာေရးထက္ အဆမ်ားစြာ ဆိုးတဲ့ ႏြားဇာတ္သြင္းတဲ့ ပညာေရးလို႔ ေျပာရတာပဲ။

ဒီႏြားဇာတ္က ကၽြတ္ဖို႔ဟာ အၾကီးက်ယ္ဆုံး ေက်ာင္းသားအေရး ပညာေရး အားလုံးနဲ႔ဆိုင္တဲ့ ႏိုင္ငံေရးပဲ။

ဘယ္လို စစ္ကၽြန္သေဘာက္ ဦးေႏွာက္ ပါးစပ္ေပါက္နဲ႔ ဒါကို လာျငင္းႏိုင္မလဲ။

လင္းထင္

Lin Htin (Lin Aye Htin) Facebook:
https://www.facebook.com/linayehtin

×××××××

လင္းထင္ (လင္းေအးထင္) ကဗ်ာ၊ စာ ေဟာင္းမ်ား ဖတ္ရန္ –

၁) အပၸမာေဒန သမၼာေဒထ
http://gita.cc/archives/41882
http://moemaka.blogspot.com.au/2015/01/blog-post_201.html

၂) ေအာ့ဖ္လုိင္း
http://moemaka.com/archives/41769
http://www.moemaka.blogspot.com.au/2015/01/blog-post_36.html

၃) မဒမ္တူးဆိုး ဖေယာင္းရုပ္
http://moemaka.com/archives/41676
http://www.moemaka.blogspot.com.au/2015/01/blog-post_53.html

၄) ဥၾသဆြဲ ေတးခ်င္း
http://moemaka.com/archives/41280
http://www.moemaka.blogspot.com.au/2014/12/blog-post_20.html

၅) မႏၲေလးကို ေရာက္ခဲ့တယ္
http://moemaka.com/archives/41135
http://moemaka.blogspot.com.au/2014/12/blog-post_52.html

၆) ဘုရားေပၚမွာ
http://moemaka.com/archives/41118
http://www.moemaka.blogspot.com.au/2014/12/blog-post_22.html

၇) လြန္ခဲ့တဲ့ (၁၅) ႏွစ္
http://moemaka.com/archives/41080
http://www.moemaka.blogspot.com.au/2014/12/blog-post_43.html

၈) ငရဲလမ္းလိုက္မွ ဘာ ေမွ်ာ္လင့္ရဦးမလဲ
http://moemaka.com/archives/40853
http://www.moemaka.blogspot.com.au/2014/11/blog-post_212.html

၉) မီးဗံုး အပစ္ ခံရတဲ့ ဆင္ျခင္တံု တရား
http://moemaka.com/archives/41023
http://www.moemaka.blogspot.com.au/2014/11/blog-post_761.html

၁၀) ဘာလဲဟဲ့ ရင္ၾကားေစ့ေရး
http://moemaka.com/archives/40675
http://www.moemaka.blogspot.com.au/2014/11/blog-post_14.html

၁၁) အလကား မတ္တင္း အမ်ဴိးသား ကဗ်ာဆရာႀကီး ကိုေခ်ာ
http://moemaka.com/archives/39648
http://moemaka.blogspot.com.au/2014/09/blog-post_42.html

၁၂) ဘာသာေရးဟာ ေလာကီေၾကာင္းမွာ စပ္ယွက္ သင့္မသင့္
http://www.moemaka.blogspot.com.au/2013/07/linn-htin-religion-and-community-to-be.html

၁၃) ဂိုဂင္နီ
http://moemaka.blogspot.com.au/2013/08/linn-htin-essay.html


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts