သူတိုု႔အာေဘာ္

ဖိုးစီ (ရံုးေတာ) – က်ေနာ္တုိ႔ သာသနာေတာ္ ဝမ္းေယာင္ေနၿပီလား

 
ဖိုးစီ (ရံုးေတာ) – က်ေနာ္တုိ႔ သာသနာေတာ္ ဝမ္းေယာင္ေနၿပီလား
(မိုးမခ) ဇန္နဝါရီ ၁၁၊ ၂၀၁၅
 
မေကြး အေရွ႕ဘက္ ဆားတုိင္ကန္ရြာက ေရတြင္းေက်ာင္း ဆရာေတာ္ႀကီး ဦးပညာဒီပ ဆုိတာ ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားျခင္း မရွိလွေပမဲ့ က်မ္းတတ္ သီလ၀ႏၱ ပုဂၢဳိလ္ႀကီးပါ။  က်ေနာ့္အေဖနဲ႔ ဦးရီးေတာ္ လက္ရွိ ရြာေက်ာင္းဘုန္းႀကီးတုိ႔ရဲ႕ က့ံကူလက္လွည့္ ငယ္ဆရာလည္း ျဖစ္တယ္။
က်ေနာ္ကုိယ္တုိင္ သူ ပ်ံလြန္ေတာ္မမူခင္ တႏွစ္က သူ႔ဆီမွာ စာ၀ါဒူးတုပ္ တက္ခဲ့ရဖူးေတာ့ သူ႔ရဲ႕ပညာျမင္းမိုရ္ကုိ ၾကည္ညဳိခြင့္ရခဲ့ဖူးတယ္။  ဆရာေတာ္ႀကီးက အိပ္ရာထုိင္ခင္းမထား အထပ္သား ကုတင္ၾကမ္းေပၚမွာ က်မ္းစာေတြ ေခါင္းေဘးခ် အိပ္ပါတယ္။  (၂၄) နာရီ သူ႔အာရုံ၊ သူ႔ကာယကံမႈ၊ ၀စီကံမႈေတြမွာ ပညာ့ အေၾကာင္းကေန ပမာဒ ေလခၿပီး ခၽြတ္ေခ်ာ္ေျပာဆုိတယ္လုိ႔ တရံတဆစ္မွ မၾကံဳခဲ့ရဖူးပါဘူး။
အက်င့္သိကၡာ ပညာျပည့္ေတာ့ တပည့္သားေျမး ဆုံးမရာမွာေတာ့ အင္မတန္ ရဲရင့္ပါတယ္။  စကားကုိလည္း တသက္စာ အဆုံး ဆုိေတာ္မူေလ႔ရွိတယ္။  က်ေနာ့္ရြာကုိလာစဥ္ အေၾကာင္းတခုေၾကာင့္ ႏွလုံးထိခုိက္စရာ အျဖစ္တခုၾကံဳရအၿပီး အေဖ႔ကုိ “ေသာင္းလိႈင္၊ မင့္ရြာ ဒီတသက္ ငါမလာေတာ့ဘူး” လုိ႔ မိန္႔ၿပီးကတည္းက ဘယ္လုိမွ ေနာက္တႀကိမ္ ျပန္ပင့္လုိ႔ မရဖူးခဲ့ေတာ့ပါ။
(၁၃၅၀) ေလာက္ ငယ္ငယ္ကုိရင္ဘ၀က ရြာမွာ က်ေနာ့္ဦးေလး ဘုန္းႀကီးဟာ စာသင္စာခ် တရားေဟာ အင္မတန္တက္ၾကြတုန္း အရြယ္ တႏွစ္တႏွစ္ ျဖစ္လုိက္တဲ့ ေမာင္ရွင္ေတြ၊ တက္လုိက္တဲ့ ပဇင္းေတြ ဆုိတာ အေရအတြက္ မနည္းပါဘူး။  သူ႔တပည့္ေတြထဲကပဲ စာခ်တန္းေအာင္ေတြ ထြက္လာေတာ့ ဂုဏ္ျပဳပြဲလုပ္ၿပီး သူ႔ငယ္ဆရာ ကုိပင့္ ေအာင္ျမင္မႈေတြျပ ၾကြားတာေပါ့ေလ။  ဦးပညာဒီပ ဟာ ရဟန္းခံပြဲ  (၂) ခုေလာက္ ဆက္တုိက္ၾကံဳ အၿပီးမွာေတာ့ သူ႔တပည့္ အနားေခၚၿပီး ဆုံးမပါသတဲ့။
“သုမန၊ မင့္ သာသနာ ၀မ္းေယာင္ေနတယ္၊ မၾကာခင္ ၀မ္းေလွ်ာေတာ့မယ္…။”
သူဒီလုိဆုံးမစဥ္က အေဖအပါအ၀င္ ရြာကလူႀကီးေတြ ရွိေနခဲ့ၾကေပမဲ့ ပညာရွိစကားကုိ ဘာသာမျပန္တတ္ခဲ့ၾကေလဘူး။   (၂) ႏွစ္ေလာက္အၾကာကစၿပီး ရြာေက်ာင္းထြက္ စာတတ္ေပတတ္ အေျပာအေဟာေကာင္း ရဟန္းပ်ဳိေလးေတြ အေ၀းေရာက္ ပ်က္စီးစျပဳ၊ လာဘ္လာဘနဲ႔ မာတုဂါမ ႏွိပ္စက္ကာ သာသနာေလွ်ာေလေတာ့မွ က်ေနာ့္ ရြာဘုန္းၾကီးလည္း ဆရာ့ ဗ်ာဒိတ္စကားကုိ အလန္႔တၾကား အေရးတယူလုပ္ကာ တပည့္ေတြကုိ စိစစ္ၿပီး ေမြးထုတ္ပါေတာ့တယ္။
မႏွစ္က ႏို၀င္ဘာမွာ ရြာျပန္ေတာ့ရင္ က်ေနာ္တုိ႔ သာသနာ အတြင္းမွာ တခုေသာ ေျပာင္းလဲျခင္းႀကီးကုိ ျမင္ခဲ့ရပါတယ္။  အဲဒါကေတာ့ ႏိုင္ငံ တနံတလ်ားမွာ ပြင့္ထြန္းတည္ေထာင္ေနၾကတဲ့ (ေသာင္းဂဏန္းမွ် ရွိတဲ့) “ဘကေက်ာင္း” ပညာေရး စနစ္ပါပဲ။  ႏုိင္ငံပြင့္လင္းလာျခင္းနဲ႔အတူ အေနာက္က အကူအညီ၊ NGO ေတြ သြတ္သြင္းလာတဲ့ မိဘမဲ့ကေလးေတြ ေစာင့္ေရွာက္ျခင္း အစီအစဥ္ေတြမွာ ရပ္ရြာအေပၚ ၾသဇာ ရွိတဲ့ စာတတ္ေပတတ္ ဦးပဇင္းေလးေတြက အားတက္သေရာ ပါ၀င္လာၾကပါတယ္။  သီရိလကၤာ သာသနာနဲ႔ အေနာက္ပညာေရးစနစ္ကုိ တီးမိေခါက္မိလာတဲ့ ကမာၻ႔ၾကည့္ၾကည့္ျမင္လာတဲ့ ရဟန္းပ်ဳိေတြရဲ့ “ဆန္းေဒးဓမၼစကူးလ္” အစီအစဥ္ေတြဟာလည္း ေနရာအႏွံ႔မွာ ေပၚထြန္းေနတာ ျမင္ခဲ့ရတယ္။
ေကာင္းပါတယ္။  အင္မတန္ ဆင္းရဲၿပီး အေျခခံပညာ အဆင့္ ေသစာရွင္စာကုိေတာင္ တတ္ေျမာက္ဖုိ႔ မလြယ္လွတဲ့ လမ္းေဘးနဲ႔ လယ္ထဲယာထဲက ဂ်ီးအထပ္ထပ္နဲ႔ ကေလးေတြဟာ ဘက ေက်ာင္းေတြ ၊ မိဘမဲ့ကေလးေက်ာင္းေတြ ေက်းဇူးေတာ္နဲ႔ ေနစရာ စားစရာ အမုိးအကာ အသင့္၊ သပ္ရပ္ ျဖဴစင္တဲ့ ေက်ာင္း၀တ္စုံေလးေတြနဲ႔ ပညာ့ရင္နုိ႔ ေသာက္စုိ႔ ခြင့္ ရလာတာ ျမင္ရတာဟာ သူတုိ႔ေလးေတြ အတြက္ေကာ၊ ႏုိင္ငံ အနာဂတ္အတြက္ပါ ၾကည္ႏူးစရာ အားတက္ဖြယ္ ျမင္ကြင္းေတြပါပဲ။
သုိ႔ေသာ္ ဒါကုိ ေဖာ္ေဆာင္ေနတဲ့ သာသနာ့ ၀န္ထမ္း ရွင္ရဟန္းေတြ၊ သီလရွင္ဆရာေလး ေတြ ၾကားမွာေတာ့ ဗုဒၶ သာသနာ့ စည္းေတြနဲ႔ လူမႈဘ၀ပတ္၀န္းက်င္ လုပ္နည္းေလးေတြ ေရာေထြးလာေလေတာ့ လူျမင္ကြင္းမွာ မေလ်ာ္ဘူး ထင္ရတာေတြ စတင္ ျမင္လာရပါၿပီ။  အင္တာနက္ ေဖ႔စ္ဘုတ္ လူမႈကြန္ရက္ေပၚမွာ ဦးပဇင္းပ်ိဳ တပါး ကေလးေတြ ခါးထစ္ခြင္ခ်ီၿပီး ႏို႔ဘူး တုိက္ေနတာ၊ သီလရင္ေလးေတြ သနပ္ခါးေသြးၿပီး ကေလးေတြကုိ လိမ္းေပးေနတာ ျမင္ေနရရင္လည္း မအံ့ၾသပါနဲ႔ေတာ့…။
က်ေနာ္ဟာ ရြာေရာက္စဥ္မွာ အသက္ (၈၀) တန္း၀င္ေနၿပီျဖစ္တဲ့ ဦးေလးဘုန္းႀကီးနဲ႔ ဒီေန႔ေခတ္ ဘက ပညာေရး စနစ္နဲ႔ သူတု႔ိေခတ္ရဲ႕ ေမာင္းႏွင္ပုံေတြ မတူေတာ့တဲ့ အေၾကာင္း အခ်ိန္အၾကာႀကီးေပးၿပီး ၾကဳိးစားရွင္းျပ ေလွ်ာက္ထားခဲ့ပါတယ္။  အင္မတန္ ေခတ္ေနာက္ျပန္ဆြဲ ကြန္ဆာေဗးတစ္ျဖစ္လွတဲ့ ဆေဒၚႀကီး၊  မြန္းလြဲရင္ လက္ဖက္ေျခာက္ေတာင္ မခတ္ဘဲ သေဘၤာ မယ္ဇလီရြက္ခတ္ ေရေႏြးၾကမ္းကုိသာ ေဆးအမွတ္နဲ႔ ေသာက္ေနတဲ့ က်ေနာ့္ ဆေဒၚၿကီးဟာ သူ႔ဆရာစကားကုိ တေသြမတိမ္း ျပန္လည္ေရရြတ္ပါတယ္။
” ဂလုိ.. တမ္းသာဆုိ.. သာသနာေတာ္ ၀မ္းေယာင္ေနၿပီေကာ.. ဟဲ့… …။”
က်ေနာ္ကလည္း ကုိယ္အလွမ္းေ၀းေနတဲ့ ပညာေရးစနစ္ အေၾကာင္းကုိ ထဲထဲ၀င္၀င္ မသိတာက တေၾကာင္း၊ လက္ေတြ႔ အျပင္မွာလည္း ဆရာ၊ ဆရာမ သီလရွင္ေလးေတြ ဘက ဆရာေတာ္ေတြဟာ ဒီမိဘမဲ့ မိဘရွိ ဆင္းရဲ ႏံုခ်ာလွတဲ့ ကေလးေတြကုိ အားတက္သေရာ သင္ၾကားေစာင့္ေရွာက္ေပးတာနဲ႔ လူမႈ၀န္ထမ္းပုံစံေတြ သက္၀င္ေနတာကုိ အေကာင္းအဆုိး ေ၀ခြဲမရႏိုင္တဲ့ သေဘာထားရွိေနတာက တေၾကာင္း သူ႔စကားကုိ ေစာဒက မတက္ႏိုင္ခဲ့ပါဘူး။
ခုေတာ့ သီလရွင္ေတြ ယိမ္းအသြင္ စင္ေပၚတက္ က ေနတာ ျမင္ရလုိ႔ သဒၶါၾကည္ရႊင္ မျဖစ္နုိင္ၾကေတာ့ အျငင္းအခုန္ ေတြလည္း ေပၚေပါက္ေနပါၿပီ။  မတူတဲ့ ပညာေရးစနစ္ ႏွစ္ခုကုိ အလြယ္ ေမြးစားမိတဲ့ အက်ိဳးဆက္ပါပဲ။  ဘုန္းႀကီးရဟန္းျမင္ရင္ အရိပ္ေတာင္ မနင္းဘူးဆုိတဲ့ သဒၶါရွင္ ဥပါသကာေတြ အတြက္ေတာ့ ၀မ္းနည္းဖြယ္ ျမင္ကြင္းႀကီးပါပဲ။ 
က်ေနာ္ကုိယ္တုိင္လည္း ဒါကုိ သာသနာ႔ အာဟာရေတြ ျပည့္စုံ ၀မ္း၀ ေနတယ္လုိ႔ လက္မခံႏုင္ေသးဘဲ ၀မ္းေယာင္ေနတယ္လုိ႔ ျမင္မိတဲ့ဘက္ကပါပဲ။
ပသုိ႔ဆုိေစ.. ဘက ပညာေရးစနစ္ ကေတာ့ ေသာင္းဂဏန္းမွ် ရွိေသာ ေက်ာင္းအေရအတြက္နဲ႔ ႏိုင္ငံ တနံတလ်ားမွာ အားေကာင္းေမာင္းသန္ ေရြ႕လ်ားေနပါၿပီ။  က်ေနာ္တုိ႔က ဒါကုိ ေမာင္းႏွင္ေနသူေတြ မဟုတ္ပါဘူး။  ေဘးကေန ၾကည္ညဳိ ေထာက္ပံံ့ရုံမွ်သာ တတ္နုိင္တဲ့ သဒၶါရွင္ ဘ၀မ်ိဳးပါပဲ။
ဘုရားသားေတာ္ သမီးေတာ္ေတြ နုိင္ငံေရး လုပ္ဖုိ႔ သင့္မသင့္ ေဆြးေႏြးတုိင္း လုပ္သင့္တဲ့ဘက္မွာ အျမဲရပ္ခဲ့တဲ့ က်ေနာ္ဟာ သာသနာ့ ၀န္ထမ္းေတြ လူမႈေရး လုပ္သင့္ မလုပ္သင့္ ေဆြးေႏြးရၿပီ ဆုိရင္လည္း လုပ္သင့္တဲ့ ဘက္ကသာ ရပ္တည္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။  သုိ႔ေသာ္လည္း ေခတ္မီမီ ကမာၻၾကည့္ ၾကည့္ျမင္ျခင္းနဲ႔ အတူ ကုိယ့္ အင္စတီက်ဴ းရွင္းက ျပ႒ာန္းဆက္ခံလာတဲ့ စည္းေတြ ေဘာင္ေတြ မလြတ္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရမွာလည္း အရွင္တုိ႔ ၊ ဆရာေလးတုိ႔ တာဝန္ပါပဲလုိ႔ ဒကာအမုိက္က ျမင္သမွ် ေလွ်ာက္တင္လုိက္ရပါတယ္။
ဗုဒၶ သာသနာ ေကာင္းစြာ မြန္စြာ အဓြန္႔ရွည္ပါေစသတည္း …………………။
ဖိုးစီ (ရံုးေတာ)
ဇန္နဝါရီ ၁၁၊ ၂၀၁၅

 

(ေဆာင္းပါးရွင္သည္ စကၤာပူ တြင္ ေခတၱ ေရာက္ရွိ အသက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္း ျပဳေနသည့္ ရန္ကုန္စက္မႈတကၠသိုလ္ေက်ာင္းဆင္း အင္ဂ်င္နီယာ တစ္ဦး ျဖစ္သည္။  အြန္လိုင္း ပံုႏွိပ္ စာနယ္ဇင္းမ်ားတြင္ အေတြ႕အၾကံဳ၊ အျမင္ႏွင့္ အေထြေထြ ေဆာင္းပါးမ်ား ေရးသားေနသူလည္း ျဖစ္သည္။)

သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts

2 thoughts on “ဖိုးစီ (ရံုးေတာ) – က်ေနာ္တုိ႔ သာသနာေတာ္ ဝမ္းေယာင္ေနၿပီလား
  1. ခ်စ္ေသာ ဖိုးစီ(ရံုးေတာ)ကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ အခုေခတ္ ပြင့္လင္း၊ မီဒီယာ ဆိုေတာ့ ပံုေတြ ေဖ့စ္ဘုတ္ထဲ ေရာက္လာေတာ့ ၊ ဆရာေတာ္မ်ားက ထိန္းေက်ာင္း၊ ေနေကာင္းစျပဳလာပါျပီ…

Comments are closed.