သူတိုု႔အာေဘာ္

ဖိုးစီ (ရံုးေတာ) – စနစ္ဆိုး ၏ အသံုးခ်ခံ သား (၃) သား

ဖိုးစီ (ရံုးေတာ) – စနစ္ဆိုး ၏ အသံုးခ်ခံ သား (၃) သား
(မိုးမခ) ဒီဇင္ဘာ ၁၈၊ ၂၀၁၄

တကၠသုိလ္ စေရာက္ေတာ့ “ငါေက်ာင္းသား” ဆုိတဲ့ မာန္ကုိ အစုိးရ စနက္နဲ႔ ေခတ္ပ်က္ႀကီးက စံတလြဲ ရုိက္သြင္းျခင္း ခံ ခဲ့ရဖူးသည္။

ကားလက္မွတ္၊ ရထား လက္မွတ္၀ယ္ရာ တြင္ ေက်ာင္းသားကဒ္သာျပလုိက္ ခ်က္ခ်င္း ၿပီးသည္။  စားေသာက္ဆုိင္ မွာ ရန္ျဖစ္လုိ႔ ရဲ အေခၚခံထိလွ်င္ “က်ဳပ္တုိ႔ ေက်ာင္းသားေတြဗ်” လုိ႔ ကုိယ့္ ကုိယ္ကုိ ေျမာင္းထဲ ပုိ႔ရုံသာမက အေပါင္းအေဖာ္မ်ားကုိပါ ေရပုပ္စင္ေစေသးသည္။

မွတ္မိ ေသးသည္။  မေကြးအသင္း အတြင္းေရးမွဴ း အျဖစ္ က်ဳိက္ထီးရုိး ခရီးစဥ္ စီစဥ္ေတာ့ ေထာက္ၾက့ံ နီလာရုိးမ အဆီဆုိင္တြင္ ေက်ာင္းသားကားေတြပဲ ဆုိကာ ဆုိင္မန္ေနဂ်ာက တန္းစီထားသမွ် ကားေတြအားလုံး ကုိ ေက်ာ္ျဖတ္ကာ အဆီထည့္ေစသည္။  “တယ္ဟုတ္တဲ့ ငါတုိ႔ပါကလား” ဟု စစ္အာဏာ စနစ္၏ စနစ္တက် က်ဳံး သြင္းမွဳကုိ သာယာ မိန္႔မူးခဲ့သည္။  “သား (၃) သား” ဟု အမည္တြင္ေလသည့္ စစ္သား၊ ေက်ာင္းသား၊ ဘုရားသား မွန္လွ်င္ ဤ ႏိုင္ငံမွာ အခြင့္ထူး ရထုိက္သည္ဟု ေသြးဆုိး နားထင္ ေရာက္ခဲ့ဖူးသည္။

တကယ္တမ္းမွာေတာ့ စစ္အာဏာ အျမစ္တြယ္ခဲ့ေလေသာ က်ေနာ္တုိ႔ တုိင္းျပည္မွာ စစ္သားလည္း လူေမြးမေျပာင္ခဲ့။  ေက်ာင္းသားလည္း ပညာအေရာင္မညွိ ထြန္းႏိုင္။  ဘုရားသားေတြလဲ သီလ တန္ေဆာင္ ေရွ႕ဦးက မေဆာင္ႏိုင္ခဲ့ေခ်။  ဤလုိ ကလိယုဂ္ ေခတ္ကာလ ဆုိးႀကီး ထဲ၀ယ္ ပဲခူး ၾကခတ္ ၀ုိင္း ဆရာေတာ္လုိ အလဇၨီ ဘုန္းၾကီးက “သား (၃) သား” ကုိ ေသြးခြဲ အျမစ္ျဖတ္ရမည္ဟု ယုတ္ယုတ္ကန္းကန္း ၾသ၀ါဒ ေပးသံၾကားရေတာ့ ထူးျပီး မအံ့ၾသမိေသာ္လည္း တုန္လွဳပ္မိပါသည္။

ေက်ာက္တုံးႀကီးမ်ား ေရေပၚ၍ အိမ္အမုိးေပၚ ေခြးတက္ေနေသာ သည္ေခတ္မွာ သူယုတ္မာ၏ လမ္းညႊန္ခ်က္ကုိ နည္းပရိယာယ္ အျဖစ္ထားေသာ အစုိးရမင္းမ်ားက ဆရာ၊ ဒကာ စီမံခ်က္ဆုိတာ ေဖာ္ထုတ္ပါေလသတဲ့။

သတင္းမဟုတ္ အတင္းတုပ္သာသာ စကားဟု ေျပာလွ်င္ရႏိုင္ေသာ္လည္း တကယ့္လက္ေတြ႔ ေျမအျပင္ မွာေတာ့ ထုိအတင္း စကားအတုိင္း အမွန္ပင္ျဖစ္ေလသည္။

ဆရာ၊ ဒကာ ေတြလည္း အစုစု ကြဲခဲ့ၿပီ။  စစ္သား၊ ကုလား၊ တုိင္းရင္းသား ႏွင့္ ျပည္သား အလုံး စုစည္းမႈ တုိ႔ ပ်က္ဆုံးခဲ့ၿပီ။  မေ၀းလွ ေသးသည့္ (၂၀၀၇) ခုႏွစ္ဆီက စုုစည္းမႈမ်ဳိးမွာ ခုေတာ့ အိပ္မက္ ပမာ။  ဘယ္အရာက က်ေနာ္တုိ႔ကုိ ေသြးခြဲ ေခ်ဖ်က္ခဲ့သနည္း။

တသက္လုံး ျမဳပ္ေနသည့္ အမ်ဳိးသားေရး ဆုိသည္ကုိ ေရွ႕တန္းတင္လာကတည္းက ေလာင္လုိက္သည့္မီးေတြ၊ ေသလုိက္သည့္ ေျမဇာပင္ေတြ၊ အုိးမဲ့ အိမ္မဲ့ေတြ .. မေန႔ကအထိ ရခုိင္မွာ ဖမ္းဆီးလုိ႔ မၿပီးေသး။

ေနာက္ကြယ္က လက္မည္းႀကီးဟူ၍ အိပ္ရာထဲ ဘီလူးစီးခံရသလုိ ေယာင္ယမ္း ေတြးေတာေန၍ အေျဖမဆုိက္နုိင္ေတာ့ပါ။ က်ေနာ္တုိ႔ ကုိယ္တုိင္သာ ဆန္းစစ္ၾကရန္သာ ျဖစ္ပါသည္။

ကုိပါႀကီး အေလာင္းသယ္လာေတာ့ ဘုန္းႀကီးတစ္စု လာတားၾကသည့္ ျမင္ကြင္းကုိ ၾကည့္ကာ က်ေနာ္တုိ႔ ေက်ာင္းသားဘ၀က လူတြင္က်ယ္ လုပ္ခဲ့မိပုံမ်ားကုိ ျပန္စဥ္းစားရင္း မခ်ိ ျပံဳး ျပံဳး မိသည္။  စစ္အာဏာ ေအာက္မွာ ေသြးနားထင္ ေရာက္ခဲ့ဖူးေသာ တပည့္ေတာ္တုိ႔မွာျဖင့္ ေျမာင္းထဲ ျပဳတ္က်ခဲ့ပါၿပီဘုရား။

ယခုလည္း ေခ်ာင္းဦး၌ အေျပာ အေဟာ မတတ္ေသာ ဒကာကုိ ဆရာျဖစ္သည့္ ေခ်ာင္းဦး မဟန ဆရာေတာ္ ဘုရားမ်ားက ေခၚယူဆုံးမ မႈ မျပဳ ဘဲ အာဏာရွင္ အလုိက် တရားစြဲရန္ ဖိအားေပးပါသတဲ့။  ထားေတာ့။  ဘုရား တရားေတာ္အေပၚ ေ၀ဖန္မႈ ကုိ လူ႔တရားခြင္ တင္ေစလုိသည္မွာ အရွင္တုိ႔ ဆႏၵ အေလ်ာက္သာ။  ပြဲက ၾကည့္ မေကာင္းရသည္တြင္ သည္မွ် နဲ႔ မရပ္ ၊ ဒကာ့ တရားခြင္သုိ႔ ဆရာအရွင္တုိ႔ ၾကြလာကာ အာမခံ မေပးေစေၾကာင္း သကၤန္း လက္ခေမာင္း ခတ္ေတာ္မူေလသည္တဲ့။

လူဒကာတုိ႔ မွာလည္း နဂုိကမွ ဘက္အမ်ဳိးမ်ဳိး နဲ႔ ဆဲဆုိ ႀကိမ္းေမာင္းေနၾကေသးရာ ယခုေတာ့ ဆရာ့ဘြဲ႔ကုိပင္ အရွင္မတပ္ေတာ့ဘဲ ကြဲလြဲၾကၿပီ။  ဘာမ်ား ထပ္ၿပီး မိန္႔မွာ ခ်င္ၾကပါေသး သတုံး ဘုရား။  အာဏာရွင္ ဘက္ကုိပင္းတယ္ လုိ႔ အတင္းႀကီး မဆုိလုိေသာ္လည္း ဆရာ အာခံရင္ လွံပ်ံစူးေစရမဟဲ့ ဆုိေသာ ေစတနာမ်ဳိး နဲ႔ ဒကာေတြ အက်ဳိးကုိ မလုိလားေတာ့ၿပီလားဘုရား။  အားကုိးရာ စင္စစ္ ရတနာ အျဖစ္မွ ေလွ်ာခ်ေနေသာ အျဖစ္ကုိ ဘုရားတပည့္ေတာ္ ရင္နာလုိ႔ မဆုံးဘူး ဘုရား။

ဤေျမအျပင္၀ယ္ က်ေနာ္တုိ႔ ဘာသာ သာသနာ ထြန္းလင္းကာ တင့္စြာေသာ အသေရကုိ ေဆာင္ဖုိ႔ သုခါကာမႆ ဘိကၡဳ (ခ်မ္းသာ လုိလားေသာ ရဟန္းေကာင္း ရဟန္းျမတ္ မ်ား) မ်ားမ်ား ေပၚထြန္းဖုိ႔ လုိပါသည္။ ေပၚထြန္းဆဲ၊ ေပၚထြန္း လတၱ႔ံ ရဟန္းျမတ္ေတြလဲ အမ်ားအျပား ရွိပါသည္။  သံေဃာ ေမ သရဏံ အညံ နတၳိ ပါဘုရား။  သာသနာ အတြင္းမွ လိႈက္စားေနေသာ စစ္အာဏာ အုိင္းအနာႀကီးကုိ အရွင္ဘုရားတုိ႔ ကုိယ္တုိင္သာ ေဆးေၾကာသုတ္သင္ ႏိုင္ၾကပါလိမ့္မယ္ ဘုရား။

ျပည္အတြင္းမွာလဲ ငါစစ္သား ပဲ ၊ ငါေက်ာင္းသားပဲ ၊ ငါဘုန္းႀကီးပဲ ဟူသည့္ ငါ့ကုိ မထိနဲ႔ ထိလွ်င္ ခ်မည့္ စိတ္ထားမ်ား ကင္းေ၀းေစဖုိ႔ ဘုရားထံ နာနာႀကီး ဆုေတာင္းမိပါသည္။

ဖိုးစီ (ရံုးေတာ)
ဒီဇင္ဘာ ၁၇၊ ၂၀၁၄

(ေဆာင္းပါးရွင္သည္ စကၤာပူ တြင္ ေခတၱ ေရာက္ရွိ အသက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္း ျပဳေနသည့္ ရန္ကုန္စက္မႈတကၠသိုလ္ေက်ာင္းဆင္း အင္ဂ်င္နီယာ တစ္ဦး ျဖစ္သည္။  အြန္လိုင္း ပံုႏွိပ္ စာနယ္ဇင္းမ်ားတြင္ အေတြ႕အၾကံဳ၊ အျမင္ႏွင့္ အေထြေထြ ေဆာင္းပါးမ်ား ေရးသားေနသူလည္း ျဖစ္သည္။)


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts

2 thoughts on “ဖိုးစီ (ရံုးေတာ) – စနစ္ဆိုး ၏ အသံုးခ်ခံ သား (၃) သား
  1. What they do is their kamma. What you do is your own kamma. They ll pay the price if they do something bad. Our job is not to insult or judge monks. Buddha says 1. To do good 2. To refrain from evil3. To purify the mind.

Comments are closed.