ေခတ္ျပိဳင္အေတြ႔အၾကဳံ

ဖိုးစီ (ရံုးေတာ) – ဘုန္းႀကီးေတြ လူလုိမသိဘူး

 

ဖိုးစီ (ရံုးေတာ) – ဘုန္းႀကီးေတြ လူလုိမသိဘူး

(မိုးမခ) ဒီဇင္ဘာ ၅၊ ၂၀၁၄

ရြာေက်ာင္း ဘုန္းႀကီးက အေဖ့ ညီ အရင္း။  သူ႔ အရင္ ဆေဒၚေတြကလည္း အေဖ့ ဦးေလး အရင္းေတြ (၃) ဆက္လုံး။  ဆုိေတာ့ အဲ့ဒီ သံဃာႀကီးေတြ ရဲ႕ ေ၀ယ်ာ၀စၥ နဲ႔ ၀တ္ႀကီး ၀တ္ငယ္ကုိ က်ေနာ့္ အေမက အျပဳ စုဆုံး ဆုိရင္ အလြန္ေျပာတာမဟုတ္ပါ။

ခုလည္း အေမ စကၤာပူ ေရာက္တာ (၁) လ မျပည့္ေသးခင္က ျပန္ဖုိ႔သာ ေလာေနသည္။  နင့္ဘုန္းႀကီးက မိေဌး နဲ႔ မျဖစ္ပါဘူးခ်ည္း ေျပာေနေတာ့သည္။  အိမ္သူက အေမ႔ကုိ ေကာင္းေပ့ ဆုိေသာ ဆုိင္ေတြ လုိက္ေကၽြး လွ်င္လည္း “ဒါမ်ဳိး ငဒုိ႔ ဘုန္းႀကီးကပ္လုိက္ရ” ဟုသာ ၾသဓိသ ေစတနာေေတြ ၀င္ေနတတ္သည္။  တေန႔က ရုံးမွ အုပ္ခ်ဳပ္မႈပိုင္းဆိုင္ရာ အက္ဒမင္ ဝန္ထမ္း ေကာင္မေလး ဂ်ပန္မွ ျပန္အလာ လက္ေဖာက္ေျခာက္စိမ္း အေကာင္းစားေတြ လက္ေဆာင္ေပးရာ အေမ႔ကုိ ျပန္ကန္ေတာ့ ျဖစ္သည္။  အေမက ခ်က္ခ်င္းပင္ သူ႔အိ္ပ္ထဲ ေျပာင္းကာ “ဘုန္းၾကီးဖုိ႔” ဟု ဆုိသည္။  အျပင္သြားတုိင္းလည္း သူ႔လက္ထဲက ေငြယားကေလးမ်ားသည္ ေက်ာင္းအတြက္၊ ဘုန္းႀကီးအတြက္ ပစၥည္း အဆန္းကေလးမ်ား ျဖင့္ ျပဳန္းရေလသည္။  ဒါက သူ႔ မတ္ေတာ္ေမာင္ ေက်ာင္းဘုန္းႀကီး သာရွိေသးသည္။  သူ႔မွာ သား၊တူ၊ ေျမး ၀မ္းမနာသား ရဟန္းပ်ဳိေတြ ပြစာတက္လုိ႔ ေတြးပူေနရေသးသည္။  ခုလည္း သူ႔ေျမး ထပ္ရဟန္းခံ မီေအာင္ ဒီဇင္ဘာ (၂၀) မတုိင္ခင္ အျပန္လက္မွတ္၀ယ္ရမည္ဟု အမိန္႔ခ်လုိက္သည္။

အထက္မွာ ပုံေဖာ္ခဲ့ေသာ ဤလုိ အေမသည္ တခါက က်ေနာ့္အား ေက်ာင္းဘုန္းႀကီး ႏွင့္ပတ္သက္၍ အေငၚ တူးဖူးသည္။

“နင့္ ဘုန္းႀကီး လူလုိ မသိပါဘူ…” တဲ့။

သီးႏွံသိမ္းရန္ အေရးႀကီးေနတဲ့ ၾကားထဲ နယ္ခရီးထြက္ရန္ ေလာေဆာ္ေနေသာ ေက်ာင္းဘုန္းႀကီးကုိ အေငၚတူးျခင္း ျဖစ္သည္။  ေက်ာင္းက ဆေဒၚကုိ မ်က္ေမြးေထာ္လုိ႔မွ ေမာ္မၾကည့္၀ံ့ေသာ က်ေနာ္က ဒီအလုံးကေလးကုိ ေသေသခ်ာခ်ာ မွတ္ထားသည္။  ကုိယ္ကလည္း ထုိစဥ္က ရွင္တပုိင္း လူတပုိင္းဆုိေတာ့ အေမ႔ စကားကုိ အနာ ေကာက္ခ်င္ ခ်င္ကုိး။

တရက္ေတာ့ ေက်ာင္းမွာ အာဂႏၱဳ ဘုန္းႀကီးေတြ စုံေနတုန္း ဧည့္သည္ေတြ ေရွ႕မွာ ဆရာေတာ္က တပည့္ လက္သားမ်ားကုိ ျမည္တြန္ လ်က္ရွိသည္။  ေနာင္ေတာ္ ဦးပဇင္းႀကီးေတြ ဦးဇင္းေလးေတြ အစား ကုိရင္ႀကီး က်ေနာ္က ရွက္ခံျပင္း လာသျဖင့့္ ရွိသမွ် သတၱိကုိ သြန္ထုတ္၍ အေမ့ စကား လူမုိက္ငွားကာ အခ်င္းခ်င္း ေျပာသလုိလုိ နဲ႔ ျပန္ပက္လုိက္မိသည္။

“အဲဒါေၾကာင့္ ဒကာမႀကီး ေျပာဖူးတာ၊ ဘုန္းႀကီးေတြ လူလုိမသိဘူး လုိ႔..”။

ကုိယ္က အေအာ္ ခံရေတာ့မည္ကုိ ေမွ်ာ္လင့္လ်က္ ေစာ္ကားလုိက္ျခင္း ျဖစ္ေသာ္လည္း ဆရာေတာ္က တဟားဟား ရယ္ကာ ျပန္မိန္႔ပုံက

“ဟုတ္တာပဗ်ာ.. ဒုိ႔ လူလုိ မသိလုိ႔ ရဟန္းျဖစ္ေနရသာပဲ။  လူလုိ သိမွျဖင့္ ထြန္ကုိင္ေနရမွာေပါ့။  ဘုန္းႀကီး ရဟန္း လူလုိ မသိေကာင္းဘူး ဟဲ့။  ငဒုိ႔ လူလုိ လည္၀ယ္ေနရင္ ဒီေက်ာင္းေပၚတင္ျပီး ဘဒူ (ဘယ္သူ) က ကုိးကြယ္ေနလိမ့္မတုံး” တဲ့။

က်ေနာ္လည္း မုိက္ခနဲ ျဖစ္သြားကာ အသိတရား ၀င္ခဲ့ရသည္။  ထုိအခါမွ စ၍ လူလုိမသိေသာ ဘုန္းႀကီး ရဟန္းမ်ားကုိ က်ေနာ္ ဂါရ၀ ပုိခဲ့ပါသည္။  လူလုိသိေတာ့လည္း ခ်စ္ခင္တာပါပဲ ..။  သုိ႔ေသာ္ ေလးစားၾကည္ညဳိ ပုံေတာ့ျဖင့္ ကြာမိလိမ္႔မည္ ထင္သည္။

ယေန႔ အခ်ိန္တြင္ ဦး၀ိစိတၱေလး (၀ီရသူ) တုိ႔လုိ နုိင္ငံေရး မလည္ရႈပ္ ဘုန္းႀကီးမ်ားေၾကာင့္ က်ေနာ္တုိ႔ သာသနာေရး အတြင္းက ရဟန္း သံဃာ မ်ား ႏွင့္ ေလာကီေၾကာင္း ဃရာ၀ါသ အဆက္အစပ္မ်ား အၾကား အျငင္းအခုန္မ်ား တုိးပြားလ်က္ရွိပါသည္။  ဘုန္းႀကီးေတြ လူလုိမသိဘဲ လူထဲ ၀င္ေတာ့ လူေတြ အျငင္းအခုန္ ပြားကာ အျပစ္မ်ားရသည္ ဟုသာ အတၱေနာမတိ ျဖင့္ ထင္ျမင္မိသည္။

အမ်ဳိး ဘာသာ သာသနာ ဟု သည္းေျခၾကဳိက္ ေခါင္းစီးတပ္ထားေသာ္လည္း တကယ့္လက္ေတြ႕ မွာေတာ့ စစ္အာဏာရွင္ ေနာက္ၿမီးဆြဲၿပီး သကၤန္းျခံဳ လူမုိက္ႀကီးမ်ားပမာ စစ္ေသြးစစ္သံ တဟီဟီ ျဖင့္ မာန္၀င့္လ်က္ရွိသည္ဟု ျမင္ပါသည္။

ဘာသာ သာသနာ ကုိ ဓမၼစစ္ ခ်စ္ျမတ္ႏိုး လွေသာ က်ေနာ့္ အေနျဖင့္ ဘုန္းႀကီးေတြ လူထဲပါတာ သေဘာက် ပါသည္။  တခ်ဳိ႕ တခ်ဳိ႕ ဒကာ မႏိုင္ေသာ ကိစၥေတြ ဆရာ ႏွင့္သာ ဆုိင္ေပလိမ့္မည္။  သုိ႔ေသာ္ လူထဲ အပါမ်ားရင္ျဖင့္ လူလုိေျပာတာဆုိတာ ခံလာရႏိုင္သည္။  သည္းခံ စိတ္ အရင္ ေမြးေတာ္မူပါ။  လူထဲ ၀င္မွာ ျဖင့္လည္း လူ႔ ကိစၥ ကုန္စင္ေအာင္ ကမာၻၾကည့္ ၾကည့္ ျမင္တတ္ေအာင္ အရင္ ေလ့လာေစခ်င္ပါသည္။

ကၽြန္ေတာ္ တို႔ သိသည့္ အမ်ဳိး ဘာသာ သာသနာ ဆုိတာ ပွ်မ္းမွ် စာတတ္ႏႈန္း ပါ။  အမ်ဳိး ဘာသာ သာသနာ ဆုိတာ ပွ်မ္းမွ် ျခင္း လူ႔သက္တမ္း ႏွင့္ က်န္းမာေရး  ေစာင့္ေရွာက္ခံရမႈ အဆင့္ပါ။  ဒီဘက္ ေခတ္သစ္မွာ အမ်ဳိး ဘာသာ သာသနာ ဆုိတာ ပွ်မ္းမွ် ျခင္း အင္တာနက္ အျမန္ႏႈန္း ရရွိမႈ ႏွင့္ လည္း သက္ဆိုင္ပါသည္။  အမ်ဳိး ဘာသာ သာသနာ ဆုိတာ ကမာၻ႔  ႏိုင္ငံေပါင္းစုံက ကၽြန္ေတာ္ တုိ႔ ၏ ႏိုင္ငံကူးလက္မွတ္စာအုပ္ ပတ္စ္ပုိ႔ ကုိ ျပည္ခြင့္ မလုိ ၀င္ခြင့္ေပးျခင္း ႏွင့္လည္း တုိင္းတာႏိုင္ပါသည္။

အမ်ိဳးသားေရး ဆရာေတာ္ တခ်ိဳ႕ ကမၻာ ကို ထြက္ၾကြ  ဆင္ျခင္မႈ ျပဳေတာ္မူႏိုင္ၾကလွ်င္ ေကာင္းပါမည္။  ကမာၻ႕ ဆင္းရဲေမြေတမႈ အညႊန္းကိန္းမွာ တရက္ ၀င္ေငြ အနိမ့္ဆုံး ျဖစ္ေနသည့္ ဒကာ၊ ဒကာမတို႔ ၏ ပစၥယာ အေထာက္အပ့ံ ႏွင့္ ဤအမ်ဳိး ဤ ဘာသာ ဤ သာသနာ အသေရ တင့္ႏိုင္မည္ ထင္ေနလွ်င္ေတာ့ အရွင္တုိ႔ မဘသ ဟာ “တု စၦ – အခ်ည္းႏွီး” ေတြ ခ်ည္းသာျဖစ္ေတာ့သည္ဟု  ေလွ်ာက္ခ်င္ပါသည္ ဘုရား။

ဘုန္းႀကီးေတြ လူလုိမသိ၊ လူအေရး မစြက္ဘဲ ရဟန္းကိစၥ ကုန္ေအာင္ ေဆာင္ႏိုင္ၾကမည္ ဆုိလွ်င္လည္း အတုိင္းထက ္အလြန္ ၾကည္ညဳိ တင့္တယ္ ရႈခ်င္ဖြယ္ သာသနာ ျဖစ္လာေပလိမ္႔ ထင္ပါသည္။

ဖိုးစီ (ရံုးေတာ)

ဒီဇင္ဘာ ၀၄၊ ၂၀၁၄

 

(ေဆာင္းပါးရွင္သည္ စကၤာပူ တြင္ ေခတၱ ေရာက္ရွိ အသက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္း ျပဳေနသည့္ ရန္ကုန္စက္မႈတကၠသိုလ္ေက်ာင္းဆင္း အင္ဂ်င္နီယာ တစ္ဦး ျဖစ္သည္။  အြန္လိုင္း ပံုႏွိပ္ စာနယ္ဇင္းမ်ားတြင္ အေတြ႕အၾကံဳ၊ အျမင္ႏွင့္ အေထြေထြ ေဆာင္းပါးမ်ား ေရးသားေနသူလည္း ျဖစ္သည္။)


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ
Advertise on MoeMaKa

Similar Posts

13 thoughts on “ဖိုးစီ (ရံုးေတာ) – ဘုန္းႀကီးေတြ လူလုိမသိဘူး
  1. ဖုန္းၾကီးေတြက လူလိုမသိဘူး- လူေတြက အာဏာရွင္ေတြလို မပါးနပ္ဘူး- ဦး၀ီရသူ ဟာ အာဏာရွင္ေတြရဲ ့ အသုံးခ်ခံျဖစ္ေနတယ္ဆိုတာ ကာယကံရွင္ကိုယ္တိုင္ မသိသလို- လူေတြကလဲ ေနာက္ကြယ္က ၾကိဳးကိုင္သူကို မျမင္ဘူး-ခုတ္ရာတျခား ရွရာတျခားျဖစ္ေနေတာ့ အာဏာရွင္ေတြ ဆင္တဲ့ ခြင္ (ဂြင္) ထဲ တန္း၀င္သြားတာေပါ့ဗ်ာ-

    1. အလွမ္းက်ယ္ အလတ္ မဟုတ္မဟပ္ေတြမ်ားတယ္။ကိုယ္႕စည္းမလုံလို႕ျဖစ္ေနတာေတြ ဘာသာေရး အေရျခဳံ လုပ္စားေတြမ်ား ညာတာပါေတးေတြမ်ားတယ္။အိမ္ေျမွာင္အျမီးျပတ္ေတြေသာင္းက်န္းေနတယ္။

  2. ေကာင္းလိုက္တဲ႔ ေဆာင္းပါး။ ေကာင္းလိုက္တဲ႔ ကြန္မင္႔။ ထပ္ဆင္႔ရရင္ အဲဒီ အမ်ိဳး ဘာသာ သာသနာ ဆိုတာနဲ႔ကို ေကာက္ေကာက္ပါေအာင္ လိုက္ၾကေေတာ႔တာပဲ။ (ဒီစကားကလည္း အစၥလာမ္မစ္စတိတ္လို သည္းေျခၾကိုက္ စကားလံုး ျဖစ္ေနရွာေနေလရဲ႕။) အဲဒီလူေတြဟာ သာသနာရဲ႕တန္ဘိုး၊ သာသနာရဲ႕အေမြကို တကယ္သိရွိနားလည္ က်င္႔ၾကံအားထုတ္ျပီး လက္၀ယ္ပိုင္ပိုင္ရယူထားတဲ႔သူေတြ မဟုတ္တာေတာ႔ အေသအခ်ာပဲ။ ျမတ္စြာဘုရားက ၀ကၠလိရဟန္းကို အခ်ည္းႏွီးပဲလို႔ ဆံုးမေတာ္မူခဲ႔တာကို ဆင္ျခင္ၾကဖို႔ေကာင္းတယ္။ ဓမၼကို ပိုသိေလ၊ သာသနာ႔အေမြကို ပိုျပီးပိုင္ဆိုင္လာေလ ျဖစ္မွာပဲ။ အဲဒီလိုမဟုတ္ရင္ေတာ႔ ဘုရားကို ေစတီကြယ္၊ တရားကို ပိဋကတ္ကြယ္၊ သံဃာကို ဘုန္းၾကီးကြယ္ဆိုတာလို ျဖစ္ေနၾကရင္ေတာ႔ ဒီမိုကေရစီကို ေမွးမွိန္၊ ေသးသိမ္၊ ေကြးလိမ္သြားေအာင္ လုပ္ေနၾကတဲ႔ စစ္အုပ္စုရဲ႕ လွည္႔ဖ်ားမွဳေအာက္မွာ ဆက္ေနၾကရေပလိမ္႔မယ္။ စစ္အုပ္စုက ဒီသည္းေျခၾကိဳက္ စကားလံုးကို ေကာင္းေကာင္းအသံုခ်ျပီး ဒီမိုကေရစီနဲ႔ ျပည္သူလူထုကို ေ၀းသြားေအာင္ လုပ္ေနတာကို သိဖို႔ေကာင္းတယ္။

  3. At the same time we should respect the real sangha for they re the keepers of the dhamma. Buddha passed away thousands of years ago and it is because if the sangha that we know about the dhamma. King mindon says he respects the sangha for they don’t eat dinner and they don’t have wives. It s very hard to be a sangha . Even lord Buddha was a monk for just nine times when he was filling the Paramis. Do not insult the sangha for many bad things can follow for you such as accidents, cancer, loss of loved ones. Trust me I ve seen bad things happen to who insult monks. People think they know everything. What they don’t know is there ll be an affect for good or bad deeds wherever you are.

    1. က်ေနာ္ ဘ၀တေလၽွာက္လုံး ဘုန္းၾကီး ရဟန္းေတြ ၾကားထဲ သူတုိ႔ အဆုံးအမ နဲ႔ ၾကီးျပင္းလာတာျဖစ္ပါတယ္ ။ ပရိယတ္စာေပလဲ အထုိက္အေလ်ာက္ သင္ယူခဲ့ပါတယ္ ။ သံဃာ ကုိ တရားေတာ္ကုိ ျမတ္ဘုရားကုိ ကံ ၃ပါး နဲ႔ ဘယ္ေသာအခါကမွ မေစာ္ကားခဲ့ပါဘူး ။ ဒီစာကုိ ေရးရျခင္းမွာလဲ ကုိယ့္ဘာသာ သာသနာ ကုိ ဓမၼစစ္ နဲ႔ ခ်စ္ျမတ္နုိး လြန္းလုိ႔ လတ္တေလာ တုိင္းျပည္ထဲမွာ ျဖစ္ေနတဲ့ ဆရာေတာ္ သံဃာေတာ္မ်ားရဲ့ အေနအထား ကုိ ဒကာတစ္ေယာက္ရဲ့ ခံစားခ်က္နဲ႔ ျပန္ေရးျခင္းမွ်သာ ျဖစ္ပါတယ္ ။ ဗမာျပည္ နုိင္ငံေရးသမုိင္းမွာ ဒီေန႔ အခ်ိန္ေလာက္ သံဃာ့ အဖြဲ႔အစည္း ရဲ့ ပါ၀င္ပတ္သက္မွဳ မရွိဖူးေသးဘူး ထင္ပါတယ္ ။ က်ေနာ္ သူ႔ဘက္ ကုိယ့္ဘက္ ေတြ ၊ အမ်ဳိးသားေရးေတြ ၊ ၀ါဒေတြ နဲ႔ ခ်ဥ္းကပ္ေျပာတာမဟုတ္ပါဘူးခင္ဗ်ာ ။ တုိင္းျပည္ေကာင္းဖုိ႔ ဘာသာ သာသနာ အသေရတင့္ဖုိ႔ က်ေနာ္တုိ႔ အားလုံး သတိ သမၺဇဥ္ ဥာဏ္ နဲ႔ ယွဥ္ၾကဖုိ႔ ေလာေဆာ္တာပါ ။ ဘုန္းၾကီးေတြ ကုိ ဦးတည္ေျပာေပမဲ့ ဆရာ ဒကာ အားလုံး စိတ္ထားတတ္ဖုိ႔ ရည္ရြယ္ပါတယ္ ။ ကုိယ့္ရဲ့ ေျပာဆုိ ျပဳမူ ေတြးၾကံသမွ် ဟာ သံသရာတေလွ်ာက္ ႏြားေနာက္ကုိ လွည္းဘီးလုိက္တဲ့ပမာ အစဥ္ပါမယ္ ဆုိတာ နားလည္ထားပါတယ္ခင္ဗ်ား ။ အၾကံျပဳတာ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ။

      1. Yes. I lived in the us since I was 17. Here I see some are very controlling to the monks. In some monestaries, monks are like the employer of the disciples which is wrong. Some will take the money that s donated to the monk. Some ll have rules that monks cannot watch tv, read newspapers etc. some use the temple as a place for their personal affairs. Some will even sue the monestary and get their money back. I m just saying that people are not gentle and kind hearted anymore after they live in foreign countries. They forget how precious the monks are. I am just warning you not to be like them for hell exists on this earth. Visit the er or the icu or come visit my clinic and I ll show people who re suffering. We can’t judge the monks . Don’t make judgements . If you pay respect to even a fake monk it is still good kamma. In the end it s your volition or say tana that counts

  4. to reform the Buddhism (my view)
    Buddha Attitude @ Godly Attitude is final goal. Good Attitude to build at “Buddha monks” —> reform them to be “Buddha Attitude @ Godly Attitude”

    The most Holy Person is “Buddhis Monk”. Reform the monks is the most important work to do. If a monk eating dinner, drinking beer .. behavour is a very bad image.

    Monk/Soildier vs Country Pupulation = 0.4 million vs 50 million = 1:125 (0.8% of population) is Guinness World Record. Good Question is “Why so many monks”? .. my monk, your monk …his monk, my mom’s monk…

  5. What is godly attitude? You do know that we don’t believe in a creator or ever living god? I think you are trying to say that monks are bossy? Sometimes it is a good thing because they teach us to be good . But monks should not preach violence

  6. လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ေပါင္း၂၅၀၀ေက်ာ္ကေဂါတမျမတ္စြာဘုရားသည္အနာဂတၱံသ
    ဥာဏ္ေတာ္ျဖင့္ေရွ႕ေရးကိုၾကည့္ျပီး “ငါဘုရား၏ သာသနာတာ္ကို ငါ၏သားေတာ္မ်ားျဖစ္ေသာ ရဟန္းမ်ားကဖ်က္ၾကေပလတၱံ ့”ဟုႀကိဳတင္ေဟာကိန္းထုတ္ထားခဲ့ပါသည္။ ရဟန္းတုရဟန္းေယာင္ ရွင္တု ရွင္ေယာင္တုိ ့ေၾကာင့္ သာသနာေတာ္ ဆုတ္ယုတ္လာသည္မွာ အမွန္ျဖစ္ပါသည္။ ျမန္မာစစ္တပ္ကို တည္ေထာင္ေပးခဲ့သူဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းမွာေတာ့ ေဂါတမဗုဒၶကဲ့သို ့သဗၺညဳတေရႊဥာဏ္ေတာ္လည္းမရခဲ့၊ အနာဂတၱံသ ဥာဏ္ေတာ္လည္းရွိသူမဟုတ္၍သာ စစ္တပ္၏ဖခင္ႀကီးျဖစ္
    ခဲ့ဟန္ရွိပါသည္။ အနာဂတ္ကိုႀကိဳျမင္ခဲ့ရပါက “ကိုယ့္လူမ်ိဳးကိုယ္ႏိွပ္စက္မည့္တပ္မ်ိဳး ထူေထာင္ေပးခဲ့မည့္အစား တုိင္းတပါးသားလက္ေအာက္ကၽြန္သားေပါက္ျဖစ္ေနရတာကပိုေကာင္းပါလိမ့္ဦးမည္” ဟုေျပာခဲ့မည္မွာ မခၽြတ္။

  7. I gave a similar comment to some academics earlier this year, but they were firmly of the opinion that monks getting involved in today’s ultranationalist politics were simply motivated by their quest for power. I do agree with the points Poe Si has made such as monks getting manipulated for dirty politics. However, we got a lot more things to ponder actually– excessive international praise for so called ‘Saffron Revolution’, and the use of it for political purposes is one of the root causes of pushing many towards this ugly and dangerous path. Putting the blame on them for not being attuned to the complexity of secular world alone doesn’t seem to work. Hope travelogues of monks sharing international experience will help to some extent.

  8. You probably wrote this with good intention but as a result people are upset with the sangha more or monks might not like each other and not get along. I m trying to warn you it can be a strong offense. So may be go to a monk and tell him to forgive for your doing and hopefully it will be fine. Judging the sangha might be costly.

Comments are closed.