ေအာက္တုိဘာ ၅၊ ၂၀၁၄
မနက္ျဖန္ ဘုရားသံုးဆူပြဲ စေတာ႕မယ္။ ဒီေန႔ည ခဏေရာက္တယ္။ မုန္႔လင္မယား၊ ေရပါး၊ မုန္႔သိုင္းျခံဳ မုန္႔ေပါင္းေတြ ဝယ္လာၿပီး လက္ဘက္ရည္ဆိုင္မွာ တထိုင္တည္း စားလိုက္တာ ဒီႏွစ္ တႏွစ္လံုး တညတည္းနဲ႔ မႏၲေလး အရသာကို ျပည့္ျပည့္ဝဝ ခံစားလိုက္ရတယ္္ ခင္ဗ်။
မႏၲေလးမွာ ဘုရားသံုးဆူ ဘုရားပြဲ ၿပီးရင္ အိမ္ေတာ္ရာ ဘုရားပြဲ ခဏေနရင္ ေက်ာက္ေတာ္ႀကီး ဘုရားပြဲ က်င္းပေတာ့ မွာပါ။ ကြ်န္ေတာ္ရဲ႕ “ေနာက္ဆံုးခရာသံ” စာအုပ္ထဲက ဘုရားပြဲျပန္ မုန္႔လက္ေဆာင္ ရသစာတန္း အခ်ိဳ႕ကို မိတ္ေဆြမ်ားအား ခံစား မွ်ေဝ ေပးလိုက္ပါတယ္။
××××××××××××
ယခုေတာ့ အေမလည္း မရွိေတာ့ၿပီ။ ဘုရားပြဲ ေတြကေတာ့ ႏွစ္စဥ္ က်င္းပ၍ စည္ကားျမဲ စည္ကားေနလ်က္။ အေမ မရွိေတာ့ ေပမယ့္ ေက်ာက္ေတာ္ႀကီး ဘုရားပြဲကို သြားသည္။ အေၾကာင္းျပခ်က္က သင္ျဖဴးဖ်ာ ဝယ္ရန္။
တကယ္ေတာ့ သင္ျဖဴးဖ်ာလည္း ဝယ္သည္။ ကေလးေတြ အတြက္ ပြဲျပန္ လက္ေဆာင္မုန္႔ေတြလည္း ဝယ္ခဲ့သည္။ ဒယ္အိုးျဖင့္ တရွဲရွဲ ေၾကာ္ေနသည့္ မုန္႔ဆိုင္ ေရွ႕မွာ တေမ့ တေမာ ေစာင့္ရတာကိုပင္ ကၽြန္ေတာ္ ေပ်ာ္ေနမိသည္။ မုန္႔သိုင္းျခံဳ ဝယ္၍ စားၾကသည္။ အမွန္စင္စစ္ အရသာမရွိပါ။
သို႔ေသာ္လည္း မသိစိတ္က မုန္႔သိုင္းျခံဳစားရတာ ေကာင္းလိုက္တာဟု ေျပာခ်င္ေလာက္ေအာင္ တြန္းအားေပးလ်က္ရွိသည္။ အရသာ မရွိသည့္ မုန္႔ကိုပဲ ေကာင္းလွပါသည္ ဟု ေျပာခ်င္လြန္းသည့္ ကြ်န္ေတာ့္ အျဖစ္။
ဆိုရလွ်င္ ကြ်န္ေတာ္မွာ သိစိတ္ႏွင့္ မသိစိတ္ၾကား မလူးသာ မလြန္႔သာ ရွိေနပါသည္။ သည္မွာပင္ အေမ့ ကို သတိရလိုက္မိသည္။ အေမ သင္ျဖဴးဖ်ာဝယ္ဖို႔ ေက်ာက္ေတာ္ႀကီး ဘုရားပြဲသို႔ သြားခဲ့သည္။
အမွန္ေတာ့ သင္ျဖဴးဖ်ာ ဝယ္ျခင္းက အမ်ားၾကား ေကာင္းေအာင္ အေၾကာင္းျပခ်က္သာ ျဖစ္သည္။ အေမ့ ရင္ထဲတြင္ ဘုရားပြဲကို သြားခ်င္ သည့္ စိတ္အာရံုက ေစ့ေဆာ္ေနလ်က္။ အိုႀကီးအိုမ အရြယ္ေရာက္ေသာ္လည္း လူအုပ္ၾကားထဲကို တိုးေဝွ႔ခ်င္ေသးသည္။ ပြဲေစ်းတန္းကို လည္း ဟိုေငးသည္ေငး လုပ္ခ်င္သည္။ ၿပီးေတာ့ ပြဲအျပန္ မုန္႔လက္ေဆာင္ ဝယ္ျဖစ္ေအာင္ ဝယ္ခဲ့သည္။
ဤသည္ပင္ အေမ၏ ေပ်ာ္ရႊင္မႈ ျဖစ္သည္။ ထိုေပ်ာ္ရႊင္မႈသည္ပင္ သူ႔ ဘဝ တေလွ်ာက္လံုး ႏွစ္စဥ္ ၾကံဳေတြ႕ခဲ့ရေသာ ဘုရားပြဲေတာ္ေတြကို စြဲလမ္း ခ်စ္ခင္ျခင္းမွ ဖူးပြင့္လာျခင္းျဖစ္သည္။ သည္ေတာ႕ အေမက သူ၏ ခ်စ္ခင္စြဲလမ္းမႈႏွင့္ ေပ်ာ္ရႊင္မႈတို႔ကို ကြ်န္ေတာ့္ မသိစိတ္ထဲသို႔ ထည့္သြင္းေပးခဲ့ ေလသလား မေျပာတတ္ပါ။
ေခတ္က ေျပာင္းလဲသြားၿပီ။ စက္ဘီးႏွင့္ ျမင္းလွည္းေနရာမွာ ဆိုင္ကယ္ေတြ အစားထိုး ဝင္ေရာက္လာခဲ့ သည္။ လွည္းေတြေနရာမွာ ေထာ္လာဂ်ီေတြ ေရာက္လာခဲ့သည္။ သို႔ရာတြင္ ဘုရားပြဲမွာ ေရာင္းခ်သည့္ မုန္႔ေတြကေတာ့ ေျပာင္းလဲမသြားပါ။ ယခုထိ ကြ်န္ေတာ္တို႔ အားလံုး မက္မက္စက္စက္ စားေနၾကတုန္းပဲ ျဖစ္သည္။
လူငယ္ေတြလည္း ေခတ္ေပၚ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈ ပံုစံအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ဘုရားပြဲသို႔ လာၾကသည္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ႏွင့္ လူငယ္ေတြက ေမြးဖြားႀကီး ျပင္းလာခဲ့ၾကသည့္ ေခတ္ခ်င္း မတူခဲ့ပါ။ အာရံုခံစားမႈေတြ ကြဲျပားသည္။ ေခတ္ႏွစ္ေခတ္သည္ အစြန္းႏွစ္ဖက္မွာ တည္ရွိၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ဘုရားပြဲက ျမန္မာ့ သေရစာ မုန္႔ေတြကိုေတာ႕ အႀကိဳက္ခ်င္း တူညီၾကသည္။ ထို မုန္႔ပဲ သားေရစာေတြက လွ်ာဖ်ား မွာ အရသာ အမ်ိဳးမ်ိဳး ခံစားေစျခင္းႏွင့္ အတူ ကြ်န္ေတာ္တို႔ အားလံုး၏ မသိစိတ္ထဲမွာ ႏွစ္သက္တမ္း ေထာင္ခ်ီ ရွိေနသည့္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ၏ ယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ့ စရိုက္ႏွင့္ ေႏြးေထြးသည့္ မိသားစု စိတ္ဓာတ္ေတြ ရွိေအာင္ လႊမ္းျခံဳေပးလိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။
ကြ်န္ေတာ္တို႔သည္ ေခတ္၏ လွိဳင္းတံပိုးထဲမွာ ဘဝ အနိမ့္ အျမင့္ ေတြ ကြာျခားေနေသာ္လည္း ကိုယ့္ ရိုးရာ ဓေလ့စရိုက္ႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈကို ႏွစ္သက္ ျမတ္ႏိုးျခင္းကေတာ့ တူညီသည္။ ရိုးရာဓေလ့ အစားအစာေတြ မက္ေမာ ေတာင့္တမႈေတြကလည္း အႀကိဳက္ ညီလွသည္။ ဒါေၾကာင့္လည္း မည္သူမဆို ဘုရားပြဲျပန္ မုန္႕ေလးေတြကို စားခြင္႕ ႀကံဳခဲ့လွ်င္ တဖဲ့ တဝါးေလာက္ေတာ့ ျမည္းစမ္းၾကည့္ၾကမွာ မလြဲဟု ေသခ်ာေပါက္ ေကာက္ခ်က္ဆြဲလိုက္မိသည္။
ညိဳထြန္းလူ
(ေနာက္ဆံုးခရာသံ ရသစာတမ္းမ်ား စုစည္းမႈစာအုပ္မွ)
Nyo Htoon Lu
https://www.facebook.com/nyohtoon.lu
မိုးမခ မွတ္ခ်က္။ ။ ဆရာ ညိဳထြန္းလူ သူ၏လူမႈကြန္ရက္စာမ်က္ႏွာတြင္ မွ်ေဝထားသည့္ပံုႏွင့္ စာမ်ားကို မိုးမခပရိသတ္အတြက္ အျမည္းသေဘာ ဖတ္ၾကည့္ႏိုင္ရန္ ကူးယူ ျပန္လည္ေဖာ္ျပျခင္းျဖစ္သည္။ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ပါက ေစ်းကြက္တြင္ မူရင္းစာအုပ္ကို ဝယ္ယူ ဖတ္ရႈ အားေပးႏိုင္သည္။ လင္းလြန္းခင္ စာေပတိုက္ ထုတ္၊ တန္ဖိုး ၂ဝဝဝ ျဖစ္သည္။