ရသေဆာင္းပါးစုံ ေခတ္ျပိဳင္အေတြ႔အၾကဳံ

ဖိုးစီ (ရံုးေတာ) – ဦးေဇာတိက ႏွင့္ (၃) နာရီ

 
ဖိုးစီ (ရံုးေတာ) – ဦးေဇာတိက ႏွင့္ (၃) နာရီ
(မိုးမခ) စက္တင္ဘာ ၂၉ ၊ ၂၀၁၄
ေဖ႔စ္ဘုတ္ေပၚမွာ အနည္းဆုံး (၁) ပတ္ (၂) ႀကိမ္ ေလာက္ေတာ့ သူ႔ အမည္ကုိ ေတြ႔ရတတ္သည္။  သူ႔ ေဟာၾကားခ်က္ အခ်ဳိ႕ကုိ ေကာက္ႏွဳတ္၍ ေဘာင္ေလးခတ္ကာ ရွဲ ၾကမည္။  သူ႔ ဘြဲ႔မွာ ဦးေဇာတိက (မဟာၿမိဳင္ေတာရ) ဟုလည္း သညာ ျပဳၾကေသးသည္။  မဟာၿမိဳင္ေတာရ ဘယ္နားမွာလဲဆုိတာကုိေတာ့ ဒီစာေရးသူ ေသခ်ာဂန မသိပါ ။
သူ႔ နာမည္ တဟုန္ထုိး ေက်ာ္ၾကားလာတာ ၁၉၉၅ ေလာက္ဆီက ျဖစ္မည္။  ၁၉၉၆ ဒီဇင္ဘာ အေရးအခင္း အၿပီး ေက်ာင္းမ်ား ပိတ္ထားခ်ိန္၀ယ္ သူ႔ တရားသံကုိ စၾကားဖူးသည္။  မွတ္မွတ္ရရ မေကြး တကၠသုိလ္ နားက “သေျပညဳိ” ဆုိေသာ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္မွာ။  တရားေဟာသံၾကားမွာ အဂၤလိပ္လိုေတြ ညွပ္ပါလာတာ သတိထားမိၿပီး ဒိထက္ပုိေသာ စိတ္၀င္စားမွဳမရွိခဲ့ပါ။  စကားအခ်မွာ တေနာ္,ေနာ္ ႏွင့္ ဆုံးသြားတာေလးကုိတာ့ ေရွးရုိးစြဲ သုဓမၼာေက်ာင္းမွာ တဘ၀လုံးႀကီးျပင္းလာခဲ့ရၿပီး က်မ္းသံေပသံမ်ားသာ နားအ၀င္ရွိခဲ့ေသာ က်ေနာ့အတြက္ နည္းနည္း ေအာက္ကလိအာ ျဖစ္ခဲ့တာအမွန္ပင္။
တညေနေတာ့ မေကြးၿမိဳ႕ အေရွ႕ဘက္ သစ္ရာေကာက္ရြာကုိ က်ေနာ္ ေရာက္ေနခဲ့သည္။  ေနရာက သူငယ္ခ်င္း၏ ဦးေလး ဦးစုိးျမင့္ရဲ႕ ပြဲရုံထဲမွာ။  ဦးစုိးျမင့္ က ေျမရွင္ သူေဌးသား၊ ကုန္သည္ႀကီး အသုိင္းအ၀ုိင္းကေန ရန္ကုန္တကၠသုိလ္ကုိ တက္ေရာက္စဥ္ ကြန္ျမဴနစ္၀ါဒ စြဲကုိင္ကာ အလံနီ သခင္စုိးႀကီး ေနာက္လုိက္ၿပီး ေတာခုိခဲ့ဖူးသူ။  အလင္း၀င္လာ ၿပီးေတာ့လည္း မိဘလက္ငုတ္ ယာအလုပ္သာ လုပ္ၿပီး ပြဲရုံကိစၥေတြ ကုိ ေဘးကေန ပြဲၾကည့္ ပရိသတ္ပမာ မဆုိင္သလုိ ေနတတ္သည္။
အဲဒီညက သူက တန္းလ်ား တခုေပၚလွဲကာ အရက္မူးမူး ႏွင့္ တရားနာ လွ်က္ရွိသည္။  က်ေနာ္က သူ႔နားအေရာက္ “ဖိုးစီ၊ နားေထာင္စမ္း ဒီဘုန္းႀကီး ကသမ္းသရမ္းေတြ ေလွ်ာက္ေျပာေနတာ”။
“ျမတ္စြာဘုရား..”။  ႀကိဳက္သည္၊ မႀကိဳက္သည္ အပထား က်ေနာ္ ကေတာ့ အဲသလုိ ပါးစပ္ မသရမ္း၀့ံပါ။
သုိ႔ေသာ္ အလံနီ ကြန္ျမဴနစ္ႀကီး တေယာက္က ညႊန္းသည္ဆုိေတာ့ ေသေသခ်ာခ်ာ နာယူ ျဖစ္ခဲ့ပါသည္။  စိတ္ကုိ ထားတတ္ေအာင္ ထားဖုိ႔ ေနတတ္ေအာင္ ေနဖုိ႔ ညႊန္ျပေနေသာ သေဘာလုိ႔ နားလည္ရပါသည္။  ရုပ္၀ါဒကုိ ဦးထိပ္တင္ျပီး အမ်ားသေဘာ (ဘုံသေဘာ) ကုိ ေစာေၾကာ ေနေသာ ဦးစုိးျမင့္က ဒီတရား နားမ၀င္တာ မဆန္းပါ။  ေနာက္ထပ္ၿပီးေတာ့ သူ႔ တရားေတြ မနာဖူးခဲ့ေတာ့ပါ။
ေနာက္ပုိင္းမွာ သူ႔ တရားစာအုပ္ေတြ ေဈးကြက္အတြင္း ဘက္ဆဲလား စာရင္း၀င္ကာ ေပါက္ေနတာ သတိထားမိသည္။  ေၾကြစကၠဴအဖုံး၊ အတြင္းသား စကၠဴအေခ်ာႏွင့္ ေရာင္းေဈး မေသးလွေသာ္လည္း အႀကိမ္ႀကိမ္ ပုံနွိပ္ေနရသည္ကို မ်က္ျခည္ မျပတ္ခဲ့ပါ။  သို႔ေသာ္ ၀ယ္လုိ႔ေတာ့ျဖင့္ မဖတ္ဖူးခဲ့။  ပညာတတ္ အသုိင္းအ၀ုိင္း အတြင္း သူ႔စာေတြ တစုံတရာ အတုိင္းအတာထိ လႊမ္းမုိးမွဳ ရွိသည္လုိ႔ ေကာက္ခ်က္ တခုေတာ့ ခ်ထားလုိက္သည္။
၂၀၁၂ ေအာက္တုိဘာလက ခြင့္ႏွင့္ ေနရပ္ျပန္ ျဖစ္သည္။  စကၤာပူ ျပန္လာေတာ ့ႏို၀င္ဘာလ ၃ ရက္။
အေၾကာင္း တုိက္ဆုိင္စြာ ဦးေဇာတိက ႏွင့္ ေဘးခ်င္းကပ္ၿပီး နားေလးဘက္ၾကား စကားေတြ ၃နာရီခန္႔မွ် ၾကာေအာင္ ေျပာခြင့္ ရလုိက္ေလသည္။  ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ ေလယာဥ္ေပၚ၀ယ္ seating plan အရ ဆရာေတာ့္ နံေဘး၀ယ္ ေကာင္မေလး ငယ္ငယ္တေယာက္ ေနရာက်သည္။  ေကာင္မေလးကဘုန္းၾကီးနား မထုိင္ခ်င္ဘူး ဆုိကာ ေနရာခ်င္းလဲဖုိ႔ လူရွာေတာ့ ေဘးခုံတန္းမွ က်ေနာ္က လဲေပးလုိက္ပါသည္။  အနား ေရာက္သြားေသာ္ျငား က်ေနာ္လူမုိက္က ဆရာေတာ့္အား မသိခဲ့ပါ။
ခဏၾကာေတာ့ အခါလည္သား, သားေတာ္ေမာင္ ကုိဖုိးသန္႔က စခန္း ထေတာ့သည္။  ေလွ်ာက္လမ္းႏွင့္ ထုိင္ခုံေတြၾကားထဲ ၀င္ခ်ည္ ထြက္ခ်ည္ ေဆာ့ေလေတာ့ က်ေနာ္က ဟန္႔သည္။  ထုိအခါ ဆရာေတာ္ ဦးေဇာတိက ဟု က်ေနာ္ သိမထားခဲ႔ေသာ ဘုန္းႀကီးက က်ေနာ့္ကုိ ထပ္ ဟန္႔သည္။
“ကေလး ‘ေဆာ့’ ပါေစ၊  He is learning everything.  Don’t frighten the children“
ဗုေဒၶါ၊ အဂၤလိပ္စာတတ္ ဘုန္းႀကီးပါတကား။
ရြာက သုဓမၼာ ဂုိဏ္း၀င္ ဦးေလး ဘုန္းႀကီးအား က်ေနာ္ မ်က္လုံးခ်င္း ဆုံမၾကည့္၀ံ့ခဲ့ပါ။  ခုေတာ့ ေျခေထာက္ၾကားထဲထိ ၀င္ကာ ထြက္ကာ အေႏွာင့္အယွက္ ေပးေနေသာ ကေလးကုိ ေဆာ့ေစရမည္ဟု ဘုန္းႀကီးက ဆုံးမေနၿပီ။
ၿပီးေတာ့ ကေလးစိတ္ပညာႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေတာ္ေတာ္ ရွည္ရွည္ေ၀းေ၀း ရွင္းျပေနပါသည္။  ဘုန္းႀကီးတပါးထံမွ ဘယ္လုိမွ ေမွ်ာ္လင့္၍ မရႏိုင္စေကာင္းသည့္ တုိးတက္ေသာ အျမင္မ်ားကုိ စိတ္ေအးလက္ေအး ရွင္းျပေနေတာ့ ဘုန္းႀကီးႏွင့္ စကားေျပာေနရေသာ အသိေပ်ာက္သြားပီး ရင္းႏွီးေသာ သူ တေယာက္ေယာက္ႏွင့္ စကားစျမည္ ေျပာေနရသလုိပင္။
ေနာက္ေတာ့ က်ေနာ္ စပ္စုခ်င္လာသည္။
“ဘုန္းဘုန္း ဘယ္ေက်ာင္းမွာ သီတင္းသုံးမွာပါလဲဘုရာ့”။
တည္းေက်ာင္းကုိ သိရလွ်င္ ဆရာေတာ့္ အဆက္အႏြယ္ ႏွင့္ ေနာက္ခံကုိ အၾကမ္းဖ်င္း က်ေနာ္မွန္းလုိ႔ရပါသည္။
“ေက်ာင္းမွာ မေနျဖစ္ဘူး၊ ဒကာတေယာက္က သူ႔ အခန္းကုိ တည္းေက်ာင္း လွဴထားပါတယ္”
ေၾသာ္.. သူေဌး ဘုန္းႀကီးေပပဲ။
“ဘယ္ေလာက္ ၾကာမွာပါလဲ ဘုရာ့”။
“3 weeks ေလာက္မွန္းထားတယ္”။
“အခန္႔သင့္လုိက္တာ ဘုရား၊ တပည့္ေတာ္ အလွဴလုပ္ဖုိ႔ရွိတာ ဘုန္းဘုန္း ပင့္ဦးမွပါပဲ”။
“ဒါေတာ့ သည္းခံပါ ၊ ဘုန္းႀကီး အလွဴ မဂၤလာေတြ ဆြမ္းစားၾကြေလ႔ မရွိပါဘူး”။
ေရာ္၊ ဒီဘုန္းႀကီး ငါ့စိတ္၊ သဒၶါနဲ႔ေတာ့ အပ္က်မပ္က် ကုိက္ေနပါၿပီ။  အနည္းငယ္ ဇေ၀ဇ၀ါ ျဖစ္သြားေသာ က်ေနာ့ကုိ အကဲခတ္မိသြား၍ထင့္၊ သူရွင္းျပသည္။
“ဘုန္းႀကီးက ေသြးခ်ဳိရွိတဲ့ အတြက္ Sugar Level ကုိအျမဲပဲ Monitoring လုပ္ ေနရပါတယ္၊ အလွဴေတြမွာ က သဒၶါရွိသေလာက္ ျပင္ဆင္ထားၾက တာဟာ စားလုိ႔မရတာက မ်ားပါတယ္၊ ပင့္လုိ႔ ၾကြၿပီး မွ ဘုန္း မေပးရင္လည္း ႏွစ္ဖက္ စိတ္မေကာင္းဘူး။”
က်ေနာ့္ စိတ္ထဲမေတာ့ ဘုန္းႀကီးဆီမွာ အျခား အျမင္ တခ်ိဳ႕ ရွိေနေပေသးလိမ့္ဦးမည္လုိ႔သာ ထင္ေနပါသည္။
စကား ေျပာရင္း ေျပာရင္း ရင္းႏွီးလာေတာ့ သူက “ကုိယ့္ညီ” လုိ႔ က်ေနာ့္ ကုိေခၚေ၀ၚသုံးစြဲသည္။  က်ေနာ္ စာသင္တုိက္ေတြ အထဲ သံဃာေတြၾကား ႀကီးျပင္းလာတာ ျဖစ္သည္။  ဦးပဇင္းေတြက သံဃာခ်င္းသာ “ကုိယ့္ညီ” လုိ႔ ေခၚၾကရုိးရွိသည္။  ထုိစဥ္က သူ႔ ကုိ ဆရာေတာ္ ဦးေဇာတိက ပါပဲ လုိ႔ ၾကဳိသိထားခဲ့ရင္ေတာ့ သူ႔ အျမင္ သူ႔ အေတြး သူ႔ အေျပာ မ်ားကုိ အံ့ၾသခ်င္မွ အံၾသ ျဖစ္မည္။
စိတ္ထဲမွာ လွဳိက္လွဳိက္လွဲလွဲ ျဖစ္ေနခဲ႔သည္ မွာေတာ့ က်ေနာ္ တုိ႔ ႏိုင္ငံ၏ ေထရ၀ါဒ ဂုိဏ္းေပါင္းစုံ သာသန ၀န္ထမ္း ရွင္ရဟန္းမ်ား အၾကား၀ယ္ Conservative ေတြခ်ည္း ႀကီးစုိးေနတယ္ ထင္ခဲ့မိတာ ဒီလုိ ပညာေရာ၊ အယူေရာ တုိးတက္လွသည့္ ကုိယ္ေတာ္ေတြ ရွိပါေသးလား ဆုိၿပီး ၀မ္းေျမာက္ ေနခဲ့ျခင္းပင္။
“တပည့္ေတာ္ အသက္ (၅၅) ထိ မေသေသးရင္ မိသားစုကုိ စြန္႔ၿပီး ေနမယ္လုိ႔ စိတ္ကူးယဥ္ထားတယ္။  ရဟန္းေဘာင္ ၀င္ဖုိ႔ မ၀င္ဖုိ႔ေတာ့ မစဥ္းစားရေသးဘူး၊။”
“ကုိယ့္ညီလုိ သေဘာထားၿပီး ေျပာရရင္ေတာ့ ဘ၀ကုိ အခ်ိန္ကာလ နဲ႔ ပုိင္းျဖတ္ၿပီး အလုပ္လုပ္တာဟာ သိပ္ေကာင္းပါတယ္။  ၿငိမ္းေအးရာ အရပ္ဆီမွာ တရားရွာလုိျခင္းမွာ မိသားစု နဲ႔ အတူတကြျဖစ္ျခင္း တသီးတျခားျဖစ္ျခင္း ေတြက အစမွာေတာ့ အေရးမၾကီးလွေသးပါဘူး။”
“ဘ၀ကုိ ကုိယ္ေရာ စိတ္ပါ က်န္းမာေအာင္ေနပါ။ မိသားစု နဲ႔ ထပ္တူက်ေအာင္ ႀကိဳးစားပါ။  ေအာင္ျမင္ျခင္း ဆုိတာရဲ႕ အဓိပၸာယ္ကုိ ကုိယ္တုိင္ ပုိင္းျဖတ္ၿပီး ဖြင့္ဆုိရတာျဖစ္ပါတယ္”။
“တင္ပါ့၊ တပည့္ေတာ္ မွတ္သားထားပါမယ္”။
က်ေနာ့္ စိတ္ထဲမွာ ဒီ  ေလယာဥ္ ခရီးစဥ္ (၃) နာရီသာ ၾကာမည့္ အေရးကုိ ေတြးၿပီး အားမလုိ အားမရ ျဖစ္လာသည္။  သူ႔ ဆီက ကေလးျပဳစု ပ်ဳိးေထာင္ပုံ၊ က်န္းမာေရး ေစာင့္ေရွာက္နည္း၊ ပညာေရး ႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ သေဘာထား၊ မိသားစုဘ၀ ႏွင့္ တကုိယ္ေရ လြတ္ေျမာက္မွဳ ဆုိင္ရာေတြ နာယူခဲ့ရၿပီးပါၿပီ။
က်ေနာ့္ ေလာဘက အေတာမသတ္ေသးပါ။  လူအမ်ားႏွင့္ ဆုိင္ေသာ၊ ေခတ္စနစ္၊ လူမွဳဘ၀ ေရးရာေတြကုိ ဘယ္လုိသေဘာထားသလဲ ၾကားခ်င္ေသးသည္။  ဒီလုိ ပုဂၢဳိလ္ေတြသာ စကားတခြန္းေျပာရင္ လူေတြ အမ်ားႀကီးအေပၚ influential ျဖစ္ မွာ ေသခ်ာလွသည္။  က်ေနာ္ စပ္စုခြင့္ မသာခင္ ေလယာဥ္က ခ်န္ဂီ ေရာက္ေၾကာင္း ေၾကညာေနၿပီ။
ဆရာေတာ္လည္း က်ေနာ့္ကုိ ေနာက္ဆုံး ေခၽြခၽြတ္ဖုိ႔ အခ်ိန္ေရာက္ၿပီဟု ဆုံးျဖတ္လုိက္ဟန္ ရွိသည္။
“ကုိယ္လဲ အရင္ကေတာ့ လူေတြအမ်ားၾကားထဲ မေနခ်င္လုိ႔ ပ်ဥ္းမနား ဘက္မွာ ေတာရ ေဆာက္တည္ေနခဲ့တယ္၊ ေနာက္ေတာ့ ေခတ္ေျပာင္းၿပီး ေတာရေက်ာင္းေလးဟာ အလုိလုိေနရင္း ျမဳိ႕လယ္ ေရာက္သြားတယ္။  ဒါနဲ႔ အခု အင္းစိန္မွာပဲ ေက်ာင္းကေလးနဲ႔ ေနျဖစ္တယ္ ကုိယ့္ညီ။’’
ေလယာဥ္ဆုိက္လုိ႔ လွဳပ္ရြသြားေသာ လူေတြၾကားထဲ က်ေနာ္ပါ၀င္ ေမ်ာရင္း နားထဲမွာ အသံေတြ ျပန္ထပ္လာသည္။  ပ်ဥ္းမနား ေတာရ၊ အင္းစိန္၊ အဆင့္ျမင့္လွသည့္ English ေလယူေလသိမ္း၊ ေအးခ်မ္း တည္ၿငိမ္ လွသည့္ စကားေျပာဟန္….. “ျမတ္စြာဘုရား ကယ္ေတာ္မူပါ၊ ဆရာေတာ္ ဦးေဇာတိက ပါတကား..”။
ႏႈတ္ဆက္ခ်င္စိတ္ျဖင့္ လုိက္ရွာမိေတာ့ မိသားစု၊ ၀န္စည္စလယ္ အထုပ္အပုိးေတြႏွင့္ ေရွ႕တုိးမရ ျဖစ္ေနေသာ က်ေနာ့္အား အရွဳပ္ထဲမွာ ရွင္းေအာင္ေနဖုိ႔ ဆုံးမခဲ႔ေသာ ဆရာေတာ္က တေယာက္တည္းေန တစိတ္တည္းထားကာ ဟုိး အေ၀းက စက္လမ္းေပၚ၀ယ္ တေရြ႕ေရြ႕ ခရီးဆက္ေနသည္မွာ ဈာန္ ပ်ံၾကြေနသည့္ႏွယ္။       ။
ဖိုးစီ (ရံုးေတာ)
 

 

(ေဆာင္းပါးရွင္သည္ စကၤာပူ တြင္ ေခတၱ ေရာက္ရွိ အသက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္း ျပဳေနသည့္ ရန္ကုန္စက္မႈတကၠသိုလ္ေက်ာင္းဆင္း အင္ဂ်င္နီယာ တစ္ဦး ျဖစ္သည္။  အြန္လိုင္း ပံုႏွိပ္ စာနယ္ဇင္းမ်ားတြင္ ႀကိဳးၾကား စာမ်ား ေရးသားေနသူလည္း ျဖစ္သည္။)

သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts

One thought on “ဖိုးစီ (ရံုးေတာ) – ဦးေဇာတိက ႏွင့္ (၃) နာရီ

Comments are closed.