မွတ္စုုမွတ္တမ္း ရသေဆာင္းပါးစုံ ေခတ္ျပိဳင္အေတြ႔အၾကဳံ ျဖစ္ရပ္မ်ား၊ အမွတ္တရမ်ား

ထင္ေအာင္ – ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ကာလေပၚတူရိယာအဖဲြ႔မ်ား

ထင္ေအာင္ – ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ကာလေပၚတူရိယာအဖဲြ႔မ်ား
(မိုးမခ) စက္တင္ဘာ ၄၊ ၂၀၁၄

ကၽြန္ေတာ္တို႔ငယ္စဥ္က အပန္းေျဖရန္နဲ႔ ဗဟုသုတရရန္ ေရဒီယိုကိုသာ အားကိုး၍ နားေသာတဆင္နား ေထာင္ရပါတယ္။ အပန္းေျဖစရာဆိုသည္မွာ ေရဒီယိုအစီအစဥ္မွလာေသာသီခ်င္းမ်ား၊ ဇာတ္လမ္းပမာ ဇာတ္လမ္းမ်ားနဲ႔ အသံလႊင့္ဇာတ္လမ္းမ်ားကိုဆိုလိုပါတယ္။ တေနကုန္အလုပ္ခြင္မွာ ပင္ပမ္းလာေသာ ဝန္ထမ္းမ်ား၊ အိမ္မႈကိစၥတကုပ္ကုပ္လုပ္ေနရေသာအိမ္ရွင္မမ်ား၊ ေက်ာင္းစာ အိမ္စာမ်ား က်က္မွတ္ ေနရေသာ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ားနဲ႔ တေနကုန္အိမ္ေစာင့္တာဝန္က်ေနေသာ အျငိမ္းစား အဖိုး၊ အဖြားမ်ားအားလံုးဟာ ညေနက်ရင္ အနားယူအပမ္းေျဖရန္အတြက္ ေရဒီယိုကိုဖြင့္နားေထာင္ၾကပါတယ္။

ေတးဂီတဝါသနာပါသူေတြထဲက အသက္အရြယ္ၾကီးသူမ်ားက သီခ်င္းၾကီးအစီအစဥ္က႑ကို နားေသာတဆင္ၾကပါတယ္။ယိုးဒယား၊ ဘဲြ႔ၾကိဳး၊ ပတ္ပ်ိဳး၊ မြန္ေတာလား စသျဖင့္ သီခ်င္းၾကီးကို အမ်ိဳးအစားေတြခြဲထားပါတယ္။ အဖိုးအဖြားတို႔နဲ႔အတူ လိုက္နားေထာင္ရင္း သီခ်င္းၾကီးေတြကိုၾကိဳက္လာပါတယ္။ မႏၲေလးျမိဳ  ့မန္းေတာင္လကၤ်ာ၊ ေအာင္မဂၤလာ တို႔အျပင္ ပန္းျမိဳင္လယ္ဆိုတာေတြပါ နားယဥ္ လာပါေတာ့တယ္။မြန္သံသီခ်င္းေတြအစက အေတာေလးလာရင္ “ေအာင္ေမြေတာဂႏိုင္” ဆိုျပီးလိုက္ ေအာ္ဆိုတတ္လာပါျပီ။ အဓိပၸါယ္ရိွမရိွေတာ့ မသိပါဘူး။သံစဥ္ကိုလိုက္ျပီး ဦးေလးေတြေအာ္တာကို လိုက္ေအာ္ေနတာပါ။ အပ်ိဳေပါက္အေဒၚေတြကေတာ့ ကာလေပၚေတးသံကို လက္မလႊတ္တန္း နား ေထာင္အားေပးၾကပါတယ္။ သူတို႔ေၾကာင့္ ကိုျမၾကီး၊ ေမလွျမိဳင္၊ လီလီၾကာညြန္႔စသူေတြကို သိလာရပါတယ္။

တအိမ္သားလံုး စံုစံုညီညီနားေထာင္ၾကတာကေတာ့ ညေနပိုင္းသတင္းမလာခင္မွာ လႊင့္ထုတ္တဲ့ဇာတ္လမ္းပမာနားဆင္စရာ အစီအစဥ္ပါ။ လစဥ္ထုတ္မဂၢဇင္းေတြမွာပါတဲ့ ဝတၱဳေတြထဲက ေကာင္းမယ္ထင္တဲ့ဇာတ္လမ္းမ်ားကို ျမန္မာအသံဝန္ထမ္းမ်ားက အသံျဖင့္သရုပ္ေဖၚျပီး တင္ဆက္တာျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္းက်ေတာ့ ဘဝေၾကးမံုဇာတ္လမ္းစံုဆိုျပီး အသံနဲ႔တင္ဆက္ျပန္ပါတယ္။ ဇာတ္လမ္းတပုဒ္ကို ဆယ့္ငါးမီနစ္ေလာက္အတြင္း ျပီးေအာင္စီစဥ္ျပီး လႊင့္ထုတ္တာပါ။ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ေလးဆယ့္ငါးမီနစ္စာ လႊင့္ေပးပါတယ္။ အသံလႊင့္ဇာတ္လမ္းလို႔အမည္ရပါတယ္။ ဝတၱဳဖတ္ရတာနဲ႔့ကြာျခားေအာင္ ေတးဂီတသံေတြက ပံ့ပိုးကူညီအားျဖည့္ေပးထားပါတယ္။ ေၾကာက္စရာအခန္းမွာဆိုရင္ ထိတ္လန္႔စရာ တီးလံုး၊ ေပ်ာ္ရႊင္ေနေသာအခ်ိန္မွာ သြက္လက္ျမဴးတူးေစတဲ့ တီးလံုးစတာေတြနဲ႔  နားေထာင္ေနတဲ့ပရိသတ္ကို ဆဲြေဆာင္ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီအစီအစဥ္ကိုအရြယ္သံုးပါးလံုးက ၾကိဳက္ၾကတာပါ။ စေနေန႔တပတ္ျခားလႊင့္ေပးပါတယ္။ ဇာတ္လမ္းကရွည္လို႔ ေနာက္အပတ္မွ ဆက္ေသာတဆင္ပါလို႔ေၾကျငာလိုက္ရင္ တျပည္လံုးကနားေထာင္ေနသူအားလံုး ဟာကနဲ ျဖစ္သြားၾကတာပါ။

အရြယ္ေလးရလာေတာ့ ေမြးေန႔လက္ေဆာင္က႑၊ ေခတ္ေပၚသီခ်င္းေတြကို ေတာင္းဆိုၾကတဲ့ ေသာတရွင္တို႔လိုရာက႑ု၊ ရုပ္ရွင္ေတးသီခ်င္းက႑ စတာေတြကို မလြတ္တမ္းနားေထာင္လာပါေတာ့တယ္။ တနဂၤေႏြေန႔ေန႔လည္ပိုင္းမွာ လႊင့္ေပးတဲ့ မဂၤလာလက္ေဆာင္ေတးသံအခန္းမွာ စံုတဲြေတးသံေတြကိုလည္း အခ်ိန္ေပးနားေထာင္မိပါတယ္။

လူတုိင္းနားမေထာင္ေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္အေလးထားၿပီး နားဆင္တဲ့က႑ကေတာ့ ကာလေပၚတူရိယအဖဲြ႔မ်ား လႊင့္ထုတ္ခ်ိန္ပါ။ တနလၤာေန႔သတင္းအစီအစဥ္အျပီးမွာ ေလးဆယ့္ငါးမီနစ္စာ ထုတ္လႊင့္တဲ့အစီအစဥ္ေလးပါ။ ကာလေပၚအဖဲြ႔ေတြက သီခ်င္းအသစ္ေတြကို သီဆိုလႊင့္ထုတ္တဲ့ အခ်ိန္ပါ။ ဒီမွာလႊင့္တဲ့သီခ်င္းေတြအထဲကမွ စံဝင္တဲ့ေတးေတြကို ဓါတ္ျပားသြင္းေပးပါတယ္။ ဓါတ္ျပားရေတးသီခ်င္းလို႔ အမည္ေပးထားပါတယ္။ ဓါတ္ျပားရျပီဆိုရင္ ေသာတရွင္လိုရာ၊ ေမြးေန႔လက္ေဆာင္စတာေတြမွာ မၾကာခဏလႊင့္ထုတ္ခြင့္ရပါတယ္။ ေသာတရွင္ေတြရဲ့ ပါးစပ္ဖ်ားမွာ သီဆိုသံေတြၾကားရေတာ့မယ့္ အခြင့္အလမး္ ရလာတာပါ။

“တကၠသိုလ္စိုးတူရိယာအဖဲြ႔မွ သီခ်င္းဆန္းမ်ားႏွင့္ေျဖေဖ်ာ္ပါေတာ့မည္လို႔” အစီအစဥ္ေၾကျငာေသာ အမ်ိဳးသမီးေလးကေၾကျငာသံကိုၾကားလိုက္တာႏွင့္ ဘာသီခ်င္းအသစ္ေတြလာမွာလဲ ဆိုတာကို ေမ်ာ္ရတာကိုက အလုပ္တခုျဖစ္ေနပါတယ္။ တကၠသိုလ္စိုးအဖဲြ႔မွာပင္တိုင္အဆိုေတာ္က ကိုျမၾကီးျဖစ္ပါတယ္။ ကိုျမၾကီးအတြက္ တကိုယ္ေတာ္အစီအစဥ္လႊင့္ေနတာလားလို႔ ထင္ရေလာက္ေအာင္ ကိုျမၾကီးသီခ်င္းအသစ္ေတြခ်ည္း လႊင့္ေနပါတယ္။ ဆိုရွယ္သီခ်င္းမွာဆို “ခင္လဲဆိုရွယ္ ေမာင္လဲဆိုရွယ္” ဆိုတဲ့သံျပိဳင္အပိုဒ္က အစီအစဥ္ျပီးတာနဲ႔ နားေထာင္ေနသူေတြပါးစပ္ဖ်ားမွ ျငီးသံေလးေတြ ထြက္လာပါတယ္။ ဝိသာခါ၊ ဂီတဗိမာန္စတာေတြက ခုအခ်ိန္အထိ သီဆုိသူေတြေျပာင္းျပီး ဆိုေနၾက၊ လႊင့္ေနတံုးျဖစ္ပါတယ္။ စာသားအခ်ိဳ႔ကေတာ့ နဲနဲေျပာင္းသြားသလို ခံစားမိပါတယ္။ တျခားအဆိုေတာ္ေတြလည္း ပင္တိုင္အျဖစ္ဆိုပါေသးတယ္။ စိန္စိန္၊ ျမင့္ေဆြတို႔က တဦးခ်င္းေရာ စံုတဲြေရာဆိုၾကပါတယ္။ တကၠသိုလ္စိုးကိုယ္တိုင္ေရးသားျပီး ကိုျမၾကီးသီဆိုခဲ့ ျမိဳင္ျမိဳင္ဆိုင္ဆိုင္တန္ေဆာင္တိုင္သီခ်င္းကေတာ့ တန္ေဆာင္တိုင္ရာသီေရာက္ျပီးဆိုပါက ေသာတရွင္တို႔လိုရာက႑မွာ ေတာင္းဆိုတဲ့သူအမ်ားဆံုး သီခ်င္းတပုဒ္ျဖစ္ပါတယ္။ တခါတ ေလ ဧည့္သည္အဆိုေတာ္အျဖစ္ ပေဒသာမ်ိဳးလိႈင္ ၀င္ဆိုေပးတာ နားေထာင္ခဲ့ဘူးပါတယ္။

ေနာက္အဖဲြ႔ က ရန္ႏိုင္ေဆြတူရိယာအဖဲြ ႔ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီေခတ္ကလမ်ားမွာ ဘိုသံေတြ ေခတ္စားလာကာစျဖစ္ပါ တယ္။ ရန္ႏိုင္ေဆြအဖဲြ႔က ျမန္မာသံပိုင္ႏိုင္တဲ့သူေတြကိုသာ ပင္တိုင္အဆိုေတာ္ထားတာပါ။ ေမလွျမိဳင္၊ ကိုၫြန္႔လြင္စသူေတြက ပင္တိုင္သမားေတြပါ။ ေမလွျမိဳင္ရဲ  ့တိမ္ညိဳႏွင့္လခ်မ္းကို လူၾကိဳက္မ်ားခဲ့သလို ျပဇာတ္သီခ်င္းေတြကိုလည္း ဓါတ္ျပရေအာင္ အဆိုေတာ္ေတြက ျပန္ဆိုေပးၾကပါတယ္။ ငယ္ ကၽြမ္းေဆြျပဇာတ္မွာ မင္းသမီးတင္တင္မူဆိုထားတဲ့ ဇာတ္ဝင္ေတး”ငယ္ကၽြမ္းေဆြ” ကို ေရဒီယိုမွာ ေရႊျမိဳင္ၾကည္က ျပန္ဆိုထားပါတယ္။ ဓါတ္ျပားရမရမသိပါဘူး။ သီခ်င္းကေတာ့ လူငယ္ေတြရဲ. ့ပါးစပ္ဖ်ားမွာ ေရပန္းစားခဲ့ပါတယ္။ တကၠသိုလ္စိုးအဖဲြ႔မွာ ကိုျမၾကီးေနရာရသလို ရန္ႏိုင္ေဆြအဖဲြ႔မွာ ေမလွျမိဳင္က ေနရာရသူပါ။ ရြဲ႔လိုက္တာလားစႏၵာရယ္၊ စိမ္းလဲ့ကံသာ စတာေတြက ဓါတ္ျပားရေတးေတြပါ။

ေအဝမ္းခင္ေမာင္က ရုပ္ရွင္ေလာကနဲ႔ ဆက္ႏြယ္ေနတာေၾကာင့္၊ သူရဲ့ပင္တိုင္အဆိုေတာ္ေတြက ရုပ္ရွင္မင္းသား၊ မင္းသမီးေတြမ်ားပါတယ္။ ေမရွင္၊ ေဇယ်၊ ေမသစ္၊ သိန္းေဇာ္တို႔အျပင္ ေဝဇင္နဲ ႔ေမျမတို႔ ပါၾကပါတယ္။ ရုပ္ရွင္ေရာ ျပဇာတ္မွာပါ ေရပန္းစားေနတဲ့ တကၠသိုလ္မ်ိဳးခ်စ္လဲ တခါတေလဝင္ဆိုတာ ၾကားရပါတယ္။ ရုပ္ရွင္ေလာကမွာ စကားေျပာေကာင္းသူအျဖစ္ ထင္ရွားလာမဲ့ ျမတ္ေလးကလည္း ကိုယ္တိုင္ေရးဆိုျပီး အသံလႊင့္ခဲ့တာကို နားေထာင္ခဲ့ဘူးပါတယ္။ သီခ်င္းေခါင္းစဥ္က”ယဥ္ေမပ်ိဳ” ပါ။ ၾကားဖူးခဲ့သူရိွခဲ့လ်င္ ျပန္ေဖၚထုတ္ဘို႔ေကာင္းတဲ့ ေတးတပုဒ္ပါ။ တကၠသိုလ္ဝင္းၫြန္႔အမည္နဲ႔ ဆိုခဲ့သူကိုလည္း သတိရမိပါတယ္။ ေနာင္ ၀င္းၫြန္႔အမည္နဲ႔ မီးရထားအရာရိွကေန မင္းသားျဖစ္လာသူဝင္းဦး၏အကို ျဖစ္မယ္လို႔ထင္ပါတယ္။

တူရိယာအဖဲြ႔ တိုက္ရိုက္အသံလႊင့္စဥ္က မမီွလိုက္ရေပမဲ့ သေဘာၾကေသာအဖဲြ႔မွာ ဂီတနက္သန္အဖဲြ႔ျဖစ္ပါတယ္။ ေတးေရး၊ ေတးဆို ကိုယ္တိုင္လုပ္ခဲ့တဲ့ ကိုေစာညိမ္းေၾကာင့္ သေဘာက်သြားတာျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္နားေထာင္တဲ့အခ်ိန္မွာေတာ့ အဖဲြ႔သားေတြက ျပန္ဆို ထားတာကိုပဲ နားေထာင္ရပါေတာ့တယ္။ စိမ္၊ ပြင့္ဦး၊ စပယ္၊ ခ်စ္ျပံဳးႏွင္းဆီ၊ သစၥာ စတာေတြအျပင္ သူေရးတာကို အျခားသူေတြ သီဆိုကာ အမည္ေက်ာ္ၾကားသြားတာေတြလည္း ရိွခဲ့ပါတယ္။ ေႏြဦးဆိုရင္ စာေရးဆရာသုခ ဆိုဘို႔ေရးေပးတာပါ။ စာေရးစရာျပဇာတ္မွာ ဇာတ္ဝင္ေတး ေႏြေႏွာင္းဝႆန္ကို လည္းေရးေပးပါေသးတယ္။ သုခသီဆိုၿပီး အခုခ်ိနအထိ အျငင္းပြါးစရာေလးေတြျဖစ္ က်န္ေနခဲ့တဲ့သီခ်င္းပါ။

ရန္ကုန္ၿမိဳ့အေရွ႕ပိုင္းသားေတြ ဂရုစိုက္နားေထာင္တဲ့အဖဲြ႔ကေတာ့ အေရွ႕ပိုင္းတူရိယာအဖဲြ႔မွသီခ်င္းဆန္းမ်ား အစီအစဥ္ျဖစ္ပါတယ္။အဖဲြ႔ေခါင္းေဆာင္ကို မသိေပမဲ့ အဖဲြ႔ကလႊင့္ထုတ္မဲ့သီခ်င္းေတြကို ေတးေရးသူ၊ ေတးဆိုသူစာရင္းနဲ႔ပါ စာေစာင္ေလးနဲ႔ေရာင္းပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ေတးေရးသူကိုေတာ့ ဖတ္ဖူးသိဖူးေနပါတယ္။ ဒုန္မင္းေမာင္လိႈင္တင္၊ ဂ်ဴဗလီစိန္တို႔ကိုေတာ့ မွတ္မိေနပါတယ္။ အျခားအဖဲြ႔ေတြနဲ႔ မတူတာကအခ်စ္သီခ်င္းေတြသာမက မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ဓါတ္တက္ႁကြေစမဲ့သီခ်င္းေတြကိုပါ ေရးဖဲြ႔ၿပီး သီဆုိေစတာပါ။ လက္ဝဲဆန္တဲ့အဖဲြ႔လို႔ အေျပာခံရစရာရိွပါတယ္။ အေရွ့ပိုင္းမွာေနတဲ့ ျမတ္ေလးလက္ရာမ်ားလည္း နားဆင္ရပါတယ္။ သီခ်င္းေခါင္းစဥ္ေတြကိုက “တူနဲ႔တံဇင္”၊ “ေခၚသံ”၊  “မဲတမဲ”၊ “အလံေတာ္”၊ “ထိန္လင္းေအာင္ဆန္း”၊ “သမဂၢေအာင္ဆန္း”၊ “သခင္ေအာင္ဆန္း”၊ “ေတဇ ေအာင္ဆန္း”၊ “ေတာ္လွန္ေရးေအာင္ဆန္း”၊”ရဲေဘာ္ေအာင္ဆန္း”၊ “အာဇာနီေအာင္ဆန္း” (အာဇာနည္ကို အဲဒီေခတ္ကေရးတဲ့မူရင္းအတိုင္း ‘နီ’ လို႔ေရးထားတာပါ)။ ဘယ္ႏွစ္ပုဒ္ဓါတ္ျပားရသလဲေတာ့ မသိပါဘူး။ ဒီလိုေခါင္းစဥ္နဲ႔ သီခ်င္းကိုလႊင့္တာ မၾကားမိတာေတာ့ ေသခ်ာပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္ႀကိဳက္တဲ့ ေနာက္ဂီတအဖဲြ႔ကေတာ့ “ေတးသစ္လြင္တူရိယာအဖဲြ႔” ပါ။ သူတို႔အလွည့္က်ပါက ျမန္မာသံစဥ္ေရာ၊ ဘိုသံစဥ္ေရာ နားေထာင္ရပါတယ္။ ေတးေရးေတြက စႏၵယားေအာင္ခင္၊ ကိုျမေမာင္၊ ကိုတင္ေဖ (စာေရးစရာေအာင္လင္း) တို႔က ပင္တိုင္ေရးေပးၿပီးတခါတရံ ကိုေစာညိမ္းလက္ရာေတြလည္း နားဆင္ခြင့္ရပါတယ္။ စာေရးဆရာမင္းရွင္ သီဆိုထားတဲ့ ‘ပင္ျမင့္စံ’ ဆိုတာကို သတိရမိပါေသးတယ္။ ႏြယ္ညီအမေတြထဲက စန္းစန္းႏြယ္၊ ခင္စိုးႏြယ္တို႔အျပင္ မင္းရွင္ရဲ႔ ညီမ စန္းစန္းတင့္၊ ညီျဖစ္သူ ခင္ေမာင္သန္းတို႔ေတြက ပင္တိုင္အဆိုေတာ္ေတြပါ။ စာသားလွလွေလးေတြကို သံစဥ္ထဲ့ထားလို႔ သေဘာက်သူမ်ားပါတယ္။ သီဆိုသူေတြက ဘိုဆန္ဆန္ ေမးရိုက္သံေလးနဲ႔ ဆိုပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကာတြန္းဆရာႀကီးဦးဘဂ်မ္းက ‘ငွက္ဖ်ားတက္သလို တုန္ေနတဲ့အသံ” လို႔ေရးဆဲြထားပါတယ္။ ဘိုသံဝဲဝဲေလးနဲ႔သီဆိုထားေပမယ့္ ျမန္ မာသံစဥ္ေတြကိုေတာ့ မဖ်က္လိုက္ပါဘူး။ ေတးသီခ်င္းကစာသားေလးေတြကိုလည္း ဖတ္ၾကည့္လိုက္ပါ။

“မဥၥဴခိုင္ပန္းလွမဥၥဴ ယိမ္းႏြဲ႔ႏဲြ႔သာဟန္မူခိုင္ပန္းမဥၥဴ သင္းၾကည္ေအး ေမႊးလိႈင္လိႈင္ၾကဴ”။

အခုေခတ္ အဆိုေတာ္ေတြဘယ္လိုမွ မဆိုႏိုင္မဲ့သံစဥ္နဲ႔ စာသားေတြပါ။ ေအဝမ္းက ပင္တိုင္အဆိုေတာ္ေမရွင္ကလည္း ဧည့္သည္အဆိုေတာ္အျဖစ္ တပုဒ္ဝင္ဆိုေပးပါေသးတယ္။ ေမရွင္က ျမန္မာ့အသံမွာ အလုပ္လုပ္ေနျပီလို႔ထင္ပါတယ္။

တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားမ်ားေစာင့္ေမွ်ာ္၍ နားေသာတဆင္ေသာအဖဲြ႔မွာ ‘ရန္ကုန္တကၠသိုလ္အႏုပညာတူရိယာအဖဲြ႔” ျဖစ္ပါတယ္။ကိုတင္ထြဋ္ ေရးဖဲြ႔ေသာေတးမ်ားကို ျမိဳင္ညီအမမွ တင္တင္ျမိဳင္သီဆိုထားေသာ ‘စိတ္ကူး’ သီခ်င္းအမည္သာ သတိရပါေတာ့တယ္။ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသူ စန္းစန္းတင္ကလည္း သီဆိုတာကို မွတ္မိေနပါေသးတယ္။

စာေပဗိမၼာန္စာေပဆုရွင္ တကၠသိုလ္ၾကည္မာ ကိုယ္တိုင္ေရးဆိုထားတဲ့သီခ်င္းေတြကိုေတာ့ ‘ေ႒းေအာင္တူရိယာ” အဖဲြ႔ ထုတ္လႊင့္စဥ္က နားဆင္ခဲ့ရပါတယ္။ “ေပါ့ေပါ့ပါးပါး ေက်ာင္းတက္ၾကပါစို႔” ဆိုတဲ့ေခါင္းစီးေလးပဲ သတိရပါေတာ့တယ္။ ေတးေရးသူထံမွ သံစဥ္နဲ႔ စာသားေတြကို ေမးျမန္းျပီး ျပန္ေဖၚထုတ္ရရင္ အက်ိဳးရိွႏိုင္ပါတယိ။

ဂီတအစည္းအရံုးကႏွစ္စဥ္က်င္းေနတဲ့ ကန္ေတာ့ပဲြမွာ ေဒၚၾကည္မာတက္ေရာက္အကန္ေတာ့ခံတာ ျမန္မာရုပ္ျမင္သံၾကားက သတင္းအစီအစဥ္မွာေတြ႔မိပါတယ္။ ၾကည္သာ(ပဲြၾကိဳက္ခင္)လည္း ဂီတျမစ္ဖ်ားအစီအစဥ္မွာ မွတ္တမ္းတင္ထားခဲ့ရင္ တန္ဘိုးရိွမွာပါ။

ဒါေတြက ငယ္ငယ္က နားေထာင့္ခဲ့ရတဲ့အဖဲြ႔ေတြအထဲက မွတ္မိသေလာက္ကို ျပန္ေရးျပတာပါ။ ေနာက္ပိုင္းမွာ ေအဝမ္းဖလင္က ရုပ္ရွင္သီခ်င္းေတြ ကိုေအဝမ္းခင္ေမာင္အဖဲြ႔ ထုတ္လႊင့္ခ်ိန္မွာ သီဆိုထားၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ရုပ္ရွင္သီခ်င္းေတြက ဓါတ္ျပားရျပီး၊ ယေန႔တိုင္နားဆင္ေနခြင့္ရေနတာပါ။ ၾကည္ၾကည္ေ႒း၊ ေအဝမ္းသိန္းေဇာ္နဲ႔ ေမလြင္စံုတဲြ၊ ျမင့္ျမင့္ခင္၊ မာလာျမင့္၊ ေမျမင့္စတဲ့ မင္းသား၊ မင္းသမီးေတြက ရုပ္ရွင္ထဲကလို ဆိုထားတာပါ။ ၾကည္ ၾကည္ေ႒းအကယ္ဒမီရတဲ့ ခ်စ္သက္ေဝဇာတ္ကားထဲက ‘တကူကူးကူး’သီခ်င္း၊ ေလထဲကဖူးစာ ဇာတ္ ကားထဲက ‘ေလထဲကဖူးစာ’ သီခ်င္းကို လႊင့္ေပးေတာ့ ပရိတ္သတ္ေတြႀကိဳသိၿပီးသားသီခ်င္းေတြဆိုေတာ့ ပိုၿပီးေအာင္ျမင္သြားတာ မဆန္းပါဘူး။

ရႈမဝမဂၢဇင္းထုတ္ေဝသူ ဦးေက်ာ္က ထုတ္လုပ္တဲ့ ‘လာလုလုေငး’ ဇာတ္ကားမွာ မင္းသမီးအျဖစ္ပါဝင္ခဲ့တဲ့ အဆိုေတာ္ဒဂံုခင္ကလည္း ‘ဒဂံုခင္တူရိယာအဖဲြ႔’ ဆိုျပီး အသံလႊင့္ပါေသးတယ္။ အဆိုေတာ္ခင္ေမာင္လြင္သီဆိုတာေတာ့ သတိရပါတယ္။ သီခ်င္းေတြကိုေတာ့ သတိမရေတာ့ပါဘူး။ တင္တင္ျမလဲ ဆိုေနပါျပီ။ သူအသံက နဲနဲၾသေတာ့ ငယ္ငယ္ကမၾကိဳက္ပါဘူး။ ေနာက္ပိုင္းက်မွ နားေထာင္ျပီး ၾကိဳက္သြားတာပါ။အရင္ကမၾကိဳက္ခဲ့တဲ့ ‘ေႏွာင္းခ်စ္ဒါလီ’ကို အခုျပန္နားေထာင္ခ်င္မိပါတယ္။

‘ရဲသီဟအဖဲြ႔’ ကေန ရဲသီဟကိုရဲေအာင္၊ ကိုေမာင္ေမာင္၊ ေစၫႊန္းလိုနဲ႔အမည္ေက်ာ္လာတဲ့ ကိုမင္းသူတို႔ သီဆိုတာေတြကေတာ့ ခုထိမေမ့ႏိုင္ေတာ့ပါ။ ကိုခင္လတ္ကိုလည္း သေဘာက်လာပါတယ္။ ဘယ္အဖဲြ႔မွာပင္တိုင္ဆိုတာလည္းကို စဥ္းစားလို႔မရေတာ့ပါဘူး။ ‘ခ်ိဳေတးရွင္အဖဲြ႔’ မွာ ဆိုတယ္လို႔ ထင္မိပါတယ္။

အမွတ္တရသတိရမိတာက ယေန႔ျမိဳ့မအဖဲြ႔ ရဲ့ဂႏၲဝင္ေတးအျဖစ္ သီဆုိေျဖေဖ်ာ္ေနတဲ့ “ညခ်မ္းသဘင္”သီခ်င္းကို ‘ေရႊဂံုၿမိဳ့အေပ်ာ္တမ္းတူရိယာ’ အဖဲြ႔အလွည့္က်စဥ္က အဆိုေတာ္ ‘ရင္ရင္ႏု’ သီဆိုျပီးေတာ့ ဓါတ္ျပားလည္းရခဲ့တယ္ထင္ပါတယ္။  ဘာျဖစ္လို႔ ၿမိဳ့မအဖြဲ႔၊ မႏၲေလးအေပ်ာ္တမ္းအဖဲြ႔ေတြ အလွည့္က်တံုးက မဆိုတာလည္းဆိုတာကိုေတာ့ စဥ္းစားစရာပါ။ ဒီေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ျမန္မာ့အသံတူရိယာအဖဲြ႔၊ ေအဝမ္းစိုးျမင့္တူရိယာအဖဲြ႔၊ ဂီတလုလင္တူရိယာအဖဲြ႔ေတြကိုသာ အခ်ိန္ေပးနားေထာင္မိပါတယ္။

ေနာက္ပိုင္း ရုပ္ျမင္သံၾကားစက္ေပၚလာေတာ့ တူရိယာအဖဲြ႔႔ေတြကို နားဆင္ဘို႔ေတာင္ ေမ့ေနမိပါေတာ့တယ္။ သတင္းစာျမန္မာပိုင္းအစီအစဥ္ဆိုတာကို သေဘာေလာက္ပါရံုထဲ့ထားတာေလ။ လူေတြက တပတ္စာရုပ္ျမင္သံၾကားအစီအစဥ္အေသးစိတ္ဝယ္ျပီး ဖတ္ေနက်ေနတဲ့ကာလျဖစ္သြားျပီေလ။ နံမည္ႀကီးအဆိုေတာ္ေတြရဲ့ သီခ်င္းေတြ၊ ပရိသတ္အႀကိဳက္သီခ်င္းေတြကိုသာ ဦးစားေပးရိုက္ကူးကာ ထုတ္လႊင့္ေနေတာ့ တူရိယာအဖဲြ႔သစ္ေတြအတြက္ အခ်ိန္နဲ႔ေနရာမရေတာ့ပါဘူး။ ေခတ္ကာလအေျပာင္းအလဲေတြေၾကာင့္ သံစဥ္ေတြလည္းေျပာင္းကာ၊ ျမန္မာသံစဥ္ေတြ ေမွးမွိန္ခဲ့တဲ့ကာလလည္း ႀကံဳခဲ့ရပါတယ္။ ျမန္မာသံဆိုသူေတြကို ေတာက်သလိွ ႏွိမ္ခ်တာကို ႀကံဳခဲ့ရတာသိၾကမွာပါ။

ဒါေပမဲ့ ကာလယႏၲယားႀကီး တပတ္လည္ျပန္ေတာ့ ျမန္မာသံစဥ္ေတြေခတ္ ျပန္ေရာက္လာပါတယ္။ အခု ဗုဒၶဟူးေန႔တိုင္း ရုပ္ျမင္အစီအစဥ္မွာ အလကၤာဝတ္ရည္အဖဲြ႔ဆိုၿပီး လႊင့္ထုတ္ေပးေနတာကို ဝမ္းသာစရာၾကည့္လိုက္ရပါတယ္။ အမည္ရၿပီးသား တျခားအဖဲြ႔ေတြလည္း မဂၤလာေဆာင္ေတြမွာ သီခ်င္းအေဟာင္းေတြကိုသာဆိုေနမဲ့အစား ျမန္မာသံသီခ်င္းအသစ္ေတြကို လူေတြစိတ္ပါဝင္စားၿပီး နားေထာင္လာေအာင္ေရးစပ္သင့္ပါၿပီ။

ကၽြန္ေတာ္တို႔လို ျမန္မာသံစဥ္ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ေသာ ဘူတားအဖိုးအိုမ်ားသာမက ဟစ္ေဟာ့ေအာ္ဟစ္ေနေသာ လူငယ္ေလးမ်ားပါ ေအာ္ဟစ္ဆိုႏိုင္ရန္ ကာရန္မိမိ၊ သံစဥ္ထိထိ ျမန္မာသီခ်င္းမ်ားကို ေတးေရးေတြကလည္း ေရးဖဲြ႔ၾကေစလိုပါတယ္။ သီဆုိသူေတြ က်ားမအားလံုးကလည္း ပီပီသသ၊ သာယာနာေပ်ာ္ဘြယ္ျဖစ္ေအာင္ ၾကိဳးစားၿပီး သီဆိုေပးၾကပါက ျမန္မာသံစဥ္ေတြဟာ လူႀကိဳက္မ်ားလာၿပီး၊ အေနာက္ႏိုင္ငံေတြမွာေတာင္ ျမန္မာသီခ်င္းခိုးကူးေခြေတြေပၚလာႏိုင္ပါတယ္။ ျမန္မာသံစဥ္သီခ်င္းေဟာင္းေတြကို ေလ့လာ နားေထာင္ပါ။ သံစဥ္ေတြကို မဖ်က္စီးပဲ ပိုျပီးသာယာနာေပ်ာ္ဘြယ္ေကာင္းေအာင္ ေရးစပ္ၾကတဲ့ ဂီတေလာကသားေတြ တိုးပြါးလာရင္၊ ျမန္မာသံစဥ္ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္တို႔တသက္မွာေတာ့ ေပ်ာက္ကြယ္သြားမွာမဟုတ္ဘူးလို႔ ရဲရဲႀကီးေၾကြးေက်ာ္ရင္း ေပၚထြက္လာမဲ့ဂီတပညာရွင္ေတြကို ဂုဏ္ျပဳရန္ ရန္ပံုေငြကို ဘယ္နည္းနဲ႔ရွာရင္ရမလဲ ဆိုတာကိုသာ ေတြးေနမိပါေတာ့တယ္။


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts