အင္တာဗ်ဴး ျပန္လည္ဆန္းသစ္ျခင္း

ေလတုိက္လုိ႔ သစ္ရြက္လႈပ္သြားတာ အဓိပၸါယ္ရွိတယ္ဆုိတဲ့ ဒုိးလုံး (ေတြ႔ဆုံေမးျမန္းခဏ္း)

ေလတုိက္လုိ႔ သစ္ရြက္လႈပ္သြားတာ အဓိပၸါယ္ရွိတယ္ဆုိတဲ့ ဒုိးလုံး 
ေတြ႔ဆုံေမးျမန္းခဏ္း
ေမ ၆၊ ၂၀၁၄

 

(မုိးမခမွတ္ခ်က္။ ။ အမွတ္ (၂၁၉) မတ္၊ ၂၀၀၃ ခုႏွစ္၊ မေဟသီ မဂၢဇင္းတြင္ပါရွိခဲ့သည့္ ဒုိးလုံး၏ အင္တာဗ်ဴးအား ျပန္လည္ဆန္းသစ္ေဖာ္ျပေပးလုိက္ပါတယ္။ ဒုိးလုံး Fan page မွ ျပန္လည္ကူးယူျခင္းျဖစ္ၿပီး မူရင္းတင္ဆက္ေပးသူအားလုံးကုိ မုိးမခက ေက်းဇူးတင္ မွတ္တမ္းတင္အပ္ပါေၾကာင္း အသိေပးလုိပါသည္။)

● ဒိုးလံုးက Alter ခ်ည္းပဲလုပ္ခဲ့သူဆိုေတာ့ Alter ကို ဘယ္လိုဖြင့္ဆိုေပးမလဲ။
Alter အေၾကာင္းဖြင့္ဆိုခ်က္ဆိုရင္ စာဆန္ဆန္ ေျပာလုိ႔ရွိရင္ ရင္တြင္းျဖစ္ အရင္းႏွီးဆံုးေသာသံစဥ္ျဖစ္ပါတယ္။ လူငယ္ဆန္ဆန္ ေျပာရရင္ ေတာ့ “ေဟ့ေကာင္ေတြ ေပ်ာ္ေပ်ာ္သာေနၾက၊ လုပ္ခ်င္ရင္သာလုပ္၊ ကိုယ့္စိတ္ထဲမွာ ရွိတာေတြကို ကိုယ္တတ္ရင္ တတ္သေလာက္သာလုပ္၊ ျပီးရင္ ကိုယ္ေက်နပ္၊ တန္တယ္၊ ေက်နပ္တယ္ဆိုရင္ ဒါပဲ။ Free လြတ္လပ္ခ်င္တယ္ကြာ ဒါပဲ”

● ဒိုးလံုး စႏၵယားတီးတယ္ေနာ္။
တီးတယ္။ တကယ့္ Main ကေတာ့ စႏၵရားတီးတာေပါ့။ စႏၵရားမတီးတာ (၁၀) ႏွစ္ေလာက္ ရွိမွာေပါ့။ ကြၽန္ေတာ္ နံပါတ္ (၁) က Classic ေတြတီးခဲ့ရတာ။ ကြၽန္ေတာ့္အေမက ကြၽန္ေတာ့္ကို တုတ္နဲ႔႐ိုက္တာ။ ကြၽန္ေတာ္ေဘာလံုး မကန္တတ္ဘူး။ သူမ်ားေဘာလံုးကန္ေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ ကြၽန္ေတာ္က မ်က္ရည္နဲ႔မ်က္ခြက္။ ပီယာႏိုတီးေနရတာ အဲဒီလိုမ်ိဳး။

● မိန္းမရတာနဲ႔ အေမရတာေတြေရာ ကံေကာင္းခဲ့ရဲ႕လား။
ကြၽန္ေတာ္ကႏွစ္ခုစလံုးကို ကံေကာင္းတယ္။ သူတုိ႔တစ္ေတြက ကြၽန္ေတာ့္စိတ္ကို အရမ္းနားလည္ေပးတယ္ဗ်ာ။ ကြၽန္ေတာ္ လုပ္ခ်င္ရာ ကိုလုပ္။ ကြၽန္ေတာ့္ရဲ႕စိတ္။ ကြၽန္ေတာ့္ရဲ႕ စိတ္ဆႏၵေပါ့ေနာ္။ ေက်နပ္ေနမယ္ ဆိုရင္လုပ္။ ကြၽန္ေတာ္က အျမဲပဲ သူတုိ႔ႏွစ္ေယာက္ မ်က္ႏွာကို ၾကည့္တယ္ခင္ဗ်။ ကြၽန္ေတာ့္ကမာၻၾကီးပါ။ သူတုိ႔စိတ္ဆင္းရဲေနတယ္ဆိုရင္ ကြၽန္ေတာ္ကမာၻပ်က္ျပီဗ်။ သူတုိ႔ကလည္း ကြၽန္ေတာ့္ကို အရမ္း အလုိလိုက္တယ္။ နားလည္တယ္ဗ်။ အခုအႏုပညာလုပ္တယ္ဆိုရင္ “စက္ေတြ” လိုခ်င္တယ္ဆိုရင္ ၀ယ္ေပးတယ္။ ၀ယ္။ အဓိကကေတာ့ အျပင္မသြားနဲ႔။ သူတုိ႔က အဲဒီတစ္ခုေတာ့ ရွိတယ္ေပါ့။ အေပါင္းအသင္းေတြ မမ်ားမိေစနဲ႔။ အိမ္ထဲမွာေန။ အိမ္ထဲမွာဆိုရင္ ႀကိဳက္တာလုပ္။

● ခင္ဗ်ားအသက္ ဘယ္ေလာက္ရွိျပီလဲ။
၂၅ ႏွစ္၊ အခုလာမယ့္ ၁၄ ရက္ေန႔ဆိုရင္ ၂၅ ႏွစ္ျပည့္မယ္။ (မွတ္ခ်က္- အင္တာဗ်ဴးမွာ ၂၀၀၃ ခုႏွစ္ျဖစ္သည္။)

● ငယ္ငယ္တုန္းက စႏၵရားတစ္လံုးက…
အေမ၀ယ္ေပးတာ။

● မိုးမိုးနဲ႔ ပါပါးက…
ဦးစတင္းဖုိဒ့္နဲ႔ ေဒၚေဌးေဌးယု။

● အဲဒီေတာ့ ငယ္ငယ္တုန္းက ပီယာႏို၀ယ္ေပးခဲ့ၿပီ။ ခုႀကီးေတာ့ စတူဒီယိုပစၥည္းေတြ ၀ယ္ေပးတယ္ေပ့ါ။
Studio ပစၥည္းေတြကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္၀ယ္တာေပါ့။ မိန္းမနဲ႔အတုိက္အခံလုပ္ၿပီးေတာ့ ကြၽန္ေတာ္က “ကား” မစီးဘူး။ ဖုန္းမကိုင္ဘူး။ ကြၽန္ ေတာ္လုပ္ခ်င္တာက ဒါပဲ။

● ျမန္မာ့ေခတ္ေပၚဂီတမွာ Alter ကုိစတင္သြင္းတာ ဒိုးလံုးနဲ႔ The Ants တုိ႔ေပါ့ေနာ္။
The Ants နဲ႔ ကြၽန္ေတာ္နဲ႔ စတာပါ။ ဒါေပမယ့္ ကြဲသြားၾကတာ။ အဲလိုကြဲသြားၾကေတာ့ ၿပိဳင္လုိ႔ရၿပီ။ မင္းတုိ႔အရင္ထြက္မလား။ ငါအရင္ထြက္ မလား၊ နာမည္ယူၾကရေတာ့မွာကိုး။

● ေမာင္ေမာင္ေဇာ္လတ္တုိ႔နဲ႔လား။
အင္း The Ants နဲ႔ ကြၽန္ေတာ္နဲ႔ လိုင္းကြဲသြားရတာ “ကိုေလးျဖဴ” ေၾကာင့္။ ကိုေလးျဖဴက ၾကားကေန ကြၽန္ေတာ့္ကိုလာခ်ဳပ္တာ။ ကဲ ဒိုးလံုး မင္း The Ants မွာဆိုလုိ႔ရွိရင္ (The Ants ထုတ္လုပ္သူက ေလးျဖဴ) တျခား ဘာေခြမွ ဆိုလုိ႔မရေတာ့ဘူး။ အဲဒါနဲ႔ ကြၽန္ေတာ့္အေမကို ကြၽန္ ေတာ္ေျပာျပတယ္။ အဲလိုပဲ။ ကြၽန္ေတာ့္ကို စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္တယ္။ အဲေတာ့ အေမက “မဆိုနဲ႔ ငါ့သားေရ။ ငါလုပ္ေပးမယ္” ဆိုေတာ့ အဲဒါနဲ႔ The Ants နဲ႔ ကြဲသြားေရာ။ Alternative ဆိုတာ ျမန္မာျပည္မွာ ေျပာရဲပါတယ္။ အခုလက္ရွိ စီးဆင္းေနဆဲေသြးထဲမွာရွိတာ အယ္ေနာင္းရယ္။ အယ္ျဖဴရယ္၊၊ ေဇာ္လတ္ (ေမာင္ေမာင္ေဇာ္လတ္) ရယ္၊ ကြၽန္ေတာ္ရယ္ပဲ ရွိတာပါ။ ဒါ အခိုင္အမာရွိတာ။ ကြၽန္ေတာ္အခု ျပန္ေပါင္းစပ္ဖို႔ အစီအစဥ္ အမ်ားႀကီးရွိတယ္။ အဲမွာ သူ႔မာနနဲ႔ ကိုယ့္မာန ၿပိဳင္ၾကတာ။ ဘယ္သူအရင္ထြက္မလဲကြ ဆိုျပီးေတာ့။ ဒီ Alternative ေတြကို ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ဘယ္သူအရင္လုပ္မလဲဆိုျပီး ႀကိဳးစားခဲ့ၾကတာ။ အဲလိုက်ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္အရင္ ထြက္တယ္။ Quality ကအစ၊ မခံခ်င္စိတ္နဲ႔ ၾကိုးစားလိုက္တာ၊ ကြၽန္ေတာ္ အဲဒီတုန္းက….

● Alter ပဲလုပ္လုပ္၊ ဘာ Music ပဲလုပ္လုပ္ သင္႐ိုးကေတာ့ ေၾကဖို႔လိုမယ္ ထင္တာပဲဗ်ာ။ ဘာလုိ႔ဆိုေတာ့ ခင္ဗ်ားကိုပဲ ၾကည့္ေလ။ ခင္ဗ်ားက ပီယာႏိုတီးလာတာေလ။
ေၾကရတာေပါ့။ ကြၽန္ေတာ္ International Grade 1 ေၾကလိုက္တာမွ မြတ္ေနတာပဲ။ World Standard ရဲ႕ Grade 1 ေနာ္။ အသက္အားျဖင့္ (ဒုတိယတန္း) ကေနျပီးမွ ၈ တန္းအထိ ကြၽန္ေတာ္တီးခဲ့ရတာ။ ဘာသီခ်င္းမွ မတီးရဘူး။ Notes ေတြခ်ည္း တီးခဲ့ရတာ။

● ခင္ဗ်ားတုိ႔ အားလံုးက တကယ့္အတီးသမားေတြခ်ည္းပါပဲ။
ကြၽန္ေတာ့္အေပၚ လူေတြရဲ႕အျမင္က တစ္မ်ိဳးေပါ့ေနာ္။ Alternative ဆိုတာ ဘာမွမတတ္ပဲ လုပ္လုိ႔ရတယ္ေပါ့ဗ်ာ။ တကယ္က ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ျမင္တာက အဲဒါေတြကို ေသြဖည္ရတာလုိ႔။ ဟုတ္တယ္မဟုတ္လား။ ဥပမာဗ်ာ A.. Cm … F..G တီးေနတဲ့သူေတြ၊ ဒီ Music ေတြက ၿငီး သြားၿပီဗ်ာ။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔က သိသိႀကီးနဲ႔ တမင္ခ်ိဳးၿပီး လုပ္ယူရတာ။ လူေတြက အမ်ိဳးမ်ိဳး နားလည္မႈ လြဲေနၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကြၽန္ေတာ္ က ေျပာျပပါတယ္။ ရင္တြင္းျဖစ္ အရင္းႏွီးဆံုးသံစဥ္ဆိုေတာ့ မပုတ္ခတ္ပါဘူး။ A ရယ္၊ Cm ရယ္၊ F ရယ္ G ရယ္ တီးတတ္ရင္လည္း သီခ်င္း ေရးလုိ႔ ရတယ္ေနာ္။ သူ႕ခံစားခ်က္နဲ႔သူ ေရးလုိ႔ရတယ္။ ဒါ Alter ပဲ။ ကြၽန္ေတာ္ဆိုလုိတာက ဒူ…ထပ္…ထပ္.. ဒူထပ္ဆိုတဲ့ Drum Pattern မ်ိဳးမွ Alter မဟုတ္ဘူး။ လူေတြကလည္း အဲဒါလည္း အစြဲအလမ္း ရွိေသးတယ္။ မဆိုင္ဘူး၊ ေရး။ ကိုယ္စိတ္ေက်နပ္မယ္၊ စိတ္ခ်မ္းသာတယ္၊ ကိုယ္ေက်နပ္ ေနတယ္ထင္တယ္ဆိုရင္ လုပ္ပစ္လိုက္။ Nirvana ေရွာသြားတယ္။ Sucide လုပ္တယ္။ သူေက်နပ္တယ္၊ သူတန္တယ္ထင္လုိ႔ သူသိမ္းလိုက္တာေလ။ တစ္ကမာၻလံုးကို သိမ္းလိုက္တာေလ။

● ဒိုးလံုးရဲ႕ Ideal (စံျပပုဂၢိဳလ္) ေပါ့။ ဘယ္သူေတြ ရွိမလဲ။
ကြၽန္ေတာ္ေလးစားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြဆိုလုိ႔ရွိရင္ Queen ရယ္၊ နံပါတ္ (၁) က Queen ကြာ။ Skid Row ကေကာင္ စပတ္ရွဲဗတ္၊ အဲဒီေကာင္ အရမ္း႐ိုင္းတယ္ကြာ။ အဲဒါကို ႀကဳိက္တယ္။ အဲလစ္အင္ခ်ိန္းရယ္။ နဗားနားက ကတ္ကိုဘိန္းရယ္ေပ့ါ။ Alternative ဘက္မွာေတာ့ အဲလစ္ အင္ခ်ိန္းနဲ႔ ကတ္ကိုဘိန္း။ ကြၽန္ေတာ္စံထားတာေပါ့။ သူတုိ႔ရဲ႕ ေသြဖည္တဲ့ဟာေတြကိုေပါ့။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုရင္ ကမာၻေပၚမွာ သူတုိ႔ပဲ ရမ္း ေနၾကတာပဲ၊ လုပ္ေနၾကတာပဲေလ။

● Santana ျပန္ျဖစ္လာတဲ့အေပၚ ဒိုးလံုးအျမင္
ကားလိုစ့္စန္တာနာဆိုတာ တစ္သက္လံုး လက္တင္မုဒ္ေတြခ်ည္း တီးခဲ့သူႀကီးဗ်ာ။ ေလာကႀကီးမွာဗ်ာ လူေတြက ရွင္းရွင္းေျပာရလုိ႔ရွိရင္ ေဘာင္းဘီက အတိုကေန ရွည္သြားတယ္။ ရွည္သြားရာကေန တိုသြားျပန္ေရာ၊ ပြသြားတယ္။ ပြၿပီးေတာ့ က်ဥ္းသြားတယ္။ ဟုတ္တယ္ေနာ္။ အက်ီရွည္လာတယ္၊ တိုသြားတယ္။ က်ယ္သြားတယ္၊ က်ဳံ႕သြားတယ္၊ ဒါပဲရွိတယ္။ Limit ဟုတ္တယ္ဟုတ္။ ဒီ Santana ကိုလည္း ၿငီးေငြ႕ လုိ႔ အီသြား့လုိ႔ရွိရင္ ဘာေျပာမလဲ။ ဒါမေကာင္းပါဘူး။ ေမ့သြားေရာ။ ေနာက္တစ္ခါ တစ္ေၾကာ့ျပန္လာျပန္ေရာ။ အသစ္အဆန္းၾကီးလိုျဖစ္လုိ႔။ ေကာင္းတယ္၊ ဒါႀကီးေကာင္းတယ္။ ဒါပဲ ေနာက္ဆံုးေတာ့။ ကြၽန္ေတာ့္အေမက ကြၽန္ေတာ္ေမြးကတည္းက Carpenter တုိ႔ ABBA တုိ႔နဲ႔ ႀကိဳက္ခဲ့ ဘကီးျပင္းခဲ့ရတာ။ ကြၽန္ေတာ္မီွတယ္ေနာ္။ ခုနကြၽန္ေတာ္ေျပာခဲ့သလို ဘာမွ Foundation မရွိတဲ့သူတစ္ေယာက္က ဂီတေကာ့ဒ္ သံုးေလး၊ ငါးခုတီးတတ္ရင္ သီခ်င္းေရးလုိ႔ရတယ္။ တကယ့္ကို အေျခခံကို က်က်နန လုပ္ျပီးေတာ့မွ အကုန္လံုးကိုသိၿပီးေတာ့ အကြက္က်က် ဆင္ျပီးေရးသြားတာ။ (ဒါက ေရးတာတစ္ခုေနာ္)။ အဲဒါေတာင္မွ True Story ဆိုတာလိုတယ္။ “ရင္ဘက္ထဲက နာေနရတဲ့ဟာ”။ အဲဒီ True Story ဆိုတာ လိုတယ္။ ငါ ဒီအခ်ိန္မွာ ေၾကကြဲေနတယ္။ ငါ အဲဒီေၾကကြဲေနတာ စာသားေတြက ကဗ်ာဖတ္ထားတဲ့ အထဲက (ကဗ်ာထဲက) စာသားေတြ မဟုတ္ဘူး။ ဒီရင္ဘက္ထဲကထြက္ေနတဲ့ စာသားေတြ။ တစ္မ်ိဳးမျမင္နဲ႔ေနာ္၊ ကြၽန္ေတာ္ဆိုရင္ လံုး၀ကဗ်ာမဖတ္ဘူး။ လံုး၀ ရင္ တြင္းျဖစ္ အမွန္အကန္ပဲေရးတာ။ ကြၽန္ေတာ့္သီခ်င္းေတြကို ၾကည့္လိုက္ပါ။ ကြၽန္ေတာ့္ကုိ အခုသီခ်င္းလာအပ္တဲ့သူေတြ အမ်ားႀကီး ရွိ တယ္။ ကြၽန္ေတာ္ ပိုက္ဆံယူၿပီးသြားရင္ ဘာေျပာသလဲဆိုတာ ကြၽန္ေတာ့္ကိုေစာင့္ေပးပါ။ တစ္လေလာက္ေတာ့ အနည္းဆံုးေစာင့္ေပးပါ။ ကြၽန္ေတာ္ ရင္တြင္းျဖစ္၊ ကြၽန္ေတာ့္ရင္ထဲက ဟာပဲ ေရးေပးခ်င္တယ္။ ကြၽန္ေတာ္ စိတ္ဆိုးေနလုိ႔ရွိရင္ ကြၽန္ေတာ့္သီခ်င္းက ျမန္ေနမယ္။ ကြၽန္ေတာ္ ေပါက္ကြဲခ်င္ရင္လည္း ကြၽန္ေတာ့္သီခ်င္းက အဲလုိမ်ိဳး၊ ကြၽန္ေတာ္ခ်စ္ေနတယ္ဆိုရင္လည္း အခ်စ္ေတြ ေရေရလည္လည္ ႏုရြ တာေပါ့၊ လာတာေပါ့။ ကြၽန္ေတာ္က အဲဒီလိုမ်ိဳး စာမဖတ္ဘူး။ ကဗ်ာမဖတ္ဘူး။ အဲလိုမ်ိဳး… ဒါေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ့္ရင္ထဲကထြက္တ့ဲ ဟာေတြပဲ။ ပင္ကုိ ရင္တြင္းျဖစ္ေတြပဲ။ ခုနကေျပာခဲ့တဲ့ ငယ္ငယ္တုန္းက သင္ၾကားခဲ့ရတာ။ ဒီစည္းေတြ၊ ေဘာင္ေတြ၊ ဒီဟာေတြ ေပတံ ေတြ ပဲ။ အႏုပညာနဲ႔ မဆိုင္ဘူး။ ေပတံတစ္ေခ်ာင္းပဲ။ ဒါ ကေလးတစ္ေယာက္ လမ္းေလွ်ာက္တတ္ေအာင္ သင္ေပးသလိုပဲ။ အဲလိုမ်ိဳး။

● Modern Rock ေတြေရာ ဒိုးလံုး စိတ္၀င္စားလား။
အခုပဲ ၾကည့္ေလ။ Alternative ဆိုတာ အကုန္လံုး Modern Rock ေတြပဲ။ Alternative ကေန ဆင္းသက္လာတဲ့ Family ကို ဆြဲခ်လိုက္ရင္ Alternative Version ဆိုရင္ အကုန္လံုးက Modern rock ေတြခ်ည္းပဲ။အဲဒီကေန ခြဲထြြက္သြားတာ။ Modern Rock ဆိုတာ Alter ကလာတဲ့ ေရေသာက္ျမစ္ တစ္ခုပါပဲ။ အရင္တုန္းက Rock ကေန စခဲ့တယ္။ ျပီးေတာ့ Heavy Rock ၊ေနာက္ေတာ့ Heavy Metal ။ အဲဒီလိုပဲေပါ့။ အခု Alternative Version ဆိုျခင္းေၾကာင့္ Modern Rock ေတြခ်ည္းပဲလာမွာေပါ့။ အဲဒီမွာ Pop ေတြ ဘာေတြ မပါေတာ့ဘူး။ Heavy ေတြလည္း မပါေတာ့ဘူး။

● ဟန္သစ္မဂၢဇင္းမွာပါခဲ့တဲ့ Alter အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ဆိုခ်က္ေတြကို ဒိုးလံုး ဖတ္ခဲ့ရသလား။
ဖတ္ရတယ္။ အဲဒီမွာ ကြၽန္ေတာ္ေျဖထားတယ္ေလ။

● ဒိုးလံုးရဲ႕ အဲဒီတုန္းကဖြင့္ဆိုခ်က္နဲ႔ အခုထက္ထိေတာ့ ဒါပဲေလ။ သူတုိ႔ဖြင့္ဆိုခဲ့တဲ့အေပၚမွာ ခင္ဗ်ားဘယ္လိုျမင္သလဲ။ ဒီေမးခြန္းကို ေမးရဲ တာက ခင္ဗ်ားက ခင္ဗ်ားအဓိပၸါယ္ဖြင့္ခဲ့သလို Alter ျဖစ္လာခ့ဲလုိ႔ပါပဲ။
ကြၽန္ေတာ္ အဲဒီအခ်ိန္ကေတာ့ ကိုယ့္အယူအဆနဲ႔ ကိုယ္ေပါ့ေနာ္။ ကိုယ့္ရဲ႕ေမြးဖြားရာ၊ ကိုယ့္ဇာတိ၊ ကိုယ့္သေႏၶ၊ ဒီအေပၚမူတည္ျပီးေတာ့ လူေတြဟာ စဥ္းစားေတြးေခၚတတ္တာေလ။ သိတယ္မဟုတ္လား။ သူတုိ႔ေျပာတာလဲ သူတုိ႔မွန္ေနတာပဲေလ။ ကြၽန္ေတာ္ေျပာတာလဲ ကြၽန္ ေတာ္မွန္ေနတာပဲ။ ဒါေပမယ့္ လူေတြအမ်ားၾကီးကို ၾကည့္လိုက္။ ဘယ္သူ႕ရဲ႕စကားကို လက္ခံသလဲ၊ ဘယ္သူေတြက လက္ခံသလဲ။ အဲ့ဒီဟာကို ၾကည့္ရတာေပါ့။ အခ်င္းခ်င္း ရန္တိုက္ေပးသလိုေတာင္ ျဖစ္တယ္။ ဒီေမးခြန္းေတြကေလ။ ဒါေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္ေျပာတာ ရင္တြင္းျဖစ္ပဲ။ လြတ္လပ္ျခင္းတစ္ခုပဲ။ လြတ္လပ္ျခင္း ဆိုေပမယ့္ ၀ရုန္းသုန္းကားေတာ့ မလုပ္နဲ႔၊ မရဘူး။ ရင္တြင္းျဖစ္ အရင္းႏွီးဆံုး သံစဥ္ျဖစ္ရမယ္။ ကိုယ့္ကုိယ္ကိုဟန္မေဆာင္နဲ႔။ မလိမ္နဲ႔၊ မညာနဲ႔ ကိုယ္တတ္တဲ့အတိုင္း၊ ဘာမွရွက္စရာ မရွိဘူး။ ကိုယ္ေက်နပ္တယ္၊ တန္ တယ္ဆိုရင္ လုပ္္ပစ္လိုက္။ ဒါ Alter ပဲ။

● ခင္ဗ်ားသီခ်င္းေရးေတာ့ Drum Patterm ကိုအရင္ခ်ေရးသလား။
ကြၽန္ေတာ္မ်ားေသာအားျဖင့္ သီခ်င္းကို Chord Phrasing အရင္ေရးတာ ရွိတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ အမ်ိဳးမ်ိဳးေရးတယ္။ ဘာမွမပါဘဲ ပါးစပ္နဲ႔ သီခ်င္းစာသားနဲ႔ပဲ ခရီးသြားေနရင္းလည္း ေရးတယ္၊ ေနာက္ျပီး Drum Pattern ေတြ အကုန္စီျပီးေတာ့မွလည္း ေရးတယ္။

● ခုကာလမွာ ကြၽန္ေတာ့္အယူအဆက Lyric,Composer, Musician အားလံုး Home Studio နဲ႔ Computer ရွိရမယ္ထင္တယ္ဗ်။
မယူဆနဲ႔၊ မွားသြားမယ္။ အဲဒါေတြက “အဆိပ္”ေတြ။ ဒီအႏုပညာကိုဖန္တီးေပးတဲ့ စက္ပစၥည္းေတြ အားလံုးသည္ အဆိပ္ေတြလုိ႔ မွတ္ထား လိုက္၊ လံုး၀အဆိပ္ေတြ။ ဘာလုိ႔လည္းဆိုေတာ့ တကယ္ဦးေႏွာက္စားတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ ေတြးေခၚေနတဲ့ Mind ေတြကို ဖ်က္ဆီးတယ္။ သူက ဒုကၡေပးေနတယ္ေလ။ ဘယ္နား Harm ထြက္ေနမွန္း မသိဘူး။ ကိုင္း ဒီကေကာင္က လိုက္ရွာေနရျပီ။ အဲဒီမွာ ကြၽန္ေတာ္စဥ္းစားေနတဲ့ စာသားေတြက ေပ်ာက္သြားေရာ။ ခံစားခ်က္ေတြ ေပ်ာက္သြားေရာ။ Pattern ေတြအတြက္ေတာ့ အဆင္သိပ္ေျပတာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ အဆိပ္ ပဲ။ အမွန္က “လက္” နဲ႔ တီးရမွာေလ။ ဒီေကာင္ေတြကေတာ့ တီးစရာမလိုေတာ့ဘူး။ ေရေရလည္လည္ ေကာင္းတာကိုး။ တီးစရာမလိုေတာ့ ဘူး။ ခလုတ္ႏွိပ္လိုက္တာနဲ႔ တန္းလာၿပီး အလြယ္လိုက္သြားၿပီ။ အလြယ္လိုက္သြားျပီ ဆိုကတည္းက ကြၽန္ေတာ္တုိ႔သည္ ႀကိဳးစားခ်င္တဲ့စိတ္ တစ္၀က္ေလ်ာ့သြားျပီ၊ အေကာင္းဆံုးကို အၾကံေပးရရင္ Hollow Guitar ေလးတစ္လံုးဟာ အေကာင္းဆံုးပဲ။

● ဒိုးလံုးရဲ႕ အခု Home Studio လုပ္ထားတာက သီခ်င္းေရးဖို႕လား။
ဒါက ကြၽန္ေတာ့္သီခ်င္းေတြအတြက္ပဲ။ ကၽြန္ေတာ့္သီခ်င္းေတြကို စိတ္ကူးေပါက္ၿပီး တေရးႏိုးမွ ရလုိ႔ရွိရင္ ထဆိုလုိ႔ ရေအာင္လုိ႔ပါ။ Main က အဲဒါပဲ။ စီးပြားျဖစ္ေတာ့ မလုပ္ပါဘူး။ ကြၽန္ေတာ္ သူမ်ားသီခ်င္း အပ္ရင္လည္း ေရးေပးပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္စ၀င္လာတာ အဆိုေတာ္အေနနဲ႔ စ၀င္လာတာ မဟုတ္ဘူး။ Composer Life နဲ႔ စခဲ့တာပါ။

● ဦးေက်ာ္က ခင္ဗ်ားကို မစားလိုက္ဘူးလား။ DVD ေခြမွာေလ။
စားတယ္ေလ။ …………………………………….ေက်နပ္ေအာင္ ၊ တန္ေအာင္။ သူကလည္း ကြၽန္ေတာ့္ကို စားတယ္၊ ကြၽန္ေတာ္ကလည္း သူ႔ကိုစားတယ္။ သူက Alter ျပန္လာၿပီး တက္သိမ္းလုိ႔ ရမယ္ထင္တာ။ လံုး၀ မရဘူး။ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ ခ်က္ခ်င္းသိသြားၿပီ။ မရေတာ့ဘူး။ တာ့တာလုိ႔။

● အခု DVD အသစ္လုပ္ဖို႔ ရွိသလား။
မရွိေသးဘူး၊ တစ္ကိုယ္ေတာ္ အေခြေပါ့။ နံပါတ္၄ အေခြေပါ့။ ဒီေကာင့္ထက္ (ဒိုးလံုး အေကာင္းဆံုးေတးမ်ားကို ရည္ညႊန္းျခင္း ျဖစ္ပါသည္) ေကာင္းတဲ့ အေခြတစ္ေခြ လုပ္ျပမယ္။ ဒီဟာထက္မေကာင္းဘူးဆိုရင္ လူေတြ အျပစ္ေျပာၾကေတာ့မယ္။

● ဒိုးလံုးက VCD ေတြ DVD ေတြ ႐ိုက္ေနျပီဆိုေတာ့ Performance Art ကို စိတ္၀င္စားလာျပီေပါ့ေလ။Performance Art ကို စိတ္ပါလားဆိုရင္ ကြၽန္ေတာ့္ရဲ႕ငယ္ငယ္ကစိတ္တစ္ခုကို ေျပာျပမယ္။ ကမာၻၾကီးေပၚမွာ ေလတိုက္လုိ႔ သစ္ရြက္ေလး တစ္ခု လႈပ္သြားတာဟာ အဓိပၸါယ္ရွိတယ္လုိ႔။ အဲဒါဆိုရင္ Performance Art က ကုန္သြားျပီ။ ဘယ္အရာမွ အလကားမဟုတ္ဘူး။ ေလ တိုက္လုိ႔ သစ္ရြက္ကေလး လႈပ္သြားရတယ္။ သစ္ရြက္ကေလး လႈပ္သြားရတဲ့အေၾကာင္းရင္းက ဘာလုိ႔လဲစဥ္းစား။ Performance ပဲ။ ဒါ ကြၽန္ေတာ္ျမင္တဲ့ Performance Art ကေတာ့ အဲလိုေပ့ါ။

● ပြဲတစ္ပြဲ (ဟိုတယ္ပြဲ) မွာ DL က ေမွာ္ဆရာလိုလို ၀တ္လာခဲ့တယ္။ ခြဲစိတ္ခန္း၀တ္စံုလိုလို ၀တ္လာခဲ့ဖူးလုိ႔ ေမးရတာ။ Performance ဓာတ္ကေလး ရွိပံုရလုိ႔ပါ။
ဥပမာ ကြၽန္ေတာ္ “အၿငိမ္” ေပါ့ေနာ္။ ကြၽန္ေတာ့္ကို ကန္ထ႐ိုက္က ေျပာတယ္ေပါ့။ မတ္တပ္ထလုိ႔ မရဘူးေပါ့ေနာ္။ ထိုင္ျပီး ျငိမ္ျငိမ္ပဲ ဆိုရ မယ္လုိ႔ ဆိုခဲ့လုိ႔ရွိရင္ ကြၽန္ေတာ္က ဘယ္လိုမ်ိဳး Performance လုပ္သြားသလဲဆုိေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္ကိုယ္ ကြၽန္ေတာ္ အမ်ိဳးမ်ိဳးျခယ္သ သြားမယ္။ ျပီးေတာ့ ထိုင္ေနရတာကိုပဲ ရေအာင္ “က” တယ္။ ဒါကေတာ့ စိတ္တစ္ခုေပါ့ေနာ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔လည္းဆိုေတာ့ လူေတြရဲ႕ Attraction ကို စိတ္၀င္စားမႈ တစ္ခုကို ယူဖို႔အတြက္ Performance လုပ္ရမယ္။ သီခ်င္းကို ဒီလိုပဲ မတ္တပ္တက္ဆို၊ ဒါကေတာ့ သီခ်င္းဆိုတာပဲ။ ငါ့သီခ်င္းကို ၾကားဖူးမထားဘူး။ နားမေထာင္ဖူးတဲ့သူေတြကုိ ငါနံပါတ္ (၁) Performance နဲ႔မွ စျပီး ဆြဲေဆာင္မယ္ဆုိတာပါ။

● ပရိသတ္ကို Performance လုပ္တာကိုး။ ပရိသတ္နဲ႔ ကိုယ္နဲ႔မ်ွေအာင္ သူတုိ႔ကို ေခၚရေသးတာကိုး။ တစ္ခါတစ္ေလ ပရိသတ္က လိုက္မလာႏိုင္တာတုိ႔၊ ကိုယ္ကလည္း လိုခ်င္လြန္း အားၾကီးသြားတာတုိ႔၊ အဲဒါမ်ိဳး ျဖစ္ဖူးမယ္ ထင္တယ္။
ပထမဦးဆံုး ျဖစ္ဖူးခဲ့တာကေတာ့ “ျမရိပ္ညိဳ” မွာ။ ကြၽန္ေတာ့္ Life မွာ တစ္ခါမွ “ေရသန္႔ဘူး” နဲ႔ အေပါက္မခံခဲ့ရဖူးဘူး။ သူတုိ႔တစ္ေတြက စျပီး ေရသန္႔ဘူးနဲ႔ ေပါက္ၾကတာ။ ကြၽန္ေတာ္က ေတာင္းပန္တယ္။ လာ ဆိုၾကမယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲလို ျဖစ္သြားတာကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္လည္း မွားတာပါပဲ။ ေဘးနားက လူေတြအားလံုးက ကြၽန္ေတာ့္သီခ်င္းကို လိုက္ဆိုၾကတယ္။ ေဘးနားက ၀ိုင္းေလးတစ္၀ိုင္းကပဲ ကြၽန္ေတာ့္ကို ေရသန္႔ဘူးနဲ႔ ေပါက္ခဲ့တာ။ အဲေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ Performance လုပ္ေနတုန္း စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ေပးေနေတာ့ Feel က “ငုပ္” ကေရာ။ အဲဒီအနားက Group ပဲ။ ကြၽန္ေတာ္ေတာင္းပန္တယ္။ မလုပ္ပါနဲ႔။ လာပါ။ Happy New Year ပဲ။ ေတာင္းပန္တယ္။ ေတာင္းပန္တဲ့အခ်ိန္မွာ ဘယ္လုိျဖစ္သြားတာလဲဆိုေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ရွက္သြားခဲ့တယ္။ ကြၽန္ေတာ့္ Life မွာမရွိဘူး။ ကြၽန္ေတာ္ အစြမ္းကုန္သေလာက္ “ေပး” ေန တာပါ။ အဲဒီမွာ သူတုိ႔က သူတုိ႔ကို ေစာ္ကားေနတယ္လုိ႔ ယူဆျပီး ေရသန္႔ဘူးနဲ႔ ေပါက္တာေနမွာေပါ့။ အဲဒီမွာတင္ ကြၽန္ေတာ္ရွက္သြားတာ။ ငါတကယ္ေတာ့ အဲဒီလိုမ်ိဳး ျဖစ္ေနရပါလား၊ သူတုိ႔ ေရသန္႔ဘူးနဲ႔ ေပါက္ရေလာက္ေအာင္ ျဖစ္ရပါလားဆိုျပီး နည္းနည္း ရွက္တဲ့စိတ္ကလည္း ပါသြားတာေပါ့။ အဲဒီမွာတင္ ဘာေတြျဖစ္သြားသလဲ မသိပါဘူး။ ၆ သိန္းခြဲေတာ့ ထြက္သြားေတာ့တာပဲ။ အမွန္က “ကတ္ကိုဘိန္း” ကိုအား က်လုိ႔ အတုခိုးလုိ႔ မဟုတ္ပါဘူး။ မြဲသြားတယ္။ လံုး၀မြဲသြားမယ္။ အဲဒီညက ပြဲကဆုံးေနပါျပီ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ အပိတ္ကေလးေပါ့။ Alternative ပိတ္တာကေတာ့ တစ္မ်ိဳးေပါ့ေနာ္။ ခုျဖစ္ရပ္ကို Performance သက္သက္လုိ႔ပဲ ယူဆလိုက္ၾကပါလုိ႔။ ဒီျဖစ္ရပ္ဟာ ကြၽန္ေတာ္ ပရိသတ္ကို လံုးလံုး မေစာ္ကားဘူး။ ပရိသတ္ကို ကြၽန္ေတာ္ တကယ္ေလးစားပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ ေတာင္းပန္စာတစ္ေစာင္ ေရးမယ္လုိ႔ပါ။ အဲဒီစာေရးျပီး ေတာ့ မဂၢဇင္းေတြ၊ ဂ်ာနယ္ေတြကေန ျဖန္႔မယ္ဗ်ာ။ ကြၽန္ေတာ္ ေအးေဆး။ အပီအျပင္ေရးခ်င္တာ။ ေရးျပီးမွ အကုန္လံုးကို လိုက္ပို႔မွာ။ ေတာင္းပန္စာထည့္မွာ။ အစ္ကိုကလည္း ပရိသတ္မုန္းေအာင္ မေရးလိုက္နဲ႔ဦးေနာ္။

 

ဒုိးလုံး၏ သီခ်င္းမ်ားထဲမွ တပုဒ္ျဖစ္သည့္ “ေသာက”
ေရး ၊ ဆုိ – ဒုိးလုံး
 
+++++
ဒုိးလုံး၏ သီခ်င္းမ်ားထဲမွ တပုဒ္ျဖစ္သည့္ “မနက္ျဖန္မ်ားစြာရွိတယ္”

ေရး ၊ ဆုိ – ဒုိးလုံး

 





သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts