ဖိုုးထက္ ရသေဆာင္းပါးစုံ

ဖုုိးထက္ – ကြၽန္ေတာ္ အေရာင္မဲ႔ေသာအခါ

ကြၽန္ေတာ္ အေရာင္မဲ႔ေသာအခါ
ဖုုိးထက္
မတ္လ ၂၄၊ ၂၀၁၃
Photo by Aung Htet

အခု ကၽြန္ေတာ္ေရးသည္႔ အက္ေဆးမဟုတ္၊ အစမ္းစာမဟုတ္၊ ဗံုမဟုတ္၊ ပတ္မဟုတ္ ဘာေခၚလို႔ ေခၚရမွန္း မသိသည္႔ စာကို အဆင္ေျပသလို ဖတ္သြားၿပီး “ေႀသာ္..သူ႔ခမ်ာ တတ္သေလာက္ မွတ္သေလာက္ေလးနဲ႔  ေရးသြားရွာတယ္” လို႔ စိတ္ကို ေနရာခ်ထား ဖတ္သြားပါလို႔ ေျခဆင္းခံထားပါရေစ။

 

ဒီေလာက္စကားခံထားကတည္းက ဒီအေကာင္ ကိုယ္မပိုင္ မႏိုင္ရာကို ၀င္ရွဳပ္ေတာ႔မယ္ဆိုတာ သိေလာက္ေရာေပါ႔။ ဟုတ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္ မကၽြမ္းက်င္ေသာ (၀ါ) အလံုးစံု မသိနားမလည္ေသာ အေရာင္ေတြ အေၾကာင္း ေျပာခ်င္ ျခင္းျဖစ္သည္။

 

လက္ရိွ ကၽြန္ေတာ႔္မွာ ဖတ္လက္စ စာအုပ္ တစ္အုပ္ရိွသည္။ စာအုပ္နာမည္က “အေရာင္ေတြ အေၾကာင္း၊ ပန္းခ်ီကားေတြ အေၾကာင္း”။ စာအုပ္ကို ေရးသူ၊ ဖန္တီးသူက ဆရာ၀င္းေဖျမင္႔တ႔ဲ။ မွန္ရာကို ၀န္ခံရမည္။ ဆရာ႔ကို ကၽြန္ေတာ္မသိ။ သို႔ေသာ္ ပန္းခ်ီကားေတြ၊ အေရာင္ေတြကို စိတ္၀င္စားေသာ ကၽြန္ေတာ္႔အတြက္ ဆရာ႔ စာအုပ္ေခါင္းစဥ္က အပိုင္၀ယ္ၿပီး ဖတ္ဖို႔ ဆြဲေဆာင္ခဲ႔သည္။

 

ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ အလြန္ ေတြ႔ရခဲလွသည္႔ စာရြက္သားေကာင္းေကာင္း၊ ေဆးေရာင္စံုစံု၊ စာအုပ္ ခ်ဳပ္ပံု ခ်ဳပ္သား သပ္သပ္ရပ္ရပ္ျဖင္႔ ပံုႏိွပ္ထုတ္ေ၀ေသာ ဆရာ႔စာအုပ္ထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္ စိတ္၀င္စားေသာ အေရာင္ေတြ အေၾကာင္းကို ဆရာက ေသေသခ်ာခ်ာ ခြဲျခမ္း စိတ္ျဖာ ရွင္းျပေပးသည္။ ပန္းခ်ီကားေတြကို ၾကည္႔တတ္ေအာင္ သင္ေပးသည္။

 

တကယ္ေတာ႔ သီခ်င္းတပုဒ္၊ စာတပုဒ္၊ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ နဲ႔ ပန္းခ်ီ ကားတစ္ခ်ပ္ကို ခံစားဖို႔ ဘယ္အရာက လူအမ်ားစု နားလည္ဖို႔ လြယ္သလဲဆိုတာ ႏိွဳင္းယွဥ္ၾကမယ္ဆိုရင္ ပန္းခ်ီပညာရပ္က ခက္ခဲမည္ ထင္သည္။ ကၽြန္ေတာ္႔အတြက္ကေတာ႔ ပန္းခ်ီပညာသည္ ငါးတန္းေက်ာင္းသားက အိုင္းစတိုင္း၏ ႏိွုင္းရသေဘာတရားကို နားလည္ဖုိ႔ ၾကိဳးစားသလို ဘဲ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္လည္း ကိုယ္နားမလည္တာ၊ မခံစားတတ္တာနဲ႔ ပန္းခ်ီပညာကို မ်က္ကြယ္ျပဳေနၾကေသာ သူမ်ားထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္ မပါျပန္။ ကၽြန္ေတာ္က ပန္းခ်ီကားေတြကို ခ်စ္သည္။ ဒါေၾကာင္႔လဲ ဆရာ႔စာအုပ္ကို ေလးေလးစားစား ဖတ္လိုက္၊ စဥ္းစားလိုက္၊ ေလ႔လာလုိက္ လုပ္ျဖစ္သည္။

 

ဆရာက သူ႔စာအုပ္ေနာက္ေက်ာမွာ ပန္းခ်ီဆရာၾကီး ခင္ေမာင္ရင္၏ “အေရာင္ဟာ ပန္းခ်ီ၊ ပန္းခ်ီဟာ အေရာင္” ဆိုတာေလးကို ကိုးကားထားခဲ႔သည္။ ဆရာၾကီး ခင္ေမာင္ရင္ကိုေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္သိသည္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ ပံုတူကားေတြကို အေရာင္ေတြ အဓိကားထားၿပီး ေရးဆြဲခဲ႔တာ ကၽြန္ေတာ္ မၾကာခဏ သတိထားမိသည္။ ဆရာ႔ပန္းခ်ီကားေတြက အေရာင္ေတြကို အခုေတာ႔ ပိုၿပီး ခံစားၾကည္႔ဖို႔၊ ၾကိဳးစားၿပီး ၾကည္႔ဖို႔ ကိုယ္႔ ဘာသာ တိုက္တြန္းမိသည္။

 

ဆရာ၀င္းေဖျမင္႔က သူ႔စာအုပ္ထဲမွာ အေရာင္ေတြနဲ႔ ပါတ္သက္ၿပီး အေတာ္ၾကီး ရဲရဲတင္းတင္း ဖိဖိစီးစီး ေျပာတာ သတိထားမိသည္။ ပန္းခ်ီဆရာ အခ်င္းခ်င္း မည္သုိ႔ ျမင္ၾက၊ ေ၀ဖန္ၾကမလဲ ကၽြန္ေတာ္ မသိေပမယ္႔ ကၽြန္ေတာ္လို အေရာင္ေတြကို ပိုမို သိခ်င္ေသာ သူအတြက္ေတာ႔ ၀ါက်တိုင္း၊ စာလံုးတိုင္းက စဥ္းစားစရာ၊ ေလ႔က်င္႔စရာေတြ ခ်ည္းပါဘဲ။ ေနာက္ၿပီး ဆရာက ပန္းခ်ီကားေတြကို ၾကည္႔တတ္ဖို႔ ဆိုတဲ႔ ေခါင္းစဥ္နဲ႔ အပိုင္းဆယ္ပိုင္းခြဲၿပီး ပန္းခ်ီကားေတြကို ၾကည္႔တတ္၊ ခံစားတတ္ဖို႔ သင္ေပးသည္။ ၀တၳဳတစ္ပုဒ္လို၊ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္လို၊ အက္ေဆးတစ္ပုဒ္လို ျမန္ျမန္ သြက္သြက္ ဖတ္သြားလို႔ မရတဲ႔ စာအုပ္ တစ္အုပ္ျဖစ္သည္။

 

တစ္ေလာက social network တစ္ခုမွာ ဗင္းဆင္႔ ဗင္ဂိုးရဲ႕ နာမည္ေက်ာ္ အာလူးစားသူမ်ား ပန္းခ်ီကားကို တစ္စံုတစ္ဦးက မွတ္ခ်က္ေပးတာ ကၽြန္ေတာ္ ဖတ္လိုက္ရသည္။ “ဒါေလးမ်ား ငါ႔တူကို ဆြဲခိုင္းေတာင္ ျဖစ္တယ္” တဲ႔။ ေျပာသူက စေနာက္ ေျပာသလား၊ အတည္ေျပာသလား၊ ဘယ္လို ခံစားခ်က္နဲ႔ ေျပာသလဲ ကၽြန္ေတာ္မသိ။ အဲဒီ အားလူးစားသူမ်ား ပန္းခ်ီကားထဲက အေရာင္ေတြ အစပ္အဟပ္မိသလား၊ ေရးဆြဲသူ ဗင္ဂိုးရဲ႕ ရင္တြင္းက ခံစားခ်က္ကို သူ႔ပန္းခ်ီကားထဲက အေရာင္ေတြက ျပေနသလား ကၽြန္ေတာ္ မဖတ္တတ္ေပမယ္႔ ဆာေလာင္ငတ္မြတ္ေနသူမ်ားရဲ႕ မ်က္ႏွာေတြကိုေတာ႔ျဖင္႔ ၾကည္႔တတ္ပါေသးသည္။

 

ၿပီးေတာ႔ ဆရာၾကီး ဦးေငြကိုင္တို႔ အဖြဲ႔ ေရးဆြဲခဲ႔ေသာ နာမည္ေက်ာ္ “ေရႊေတာင္ တိုက္ပြဲ” ပန္းခ်ီကားၾကီးကို ကၽြန္ေတာ္ စိမ္ေျပနေျပထိုင္ၾကည္႔ ခဲ႔ဘူးသည္။ ဒီေလာက္ ၾကီးမား ခမ္းနားေသာ ပန္းခ်ီကားၾကီးထဲက အေရာင္ေတြ ကၽြန္ေတာ္ မခံစားႏိုင္ခဲ႔။ တိုက္ပြဲ ျမင္ကြင္းကိုသာ ျမင္တတ္ခဲ႔သည္။ အေၾကာင္းအရာကိုသာ ဦးစားေပး ၾကည္႔ခ်င္ေသာ ပန္းခ်ီအႏုပညာ အားနည္းေသာ သူရဲ႕ အျမင္မ်ိဳးနဲ႔ ၾကည္႔ခဲ႔သည္။ ေနာက္..ဆရာေပၚဦးသက္ရဲ႕ ပန္းခ်ီကားေတြထဲက ေကာက္ေၾကာင္းေတြကို နည္းနည္း ျမင္တတ္သည္။ အားရိွ၊ အားပါေသာ အေရာင္ေတြကို ၾကည္႔ခဲ႔ရေကာင္းမွန္း မသိ။ ဒီေလာက္ပါဘဲ။ ပန္းခ်ီကားေတြကို အခ်ိန္ေပးၿပီး မရမေန သြားၾကည္႔ရမယ္ဆိုတဲ႔ စိတ္မ်ိဳး မရိွေသးတာေတာ႔ အမွန္။

 

ဒီစာအုပ္ကို ဖတ္ေနစဥ္မွာ တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ ရုပ္ရွင္ဇာတ္လမ္း တစ္ခု ကၽြန္ေတာ္ ၾကည္႔မိသည္။ ဇာတ္လမ္းနာမည္က “ The Monuments Men” ။ ဒုတိယကမာၻစစ္အတြင္းက ဥေရာပ ယဥ္ေက်းမွဳ အေမြ အႏွစ္ေတြကို စစ္ေဘးေၾကာင္႔ ပ်က္စီး၊ ေပ်ာက္ဆံုးတာေတြရိွခဲ႔သည္။ နာဇီတို႔ လက္ထဲက ရသေလာက္ ျပန္ကယ္ယူထုတ္ရတာကို ဇာတ္အိမ္တည္ၿပီးရိုက္ကူးထားခဲ႔ေသာ ဇာတ္လမ္း။ ဥေရာပရဲ႕ နာမည္ၾကီး ရုပ္ထုေတြ၊ ပန္းခ်ီေတြ၊ အႏုပညာ လက္ရာေျမာက္ ပစၥည္းေတြကို နာဇီေတြေၾကာင္႔ ပ်က္စီး ဆံုးရွံဳးခဲ႔ရတာေတြ အမ်ားၾကီး ရိွခဲ႔တယ္လို႔ ဆုိတယ္။ နာဇီေတြက ဒီပစၥည္းေတြကို တန္ဖိုးထားရေကာင္းမွန္းေတာ႔ သိခဲ႔သည္။ သို႔ေသာ္ စစ္အရွံဳးမွာ မလုပ္သင္႔ မလုပ္ထိုက္ဘဲ ဖ်က္ဆီးျပစ္ဖို႔ ၾကိဳးစားခဲ႔ၾကတာကို မင္းသားေဂ်ာ႔ကလိုနီ ဦးေဆာင္တဲ႕႔ အဖြဲ႔က လိုက္လံ ကယ္ထုတ္တာကို ရိုက္ျပထားျခင္း ျဖစ္သည္။

 

အစြန္းေရာက္ ဟစ္တလာတို႔ နာဇီေခါင္းေဆာင္ေတြပင္လွ်င္ အႏုပညာကို ခံစားတတ္ခဲ႔တယ္။ အႏုပညာတစ္ရပ္ကို ခံစားဖို႔ လူတစ္ေယာက္မွာ ဘာေတြ လိုအပ္တယ္ဆိုတဲ႔ ျပဌာန္းခ်က္ မရိွတာေတာ႔ ေသခ်ာသည္။ သို႔ေသာ္ ေသခ်ာတာကေတာ႔ အေရာင္ေတြကို ခံစားတတ္ဖို႔ လိုသည္။

 

ကၽြန္ေတာ္တို႔ ပါတ္၀န္းက်င္မွာ အေရာင္ေတြ ရိွသည္။ သစ္ပင္ေတြ စိမ္းသည္။ ၀ါသည္။ ညိုသည္။ ေရေတြ ျပာသည္။ ေကာင္းကင္ၾကီး ျဖဴသည္။ အျပာေရာင္သမ္းသည္။ မဲေမွာင္ညိဳပုပ္သည္။ ယုတ္စြအဆံုး ေနေရာင္ထဲမွာ ဘယ္သူမွ အတိအက် မသိေသာ အေရာင္တစ္ခု ရိွသည္။ ေလထုၾကီးမွာ အေရာင္ရိွသည္။ ေနာက္ၿပီး လူေတြမွာ အေရာင္ရိွသည္။ တစ္ခ်ိဳ႕က ရဲရဲနီသည္။  တစ္ခ်ိဳ႕က မဲမဲေမွာင္သည္။ တစ္ခ်ိဳ႕က ျဖဴျဖဴေဖြးသည္။ တစ္ခ်ိဳ႕က ေမာ္ဒယ္လ္အေရာင္ေတြလို႔ ေျပာလို႔ရသည္႔ လူေတြသတိ မထားမိဘဲ မေနေစသည္႔ အေရာင္ေတြ ရိွၾကသည္။ ဆင္ျမန္းခ်င္ၾကသည္။ အလွခ်ယ္သည္။

 

ကၽြန္ေတာ္တို႔ သတၱေလာကၾကီး တစ္ခုလံုးကို အျဖဴအမဲအျဖစ္ ေျပာင္းၿပီး ျမင္ၾကည္႔လိုက္ရင္ ဆရာ၀င္းေဖျမင္႔ ေျပာသလို ကိုယ္႔ကိုယ္ ကိုယ္ သတ္ေသသူေတြပင္ ရိွႏိုင္သည္။ ဆရာ ညႊန္းတာ မလြန္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔က ကိုယ္တိုင္ သတိမထားမိဘဲ အေရာင္ေတြကို ဖန္တီးသည္။ အေရာင္ေတြကို ခ်စ္သည္။ အေရာင္ေတြကို ေရြးခ်ယ္သည္။ အေရာင္ မရိွဘဲ ေနၾကဖို႔ ဆိုတာ ဘယ္လိုမွ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ႔ေသာ ေခတ္ၾကီးထဲကို ေရာက္လာေနၿပီ။

 

ကၽြန္ေတာ္ ငယ္ငယ္က ျမန္မာ႔ ရုပ္ျမင္သံၾကားက လာေသာ ဇာတ္လမ္းေတြ ၾကည္႔ရသည္။ အျဖဴအမဲ ဇာတ္လမ္းေတြ။ ဦး၀င္းဦး၊ ဦးညႊန္႔၀င္း၊ ဦးသုေမာင္ တို႔ရဲ႕ အျဖဴ အမဲ ဇာတ္လမ္းေတြ။ အေရာင္ေတြကို အာရံုစိုက္စရာမလို။ သူတို႔ရဲ႕ ေျပာင္ေျမာက္တဲ႔ အႏုပညာ သရုပ္ေဆာင္မွဳေတြကိုဘဲ ခံစားရံု။ ေနာက္ေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္႔အတြက္ “သၾကၤန္မိုး” ဇာတ္လမ္းကို ေဆးေရာင္စံုၾကည္႔ရသည္။ ဒီလိုနဲ႔ အေရာင္ေတြကို ဂရုစိုက္ၾကည္႔ရင္း တစ္ခါတစ္ရံ ဇာတ္လမ္းကို ေမ႔ေနမိသည္။ သရုပ္ေဆာင္သူတို႔၏ အတတ္ပညာကို ေမ႔ေနမိသည္။

 

တစ္ခ်ိန္တည္းမွာဘဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ျပင္ပရုပ္၀တၳဳ၊ အေၾကာင္းအရာေတြရဲ႕ အေရာင္ေတြကိုဘဲ ဦးစားေပးမွန္း မသိ ေပးေနမိၾကသည္။ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာဘဲ လူေတြရဲ႕ အစစ္အမွန္ အေရာင္ကို ဖတ္ဖို႔ ၾကည္႔ဖို႔ ေမ႔ေနတတ္ၾကသည္။

 

အသားအေရာင္ထက္ စိတ္အေရာင္ကို မရ၊ အရ လိုက္ၾကည္႔ဖို႔ ကၽြန္ေတာ္ ေမ႔ေနတတ္။ ကၽြန္ေတာ္ ခ်စ္ရ ခင္ရေသာ သူမ်ားကလဲ ေမ႔ေနတတ္သည္။ ဆရာခင္ေမာင္ရင္ရဲ႕ အထက္က ဆိုခဲ႔ေသာ “အေရာင္သည္ ပန္းခ်ီ။ ပန္းခ်ီသည္ အေရာင္” ဆိုသည္႔ စကားကို ဆက္ၿပီး ေတြးရလွ်င္ “အေရာင္သည္ အႏုပညာ” ဘဲေပါ႔။

 

“အႏုပညာဆိုတာ နားလည္ခံစား ႏိုင္စြမ္း ရိွေလ၊ ပိုၿပီး ၾကည္ႏူးရေလ” လို႔ ဆရာ၀င္းေဖျမင္႔က သူ႔စာအုပ္ထဲမွာ ေျပာထားသည္။ လူေတြရဲ႕ အေရာင္အစစ္အမွန္ကို မေလးစား၊ မၾကည္႔တတ္ၾကေသးေသာ ကၽြန္ေတာ္တို႔အတြက္ ၾကည္ႏူးစရာေတြ ျဖစ္မလာဘဲ ၀မ္းနည္းစရာေတြ ျဖစ္ျဖစ္သြားတတ္သည္။

 

ေနာက္ၿပီး…ဆရာ ရွင္းျပထားေသာ အေရာင္ေတြထဲမွာ အေရာင္ေတြ အကုန္စံုၿပီး စပ္တာ မ်ားသြားရင္ ဘာအေရာင္လို႔ ေျပာလို႔ ေျပာရမွန္း မသိေသာ အေရာင္မဲ႔ ေသာ အေရာင္ျဖစ္သြားသည္တဲ႔။ ဒါဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္က အေရာင္မဲ႔ေပါ႔။ အေရာင္မဲ႔ဆိုတာ ကေလးေလးေတြလို အေရာင္မဲ႔တာမ်ိဳး မဟုတ္။ အေရာင္ေတြ စပ္ဟပ္တာေတြ မ်ားၿပီး ဘာေရာင္ၾကီးမွန္း မသိဘူးလို႔ ေျပာရမယ္႔ အေရာင္မဲ႔တာမ်ိဳး။

 

ခင္ဗ်ားမွာေရာ… ဘာေရာင္ရိွမလဲ။ စဥ္းစားၾကည္႔ဖို႔ ေကာင္းသည္။ လူေတြ စိတ္၀င္စားေစမယ္႔ ေမာ္ဒယ္လ္ ေရာင္ ခပ္ေတာက္ေတာက္ေတြမ်ားေနရင္ေတာ႔ လူေတြက ခဏတျဖဳတ္ေတာ႔ လွည္႔ၾကည္႔ေကာင္း ၾကည္႔ပါလိမ္႔မည္။ ဒါေပမယ္႔ အဲဒီအေရာင္ေတြက ေနရာ တကာ ဆင္ျမန္းထားသင္႔ေသာ အေရာင္ေတြ မဟုတ္။ အဲဒီအေရာင္ ခပ္ေတာက္ေတာက္ ေၾကာင္ေၾကာင္ က်ားက်ားေတြက မ်က္စိစူးသည္။ လူ႔မ်က္စိနဲ႔ မတည္႔။ ပါတီတက္ဖို႔ ေလာက္သာ ေကာင္းေသာ အေရာင္ေတြ။ အေပၚယံကိစၥေတြေလာက္မွာသာ ပြဲတိုးေသာ အေရာင္ေတြ။

 

ဟုတ္ကဲ႕…ထပ္ၿပီး ေကာက္ခ်က္ ခ်ပါရေစ။ ကၽြန္ေတာ္က အေရာင္မဲ႔ပါ။ ဘာအေရာင္မွန္းၾကီးမွန္း မသိရေသာ အေရာင္မဲ႔ၾကီးပါ။ စုတ္ခ်က္ၾကမ္းၾကမ္းအေရာင္စံုေတြနဲ႔ ခ်ယ္ထားျခင္းခံရတဲ႔ အေရာင္မဲ႔ လူသတၱ၀ါ တစ္ေကာင္ပါေလ။ ဟစ္တလာတို႔လို နာဇီ အစြန္းေရာက္လူေတြပင္လွ်င္ မဲမဲေမွာင္ေသာ အေရာင္ေတြ ရိွေနေသးလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္႔မွာ အေရာင္မဲ႔ၾကီး ျဖစ္ေနတာ ၀မ္းနည္းစရာ။ ဘယ္လိုဘဲ ျဖစ္ျဖစ္ ကၽြန္ေတာ္႔မွာ ေပၚပင္၊ လူၾကိဳက္မ်ား၊ လွည္႔မၾကည္႔ဘဲ မေနႏိုင္ေသာ ေမာ္ဒယ္လ္ အေရာင္ေတြ မရိွတာဘဲ ေက်းဇူးတင္ရေသးသည္။ 


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts

One thought on “ဖုုိးထက္ – ကြၽန္ေတာ္ အေရာင္မဲ႔ေသာအခါ
  1. က်မလည္း ပန္းခ်ီပညာ ကို ခံစားနားလည္္နိုင္မွု အားနည္းသူပါ။ အခုမွစျပီး စိတ္၀င္စားကာစပါ။ ‌ေရးထားတဲ့ အ‌ေျကာင္းအရာက စာ‌ေရးသူ ‌ေျပာသလို ဗုံမဟုတ္ ပတ္မဟုတ္‌ေပမဲ့ စိတ္၀င္စားဘို ့‌ေကာင္းပါတယ္။ က်မအထင္ ‌ေျပာရရင္ Colourless က တန္ဖိုးအရွိဆုံးပါ။

Comments are closed.