လူမ်ား၊ ရုုပ္ပုုံလႊာမ်ား သန္း၀င္းလႈိင္

ပန္းပုဆရာႀကီး ဦးဟန္တင္၏ သူ႔ပန္းပုလက္ရာမ်ား

သန္းဝင္းလိႈိင္
ေဖေဖာ္၀ါရီ ၂၁၊ ၂၀၁၄

 

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ဒဂုံၿမိဳ႕နယ္႐ွိ အမ်ိဳးသားျပတိုက္ေ႐ွ႕တြင္ စိုက္ထူထားသည့္ အေလာင္းမင္းတရားႀကီး၊ ဘုရင့္ေနာင္မင္းတရားႀကီးႏွင့္ အေနာ္ရထာမင္းေစာတို႔၏ ႐ုပ္တုမ်ားမွာ အသက္ဝင္၍ အလြန္လက္ရာ ေျမာက္ကာ၊ ဇာတိေသြး ဇာတိမာန္ အျပည့္ျဖင့္ ကမၻာတြင္ ျမန္မာဟု ဝင့္ၾကြားႏိုင္ေသာ  ပထမျမန္မာႏိုင္ငံ၊ ဒုတိယျမန္မာႏိုင္ငံ ၊ တတိယျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ႀကီးကို ထူေထာင္ခဲ့ေသာ လက္႐ုံးရည္၊ ႏွလုံးရည္ျပည့္ဝသည့္ မင္းေကာင္းမင္းျမတ္သုံးပါးတို႔၏ ၾကန္အင္လကၡဏာမ်ား ေပၚလြင္ေနေသာ ႐ုပ္တုမ်ားပင္ ျဖစ္သည္။
အဆိုပါ ႐ုပ္တုမ်ားကို ပုံစံထုတ္၍ ထုလုပ္ေပးခဲ့သူကား အျခားသူမဟုတ္၊ ပန္းပုဆရာႀကီး ဦးဟန္တင္ ပင္ ျဖစ္သည္။
ပန္းပုဆရာႀကီး ဦးဟန္တင္သည္ ထားဝယ္သား ျဖစ္သည္။ ၁၉၂၆ ခုႏွစ္ ဧၿပီလ ၃ဝ ရက္ ေသာၾကာေန႔တြင္ ထားဝယ္ၿမိဳ႕၊ ေလာင္းလုံၿမိဳ႕နယ္ ညင္းေမာ္ အေနာက္ဖက္ကမ္း႐ြာတြင္ ဖြားျမင္ခဲ့သည့္ ဗိသုကာပညာ႐ွင္ႀကီး ဦးၿငိမ္းသြင္၊ ေဒၚမင္းထုိက္ထိုက္တို႔၏ သားသမီး (၇) ေယာက္အနက္ အငယ္ဆုံးသားေထြးျဖစ္သည္။
ဆရာသည္ ငယ္စဥ္ကပင္ အစ္ကိုအစ္မမ်ားႏွင့္မတူ  သူ႔ဗီဇႏွင့္သူ တမူထူးျခားသူ ျဖစ္သည္။ စကားမ်ားမ်ား ေျပာေလ့မ႐ွိ။ တစ္ကိုယ္တည္း ေအးေအးလူလူ ေနထိုင္တတ္သည္။ ငယ္စဥ္ကပင္ ပုံဆြဲဝါသနာထုံခဲ့ရာ ၊ ေက်ာင္းမေနခင္ကပင္ အ႐ြယ္ႏွင့္မမွ်ေအာင္ အ႐ုပ္မ်ား ေရးဆြဲတတ္ေနၿပီ ျဖစ္သည္။
ထို႔ေနာက္ အ႐ြယ္ေရာက္ေသာ္ မိဘမ်ားက ဆရာ့အား ညင္းေမာ္ ႐ြာဦးဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းတြင္ စတင္ပညာဆည္းပူးေစသည္။ ယင္းေနာက္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ဗဟန္းၿမိဳ႕နယ္႐ွိ ျပည္သူ႔အလြတ္ပညာသင္ေက်ာင္းသို႔ ေျပာင္းေ႐ႊ႕ပညာဆည္းပူးသည္။ ေက်ာင္းေနေသာ္လည္း ေက်ာင္းစာကို သိပ္စိတ္မဝင္စား၊ အားလွ်င္ ပုံဆြဲရန္ကိုသာ အာ႐ုံစိုက္ေလသည္။ စာမရ၍ အ႐ုိက္ခံရသည့္ၾကားမွပင္ ဆရာသည္ ဝါသနာပါသည့္ ပုံဆြဲျခင္းကို လက္မေလ်ာ့ခဲ့ေပ။ အ႐ုပ္ေရးေနရလွ်င္ သူေပ်ာ္ေနသည္။ အနီးပတ္ဝန္းက်င္မွ ျမင္သမွ်ကို ခဲတံတစ္ေခ်ာင္း စာအုပ္တစ္အုပ္ျဖင့္ အခ်ိန္ရသမွ် ပုံဆြဲေလ့က်င့္ခဲ့ရာ မ်ားမၾကာမီအတြင္း ဘယ္အရာကိုမဆို တူေအာင္ ဆြဲႏိုင္သည့္ အဆင့္သို႔ ေရာက္႐ွိခဲ့သည္။
ထိုႀကိဳးပမ္းမႈ အဝဝသည္ ေနာင္တြင္ ဆရာအဖို႔ ပုံဆြဲအေျခခံပညာကို ခိုင္ခံ့ေစခဲ့သည္။ အဆိုပါေက်ာင္း၌ သတၱမတန္း အထိသာ ပညာဆည္းပူးၿပီးလွ်င္ ေက်ာင္းမွ ထြက္လိုက္သည္။ ေက်ာင္းမွ ထြက္ၿပီးေနာက္ မည္သည့္လခစား အလုပ္ကိုမွ မလုပ္ဘဲ အႏုပညာေလာကသို႔ ေျခစုံပစ္ ၀င္ေရာက္ကာ ပန္းခ်ီဆရာအျဖစ္ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း ျပဳခဲ့သည္။ ဆရာသည္ စာအုပ္မ်က္ႏွာဖုံး၊ ေခါင္းစီး၊ ေၾကာ္ျငာဒီဇိုင္း၊ ပိုစတာ၊ ကဗ်ာသ႐ုပ္ေဖာ္ပံု၊ မ်ဴရယ္(mural)ေခၚ နံရံကပ္ပန္းခ်ီ၊ ပုံတူ၊ ရႈခင္း၊ သက္ၿငိမ္၊ ေတာေတာင္ေရေျမ သဘာဝ ပန္းခ်ီကားမ်ားႏွင့္ ရာဇဝင္ေနာက္ကားမ်ားကို ေထာင္ႏွင့္ခ်ီ၍ ေရးဆြဲေပးခဲ့သည္။
ထိုစဥ္က ပန္းခ်ီဆရာဘဝမွာ ယခုေခတ္ႏွင့္ မတူ ဝင္ေငြမေကာင္းလွသျဖင့္ ေငြေၾကးဘက္တြင္ အေတာ္ ကသီလင္တ ျဖစ္ခဲ့ရသည္။ မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ ဆရာသည္ ဝင္ေငြနည္းသည္မ်ားသည္ကို ပဓါနမထား ၊ ဆင္းရဲသည္ကိုလည္း မတုန္လႈပ္၊ သူ႔အႏုပညာ လက္ရာမ်ား ေဖာ္ထုတ္ခြင့္ႏွင့္ သူ႔အႏုပညာလက္ရာမ်ား အစဥ္တိုးတက္ဖို႔ကိုသာ အဓိကထား၍ ဒုကၡကိုခါးစည္းခံကာ ႀကိဳးစားေရးဆြဲခဲ့သည္။ ဝါသနာပါရာ အႏုပညာလုပ္ငန္းကို လုပ္ေနရလွ်င္ပင္ သူ႔ဘဝကို သူရသမွ်ႏွင့္ ေက်နပ္ေပ်ာ္ရႊင္ေနခဲ့ေလသည္။
ဆရာႀကီး ဦးဟန္တင္သည္ ပန္းခ်ီကို ေရေဆးေရာ၊ ဆီေဆးပါ ႏွစ္မ်ိဳးစလုံးကို ကၽြမ္းက်င္စြာ ေရးဆြဲႏိုင္သူ ျဖစ္သည္။ ပန္းခ်ီပညာ အေျခခံကို ဖခင္ျဖစ္သူထံမွ အေမြရခဲ့သည္ဟု ဆိုသည္။ ထင္႐ွားခဲ့ေသာ ပန္းခ်ီဆရာႀကီးမ်ား ျဖစ္သည့္ ဦးေငြကိုင္၊ ဦးသိန္းညႊန္႔၊ ဦးစံဝင္းတို႔ထံမွ ဆီေဆးေရးဆြဲနည္းကို သင္ယူခဲ့သလို၊ ေရေဆးပန္းခ်ီကို ဆရာျမ၊ ဆရာေဆာင္ (ေရေဆးမင္းသား) တို႔ထံမွ ေလ့လာဆည္းပူးခဲ့သည္။
သို႔ေသာ္ ပန္းခ်ီဆရာႀကီးမ်ားထံတြင္ အစအဆုံး စနစ္တက် လက္ထပ္သင္ယူခဲ့ရသူ မဟုတ္ေခ်။ အေျခခံပန္းခ်ီပညာကို ဝါသနာဘာဂီ အထုံပါသည္ႏွင့္အညီ ငယ္စဥ္မွစ၍ ပန္းခ်ီႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ စာအုပ္စာတမ္းမ်ား ဝယ္ယူစုေဆာင္းကာ ေလ့က်င့္ေရးဆြဲျခင္း၊ စုတ္ေရးျခင္း အတတ္ကို မိမိဖာသာ မျပတ္မလပ္ ေလ့က်င့္ခဲ့ၿပီးေနာက္ ပုံဆြဲနိသွ်ည္းကို အေတာ္ကေလးပိုင္ႏိုင္မွ ဆရာႀကီးမ်ားထံ ဝင္ထြက္သြားလာရင္း အတုယူကာ တစြန္းတစ ေလ့လာဆည္းပူးခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ပန္းခ်ီပညာႏွင့္ ပတ္သက္၍ မိမိ မသိေသးသည့္ အခ်က္မ်ားလည္း မ႐ွက္မ႐ြံ႕ က်ိဳးႏြံစြာ ေမးျမန္းေလ့လာ ဆည္းပူးခဲ့သည္။ ပန္းခ်ီပညာ ဆရာႀကီးမ်ား အလ်ဥ္းသင့္ႀကဳံသလို ေျပာဆိုခ်က္မ်ားကိုလည္း ဆရာသည္က်ိဳးက်ိဳးႏြံႏြံ ေလ့လာမွတ္ သားခဲ့သည္။
ဤသို႔ျဖင့္ ဆရာသည္ ပန္းခ်ီဆရာႀကီးမ်ားထံမွ ေဆးစပ္နည္း၊ အေရာင္သုံးစြဲနည္းႏွင့္ အနီးအေဝး၊ အလင္းအေမွာင္ သုံးစြဲနည္းတို႔ကို ရ႐ွိခဲ့သည္။ ယင္းသို႔ ဆည္းပူးရ႐ွိခဲ့ေသာ နည္းစနစ္မ်ားျဖင့္ ပန္းခ်ီကားေပါင္း ေျမာက္ျမားစြာကို ေလ့က်င့္ေရးဆြဲခဲ့ေသာေၾကာင့္ ပန္းခ်ီပညာကို ဆရာတဦးထံတြင္ စနစ္တက် လက္ထပ္မသင္ခဲ့ရေသာ္လည္း ဆရာ၏ လက္ရာမ်ားသည္ စနစ္တက် ႐ွိလွသည္ဟု ပန္းခ်ီဆရာႀကီး ဦးေငြကိုင္က ခ်ီးက်ဴးခဲ့ေလသည္။
ထို႔ေနာက္ ဆရာသည္ ပန္းခ်ီဆရာႀကီး ဦးေငြကိုင္ႏွင့္တြဲ၍ လက္ေထာက္ပန္းခ်ီဆရာအျဖစ္ ႏွစ္အေတာ္ၾကာေအာင္ လုပ္ကိုင္ခဲ့သည္။ ဤသို႔ ဦးေငြကိုင္ႏွင့္ လက္တြဲလုပ္ကိုင္ခြင့္ ရခဲ့သည္မွာ  သူ႔အဖို႔ မ်ားစြာ ကုသိုလ္ကံေကာင္းသည္ ဟုဆိုရေပမည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ၿပိဳင္စံဘက္႐ွားေသာ ပန္းခ်ီဆရာႀကီး ဦးေငြကိုင္ထံမွ ေခတ္သစ္ဆီေဆး ေရးဆြဲနည္းႏွင့္ ပန္းပုပညာကို အနီးကပ္ ဆည္းပူးခြင့္ ရခဲ့ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ဤသို႔ ပန္းခ်ီေရးဆြဲနည္းကို အေတာ္ကေလး တီးမိေခါက္မိေတာ့မွ ပန္းပုပညာကို ေလ့လာလိုက္စားခဲ့သည္မွာ ကြယ္လြန္သည့္တိုင္ေအာင္ ျဖစ္သည္။
ယင္းေနာက္ ေ႐ႊတိဂုံဘုရားလမ္း၊ ဒဂုံၿမိဳ႕နယ္႐ွိ ဂ်ဴဗလီေဟာ (ယခုတပ္မေတာ္ စစ္သမုိင္းျပတိုက္႐ွိရာ ေနရာ) တြင္ ၁၉၅၂ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္လ ၁ ရက္ေန႔မွစ၍ ဖြင့္လွစ္ထားေသာ ႏုိင္ငံေတာ္ အႏုပညာေက်ာင္းတြင္ ပန္းခ်ီနည္းျပဆရာအျဖစ္ ဝင္ေရာက္အမႈထမ္းခဲ့သည္။  ပန္းခ်ီသင္တန္းတြင္ ဆရာသည္ မိမိေလ့လာ ဆည္းပူးခဲ့ေသာ ပန္းခ်ီအေတြ႔အႀကဳံမ်ားကို အခါခြင့္သင့္သလို ေဟာေျပာပို႔ခ်ခဲ့သည္။ ပန္းခ်ီအႏုပညာ၏ သေဘာတရား၊ ပန္းခ်ီ၏အရသာ၊ ပန္းခ်ီ၏တန္ဖိုး၊ ပန္းခ်ီပညာ၏ အသုံးဝင္ပုံႏွင့္ ပန္းခ်ီပညာ ျပန္႔ပြားေရးကိုပါ ပို႔ခ်ေပးခဲ့သည္။ သင္တန္းတြင္ ဆရာသည္ လူငယ္မ်ားအား ပန္းခ်ီပညာတြင္ ဝါသနာထုံေစလိုေသာစိတ္၊ ထြန္းထြန္းေပါက္ေပါက္ ျဖစ္ေစလိုေသာ ေစတနာျဖင့္ ဆရာစားမခ်န္ သင္ၾကားျပသခဲ့ရာ တစတစျဖင့္ အႏုပညာေလာကတြင္ လူသိထင္႐ွားခဲ့ေလသည္။
သို႔ေသာ္ဆရာသည္ မိမိကိုယ္ကို ဘဝင္မျမင့္ စိတ္ႀကီးမဝင္၊ မိမိပညာကို အားမရ၊ မိမိသည္ ပန္းခ်ီေလာကတြင္ ေလ့လာဆည္းပူးသင္ယူစရာ တပုံႀကီးက်န္႐ွိေနေသးသည္ဟုခံယူကာ ခံယူထားသည့္ အတိုင္း ကြယ္လြန္ခ်ိန္အထိ ေလ့လာဆည္းပူးသြားသည္။
သို႔ကလို ႏိုင္ငံေတာ္ အႏုပညာေက်ာင္းတြင္ ပန္းခ်ီနည္းျပအျဖစ္ အမႈထမ္းေနစဥ္အတြင္း ၁၉၆၃ ခုႏွစ္တြင္ ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရ၏ စီစဥ္မႈျဖင့္ တစ္ႏွစ္ခန္႔ တ႐ုတ္ျပည္သူ႔ သမၼတႏိုင္ငံ အႏုပညာသိပၸံေက်ာင္းသို႔ သြားေရာက္ေလ့လာဆည္းပူးခြင့္ ရခဲ့သည္။ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံတြင္ ပန္းခ်ီအႏုပညာ ေလ့လာဆည္းပူးေနစဥ္အတြင္း ပန္းခ်ီပန္းပုႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ စာအုပ္စာတမ္း မ်ားစြာကိုလည္း မိမိအား ႏိုင္ငံေတာ္ေထာက္ပံ့ေပးထားေသာ ေထာက္ပ့ံေငြထဲမွ ခ်ိဳ႕ခ်န္ကာ ဝယ္ယူခဲ့သည္။
ႏိုင္ငံေတာ္ အႏုပညာေက်ာင္းတြင္ (၇) ႏွစ္ခန္႔ အမႈထမ္းခဲ့ၿပီးေနာက္ ေဆာက္လုပ္ေရး ေကာ္ပိုေရး႐ွင္း ဗိသုကာဌာန အႏုပညာဌာနစိတ္တြင္ ဌာနစိတ္မွဴးအျဖစ္ ဝင္ေရာက္လုပ္ကိုင္ခဲ့သည္။ ထိုစဥ္အတြင္း သဘာဝသမုိင္းျပတိုက္၊ေျမပေဒသာကၽြန္းရိွစိုက္ပ်ိဳးေရးျပတိုက္မ်ားအတြက္႐ုပ္တု႐ုပ္လုံးေပါင္း ေျမာက္ျမားစြာကို ထုလုပ္ေပးခဲ့သည္။
ကန္ေတာ္ႀကီး ေရျပင္ေပၚ႐ွိ ကရဝိတ္ အေဆာက္အဦကိုလည္း ဆရာဦးဟန္တင္သည္ ပုံစံထုတ္လုပ္ေပးခဲ့သည္။ ဆရာႀကီး၏ ထင္႐ွားေသာ လက္ရာမ်ားမွာ သံလ်င္စြန္းရတနာပုံ ေရတပ္စခန္း႐ွိ အျမင့္ ၉ ေပ႐ွိေသာ လွံစြပ္ထိုးေနဟန္ ေရတပ္သား႐ုပ္တုႀကီး၊ ဒလၿမိဳ႕ ဗိုလ္ခ်ဳပ္အထိမ္းအမွတ္ ပန္းၿခံအတြင္း႐ွိ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ခါးေထာက္မတ္တပ္ရပ္ေနဟန္ ႐ုပ္တု၊ စိုက္ပ်ိဳးေရးျပတိုက္ေ႐ွ႕႐ွိ အလုပ္သမားမ်ား ခ်ီတက္ေနဟန္႐ုပ္တု၊ နတ္ေမာက္စက္မႈလက္မႈေက်ာင္းေ႐ွ႕တြင္ စိုက္ထူထားေသာ အဂၤေတ ပလာစတာ ႐ုပ္တု၊ ရန္ကုန္ဘူတာႀကီး ေ႐ွ႕႐ွိ ျမန္မာ့သႀကၤန္သ႐ုပ္ေဖာ္ ႐ုပ္တု၊ ေ႐ႊတိဂုံဘုရား ေျမာက္ဖက္မုခ္အနီး႐ွိ ေသြးေဆးကန္တြင္ ေ႐ွးေခတ္စစ္သည္တစ္ဦး ဓါးေဆးေနဟန္ ႐ုပ္တု၊ ေတာ္လွန္ေရးျပျခံအတြင္း ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ခါးေထာက္မတ္တပ္ရပ္ေနဟန္႐ုပ္တု၊ မေကြးႏွင့္ျပည္ၿမိဳ႕႐ွိ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ျမင္းစီးေနဟန္႐ုပ္တု၊ မေကြးၿမိဳ႕ ယင္းေခ်ာင္းတံတားထိပ္၌ စိုက္ထူထားေသာ သခင္ဘိုးလွႀကီးႏွင့္ ဆရာစံ႐ုပ္တု ၊ရန္ကုန္တကၠသိုလ္မ်ားေလွေလွာ္အသင္းေ႐ွ႕၌ စိုက္ထူထားေသာ ေလွေလွာ္အသင္းတည္ေထာင္ခဲ့သူမ်ားျဖစ္ ေသာ ဆာေအအဂၢါစႏိုးႏွင့္ ဗိုလ္မွဴးခ်ဳပ္သန္းေဖ(ေရတပ္) တို႔၏ ကိုယ္တပိုင္းေၾကး႐ုပ္တုမ်ား၊ သက္ႀကီးတကၠသိုလ္ အေဆာက္အဦအတြင္း၌ တည္ေဆာက္ထားေသာ သက္ႀကီးတကၠသိုလ္ ဖခင္ႀကီး ဦးစံေ႐ႊ ႐ုပ္တု၊ ျပည္သူ႔ဥယ်ာဥ္အတြင္း႐ွိ ေအးရိပ္ၿငိမ္ အေဆာက္အဦေ႐ွ႕၌ စိုက္ထူထားေသာ ထင္းစီးခ်ိဳးဟန္ သ႐ုပ္ေဖၚ႐ုပ္တု၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ၿမိဳ႕မေက်ာင္း (ယခုအထက(၂) ဒဂုံ) ကို တည္ေထာင္ခဲ့ေသာ ၿမိဳ႕မဦးဘလြင္႐ုပ္တု၊ တာခ်ီလိတ္၊ လား႐ိႈးၿမိဳ႕၌ ဘုရင့္ေနာင္မင္းတရားႀကီး ႐ုပ္တု အပါအဝင္ ႐ုပ္တုမ်ား အေျမာက္အျမား ထုလုပ္ေပးခဲ့သည္။
ဆရာႀကီး ဦးဟန္တင္သည္ ကန္ေတာ္မဂၤလာပန္းၿခံအနီး႐ွိ ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း ေဖာင္းၾကြ႐ုပ္တုမ်ားအျပင္ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီဥကၠဌႏွင့္မဆလပါတီဥကၠဌဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေနဝင္း၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး ေနဝင္း၏ ဖခင္ ဦးဖိုးခ၊ စာေရးဆရာမႀကီး လူထုေဒၚအမာ၊ စာေရးဆရာႀကီးႏွင့္ ႐ုပ္႐ွင္ဒါ႐ိုက္တာ ဦးသုခတို႔၏ ပုံတူ႐ုပ္ထုမ်ားကိုလည္း ထုလုပ္ေပးခဲ့သည္။
ပန္းပုပညာသည္ အလ်င္စလိုလုပ္၍ မရေသာပညာ၊ မွားလွ်င္ျပင္ရခက္ေသာ ပညာဟူ၍ ဆရာႀကီးက စာေရးသူအား ေျပာဆိုခဲ့ပါသည္။ ထို႔ျပင္ ပန္းပုပညာလက္ရာေျပာင္ေျမာက္ရန္အတြက္ ပန္းပုပညာ႐ွင္သည္ သူမတူေသာ စိတ္ကူးစိတ္သန္းမ်ား၊ အေတြးအေခၚ အယူအဆမ်ား၊ သုတအၾကားအျမင္ႏွင့္ ကိုယ္ေတြ႔ေလ့လာ ဆည္းပူးထားေသာ မုတပညာ ျပည့္စုံရန္လိုၿပီး စိတ္႐ွည္လက္႐ွည္ထား၍ ေစ့စပ္ေသခ်ာစြာ ထုလုပ္ႏိုင္မွ လက္ရာေကာင္းရႏိုင္သည္ဟု ဆိုပါသည္။
ပန္းပုဆရာသည္ ပန္းခ်ီပညာႏွင့္ မကင္းကြာစေကာင္းေပ။ ပန္းခ်ီပညာအေျခခံ႐ွိမွသာ မိမိထုလုပ္ေသာ ပန္းပုလက္ရာသည္ လက္ရာေကာင္း ျဖစ္ေပၚႏိုင္သည္ဟုလည္း ျဖည့္စြက္ေျပာၾကားသည္။ ပန္းခ်ီပညာသည္ သုံးဘက္သုံးတန္ ျမင္ေတြ႔ရေသာ အရာကို အခ်ိဳးအစားမပ်က္ ဖန္တီးႏိုင္သလို ပန္းပုပညာသည္ ေလးဘက္ေလးတန္ အထက္ေအာက္ ျမင္ရေသာ ႐ူေထာင့္ ၁ဝ မ်ိဳး ျမင္ကြင္းအား အခ်ိဳးက်စြာ သ႐ုပ္ေဖာ္ရေသာ ပညာျဖစ္သည္။
ျမန္မာ့ပန္းပု အႏုပညာတြင္ ေပးသူႏွင့္ ယူသူႏွစ္ဦးစလုံးတြင္ တူညီေသာ အာ႐ုံခံစားမႈ ရ႐ွိမွသာ ဖန္တီးသူ၏ လက္ရာကို အရသာ အျပည့္အဝ ခံစားႏိုင္ေပသည္။ ရသခံစားရာတြင္ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး တူညီရန္ ခဲယဥ္းလွသည္။ အႏုပညာပါရမီ ဓါတ္ခံအႏုအရင့္ကို လိုက္၍လည္းေကာင္း၊ အေတြ႔အႀကဳံ အနည္းအမ်ားအရ လည္းေကာင္း ကြဲျပားျခားႏိုင္ေလသည္။
မည္သုိ႔ဆိုေစ ဆရာ့လက္ရာမ်ားကို ေလ့လာၾကည့္ေသာအခါ ပန္းပုေဝါဟာရ “ေဆာက္ခ်က္ နာေသာ လက္ရာ” ဟူ၍ ေခၚရေလာက္ေအာင္ အသက္ဝင္၍ လက္ရာေျမာက္ေနေပသည္။
မည္သို႔ဆိုေစ… ႏိုင္ငံႏွင့္ ျပည္သူတို႔အတြက္ တာဝန္ေက်ပြန္စြာ အႏုပညာလက္ရာမ်ား ေျမာက္ျမားစြာ ဖန္တီးသြားခဲ့ေသာ ဆရာႀကီး ဦးဟန္တင္သည္ ၂ဝဝဝ ျပည့္ႏွစ္တြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ မရမ္းကုန္းၿမိဳ႕နယ္ ေနအိမ္တြင္ ကြယ္လြန္သြားခဲ့ေလသည္။ ကြယ္လြန္ခ်ိန္၌ ဇနီးေဒၚဖြား႐ွင္ႏွင့္ သားသမီး ၉ ေယာက္ က်န္ရစ္ခဲ့ေလသည္။

သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts