ရသေဆာင္းပါးစုံ လူမ်ား၊ ရုုပ္ပုုံလႊာမ်ား ျငိမ္းခ်မ္းေအး

ေရႊရတု ေမြးေန႔ရွင္ တေယာက္ စိန္ေခၚေနရၿပီ

ၿငိမ္းခ်မ္းေအး
ဇႏၷဝါရီ ၂၉၊ ၂၀၁၄

 

အဆိုေတာ္ တူးတူး @ မင္းေက်ာ္သူ (၁၉၆၄-)
တူးတူး ၏ တကိုယ္ေတာ္ ပထမ ေတးစု “အဆင္သင့္ပဲေဟ့” ကက္ဆက္ တိပ္ေခြ မ်က္ႏွာဖံုး မွ ဓာတ္ပံု 
မွ်ေဝသူ – ေမာင္သူရညြန္႔

၁၉၈၄ ၾသဂုတ္ လ မွာ စတီရီယို ဂီတ ေလာကကို “အဆင္သင့္ပဲေဟ့” ေတးစု နဲ႔ စတင္ ဝင္ေရာက္ခဲ့သူ အဆိုေတာ္ တူးတူး ဟာ ဂီတ သက္ တမ္း ဆယ္စုႏွစ္ (၃) ခု ျဖတ္သန္းခဲ့ၿပီး ျဖစ္သလို ၃၀-ဇႏၷဝါရီ-၂၀၁၄ မွာလည္း ေရႊရတု ေမြးေန႔မဂၤလာ အခ်ိန္အခါ ေရာက္ အသက္ (၅၀) ျပည့္ မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

 

တူးတူး ဟာ Rock, Pop အမ်ိဳးအစား ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္၊ ႏိုင္ငံျခား သံစဥ္ မွီး သီခ်င္းမ်ားကို ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္ သီဆိုႏိုင္သူ အဆုိေက်ာ္ တဦးျဖစ္သလို ျမန္မာသံ ေရဒီယို သီခ်င္းမ်ားကိုလည္း ကၽြမ္းက်င္စြာ သီဆိုႏိုင္သူ ျဖစ္ပါတယ္။  ၁၉၈၀ ေႏွာင္း ၁၉၉၀ ဝန္းက်င္ အဆိုေတာ္မ်ား ကိုယ္တိုင္ သရုပ္ေဆာင္ၾကတဲ့ ဗမာ MTV ေတြ ေခတ္စားလာခ်ိန္မွာ တူးတူး ရဲ႕ လက္ေရြးစင္ သီခ်င္း ဗြီဒီယို သီခ်င္းေခြ “ကဗ်ာ” ဟာ အဲ့ဒီေခတ္ လူငယ္မ်ား အၾကား အင္မတန္ ေရပန္းစားခဲ့ပါတယ္။  ဒါ့အျပင္ တူးတူး ဟာ ေအာင္ျမင္တဲ့ ရုပ္ရွင္ေနာက္ခံသီခ်င္း မ်ားစြာကိုလည္း သီဆိုခဲ့ပါတယ္။

 

တူးတူး ရဲ႕ ဂီတ လမ္းခရီး အစ “အဆင္သင့္ပဲေဟ့” ေတးစု မွာ ေခါင္းစီးေတး Ready for Love သံစဥ္ကိုမွီး တဲ့ ကိုေနဝင္း၊ ကိုသန္းေဌး တို႔ စာသားဖြဲ႕ သီခ်င္း “အဆင္သင့္ပဲေဟ့” အပါအဝင္ ကိုရဲလြင္ ရဲ႕ “မုန္းခ်င္မုန္းလိုက္” (ခင္ေမာင္တိုး မူရင္းဆိုခဲ့)၊ ကိုဇာလ်န္း ရဲ႕ “ေနဝန္းနီေပၚထြက္ၿပီ”၊ သုခမိန္လိႈင္ ရဲ႕ “အတိတ္ျမက္ခင္းစိမ္းသို႔အလြမ္း”၊ ဝင္းမင္းေထြး ရဲ႕ “ခ်ိဳၿမိန္ဒုကၡ”၊ အကိုျဖစ္သူ ေတးေရး ခ်ိဳခ်ိဳ (မႏွစ္ မတ္- ၂၇-၂၀၁၃ တုန္းက ကြယ္လြန္ရွာသူ) ေရး “မင္းမရွိရင္” အစရွိတဲ့ ဗမာျပည္ရဲ႕ ဒိတ္ဒိတ္ၾကဲ ေတးေရး ဆရာ မ်ား ရဲ႕ ေတးသီခ်င္းေကာင္းမ်ား ကို သီဆိုရင္း အခ်ိန္တို အတြင္းမွာပဲ အမ်ား ပရိသတ္ အသိအမွတ္ျပဳမႈရ ေအာင္ျမင္လာခဲ့တယ္။

 

၁၉၈၅ ၾသဂုတ္ လ တကိုယ္ေတာ္ ဒုတိယ ေတးစု “မိဆိုး” ဆက္တိုက္ ထြက္ရွိလာခ်ိန္မွာေတာ့ ေတးေရးဆရာ စံသြင္ (နမၼတူ) စာသားေရး Title Song “မိဆိုး” ဟာ တျပည္လံုး အႏွံ႔ ‘ေပါက္’ သီခ်င္း ျဖစ္ခဲ့ရသလို ေနာင္ ဂီတဘဝ တေလွ်ာက္မွာလည္း “တူးတူး” နဲ႔ “မိဆိုး” ခြဲျခားမရသလို အထိ ျဖစ္ခဲ့ရတယ္။

 

၁၉၈၆ ႏွစ္ကုန္ ဒီဇင္ဘာ တတိယ ေတးစု “သူ” ထြက္ရွိခ်ိန္မွာေတာ့ တူးတူး ရဲ႕ ေအာင္ျမင္မႈ က အထြတ္အထိပ္ ကို ေရာက္လို႔ေနခဲ့ပါၿပီ။

 

Princess and the Photographer (1984) ဂ်ပန္ အခ်စ္ ရုပ္ရွင္ ဗမာျပည္မွာ ေခတ္စားေနခ်ိန္၊ ရုပ္ရွင္ ဇာတ္လမ္းပါ အဓိက ဇာတ္ဝင္ေတး “Friend” လူႀကိဳက္မ်ားေနခ်ိန္မွာ “Friend” ရဲ႕ သံစဥ္ကို ယူ တဲ့ ေတးေရး ဆရာ ညီညီသြင္ ရဲ႕ “သူငယ္ခ်င္းအတြက္” ဟာ “သူ” ေတးစု မွာ ပါရွိလာခဲ့ၿပီး Title Song “သူ” နဲ႔အတူ ၈၀ ေႏွာင္း လူငယ္ ပရိသတ္ ရဲ႕ အသည္းစြဲ သီခ်င္း ျဖစ္ခဲ့ရတယ္။

 

“သူငယ္ခ်င္းအတြက္” သီခ်င္းက ကက္ဆက္တိပ္ေခြ ဗားရွင္း မွာသာမက အဆိုေတာ္ တူးတူး ကိုယ္တိုင္ ရုပ္ရွင္မင္းသမီး ဇင္မာဦး နဲ႔ အတူ တြဲဖက္သရုပ္ေဆာင္ကာ ျမန္မာ့ရုပ္ျမင္သံၾကား မွာ ရိုက္ကူး ထုတ္လႊင့္ခဲ့တဲ MTV ကပါ ေအာင္ျမင္ခဲ့တာပါ။  အဲ့ဒီေခတ္ လူငယ္ အမ်ား ဇင္မာဦး က ဂစ္တာတီး သီခ်င္းဆိုေနတဲ့ တူးတူး ကို ထီးကေလး လာမိုး ေပးတာ အပါအဝင္ MTV သရုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြ ကို စြဲစြဲလမ္းလမ္း တီဗြီက လႊင့္တိုင္း ေစာင့္ၾကည့္ခဲ့ရတာပါပဲ။  တူးတူး ရဲ႕ ျမန္မာ့ရုပ္ျမင္သံၾကား က ၈၀ ေႏွာင္း၊ ၉၀ တဝိုက္ လႊင့္ ေတးဂီတ အစီအစဥ္ေတြ အားလံုး လိုလို ေအာင္ျမင္၊ လူၾကည့္မ်ားခဲ့ၾကပါတယ္။

 

အဲ့ဒီ တတိယေတးစု မွာပဲ ပါတဲ့ ေတးေရး စေနေက်ာ္ (Shells) ရဲ႕ ခံစားခ်က္ နာမည္ေက်ာ္ “အသည္းရက္စက္တယ္” ဟာလည္း ေအာင္ျမင္တဲ့ ‘ေပါက္’ သီခ်င္း တပုဒ္ပါပဲ။

 

ဒါေတြ အျပင္ အဲ့ဒီ အခ်ိန္ က လူငယ္ ေတးေရးဆရာ အသစ္ ဖိုးခြား (၂၅-ေမ-၂၀၁၂ ကြယ္လြန္) ရဲ႕ “ေကသရီ” ဟာ “သူ” ေတးစု မွာ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ သီခ်င္းေကာင္းေလး တပုဒ္ အျဖစ္ ထူးျခား လွပေနသလို တူးတူး ရဲ႕ ေရရွည္ က်န္ ဂႏၱဝင္ တြင္မယ့္ မွတ္တိုင္ သီခ်င္းလည္း ျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္။

ေကသရီ၊ သံစဥ္/စာသား – ဖိုးခြား၊ ေတးဆို – တူးတူး (၁၉၈၆)
ေတးစုပါ အျခား ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ သီခ်င္းေကာင္းေတြ ျဖစ္တဲ့ ေတးေရး ကိုခ်မ္းေအး ရဲ႕ “ခ်စ္ေသာျမန္မာျပည္”၊ အဆိုေတာ္ မြန္းေအာင္ ေရး “စိန္ေခၚေနၿပီ” တို႔ကိုလည္း ဂီတဝါသနာရွင္ ပရိသတ္ အမ်ား ႏွစ္သက္ သေဘာက်ခဲ့ၾကပါတယ္။
စိန္ေခၚေနၿပီ၊ သံစဥ္/စာသား – မြန္းေအာင္၊ ေတးဆို – တူးတူး (၁၉၈၆)

ဒီ ပထမ ေတးစု (၃) စု ထြက္ရွိၿပီးခ်ိန္မွာေတာ့ တူးတူး ဟာ ပရိသတ္ အခိုင္အမာ တည္ေဆာက္ၿပီး ျဖစ္သလို ေအာင္ျမင္မႈ ဟာလည္း ဆိုခဲ့တဲ့အတိုင္းပဲ အထြတ္အထိပ္ ေရာက္ေနပါၿပီ။

 

ဆက္လက္ထြက္ရွိခဲ့ၾကတဲ့ အၾကင္နာအၾကည့္ေတြရဲ႕အေၾကာင္း (၁၉၈၈)၊  ဥပကၡာအခ်စ္ (၁၉၈၉)၊ ကဗ်ာ (ဗြီဒီယိုသီခ်င္းေခြ) (Selection) (၁၉၉၀)၊ ရင္ခြင္အိုသစ္ (၁၉၉၁)၊ တျခမ္းပဲ့အသည္း (၁၉၉၂)၊ ေရာ့ခ္အက္ဆစ္ခ်ိဳ (၁၉၉၃)၊ ျပႆနာမရွိဘူး (၁၉၉၅)၊ ရုပ္ရွင္သီခ်င္းမ်ား ေတးစု (၁၉၉၅/၁၉၉၆)၊ အေကာင္းဆံုးေတးမ်ား (New Version) (၁၉၉၇) အစရွိတဲ့ ေတးစုေတြဟာ အခိုင္အမာ ရွိေနတဲ့ ပရိသတ္ အမ်ား ရဲ႕ အားေပးမႈ နဲ႔ အတူ တူးတူး ဟာ ေအာင္ျမင္မႈ လမ္းေၾကာင္း ကို ေရရွည္ ဆက္ေဖာက္ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။

 

ဂီတ သက္တမ္း အႏွစ္ (၂၀) ျပည့္ခ်ိန္ ၂၀၀၄ ခုႏွစ္မွာေတာ့ “အတိတ္ျမက္ခင္းစိမ္းမ်ားသို႔ … အလြမ္း” ဆိုကာ စင္တင္ ေတးဂီတ ေဖ်ာ္ေျဖပြဲ Concert ႀကီး တခု ကို ေအာင္ျမင္စြာ ျပဳလုပ္ႏိုင္ခဲ့တယ္။  ဂီတ ညီအစ္ကို ေမာင္ႏွမ အဆိုေတာ္မ်ား၊ အတီးပညာရွင္မ်ား စံုလင္စြာ ပါဝင္ခဲ့တယ္။  သူငယ္ခ်င္း ျဖစ္သူ ဂီတပညာရွင္ ထူးအိမ္သင္ မဆံုးခင္ ရက္ပိုင္း အလိုမွာ ေနာက္ဆံုး လာေရာက္ ပါဝင္ ေဖ်ာ္ေျဖသြားမႈ ပြဲ အျဖစ္လည္း ဂီတ ပရိသတ္မ်ား အၾကား အမွတ္ထင္ထင္ ရွိေနတယ္။

 

ဒီလို ေအာင္ျမင္မႈေတြ၊ မွတ္တိုင္ေတြ အထင္ကရ နဲ႔ သီခ်င္းေကာင္းေပါင္း ေျမာက္ျမားစြာ ကို အသက္သြင္း သီဆို ေပးခဲ့သူ အဆိုေတာ္ႀကီး တူးတူး ဟာ အခု ဂီတ သက္တမ္း (၃၀) ျပည့္ ျခင္း နဲ႔ အတူ အသက္ (၅၀) ေရႊရတု ေမြးေန႔ အထိမ္း အမွတ္ စင္တင္ ေတးဂီတ Live Concert ပြဲႀကီး ကို ေမြးေန႔မွာ ဂီတ ဘဝ အစ မွာကတည္းက မျပတ္ လက္တြဲလာခဲ့တဲ့ ဗမာျပည္ ရဲ႕ ဝါရင့္ Professional အတီးပညာရွင္ မ်ား ျဖစ္တဲ့ “The Aces (ေတးပန္းခ်ီ)” လူေဟာင္းမ်ား နဲ႔ အတူ တကြ ျပဳလုပ္ က်င္းပကာ ေမြးေန႔အခ်ိန္အခါ ကို ဂီတ နဲ႔၊ ဂီတ မိတ္ေဆြမ်ား နဲ႔၊ ဂီတခ်စ္သူ ပရိသတ္မ်ား နဲ႔ မဂၤလာ ရွိရွိ ျဖတ္သန္းမွာ ျဖစ္ပါတယ္။  ဒီပြဲမွာ ဧည့္သည္ အဆိုေတာ္မ်ား အေနနဲ႔ ဗစ္တာခင္ညိဳ၊ ခိုင္ထူး ၊ အက္စ္ကဲနက္၊ ခ်စ္ေကာင္း၊ စံုတြဲ အဆို ေဟမာေနဝင္း၊ ေကာ္နီ တို႔လည္း ပါဝင္မွာ ျဖစ္တယ္။

 

ဂီတ ခ်စ္သူ ဝါသနာရွင္ မ်ားကလည္း စင္ေပၚမွာ မျမင္မေတြ႕ရတာ ၾကာၿပီ ျဖစ္တဲ့ Aces လူေဟာင္းႀကီး မ်ား နဲ႔ အဆိုေတာ္ တူးတူး အပါအဝင္ အဆိုေတာ္ လူေဟာင္းႀကီးမ်ားကို အသစ္တဖန္ အတူတကြ အားေပးႏိုင္မွာ ျဖစ္တဲ့ အတြက္ ဒီပြဲ ကို အထူးေမွ်ာ္လင့္ ေနၾကတယ္။  နယ္က ဂီတမိတ္ေဆြ တခ်ိဳ႕ဆိုရင္ ဒီပြဲ အတြက္ သက္သက္ ရန္ကုန္ ဆင္းဖို႔ စီစဥ္ထားၾကတယ္။

 

ဒီလို ကာယကံရွင္ အတြက္ေကာ၊ ပါဝင္သူေတြ အားလံုးအတြက္ေကာ၊ ပရိသတ္ အတြက္ ပါ အဓိပၸာယ္ ျပည့္ဝ တန္ဖိုးထားရတဲ့ ဂီတပြဲ အေၾကာင္းကို အဆိုေတာ္ တူးတူး က ၿပီးခဲ့တဲ့ (၂၀) ရက္ေန႔ တုန္းက စာနယ္ဇင္း အသိေပးပြဲ ယုဇနဂါးဒင္းမွာ ျပဳလုပ္ မီဒီယာ ကို ႀကိဳတင္ အသိေပး၊ သတင္းအခ်က္အလက္ ျပည့္ျပည့္စံုစံု ထုတ္ျပန္ခဲ့တယ္။  ဒါကို မမွားရ၊ မလြဲရရင္ မေနႏိုင္တဲ့ ဗမာ့စာနယ္ဇင္း ထံုးစံ အတိုင္း သတင္းစာ၊ ဂ်ာနယ္ ေတြ မွာ ျပန္လည္ တင္ျပရာမွာ တလြဲေတြ ေရးၾကတယ္လို႔ သိရတယ္။

 

ဧည့္သည္ အဆို ရွင္ စာရင္း မွာ တကယ္ ပါဝင္မယ့္ ခိုင္ထူး နာမည္ ကို ဘယ္ဂ်ာနယ္ က မွ မေဖာ္တာမ်ိဳး၊ မပါတဲ့ အျခား အဆိုေတာ္ နာမည္ကို မဆီမဆိုင္ ထည့္္တာမ်ိဳး လုပ္လို႔ အခု ကာယကံရွင္ တူးတူး အပါအဝင္ သက္ဆိုင္သူမ်ား စိတ္ ကသိကေအာက္ ျဖစ္ေနရတယ္။  အဆိုးဆံုး ကေတာ့ ဂ်ာနယ္တေစာင္က မီဒီယာ ေတြ႕ဆံုပြဲမွာ  တူးတူး ပါးစပ္က လံုးဝ မေျပာခဲ့တဲ့ စကားေတြ ကို သူတို႔ စိတ္ကူး နဲ႔ သူတို႔ ဖန္တီး ဇာတ္လမ္းဆင္ ထည့္ထားေသးတယ္လို႔ ဆိုတယ္။

 

(အထက္မွာ ဆိုခဲ့သလို) အဖက္ဖက္က အႏွစ္သာရ ရွိလွတဲ့ ဒီပြဲကို အဆိုပါ ဂ်ာနယ္ ရဲ႕ ပံုေဖာ္ ေရးသားခ်က္ က “Facebook မွာ ပရိသတ္ေတြက ပဲြလုပ္ပါ ဆိုလို႔၊ သူတို႔ ေျမွာက္ေပးလို႔ လုပ္လိုက္ရတာပါ” ပါတဲ့။

 

စာနယ္ဇင္း ေတြ႕ဆံုပြဲ မွာ တူးတူး တကယ္ ဆိုခဲ့တဲ့ သေဘာ က “က်ေနာ့္ Facebook Page မွာ ပရိသတ္ ေတြကို ေရႊရတု ေမြးေန႔ ရက္မွာ ပြဲေလးတခု လုပ္ဖို႔ စိတ္ကူးေနပါတယ္၊ ဘယ္လို သေဘာရသလဲ ေမး တင္လိုက္ေတာ့ ပရိသတ္ အမ်ား အျပား က ပြဲလုပ္ဖို႔ အားေပးၾကတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ အားတက္သြားတယ္၊ အဲဒီထဲမွာ တေယာက္က ေတာ့ ‘Facebook က လူေတြကို မယံုပါနဲ႔ ၊သူတို႔က လာမယ္ဆိုၿပီး တကယ္ပဲြလုပ္ရင္ ေရာက္လာၾကမွာမဟုတ္ဘူး ၊ ကိုယ္ကလည္း အသက္ႀကီးၿပီ ၊ အခုေခတ္က တင္းတယ္ တင္းတယ္ ဆိုတာမ်ိဳးမွ အားေပးၾကတာ၊ ေအးေအးေနပါဗ်ာ” လို႔ မွတ္ခ်က္ျပဳတယ္၊ မွတ္ခ်က္ ျပဳသူက ေစတနာ ေရွ႕ထား၊ တကယ္ စိုးရိမ္လို႔ တားတာ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ေပမယ့္ ဒီ မွတ္ခ်က္ က က်ေနာ့္ ကို ဒီပြဲ လုပ္ျဖစ္ေအာင္ ပိုလို႔ တြန္းအားေပးသလို ျဖစ္သြားတယ္၊ လုပ္ျဖစ္ေအာင္ ပိုႀကိဳးစားခဲ့တယ္” ဆိုတဲ့ သေဘာ သာ ေျပာခဲ့ျခင္းျဖစ္တယ္။

 

ဒါကို စာနယ္ဇင္း ရဲ႕ ရိုက္ခ်က္ ေျပာေပါက္ က အထက္မွာ ဆိုခဲ့သလို သူမ်ား ေျမွာက္ေပးလို႔ ခပ္ေပါေပါ၊ ကျမင္းေၾကာထ လုပ္သလိုမ်ိဳး ပံုေဖာ္ခဲ့တယ္။  ခု ကေလးမ်ား ဆိုတဲ့ ေခတ္ဘန္းစကား နဲ႔ဆိုရရင္ “ဆိုးခ်က္ က ၉ ေလာက္” ရွိတယ္။

 

ကာယကံရွင္ တူးတူး တေယာက္လည္း အခုလို မဂၤလာယူရမယ့္ အခ်ိန္ မွာ ဒီလို စာနယ္ဇင္း အမွားေတြ၊ ကေမာက္ကမ၊ ကျပက္ကေခ်ာ္ လုပ္မႈေတြေၾကာင့္ သက္သက္မဲ့ စိတ္ အေႏွာင့္အယွက္ ျဖစ္ စိတ္ညစ္ေနရတယ္။

 

ဗမာ့စာနယ္ဇင္း ရဲ႕ အဆင့္အတန္း၊ အရည္အခ်င္း ကို ေဆာင္းပါးမ်ားမွာ အလ်ဥ္းသင့္သလို ေထာက္ျပ ေဆြးေႏြး ဖူးခဲ့တယ္။  ဒီလို အခ်က္အလက္ အမွား၊ တင္ျပပံု အမွား ကေန က်င့္ဝတ္ သိကၡာ ေစာင့္ထိန္းမႈ မရွိတဲ့ သီလက်င့္ဝတ္ အမွားအထိ အမွားမ်ားစြာဟာ စာနယ္ဇင္းမွာ အေၾကာင္းအရာ ေသးေသး၊ ႀကီးႀကီး အျမဲမျပတ္ ေတြ႕ေနရေတာ့ စိတ္ပ်က္မိတယ္၊ ဗမာျပည္ အနာဂတ္ အတြက္ အားေလ်ာ့ရတယ္။  စာနယ္ဇင္းဆိုတာဟာ တိုင္းျပည္ ရဲ႕ ေရွ႕ေဆာင္ လမ္းျပ ျဖစ္တဲ့ အတြက္ အရာရာမွာ ဆင္ျခင္ သတိျပဳ က်င့္ဝတ္ ေစာင့္ထိန္း၊ အမွားကင္းေအာင္ အခုထက္ ပို ႀကိဳးစားသင့္တယ္။

 

ဗမာ့ စာနယ္ဇင္း က အေတြ႕အၾကံဳ ပညာရွိ လူႀကီးမ်ား၊ စာနယ္ဇင္းေကာင္စီ အစရွိတဲ့ တာဝန္ရွိ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား ဟာ စာနယ္ဇင္းေလာက အဆင့္အတန္း ျမင့္၊ သိကၡာ ရွိေစဖို႔ရာအတြက္ ေဆြးေႏြးပြဲ၊ ႏွီးေႏွာဖလွယ္ပြဲေတြ အမ်ားအျပား လုပ္သင့္လွတယ္၊ မီဒီယာ ေလာကသား လူငယ္မ်ားအတြက္လည္း ပညာ၊ ဗဟုသုတ နဲ႔ စာနယ္ဇင္ အတတ္၊ က်င့္ဝတ္ တိုးပြား ခိုင္ျမဲေအာင္ ပညာေပးမႈ သင္တန္းေတြ ပိုမို စီစဥ္ ေဆာင္ရြက္ေပးသင့္လွတယ္။  လစဥ္ (သို႔မဟုတ္) ၃ လပတ္၊ ၆ လပတ္ တခါ စာနယ္ဇင္း ရဲ႕ အရည္အေသြး နဲ႔ က်င့္ဝတ္သိကၡာကို ေစာင့္ၾကည့္ အကဲျဖတ္၊ စစ္တမ္း ေဖာ္ထုတ္တင္ျပတဲ့ မီဒီယာ ေစာင့္ၾကည့္ေရး အဖြဲ႕တဖြဲ႕ လည္း ဗမာ့စာနယ္ဇင္းေကာင္စီ အေနနဲ႔ ဖြဲ႕စည္းသင့္တယ္။

 

ဒီလို ေတြ မရွိေတာ့ မမွားသင့္တဲ့ အမွားေတြ၊ မွားေနက် အမွားေတြ၊ မျဖစ္သင့္တဲ့ က်င့္ဝတ္ မဲ့မႈေတြ က အျမဲျဖစ္ေန၊ မွားေန၊ အမွားမ်ားသာ တည္တံ့၊ ေရရွည္သေဘာေဆာင္ အျမစ္တြယ္ ေနရတယ္။

 

မီဒီယာ ဆိုတာ တိုင္းျပည္ကိုယ္စား၊ ျပည္သူလူထု ကိုယ္စား တိုင္းျပည္ ရဲ႕ ျဖစ္ရပ္ေတြ၊ အစိုးရ အပါအဝင္ အဖြဲ႕အစည္း အားလံုး၊ က႑ ေပါင္းစံု ကို ေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာ ေဝဖန္ သံုးသပ္ ဆန္းစစ္ ရတဲ့ Watch Dog ပဲ။  Watchdog Journalism ဆိုတာ Investigative Journalism အခန္းက႑ ရဲ႕ အဓိက အေရးပါတဲ့ အေၾကာင္းႀကီး တခုပဲ။  ဒါေပမယ့္ ဗမာ့စာနယ္ဇင္း နဲ႔ ဗမာ့ စာနယ္ဇင္း သမားမ်ား ရဲ႕ အသိ၊ ပညာ၊ က်င့္ဝတ္၊ သီလ က်န္းမာေရး က စနစ္ဆိုးဒဏ္ခံရင္း ခ်ိဳ႕ယြင္း ပ်က္စီးခဲ့ရေတာ့ ဒီ Watch Dog ကိုပဲ ျပန္လည္ တည့္မတ္ မွန္ကန္၊ အရည္အခ်င္းမီေအာင္ ျပဳလုပ္ေပးဖို႔ အေရး နဲ႔ သူ႔ကို ျပန္ အရည္အခ်င္း အကဲျဖတ္ ေစာင့္ၾကည့္ဖို႔ အေရးက အင္မတန္ အေရးတႀကီး လုိအပ္လွတယ္။

 

ဒီသေဘာ ကို ဗမာ့စာနယ္ဇင္း က အထင္ကရ ပုဂၢိဳလ္ ဆရာႀကီးမ်ား၊ ၾသဇာ စူးသူမ်ား အေလးအနက္ ထားသင့္လွတယ္၊ အျမန္ အေျဖ ရွာသင့္တယ္။

 

ဒီကိစၥ အေျဖ မရွာႏိုင္၊ မတည့္မတ္ ႏိုင္၊ ဗမာ့ စာနယ္ဇင္း အရည္အေသြး နဲ႔ စာရိတၱာ ေရခ်ိန္ မျမင့္ ႏိုင္ သေရြ႕ေတာ့ အခုလို အမွားမ်ားက အေသး၊ အႀကီး ပံုစံမ်ိဳးစံု၊ လူတဦး တေယာက္ အက်ိဳး ကို ထိခိုက္ မႈ ကေန တိုင္းျပည္ နဲ႔ လူ႔အဖြဲ႕အစည္း တခုလံုး ကို ထိခိုက္ႏိုင္စြမ္းတဲ့ အထိ ထိေရာက္မႈ အား အစံု နဲ႔ ျမင္ေန၊ ေတြ႕ေန၊ ၾကားေနရဦးမွာျဖစ္တယ္။  အရင္ တခါ ေဆာင္းပါးမွာ ဆိုခဲ့သလို “မထူးဆန္းတဲ့ အမွားမ်ား” ဟာ ဗမာ့စာနယ္ဇင္းမွာ တြင္က်ယ္ေနဦးမွာ ျဖစ္တယ္။

 

ဒီလို သေဘာမ်ားေၾကာင့္ အခု လတ္တေလာ စာနယ္ဇင္း မီဒီယာ ရဲ႕ တလြဲတေခ်ာ္ လုပ္မႈ ဒဏ္ ခံလိုက္ရတဲ့ ေရႊရတု ေမြးေန႔ရွင္ အဆိုေတာ္ တူးတူး တေယာက္ သူ႔ ရဲ႕ ပုဂၢလိက ကိုယ္ပိုင္ မီဒီယာ လူမႈကြန္ရက္ စာမ်က္ႏွာမွာ စာနယ္ဇင္း ရဲ႕ အမွားမ်ား ကို စိတ္ပ်က္လက္ပ်က္ ဖြင့္ဟရင္း သူဟာ စာနယ္ဇင္း ေရးသလို သူမ်ား ေျမွာက္ေပးတိုင္း လုပ္တဲ့ သူ မဟုတ္ေၾကာင္း၊ “ကိုယ့္ ပရိသတ္ ကို ကိုယ္ ယံုၾကည္လို႔ ဒီပြဲျဖစ္ေအာင္ ျပဳလုပ္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း” ဖြင့္ဟ ထုတ္ေဖာ္ စိန္ေခၚေနရပါၿပီ..။

 

တူးတူး ရဲ႕ ဂီတပြဲ ေအာင္ျမင္ပါေစ..၊

 

Aces လူေဟာင္းမ်ား နဲ႔ပဲ တီးခတ္ ကာ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ အေခြသစ္ ထုတ္ဖို႔ စီစဥ္ေနတာလည္း အထေျမာက္ ေအာင္ျမင္ပါေစ..၊

 

ေမြးေန႔ ေပါင္းေျမာက္ျမားစြာကိုလည္း ခ်စ္တဲ့ မိသားစု၊ ခ်စ္တဲ့ ဂီတ၊ ခ်စ္တဲ့ ပရိသတ္ နဲ႔ အတူ ဆက္လက္ ခ်ီတက္ ျဖတ္သန္းႏိုင္ပါေစ..၊

 

ဗမာ့ စာနယ္ဇင္း ရဲ႕ တလြဲတေခ်ာ္ ကဖ်က္ယဖ်က္ လုပ္မႈမ်ိဳးေတြလည္း ေနာင္မွာ မၾကံဳေတြ႕ရပါေစနဲ႔..၊

 

… အစရွိသလို ေမြးေန႔ရွင္ တူးတူး အတြက္ ဆုမြန္ေကာင္း ေတာင္းေပးရင္း ဗမာ့စာနယ္ဇင္း ပကတိ ျမင္ကြင္း တေစ့တေစာင္းကိုလည္း ပူးတြဲ ေဆြးေႏြး၊ အေၾကာင္းသင့္တုန္း ထပ္မံ ေရးသားတင္ျပကာ ဗမာ့ စာနယ္ဇင္း က်န္းမာေစေၾကာင္းလည္း ဆုေတာင္းလိုက္ခ်င္ပါတယ္။

ၿငိမ္းခ်မ္းေအး
ဇႏၷဝါရီ ၂၉၊ ၂၀၁၄

သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts