ရသေဆာင္းပါးစုံ အရွင္ဉာဏိက

အသက္နဲ႔ ထပ္တူ

အရွင္ၪာဏိကာဘိဝံသ (ကာလီဖုုိးနီးယား တကၠသုုိလ္)

ေဖေဖာ္၀ါရီ ၂၇၊ ၂၀၁၃

 

သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ = တရားအလွဴသည္ အလွဴအားလုုံးကုုိ ေအာင္ႏုုိင္၏။ (ဗုုဒၶ)

 

မေန႔ကပဲ ျမန္မာ့ရုုိးရာထမနဲပြဲနဲ႔ ကုုိယ့္ရဲ့ေမြးေန႔ပြဲကုုိ ေပါင္းၿပီးျပဳလုုပ္ခဲ့တယ္။ ရင္းႏွီးၾကည္ရႊင္ ခ်စ္ခင္သူမ်ား စုုေပါင္းျပဳလုုပ္တဲ့ပြဲမုုိ႔ ပရိတ္ သတ္မ်ား စည္စည္ကားကားပါပဲ။ စုုေပါင္းကာ ကုုသုုိလ္ပါဝင္သူေတြကလည္း ေစတနာသဒၶါထက္သန္စြာ။ ထမနဲပြဲအလွဴမွာ အနီးေန အေဝးေနသူေတြ၊ လုုပ္အားဒါနျပဳၾကတဲ့ လူငယ္လူရြယ္ေတြ စားေသာက္ဖြယ္အမ်ိဳးမ်ိဳးကုုိ မပန္းႏုုိင္စြာ ကုုိယ္တုုိင္ခ်က္ျပဳတ္ကာ လွဴဒါန္း ၾကသူေတြ၊ ျပန္ၾကည့္စရာ မလုုိေလာက္ေအာင္ကုုိပဲ သန္႔ရွင္းေရးကစလုုိ႔ ပစၥည္းပစၥယအသုုံးေဆာင္မ်ား ေနရာတက်ျဖစ္ေအာင္ သိမ္း ဆည္းၾကသူေတြ၊ ရပ္နီးရပ္ေဝးကေနလာေရာက္ၾကသူေတြ၊ အားလုုံးရဲ့ ေပါင္းစုုအားနဲ႔ ပြဲတစ္ပြဲေအာင္ျမင္စြာ က်င္းပၿပီစီးသြားခဲ့ပါတယ္။ ဒီအတြက္ ဝမ္းေျမာကဝ္ မ္းသာျဖစ္ရသလုုိ အားလုုံးကုုိ ေက်းဇူးတင္ရပါတယ္။

 

ပြဲေန႔အခမ္းအနားမွာ ဓမၼာနႏၵဆရာေတာ္ ဦးေဇာတာလကၤာရကုုိ ေမြးေန႔ရွင္ႏွင့္တကြ ေရာက္လာၾကတဲ့ပရိတ္သတ္မ်ားပါ ကုုသိုုလ္တ ရားတုုိးပြားေစရန္ ၾသဝါဒတရားေတာ္မိန္႔ၾကားေပးဖုုိ႔ ေလွ်ာက္ထားခဲ့တယ္။ ၾသဝါဒတရားစကား မိန္႔ၾကားေပးဖ႔ုုိ ႀကိဳတင္မေလွ်ာက္ထားခဲ့ပါဘူး။ ဆရာေတာ့္စိတ္ထဲ ရုုတ္တရက္ေပၚ လာတဲ့ ၾသဝါဒတရားျဖစ္ေပမယ့္ ျမန္မာ့ရုုိးရာထမနဲပြဲ အေၾကာင္းေရာ ေမြးေန႔ဆုုိင္ရာအတြက္ပါ ျပည့္ ျပည့္စုုံစုုံ ေဟာေျပာခ်ီးျမွင့္ပါတယ္။

 

ထမနဲပြဲရဲ့ အႏွစ္သာရ၊ ထမနဲထုုိးရာမွာ ပါဝင္တဲ့ ေကာက္ညွင္းဆန္၊ ေျမပဲ၊ အုုန္းသီး၊ ႏွမ္း၊ ဆီ စတဲ့ အခ်ိဳးအစားကုုိ ဖြဲ႔သီထားတဲ့ မာန္လည္ဆရာေတာ္ႀကီးလကၤာကုုိပါ ရြတ္ဆိုုရွင္းျပပါတယ္။ ေမြးေန႔နဲ႔ စပ္ၿပီးေတာ့လည္း မဟာဂႏၶာရုုံဆရာေတာ္ႀကီးရဲ့ ကုုသုုုုိလ္ ပညာ ခန္႔က်န္းသာ၍ ဥစၥာတန္ခုုိးတမ်ိဳးမ်ိဳးမွ အက်ိဳးမထြက္ ထုုိေန႔တြက္ သက္သက္ဝမ္းနည္းဖြယ္ဆုုိတဲ့ လကၤာလာ မိန္႔ၾကားခ်က္နဲ႔အညီ ႏွစ္ တစ္ ႏွစ္ အတြင္း ကုုသုုိလ္ေရး ပညာေရး က်န္းမာေရး စိတ္စြမ္းအားတန္ခုုိးေတြ တုုိးတက္ေအာင္ျပဳလုုပ္ဖုုိ႔ ခ်ီးျမွင့္ေျပာၾကားပါတယ္။ ဗဟုုသုုတတုုိးပြားဖြယ္၊ မွတ္သားလုုိက္နာဖြယ္ တရားစကားေတာ္ပါပဲ။

 

ဆရာေတာ္မိန္႔ၾကားအၿပီးမွာ (၁၅) မိနစ္ေလာက္ အခ်ိန္ရွိေနေသးတာန႔ဲ ထမနဲပြဲနဲ႔ ေမြးေန႔ပြဲကုုိ လာေရာက္ၾကသူေတြကုုိ အိမ္ျပန္ လက္ ေဆာင္အျဖစ္ တစ္ေယာက္ကုုိထမနဲတစ္ထုုပ္စီ လက္ေဆာင္ေပး ပါမယ္။ ဒီထက္ပုုိမုုိေကာင္းမြန္တဲ့ လက္ေဆာင္ျပန္ကုုိလည္းေပးပါဦးမယ္လုုိ႔ နိဒါန္းခ်ီၿပီး တရားလက္ ေဆာင္ အနည္းငယ္ကုုိ ေမြးေန႔ျပန္လက္ေဆာင္အေန ေျပာေပးျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။

 

အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ ထမနဲပြဲနဲ႔ေမြးေန႔ပြဲကုုိ ကုုိယ္တုုိင္မလာေရာက္ႏုုိင္ၾကေပမယ့္ အခ်ဳိ႕က ထမနဲပြဲအတြက္၊ အခ်ဳိ႕ကေတာ့ ေမြးေန႔ ရွင္အတြက္ပါဆုုိၿပီး စာတုုိက္ကေန တကူးတက မွတ္မွတ္ရရကုုိပဲ လွန္းလွဴၾကသူေတြလည္း ေတာ္ေတာ္မ်ားပါတယ္။ သူတုုိ႔ေတြအတြက္ ထမနဲလက္ေဆာင္ မေပးႏုုိင္ေပမယ့္ တရားလက္ေဆာင္ကုုိေတာ့ ျပန္လည္ေပးဦးမွပဲလုုိ႔ အေတြးေပၚလာမိတာေၾကာင့္ မေန႔က ေမြးေန႔ ပြဲမွာေျပာျဖစ္ခဲ့တဲ့ လက္ေဆာင္ျပန္စကားကုုိ မွတ္မိသေလာက္ စာနဲ႔ေရးကာ ေပးလုုိက္ပါတယ္။

 

ထမနဲပြဲနဲ႔ ေမြးေန႔ပြဲကုုိ လာေရာက္ၾကတဲ့အတြက္ ဝမ္းေျမာက္မိပါတယ္။ တကယ္တမ္း လုုပ္ခ်င္တာက ရုုိးရာထမနဲပြဲသက္သက္ပါ။ သုုိ႔ေပမယ့္ ကုုိယ့္ေမြးခဲ့တဲ့ ေမြးလနဲ႔လည္း တုုိက္ဆုုိင္ ေနတာနဲ႔ ဖိတ္စာမွာ ေမြးေန႔ပြဲကုုိပါ နာမည္တပ္လုုိက္တာပါ။ ေမြးေန႔နဲ႔စပ္ၿပီး ကုုသိုုလ္တစ္ခုုခုု ကုုိလုုပ္ျဖစ္ေအာင္ရယ္၊ ကုုိယ့္ ကုုိယ္လူ႔ေလာကထဲေရာက္ေအာင္ ေမြးေကြ်းေစာင့္ေရွာက္ၾက၊ ေလာကအလယ္ မ်က္ႏွာမငယ္ရေလ ေအာင္ သြန္သင္ျပသၾကေလတဲ့ ဆရာသမားမ်ားနဲ႔ အျခားအျခားေက်းဇူးရွိသူမ်ားရဲ့ ဂုုဏ္ကုုိအမွတ္တရ ျဖစ္ေနေစဖုုိ႔၊ အသက္ႀကီးရင့္မႈေနာက္မွာ ဂုုဏ္ႀကီးရင့္မႈပါ အတူတြဲပါလာေစရန္လုုိတယ္ဆုုိတာ မေမ့ ေစဖုုိ႔ ရည္ရြယမ္ ႈလည္းပါပါတယ္။

 

ထမနဲပြဲအေၾကာင္းနဲ႔ ေမြးေန႔ပြဲအေၾကာင္းကုုိ ဓမၼာနႏၵဆရာေတာ္က ျပည့္ုုျပည့္စုုံစုုံမိန္႔ၾကားသြားလုုိ႔ ဗဟုု သုုတတုုိးပြားရသလုုိ ပရိတ္သတ္ေရာ၊ ေမြးေန႔ရွင္ကုုိပါ ကုုသိုု္လ္တရားလည္း တုုိးပြားေစပါတယ္။

 

ဆရာေတာ္ေဟာၾကားသြားသလုုိပါပဲ။ ထမနဲဆုုိတာ ပါဝင္သင့္တဲ့အရာေတြ သူ႔အခ်ိဳးက်ပါဝင္ပါမွ အရသာရွိၿပီးေကာင္းမြန္မွာျဖစ္ပါ တယ္။ ဒါတင္မက ထမနဲေကာင္းေကာင္းတစ္ခုုျဖစ္လာေစဖုုိ႔ လုုံ႔လဝီရိယကုုိလည္း စုုိက္ထုုတ္ၾကရပါတယ္။ ထမနဲပြဲဆုုိတာက ညီညြတ္ ျခင္းအင္အားနဲ႔ မိသားစုုစိတ္ဓာတ္၊ အမ်ိဳးသားေရးစိတ္ဓာတ္ကုုိ ထင္ဟပ္ျပသတဲ့ ရုုိးရာအစားစာတစ္ခုုလည္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဦးဇင္းတုုိ႔သာသနာမွာလည္း ထမနဲနဲ႔အလားတူပါပဲ။ ဆရာေတြက ဆရာ့တာဝန္၊ ဒကာေတြက ဒကာ့တာဝန္၊ ပါဝင္ရမည့္တာဝန္ေတြ အခ်ိဳးတက်ပါဝင္ပါမွ ဒီသာသနာက ဆက္လက္ရွည္ ၾကာ တည္တံ့ႏုုိင္မွာ။ သာသနာနဲ႔စပ္တဲ့ ဓမၼရသလည္းေပၚလြင္ႏုုိင္မွာပါ။ အခ်ိဳးတက် သာမန္ပါဝင္ေစရုုံမွ်မက သာသနာနဲ႔စပ္တဲ့အလုုပ္ေတြလုုပ္ၾကရမွာ ညီညီညာညာနဲ႔ ဇြဲလုုံ႔လကုုိလည္း အားကုုန္စုုိက္ထုုတ္ၿပီးလုုပ္ၾကပါမွ တကယ့္စစ္မွန္ေကာင္းမြန္တဲ႔ သာသနာ့ရသ ဓမၼရသက ထြက္လာမွာပါ။

 

ဘာသာသာသနာနဲ႔ ဆက္စပ္လာလ်င္ သာသနာတြင္းမွာေနထုုိင္ၾကတဲ့ ဆရာေတြခ်ည္း သီးသန္႔လုုပ္ လုုိ႔ မရႏုုိင္သလုုိ ဒကာဒကာမေတြခ်ည္းသက္သက္ဆုုိလ်င္လည္း သာသနာရဲ့အသက္ ဘယ္လုုိမွရွည္ ေအာင္ ဆက္ႏုုိင္မယ္ မဟုုတ္ပါဘူးး။ ဆရာေကာ ဒကာပါ စုုေပါင္းညီညာစြာ လုုပ္ေဆာင္ၾကပါမွ ျဖစ္ႏုုိင္မွာပါ။ အခ်ိဳးတက် ဇြဲလုုံ႔နဲ႔ညီညီညာညာထုုိးေတာ့ ေကာင္းမြန္အရသာရွိတဲ့ ထမနဲစားရသလုုိ ညီညီညာညာ သာသနာနဲ႔ဆုုိင္ရာ အလုုပ္ေတြကုုိလုုပ္ေဆာင္ၾကပါမွ မွန္ကန္ေကာင္းမြန္တဲ့ တရားအရ သာ စစ္စစ္ကုုိလည္း စားသုုံးခြင့္ရၾကမွာပါ။ ခုုလုုိထမနဲပြဲနဲ႔ ေမြးေန႔ပြဲေလးျဖစ္လာဖုုိ႔ကုုိပင္လ်င္ ဒကာ

 

ဒကာမေတြရဲ့ ခြန္အားေတြ အမ်ားႀကီးပါဝင္ေနပါတယ္။ ရုုပ္ပုုိင္းဆုုိင္ရာခြန္အားေတြေရာ၊ နာမ္ပုုိင္း ဆုုိင္ရာခြန္အားေတြေရာေပါ့။ ဒီေတာ့ လက္ေဆာင္ျပန္ ထမနဲထဲမွာ ဆန္ ဆီ ဆား အုုန္းသီးနဲ႔ ႏွမ္း ေျမပဲ စတာေတြတင္မက ဆရာဒကာညီညြတ္မႈ အဆာပလာေတြပါ ညီညြတ္မွ်တစြာ ေရာေႏွာၿပီးပါဝင္ေန တယ္လုုိ႔ မွတ္လုုိက္ေပါ့။

 

ေမြးေန႔နဲ႔စပ္ၿပီး ေျပာရမယ္ဆုုိင္လ်င္ေတာ့ ေစာေစာကဆရာေတာ္မိန္႔ၾကားသြားတဲ့ ဂႏၶာရုုံဆရာေတာ္ ႀကီးရဲ့ စကားေလးလည္း အလြန္မွတ္သားဖြယ္ေကာင္းပါတယ္။ ဒီနဲ႔အလားတူပါပဲ။ တိပိဋကဓရ ေယာ ဆရာေတာ္ရဲ့ စကားေလးလည္း မွတ္သားဖုုိ႔ေကာင္းပါတယ္။

 

ေယာဆရာေတာ္က-တစ္ႏွစ္တစ္ခါ ေမြးေန႔ပါ လူမွာေခၚရုုိးရွိ၊ အသက္သိကၡာ ႀကီးစရာ လူမွာ ႏွစ္မ်ိဳးရွိ၊ အသက္ႀကီးရုုံ အားမစုုံ အကုုန္ေၾကာက္ရ၏၊ အသိမၾကြယ္ အက်င့္ကြယ္ အုုိပယ္ျဖစ္သြား၏၊ အက်င့္ သိကၡာ ႀကီးမွသာ မွန္စြာစိတ္ေအး၏၊ ႀကီးေလလွေလ ေအးျမေပ လူေတြခ်စ္ၾက၏၊ ေမြးေန႔မဂၤလာ ရတနာ ေကာင္းစြာရေအာင္ျဖည-့္ တဲ့။

 

လူမွာ ႀကီးစရာက ႏွစ္မ်ိဳးရွိတယ္။ အသက္ႀကီးျခင္းနဲ႔ ဂုုဏ္ႀကီးျခင္း။ ဒီႀကီးျခင္းႏွစ္မ်ိဳးမွာ အသက္ႀကီး ျခင္းကေတာ့ အထူးတလည္လုုပ္ေနဖုုိ႔ မလုုိတဲ့ႀကီးျခင္းမ်ိဳး။ ခုုဆုုိရင္ကုုိပဲ ေမြးေန႔ရွင္ကုုိယ္တုုိင္ပင္လ်င္ ေတာ္ေတာ္ေလးႀကီးရင့္လာၿပီ။ ဒါေပမယ့္ ရင္းႏွီးသူေတြက အသက္ ဘယ္ေလာက္ရွိၿပီလဲလုုိ႔ေမးေလ တုုိင္း ခုုမွငယ္ငယ္ေလးပဲ ရွိပါေသးတယ္။ အသက္ငါးဆယ္ျပည့္ဖုုိ႔ စကၠန္႔ေပါင္း၊ မိနစ္ေပါင္း အမ်ားႀကီး လုုိပါေသးတယ္လုုိ႔ ျပန္ေျပာေနက်။ ဟုုတ္တယ္ေလ။ စကၠန္႔ေပါင္း မိနစ္ေပါင္းရယ္လုုိ႔ေျပာပါမွ။ ဒီလုုိမွ မဟုုတ္ပဲ ႏွစ္ကုုိသာေျပာရမယ္ဆုုိလ်င္ ငါးဆယ္က ခုုပဲျပည့္လုုလုု မဟုုတ္လား။

 

ဒါေပမယ့္ အသက္ဆတုုိ ာ စကားအရသာ လွည့္စားၿပီးေျပာလုုိ႔ ရေကာင္းရမယ္။ တကယ့္အရွိတရား ဆုုိတာက လွည့္စားလုုိ႔ရေကာင္းတာမ်ိဳးမွ မဟုုတ္တာ။ ခုုဆုုိလ်င္ကုုိပဲ ဇရာရဲ့လကၡဏာေတြက ခႏၶာ ကုုိယ္မွာ ေနရာအႏွံ႔ ေတာ္ေတာ္ပင္ ထင္ရွားလာေနၿပီေလ။ စုုိက္ထားရတဲ့သြား။ ကူထားရတဲ့ မ်က္မွန္။ စားေနရတဲ့ေဆးေတြက ဒီႏၶာကုုိယ္ ေဆြးေျမ့ေနၿပီဆုုိတာ အခ်က္ျပေနတဲ့ အမွတ္အသားမ်ားပဲ မဟုုတ္လား။ ထိကနဲဆုုိ ပြန္းလြယ္ရွလြယ္၊ စိမ့္ကနဲဆုုိ ဖ်ားလြယ္နာလြယ္၊ ငယ္စဥ္ကလုုိ ဒီခႏၶာကုုိယ္က ခံႏုုိင္ရည္စြမ္းရည္မ်ိဳး မရွိေတာ့ဘူးေလ။ အသက္အရြယ္ဆုုိတာ ေမြးၿပီးခ်ိန္ကစလုုိ႔ သူ႔အလုုိလုုိသာ မွန္မွန္ပဲ ႀကီးလာတဲ့အရာ။ တမင္တကာႀကီးေအာင္ လုုပ္ေနဖုုိ႔ မလုုိတဲ့အရာ။

 

ဂုုဏ္ဆုုိတာကေတာ့ သည္းခံႀကိဳးစားၿပီး ဖန္တီးတည္ေဆာက္ၾကရတာ။ ႀကီးရမယ့္ဂုုဏ္မ်ားနဲ႔ ပတ္သက္ ၿပီးေတာ့ေျပာရမယ္ဆုုိလ်င္ျဖင့္ ဓမၼပဒက်မ္းစာမွာလာတဲ့ ဗုုဒၶမိန္႔ၾကားခဲ့တဲ့စကားေလးကိုု ဒီမွာလက္ ေဆာင္အေန ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။ ပရိတ္သတ္ေတြကုုိ ေျပာရင္းနဲ႔အတူ ကုုိယ္ကုုိယ္တုုိင္လည္း မျပတ္ ဆင္ျခင္မိေအာင္ ႏွလုုံးသြင္းရမယ္လုုိ႔ နားလည္မိပါတယ္။

 

န ေတန ေထေရာ ေသာ ေဟာတိ၊ ေယနႆ ပလိတံ သိေရာ။ ပရိပေကၠာ ဝေယာ တႆ၊ ‘ေမာဃဇိေဏၰာ’တိ ၀ုုစၥတိ။

ယမွိ သစၥဥၥ ဓေမၼာ စ၊ အဟိ ံသာ သံယေမာ ဒေမာ။

သ ေ၀ ၀ႏၲမေလာ ဓီေရာ၊ ‘ေထေရာ’ ဣတိ ပ၀ုုစၥတ-ိ တဲ့။

 

ျမန္မာလုုိကေတာ-့ အရြယ္ႀကီးရင့္ျခင္းေၾကာင့္ ထိုရဟန္း၏ ဦးေခါင္းသည္ ေဖြးေဖြးျဖဴ၏။ ထိုျဖဴကာမွ် ျဖင့္ မေထရ္ မမည္။ ထိုရဟန္း၏ အရြယ္အိုရင့္မႈကို အက်ိဳးမဲ့အိုရင့္မ-ႈ ဟု ဆိုအပ္၏။

 

အၾကင္ပုဂၢိဳလ္၌ သစၥာလည္းရွိ၏။ တရားလည္းရွိ၏။ ညႇဥ္းဆဲမမႈ ရွိ။ သီလေစာင့္ျခင္းရွိ၏။ ဣေျႏၵကို လည္း ဆံုးမ၏။ ကိေလသာပ်ိဳ႔အန္ျပီးေသာ ထိုသူကိုသာ မေထရ္ဟု ဆိုအပ္၏-တဲ့။

 

ရဟန္းေတာ္ေတြကုုိ အေၾကာင္းျပဳကာေဟာထားလုုိ႔ ဒီအခ်က္ေတြနဲ႔ ျပည့္စုုံသူကုုိ ဒီမွာ မေထရ္လုုိ႔ သုုံး ေပမယ့္ လူသာမန္ေတြဆုုိလ်င္ျဖင့္ ဒီလုုိဂုုဏ္ရည္ေတြရွိသူကုုိ လူႀကီးလူေကာင္းလုုိ႔ ေခၚတယ္လုုိ႔ ေျပာရမွာေပါ့။

 

ဒီအထဲက သစၥာရွိဖုုိ႔ဆုုိရာမွာ သစၥာသိဖုုိ႔လုုိတယ္ေလ။ အ႒ကထာဆရာကေတာ့ အျမင့္ဆုုံးျဖစ္တဲ့ ဒုုကၡ သမုုဒယ နိေရာဓနဲ႔ မဂၢသစၥာေလး ပါးကုုိ သိရမယ္လုုိ႔ဖြင့္ျပပါတယ္။ ဒီသစၥာေလး ပါးကုုိသိဖုုိ႔က အနည္းဆုုံးေတာ့ ေသာတာပန္ျဖစ္ပါမွ။ ဒီအထိ မလွန္းႏုုိ္င္ေသးတဲ့ သာမန္သူေတြအဖုုိ႔ အနည္းဆုုံးေတာ့ ေလာကထဲမွာ ေျပာေလ့ရွိတဲ့အတုုိင္း အခ်င္းခ်င္းေတြၾကားမွာ သစၥာရွိဖုုိ႔ေတာ့ လုုိအပ္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး မွန္ကန္စြာလုုပ္ကုုိင္ျခင္း၊ မွန္ကန္စြာေျပာဆုုိျခင္းဆုုိတဲ့ သစၥာလည္းရွိရပါလိမ့္မယ္။ ကတိသစၥာဆုုိတဲ့ စကားထဲကလုုိလည္း ေပးထားတဲ့ကတိကုုိ တည္တန္႔ေအာင္ေစာင့္ထိန္းဖုုိ႔လဲ လုုိပါတယ္။ ၿခဳံငုုံေျပာရ မယ္ဆုုိလ်င္ျဖင့္ လူတစ္ေယာက္မွာရွိရမည့္ အေျခခံ ကတိသစၥာေလးေလာက္မွ မရွိဘူးဆုုိလ်င္ျဖင့္ အသက္ဘယ္ေလာက္ပဲႀကီးႀကီး ဒီသူမ်ဳိးကုုိ ရဟန္းဆုုိလ်င္ မေထရ္လုုိ႔ မေခၚထုုိက္ဘူး။ သာမန္သမူ ်ား မွာဆုုိလ်င္ လူႀကီးလူေကာင္းလုုိ႔ မေခၚႏုုိင္ဘူးေပါ့။ အခ်ည္းႏွီးအသက္ႀကီးသူ၊ အသက္ႀကီးၿပီး အခ်ိန္ မစီးသူလုုိ႔ ေျပာရမွာေပါ့။ ဗုုဒၶစကားအရ ေျပာရလ်င္ ေမာဃဇိဏၰ ေပါ့။

 

ေနာက္ၿပီးလည္း တရားသိရမယ္၊ မညွင္းဆဲရဘူး၊ ကုုိယ္က်င့္တရား လုုံၿခဳံ၊ ဣေျႏၶကုုိ ေစာင့္စည္း၊ ကိေလသာေတြ ပါးေစရမယ္တဲ့။ ဒီအထဲမွာ မညွင္းဆဲရ ဆုုိတဲ့အခ်က္ကုုိေတာ့ ဒီမွာ နည္းနည္းေလး ေျပာခ်င္ပါတယ္။ လူေတြဟာ ကုုိယ့္မွာ တန္ခုုိးအာဏာ စည္းစိမ္ပညာ အင္အားရွိလာရင္ ကုုိယ့္ေလာက္ တန္ခုုိးအာဏာ စည္းစိမ္ပညာ မရွိသူေတြအေပၚမွာ အႏုုိင္က်င့္ခ်င္ၾကတယ္။ ကုုိယ့္တန္ခုုိးအာဏာ စည္းစိမပ္ ညာတုုိးသထက္တုုိးေစဖုုိ႔ ကုုိယ့္ေအာက္နိမ့္သူေတြရဲ့ ရပုုိင္ခြင့္ေတြကုုိ ႏွိမ္ခ်ိဳးဖုုိ႔လည္း ဝန္ မေလးတတ္ၾကဖူး။ တကယ္ဆုုိ လူႀကီးလူေကာင္းဆုုိတာက ကုုိယ့္မွာရွိတဲ့ တန္ခုုိးအာဏာ စည္းစိမ္ ပညာကုုိ ကုုိယ့္ေလာက္ အခြင့္မရွိရွာၾကသူေတြအတြက္ အသုုံးျပဳၾကရမွာ။ ကုုိယ့္မွာရၿွိ ပီးသား အရာ ေတြကုုိ လုုိအပ္တာထက္ပုုိေအာင္ ထပ္ျဖည့္ဖုုိ႔ထက္ မရွိေသးတဲ့ေနရာ၊ မျပည့္ေသးတဲ့ေနရာေတြမွာ ျဖည့္စြက္ေပးလုုိက္ျခင္းဟာ လူ႔ဂုုဏ္သိကၡာတစ္ရပ္ျဖစ္သလုုိ ျမင့္ျမတ္မႈရဲ့ လကၡဏာတစ္ရပ္လည္းပဲ ျဖစ္တယ္။ ကုုိယ့္အလုုပ္ ကုုိယ့္အေျပာ ကုုိယ့္စိတ္ကူးအႀကံအစည္တစ္ခုုခုုဟာ သူမ်ားေတြကုုိ ညွင္းဆဲ သလုုိမျဖစ္ရေလေအာင္ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ဖုုိ႔ အလြန္ပဲအေရးႀကီးပါတယ္။

 

ဒီေတာ့ ဦးဇင္းတုုိ႔ဆုုိလ်င္ အရြယ္အရဆုုိ မေထရ္ေခၚရမည့္အရြယ္ေရာက္ေနၿပီ။ မေထရ္ေခၚႏုုိင္ေလာက္ တဲ့အရြယ္မွာ မေထရ္တစ္ပါး မွာရွိသင့္ရွိရမည့္ က်င့္ဝတ္ေတြကုုိ တတ္ႏုုိင္သေလာက္ ျဖည့္ဆည္းတာ ျဖည့္ဆည္း၊ ေစာင့္ေရွာက္သင့္တာ ေစာင့္ေရွာက္ကာ ေနဖုုိ႔လုုိေပ လိမ့္မယ္။ အဲဒီလုုိေနပါမွလည္း အသက္ႀကီးရင့္မႈအတူ ဂုုဏ္သိကၡာလည္း ႀကီးျမင့္ျခင္းျဖစ္လိမ့္မယ္။ ေမြးေန႔က်င္းပျခင္းကလည္း ဂုုဏ္ သိကၡာႀကီးျမင့္ေစဖုုိ႔ ရည္ရြယ္လုုပ္ေဆာင္ျခင္းရဲ့ အစိတ္အပုုိင္းတစ္ရပသ္ ာျဖစ္ေစသင့္တယ္။

 

ထမနဲပြဲနဲ႔ေမြးေန႔ပြဲကုုိ လာေရာက္ၾကသူေတြေရာ၊ ေမြးေန႔ရွင္ ဦးဇင္းကုုိယ္တုုိင္ေရာ အသက္ႀကီးရင့္မႈနဲ႔ အတူ၊ အဲ အသက္နဲ႔အတူ ဂုုဏ္သိကၡာႀကီးရင့္မႈကုုိပါ တပါတည္းသယ္ေဆာင္လာႏုုိင္ၾကတဲ့သူမ်ားျဖစ္ဖုုိ႔ လုုိပါတယ္ဆုုိတဲ့အေၾကာင္းကုုိ ေမြးေန႔ျပန္လက္ေဆာငအ္ ျဖစ္ေပးပါတယ္။

 

သိၾကတဲ့အတုုိင္းပါပဲ။ လက္ေဆာင္ဆုုိတာ ဘယေ္ လာက္ပဲတန္ဖုုိးႀကီးႀကီး။ ေပးသူက ေစတနာ ေမတၱာ ပါဖုုိ႔လုုိသလုုိ ရယူသူဖက္ကလည္း ျမတ္ႏုုိးတန္ဖုုိးထားပါမွ။ ႏုုိ႔မဟုုတ္လ်င္ ဘယ္ေလာက္ တန္ဖုုိးႀကီးတဲ့ လက္ေဆာင္ျဖစ္ပေစ။ ပစၥည္းတန္ဖုုိးအရ သေဘာက်ေကာင္း သေဘာက်လိမ့္မယ္။ သုုိ႔ေပမယ့္ ျမတ္ႏုုိးမႈေတာ့ ရွိမယ္မဟတုု ္ပါဘူး။ အဲ ကုုိယ္ခ်စ္ခင္ေလးစားသူဆီက၊ ကုုိယ္ေမွ်ာ္လင့္ထားသူဆီက လက္ ေဆာင္ကဒ္ေလးတစ္ခပုု င္ ျဖစ္ေစဦးေတာ့။ ရခဲ့မယ္ဆုုိလ်င္ ဘယ္ေလာက္ၾကည္ႏူးေၾကနပ္ျဖစ္ေစႏုုိင္ တယဆ္ ုုိတာ တရားနာေနသူေတြက ဦးဇင္းမ်ားထကပ္ ုုိၿပီး ခံစားနားလည္ႏုုိငမ္ ယ္ထင္ပါတယ္။

 

‘လက္ေဆာင္အားလုုံးထဲမွာ တရားလက္ေဆာင္ဟာ အေကာင္းဆုုံးပါ’ ဆုုိတဲ့ စကားကုုိၾကား ဖူးၾကမယ္ ထင္ပါတယ္။ ထမနဲပြဲလာသူေတြကုုိ အိမ္ျပန္လက္ေဆာင္ ထမနဲတစ္ထုုပ္စီေဝပါမယ္။ ထမနဲနဲ႔အတူ ေမြးေန႔လက္ေဆာင္ျပန္အျဖစ္ အေကာင္းဆုုံးတရားလက္ေဆာင္ကုုိလည္း ေပးပါတယ္။ ဒီတရားလက္ ေဆာင္ကုုိ ထမနဲထုုပ္နဲအ႔ တူ ျမတ္ႏုုိးစြာ အိမ္ျပန္လက္ေဆာင္အျဖစ္ ယူေဆာင္သြားႏုုိင္ၾကလိမ့္မယ္လုုိ႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။ ယူေဆာင္သြားၾကဖုုိ႔ တုုိက္တြန္းရင္းပဲ အဆုုံးသတ္ပါတယ္။ ။

 

 

သရုုပ္ေဖာ္ပန္ခ်ီအား ဤေနရာမွ ရယူပါသည္။


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ
MoeMaKa English Site

Similar Posts