ပင္တိုင္က႑ မာမာေအး

ျပဇါတ္သီခ်င္း – Mar Mar Aye – 460

“ေျပာျပစရာေတြလဲ တပံုႀကီးရိွေသးတယ္” အမွတ္ (၄၆၀)

မာမာေအး
ေဖေဖာ္၀ါရီ ၂၄၊ ၂၀၁၃

ေသာတရွင္မ်ား က်န္းမာေတာ္မူၾကပါစရွင္ …

မာေအးခ်စ္တဲ့ေသာတရွင္ေတြ ဂီတ၀ါသနာရွင္ေတြအားလံုး မာေအးရဲ႕အသံေလး ၾကားရတဲ့အခါမွာ ကိုယ္ေရာစိတ္ပါ ခ်မ္းသာၾကပါေစလို႔ ဆုမြန္ေကာင္း ေတာင္းလိုက္ပါတယ္။

ေသာတရွင္တုိ႔ေရ …   ဟုိတုန္းက ျပဇါတ္သီးသန္႔ တင္ဆက္ကျပခ့ဲတ့ဲ ပန္းဆုိးတန္းလမ္းက ၀င္း၀င္းရုံ ဆုိတာ ေပ်ာက္ကြယ္သြားျပီ ျဖစ္ေပမယ့္လဲ ရုံအတြင္းက အုံနဲ႔က်င္းနဲ႔ အထင္းသား က်န္ခ့ဲတ့ဲ သီခ်င္းမ်ားရဲ႕ ဟန္ေၾကာင့္ ေအာင့္တေမ့ေမ့ ေႏွာင္းတေျမ႕ေျမ႕နဲ႔ ကုိယ္တုိင္ မႀကဳံရတာ နာေလျခင္း လုိ႔ ရင္ထဲမွာျဖစ္တယ္။ ဒီေန႔အထိ ျပဇါတ္က သီခ်င္းေလးေတြ ရွင္သန္ က်န္ေနေသးတာကုိ ခံစားၾကည့္ရင္း ရင္တြင္း ေ၀ဒနာ စဲြကပ္တာေပါ့ရွင္။

တကယ္ေတာ့ ၀င္း၀င္းရုံက ျပဇါတ္ကုိ “သူ႔ေသြးကုိယ့္သား” ဆုိတ့ဲ တစ္ထုပ္ကုိဘဲ အထူးတန္းက ၾကည့္ခ့ဲဖူးပါတယ္။ အေဖရင္း မဟုတ္ေသာ္လဲ အရင္းထက္ သဲတ့ဲ ေမတၱာရွင္ ဖခင္ေမတၱာမ်ဳိး ရိွတ့ဲ သေဘာ ဇါတ္ေက်ာရုိးနဲ႔ ျပဇါတ္ ျဖစ္ပါတယ္။

ကုိယ္ကလဲ ေခတ္သစ္ရာဇ၀င္ျပဇါတ္အဖဲြ႔နဲ႔ ဇါတ္အဖဲြ႔ေတြက ျပဇါတ္ေတြၾကားမွာ ျဖတ္သန္းလာဖူးသူ ဆုိေတာ့ ကုိယ္ရင္းႏွီးတ့ဲျပဇါတ္မ်ဳိးနဲ႔ ၀င္း၀င္းရုံက ျပဇါတ္ ဘာကြာသလဲ ဆုိတာဘဲ သတိထားၾကည့္ခ့ဲတာေပါ့ရွင္။ ဇါတ္လမ္းဇါတ္ကြက္ခ်င္းကေတာ့ အတူတူပါဘဲ။ သရုပ္ေဆာင္ရာမွာက်ေတာ့ ရန္ကုန္မွာတင္ ကျပတ့ဲ မင္းသမီး မင္းသားေတြက အမ်ားအားျဖင့္ ရုပ္ရွင္ မင္းသမီး မင္းသားေတြ ျဖစ္ေတာ့ ဇါတ္ထဲက မင္းသမီး မင္းသားေတြေလါက္ အမူအယာ ပုိေနတယ္လုိ႔ ေျပာရမယ့္ ‘အုိဗာအက္တင္’ မေတြ႔ရဘူး – ရုပ္ရွင္ကလုိ ျပင္ပကလူေတြလုိ ေျပာၾကဆုိၾက မ်က္ႏွာထားၾကတယ္။ သရုပ္ေဆာင္ အသီးသီးဟာ သီခ်င္း ကုိယ္တုိင္ဆုိတတ္ၾကတယ္။

ရုိးရုိး နယ္လွည့္ကျပရတ့ဲ ဇါတ္အဖဲြ႔ေတြက တေနရာထဲမွာခ်ည္း အတည္တက် ေနရတယ္လဲ မရိွၾက၊ အိပ္ခ်ိန္မွန္မွန္ ဆုိတာလဲ မရိွၾက၊ ကခ်ိန္တန္မွ ထကၾကတာမ်ားပါတယ္။ ဇါတ္ရုံက က်ယ္နုိင္သေလာက္က်ယ္ေအာင္ ေဆာက္ၾကတာေတြ ျဖစ္ေတာ့ ေနာက္ဆုံးေနရာကပါ ျမင္ရေအာင္ မိတ္ကပ္လိမ္းတာ အစ ခတ္ၾကမ္းၾကမ္းတင္ရ၊ အမူအယာ ဆုိလဲ ပုိလုပ္ျပမွ ျမင္ရ ဆုိတာမ်ဳိးပါ။

အသံဆုိလဲ မုိက္ခြက္နား ကပ္သြားမွ ပီသေအာင္ၾကားရတာမုိ႔ ကြာမွာဘဲေပါ့ရွင္။

အခမ္းအနားျပင္ဆင္မႈ ဆုိလဲ ဒီလုိဘဲ၊ ၀င္း၀င္းရုံက အၿမဲရုံမုိ႔လား၊ ေတာကါးေတာင္ကါးေရကါးခ်ပ္ေတြကုိ – ဇါတ္ခုံေပၚတြင္ အေသတင္ထားလုိ႔ ရတယ္။ ဧည့္ခန္းအိမ္ခန္းေတြ ဆုိရင္ ဆုံလည္ လွည့္ျပီး ေျပာင္းနုိင္ေအာင္ ဆင္ထားနုိင္တယ္။ သစ္သားေဘာင္ နဲ႔ ေျပးလမ္းကေန တြန္းေရႊ႕တ့ဲ ပန္းခ်ီကါးေတြလဲ သုံးနုိင္တယ္။

အျမိဳ႕ျမိဳ႕ အနယ္နယ္ လွည့္သြား ကျပရတ့ဲ ဇါတ္အဖဲြ႔ေတြဟာလဲ ေနာက္ခံ ပန္းခ်ီပိတ္ကါးလိပ္ေတြ ယူသြားရစၿမဲမုိ႔လား။ တျမိဳ႕ေရာက္တာနဲ႔ ပဲြကမယ့္ ဇါတ္ရုံမွာ သူ႔ေနရာနဲ႔သူ ျပင္ဆင္ ခ်ိတ္ဆဲြ ႀကဳိးခ်ည္ေႏွာင္ တုတ္ခုိင္ေအာင္ လုပ္ရ၊ ေနာက္တေနရာကုိ ပဲြကူးစရာရိွလာေတာ့လဲ ျပန္ျဖဳတ္ရ သိမ္းရ ေခါက္ရနဲ႔ ဘယ္ပန္းခ်ီက ေတာက္ပနုိင္ပါေတာ့မလဲ။ ျငိတာ စြန္းတာ ေပါက္ၿပဲတာနဲ႔ေပါ့ရွင္။

ေတးဂီတ ဇါတ္ပုိ႔ တီး၀ုိင္းကလဲ နယ္ကုိ ဒုကၡခံျပီး လုိက္နုိင္ေအာင္ ၀ါသနာႀကီးတ့ဲသူ၊ ဂီတနယ္မွာ နာမည္ရခ်င္လုိ႔ လက္ေသြးပညာေဆးခ်င္တ့ဲသူေတြရဲ႕ေနရာ လုိ႔ ေျပာရမယ့္သေဘာ ေတြ႔ခ့ဲတာပါဘဲ။

၀င္း၀င္းရုံနဲ႔ေတာ့ မယွဥ္နုိင္ဘူးေပါ့ရွင္။ ဆရာ ေရႊျပည္ေအးတီး၀ုိင္းလဲ ရိွတတ္တယ္ တ့ဲ။ ပင္တုိင္၀ုိင္းကေတာ့ ဂီတလုင္အမည္ေမႊးတ့ဲ ေမာင္ကုိကုိရဲ႕ အဖဲြ႔ပါဘဲ။ တီးရမလား၊ ဆုိရမလား၊ ေရးရမလား၊ မႈတ္ရမလား၊ တီးဆုိေရးမႈတ္ ေတးဂီတအလုပ္ေတြကုိ ကုန္စင္ေအာင္ လုပ္နုိင္စြမ္းတ့ဲသူျဖစ္တာမုိ႔ ဂီတလူႀကီးသူမေတြက ‘ဂီတလုင္’ ဆုိတ့ဲ ဘဲြ႔သ ခ်ီးၾကဴးခံခ့ဲရသူျဖစ္ပါတယ္။ သူဟာ နုိင္ငံတကါ ေလမႈတ္တူရိယာ ထရမ္းပက္၊ ကလဲရီနက္၊ ဆုိက္ဆုိဖုန္း စတ့ဲ တူရိယာေတြကုိလဲ ေလ့လာတတ္ကြ်မ္းတယ္ လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ တခုပါဘဲ ျမန္မာ့ေလမႈတ္တူရိယာ ‘ႏွဲ’ ပညာကုိေတာ့ သူ လက္ေလွ်ာ့္ခ့ဲရတယ္ လုိ႔ ေျပာခ့ဲဖူးပါတယ္ရွင္။

မာေအးကေတာ့ ဒါေလာက္ ဂီတေခါင္းေခါင္းတ့ဲ ေမာင္ကုိကုိ ‘ႏွဲ’ မႈတ္ျခင္း ပညာက်မွ လက္ေျမွာက္ရတယ္ ဆုိတာ အရပ္ကေလးကုိတ့ဲ အားမနာ အားမနာ လုိ႔ အေျပာမခံခ်င္တာေၾကာင့္မ်ားလား ထင္မွားမိပါတယ္။

ႏွဲပညာကလဲ ခက္ခဲတယ္ ဆုိတာ – မာေအးက ႏွဲဆရာသမီးမုိ႔ သိသင့္တာေတြ ေျပာဦးမွာေပါ့။ ခုေတာ့ ဂီတလုင္ႀကီးတုိ႔ ျပဇါတ္ေခတ္က သီခ်င္း အေၾကာင္းေလးေတြ ေဇါင္းေပးထားေသးလုိ႔ပါ။

ဗုိလ္ကေလးတင့္ေအာင္ နဲ႔ ေမာင္ကုိကုိ – ေနာင္ညီႏွစ္ေယာက္ ေပါင္းရင္၊ ေထာင္ေသာင္းခ်ီ သီခ်င္းေတြ ရိွနုိင္ပါတယ္။ အေမ ၾကည္ၾကည္ေ႒း ဆုိထားတ့ဲ သီခ်င္းေလးေတြကုိ ျမန္မာ့အသံမွာ အလုပ္လုပ္ေနတုန္းက ကုိယ္လုိခ်င္တ့ဲ သီခ်င္းနဲ႔  သီဆုိတ့ဲသူနာမည္ေတြ အကၡရာစဥ္နဲ႔ စာအုပ္ လုပ္ျဖစ္တာေၾကာင့္ သိလါတာက  ရုပ္ရွင္ထဲ မေရာက္ခင္မွာ ဆုိထားတာ ေတြ႔တ့ဲ အသံခ်ဳိခ်ဳိ စာတုိတုိ၊ အဆုိမေထါက္ လုိရင္းေရာက္တ့ဲ အေရးအသားမုိ႔ ျပန္ဆုိမယ္ စဥ္းစား – အေမၾကည့္ဆီ ဓါတ္ပုံေတါင္းရေအာင္ သြားခ့ဲတယ္၊ ေျပာခ့ဲတယ္၊ ရုပ္ျမင္သံၾကားမွာ က်န္ရစ္ေအာင္ ရုိက္ထားဖုိ႔  ကုိသစၥာကုိ ေျပာမိေတာ့ – အကုိေလးေရာ၊ ကုိကုိေရာ၊ အေမၾကည္ေရာပါမက ျပဇါတ္ေခတ္က အႏုပညာရွင္ေတြပါ အတူရုိက္ေပးျဖစ္တာ ‘လက္ဆင့္သြယ္ေပး ေတးေမတၱာ’ အစီအစဥ္ ျဖစ္သြားပါတယ္။ မာေအးလဲ “ၾကည္ၾကည္ေ႒း၏မာမာေအး” ေခါင္းစဥ္နဲ႔ သီခ်င္း (၁၄)ပုဒ္ သီဆုိ ထုတ္လုပ ္ျဖန္႔ခ်ိခ့ဲပါတယ္၊

ပဲေရာ့ရုပ္ရွင္ၿခံမွာ ကုိအက္ဒီလြင္က အသံသြင္းေပးခ့ဲပါတယ္။ တပုဒ္ေလာက္ နားဆင္ၾကည့္စမ္းပါ၊ မာေအးလုိဘဲ ခ်စ္ေဆြတုိ႔လဲ ႏွစ္သက္လိမ့္မယ္ ထင္ပါတယ္။

(လြမ္းေမယုေတာင္ – မွ)

တကြ်န္းစီေန တေျမစီျခား – လြမ္းအားပုိလုိ႔ မေျဖနုိင္ပါ၊ ေဒ၀ါမုိး ေစြကါျဖဳိး၊ အညိွဳးနဲ႔ေလွ၊ာင္ xx မိလႅာရည္ဆုိင္းျပန္ျပီေလး ျပာရည္အုံ႔မိႈင္း ေ၀လို႔ေမွာင္၊ အာကါေဘာင္ xx ဂဠဳတ္ေတာင္ခ်ိတ္ပါလုိ႔ ပန္းတိမ္လိပ္ေရာင္ xx ပတ္လည္တပ္ခ်ီ နတ္စည္ဟိန္းကါေဆာင္၊ မယ့္ရင္ထဲ ကဲြလုေအာင္၊ မုိးနတ္ေမာင္ ဖန္လာေလအား၊ သနားမႈမေဆာင္ ခ်စ္သူကုိ လစ္လ်ဴျပဳကါေရွာင္၊ ျမင္လွည့္ပါစမ္း လြမ္းေမယုေတာင္၊ ေရႊမုိး ေငြမုိး ေစြၿဖိဳးတ့ဲ လ၀ါေခါင္၊ သဘာ၀ကမၺလာစိမ္း ယိမ္း .. ယိမ္းႏဲြ႔ေျမာက္ေတာင္၊ လန္းဆန္းစုိေျပ နဂုိေနအလွကုိေဆာင္၊ သူတကါ ၿပဳံးေပမယ့္ ခင္ဖုန္းတြင္ မရႊင္ႏုိင္ေပါင္၊ ေမာင့္ကုိ ေမွ်ာ္မွန္း လြမ္း ….   လြမ္းေယာင္ေယာင္ xxx


စာစီစာရုိက္ လုပ္အားေပး- မ်ဳိးေဇာ္   

ဘီဘီစီ အသံလႊင့္ဌာန http://www.bbc.co.uk/burmese/ ၏ အသံလႊင့္ခ်က္ကုိ ကူးယူ ေဖာ္ျပသည္။


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts