ပင္တိုင္က႑ မာမာေအး

“ေျပာျပစရာေတြလဲ တပံုႀကီးရိွေသးတယ္” အမွတ္ (၄၄၅) – Mar Mar Aye


ဦးရွံစား
မာမာေအး
ႏုိ၀င္ဘာ ၁၁၊ ၂၀၁၂

(ဓာတ္ပုံ – Morning Post ဂ်ာနယ္)

ေသာတရွင္မ်ား က်န္းမာေတာ္မူၾကပါစရွင္ …

မာေအးခ်စ္တဲ့ေသာတရွင္ေတြ ဂီတ၀ါသနာရွင္ေတြအားလံုး မာေအးရဲ႕အသံေလး ၾကားရတဲ့အခါမွာ ကိုယ္ေရာစိတ္ပါ ခ်မ္းသာၾကပါေစလို႔ ဆုမြန္ေကာင္း ေတာင္းလိုက္ပါတယ္။

ေသာတရွင္တုိ႔ေရ … ဒီတပါတ္လည္း ဗုိလ္ကေလးတင့္ေအာင္အေၾကာင္းဘဲ ေျပာဦးမွာ မဟုတ္လားလုိ႔ ေတြးေန သိေနတယ္ ထင္ပါရဲ႕။

ဘုိးေတာ္ႀကီးထြင္တ့ဲကိစၥဆီ မေရာက္ခ်ည္ေတာ့ျပန္ဘူး ဆုိျပီး နုိင္ျမန္မာေရးေပးတ့ဲ ေမတၱာပုိ႔ေလးနဲ႔ သိမ္းခ့ဲတာမုိ႔လား။ သူထြင္တ့ဲ တခုခုဆီ ျပန္သြားေျပာၾကတာေပါ့ေနာ။

ဒီေခတ္ႀကီးထဲမွာ လူတေယာက္အသက္ (ကုိးဆယ္)ေရာက္ေအာင္ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ ဘယ္ေလာက္ ေစာင့္ေရွာက္ခ့ဲရမလဲ၊ အသက္ကုိးဆယ္ေက်ာ္ တစ္ရာ က်န္းက်န္းမာမာ ဘယ္ႏွစ္ေယာက္ ရိွေနမလဲ၊ အေတာ္ နည္းေနေရာ့မယ္ေပါ့ရွင္။ အဲဒီထဲမွာ – တခါ၊ သူဘာလုပ္ခ့ဲသလဲ၊ ဘယ္လုိေနခ့ဲသလဲ၊ သူ႔မွာ လူေတြကုိ အသိေပးလုိ႔ရတ့ဲကိစၥ အေကါင္းအဆုိး ဘာေတြ ရိွသလဲ၊ ေျပာလုိ႔ရတ့ဲသူလဲရိွမယ္၊
လူျဖစ္ခ့ဲလုိ႔သာ၊ ဘာမွတ္တမ္းမွတင္စရာမရွိတ့ဲ ေနရုိးေနစဥ္၊ ေသရုိးေသစဥ္အတုိင္း ဧည့္သည္သြား ဧည့္သည္လာေတြက ပုိမ်ားမွာေလ။ ဒီဂီတဘုိးေအႀကီးစိတ္ကူးကုိ ျမဴးရႊင္ဘြယ္ရာ ‘ကါရုိက္တာ’မွာထား၊ မွတ္သားနုိင္တာေၾကာင့္ ေျပာေရးရိွက ေျပာသရွင္လုိ႔ မာေအးက ဆုိတာပါရွင္။ သက္ရိွထင္ရွား သူေနသြားခုိက္မွာ ေျပာမွားဆုိမွား ရိွရင္၊ သူျပန္ေျပာသြားနုိင္ရင္၊ ေနာင္တြင္ ျငင္းစရာ ဘယ္လာရိွမွာလဲ ဆုိတ့ဲ ခံယူခ်က္နဲ႔ပါေနာ္။

မာေအးက တခ်ဳိ႕ေသာလူပုဂၢဳိလ္ေတြအေၾကာင္း ေျပာတ့ဲအခါမွာ – အမ်ားအားျဖင့္ မရိွၾကေတာ့မွ ေျပာျဖစ္တာမ်ားေတာ့ လုိရင္းတုိရွင္းလုပ္ေနရတာေပါ့။ ျပီးေတာ့ ေျပာစရာ ရိွမလဲ ေျပာရတာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ကုိယ္သိတာေလာက္ကေလးပါလုိ႔ ထည့္ထည့္ေျပာေနရတာဘဲ။ လူ႔သေဘာကေတာ့ အေကါင္းႀကီးဘဲ တြင္ေစ ျမင္ေစခ်င္တာပါ။ ေယာက်္ားဆုိလဲ ဘုရားဆုပန္၊ မိန္းမဆုိလဲ ေတာ္ေလး၀၀င္ အေကါင္းႀကီးဘဲ ျဖစ္ခ်င္တာမုိ႔လားရွင္။
မာေအးကေတာ့ ေကါင္းေကါင္းဆုိးဆုိး တပါးသူအက်ဳိးမထိခုိက္မွာမ်ဳိးေတာ့ ဆင္ခ်င္ျပီး  ေျပာျပလုိတာပါဘဲ။

အကုိေလးဟာ သူ႔၀န္းက်င္ ျပဇါတ္ရုပ္ရွင္ ဂီတဖန္တီးဖက္ အႏုပညာရွင္ေတြနဲ႔ ေပ်ာ္ေအာင္ေနတယ္၊ ေပ်ာ္ေအာင္ထားတယ္၊ တသားတည္းေနတတ္တယ္ ဆုိၾကပါစုိ႔၊ ဘယ္ေတာ့မွ စိတ္ညစ္တ့ဲကိစၥေတြ ယူမလာတတ္ဖူး၊ ဘယ္လုိဟာသမ်ဳိးျဖစ္ျဖစ္ ႀကိဳက္တတ္တယ္၊ ေတြးေနတယ္၊ သူ႔အေတြးမွာ ေပၚလာတ့ဲ ဟာသကုိ ျပန္ေျပာျပတ့ဲအခါ သူေျပာမ်ာကုိ သူ႔ဖါသာ အရင္ရယ္ျပီးမွ ျပန္ေျပာျပီး အားလုံးနဲ႔အတူ ထပ္ရီတတ္ပါတယ္။ မွ်ေ၀ခံစား မ်က္ရည္မ်ားေတာင္လည္ရွယ္တယ္ ဆုိတာမ်ဳိးေပါ့။

ဒါေၾကာင့္ ျပီးခ့ဲတ့ဲအပါတ္က နံပါတ္ (သုံးလုံးတူတ့ဲ) ေလးသုံးလုံးက်ေနတာကုိး။ အေပ်ာ္ဖဲေဆာ့နုိင္ေအာင္လဲ တီထြင္ေပးဖူးတ့ဲအေၾကာင္း ေျပာျပဘုိ႔ သတိရျပန္တာေပါ့။ ေရးႀကီးခြင္က်ယ္ မဟုတ္ေပမယ့္ နည္းစံနစ္တခု ထြင္တာဟာ ဥာဏ္သုံးနုိင္တာ အခရာ အဓိကမုိ႔  နားလည္ေပးေစခ်င္ပါတယ္။

မာေအးတုိ႔ဆီက လူအေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ဖဲကစားနည္းအမ်ဳိးမ်ဳိး ရိွတ့ဲအနက္ တမ်ဳိးေလာက္ေတာ့ ကစားတတ္မွာခ်ည္းပါဘဲ။ မာေအးတုိ႔ရဲ႕ သုံးေလာက သဘင္၊ ဂီတ၊ ရုပ္ရွင္ အပါအ၀င္ေပါ့။ အထူးသျဖင့္ ခရီးသြားၾကစဥ္မွာ အပြင့္ကေလးေတြၾကည့္ရင္း လုိက္သြားေတာ့ မသိမသာနဲ႔ ေရာက္သြားတာမ်ဳိး ခံစားတတ္ၾကပါတယ္။ အဲဒီလုိ ကစားတတ္တ့ဲသူေတြ ထိေတြ႔ျမင္ၾကားဖူးတ့ဲ ကစားနည္းအသီးသီးမွာ မရိွဖူးေသးတ့ဲ ဗုိလ္ကေလးတင့္ေအာင္ တည္ထြင္တ့ဲနည္းကုိ “ဆယ့္ေလးခ်ပ္” ကစားနည္းလို႔ ေခၚရမွာျဖစ္ပါတယ္။
ဆယ့္သုံးခ်ပ္ကစားနည္းမွာ တခ်ပ္တုိးျပီး ကစားရတာပါ။ ဖဲတခ်ပ္တက္လာရင္း ပုံစံတမ်ဳိး စဥ္းစားနုိင္ရင္း ျဖစ္လာလို႔ ပ်င္းစရာကုိမရိွပါဘူး။ အကုိေလးနဲ႔အတူ ခရီးသြားေဖၚ အနားနီးတ့ဲ ဂီတသမီးသားတေတြနဲ႔သာ ကစားခ့ဲရွာပါတယ္။ ေလးခ်ပ္အထက္ ဂ်ဳိကါမေထာက္ရတ့ဲ ရမ္းတတဲြနဲ႔ ထိမ္းထားရတ့ဲကစားနည္းမ်ဳိး ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ယ္ မေျပာေတာ့ပါဘူးေနာ္။ CASINO နဲ႔ မွားမွာစုိးလုိ႔ပါ။

မာေအးတုိ႔ ဘုိးေတာ္ႀကီး သက္ရွည္က်န္းမာေနတာဟာ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ေနတတ္ျပီး ဘ၀ကုိ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ဘဲ ရင္ဆုိင္ခ့ဲတာေၾကာင့္ျဖစ္မယ္ ထင္ပါတယ္။ ဇနီးမယား သမီးသားတုိ႔ကလဲ ျငဴစုျခင္းမရိွ – ပကတိျငိမ္းခ်မ္းတ့ဲ မိသားစုသ႑ာ စံလုိ ေတြ႔ရတယ္။
ကံေကါင္းတ့ဲ အႏုပညာရွင္ အကုိေလးရဲ႕ ရုပ္ပုံလႊာကုိ တေလာေလးက မာေအးရဲ႕ ကုိယ္ေရးစာအုပ္ကေလး ထုတ္လုိ႔ မိတ္ဆက္ပဲြေလး လုပ္တ့ဲေနရာက သတင္းေလးထဲမွာ ပါလာတာေတြ႔လုိက္တ့ဲအခါ၊ သိတ္ႀကီးေျပာင္းလဲသြားပုံ မရဘူး၊  မာေအးစေတြ႔ခ့ဲတုန္းကအတုိင္းဘဲ ေသးေသးက်စ္က်စ္၊ တုိက္ပုံ အက်အန ၀တ္တတ္တ့ဲသူ႔ကုိ ဦးေအာင္ရိွန္ဆုိတ့ဲ နာမည္ေက်ာ္ကါတြန္းဆရာႀကီးက ဟာသေျမာက္ေအာင္ သမခ့ဲတာေလးလဲ အဆစ္ ေပးရဦးမယ္လုိ႔ သတိရမတယ္။
မာေအးက ကါတြန္းဆရာ ေအာင္ရိွန္တုိ႔၊ ဆရာျမင့္သိန္းတုိ႔နဲ႔လဲ ခင္ဖူးတယ္၊ ဆရာေအာင္ရိွန္ရဲ႕ ဦးရွံစားတုိ႔ ဦးဒိန္းေဒါင္တုိ႔ ဆရာျမင့္သိန္းရဲ႕ စံေရႊျမင့္တုိ႔ ကါတြန္းစာအုပ္ေတြ ရုပ္ရွင္ဖလင္ေတြေပၚ ေရာက္လာေတာ့ ရွံစားလဲဆုိ၊ စံေရႊျမင့္လဲဆုိေပါ့။

တေန႔ ‘မွားတ့ဲအခါလဲ မွားေပမေပါ့’ ဆုိတ့ဲ ဟာသကါး ပဏာမသီခ်င္း အသံသြင္းဖု္ိ႔ရာ ရုပ္ရွင္ျမွင့္တင္ေရးကုိ သြားေရာက္တ့ဲအခါ ကါတြန္းေအာင္ရိွန္ႀကီးလဲ  လာတာကုိး၊ ဒါနဲ႔ မာေအးက စပ္စုစိန္ လုပ္ခ့ဲတာေပါ့ေလ။ အေနာက္ဖက္က ေကၚမစ္ေတြ ကါတြန္းေတြဟာ ပန္းခ်ီမဆဲြခင္ လူနဲ႔ အရင္ လႈပ္ရွားၾကည့္၊ ပုံၾကမ္းဆဲြျပီးမွ အတည္ေရးတာ ဟုတ္လား ေမးေတာ့ ဟုတ္တယ္ တ့ဲ၊ ဦးေအာင္ရိွန္ဟာလဲ သူ႔ကါတြန္းေတြမွာ စံလူထားတာဘဲ တ့ဲ၊ သူက လက္ေတြ႔ျပခ့ဲပါတယ္။ အကုိေလးနဲ႔ ကုိကုိ သီခ်င္း အသံထည့္ေနၾကတ့ဲ ခတ္လွန္းလွန္း ေနရာေလးကုိ လက္ညိွဳးထုိးျပရင္း ေျပာတာပါ။ “ေရႊေအး … ညည္း ဒီကေန လွန္းၾကည့္ၾကည့္စမ္း၊ ဗုိလ္ကေလးကုိ ေဘးတုိက္က ျမင္ေနရတယ္မုိ႔လါး၊ လူက ေသးေသး၊ တုိက္ပုံေလးနဲ႔၊ ေမးရုိးက ေဒါင့္က်က်၊ မေခ်ာင့္တေခ်ာင္ ေမာင့္က်က္သေရေခါင္းေပါင္းေလး ေဆာင္းေပးၾကည့္လိုက္၊ ဦးရံွစားမွ ဦးရွံစားရဲ႕ဂုိက္၊ ေတြ႔လား၊ ေတြ႔ျပီလား၊ အကုိေလးကုိ ေနာက္ရင္း တကယ့္အရုပ္က စုံေထာက္ႀကီး ဦးရံွစားအျဖစ္ ေအာင္ျမင္သြားတ့ဲအေၾကာင္း မွတ္ထားလုိက္ေပါ့ဟာ” တ့ဲ။ အကုိေလးလဲ သူ႔ၾကည့္ျပီး ဦးရွံစား ကါတြန္းရုပ္ ဖန္တီးခ့ဲတာကုိ သိေကါင္း သိေနမွာပါ။ လူတုိင္းက ခ်စ္ေၾကာက္ ရုိေသၾကလုိ႔ သူ႔ကုိ နာမ္စားသုံးတ့ဲနာမည္ေျပာင္ေတာင္ မၾကားမိခ့ဲပါဘူးရွင္။ ဥပမာ စႏၵရားခ်စ္ေဆြ ဆုိ မႈံႀကီး၊ စႏၵယားလွထြတ္ ဆုိ မႈံေလး၊ ေမာင္ကုိကုိဆုိရင္ ‘အုိေက – ရွဴး၀ါး’၊ ဆရာေရႊျပည္ေအးႀကီးေတာင္ ‘ဆြံတြန္႔ကြန္႔ပ်ံ’ တ့ဲ။ သူ႔မွာ အကုိေလးဟာ အကုိေလးဘဲရိွပါတယ္။
အဲဒီလုိ ဦးရွံစားကိစၥ သိရတ့ဲေန႔မွာ ရွံစားဒိန္းေဒါင္ အေၾကာင္းျပဳ ဆုိခ့ဲရတ့ဲ သီခ်င္းကေလးရဲ႕ အစဟာ ခေလးတုိင္း ရတ့ဲ သံစဥ္ကုိ စာသြင္းေပးထါးတာမ်ဳိးမုိ႔ မွတ္မိေနပါတယ္ရွင္။ အိပ္ေနသလား ကုိကုိဂြ်န္ သီခ်င္း အလုိက္ကေလးနဲ႔ ဆုိခ့ဲတာပါ။

“မွားတ့ဲအခါလဲ မွားေပမေပါ့” ပဏါမသီခ်င္းမွ
* ဦးရွံစား …. ဦးဒိန္းေဒါင္၊ ရွံစား ရွံစား … ဒိ္န္းေဒါင္ ဒိန္းေဒါင္ xxx ဂုဏ္ေျမာက္ေအာင္ ႏွစ္သြယ္စုံေထာက္ေမာင္၊ ဥာဏ္ရည္ေျပာင္ – စံမမီေပါင္ လူတုိင္းအသဲထဲေအးေအါင္၊ အသက္ေပးလုိ႔သာ ရြက္ေဆာင္၊ အမမႈ မေပၚေပါင္၊ မွားျပီေမာင္ xxx

ဘီဘီစီ အသံလႊင့္ဌာန http://www.bbc.co.uk/burmese/ ၏ ထုတ္လႊင့္ခ်က္ကုိ ကူးယူ ေဖာ္ျပသည္။

စာစီစာရုိက္ လုပ္အားေပး- မ်ဳိးေဇာ္


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts