အေတြးအျမင္

တခြန္းခ်န္သာဓု (Ashin Kaung (Saffron Monk)

တခြန္းခ်န္သာဓု

အရွင္ေကာင္း (ေရႊဝါေရာင္)။ ဒီဇင္ဘာ ၂၇၊ ၂၀၁၂

တခုေသာမင္းဘဝ၊ ရထားစြန္းႏွင့္ မုဆိုးမတစ္ဦး၏အိမ္ကို တိုက္မိရာ၊ အိမ္သစ္ယာသစ္ျဖင့္ အစားေပးခဲ့ ေသာ္ျငား စိတ္ကိုထိခိုက္ေစ၊ သူတပါးသိုက္အံုကို ပ်က္စီးေစသည့္ကံေၾကာင့္ ငရဲႀကီးစြာ လားရရွာသတဲ့။ ထိုသံေဝဂႏွင့္ ေတမိမင္းအေလာင္းလ်ာ မင္းျပဳဖို႔ရန္ ထိတ္လန္႔ကာ စကားမဆို၊ ဆြံ႕အလိုေနခဲ့သည္တဲ့။

            သို႔ဆိုလွ်င္ သူတပါးတို႔၏ အိမ္မ်ားကိုဖ်က္၊ ရြာမ်ားကိုဖယ္၊ ယာမ်ားကိုသိမ္း၊ ေတာင္မ်ားကိုၿဖိဳကာထင္တိုင္းမူၾကေသာ မင္းမ်ားအဖို႔မူ …။

            ခုတေလာ သည္အေၾကာင္းေလးကို မၾကာခဏ ေတြးေနမိသည္။ မင္းမျပဳလိုေလာက္ေအာင္ပင္ ထိတ္လန္႔သြားရွာေသာ အေလာင္းေတာ္ျမတ္၏အျဖစ္ႏွင့္ မင္းျပဳရန္၊ အာဏာၿမဲရန္ ထင္တိုင္းႀကဲသူတို႔၏ အျဖစ္ကို ႏွိဳင္းယွဥ္ေနမိသည္ကိုက မွားမ်ားေနေရာ႔သလားေလ။

            ထိုအခါ … “မွန္စြာအၿပီး၊ ေနာက္ပိုးစီးလွ်က္၊ ေျမႀကီးမ်ိဳေရွာင္း၊ မိေက်ာင္းသစ္က်ား၊ ဖမ္းစားဘီလူး၊ ေရကူးေလွေမွာက္၊ စိတ္ေနာက္ေသြးအန္၊ စက္ျပန္ မိုးႀကိဳး၊ ျပစ္ရွစ္မ်ိဳးႏွင့္” … စသည့္ “မဃေဒဝ” က အျပစ္မဲ့သည့္ သူေတာ္ေကာင္းေတြကို ျပစ္မွားလွ်င္က်ေရာက္တတ္သည့္ အျပစ္ရွစ္ပါး၊ ဒဏ္ဆယ္ပါး အပိုဒ္ေလးကို တီးတိုးဆိုမိျပန္သည္။

            အမိေျမ လက္ပံေတာင္းေတာင္ဆီက ေပါက္ကြဲသံႀကီးကို ၾကားလုိက္မိျပန္သည္။ မီဒီယာကေန ကမာၻအႏွ႔ံလြင့္စင္လာေသာ ရဟန္းရွင္မြန္တို႔၏ ညည္းတြားသံမ်ား၊ ဒကာျပည္သူတို႔၏ တက္ေခါက္သံမ်ား၊ မီးေလာင္ကၽြမ္းထားေသာ အေရျပားမ်ား … ။

            လက္ရဲဇက္ရဲရိွလိုက္ၾကပါဘိ၊ ကိုယ့္ျပည္သူ၊ ကိုယ့္ရွင္လူအေပါင္းကို ရန္သူထင္မွဳက အရိွန္မေျပ ေသးၿပီထင့္။ ေဘာက္မဲ့ေၾကာင့္ “လက္လြန္ကၽြန္ျဖစ္” ျပဳၾကပါလိမ့္။ တကယ္ဆို သည္အေရးေတြက တေန႔ တုံ႔လွည့္ ျပန္လာတတ္တာကလား။ ခုအိမ္နီးခ်င္း ထိုင္းႏိုင္ငံမွာဆို ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ေဟာင္း အဘီဆစ္ဝိဇၨာရီွဝ  ရင္ဆိုင္ေနရၿပီ။

            အခ်ိဳ႕ ဘာသာ၊ သာသနာၾကည္ညိဳသူေတြက “အျပစ္ရွစ္ပါး၊ ဒဏ္ဆယ္ပါး ဆိုသည့္ ဥပါဒ္တို႔သည္ ဘာေၾကာင့္ယခုထိ ထိုသူတို႔အေပၚ မက်ႏိုင္ရေသးတာလဲ” က်ိတ္ခဲမရ ဆိုလာၾကသည္။ ကိုယ္မေျပာႏိုင္။ ေျပာႏိုင္တာ တခုေတာ့ရိွသည္။ “ဝိပါက” ဆိုတာ ရင့္က်က္လာ၊ ရင့္မွည့္လာမွ ေပးတတ္ေသာအက်ိဳးသေဘာကို ေခၚေၾကာင္း၊ သည္သေဘာကိုမသိေသာလူမိုက္ေတြဟာ အက်ိဳးမေပးဘူးထင္ၿပီး မေကာင္းမွဳေတြကို ခ်ိဳၿမိန္စြာ ျပဳတတ္ၾကေၾကာင္း …။

            ေမးလာသူေတြ ဘဝင္က်၊ မက် မသိရေပမယ့္ ကိုယ္ကေတာ့ ဘဝင္က်ေအာင္ ျမင္ဖူးလွခဲ့ၿပီ။

            ဆိုခဲ့ၿပီးအျပစ္ဒဏ္တို႔ တၿပိဳင္နက္တည္းမက်ေရာက္သည့္တိုင္ ကမာၻ႔အလည္ ယဥ္ေက်းသူတို႔ နယ္ပယ္တြင္ “မျပဳအပ္သည္ကို ျပဳရဲသူမ်ား” အျဖစ္ ကမၺည္းမည္းကို ကိုယ္တိုင္ထိုးမိၾကေပၿပီမဟုတ္လား။ ေတြးမိတိုင္းထိတ္ဖြယ္ပင္။

            ေနာက္ၿပီး ခံရရွာေသာ ရဟန္းသံဃာေတာ္တို႔သည္လည္း ဘာကိုယ္က်ိဳးဘက္မွဳမွ်မပါ၊ ေက်းလက္ေနတို႔ဘဝ အေနယြင္းမွဳ၊ အမိေျမျမတ္ႏိုးခံုမင္မွဳသက္သက္မွ်ႏွင့္ တႏြယ္ငင္၍ တစင္ပါျခင္းသာ။

            ေျခာက္က်ိပ္ေသာ ရဟန္းတို႔ကို သာသနာျပဳေစေတာ္မူစဥ္က အဖျမတ္စြာ၏ “ေလာကာႏု ကမၸါယ” ေလာကကို အစဥ္ေစာင့္ေရွာက္ၾက ဆိုသည့္ စကားေတာ္ကို နာခံျခင္းမွ်သာ။

            မီးေလာင္ဒဏ္ေတြႏွင့္ သံဃာငယ္ေလးေတြ၏ဘဝေတြကို ျမင္ရေတာ့ ၿဗိတိသွ်နယ္ခ်ဲ႕ကို ဆန္႔က်င္ဖီ ဆန္ခဲ့ေသာ ဆရာေတာ္ဦးဝိစာရကိုပင္ ကံေကာင္းေလစြဟု ဂုဏ္သိကၡာျမင့္စြာ ရင္ဆိုင္ခြင့္ရခဲ့ေပစြဟု ေတြးလိုက္မိသည္။

            “ေအး … ဓမၼိကမင္း … တရားရိွတဲ့မင္းမ်ားလက္ထက္မွာဆို သာသနာကို အသက္ေပးၿပီး ၾကည္ညိဳတာပဲ၊ မင္းတုန္းမင္းႀကီးဆို … ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္တို႔၊ သဂၤဇာဆရာေတာ္တို႔ စသည္ ေထရ္ႀကီးေတြနဲ႔ တရင္းတႏွီး ဆည္းကပ္တာပဲ”

            ဆိုသည့္ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ငါးဆယ္ခန္႔က မင္းကြန္း တိပိဋကဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ စကားေတာ္ကို ျပန္ၾကားေယာင္မိျပန္သည္။ ဒါကလည္း မေထရ္ ႀကံဳရေသာ ေခတ္ညံ့ကို ျမည္တြန္ေတာ္မူျခင္းပင္။ ခုေခတ္ေထရ္ႀကီးမ်ားကျဖင့္ ေႏြေခါင္ေခါင္တြင္ပင္ ႏွာေစးေနၾကေယာင္ပင္။ အင္း … ခုအႀကိမ္မွ မဟုတ္ပါဘူးေလ …။

            ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ေလ၊ ေတာ္ေပေသးသည္ဟုဆိုရေပမည္။ ေရွ႕သို႔လွမ္းအံ့ထင္ရေသာ ႏိုင္ငံကို ေနာက္သို႔ ျပန္လွည့္မသြားေစရန္ အားလံုးက ဝိုင္းၾက၊ ဝန္းၾကၿပီ။ စံုစမ္းေရးေကာ္မရွင္ဖြဲ႕ၿပီး စံုစမ္းစစ္ေဆးေနၿပီ။ ထိုအဖြဲ႕ေခါင္းေဆာင္က “လူတိုင္းေတာ့ သေဘာက်ျဖစ္ခ်င္မွျဖစ္မယ္၊ အမွန္နဲ႔ အနီးစပ္ဆံုးျဖစ္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္မည္” တဲ့။

            ထို ကတိကဝတ္ကိုယံုၾကည္သူ သံဃာထုႏွင့္ ျပည္သူကလည္း ဆႏၵျပမွဳကို ဆိုင္းငံ့ၾကၿပီ။ ေဆးရံုေတြမွာ ဒဏ္ရာရသူေတြကို ကုသေပးေနၿပီ။ ဒါတင္မက သံဃာေတာ္မ်ား၏ေတာင္းဆိုမွဳအရ အစိုးရက ဝန္ခ်ေတာင္းပန္ခဲ့ၿပီ။

            စစ္အစိုးရအဆက္ဆက္ တိပိဋကဆရာေတာ္၊ အဘိဝံသဆရာေတာ္၊ အဂၢမဟာပ႑ိတ၊ ဓမၼာစရိယ ငယ္၊ လတ္၊ ႀကီး စသည္ မဖမ္းဆီး၊ မႏွိပ္စက္ဖူးသည့္ သံဃာအမ်ိဳးအစားမရိွခဲ့။ အႀကိမ္ႀကိမ္ ျပစ္မွားခဲ့ေသာ္ျငား၊ တၾကိမ္မွ် ဝန္မခ်၊ မေတာင္းပန္ဖူးခဲ့။ သကၤန္းဝတ္ ဒုႆီလမ်ားဟုပင္ ဝါဒျဖန္႔လိုက္ေသး။

            ခု တႀကိမ္တြင္မူ … ။

            မည္သို႔ဆိုေစ … “အစြယ္လိုသူ မိဖုရား၊ အသြားေစခိုင္းသူ မင္းဧကရာဇ္၊ ေလးပစ္သူကကၽြန္ေတာ္” ဆိုသလိုေတာ့ မျဖစ္ေစခ်င္။ ကန္ေတာ့ဝန္ခ်သည္ဆိုရာဝယ္ ျပစ္မွားသူကိုထားကာ ကိုယ္စားျပဳ၍ အျပစ္ေက်အံ့ရိုး မထင္ေသာေၾကာင့္ပင္။

            ေနာက္ၿပီး အႀကီးေလးဆံုး ျပစ္မွဳႀကီးကို ျပဳမိမွားေသာ အဇာတသတ္မင္း၏ဝန္ခ်ခန္းတြင္ ဘုရားရွင္က

            “မင္းႀကီး အၾကင္သူသည္ မိမိျပဳမိေသာအျပစ္ကို အျပစ္မွန္းသိ၏၊ ပညာရိွသူေတာ္ေကာင္း တို႔ထံ၌ ဝန္ခံ၏။ ေနာင္ ဘယ္ေသာအခါမွ မျပဳေတာ့ပါဟု ေစာင့္စည္း၏။ ဤအက်င့္သည္ ထိုသူအတြက္ ႀကီးပြားတိုးတက္ေၾကာင္းပင္” ဟု မိန္႔ေတာ္မူခဲ့ေပသည္။

            သို႔ဆိုလွ်င္ …                            သည္အေရးတြင္ ျပဳမိမွားကို

                                                            အစိုးရက ဝန္ခံခဲ့ၿပီ၊

                                                            ကန္ေတာ့ခဲ့ၿပီ၊

                                                            ေနာင္အခါ ဘယ္ေတာ့မွ မျပဳေတာ့ပါဟု …

            သည္အဓိကက်သည့္ ေစာင့္စည္းမွဳေတာ့ ပါတန္ေကာင္းပါရဲ႕ ….။

အရွင္ေကာင္း (ေရႊဝါေရာင္)

20-12-2012

1း20 A.M  


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts

One thought on “တခြန္းခ်န္သာဓု (Ashin Kaung (Saffron Monk)
  1. စစ္ဝတ္လဲလူ ့ဗာလတုိ ့….အျပစ္ကိုအျပစ္ရယ္လုိ ့မသိေသးတာလား ….သိရက္နဲ ့ မုိက္လက္စမကုန္ေအာင္ ဆက္မုိက္ေနတာလား…အကုသုိလ္အက်ိဳးမေပးေသးလုိ ့အကုသုိလ္အလုပ္ေတြအေပၚခ်ိဳျမိန္ေနတုန္းဘဲလား ..

Comments are closed.