ပင္တိုင္က႑ မာမာေအး

“ေျပာျပစရာေတြလဲ တပံုႀကီးရိွေသးတယ္” အမွတ္ (၄၂၄) – Mar Mar Aye

မာမာေအး
ေမ ၂၉၊ ၂၀၁၂

“—
ခုလုိ ဂီတလမ္းေၾကာပိတ္သြားတ့ဲ အႏၱရာယ္ခ်ိန္မ်ဳိးမွာ လူသစ္အသံသစ္ ကုိယ္ထဲကုိယ္ယာက ရွာမလားလုိ႔ပါ၊ ဂီတႏြယ္စင္ထဲကဆုိမွ ဂီတအၾကားအျမင္ အသိအာရုံ သူမ်ားထက္ေတာ့ စုံလိမ့္မယ္လုိ႔ စဥ္းစားရေသးတာကုိး၊ ဂီတမွာက ေျပာျပတာနဲ႔ ဘာဆုိတာကုိ ေျပးၾကည့္တာလုိ သိႏုိင္မွ ပညာေပးလုိ႔ လြယ္လုိ႔ပါ—”


ေသာတရွင္တုိ႔ေရ …
အရင္တပါတ္က ကုိယ့္မွာရိွတ့ဲ က်န္းမာေရးေလးနဲ႔ ခ်စ္တ့ဲပရိသဒ္ကုိ ဘာမ်ားေပးလုိ႔ ရေသးသလဲ ဆုိတာ ေတြးပါတယ္ လုိ႔ မာေအး ေျပာခ့ဲပါတယ္။ အရြယ္ေကါင္း က်န္းမာ ရိွစဥ္မွာက ဒီလုိ ဘယ္ၾကာၾကာေတြးေနမလဲ၊ စိတ္ထဲေပၚတာနဲ႔ ခ်က္ခ်င္း ထလုပ္ခ့ဲတာေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ တုိင္းျပည္အႏွံ႔ သာသနာျပန္႔မႈေတြအတြက္ ကူျဖစ္တယ္၊ အသံလွဴျဖစ္တယ္၊ ကုိယ့္ကုိခ်စ္တ့ဲ ေမတၱာရိွတ့ဲ ျပည္သူေတြၾကား၊ ေတာေခါင္ေတာင္ဖ်ား အေရာက္သြားလုိက္တာ ‘ေျခရွည္စပ္စု’ကုိ ျဖစ္လာေရာ၊ လွည္းေပၚက မာေအး ေလွေပၚက မာေအးတ့ဲရွင့္။ အားလုံးကုိ ၿငိမ္းေအးဖုိ႔ ျဖည့္ဆည္းခ့ဲတာမုိ႔ ရလာတ့ဲ အျမတ္ လုိ႔ ေက်နပ္ ေပ်ာ္ရႊင္ခ့ဲပါတယ္။

မာေအးဘ၀မွာ ဒီလုိ ကုိယ့္ႏွလုံးသားကုိ ခဲြစိတ္ခံရဘုိ႔ ျဖစ္လာမယ္ ဆုိတာလဲ မေတြးမိဘူး၊ ကုိယ္တျခမ္းမလႈပ္ႏုိင္တ့ဲ ေလျဖတ္တာ – ေလျဖန္းတာမ်ဳိး ျဖစ္မယ္လုိ႔လဲ မေတြးမိဘူး၊ အရုိးအဆစ္ေတြ အထိမခံႏုိင္ေအာင္ နာတတ္တ့ဲ ‘ေဂါက္’ ဆုိတာေတာ့ ေ၀းေရာ၊ အခု ျဖစ္ေနတ့ဲ ‘အလာဂ်ီ’ ဆုိတ့ဲ ‘အယားဖု’ ေလးေတြဆုိလဲ ႏွစ္ေပါင္းေျခာက္ဆယ္ေက်ာ္၊ တခါမွ မေပၚေပါက္ဖူးပါဘူး။ ေက်ာက္ေပါက္ျပီးရင္၊ အေရျပားနဲ႔အသားေပၚကုိ ဘာအနာေရာဂါမွ မ၀င္ႏုိင္ဘူး ဆုိတ့ဲ အေတြးအေခၚလဲ ေဘးေခ်ာ္ခ့ဲျပီ၊ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱ – လကၡဏာေရးသုံးပါး၊ ျမင္ၾကား ထင္ရွားလွခ့ဲျပီ၊ ‘သိေပမယ့္ တရား မျမင္ႏုိင္ေသး’ လုိ႔ ဆုိမိခ့ဲတာကေတာ့ ၀ါသနာ ဂီတ အရာတခုမွာသာ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္၊ ဒီ ေမြးရာပါ အထံုပါရမီေလး အသစ္အသစ္တုိ႔ဆီတဆင့္ေပးမယ္လုိ႔ ေတြးမိတ့ဲ (၁၉ရ၆) တုန္းက အဆုိေလ့က်င့္ေရးေက်ာင္း ဖြင့္ေပးခ့ဲပါတယ္၊ အသက္ႀကီးလုိ႔ ဆုိမျပႏုိင္ရင္ ပညာယူတ့ဲသူမွာ “႒ာန္ကုန္”ေအာင္ သိဘုိ႔ မလြယ္လုိ႔ပါ၊ မာေအး အသက္သုံးဆယ္ေက်ာ္မွာ စျပီး ဆုိနည္းစနစ္ရိွဘုိ႔ က်ဳိးစားတာပါ၊ တေန႔မွာ – ဒီကေန႔လုိ ျမန္မာ့ကုိယ္ပုိင္အသံေတြ၊ ဟန္ေတြ၊ ေမွးမိွန္ႏုိင္တယ္လုိ႔လဲ ႀကဳိေတြးမိတယ္၊ ဒါေလာက္ႀကီး ကုိယ့္ဂီတကုိ လႊင့္ပစ္ခ်င္တ့ဲ ေနာင္လာေနာက္သားေတြရန္ကလဲ အထုိက္အေလွ်ာက္ ရင္တြင္းအသိနဲ႔ လုိက္စားကါကြယ္ဖုိ႔ လူစုတာလုိ႔ေျပာရင္လဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ေအးေက်ာင္းတက္ခ့ဲသူတုိင္းကုိ ကုိယ့္ႏုိင္ငံ၊ ကုိယ့္လူမ်ဳိး၊ ကုိယ့္ဂီတ ကိုယ့္ယဥ္ေက်းမႈကုိ အေလးအနက္ အျမတ္တႏုိး ေစာင့္ေရွာက္ရမယ္ဆုိတာ နားလည္ေအာင္ ပ်ဳိးေထာင္ထားပါတယ္။ ျမန္မာ့အသံ ဆုိတ့ဲ အသံလႊင့္ရုံႀကီး – စည္ပင္သာယာေ၀ဆာေနတ့ဲ တခ်ိန္တုန္းကေတာ့ ျဖဴနီျပာ၀ါ ထံတ်ာေတေတ်ာ၊ မဟာဂီတပါေႏွာတ့ဲ ေတးရဂုံ – ဖူးငုံပြင့္လိႈင္၊ ျမိဳင့္ထက္ျမိဳင္၊ ႀကိဳင့္္သည္ထက္ႀကိဳင္၊ ဆုိႏုိင္တီးႏုိင္ ေရးႏုိင္ၾကဖြယ္ ပန္းျမိဳင္လယ္ႀကီးေပါ့ရွင္။ ေခတ္ေတြက ေျပာင္းေျပာင္းလာ၊ ျမန္မာ့အသံမွာ ၀င္ရထြက္ရအသံသြင္းရတာ ခက္ခဲလြန္းလာတာႀကဳံေတာ့ ဆရာလင္းေခးလုင္က သူ႔ခံစားရခ်က္ကေလးကုိ ရာမဇါတ္နဲ႔ ႏိွဳင္းေရးျပသြားခ့ဲတယ္၊ အားလုံး ၿခဳံေရးတ့ဲအဓိပါယ္လုိ႔ ေျပာထားခ့ဲတာကေတာ့ ဒီသီခ်င္းေလးဘဲ၊ နားေထာင္ၾကည့္ပါဦး

* (ပန္းျမိဳင္လယ္ – လင္းေခးလုင္ေရးသည္)

(ပန္းၿမိဳင္လယ္ – ပန္းၿမိဳင္လယ္ ၊ ပန္းၿမိဳင္လယ္ ၊ စံအိမ္ႀကီးမွာကြယ္၊ အလွေပါင္းကုေဋၾကြယ္၊ အလွ်ံအပယ္ ေပါျပည့္၀စုံတယ္)၂ xx ခန္းနားတင့္တယ္၊ ဆန္းျပားလြန္းတယ္၊ တာ၀တိမ္ဘုံနန္းနဲ႔ေတာ့ တကယ္မျခားပါတယ္ – ပန္းျမိဳင္လယ္၊ ပန္းၿမိဳင္လယ္ xxx ခမ္းနားေပမယ့္ အႏၱရာယ္ရိွေနတယ္၊ ရာမဇါတ္ေတာ္ထဲက မယ္သီတာ မင္းရာမလုိ၊ ေမတၱာအေပးအယူ ျဖဴးေျဖာင့္ေသာ္လဲ၊ ဆူးေညွာင့္ခလုပ္ကံသင္းရိွေနတယ္ x အဖ်က္သမား ဒႆဂီရိ သူ႔ရန္စြယ္၊ မာယာေထာင္ေျခာက္ထဲ ၀င္တုိးမိလုိ႔ ရတက္ေဇာေတြၾကြယ္၊ ေမွာ္ရုံေတာအလယ္၊ ေမွာ္ရုံေတာအလယ္ xx


ၾကားတ့ဲအတုိင္းဘဲ ေသာတရွင္တုိ႔ေရ၊ ႏုိင္ငံေတာ္ရဲ႕ တခုတည္းေသာ အသံလႊင့္ရုံႀကီးမုိ႔ လုံၿခဳံေရး၊ လုံၿခဳံေရး ဆုိတ့ဲၿပီး အက်ယ္ တစ္ရာ့ႏွစ္ဆယ္ခ်ဲ႕လုိက္တာ တီး၀ုိင္းေတြ အသံကုိ မလႊင့္ရေတာ့တ့ဲ အႏၱရာယ္ေဘးဆုိက္သြားတာေပါ့ရွင္၊ တီး၀ုိင္းမလႊင့္ႏုိင္ရင္ အဆုိေတာ္ ဘယ္ေလာေပၚႏုိင္ေတာ့မွာလဲ၊ ေခတ္အဆက္ဆက္က ၀ါသနာအရ ဆုိတီးလာတ့ဲ သံစဥ္လကၤါေကါင္းႏုိးရာရာေလးေတြကုိ အမ်ားသူငါခံစားၾကည့္စမ္းပါလုိ႔ သူတုိ႔ေက်ာက္ရုိင္းေလးေတြကုိ ျပည္သူက ေသြးေပးေစခ်င္လုိ႔ အစမ္းသတ္ခံ၊ အပင္ပမ္းခံ အသံလႊင့္ေနၾကတာပါ။ မာေအးကုိယ္တုိင္လဲ ဒီလုိနဲ႔ တက္လာခ့ဲတ့ဲအဆုိေတာ္ဘဲ။ အသျပာေမွ်ာ္စရာ ဘာရိွလုိ႔လဲ။ တီး၀ုိင္းလမ္းစားရိတ္ေလာက္သါ ရႏုိင္တာလုိ႔ ေျပာျပျပီးျပီဘဲ၊ ခုလုိ ဂီတလမ္းေၾကာပိတ္သြားတ့ဲ အႏၱရာယ္ခ်ိန္မ်ဳိးမွာ လူသစ္အသံသစ္ ကုိယ္ထဲကုိယ္ယာက ရွာမလားလုိ႔ပါ၊ ဂီတႏြယ္စင္ထဲကဆုိမွ ဂီတအၾကားအျမင္ အသိအာရုံ သူမ်ားထက္ေတာ့ စုံလိမ့္မယ္လုိ႔ စဥ္းစားရေသးတာကုိး၊ ဂီတမွာက ေျပာျပတာနဲ႔ ဘာဆုိတာကုိ ေျပးၾကည့္တာလုိ သိႏုိင္မွ ပညာေပးလုိ႔ လြယ္လုိ႔ပါ။ မာေအးေက်ာင္းသားေတြကေတာ့ ခဏ ျပန္ေႏႊးရင္ ရေလာက္မယ္ ထင္တာပါဘဲ။

ဒီလုိအေတြးနဲ႔ အိမ္ျပန္ေျပာင္းလာျပီးကတည္းက မျဖည္ရေသးတ့ဲ အထုပ္ေတြထဲ ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရိွေလ ၾကမ္းခင္းလုိက္တ့ဲအခါ VCD/KARAOKE တေခြက ထြက္က်လာတယ္။ စာရြက္ပုိင္းကေလးေပၚမွာ ေရးထားတ့ဲ စာေလးလဲ ပါလာပါတယ္။ ‘ႀကီးႀကီး’ – သား၏ အေခြတြင္ ႀကီးႀကီး၏အမည္အား အသုံးျပဳထား၍ ‘ခ်စ္မုိးႀကီး’ ႏွင့္ ‘မုိးမင္းညိဳ’ တြင္လည္း ႀကီးႀကီး၏မူမ်ားႏွင့္ ဆုိေပါက္မ်ားအားနားေထာင္၍ ႀကိဳးစားထားပါသည္။ က်ေနာ္ အဆုိေတာ္အျဖစ္ ဘ၀တေလွ်ာက္လုံး အသက္ေမြးသြားပါေတာ့မည္ခင္ဗ်ာ၊ ႀကီးႀကီး က်န္းမာပါေစ – သားေမာင္ ဗုိလ္မွဴး – ရဲနႏၵ တ့ဲရွင့္။

ကဲ ကဲ ေနာက္မွ ဆက္ေျပာၾကစုိ႔ရွင္၊ လူသစ္သီခ်င္းသစ္ နားေထာင္ႏွင့္တာေပါ့။

* (မုိးနဲ႔အတူ လွမ္းခ့ဲပါ – ရဲနႏၵ)

အာကါယံထဲ၊ မည္းမည္းေမွာင္ေ၀၊ တိမ္ခုိးအေရာင္ေတြ၊ ေျမာက္ျပန္ေလညွင္းပါေပါ့၊ ေသာ့ေသာ့ျပန္ခ့ဲပါေမ၊ ပူဗ်ာေပြ ခ်စ္သူေဆြတပါး၊ တမ္းတလြမ္းရသူမေလ၊ ခ်စ္သူေ၀းတ့ဲသည္ေျမ၊ ျပန္လာေလသည္ေမာင္ေမွ်ာ္ေန၊ တုိ႔ေျမအရပ္မေလ၊ မုိးေတြျဖဳိးေစြေန xxx
အုိ မုိးေဒ၀ါ … ရွစ္တုိင္းမိွဳင္းဆင္ပါလုိ႔ေလ (ေဖၚမစုံေ၀းသူမုိ႔ ပူဗ်ာေ၀၊ ပူဗ်ာေ၀၊ သူဇာေမေရ) ၂ x ကြ်မ္းလုအသည္း … လြမ္းသူ႔ပဲြ … ေအာ္ လြမ္းသူရဲ႕ပဲြ xxx

ဘီဘီစီ အသံလႊင့္ဌာန http://www.bbc.co.uk/burmese/ ၏ ထုတ္လႊင့္ခ်က္ကုိ ကူးယူ ေဖာ္ျပသည္။

 

စာစီစာရုိက္ – မ်ဳိးေဇာ္

သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ
My Friend Tin Moe By Maung Swan Yi - Selection of MoeMaKa Articles

Similar Posts