မိုုးမခကိုု ေပးတဲ့စာ

သူမသာ ကိုယ္မသာ (မုိးမခေပးစာ)

ဒီးဒုိး
ေမ ၁၄၊ ၂၀၁၂
• သူပုန္ ….။

စြယ္စံုက်မ္းလက္၀ယ္မရိွေတာ့ သူပုန္ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ကို ေသေသခ်ာခ်ာ ဂဂဏဏ မသိဘူး။ စြယ္စံုက်မ္းထဲမွေရာ သူပုန္ဆိုတဲ့အဓိပၸါယ္ ပါ မပါ မသိပါဘူး။ (တတ္သိသူမ်ား ေ၀ငွေပးပါ ရန္လည္း ေတာင္းဆိုခ်င္ပါတယ္။) လက္လွမ္းမီွသေလာက္ ကိုယ့္ထက္ၾကီးသူ၊ ငယ္သူနဲ႔ ပညာ တတ္သူေတြကို ေမးျမန္းၾကည့္ေတာ့သူပုန္ဆိုတာ ရည္ရြယ္ခ်က္တခုကိုဆြဲကိုင္ၿပီး အစိုးရကို ေတာ္လွန္ပုန္ကန္ျခားနားသူလို႔ အေျဖရတဲ့ အဓိပၸါယ္ ကို ေပးၾကတယ္။

• ေသာင္းက်န္းသူ….။
ထို႔အတူပါဘဲ စြယ္စံုက်မ္းထဲမွာ ရွာမျဖစ္ခဲ့ဘူး။ ပတ္သက္ရာပတ္သက္ေၾကာင္း ပညာတတ္ဆိုတဲ့သူေတြကို ေမးျမန္းၾကည့္ေတာ့ အမ်ားျပည္ သူဆုိင္ရာ၊ ယံုၾကည္ရာ၊ ကိုးကြယ္ရာ စသည္ျဖင့္ အရာအားလံုးကို ဖ်က္လိုဖ်က္ဆီးလုပ္တယ္၊ သိမ္းဆည္းတယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေသာင္းက်န္း သူပါဘဲတဲ့…။

ဒီလိုနဲ႔ သိခ်င္စိတ္ပိုမိုျပင္းျပလာရတဲ့စကားလံုးတခုက “ႏိုင္ငံေတာ္ အစိုးရ”..

ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရဆိုတာ ဘာလဲ။ ႏို္င္ငံေတာ္ကို မင္းက်င့္တရားႏွင့္အညီအုပ္ခ်ဴပ္ေသာလူတစုကိုေခၚတာ အစိုးရဘဲေပါ့။ ဒီေနရာမွာ ျပည္သူ လူထုက ေရြးခ်ယ္တင္ေျမႇာက္ထားတာ မထားတာကိုေတာ့ မေျပာလိုပါဘူး။ ဒါဆိုရင္ မင္းက်င့္တရားႏွင့္အညီ မအုပ္ခ်ဴပ္ႏိုင္တဲ့ (ႏိုင္ငံေတာ္ ကို အုပ္ခ်ဴပ္ေနတဲ့လူတစုကို) အစိုးရလို႔ေခၚႏိုင္ပါ့မလား မသိဘူး။ မေခၚခ်င္ေပမယ့္လည္း ေခၚေနရတာဘဲေပါ့ဗ်ာ။ သူက အစိုးရ အာဏာရ ကိုး…။ ဒီလိုအေတြးေတြ၀င္လာေတာ့ ဟိုအရင္ အဂၤလိပ္ေတြအုပ္ခ်ဴပ္ခဲ့တဲ့ေခတ္ကို ျပန္၀င္စားမိတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းကလည္း ကိုယ္မ ႏွစ္မသက္ေပမယ့္ ေခါင္းငံု႔ခံခဲ့ၾကတာပါဘဲေလ။ သူတို႔ေတြကို သူတို႔ ေရွ႕မွာ အစိုးရလို႔လက္ခံထားၾကေပမယ့္ ေနာက္ကြယ္မွာ ဘယ္လို တုန္႔ျပန္ခဲ့ၾကတယ္ဆိုတာ သိၾကမွာပါ။

ဒါဆို ဆက္ၿပီးေတြးၾကည့္မိတာက အဲဒီအစိုးရထဲမွာ ကိုယ့္ရည္ရြယ္ခ်က္ကိုစြဲကုိင္ၿပီး ကိုယ္ထင္ရာစိုင္းေနတဲ့သူေတြကို “အစိုးရ သူပုန္” လို႔ ေခၚလို႔ရမလားမသိဘူး။ ဒီလိုပါဘဲ အမ်ားျပည္သူဆုိင္ရာ၊ ယံုၾကည္ရာ၊ ကိုးကြယ္ရာ စသည္ျဖင့္ အရာအားလံုးကို ဖ်က္လိုဖ်က္ဆီး လုပ္တယ္၊ သိမ္းဆည္းေနတဲ့အစိုးရကိုေကာ “ေသာင္းက်န္းသူအစိုးရ” ျဖစ္ေနမလားမသိဘူးဗ်ာ။

ဒီလိုနဲ႔ ကြၽန္ေတာ္ သိတတ္စဥ္းစားတတ္လာေတာ့ ဘယ္သူေတြက သူပုန္၊ဘယ္သူေတြက ေသာင္းက်န္းသူ၊ဘယ္သူေတြ က အစိုးရဆိုတာ ကို နည္းနည္းေလး သိတတ္ျမင္တတ္သိလာတယ္။ ဒီေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔တေတြ သိပ္ၿပီးျငင္းခုန္ေနဖို႔ သိပ္မလိုေတာ့ဘူးလို႔ ထင္မိလာ တယ္။ တဖက္နဲ႔တဖက္ အျပန္အလွန္စြပ္စြဲနၾကမယ့္အစား ကိုယ့္အဖြဲ႔ေတြ ဘာလုပ္ခဲ့ၾကတယ္ဆုိတာကိုသံုးသပ္ၾကရင္ ပိုေကာင္းမွာဘဲ ေနာ္။ စြပ္စြဲတဲ့သူဖက္ကလည္း ေသခ်ာစဥ္းစား၊ စြပ္စြဲခံရတဲ့သူေတြကလည္း ရင္ထဲမွာမွတ္ထားစရာေတာ့ လိုမယ္မထင္ပါဘူး။ ကုိယ့္လိပ္ျပာ ကုိယ္လံုဖို႔ အေရးႀကီးတာပါ။ အစိုးရဘဲျဖစ္ျဖစ္၊ သူပုန္ဘဲျဖစ္ျဖစ္ မိမိလိုတဲ့လိုအင္ဆႏၵကိုဆြဲကုိင္ၿပီး ကိုယ္ထင္ရာစိုင္းမယ္ဆို သူပုန္ပါဘဲ။

ဒီေနရာမွာ ကရင္အမ်ဳိးသားေခါင္းေဆာင္ ဖထီး ဘိုျမ မဆလေခတ္မွာေျပာသြားတဲ့စကားကို သြားသတိရမိပါတယ္။ ဘယ္သူ႔ကို တိုက္႐ိုက္ ေျပာလိုက္တယ္ေတာ့ မသိပါ။ စကားက ဒီလိုဗ်။ “မင္းတို႔တေတြ ေလွ်ာက္ေျပာမေနၾကပါနဲ႔ကြာ။ မင္းတုိ႔က ၿမိဳ႕ေပၚက ေသာင္းက်န္းသူ သူ ပုန္၊ ငါတုိ႔လည္း ေတာထဲကေသာင္းက်န္းသူ သူပုန္ပါဘဲ” တဲ့။

ထို႔နည္းတူ ေသာင္းက်န္းသူဆုိတာေရာ အမ်ားျပည္သူဆုိင္ရာ၊ ယံုၾကည္ရာ၊ ကိုးကြယ္ရာ စသည္ျဖင့္ ဖ်က္လိုဖ်က္ဆီးလုပ္သူေတြကို ေျပာ တာဆိုေတာ့ ဘယ္သူေတြကလုပ္တယ္ မလုပ္ဘူးဆိုတာ လုပ္ကုိင္ခဲ့ၾကသူေတြက ပိုသိမွာပါ။ အမွန္တရားဆိုတာ ဖံုးကြယ္လို႔ မရႏိုင္ေကာင္း စရာပါ။ ကံ ကံ၏အက်ဳိးကို ယံုၾကည့္တဲ့သူေတြဘဲေလ မဟုတ္လား။

သမိုင္းေတြကို ျပင္ခ်င္လို႔လား ျပင္လိုက္ပါ။ ပထ၀ီကိုေရာျပင္မွာလား ျပင္လိုက္ပါ။ တေန႔ေန႔ေတာ့ ကုိယ့္အလွည့္က် မႏြဲ႕စတမ္းဆိုတဲ့ စ ကားေတာ့ ရိွသားပါဘဲေလ။

ေနာက္စကားလံုးတလံုးက အ႐ုိင္းအစိုင္း..။
ေတာ္ေတာ္ၾကာၾကာျမင္ေန၊ ၾကားေန၊ ဖတ္ေနရတဲ့ ဘ၀င္မက်ခ်င္စရာစကားလံုး “အ႐ုိင္းအစိုင္း”။ အထူးသျဖင့္ ကခ်င္ေတြက အ႐ိုင္းအစိုင္း ေတြပါဆိုတဲ့စကား။ တကယ္ေတာ့ ကခ်င္လို႔ဆုိလိုက္တာဟာ ၀ါလံုးရွည္နဲ႔သိမ္းၾကံဳးလိုက္တာပါဘဲ။ ဘယ္လူမ်ဳိးမွာမဆို မိဘ၊ ဘာသာ တ ရားတို႔ရဲ႕ ဆိုဆံုးမမႈေအာက္မွာ ယဥ္ေက်းသိမ့္ေမြ႔သူရိွသလို ႐ုိင္းစိုင္းတဲ့လူမ်ဳိးေတြလည္း ရိွေနမွာပါ။

ဒါဆိုရင္ ယဥ္ေက်းမႈ၊ ယဥ္ေက်းျခင္းဆုိတာ ဘာလဲဆိုတာ သိခ်င္လာပါတယ္။ လိမၼာေရးျခားရိွတာကို ဆိုလိုခ်င္တာလား။ အေျပာအဆို အေနအထိုင္ ႏူးည့ံသိမ့္ေမြ႔တာကို ရည္ညြန္းတာလား။ ယဥ္ေက်းတယ္ဆိုတာေတာ့ ႐ိုင္းစိုင္းျခင္းရဲ႕ ဆန္႔က်င္ဘက္။ ႐ိုင္းျပျခင္းဆိုတာ ၾကမ္းတမ္းျခင္း၊ ခက္ထန္ျခင္း၊ မဖြယ္မရာရိွျခင္း၊ အျမင္အၾကားမေတာ္ တစ္ပါးသူကို အေႏွာက္အယွက္ျဖစ္ေစျခင္းဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္မဟုတ္ လား။ ဒါျဖင့္ ယဥ္ေက်းျခင္းဆိုတာအဲဒါေတြနဲ႔ ဆန္႔က်င္ဘက္ေပါ့။

လူႀကီးသူမေတြအေရွ႕မွာ ခါးေလးကိုင္းသြားတာ၊ စကားေလးေျပာတဲ့အခါရွင့္။ ခင္ဗ်ာတို္႔ထည့္ေျပာတာ လက္ႏွစ္ဘက္နဲ႔ ေပးတာယူတာ၊ လက္အုပ္ေလးခ်ီ ႏႈတ္ဆက္ႀကိဳဆိုတာ။ ဒူးကေလးညြတ္လိုက္တာ။ ဒါေတြဟာ ယဥ္ေက်းမႈလား။ ဒီလုိပါဘဲ ယဥ္ေက်းဖြယ္ရာရိွျခင္းနဲ႔ ယဥ္ ေက်းမႈဆိုတာကို ေရာေထြးယွက္တင္နားလည္ေနၾကတာလား။ ကို္ယ္ႏႈတ္အမူအရာ ယဥ္ေက်းျခင္းဆိုတဲ့ ဓေလ့စ႐ိုက္၊ အျပဳအမူ Behavior Manner မဟုတ္ပါလား။ အဲဒီအျပဳအမူ Behavior Manner ကို ယဥ္ေက်းမႈလို႔ သတ္မွတ္လိုက္တဲ့အခါ ႐ႈပ္ေထြးသြားမွာပါ။

အဲဒီလိုသတ္မွတ္လိုက္တဲ့အခါ ကိုယ္က ယဥ္ေက်းတယ္လို႔သတ္မွတ္ထားတာေတြနဲ႔ မကိုက္ညီတာမွန္သမွ်ကို “႐ိုင္း” တယ္လို႔ သတ္မွတ္ လိုက္ၾကေတာ့မွာလား။ ဒါဆိုရင္ေတာ့ ယဥ္ေက်းမႈတန္းဖိုးျဖတ္ခ်က္ေတြ ၿငိကုန္ေတာ့မွာပါ။

မွတ္သားဖူးတဲ့ အျပဳအမူေလးတခုက ကြၽန္ေတာ္တို႔ျမန္မာႏိုင္ငံမွာဆို ဆရာ၊ ဆရာမေတြ စာသင္ရင္ လက္ပုိက္ၿပီးေနရတယ္။ ငယ္ငယ္ က ဆို ဆရာ၊ ဆရာမေတြက လက္ပုိက္ခိုင္းပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ဆရာ၊ ဆရာမေတြေရွ႕ဆို လက္ပိုက္မွ ယဥ္ေက်းတယ္။ လိမၼာတယ္ေပါ့။ ဒါေပမယ့္ အီတလီမွာေတာ့ ဆရာ၊ ဆရာမေတြ စာသင္ရင္ လက္ပိုက္ရင္ေတာ့ ႐ိုင္းတယ္တဲ့ဗ်။

အဲဒီမွာက ဆရာ၊ ဆရာမေတြေရွ႕လက္ပိုက္ရင္ ႀကိဳက္တာေမး ေျဖႏုိင္တယ္။ ဆရာကိုယွဥ္ႏိုင္တယ္ဆုိတဲ့အဓိပၸါယ္တဲ့ဗ်ာ။ စသည္ျဖင့္ သာ ဓကမ်ားစြာေတြကိုၾကည့္ၿပီး ငါစြဲေတြနဲ႔ ဘယ္သူကယဥ္ေက်းလို႔ ဘယ္သူက႐ုိင္းစိုင္းတယ္ဆုိတာ ဆံုးျဖတ္ၾကေတာ့မလား။

ဒါဆိုရင္ မတူျခားနားတဲ့ စ႐ုိက္ ဓေလ့အျပဳအမူေတြၾကားမွာ ဘယ္သူကမွန္လို႔ ဘယ္သူကမွားလဲ။ ဘယ္သူက ယဥ္ေက်းလို႔၊ ဘယ္သူေတြ ႐ုိင္းေနလဲဗ်ာ။ ယဥ္ေက်းမႈလို႔သံုးလာၿပီဆိုရင္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ သိရျမင္ရမွာက အသိညဏ္၊ အသိတရား၊ ညဏ္နဲ႔ပညာဆိုတဲ့ စိတ္ဓါတ္ ဆိုင္ရာအေျခအေနဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ရိုင္းစိုင္းတယ္ဆိုတဲ့ နာခက္စရာေျပာဆိုေတာ့မယ္ဆိုရင္ျဖင့္ မိမိရဲ႕အသိညဏ္၊ အသိတရား၊ ညဏ္နဲ႔ပညာဆုိတဲ့ စိတ္ဓါတ္ဆိုင္ရာ အေျခ အေနကို ျပန္လည္သံုးသပ္ဖို႔ေတာ့ လိုမယ္ထင္ပါတယ္။

ဒီလိုနဲ႔ အေတြးေတြထဲမွာ လက္ရိွအစိုးရလည္း ႐ုိင္းစိုင္းတဲ့ အျပဳအမူေတြေရွာင္ၾကဥ္ၿပီး ပိုၿပီးပညာရိွတဲ့ အစိုးရအျဖစ္ျမင္ခ်င္စမ္းပါရဲ႕။ လြမ္း ေမာဖြယ္ ကခ်င္ေတာင္တန္းႀကီးမွာလည္း ေပ်ာ္ရြင္တဲ့ မေနာအကနဲ႔ ယဥ္ေက်းသိမ့္ေမြ႔တဲ့ ဓေလ့ျမင္ခ်င္စမ္းပါရဲ႕။ လယ္ေျမေတြသိမ္းခံရတဲ့ အညာေဒသေလးမွာလည္း စိမ္းညိဳ႕ညဳိ႕လယ္ကြင္းန႔ဲ ဘုရားေစတီတို႔ ၾကည္းႏူးဖြယ္ျမင္ခ်င္စမ္းပါရဲ႕။ မတရားသိမ္းခံထားရတဲ့ အိမ္ယာေတြနဲ႔ လူေတြရဲ႕ဘ၀ မိသားစုဘ၀ေလး ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရြင္ရြင္ ေနထိုင္ၾကတာေလးကိုလည္း ျမင္ခ်င္စမ္းပါဘိဗ်ာ။

photo – James Robert Fuller


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts

2 thoughts on “သူမသာ ကိုယ္မသာ (မုိးမခေပးစာ)
  1. အလြန္ေကာင္းမြန္တဲ့ စကားလံုးမ်ားနဲ႔ေရးထားတဲ့ ေဆာင္းပါးကို ဦးညြန္႔အေလးျပဳပါတယ္..။ ဦးသိန္းစိန္အစိုးရ – အေမရိကန္သမၼတၾကီး ေဂ်ာ့၀ါရွင္တန္လို လူမ်ိဳးေပါင္းစံုကို စုစည္းႏိုင္ပါေစ ဆုေတာင္းပါတယ္…

  2. သူပုန္ ဆိုတာေတာ့ ရခိုင္မွာ ဆပ္ပ်ာကိုေခၚတယ္လို ့ၾကားဘူးပါတယ္။ ဗိုလ္ခင္ညြန္ ့ေခတ္က မင္းတို စပယ္ရာေတြသိတ္ရိုင္းတယ္ဆိုၿပီး သက္ဆိုင္ရာကားအဖြဲ ့အစည္းကလူႀကီးေတြကို ေခၚေဟာက္ဖူးပါ တယ္။ မွန္ပါတယ္ စပယ္ရာ အရိုင္းေတြရွိေကာင္းရွိပါ့မယ္။ ဒါေပမဲ့ ဘယ္စပယ္ရာမွ မိဘျပည္သူကို ပါးမရိုက္ဖူးပါ၊ မဆဲဘူးပါ၊ ေနပူလွန္းၿပီး မညွင္းဆဲဘူးပါ (စစ္ဗိုလ္၊ စစ္သား၊ ေထာက္လွန္းေရး) ေတြနဲ ့စာ ရင္ေပါ့ေလ။ အဏာရွင္ အၾကီးအေသးေတြနဲ ့ခရိုနီေတြ ဘယ္ေတာ့ ယဥ္ေက်းလာမွာလည္း ? ? ? အရိုင္းအစိုင္းစပယ္ရာေတြ ကို – အရိုင္းစပယ္ေလး – ေတြလို ့ေခၚၾကည့္ပါလား သမတၾကီး ဦးသိန္စိန္ သက္ေတာ္ရာေက်ာ္ရွည္ ပါ့ေစလို ့ကားေနာက္မွီးကေန အလကားေအာ္ေပးမယ္၊ မယံုရင္စမ္းၾကည့္ပါ။

Comments are closed.