>Maung Thaw Ka – Articles

>

ယမကာညေနခင္း (၆)
ေမာင္ေသာ္က
ဇန္န၀ါရီ ၄၊ ၂၀၁၂


ေသာ္။ ။..ခရစ္ႏွစ္ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္၊ ဧၿပီလ ၁၃ ရက္၊ ဗုဒၶဟူးေန႔၊ ျပည္ေထာင္စုဆုိရွယ္လစ္သမၼတ ျမန္မာ ႏုိင္ငံစံေတာ္ခ်ိန္ ေနလြဲစက္ ၄ နာရီ ၅၀ မိန္စ ၄၉ စကၠန္႔အခ်ိန္ ဘာႏုရာဇာ မည္ေသာ တနဂၤေႏြၿဂဳိလ္မင္းသည္ ျပည္ပန္းညဳိပြင့္ႏွင့္တူေသာ အဝတ္တန္ဆာတို႔ကို ဝတ္ဆင္လ်က္ ကြၽဲရဲကိုစီးကာ လက္တစ္ဖက္က ပန္းခက္ကိုကုိင္ကာ ေရခ်မ္းအိုးကိုပိုက္လ်က္ အေရွ႕ကသည္ ေတာင္သို႔ဝင္၏။ ေဃာရသာေဒဝီ နတ္သမီး သည္ အလွည့္ေစ၍ မရေမသြာ နတ္မင္း၏သား အာသီမည္ေသာ ျဗဟၼာမင္း၏ဦးေခါင္းကို ကမ္းသည္ရွိေသာ္ မေဟာရကာေဒဝီနတ္သမီး ကား ငို၍လွမ္းလင့္၏။

ပင္စင္နာ။ ။ အို ဆရာႀကိီးရဲ႕ … ဒီမွာ တံခါးေလး ဘာေလးမ်ားလာဖြင့္ပါဦး၊ ဘာေတြမ်ားလာဖြင့္ပါဦး။ ဘာေတြမ်ား ဒီေလာက္ ေအာ္ႀကီးဟစ္ က်ယ္နဲ႔ ဖတ္ေနတာလဲဗ်။
အယ္ဒီတာ။ ။ ခင္ဗ်ားကလည္း မၾကားဘူးလားဗ်။ သူက သႀကၤန္စာကို အထူးအဆန္းလုပ္ၿပီး ဖတ္ေနတာဗ်။ တန္ေတာ့ ဒီလူ ေပါက္ ေနၿပီထင္တယ္။ က်ဳပ္တုိ႔ျပန္ၾကရင္ ေကာင္းမယ္ဗ်ဳိ႕။

ေသာ္။ ။ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ျပန္ခ်င္လည္းျပန္ၾကဗ်ာ။ အဲ… လက္ကဆြဲလာတဲ့ ပုလင္းကေလးေတာ့ ထားခဲ့ၾကပါ။ ဘယ့္ႏွယ္ဗ်ာ သႀကၤန္စာကို အေလးအနက္ထားဖတ္တာမ်ား ေပါက္တယ္ေျပာရသလား။ လာပါ လာပါ တံခါး ဖြင့္ ထားပါတယ္။

ပင္စင္နာႀကီးႏွင့္ အယ္ဒီတာႀကီးတုိ႔သည္ ေမာင္ေသာ္က၏မ်က္ႏွာကို မယံုသကၤာႏွင့္ၾကည့္ကာ ဝင္ထုိင္ၾကသည္။ ေမာင္ေသာ္ကလည္း သူတုိ႔ စိတ္မေျပာင္းမီ လိုအပ္ေသာ ကိရိယာမ်ားျဖစ္သည့္ ဖန္ခြက္၊ ေရခဲဘူး၊ ေဖာက္တံစသည္တို႔ကို ကပ်ာကယာ ထုတ္ယူျပင္ဆင္ေပး ရသည္။

ပင္။ ။ ခင္ဗ်ားသႀကၤန္စာက ဒီႏွစ္အတြက္လား။ ဘယ္ကထုတ္တာလဲဗ်။
ေသာ္။ ။ ဟုတ္ပါတယ္ဗ်ာ။ အခုလာမယ့္ ႏွစ္အတြက္ပါ။ ထံုးစံအတိုင္း မႏၱေလးကထုတ္တာေပါ့။ “ပုဏၰားေတာ္ ပညာရွိဦးစိႏၱာ၏သား၊ ပုဏၰားေတာ္ နကၡတ္ေဗဒင္ပညာရွိဆရာႀကီး ဦးေလာကသာရႏွင့္သား ဆရာလင္း၊ ဆရာသိန္းတုိ႔ညႇိႏႈိင္း တြက္ခ်က္ၾကသည္လို႔ ဆိုထား တာပဲ။

အယ္။ ။ ေနပါဦး၊ ခင္ဗ်ားကလည္း ဒီႏွစ္ ဆယ္ရာစုေႏွာင္းကာလ ဆိုရွယ္လစ္ေခတ္ႀကီးမွာ ေဗဒင္တုိ႔ သႀကၤန္စာတို႔ကို ယံုေသးသလား။
ပင္။ ။ ဒီလူကေတာ့ တကယ့္ကို ေအာက္ေနၿပီဗွ။ ေအာက္ေအာ့ဖ္ဒိတ္ျဖစ္ေနၿပီ။
ေသာ္။ ။ ခင္ဗ်ားတုိ႔ အဲဒီလိုေသာက္ရမ္းမေျပာၾကနဲ႔။ ျမန္မာျပည္ဆိုရွယ္လစ္ေခတ္ေျပာင္းေတာ္လွန္ေရးရဲ႕အမာခံေတြဟာ ေတာင္သူလယ္ သမားေတြဗ်။ ျမန္မာေတာင္သူလယ္သမ်ားေတြဟာ သႀကၤန္စာကို သတင္းစာထက္ ယံုၾကည္တတ္ၾကတယ္။ အိမ္က်ဴထရံမွာ ဝါးျခမ္းျပားနဲ႔ ညႇပ္ထားၿပီး တစ္ႏွစ္ပတ္လံုး အားကိုးတႀကီးနဲ႔ ေလ့လာမွတ္သားၾကတယ္။ စိတ္ခ်မ္းသာၾကတယ္၊ စိတ္ဆင္းရဲၾကတယ္၊ အားကိုးတႀကီးနဲ႔ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြ ထားၾကတယ္။ သႀကၤန္စာကိုပစ္ပယ္ျခင္းဟာ ေတာင္သူလယ္သမားထုႀကီးကို ပစ္ပယ္ျခင္းပဲ။

အယ္။ ။ အလို အလို တယ္ဆိုတဲ့စာပါလား။ ဆက္စမ္းပါဦး၊ ခင္ဗ်ား သႀကၤန္စာက ဒီႏွစ္ သိၾကားမင္း ဘာစီးဆင္းမတဲ့လဲဗ်။ ဒြန္ဒါလား၊ မာစီး ဒီးလား။
ေသာ္။ ။ ကြၽဲစီးဆင္းမယ္တဲ့ဗ်။ ျပည္ပန္းညဳိပြင့္ႏွင့္တူေသာ ဝတ္စားတန္ဆာကို ဝတ္မယ္။ လက္တစ္ဘက္က ပန္းခက္၊ တစ္ဖက္က ေရခ်မ္း အုိးက ကိုင္ဆင္းမယ္။

ပင္။ ။ေကာက္ခ်က္ အဓိပၸာယ္က ဘယ္လိုလဲ။
ေသာ္။ ။ေအးခ်မ္းမယ္၊ ဆန္ေရစပါးေပါမ်ားမယ္၊ တုိင္းျပည္မွာ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းနဲ႔ သာသာယာ ယာရွိမယ္ လို႔ဆိုလိုတယ္။ သို႔ေသာ္ မုိးဦး မိုးလယ္တန္႔အံ့၊ မုိးေႏွာင္းေကာင္းအံ့၊ ကၽြဲႏြား စေသာ အေျခေလးခုတို႔ ပ်က္စီးအံ့၊ မုန္တုိင္းေလေပြထန္အံ့တဲ့။ ကံ-ခင္ဗ်ားတို႔ ဇလေဗဒ ဌာနကထုတ္ျပန္တဲ့ ရာသီဥတုခန္႔မွန္းေျခက အမ်ားဆံုးက သံုးလစာ၊ သူ႔သႀကၤန္စာက တစ္ႏွစ္လံုးအတြက္ ေဟာကိန္းထုတ္ထားတာ သူကသာတယ္။

ပင္။ ။ တယ္ဟုတ္ပါလား။ မိုးေလဝသၿဂဳိလ္တုက သတင္းပို႔တာကမွ ေနာက္က်ေသးတယ္ေနာ္ ေတာင္သူလယ္သမားေတြကလည္း ဒါကို ယံုၾကည္တာပဲလား။
ေသာ္။ ။ဒီမွာ နားေထာင္၊ ရက္အပိုင္းအျခားနဲ႔ကို ေဟာစာတမ္းထြက္တာ၊ နယုန္လဆန္း ဆယ္ရက္အတြင္း မိုးျပတ္ေတာင္းရြာႏုိင္၏။ လူတို႔ အနာအဖ်ားေရာဂါဘယ က်ေရာက္တတ္သည္။ ႏွမ္း၊ ဆီ ရွားပါးတတ္၏။ ဆန္စပါးေစ်း တုိးတက္ႀကီးျမင့္တတ္၏။ ႏုိင္ငံျခားမွာ သံတမန္မ်ား ေရာက္ရွိတတ္သည္။ နာမည္ႀကီးပုဂၢဳိလ္ ကြယ္လြန္တတ္သည္တဲ့။

အယ္။ ။ သိပၸံေခတ္မွာ ဒါေတြယံုၾကည္ဖုိ႔ မေကာင္းေတာ့ဘူး။ ဒါေတြဟာ ျဗဟၼဏအယူအဆေတြပဲ။ ပုဏၰားေတာ္ပညာရွိႀကီးမ်ားရဲ႕ေခတ္ ကုန္ပါၿပီ။
ေသာ္။ ။ ဒါေတာ့ က်ဳပ္မေျပာတတ္ဘူ။ သႀကၤန္က်တာေကာ ဗုဒၶဘာသာနဲ႔ဆုိင္သလဲ။ ျဗဟၼဏအယူအဆပဲ။ ျမန္မာျပည္မွာ အေရာင္းအသြက္ ဆံုးမဂၢဇင္းကေတာ့ ေဝဒမဂၢဇင္းပဲ။ တ႐ုတ္ျပည္ ေဟာင္ေကာင္မွာ ဘာလုပ္ငန္းလုပ္သည္ျဖစ္ေစ၊ လူတစ္ရာမွာ ကိုးဆယ့္ကိုးေယာက္က ေဗဒင္ေမးၿပီးမွ လုပ္ေလ့ရွိၾကတယ္။

ပင္။ ။ ဒါျဖင့္ က်န္တဲ့လူတစ္ေယာက္ကေတာ့ မေမးဘူးေပါ့။
ေသာ္။ ။ သူက ေဗဒင္ဆရာေလ။

အယ္။ ။ ခင္ဗ်ားေကာ ေဗဒင္ေလး၊ ဘာေလး မေမးဘူးလား။ ယံုေကာ ယံုၾကည္သလား။
ေသာ္။ ။ ဘယ္ေနလိမ့္မလဲဗ်ာ၊ ဒါေပမဲ့ ယံုၾကည္လွတယ္ေတာ့မဟုတ္ပါဘူး။ ဘာျပဳလို႔လဲဆိုေတာ့ ေဗဒင္ပညာဟာ အလြန္တိက်တဲ့ အာ ကာသနကၡတၱ သိပၸံပညာတစ္ရပ္ဗ်။ က်ဳပ္ေလ့လာခဲ့ဖူးတဲ့ သိပၸံတစ္ရပ္ဗ်။ က်ဳပ္ေလ့လာခဲ့ဖူးတဲ့ ဝိေသာထရီဒသာက သိပ္တိက်လြန္းတယ္။ ပါဒ္ဃံဋီ၊ ပိဃာဋီ၊ အႏူဃဋီ၊ တႏုအႏုဃဋိထိ စိတ္လိုရတယ္။ က်ဳပ္တို႔က ကိုယ့္ေမြးလ ေမြးရက္ ေမြးခ်ိန္ကို မွန္းဆခ်က္နဲ႔သာသိၾကေတာ့ ဘယ္မွာမွန္ႏုိင္ပါ့မလဲ။ အေျခခံျပဳတြက္ရတဲ့ ေဒတာ (Data) ေတြက မမွန္ေတာ့ တြက္ခ်က္ (Result) က ဘယ္မွာမွန္ႏုိင္ပါ့မလဲ။

ပင္။ ။ ေနပါဦး …. ခု ခင္ဗ်ားအသက္ ဘယ္ေလာက္ရွိၿပီလဲ။
ေသာ္။ ။ အသက္ေလးဆယ္မွာ စြန္းလွ်င္ေတာ့ လပဲ။

ပင္။ ။ေတာ္စမ္းပါ။ ခင္ဗ်ားအသက္လား ေလးဆယ္။ လူ႔အသက္ေတာ့္ မျဖစ္ႏုိင္ဘူး။ ယမကာ ေသာက္သံုးတဲ့ အသက္ဆိုရင္ေတာ့ ယံုတယ္။
ေသာ္။ ။ဒီလိုေလဗ်ာ။ ဒီလို ဒီလို၊ ကြၽန္ေတာ္က ကြၽန္ေတာ့္အသက္ေရာ ေမြးလေမြးရက္ေရာ ေမြးခ်ိန္ပါ မွန္းဆတြက္ယူထားရတာ၊ ေလးဆယ္ ဆိုတာကေတာ့ အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦးနဲ႔ညႇိၿပီး ေျပာရတာ။ ေလာကမွာ ကြၽန္ေတာ္ညႇိစရာ သူတစ္ေယာက္သာရွိေတာ့တယ္။

အယ္။ ။ ခင္ဗ်ားမွာ ရက္ခ်ဳပ္တို႔၊ ဇာတာတုိ႔ မရွိဘူးလား။
ေသာ္။ ။ အဲဒါမရွိခဲ့လုိ႔ ခက္ေနတာေပါ့။ ကြၽန္ေတာ့္အသက္ ၁၂ ႏွစ္သားေလာက္မွာမွ အေမ့ကိုေမးၾကည့္ရတယ္။ ကြၽန္ေတာ့္ကို ဘယ္တုန္းက ေမြးသလဲ အေမလို႔။

ပင္။ ။ အဲဒီေတာ့ ခင္ဗ်ားအေမက ဘာေျပာသလဲ။
ေသာ္။ ။ မင္းနဲ႔ မဝါနဲ႔က မီးဝင္မီးထြက္ပဲတဲ့။ မဝါလို႔ေခၚတဲ့ ဝါေလးတိုတဲ့ အမ်ဳိးသမီးက အဲ ဆိုၾကပါစုိ႔၊ ကြၽန္ေတာ္ရဲ႕တူမဝမ္းကြဲေတာ္တယ္။ သူ႔ေမြးတာနဲ႔ ကြၽန္ေတာ့္ကိုေမြးတာ (၇) ရက္ ေလာက္ကြာတယ္ဆိုေတာ့ သူ႔အေမ “မမတင့္ကို ဝါေလးကိုဘယ္တုန္းကေမြးသလဲဆိုေတာ့ မမတင့္က ေျပာတယ္။ ဝါေလးနဲ႔ မဦးက မီးဝင္ မီးထြက္ပဲတဲ့။

ပင္။ ။ ေဟာဗ်ာ။ အဲဒီ မဦးဆိုတာကေကာ။
ေသာ္။ ။ အဲဒီ မဦးဆိုတာလည္း ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ ေဆြမ်ဳိးနီးစပ္ပါပဲ။ သူ႔အေမက မခ်ဳိင္တဲ့။ ဒါနဲ႔သြား ရျပန္ေရာ။ “မမခ်ဳိင္ မဦးကို ဘယ္တုန္းက ေမြးသလဲဆိုေတာ့ မင္းအေမ မၿမဳိင္နဲ႔ ငါနဲ႔က မီးဝင္ မီးထြက္ပဲတဲ့။ အဲဒီတင္ ခ်ာခ်ာလည္ေတာ့တာပဲ။ မိခင္သံုးေယာက္က သူတုိ႔သား ဖြား တာကို မီးဝင္၊ မီးထြက္နဲ႔ခ်ည္းမွတ္ထားၾကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ရယ္ မဝါရယ္ မဦးရယ္ က (၇) ရက္ႀကီးငယ္ပဲ။ ဘယ္သူႀကီးလုိ႔ ဘယ္သူက ငယ္မွန္းေတာင္ အတိအက်မသိပါဘူး။ မဝါက မႏၱေလးမွာေနတယ္။

အယ္။ ။ အဲဒါနဲ႔ ခင္ဗ်ားက ဘယ္လိုလုပ္ အသက္ေလးဆယ္ျဖစ္ရတာလဲ။
ေသာ္။ ။ တစ္ေလာဆီက မႏၱေလး ကြၽန္ေတာ္ေရာက္တယ္။ မႏၱေလးက မိတ္ေဆြတခ်ဳိ႕က ေမးၾကတယ္။ ခင္ဗ်ားအသက္ဘယ္ေလာက္ ရွိၿပီလဲတဲ့။ ကြၽန္ေတာ္က ျပန္ေျပာလိုက္တယ္။ မဝါနဲ႔ ရြယ္တူပဲလို႔ မဝါက အပ်ဳိႀကီးဗ်။

ပင္။ ။ အဲဒါ ခင္ဗ်ားနဲ႔ဘာဆုိင္သလဲ။ အသက္ေမးပါတယ္။ အပ်ဳိႀကီးက ပါေသးတယ္။
ေသာ္။ ။ဆုိင္တာေပါ့ဗ်။ မဝါကေျပာတယ္ သူ႔အသက္ေလးဆယ္တဲ့။ ဒါေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္ကလည္း သူနဲ႔ရြယ္တူမို႔ ေလးဆယ္ပဲျဖစ္ရမယ္၊ မဝါေျပာတာ အမွန္ယူရမယ္။ သူေျပာတာက ကြၽန္ေတာ္ ယံုတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ့္အသက္ ေလးဆယ္။ မယံုရင္ မဝါနဲ႔ မဦးတို႔ကိုသာ ေမးၾကည့္ေပေတာ့။

အယ္။ ။ “႐ုိးသားတည္ၾကည္ေသာ မိန္းမသားတစ္ဦးသည္ မိမိအသက္အရြယ္မွလြဲလွ်င္ က်န္အားလံုးကိစၥမ်ားတြင္ အမွန္ကိုသာေျပာဆို၏” ဆိုတဲ့ အဂၤလိပ္စကားပံုကို ခင္ဗ်ားမၾကား ဖူးေသးဘူးထင္တယ္။
ပင္။ ။ အဲ မိန္းမေတြ တြက္ခ်က္ပံုတစ္ခု က်ဳပ္ၾကားဖူးတာလည္း ေျပာရဦးမယ္။ သူနဲ႔ သူ႔ေယာက္်ားလက္ထပ္ၾကစဥ္တုန္းက အသက္ထက္ ဝက္ကြာတယ္တဲ့။ သူ႔အသက္ ၁၈ ႏွစ္၊ သူ႔ေယာက္်ားအသက္ ၃၆ ႏွစ္မွာ ညားၾကတယ္တဲ့။ အခု သူ႔ေယာက္်ားအသက္ ၇၀ ရွိၿပီ။ ယူၾကစဥ္က ထက္ဝက္ကြာတဲ့အတုိင္း အခု သူ႔အသက္ဟာ ၃၅ ႏွစ္ပဲျဖစ္ရမယ္လို႔ ေျပာတယ္။ အဲဒါ မိန္းမေတြရဲ႕တကၠေဗဒနည္းနဲ႔ တြက္ယူတာ။
ေသာ္။ ။က်ဳပ္ကေတာ့ မဝါနဲ႔ညႇိထားတာ အေကာင္းဆံုး၊ စိတ္အခ်မ္းသာဆံုးလို႔ပဲ ထင္တယ္။ ေနာက္မွ မျဖစ္ေတာ့ပါဘူးဆိုၿပီး အေမ့ကို ထပ္ေမးရတယ္။

ပင္။ ။ အေမက ဘယ္လိုေျပာသလဲ။
ေသာ္။ ။ အေမက မင္းသိပ္႐ႈပ္တာပဲ။ မင္းသည္ေလာက္သိခ်င္မွ အိမ္ေနာက္ေဖးမွာ ခုထြန္းေနတဲ့ လသာမွန္အိမ္ႀကီးသိတယ္မဟုတ္လား။ အဲဒီမွန္အိမ္ႀကီးက မင္းေမြးတဲ့ညက မင္းအေဖသြားဝယ္ထားတာပဲတဲ့ဗ်။ က်ဳပ္မွာ မွန္အိမ္ႀကီးကို သြားေမးရေတာ့မလို ႐ႈပ္သြားတာပဲ။ ေနာက္အမ်ဳိးမ်ဳိးလွည့္ေမးေတာ့မွ သဲလြန္စရတယ္။

အယ္။ ။ ခင္ဗ်ားဟာ စံုေထာက္ဝတၳဳဆန္လုိက္တာ။
ေသာ္။ ။ဟုတ္တယ္၊ အေမကေျပာတယ္။ မင္းေမြးၿပီး မီးထြက္တဲ့ေန႔မွာ ငါအျပင္ထြက္ေတာ့ သႀကၤန္ေရကစားတဲ့ကေလးေတြ ေရနဲ႔လွမ္းပက္ လုိ႔ မင္းအေဖနဲ႔ေတာင္ စကားမ်ားရေသးတယ္တဲ့။ ဟုတ္ၿပီ ဒီလိုဆို ကြၽန္ေတာ့္ေမြးၿပီး ၇ ရက္ေနေတာ့ သႀကၤန္က်တာေပါ့။ သႀကၤန္က ဧၿပီ ၁၃ ရက္ေန႔မွာ က်ေလ့ရွိတယ္။ ဒီလိုဆို ဧၿပီလ ၆ ရက္ဟာ ကြၽန္ေတာ့ ေမြးေန႔ပဲျဖစ္ရမယ္။

ပင္။ ။ ရက္ကေကာဗ်ာ။
ေသာ္။ ။ အမယ္ ရက္ကေတာ့ ေသခ်ာသား၊ ေသာၾကာဗ်။ အေမကေျပာတယ္။ မင္းသာ ေသာၾကာသားမုိ႔ စကားသိပ္ရွည္တယ္တဲ့။ ဒါက ေသခ်ာတယ္ဗ်ဳိ႕။ ေနာက္သဲလြန္စတစ္ခုက မင္းေလးဘက္တြားသြားတတ္တဲ့အခ်ိန္မွာ ေရႊဘို မဟာနႏၵာကန္ေတာ္ႀကီးက်ဳိးၿပီး ၿမဳိ္႕ထဲေရ ေတြ ဒူးဆစ္ေလာက္ဝင္တာပဲေဟ့။ တုိ႔အားလံုးအိမ္ေအာက္ထပ္က ခုတင္ေပၚတက္ေနရတယ္။ အဲဒါ မင္းက ေလးဘက္တြားသြားရင္း ေရထဲက်သြားလို႔ မင္းအစ္ကို ဘေမာ္က ဆြဲတင္ရတယ္တဲ့။ ေဟာ ေမြးႏွစ္ေသခ်ာသြားၿပီ။

ပင္။ ။ ဒါျဖင့္ ေရႊဘိုမဟာနႏၵကန္ေတာ္က်ဳိးတာ ဘယ္ႏွစ္ကလဲ။
ေသာ္။ ။ ဒါက ကြၽန္ေတာ့္ရဲ႕လွ်ဳိ႕ဝွက္ခ်က္ပဲ။ ဘယ္ေျပာလုိ႔ျဖစ္မွာတုန္းဗ်။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဧၿပီ ၆ ရက္ေန႔ဟာ ကြၽန္ေတာ့္ေမြးေန႔ျဖစ္တယ္။ အဲဒါ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ဝီစကီတစ္လံုးက်စီ ယူလာခဲ့ၾကေပေတာ့။ ကြန္ေတာ့္ေမြးေန႔သဘင္ ဆင္ယင္ၾကရေအာင္။

ပင္။ ။ ေကာင္းပါၿပီတဲ့ဗ်ာ။ သႀကၤန္ၾကရင္သာ ခင္ဗ်ားကတုိက္။ အဲဒီေတာ့ ခင္ဗ်ားအလွည့္။
ေသာ္။ ။ သႀကၤန္က်ရင္ က်ဳပ္ ရန္ကုန္မွာမရွိဘူး။ ရန္ကုန္ႏွင့္ေဝးရာ ၿမဳိ႕ႀကီးေတြနဲ႔ေဝးရာ ေျပးၿပီသာမွတ္။ ရန္ကုန္သႀကၤန္ရဲ႕သ႐ုပ္ပ်က္မႈ ဆူညံမႈကို က်ဳပ္မခံႏုိင္ဘူး။ ႐ိုးရာအလွ ႐ိုးရာယဥ္ေက်းမႈကိုပ်က္ေစတဲ့သႀကၤန္ကို သည္းညည္းမခံႏုိင္တာၾကာၿပီ။

အယ္။ ။ လုပ္ၿပီ ခင္ဗ်ားကျဖင့္။ ဘာလဲ ေခ်ာင္ေကာင္းေကာင္းမွာ ဥပုသ္သီတင္းမ်ား သြားၿပီးေဆာက္တည္ဦးမွာမုိ႔လား။
ေသာ္။ ။ မေစာင့္ပါဘူး။ ေစာေစာကေျပာသလို သႀကၤန္ဆိုတာ ဗုဒၶဘာသာနဲ႔ ဘာမွမဆုိင္တဲ့ကိစၥပဲ။ ကဆုန္လျပည့္တို႔ ဝါကြၽတ္ကာလတို႔ သတင္းကြၽတ္၊ တန္ေဆာင္တုိင္တို႔ကေတာ့ ဘာသာေရးနဲ႔ သက္ဆုိင္ပါတယ္။ သႀကၤန္က ျဗဟၼဏအယူအဆကေန အမ်ဳိးသားယဥ္ေက်းမႈ ပံုသြင္းထားတာပါ။ အခါႀကီး ရက္ႀကီးရယ္လို႔သတ္မွတ္ၿပီး ေစာင့္ခ်င္တဲ့လူေတြေစာင့္ေပါ့။ က်ဳပ္ မကန္႔ကြက္ပါဘူး။ ေကာင္းပါတယ္။ ကုသိုလ္ရပါတယ္လို႔ ေျပာရမွာပဲ။ က်ဳပ္ကေတာ့ ေခ်ာင္ေကာင္းေကာင္းမွာ ေညာင္ေစာင္းကိုမွီၿပီး စာဖတ္မယ္ စာေရးမယ္ စိတ္ကူးထားတယ္။

ပင္။ ။ ရန္ကုန္သႀကၤန္ကိုေရွာင္တာလား။ သႀကၤန္ပြဲေတာ္ကို ခင္ဗ်ားသေဘာမက်ဘူးလား။ ခင္ဗ်ားက ဘာသေဘာလဲ၊ အရက္မခ်က္လို႔ ေရွာင္ေျပးတာလား။
ေသာ္။ ။ သႀကၤန္ပြဲေတာ္ကို ဗုဒၶဘာသာႏွင့္ ဘာမွမဆိုင္တဲ့ ႐ိုးရာဓေလ့ပြဲတစ္ခုအေနနဲ႔ သေဘာက်တယ္။ ဥပမာ ထမင္းနဲပြဲလိုေပါ့။ ငယ္ငယ္ ကေတာ့ဗ်ာ သႀကၤန္ပြဲေတာ္ရက္ကို ႁပြတ္စမ္းရင္းနဲ႔ ရင္တဖိုဖိုေတာင္ ေစာင့္ရပါတယ္။ လူငယ္ဘဝနဲ႔လည္း အားတက္သေရာ ပါဝင္ဆင္ႏႊဲခဲ့ဖူး၊ ေပ်ာ္ခဲ့ဖူးတယ္။ ေနာက္ အသက္ကလည္းႀကီးတာေၾကာင့္ တစ္ေၾကာင္း၊ သႀကၤန္ပြဲေတြဟာ ပံုပ်က္ပန္းပ်က္နဲ႔ သ႐ုပ္ပ်က္ လာတာေၾကာင့္ တစ္ေၾကာင္း အထူးသျဖင့္ ရန္ကုန္သႀကၤန္ကို ကြၽန္ေတာ္ ေရွာင္တယ္။

အယ္။ ။ ရန္ကုန္သႀကၤန္က ဘယ္လိုမ်ား ပံုပ်က္လာတာပဲဗ်။
ေသာ္။ ။ ၁၉၂၀ မ်ားမွာ ရန္ကုန္ၿမဳိ႕လူဦးေရက တ႐ုတ္၊ ကုလားသာမ်ားတာေၾကာင့္ ရန္ကုန္မွာ ျမန္မာေတြေနၾကတဲ့ ၾကည့္ျမင္တုိင္၊ စမ္း ေခ်ာင္း၊ ပုဇြန္ေတာင္စတဲ့ ဆင္ေျခဖံုးမ်ားမွာ ႐ိုးရာသႀကၤန္ကို ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်းပဲ ေငြဖလားနဲ႔ေရကစားတယ္။ ေနာက္ ၁၉၃၀ ဆယ္ စႏွစ္ေလာက္ဆီမွ ၿမဳိ႕တြင္းမွာ ပ်ံႏွံ႔ကူးစပ္လာၿပီး ကန္ေတာ္ႀကီးကို ေျခကန္ပက္ေတာ့ ရယ္တာေပါ့ဆိုတဲ့ “ရယ္တာေပါ့ သႀကၤန္” ျဖစ္လာ တယ္။ ဒါက စစ္ႀကဳိေခတ္သႀကၤန္။

စစ္ ၿပီးေခတ္မွာ လူမ်ဳိးေပါင္းစံု ပါဝင္လာၿပီး မီးသတ္ပိုက္နဲ႔ ေရပက္ၾကမ္းလွတဲ့ “မီးသတ္ပုိက္ သႀကၤန္ (သို႔မဟုတ္) ျပည္သူ႔သႀကၤန္” ျဖစ္ လာတယ္။ ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်း ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ ေရကစားၾကရာက မုိက္မုိက္ၾကမ္းၾကမ္းနဲ႔ ေရကစားလာၾကတယ္။

မီးသတ္ပိုက္ ႏုိ႔ဆီခြက္စုတ္ေတြနဲ႔ သ႐ုပ္ပ်က္လာၾကၿပီး ေနာက္ေတာ့ စီးပြားေရးသမား၊ ႏုိင္ငံေရးသမား မ်ားက သႀကၤန္ကို အခြင့္ေကာင္းယူၿပီး သူတုိ႔ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေၾကျငာအျဖစ္ မ႑ပ္ေတြ အၿပဳိင္ေဆာက္၊ အလွျပကားေတြနဲ႔တစ္မ်ဳိး ထပ္တိုးလာတဲ့ “စီးပြားေရးသႀကၤန္”အျဖစ္ ပံုသ႑ာန္ ေျပာင္းလာတယ္။ အခုေတာ့ မ႑ပ္ေတြ၊ အလွျပကားေတြ ေပ်ာက္ကြယ္သေလာက္ရွိသြားပါၿပီ။ မ႑ပ္ခန္႔ခန္႔ညားညားဆိုလွ်င္ ေတာ့ ဌာနဆိုင္ရာမ်ားက ထိုးၿပီး စတီရိယို၊ စတိတ္႐ႈိးေတြနဲ႔ တစ္မ်ဳိးတစ္ဖံု မုိးေကာင္းေနၾကတဲ့ “ဌာနဆုိင္ရာ သႀကၤန္” ျဖစ္သြားၿပီ။ ျပည္သူ လူထုက ေဘးဖယ္ေနၾကရတဲ့ ေငးၾကည့္ေနၾကရတဲ့ ဌာနဆုိင္ရာ အၿပဳိင္မ႑ပ္သႀကၤန္ျဖစ္ေနတယ္။ ဒါေတြဟာ သႀကၤန္ရဲ႕ပံုသ႑ာန္ ေျပာင္းလဲမႈေတြပါ။

ပင္။ ။ အဲဒီလို အဆင့္ဆင့္ေျပာင္းလဲလာတဲ့သႀကၤန္ကို ေယဘုယ်အားျဖင့္ ခင္ဗ်ား ဘယ္လိုကၡဏာျဖစ္သလဲ။
ေသာ္။ ။ သႀကၤန္ဆိုတာ ျမန္မာ့႐ိုးရာဓေလ့တစ္ရပ္ပါ။ ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်း ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ သိမ္သိမ္ေမြ႔ေမြ႔နဲ႔ က်င္းပေစခ်င္တယ္။ ရခုိင္႐ိုး ရာသႀကၤန္ဟာ ခုထိ ထုိက္သင့္သမွ်ေသာ ႐ိုးရာယဥ္ေက်းမႈ ထိန္းသိမ္းႏုိင္စြမ္းရွိတယ္။ သႀကၤန္ဟာ ျပည္သူူလူထုရဲ႕ပြဲေတာ္ပါ။ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ပုိင္းက ပြဲေတာ္အတြင္း ေရလံုေလာက္စြာ ရရွိေရး၊ ယာဥ္တုိက္မႈနည္းပါးေရး၊ ခုိက္ရန္မျဖစ္ပြားေရး၊ စည္းကမ္းေသဝပ္ေရး၊ အေရးေပၚလူနာ သူနာျပဳကိစၥ စသည္တို႔မွာသာ တာဝန္ယူရတယ္။ သူက ဘာမွဝင္ပါစရာအေၾကာင္း မရွိဘူး။ အခုေတာ့ သူကပဲ အစစအရာရာ ဝင္ပါေနၿပီး ေတာ့ ျပည္သူ႔မ႑ပ္ဆိုတာ အံုးလက္ကေလး ေလးငါး ေျခာက္လက္ စည္ပုိင္းျပတ္ ၆ လံုးေလာက္နဲ႔ ေရေျခာက္ကပ္ကပ္နဲ႔ ၿပီးၾကရၿပီး၊ ဌာန ဆုိင္ရာ မ႑ပ္မ်ားက ဟီးေနေအာင္ေဆာက္ကာ ဝင္ပါေနၾကတာေတာ့ က်ဳပ္သေဘာမက်ႏုိင္ဘူး။ သူတို႔က ေနရာတကာဝင္ပါေနၾကေတာ့ ျပည္သူအမ်ားက ေဘးဖယ္ေနၾကရတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေတာကိုပဲ ေျပးေတာ့မယ္။

www.shwezinu.com မွ ကူူးယူေဖာ္ျပပါသည္။


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts