>Aung Thin – Articles

>

ကံ့ကူလက္လွည့္ (၂)
ေအာင္သင္း
ဒီဇင္ဘာ ၁၆၊ ၂၀၁၁


သင္ပုန္းေပၚတြင္ လိေမၼာ္သီးေလာက္ ‘၀’ လံုးတခုကို ၀ိုင္းစက္ေနေအာင္ေရးလိုက္ပါသည္။ ထို ‘၀’ လံုးေပၚတြင္ အညႇာေလးတခ်က္ တပ္ လိုက္ပါသည္။

“ကဲ.. ေဟာဒီမွာ ဆီးသီးတစ္လံုး ဘယ္သူအရင္စားမလဲ”
ကြၽန္ေတာ္အရင္စားမယ္၊ ကြၽန္မစားမယ္ ဟူေသာအသံမ်ား ညံသြားပါသည္။

“ဟုတ္ျပီ.. မင္းကအငယ္ဆံုးမို႔ မင္းကို အလ်င္ေႂကြးမယ္။ ေရာ့ .. စားစမ္း” ဟုေျပာၿပီး သင္ပုန္းေပၚက ဆီးသီး႐ုပ္ကို လက္ႏွင့္ယူခ်င္ေယာင္ ေဆာင္၍ ခပ္ငယ္ငယ္ကေလးတစ္ေယာက္ကို လွမ္းပစ္ေပးလိုက္ပါသည္။ ထိုကေလးက ဆီးသီးကို ဖမ္းယူေလဟန္ေဆာင္၍ ပါးစပ္ထဲထည့္ လိုက္ဟန္ေဆာင္ၿပီး ‘ႁမြမ္ ႁမြမ္’ႏွင့္ စားခ်င္ေယာင္ေဆာင္ပါသည္။ တတန္းလံုး တ၀ါး၀ါး ရယ္ၾကပါသည္။

“ကြၽန္ေတာ္လည္း စားဦးမယ္” “ကြၽန္မကိုလည္း ေပးပါဦး” စေသာ အလုအယက္ေတာင္းဆိုသံမ်ားမွာ ဆူေနပါသည္။ ကိုဉာဏ္စိန္က ဆီး သီးေတြကို ေရးလိုက္၊ ပစ္ေပးလိုက္၊ တႁမြမ္ႁမြမ္ႏွင့္ စားလိုက္ၾကႏွင့္ တကယ့္ေပ်ာ္စရာႀကီးပါပဲ။

“ခ်ဳိရဲ႕လားေဟ့”
“ခ်ဳိတယ္ ဆရာ”

“ကဲ.. ဟိုအေကာင္လည္း အငိုေတြကုန္သြားၿပီ။ မင္းလည္းတစ္လံုး စားလိုက္ဦး”

ကိုဉာဏ္စိန္က ဆီးသီးတစ္လံုးကို ေကာက္ေရးလိုက္ၿပီး ဟုိခ်ာတိတ္ကို လွမ္းပစ္ေပးေယာင္ ျပဳလိုက္ပါသည္။ ခ်ာတိတ္က ေၾကာင္ေတာင္ ေတာင္ျဖစ္ေနေသး၍ ဘာမွမလုပ္ပါ။

“သူက မစားခ်င္ေသးဘူးတဲ့။ မင္းက ယူစားလိုက္စမ္းကြာ” ဟု ေဘးကကေလးတစ္ေယာက္ကို ေျပာလိုက္ေတာ့ ဟိုကေလးကလဲ အလြယ္ တကူပင္ ေကာက္စားခ်င္ေယာင္ေဆာင္လိုက္ပါသည္။

သင္ပုန္းေပၚတြင္လည္း ဆီးသီးေတြ ျပည့္ေနပါျပီ။ သင္ပုန္းကို ဖ်က္လိုက္ပါသည္။ ဆီးသီးအသစ္တစ္လံုးကို ေရးလိုက္ပါသည္။ ၀ိုင္း၀ိုင္းစက္ စက္မဟုတ္ပါ။ ဘဲဥပံုလိုလို ရွည္ေမ်ာေမ်ာ ျဖစ္ပါသည္။

“ဒီဆီးသီးက မ၀ိုင္းဘူး၊ အခ်ဥ္မ်ဳိးကြ၊ ေရာ့စားၾကည့္စမ္း၊ မခ်ဥ္ဘူးလား”
ကေလးတစ္ေယာက္ကို လွမ္းေပးလိုက္ေတာ့ စားခ်င္ေယာင္ေဆာင္ ႐ႈံ႕မဲ့ၿပီးမွ … “ခ်ဥ္တယ္ဆရာ” ဆိုေတာ့ အားလံုးကသေဘာက်ၿပီး ရယ္ၾကပါသည္။

ဤသို႔ ဆီးသီးပိန္ပိန္ေတြ၊ ရႈံ႕႐ႈံ႕ေတြ၊ ရွည္ရွည္ေတြေရးၿပီး ပစ္ေပးလိုက္လွ်င္ ကေလးေတြက ခ်ဥ္တယ္ဆရာဟု ေျပာၾကပါသည္။ ၀ိုင္း၀ိုင္း စက္စက္ဆီးသီးကိုေရးေပးလိုက္လွ်င္ ခ်ဳိတယ္ဟု ေျပာၾကပါသည္။ ကေလးေတြ ဆီးသီးစားတမ္းကစားရသည္ကို ေပ်ာ္ေနၾကသည္မွာေတာ့ အမွန္ျဖစ္ပါသည္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္ ျပတိုက္ရွိရာဘက္ကို ထြက္လာၾကေတာ့..

“ဟိုခ်ာတိတ္ ဒီေန႔ေတာ့ မငိုေတာ့ဘူးဗ်”
“သူ႔အဘြားကို မျမင္လိုက္ရေတာ့လို႔ေပါ့ဗ်ာ။ အိမ္ကလူႀကီး တစ္ေယာက္ေယာက္ပါလာရင္ ဒီလိုပဲ ငိုေနတက္ၾကတယ္ဗ်။ လူႀကီးေတြမပါရင္ ခဏပါပဲ။ ကေလးေတြပဲဗ်ာ။ ခဏရွိေတာ့ သူတို႔ကေလးခ်င္း ကစားၾက၊ သူမ်ားကစားတာကို ၾကည့္ၾကနဲ႔ပဲ ေမ့ေမ့ေပ်ာက္ေပ်ာက္ျဖစ္သြား တာပဲ။ ခက္ေနတာက လူႀကီးေတြဗ်။ အထူးသျဖင့္ အဘြားေတြက အဆိုးဆံုးပဲ။ ယာဖ်က္ေတာ့ သခြား၊ ေျမးဖ်က္ေတာ့ အဘြားဆိုသလိုေပါ့ဗ်ာ။ အဘြားႀကီးေတြဆိုေတာ့ ေျမးကိုဖ်က္ဖို႔ကလြဲလို႔ တျခားအလုပ္လည္း မယ္မယ္ရရ မရွိေတာ့ဘူး မဟုတ္လား”

“ဆရာကို ဘာမွလာၿပီးမလုပ္တာ၊ ၾသဇာမေပးတာ ေတာ္ေသးတာေပါ့ဗ်ာ”
“အမယ္. . အဲဒါမ်ဳိးလဲ တစ္ခါတေလ ရွိေသးသဗ်။ သူတို႔ကေလး၊ သူတို႔ေျမးကို ေရွ႕တန္းဆရာနဲ႔နီးနီး ထားခ်င္ၾကတာေတြေပါ့။ ကေလးေတြ မွာ အရပ္အေမာင္းက တူတာမဟုတ္ဘူးဗ်။ ဒီေတာ့ က်ဳပ္က အရပ္နိမ့္တဲ့ကေလးေတြကို ေရွ႕က၊ နည္းနည္းျမင့္တာေတြကို ေနာက္က၊ အတန္းကိုၾကည့္လိုက္ရင္ ပတၱလားစီထားသလို ျဖစ္ေနေစခ်င္တယ္။ အဲဒါ သူတို႔ကေလးေတြကို ေရွ႕ထားေပးပါ ဘာညာနဲ႔လာၿပီး ေျပာ တတ္ၾကတယ္။ “ခင္ဗ်ားတို႔ကေလးကိုလဲ သင္ေပးမွာပါ။ မတတ္မွာမစိုးရိမ္ပါနဲ႔” လို႔ ေျပာယူရတယ္။ သူငယ္တန္းမွာ လူႀကီးေတြက အကဲ အပါဆံုးေပါ့ဗ်ာ။ ဟိုဘက္အတန္းေတြေရာက္ေတာ့လဲ ဘာမွဂ႐ုစိုက္မေနၾကေတာ့ျပန္ဘူး။ ရယ္စရာလည္း အေကာင္းသား။ ဒီေတာ့ သူငယ္ တန္းဟာ မိဘနဲ႔ ျပႆနာအၾကံဳရဆံုးေပါ့ဗ်ာ။”

“သူတို႔သားသမီးကို ႐ိုက္တာျပဳတာနဲ႔ပတ္သက္လို႔လည္း ျပႆနာၾကံဳၾကရမယ္ထင္တယ္”
“တစ္ခါတစ္ေလလည္း ၾကံဳရတာေပါ့ဗ်ာ။ နည္းေတာ့နည္းပါတယ္။ ဒီေနရာမွာေတာ့ ကိုင္တြယ္တဲ့ဆရာ ဆရာမအေပၚမွာလည္း မူတည္ တက္ပါတယ္။ တေန႔ကပဲ ခင္ဗ်ားလူ ထြန္းေရႊႀကီး သူ႔သားကို ေက်ာင္းလာအပ္သြားပါပေကာ။ သူေျပာသြားလိုက္ပံုကေတာ့ က်ဳပ္မွာ ရယ္ ေတာင္ ရယ္ေနရေသးတယ္။ ‘သူငယ္ခ်င္းေရ’ တဲ့။ ‘ကဲ.. ငါ့သားကို မင္းဆီအပ္ခဲ့ၿပီ။ လိမၼာေအာင္သာ ၾကည့္တြယ္ေပေတာ့ကြာ။ မေတာ္ တဆ ေသသြားရင္ေတာ့ အလြမ္းေျပၾကည့္ရေအာင္ လြယ္အိတ္ကေလးကိုေတာ့ ျပန္ပို႔လိုက္ပါကြာ …တဲ့ေလ”

ကြၽန္ေတာ္က ရယ္လိုက္မိပါသည္။ မူလတန္း၊ အထူးသျဖင့္ သူငယ္တန္းသင္ရေသာ ဆရာ၊ ဆရာမတို႔၏ ဘ၀ကို ကြၽန္ေတာ္ အလြန္စိတ္၀င္ စားေနမိပါသည္။ ေနာက္တစ္ေန႔ ကြၽန္ေတာ္ေရာက္သြားေသာအခါ သင္ခန္းစာ ေနာက္တစ္ဆင့္တက္သြားသည္ကို ေတြ႔ရျပန္ပါသည္။

“ဒီေန႔ေတာ့ မင္းတို႔က ဆီးသီးေရာင္းၾက။ ငါက ၀ယ္မယ္။ ဆီးသီးငါးလံုးကို တစ္မတ္ေပးမယ္။ ဒါေပမယ့္ ဆီးသီးအခ်ဥ္ေတြကို မ၀ယ္ဘူး”
၀လံုးကို ၀ိုင္း၀ိုင္းေရးတက္ေအာင္ ေလ့က်င့္ေနျပီျဖစ္ေၾကာင္း ကြၽန္ေတာ္ သေဘာေပါက္လိုက္ပါျပီ။

“ေနာက္ၿပီး ေဟာဒီလို ေဟာဒီလို ေရးတဲ့ဆီးသီးကို မ၀ယ္ဘူး။ အဲဒီဆီးသီးမ်ဳိးေတြက အပုတ္ေတြ”
သူက သင္ပုန္းေပၚတြင္ လက္၀ဲရစ္ ေရးျပလိုက္ပါသည္။ ထိုမွ်မကေသးပါ။ “ဒီလိုေရးရမယ္”ဟု ကေလးမ်ားကို ေက်ာခိုင္းၿပီးလွ်င္ လက္ကို လက္ယာရစ္ၿပီး အထပ္ထပ္ေ၀ွ႔ျပပါသည္။

“ဘယ္လို၊ ဘယ္လိုေရးမလဲ”
“ဒီလို ဒီလိုေရးမယ္”

ကေလးေတြကလည္း သူတို႔လက္ကို လက္ယာရစ္ေ၀ွ႔ရမ္းၿပီး ေအာ္ၾကပါသည္။

“ဘယ္လိုေရးရင္ ဆီးသီးအပုတ္လဲ”
“ဒီလို ဒီလိုေရးရင္ ဆီးသီးအပုတ္”

လက္ေတြကို လက္၀ဲရစ္ ေ၀ွ႔ျပၾကပါသည္။ လက္ယာရစ္ေရးျခင္းကို အႀကိမ္ႀကိမ္ ေ၀ွ႔ရမ္းေလ့က်င့္ေစၿပီးေနာက္ ဆီးသီးေတြ ေရးၾကရန္ ခိုင္း လိုက္ပါသည္။ ကေလးေတြကလည္း သူတို႔ သင္ပုန္းေလးမ်ားတြင္ အားႀကိဳးမာန္တက္ ေရးေနၾကပါသည္။

၀လံုးကို လက္ယာရစ္ေရးၾကေအာင္ ေလ့က်င့္ေပးလိုက္သည္ မွန္ေသာ္လည္း တကယ္လက္ေတြ႔အားျဖင့္ ေရးသည္ မေရးသည္ကို ဆရာ ကိုဉာဏ္စိန္ လိုက္ၿပီးစစ္ေနႏိုင္သည္ မဟုတ္ေသာေၾကာင့္ ဘယ္လိုမ်ားသိႏိုင္ပါ့မလဲဟု ကြၽန္ေတာ့္စိတ္တြင္ ေတြးေနမိပါသည္။

“ေဟာဒီမွာဆရာ၊ သူက ဆီးသီးကို ေဟာဒီလို ေဟာဒီလိုႀကီး ေရးေနတယ္။ သူ႔ဆီးသီးက အပုတ္ႀကီးဆရာ”

ကေလးတစ္ေယာက္က လက္ကိုလက္၀ဲရစ္ေ၀ွ႔ျပၿပီး လွမ္းတိုင္လိုက္ပါသည္။ အတုိင္ခံရေသာကေလးက ခ်က္ခ်င္းဖ်က္ပစ္ၿပီး “ဒီလို ဒီလို ေရးတယ္ ဆရာ”ဟု လက္ယာရစ္ေ၀ွ႔ရမ္းၿပီး ျပလိုက္ပါသည္။

အင္း.. ဒီလိုဆိုေတာ့လည္း သူ႔ဟာနဲ႔သူ ျပႆနာရွင္းသြားသားပဲဟု ေအာက္ေမ့လိုက္ပါသည္။

ဆီးသီးငါးလံုးစီေရးၿပီးေတာ့ တစ္ေယာက္စီလာၿပီး ျပၾကပါသည္။ ကိုဉာဏ္စိန္က ဆီးသီးေတြကိုၾကည့္ၿပီး ဟိုအလံုးက ပိန္တယ္။ ဒီအလံုးက မ၀ိုင္းဘူး၊ ေနာက္ကို အဲေလာက္ခ်ဥ္ရင္ မ၀ယ္ဘူး။ ဒီတစ္ခါေတာ့ ၀ယ္လိုက္မယ္ စသည္ျဖင့္ေျပာၿပီး ေျမျဖဴႏွင့္ အမွန္ျခစ္ေပးလိုက္ပါသည္။ ကေလးေတြက ၀မ္းသာအားရ ျပန္သြားၾကပါသည္။

အငိုသန္ေသာခ်ာတိတ္ကလည္း ဆီးသီးငါးလံုးေရးၿပီး ေရာက္လာပါသည္။ ကိုဉာဏ္စိန္က သူ႔သင္ပုန္းကို ယူၾကည့္လိုက္ၿပီး “အံမယ္.. ဒီ ေကာင္က လူကငိုေပမယ့္ ဆီးသီးကေတာ့အခ်ဳိသားကြ၊ ဘယ္ဆိုးလို႔လဲကြ” ဟု ခ်ီးမြမ္းၿပီး အမွတ္ေပးလိုက္ပါသည္။ ဟိုခ်ာတိတ္ ၀မ္း ေျမာက္၀မ္းသာ ျပန္ေျပးသြားပါသည္။

ကေလးအားလံုးမွာလည္း သူ႔ထက္ငါ အလုအယက္ ဆီးသီးလာေရာင္းေနၾကပါသည္။ ဟိုခ်ာတိတ္က မၾကာခဏလာၿပီးျပေနၿပီျဖစ္ေသာ ေၾကာင့္…
“အံမာ ဒီေကာင့္ဆီးပင္က တယ္သီးလိုက္ပါလားဟ။ ခ်ဳိလည္း ခ်ဳိတယ္ေဟ့”

ခ်ာတိတ္ ေက်ာင္းေပ်ာ္သြားပါေလၿပီ။ ကြၽန္ေတာ္လည္း ကိုဉာဏ္စိန္ႏွင့္ တပည့္မ်ား၏ ဆီးသီးေရာင္းပြဲႀကီးကို ၾကည့္ရင္းေပ်ာ္ေနမိပါသည္။ သို႔ႏွင့္ ေက်ာင္းဆင္းေခါင္းေလာင္း ထိုးလိုက္ေတာ့ ေက်ာင္းသားေတြ ကိုယ့္လြယ္အိတ္၊ ပစၥည္းစသည္တို႔ကို ကုိယ္စီကိုယ္ငွသိမ္းၾကယူၾကပါ သည္။ သည္အခါတြင္မွ သတိထားၾကည့္လိုက္ေတာ့ ေက်ာင္းခန္းေဘး နံရံသစ္သားတန္းတြင္ သံခြၽန္ေတြရိုက္ထားၿပီး ထီး၊ ဦးထုပ္ စသည္တို႔ကို စနစ္တက် ခ်ိတ္ထားၾကရေၾကာင္းကို ေတြ႔လိုက္ပါသည္။ ထိုထိုေသာ ပစၥည္းမ်ားကို သူတို႔ေတြ ယူၾကၿပီးေနာက္ အားလံုး မတ္တပ္ ရပ္ေနၾကရပါသည္။

“စာအုပ္ ပါၿပီလား” ကိုဉာဏ္စိန္က ေအာ္ေမးလိုက္ပါသည္။
“ပါ ပါၿပီ” ကေလးေတြကေအာ္ၿပီး စာအုပ္ကို ေျမွာက္ျပရပါသည္။

သူတို႔ အတုိင္အေဖာက္ ေအာ္ပံုမွာ ရိုးရိုးအသံမ်ဳိးမဟုတ္ပါ။ သံခ်ပ္တိုင္သလို ခပ္ဆင္ဆင္ပါ။

“ေပတံ… ပါ.. ၿပီလား”
“ပါ… ပါ.. ျပီ”

ေက်ာင္းသားတို႔တြင္ ပါျမဲပစၥည္းမ်ားကို တစ္ခုစီေအာ္ၿပီးေမးပါသည္။ အားလံုးေမးၿပီးမွ အငယ္ဆံုးကေလးမ်ားတန္းမွစ၍ တစ္တန္းစီ တန္း စီၿပီး ထြက္ရပါသည္။

“ခင္ဗ်ားအလုပ္က ၿပီးပဲ မၿပီးႏိုင္ဘူး။ တယ္႐ႈပ္ကိုးဗ်”
“ဒီလိုပဲ ကိုယ့္လူေရ.. ခင္ဗ်ားတို႔လို ေကာလိပ္ေက်ာင္းသားႀကီးေတြကို သင္ရတာမဟုတ္ဘူး။ ကေလးေတြဆိုေတာ့ ေက်ာင္းဆင္းၿပီးရင္ အိမ္ျပန္ခ်င္ေဇာနဲ႔ ဟိုဟာက်န္၊ ဒီဟာေမ့နဲ႔၊ ဦးထုပ္ေပ်ာက္၊ ထီးေပ်ာက္ျဖစ္ရင္ မိဘေတြက ဆရာ႔ဆီကိုလာတိုင္ၾကေတာ့တာဗ်။ ဆရာ အထိန္းအသိမ္း ညံ့ရာေရာက္တာေပါ့ဗ်ာ”

သူကေျပာရင္းဆိုရင္း ခံုေတြေအာက္ ငံု႔ၾကည့္ၿပီး ဟုိဟာရွာသလို ဒီဟာရွာသလို လုပ္ေနျပန္ေသာေၾကာင့္..
“ဘာရွာေနတာလဲဗ်”
“ဘာေတြမ်ား က်န္ရစ္ခဲ့ေသးလဲလို႔ ရွာရတာ။ ခုနက က်ဳပ္ေအာ္တဲ့စာရင္းထဲမွာ မပါတဲ့ ဂ်င္တို႔၊ ေဂၚလီတို႔ ဘာတို႔ ညာတို႔ဆိုတာေတြေပါ့ဗ်ာ။ က်န္ေနခဲ့ရင္ သိမ္းထားၿပီး ျပန္ေပးရတာေပါ့ဗ်ာ။ ကေလးေတြကိုးဗ်၊ အမိုက္ကေလးေတြ ဘာသိတက္ၾကတာ မွတ္လို႔”

“ခင္ဗ်ားအခန္းထဲက နံရံသစ္သားတန္းေတြမွာ သံခြၽန္ေလးေတြ စီၿပီး႐ိုက္ထားတာကို ေတြ႔တယ္”
“ေအးဗ်ာ.. ထီးေတြ၊ ဦးထုပ္ေတြ၊ လြယ္အိတ္ေတြ စာေရးစားပြဲေပၚမွာရွိေနရင္ ႐ႈပ္လြန္းလို႔”

“အဲလို သံခြၽန္ဖိုးေတြ ဘာေတြက်ေတာ့ ေက်ာင္းကထုတ္ေပးသလား”
“ဘယ္ေပးလိမ့္မလဲဗ်ာ”

“ခင္ဗ်ားက အိတ္စိုက္ေပ့ါ”
“မစိုက္ရပါဘူးဗ်ာ။ ေက်ာင္းသားမိဘေတြထဲက သံဆိုင္ေတြရွိေနတာပဲ။ ေက်ာင္းခန္းထဲမွာ သံုးခ်င္လို႔ဆိုၿပီး ႏႈိက္လာခဲ့တာပါပဲ”

ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္စလံုး ရယ္လိုက္မိၾကပါသည္။

“ဆီးသီးကေတာ့ ၀လံုးအတြက္ လုပ္လိုက္တာေပါ့ေနာ္”
“ဒါေပါ့ဗ်ာ၊ ဆီးသီးကမွ အညႇာတပ္ေနရေသးတယ္။ ၀လံုးဆိုေတာ့ ဘာမွလုပ္ဖို႔ေတာင္ မလိုေတာ့ဘူးေပါ့။ ၀လံုးေရးၾကရေအာင္ဆိုရင္ က ေလးေတြ ဘယ္မွာေပ်ာ္ေတာ့မလဲ။ ဆီးသီးေရာင္းၾကရေအာင္ဆိုေတာ့ ခင္ဗ်ားျမင္တဲ့အတိုင္းပဲ၊ လက္မလည္ေအာင္ အမွတ္ေပးေနရတာပဲ မဟုတ္လား။ သူတို႔လည္းေပ်ာ္၊ သူတို႔ေပ်ာ္ေတာ့ က်ဳပ္လည္းေပ်ာ္တာေပါ့ဗ်ာ”

သူက ေျပာရင္းရယ္လိုက္ပါသည္။

ထို႔ေနာက္ ဆယ္ရက္ေလာက္မွာ ၀လံုးေတြခ်ည္းအေရးခိုင္းေနပါသည္။

“ခင္ဗ်ား ၀လံုးသင္ခန္းစာကလည္း ၾကာလွခ်ည္လားဗ်။ ၿပီးပဲ မၿပီးႏိုင္ေတာ့ဘူး”
“ျမန္မာအကၡရာေရးတာမွာ ၀လံုးဟာ အေျခခံပဲဗ်။ ၀လံုးကို လက္မေသရင္ လက္ေရးဘယ္ေတာ့မွ မလွဘူး။ လက္ေရးလွဖို႔ဟာ သူငယ္ တန္းမွာ က်င့္ရတာဗ်။ ပထမတန္း၊ ဒုတိယတန္းေရာက္သြားရင္ လက္ေရးလွက်င့္ဖို႔အခ်ိန္မရေတာ့ဘူး။ က်ဳပ္္အတန္းကတက္သြားတဲ့က ေလးေတြမွာ လက္ေရးမလွတာ တစ္ေယာက္မွမရွိဘူး။ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ လက္ေရးမလွတာကိုေတြ႔ရင္ ခပ္ပ်င္းပ်င္း ခပ္ဖ်င္းဖ်င္း သူငယ္တန္းဆရာနဲ႔ ၾကံဳခဲ့ရလို႔သာ ေအာက္ေမ့ေပေရာ့။ က်ဳပ္က အဲဒီလို အထက္တန္းဆရာေတြက အထင္ေသးတာ မခံခ်င္ဘူးဗ်”

ကြၽန္ေတာ့္စိတ္ထဲတြင္ လက္ေရးအလြန္ညံ့လွေသာ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားမ်ားကို သြားၿပီး သတိရလိုက္မိပါသည္။ သူတို႔လည္း ကံမ ေကာင္း အေၾကာင္းမလွ၍ ကိုဉာဏ္စိန္ေျပာသလို ခပ္ပ်င္းပ်င္း ခပ္ဖ်င္းဖ်င္း ဆရာ၊ ဆရာမမ်ိဳးႏွင့္ သူငယ္တန္းတြင္ ၾကံဳခဲ့ရလိမ့္မည္ဟု ထင္မိပါသည္။ ကြၽန္ေတာ္၏ငယ္ဆရာ ဦးစံေရႊေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ့လက္ေရး အတန္အသင့္ေကာင္းခဲ့သည္ကို ေတြး၍ ကြယ္လြန္သူဆရာကို သတိရေက်းဇူးတင္လိုက္မိပါသည္။

ကိုဉာဏ္စိန္က ဆက္၍…
“အဲဒီထက္ပိုၿပီး ဂ႐ုစိုက္ရတာက အဆြဲအငင္ဗ်။ အဲဒါေတြက်ရင္ေတာ့ ပိုၿပီးဂ႐ုစိုက္ရတယ္။ ရရစ္ကို အေပၚကဆြဲတာေတြ၊ သေ၀ထိုးကို အေပၚကဆြဲတာေတြ၊ အို၊ ကို၊ မိုတို႔လို စာလံုးေပါင္းေတြမွာ လံုးႀကီးတင္ကို အရင္စၿပီးေရးၾကတာမ်ဳိးေတြလို အမွားေတြေပါ့ဗ်ာ။ ေသခ်ာ ျဖည္းျဖည္းေဆးဆးေရးရင္ေတာ့ မသိသာလွဘူးေပါ့။ လက္ေရးကိုေသာ့ၿပီး ျမန္ျမန္ေရးလိုက္ျပီဆိုရင္ အဆြဲအငင္ စနစ္မက်တဲ့လက္ေရးဟာ အလြန္ဖတ္ရတာ ခက္သြားတယ္ဗ်”

ကေလးငယ္၏ တစ္သက္တာအတြက္ကို အေျခခံ ပႏၷက္႐ိုက္လိုက္ရေသာ သူငယ္တန္းဆရာ၏ ဘ၀ႏွင့္တာ၀န္ကို အလြန္႐ိုေသမိလာသည္။ အခ်ဳိ႕ေသာတိုင္းျပည္မ်ားတြင္ သူငယ္တန္းသင္ေသာဆရာကို သီးသန္႔အရည္အခ်င္း ရွိေစလွ်က္ လစာျမင့္ျမင့္ေပးထားၾကသည္ ဟူေသာအခ်က္ကို သေဘာေပါက္လာမိပါသည္။

ကြၽန္ေတာ့္မိတ္ေဆြ ဆံပင္ညႇပ္ဆရာ ကိုသိန္းေမာင္ႀကီးေျပာဖူးေသာစကားကိုလည္း သြားၿပီးသတိရလိုက္မိပါေသးသည္။
“ကေလးေခါင္းဆိုေတာ့ ငယ္တာေၾကာင့္ ဆံပင္ညႇပ္ခကို တစ္၀က္ေပးရတာေတာင္ မ်ားေသးတယ္လို႔ ထင္တက္ၾကေသးတယ္ဗ်။ ဓါးျပတ္ သြားမွာ ေၾကာက္ရတာတစ္မ်ဳိး၊ ငိုတာကတစ္မ်ဳိး၊ ႐ုန္းတာကတစ္မ်ဳိး”

အင္း.. ကိုဉာဏ္စိန္တို႔ ကိုသိန္းေမာင္ႀကီးတို႔လုပ္ငန္းက ခပ္ဆင္ဆင္ပါပဲလားဟု ေအာက္ေမ့မိသည္။

ဤသို႔လွ်င္ ၀လံုးသင္ခန္းစာၿပီးေတာ့ ေနာက္တစ္ဆင့္တက္လိုက္ျပန္ပါသည္။
သင္ပုန္းေပၚတြင္ က၊ ခ၊ ဂ၊ ဃ၊ င ဟူေသာ အကၡရာငါးလံုးကို ေရးလိုက္ပါသည္။ ၿပီးမွ တတန္းလံုးကို မတ္တပ္ရပ္ခိုင္းလိုက္ပါသည္။

“မင္းနာမည္ ဘယ္သူလဲ”
“ေမာင္ေက်ာ္ျမင့္ပါ ခင္ဗ်”
လက္ပိုက္ၿပီး ေျဖပါသည္။

“မင္းနာမည္ကေကာ”
“ေမာင္ထြန္းစိန္ပါ ခင္ဗ်”

“ညည္းနာမည္ ဘယ္သူလဲ”
“ေၾကာ့ယဥ္၀င္းပါရွင့္”

“အံမယ္.. တယ္ေကာင္းတဲ့နာမည္ပါလား။ ကဲ..ကဲ.. ညည္းနာမည္ကေကာ”
“တည္ၾကည္၀င္းပါရွင့္”

“ဟဲ့.. ငါ့တပည့္ေတြ နာမည္ေတြက ေကာင္းလွခ်ည္လား။ ညည္းနာမည္ကေကာ”
“နီနီေအးပါရွင့္”

ဤသို႔လွ်င္ ေက်ာင္းသားအေတာ္မ်ားမ်ားကို နာမည္ေလွ်ာက္ၿပီး ေမးပါသည္။ ၿပီးမွ…
“ကဲ.. ၾကည့္စမ္း မင္းတို႔အားလံုးမွာ နာမည္ေတြရွိၾကတယ္။ နာမည္မရွိတဲ့လူမ်ားရွိသလားေဟ့”
“မရွိပါဘူးခင္ဗ်”

“ေအး.. မင္းတို႔အားလံုးမွာ နာမည္ရွိၾကသလို သူတို႔မွာလည္းနာမည္ရွိတယ္”
သင္ပုန္းေပၚရွိ ကႀကီး ခေခြး အကၡရာမ်ားဆီကို လက္ညႇဳိးထိုးၿပီး ေျပာလိုက္ပါသည္။

“ညည္းနာမည္က ဘယ္သူလဲ”
“ျဖဴႏွင္းေ၀ပါ ဆရာ”

“ေအး.. သူ႔နာမည္က ကႀကီးတဲ့ မွတ္ထား။ ၾကားလား ဘယ္သူလဲ”
“ကႀကီးပါ ဆရာ”

“ညည္းနာမည္က ဘယ္သူလဲ”
“သႏၱာျပံဳးပါ ဆရာ”

“ေအး.. သူ႔နာမည္က ခေခြးတဲ့ မွတ္ထား၊ ၾကားလား”

ဤသို႔အားျဖင့္ ကႀကီး၊ ခေခြးမ်ားကို မိတ္ဆက္သင္ၾကားေပးသြားပါသည္။ မၾကာမီမွာပင္ သူတို႔အားလံုး အကၡရာမ်ားကို မွတ္မိသြားၾကသည္ကို ေတြ႕ရပါသည္။
ကြၽန္ေတာ္တို႔ တကၠသိုလ္ဆရာမ်ားအဖို႔ မိမိသက္ဆိုင္ရာ ဘာသာရပ္မ်ားတြင္ တိုးတက္ျမင့္မားေအာင္ ရွာေဖြဖတ္႐ႈၾကရပါသည္။ ၾကံစည္ စဥ္းစားၾကသည္မွာ မွန္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ တပည့္မ်ားအား ဘယ္ပံုဘယ္နည္း သင္ၾကားပို႔ခ်ရမည္ဆိုသည့္ကိစၥအတြက္ကိုေတာ့ မူလတန္း၊ သူငယ္တန္း သင္ၾကားသူ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားေလာက္ ၾကံစည္အားထုတ္ရသည္ဟု မထင္မိပါ။
++++

တကၠသိုလ္ေက်ာင္းမ်ား ျပန္ဖြင့္ျပီျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္ ရန္ကုန္သို႔ျပန္လာခဲ့ပါသည္။ ေနာက္တစ္ႀကိမ္ သီတင္းကြၽတ္ ေက်ာင္းပိတ္ ရက္တြင္ ေတာင္တြင္းႀကီးသို႔ ျပန္ေရာက္သြားပါသည္။ ယခင္ကအတိုင္း ကိုဉာဏ္စိန္၏သူငယ္တန္းသို႔လည္း ေရာက္သြားျပန္ပါသည္။

ကေလးေတြက စာေတြအေတာ္ေလး ဖတ္ႏိုင္ေနၾကပါၿပီ။ ေက်ာင္းဆင္းခါနီးေရာက္ေတာ့ ကေလးေတြ သံေပါက္ကဗ်ာရြတ္ၾကပါသည္။ ထိုသံေပါက္ေတြကို အကုန္လံုး ကြၽန္ေတာ္မမွတ္မိေတာ့ပါ။ ဆိုလိုရင္းအဓိပၸါယ္အခ်ဳိ႕ကိုေတာ့ သတိရေနပါေသးသည္။ အိပ္ရာ၀င္ ေျခေဆး ရမည္၊ ဘုရားကန္ေတာ့၊ မိဘကန္ေတာ့ဆိုတာေတြလည္း ပါ, ပါသည္။ ထိုထိုေသာ လိမၼာေရးျခားရွိေစမည့္ ကိစၥမ်ားအျပင္ (ကြၽန္ေတာ္ မွတ္မိသေလာက္) “အလွဴေပးေၾကာင္း၊ ထမင္းေရာင္း၊ ေတာင္းႀကီးကိုသာ ကန္ပစ္ပါ” ဆိုတာလည္း ပါေနပါသည္။ စကားလံုးကေတာ့ တိတိက်က် မွန္ခ်င္မွ မွန္ပါမည္။ ကေလးမ်ားမွာ သံေပါက္ကို ဆိုၾကရာတြင္ ပါးစပ္က ဆို႐ံုသာမဟုတ္။ ကုိယ္ဟန္အမူအရာလည္း လုပ္ၿပီးဆိုၾကရပါသည္။ ထိုသံေပါက္ကိုဆိုၾကရာတြင္ “ေတာင္းႀကီးကိုသာ ကန္ပစ္ပါ” ဆိုရာ၌ ေျခေထာက္ႏွင့္ အားရပါးရ သိမ္းက်ဳံးၿပီး ကန္လိုက္သည့္ အမူအရာကိုလည္း လုပ္ၾကရပါသည္။

ကြၽန္ေတာ္က ဘာကိုဆိုလိုေၾကာင္း ႐ုတ္တရက္နားမလည္ႏိုင္ပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ ေက်ာင္းဆင္းၿပီး ႏွစ္ေယာက္သား ျပတိုက္ဘက္ထြက္လာၾက ေတာ့ …
“ေနပါဦး ကိုဉာဏ္စိန္ရ.. ဟို ေတာင္းႀကီးကိုသာကန္ပစ္ပါဆိုတာက ဘာလုပ္တာလဲဗ်။ က်ဳပ္ျဖင့္ ဘာမွန္းကိုမသိလိုက္ဘူး”

ကိုဥာဏ္စိန္က ရယ္လိုက္ၿပီး …
“သက္သက္ အျမင္ကတ္လြန္းလို႔ဗ်ာ။ ဒီလိုဗ်ာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ဆီမွာ တခ်ဳိ႕လူေတြက အလွဴလုပ္ရင္လုပ္ေပါ့ဗ်ာ။ ဘာလို႔ အလွဴေငြ ခံခ်င္ရ တာလဲ။ သားသမီးကို မရွိမဲ့ ရွိမဲ့ ရွင္ျပဳရတာဆိုရင္ေတာ့ အမ်ားကသနားသျဖင့္ ၀ိုင္း၀န္းၾကတာရွိရင္ေတာ့ ရွိမွာေပါ့။ ခုေတာ့ အလွဴႀကီးကို ဧရာမခမ္းခမ္းနားနားလုပ္ၿပီး အကူေငြခံတာဟာ ထမင္းေရာင္းတာနဲ႔ဘာထူးလဲ။ အဲဒါေတြကို အျမင္ကတ္လြန္းလို႔ ထည့္ၿပီးေရးလိုက္တာပဲ။ ခင္ဗ်ားတို႔လို ကဗ်ာနားလည္တဲ့လူေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ က်ဳပ္ကေတာ့ ၾကားဖူးနား၀ ကိုယ္ရြတ္ခဲ့ဖူးတာေတြနဲ႔ မွန္းၿပီးစပ္လိုက္တာပဲ။ မွန္လား မမွန္လားမသိဘူး။ ေျခေထာက္နဲ႔ကန္တာကို ထည့္ၿပီးေရးလိုက္တာကေတာ့ ကေလးဆိုတာ အားရပါးရလႈပ္ရွားၿပီး ရြတ္ရဆိုရရင္ ပိုႀကိဳက္ တယ္ဗ်။ ဒါေၾကာင့္ က်ဳပ္က စြတ္ၿပီးထည့္လိုက္တာပဲ”

ကိုဥာဏ္စိန္ကေျပာၿပီး အားရပါးရ ရယ္ေနပါသည္။

“ေနပါဦးဗ်ာ၊ ခင္ဗ်ားက အဲဒါေတြကိုေရးေတာ့ ကေလးေတြက ဘာနားလည္မွာလဲဗ်”
“ေအးေလဗ်ာ.. က်ဳပ္ကလည္း ကေလးေတြကို နားလည္ေစခ်င္လို႔မွမဟုတ္ပဲ။ ေလာဘႀကီးသူေတြကိုအျမင္ကတ္လို႔ ေရးတာပဲ”

“ခင္ဗ်ားေျပာတာေတြကို က်ဳပ္မရွင္းဘူး။ ေလာဘႀကီးသူေတြကို အျမင္ကတ္တာနဲ႔ ကေလးေတြကို နားမလည္ ပါးမလည္ ဘာေၾကာင့္သင္ ေပးေနတာလဲ။ ဒါကိုေျပာတာပါ။ ကေလးေတြႀကီးလာရင္ ဒါမ်ဳိးမလုပ္ရေအာင္ ဆိုလိုတာလား”
“ကေလးေတြႀကီးလာတာက ေနာက္ပိုင္းေပါ့ဗ်ာ။ ေလာဘႀကီးသူေတြကို အျမင္ကတ္တာကေတာ့ ေလာေလာဆယ္ဆယ္ပဲဗ်။ ဒီလို ကို ေအာင္သင္းေရ.. ကေလးဆိုတာမ်ဳိးက သူတို႔ရေနတဲ့ စာတို႔၊ ကဗ်ာတို႔ကို အလကားေနရင္း ေအာ္ဟစ္ေနတက္တာ။ ကေလးေတြဆိုတာကို ခဏခဏၾကားေနရင္ ေလာဘႀကီးသူေတြလည္း ဒါမ်ဳိးလုပ္ရမွာ နည္းနည္းေတာ့ ရွက္လာၾကမွာေပါ့ဗ်ာ။ အဲ.. အရွက္ဆိုလို႔ တစ္စက္မွမရွိတဲ့ ေလာဘႀကီးသူေတြအတြက္ေတာ့လည္း မတက္ႏိုင္ေတာ့ဘူးေပါ့ဗ်ာ”

ကိုဉာဏ္စိန္က ေျပာေနရင္းပင္ အားရပါးရ ရယ္လိုက္ျပန္ပါသည္။

ကေလးေတြကို စာသင္ေနရင္း ေလာဘႀကီးသူေတြကို ဆံုးမသြန္သင္ေနေသာ သူငယ္တန္းဆရာ ကိုဉာဏ္စိန္ကို တအံ့တၾသ ၾကည့္ေနမိပါ သည္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔လို ဘ၀င္ႀကီးတစ္ခြဲသားႏွင့္ ထင္တစ္လံုးလုပ္ေနၾကေသာ တကၠသိုလ္ဆရာတို႔သည္ ကိုဉာဏ္စိန္တို႔လို သူငယ္တန္း ဆရာေလာက္မွ ျပည္သူအမ်ားကို အက်ဳိးျပဳႏိုင္ပါ၏ေလာဟု သံသယျဖစ္လာပါသည္။

စာဖတ္သူ စဥ္းစားၾကည့္ေစခ်င္ပါသည္။ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားႏွင့္ သူငယ္တန္းေက်ာင္းသား ဘယ္သူကပိုၿပီးမ်ားသလဲ။ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားဆိုသည္က လက္တစ္ဆုပ္စာမွ်ေလာက္သာဟု ေျပာရပါမည္။ သူငယ္တန္းဆိုသည္က ဟို.. ေတာႀကိဳအံုၾကားေလးေတြထိ ေအာင္ ရွိေနၾကသည္ မဟုတ္ပါလား။

ေနာက္ၿပီး သူငယ္တန္းဆရာေတြရဲ႕ အသြန္အသင္အဆံုးအမကိုလြန္ၿပီးမွ ကြၽန္ေတာ္တို႔ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသို႔ ေရာက္လာရသည္ မဟုတ္ ပါလား။ ေနာက္ၿပီး စာဖတ္သူကိုယ္တိုင္ စဥ္းစားၾကည့္ပါ။ ကိုယ့္သား၊ ကိုယ့္သမီး၊ ကိုယ့္ေျမး၏ပညာေရးကို စိတ္အ၀င္စားဆံုးမွာ (ကိုဉာဏ္ စိန္ေျပာသလို) သူငယ္တန္းပဲ မဟုတ္လား။

ေနာက္ၿပီး တကၠသိုလ္ေရာက္ေသာေက်ာင္းသားက ဘယ္ေလာက္ထိေအာင္ မ်ားျပားပါသလဲ။ မူလတန္းေက်ာင္းသားဆိုသည္ကေတာ့ တျပည္လံုးေလာက္ပါပဲ။ တျပည္လံုးကို ပံုသြင္းေနေသာ သူငယ္တန္းဆရာမ်ား၏ အေရးပါပံုကို အေရးပါပံုကို တစိမ့္စိမ့္ေက်းဇူးတင္ ၾကည္ ညိဳေနမိပါသည္။

ေၾသာ္.. ကၽြန္ေတာ့္မွာ ေျမးမေလးတစ္ေယာက္ရလာျပန္ေတာ့ ပိုလို႔ပဲ ကိုဉာဏ္စိန္တို႔လို သူငယ္တန္းျပဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၏ေက်းဇူးကို သေဘာေပါက္ ေမွ်ာ္လင့္မိလာရျပန္ပါသည္။

တခုေတာ့ရွိပါသည္။ “ယာဖ်က္ေတာ့ သူခိုး၊ ေျမးဖ်က္ေတာ့ အဘိုး” ဟူေသာ စကားပံုအသစ္ ေပၚမလာေလေအာင္၊ ဟို.. ေဒၚေအးသာ ဆိုေသာ အဘြားႀကီးလို ဆရာ၊ ဆရာမေလးေတြ စိတ္မညစ္ေစရန္ သတိထားေလဦးမွပဲ။

မွတ္ခ်က္။ ။ ငါန္းဇြန္ အ.ထ.က ေငြရတုစာေစာင္တြင္ ဤအေၾကာင္းအရာကို အတိုခ်ဳပ္ေရးခဲ့ဖူးပါသည္။ ကိုဉာဏ္စိန္လည္း အၿငိမ္းစားယူၿပီး ‘ကံ့ကူလက္လွည့္’ ဟူေသာအမည္ႏွင့္ သူငယ္တန္းေက်ာင္းဖြင့္ၿပီး ဆီးသီးေရာင္းေနသည္ဟု သိရပါေၾကာင္း။

ၿပီးပါျပီ။


pannzagar.blogspot.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts