>Mar Mar Aye – 403


>

“ေျပာျပစရာေတြလည္း တပံုႀကီးရိွေသးတယ္” အမွတ္ (၄ဝ၃)
မာမာေအး
နုိ၀င္ဘာ ၂၂၊ ၂၀၁၁

ေသာတရွင္မ်ား က်န္းမာေတာ္မူၾကပါစရွင္မာေအးခ်စ္တဲ့ေသာတရွင္ေတြ ဂီတ၀ါသနာရွင္ေတြအားလံုး မာေအးရဲ႕အသံေလး ၾကားရတဲ့အခါမွာ ကိုယ္ေရာစိတ္ပါ ခ်မ္းသာၾကပါေစလို႔ ဆုမြန္ေကာင္းေတာင္းလိုက္ပါတယ္။

ေသာတရွင္တုိ႔ေရ … အရင္တပါတ္က ဂီတစာဆုိ ပန္တ်ာခ်စ္လိႈင္ရဲ႕ သီခ်င္းေလးနဲ႔ သူ႔အေၾကာင္း နည္းနည္းပါးပါးေလး ေျပာေပးခ့ဲတာမွာ ဒီကေန႔မွာလဲ သူ႔သီခ်င္းေလးဘဲ ဆက္မယ္လုိ႔ ေျပာထားပါတယ္။

သဘင္သည္ မင္းသမီးေလးတုိ႔ ဘ၀ထဲက သူ ထုတ္ေရးျပတ့ဲ သီခ်င္းေလး အရင္ ေပးနားေထာင္လုိက္ရင္ ေကါင္းမယ္ ထင္ပါတယ္ေနာ္။
* (မင္းသမီးေယာက်္ားမွ) က်မတုိ႔ငယ္စဥ္ တကယ္ရႊင္တ့ဲ အရြယ္မ်ဳိးေပါ့ရွင္ … ရြာရုိးတေလွ်ာက္ ေခါက္တုန္႔ေခါက္ျပန္၊ ေအာ္သံ ေခၚသံ ေပၚလွ်ံ အေတာ္ညံ … တကယ္ ဘယ္ပဲြမ်ဳိးမက်န္၊ စိတ္ဇဲြရယ္သန္ ၀ါသနာမွန္ေတာ့ နာမည္ႀကီးတ့ဲ မင္းသမီး ျဖစ္လာျပန္ xxx

“သဘင္” ဆုိတ့ဲ ေ၀ါဟာရမွာ ခုေနာက္ပုိင္းက်မွသာ ဇါတ္တုိ႔ အျငိမ့္တုိ႔ ရုပ္ေသးတုိ႔ ဆုိျပီး ခဲြျခားလာတာပါ။ ဟုိေရွးတုန္းကေတာ့ ဆုိမႈ တီးမႈ ကခုန္မႈ အားလုံးကုိ သဘင္လုိ႔ သုံးခ့ဲပါတယ္။ သဘင္သည္တုိ႔ဘ၀ ဆုိတာဟာလဲ ငယ္ငယ္ေလးကတည္းက ၀ါသနာအရ လုိက္စားမွ က်ဳိးစားခ့ဲမွ ရယူနုိင္တာမ်ဳိးမုိ႔လုိ႔ ပန္တ်ာခ်စ္လိႈင္က ေျခဆင္းပုိဒ္နဲ႔ စျပီး ေရးျပခ့ဲတာေပါ့။ မင္းသမီးေကါင္းတလက္ ဆုိတာ ပဲြဦး ပဲြလည္ ပဲြသိမ္း အားလုံး က်တ့ဲေနရာက ထိမ္းနုိင္ပါမွ နာမည္ႀကီး သရုပ္ေဆာင္ ျဖစ္ရတာမ်ဳိးပါရွင္။

ဂီတစာဆုိ ပန္တ်ာခ်စ္လိႈင္ ေရးျပထားတ့ဲ မင္းသမီးရဲ႕ ဘ၀မွာက်ေတာ့ သူ႔အိမ္သား – ခင္ပြန္းေတာင္ ပါေနတာကုိး။ တခ်ဳိ႕ေသာ လင္သည္ အိမ္ဦးနတ္တုိ႔က ကုိယ့္ဇနီးရဲ႕ ၀ါသနာနဲ႔ ထမင္းစားလက္မွတ္ သဘင္အတတ္ကုိ သိျပီးေတာ့ ခံနုိင္ရည္ရိွရိွ၊ မသိ က်ဳိးကြ်ံ ေနတတ္တယ္။ တခ်ဳိ႕ကေတာ့လဲ မေနတတ္ၾကပါဘူး။

အထာမက်ေသးတ့ဲ အိမ္သား၊ ပန္တ်ာခ်စ္လိႈင္ မင္းသမီးကေလးရဲ႕ ေယာက်္ားကေတာ့ ဆံထုံးေနာက္ ေသွ်ာင္ပါ၊ ခ်စ္မယား ေနာက္က လုိက္လာရတာမုိ႔ ရင္ထဲက ရွက္ေနမွာေပါ့ေလ၊ မင္းသမီးေလးကလဲ သီခ်င္းေလးထဲက အတုိင္း သူ႔ေယာက်္ားရဲ႕ ခံစားခ်က္ကုိ သိရွာပါတယ္။

* (ပထမပုိဒ္) အပ်ဳိေတာ္ဘ၀ အလုိေတာ္က်ဘုိ႔ ကခ့ဲရ ညာဥ့္ဦးယံ၊ နတ္သံေႏွာဟန္ ေထာပနာလွ်ံလုိ႔ ၾသဘာညံညံ၊ ရင္းႏွီးေျမွာက္စားၾကလုိ႔ သတင္းႀကီးေတာ့ ၾကြားခ့ဲတ့ဲ က်မ မင္းသမီး ေယာက်္ားကေတာ့ က်မ ေနာက္နားမွာ မ်က္နွာႀကီးရယ္ထန္ xxx

“ျမင္ဖန္မ်ားေတာ့ ငယ္” ဆုိတ့ဲ စကါးဟာ အႏုပညာသည္အတြက္ေတာ့ ဟုတ္ခ်င္မွ ဟုတ္မယ္ ထင္ပါတယ္ရွင္။ ျမန္မာ ပဲြၾကည့္ပရိသဒ္ သေဘာကေတာ့ ကုိယ္ႏွစ္သက္လုိ႔ အားေပးတ့ဲ မင္းသားတုိ႔ မင္းသမီးတုိ႔ကုိ စင္ေပၚမွာ ခဏခဏ ေတြ႔ေလ ႀကိဳက္ေလ ျဖစ္ေနလုိ႔ပါရွင္။ အခု မင္းသမီးေလးဟာ အပ်ဳိေတာ္ေနရာက စျပီး ကေနတာေပါ့။ အမ်ားအားျဖင့္ အပ်ဳိေတာ္အကဟာ ပဲြထြတ္ထြက္ခ်င္း ရုိးရာ သမၼဇဥ္အရ နတ္ပင့္ဘုိ႔ ကၾကရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အေတြ႔အႀကဳံမ်ားတ့ဲ အရြယ္ရျပီး လုံးႀကီးေပါက္လွ မယ္မင္းႀကီးမေတြသာ အက မ်ားပါတယ္။ နတ္ခ်င္းထဲမွာ ‘ပ်ဳိတုိင္းႀကိဳက္တ့ဲ နွင္းဆီခုိင္’ အပုိဒ္တုိ႔ “ေသာက္ေတာ္ဗူးရယ္တ့ဲ ကုိယ္မကြာ” အပုိဒ္တို႔ကုိလဲ ဆုိရေသးေတာ့ သူရာမူးတ့ဲဟန္၊ ကါလသားေတြ ဟားတုိက္ရေအာင္ တင္ပါးလႈပ္ကါ လႈပ္ကါ ကျပတ့ဲ သဏၭာန္ေတြလဲ ပါရတယ္။ သီခ်င္းစာနဲ႔လုိက္တ့ဲ မ်က္နွာေပးကလဲ လုပ္ထားရေသးေတာ့ ေနာက္ကၾကည့္ေနတ့ဲ ေယာက်္ားက ရွက္ရွက္နဲ႔ မ်က္ႏွာထားခက္ေနတာကုိး။ ပုတ္သုိးသုိး ထန္တန္တန္ ေနမိျပန္တာေပါ့။

* (ဒုတိယပုိဒ္) ညဥ့္ဦးယံလြန္ သန္းယံကြ်ံေတာ့ ရည္မြန္တဲြက မင္းသားအလွနဲ႔ ရႊန္းျမျမဴခ်ဳိ စကါးေတြ ဆုိလုိ႔ ႏွစ္ကုိယ္မျခား ႏွစ္ပါးသြားမွာ xx ရင္းနီွးေျမွာက္စားၾကလုိ႔ သတင္းႀကီး ေတာက္ၾကြားခ့ဲတ့ဲ က်မ မင္းသမီးေယာက်္ားကေတာ့ ကါးၾကားထဲမွာ ေခြ်းစီးေတြေ၀လွ်ံ xx

ဒီသီခ်င္းေလးတပုိဒ္ကုိ နားေထာင္မိေတာ့ ျပဳံးစိစိ ျဖစ္ခ်င္ဘူးလားဟင္၊ မင္းသမီး နာမည္ႀကီးႀကီး ေသးေသး ႏွစ္ပါးသြား တခန္းေလးေတာ့ မင္းသားနဲ႔တဲြေပးရတယ္ မဟုတ္လားရွင္၊ ဟုတ္တာ မဟုတ္တာ အပထား ကုိကုိရဲ႕ ေမာင္ေမာင္ရဲ႕တင္မက တလင္ထဲ လင္ေခၚေနၾကတာဘဲ၊ ပဲြၾကည့္ဖူးရင္ သိမွာပါေနာ၊ ပရိသဒ္ေရွ႕မွာ မင္းသား လွလွေလးနဲ႔ တဲြဟယ္ ဖက္ဟယ္ သရုပ္ျပေနတယ္ ဆုိေပမယ့္ ကါးလိပ္ၾကားက လွန္းျမင္ေနရတ့ဲ ေယာက်္ားလုပ္သူခမ်ာမွာေတာ့ သူ႔မယားေလး တကယ္ပါသြားမွျဖင့့္ လုိ႔ ေတြးျပီး စုိးရိမ္တ့ဲသေဘာ ေဇာေခြ်းျပန္၊ ေခြ်းသံရဲႊရဲႊ သူဘဲ တကယ္ျမင္သလားမသိ – ေရးခ့ဲတာ ပိပိယိယိဘဲရွင္။

* (တတိယပုိဒ္) သဘင္တုိ႔ စံနစ္အမွန္၊ အစဥ္မခ်ဳိ႕တ့ဲ အခ်စ္နဲ႔ အားေပး ခ်စ္ခင္ ပရိသဒ္အေပါင္းကုိ – မာေစ သာေစဘုိ႔အမွန္၊ ဇါတ္လမ္းကုိၿခဳံ – ဟုိ ပုဏၰားက ဇါတ္စာစကါးနဲ႔ တအားခက္ထန္ တန္ေတာ့ရယ္လုိ႔ မာန္ေလွ်ာ့ကါ ငုိရေလျပန္ xx ရင္းႏွီးေျမွာက္စားၾကလုိ႔ သတင္းႀကီး ေတာက္ၾကြားခ့ဲတ့ဲ က်မ မင္းသမီးေယာက်္ားကေတာ့ က်မကုိၾကည့္လုိ႔ သနားေနျပန္ xx

ကဲ ၾကည့္ ေသာတရွင္တုိ႔ – ဇာတ္သဘင္ ဆုိတာမွာ အေသာ အလြမ္း အၾကမ္းမွ မပါရင္ မျပီးဘူးရွင့္။ ေနာက္ပုိင္း ဇါတ္ေတာ္ႀကီးေတြလဲ ပါဦးမွ ပဲြလွတတ္တာပါ။ ပရိသဒ္ရင္ထဲ တကယ္ က်န္ခ့ဲတာကလဲ အလြမ္းရုပ္နဲ႔ ဂုံးရုပ္တုိ႔ ျဖစ္ပါတယ္။ အလြမ္းပုိင္တ့ဲ သရုပ္ေဆာင္ရယ္၊ ဂုံးရုပ္ ဆုိတ့ဲ ဒုကၡ မျဖစ္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္တ့ဲ မတရားမႈကုိ ဖန္တီးတ့ဲ သရုပ္ကုိ ျပေပးရတ့ဲ လူၾကမ္းရယ္ေပါ့ရွင္။ အမ်ားအားျဖင့္ေတာ့ ၀န္ႀကီးတုိ႔ ပုဏၰားေတာ္ၾကီးတုိ႔ ဆုိသူေတြက အာဏါရိွ မင္းဘုရင္နဲ႔ ရာဇ၀တ္သင့္ေတာ့မယ့္သူၾကားမွာ စကါးဖန္ အမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ ေျခထုိးမွလဲ ဇါတ္နာျပီး ငုိတ့ဲသူက ငုိမွာကုိးရွင့္။

ပန္တ်ာခ်စ္လိႈင္ရဲ႕ မင္းသမီးေလးကေတာ့ ပုဏၰားလူၾကမ္းနဲ႔ တုိးသတ့ဲေလ။ ဇါတ္လမ္းအရ မ်က္ရည္က်ရ ငုိျပရ လုပ္ရမယ္ေပါ့။ ဒီလုိက်ေတာ့လဲ သူ႔ေယာက်္ားက သူ႔ကုိ သနားေနျပန္ပါေရာ တ့ဲ။

ခ်စ္ေဆြ ပုရိသမင္းမ်ားတုိ႔ မင္းသမီးကုိ ပုိးရမွာ ေၾကာက္မ်ားသြားျပီလား၊ သဏၭာန္လုပ္ သရုပ္နဲ႔ ညီရမယ္ လုိ႔ အဆုိရိွပါတယ္ရွင္။ တကယ္ ခ်စ္ရင္ေတာ့ မေၾကာက္လုိက္ပါနဲ႔၊ သဘင္ဗီဇေကါင္းေလး က်န္ဖုိ႔ဘဲ လုိ႔သာ ေတြးခ်စ္လုိက္ေစခ်င္တာပါရွင္။

ဘီဘီစီ အသံလႊင့္ဌာန http://www.bbc.co.uk/burmese/ ၏ ထုတ္လႊင့္ခ်က္ကုိ ကူးယူ ေဖာ္ျပသည္။

သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ
Advertise on MoeMaKa

Similar Posts