>Tin Aung Ni and Wa Thone

>

ကာတြန္းေပါက္စ ေမာင္ခင္လွ (သုိ႔မဟုတ္) တင္ေအာင္နီကုိ ျဖစ္ေစသူ
ကာတြန္းတင္ေအာင္နီ
ေအာက္တုိဘာ ၂၁၊ ၂၀၁၁

၂၀၀၈ ေအာက္တိုဘာ ၂၁ ရက္ေန႔တြင္ ကြယ္လြန္ခဲ့ေသာ ပန္းခ်ီဝသုန္ အမွတ္တရ

“လူပုံပါးပါး စိတ္ဓာတ္မာမာ ေရးခ်က္ထည္ထည္၀ါ၀ါ ပန္းခ်ီဝသုန္” စာအုပ္မွ တင္ေအာင္နီ၏ ေရးသားခ်က္ကုိ ကူးယူ ေဖာ္ျပသည္။


သူသည္ ကြ်န္ေတာ့္ကုိ တင္ေအာင္ ဟု ေခၚသလုိ ကြ်န္ေတာ္က သူ႔ကုိ ေမာင္ခင္လွ လုိ႔ပဲ ေခၚသည္။ ထုိစဥ္က သူသည္ ပန္းခ်ီဝသုန္ မျဖစ္ေသးသလုိ ကြ်န္ေတာ္သည္လည္း ကာတြန္းတင္ေအာင္နီ မျဖစ္ေသး။ ကာတြန္းဆရာႀကီး ဦးေမာင္လြင္(ငထက္ျဖား) ထံတြင္ သူေရာ ကြ်န္ေတာ္ပါ ကာတြန္းပညာသင္ဆဲကာလ၊ ၁၉၆၃-၁၉၆၄ ကာလ ဆုိပါေတာ့။

ဆရာက သူေရးေနေသာ ကာတြန္းစုံစာအုပ္တြင္ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ႏွစ္ေယာက္ကုိ ဇာတ္လမ္းတုိမ်ား စသုံးသည္။ ကြ်န္ေတာ္ႏွင့္ေမာင္ခင္လွသည္ ထုိစဥ္ကပင္ ခင္မင္ခ့ဲၾကသည္။

ဆရာဦးေမာင္လြင္ထံ သင္ဆဲကာလမွာပင္ သူ၏ ဒယ္အုိးစြပ္မင္းသား ရုပ္ျပ ထြက္လာသည္။ ကာတြန္းေပါက္စ ေမာင္ခင္လွ လက္ေဆာ့သည္ဆုိေသာ မ်က္ႏွာဖုံးမွ စာတန္းက ဆဲြေဆာင္မႈရိွသည္။ ဇာတ္လမ္းဇာတ္ကြက္ႏွင့္ အျပင္အဆင္က ဆန္းသစ္သည္။ ဆက္ေရးမည္ ဆုိပါက နာမည္ရကာတြန္းဆရာျဖစ္မည့္သူ။

သုိ႔ေသာ္ ကာတြန္းေပါက္စ ေမာင္ခင္လွသည္ ဆက္ျပီး လက္ေဆာ့ခ်င္ဟန္ မတူေတာ့။

“ငါ ပန္းခ်ီေရးခ်င္တယ္ကြာ၊ ပန္းခ်ီေက်ာင္း တက္ေတာ့မယ္”

ကြ်န္ေတာ္ ႏွေျမာမိသည္။ သူ႔ကုိ ကာတြန္း ဆက္ေရးေစခ်င္သည္။

“ကာတြန္းလည္း ငါခ်စ္ပါတယ္။ ဒါေပမ့ဲ ငါက ကာတြန္းဟာသ မရဘူးကြ”

အႏုပညာႏွင့္ ပတ္သက္လွ်င္ ရုိးရွင္းပြင့္လင္းစြာ သူေျပာတတ္သည္။ ပန္းခ်ီေက်ာင္းတက္သည့္ အခ်ိန္မွာ သူႏွင့္ကြ်န္ေတာ္ မဆုံျဖစ္ေတာ့။ ကြ်န္ေတာ္ တစ္ေယာက္တည္း ဆရာဦးေမာင္လြင္၏ ကာတြန္းစာအုပ္တြင္ ဇာတ္လမ္းအတုိမ်ား ေရးရင္း က်န္ရစ္သည္။

ကာတြန္းေအာ္ပီက်ယ္facebook တြင္ ေတြ႔ရေသာ ၂၀၀၂ ခုႏွစ္က ပန္းခ်ီ၀သုန္


ဆရာဦးေမာင္လြင္မွာ ကာတြန္းေရးရာတြင္ အႏုစိပ္လြန္းသလုိ မေရးမီ ခဲတံခြ်န္ရာမွာပင္ အႏုစိတ္လြန္းသူ။ ဒါကုိ ေမာင္ခင္လွက ၾကည့္ျပီး “တုိ႔ဆရာက ခဲတံခြ်န္တာေတာင္ ခဲတံခြ်န္တာနဲ႔ မတူဘူး၊ ပန္းပုထုေနသလုိပဲကြ” ဟု ေျပာဖူးသည္။ ဤမွ် အႏုစိတ္ေနမွေတာ့ တစ္လ တစ္အုပ္ ေရးဖုိ႔ အလ်ဥ္မမီျဖစ္ေတာ့သည္။ လစဥ္ထုတ္ ထုတ္ေ၀သူႏွင့္ ဆရာ လမ္းခဲြၾကေတာ့သည္။ သည္မွာ လမ္းေပ်ာက္သူ ေရးကြက္ေပ်ာက္သူက ကြ်န္ေတာ္။ ဆရာဦးေမာင္လြင္သည္ အိမ္ေရာင္းျပီး ဘယ္ေျပာင္းသြားသည္မသိေတာ့။ ကုိယ့္ဘာသာ ႀကိဳးစားၾကည့္ျပန္ေတာ့လည္း မနိတ္။

“တုိ႔က ဘေလာက္ဖုိး၊ စကၠဴဖုိး အကုန္ခံျပီး ထုတ္ေပးရမွာ၊ အလကားေရးေပးရင္ တင္ေပးမယ္”

ပုိက္ဆံေပးမည့္သူက်ေတာ့လည္း ၂၅ က်ပ္ ေပးမယ္၊ ေရးမလား ဆုိတာက တစ္မ်ဳိး ….။

ကြ်န္ေတာ္ မေရးျဖစ္ခ့ဲ။ ဆရာဦးေမာင္လြင္က ကာတြန္းပညာကုိ တန္ဖုိးထားဖုိ႔ ေတာ္ရိေလ်ာ္ရိေစ်းျဖင့္ မေရးဖုိ႔ေျပာတာ နားထဲစဲြေန၍ျဖစ္သည္။ ကြ်န္ေတာ္သည္ ကာတြန္းစာအုပ္ မေရးျဖစ္ေသာ္လည္း ကာတြန္းကုိေတာ့ ေန႔စဥ္ ေလ့က်င့္သည္။

တစ္ေန႔ ပန္းခ်ီေက်ာင္းသတင္း သတင္းစာထဲမွာ ပါလာသည္။ ပထမႏွစ္သင္တန္းဆင္း ေက်ာင္းသားမ်ားထဲတြင္ ခဲပန္းခ်ီ ပထမဆု ရေသာ ေက်ာင္းသားစာရင္းတြင္ ေမာင္ခင္လွနာမည္ကုိ ေတြ႔လုိက္ရသည္။
ကြ်န္ေတာ့္မွာ ၀မ္းသာလုိက္ရသည့္ျဖစ္ျခင္း။ ထုိသတင္းပါျပီးမၾကာ သူႏွင့္ကြ်န္ေတာ္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေစ်းမွာ ေတြ႔သည္။ သည့္ေနာက္ ကြ်န္ေတာ့္ထံ မၾကာမၾကာ ေရာက္လာတတ္သလုိ သူရိွရာသုိ႔လည္း ကြ်န္ေတာ္ေရာက္ျဖစ္သည္။ ေမာင္ခင္လွသည္ ကြ်န္ေတာ့္ကုိ ကာတြန္းဇာတ္လမ္းအတုိမ်ား ေရးခုိင္းသလုိ ၁၆ မ်က္ႏွာအရွည္လည္း ေရးခုိင္းတတ္သည္။ ထုိေရးသမွ်ထဲမွ စာအုပ္ထြက္သည္မ်ား ရိွသလုိ မထြက္သည္မ်ားလည္း ရိွပါသည္။

ကာတြန္းတင္ေအာင္နီ – ၂၀၀၂ခုႏွစ္/ကာတြန္းေအာ္ပီက်ယ္facebook


ပန္းခ်ီေက်ာင္းတက္ဆဲကာလမွာပင္ ေမာင္ခင္လွသည္ ကာတြန္းစာအုပ္မ်ား ေရးျဖစ္ခ့ဲပါသည္။ အညာမဂၤလာေဆာင္ ေလးခ်ဳိးႀကီးကုိ ဂုဏ္ျပဳေရးဆဲြခ့ဲေသာ ကာတြန္းမွာ ထုိစဥ္က သတင္းစာမွာပင္ ေရးသား ေ၀ဖန္ခံရသည္။ ကြ်န္ေတာ္က ျပန္ေရးဖုိ႔ေျပာေတာ့ သူက “လႊတ္ထားလုိက္ပါကြာ” ဟု ေအးေအးေဆးေဆးပင္ ေျပာသည္။

ကုိရင္လူထြက္ ငပိခ်က္၊ ဟုိဘက္ကမ္းက မီးထိန္ထိန္၊ ဆံေတာက္ဖားဖား စေသာ ကာတြန္းမ်ား ဆက္တုိက္ထြက္လာသည္။ ေမာင္ခင္လွသည္ တယ္ျပီးမၾကာလွ အိမ္ေထာင္ျပဳလုိက္သည္။ သူ႔ဇနီးက မစန္းေအး၊ ထုိစဥ္က ပုဇြန္ေတာင္ ကိတ္လမ္းမွ ျဖစ္သည္။ ေမာင္ခင္လွသည္ ေရာက္ေလရာအရပ္တုိင္း ကြ်န္ေတာ့္ကုိ အသိေပးကာ အေရာက္ေခၚေလ့ရိွသည္။

ျပီးေတာ့ ထုံးစံအတုိင္း ကာတြန္းေရးခုိင္းေလ့ရိွသည္။ သူ ကာတြန္းမေရးေတာ့ လွ်ဳိ႕၀ွက္သည္းဖုိ မဂၢဇင္းမွာ ပန္းခ်ီရုပ္ျပမ်ား သရုပ္ေဖာ္ပုံမ်ား ေရးဆဲြခ့ဲသည္။ မွတ္မွတ္ရရ လွ်ဳိ႕၀ွက္သည္းဖုိ မဂၢဇင္းတြင္ သူ၏ရုပ္ျပ ခါးပုိက္ႏိႈက္စိန္ပန္းကုိ ကြ်န္ေတာ္ သေဘာက်သည္။ ခါးပုိက္ႏိႈက္စိန္ပန္းဇာတ္ထုတ္ကုိ သူက သူ႔ပုံသူျပန္ဆဲြျပီး သရုပ္ေဖာ္ထားျခင္းပင္။

ေမာင္ခင္လွမွာ ပုံေရးေကာင္းသလုိ စာေရးလည္းေကာင္းသူျဖစ္သည္။ သူသည္ ကာတြန္း ဆက္မေရးျဖစ္ေသာ္လည္း ကြ်န္ေတာ့ကုိေတာ့ ကာတြန္းဆရာျဖစ္ေစခ်င္သည္။

‘တင္ေအာင္ မင္းအတြင္းသားေရးကြာ၊ အဖုံးငါေရးျပီး ထုတ္ေ၀သူကုိေပးမယ္’

ဤသုိ႔ျဖင့္ ဂ်ိမ္းစ္ဘြန္းရုပ္ျပ ႏွစ္အုပ္သုံးအုပ္ေလာက္ ကြ်န္ေတာ္ေရးျဖစ္ခ့ဲသည္။

သုိ႔ေသာ္ ကြ်န္ေတာ့္မွာ အဲဒီတုိင္ တင္ေအာင္နီ မျဖစ္လာ။ အရပ္ထဲ၊ ေဆြမ်ဳိးအသုိင္းအ၀ုိင္းထဲမွာ ေယာင္ ၃၀ ျဖစ္ေနခ့ဲသည္။ ေယာင္ဘ၀ကုိ ကြ်န္ေတာ္ စြန္႔မွျဖစ္ေတာ့မည္။ ၁၉၆၈-၆၉ ကာလမွာ ကာတြန္းဆရာျဖစ္ဖုိ႔ ကြ်န္ေတာ္ ဆုံးျဖတ္ျပီး ေမာင္ခင္လွအိမ္ ေရာက္လာခ့ဲသည္။ ထုိအခ်ိန္က ေမာင္ခင္လွ ႏွင့္ အစ္ကုိ ဦးညိဳလွ(ပန္းခ်ီ)သည္ ေတာင္ဥကၠလာပ သဒၵါလမ္းမွာ အိမ္တစ္အိမ္ကုိငွားျပီး အခန္းဖဲြ႔ေနၾကသည္။ ကြ်န္ေတာ့္မွာ မုန္႔ေ၀တုန္းကမေရာက္၊ တုတ္ေ၀မွေရာက္ရသည့္ သေကာင့္သားႏွယ္ျဖစ္ေတာ့သည္။ သူတုိ႔ႏွစ္ေယာက္စလုံးက ထုတ္ေ၀သူထံမွ ပန္းခ်ီေရးခ တုိးေတာင္းမည္၊ မရလွ်င္မေရး တင္းထားၾကသည္။ သူတုိ႔တင္းသလုိ သူတုိ႔အိမ္ေနမည့္ ကြ်န္ေတာ့ကုိပါ တင္းခုိင္းသည္။ တစ္မ်က္ႏွာတစ္ဆယ္ မရက မေရးႏွင့္။ အစ္ကုိဦးညိဳလွေရာ ေမာင္ခင္လွကပါ အားေပးသည္။

‘ငါတုိ႔ ပုိ႔စ္ကတ္ေရာင္းၾကမယ္၊ ျပီးေတာ့ ပန္းပုရုပ္ေတြလည္း လုပ္ေရာင္းမယ္ကြာ’

(ေမာင္ခင္လွသည္ ပန္းခ်ီသင္တန္း ၃ ႏွစ္ ျပီးဆုံးျပီး ပန္းပုသင္တန္း တစ္ႏွစ္တက္ခ့ဲသူျဖစ္ပါသည္။)

ဤသုိ႔ျဖင့္ သူႏွင့္ကြ်န္ေတာ္ က်ဳိကၠဆံကြင္းႏွင့္ ဘုရားပဲြေတာ္မ်ားရိွရာအရပ္တြင္ ေစ်းေရာင္းခ့ဲရသည္။ ထုိသုိ႔ ေစ်းေရာင္းရင္းမွပင္ သူသည္ ကြ်န္ေတာ့္အတြက္ ထုတ္ေ၀သူေတြ႔တုိင္း စာအုပ္စပ္ေပးရွာပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ သူတုိ႔သတ္မွတ္ေစ်းေၾကာင့္ အလုပ္မျဖစ္သည္က မ်ားပါသည္။ ကြ်န္ေတာ့္အတြက္ သတ္မွတ္ေစ်းႏႈန္း မရေသာ္လည္း သူတုိ႔အတြက္ကေတာ့ ရတတ္ပါသည္။ တစ္ေန႔ ကမၻာေအးဘုရားပဲြရိွသျဖင့္ သူႏွင့္ကြ်န္ေတာ္ ေန႔ခင္းဘက္ႀကီး ေရာက္သြားသည္။

‘ဒီည မင္းပဲ ေစ်းေရာင္းလုိက္ကြာ။ အိပ္ဖုိ႔တဲ ထုိးလုိက္ေပါ့။ ဒီဇုိင္းတစ္ခု အပ္ထားလုိ႔ ျပီးေအာင္ ငါ ပုံျပန္ေရးလုိက္ဦးမယ္။ မနက္မွ ငါလာခ့ဲမယ္’

တဲက ေျပာေတာ့သာလြယ္တယ္၊ တကယ္လုပ္ေတာ့ မလြယ္။ ကြ်န္ေတာ္က ႏွီးကုိ နံျပားခ်ည္တာေလာက္ပဲ ျမင္ဖူးသူ၊ ႏွီးခ်ည္ရင္း လက္ရွလုိက္သည္ျဖစ္ျခင္း။ သုိ႔ေသာ္ ဘုရားပဲြတြင္ တာ၀န္က်ေနေသာ ၾကက္ေျခနီ ကေလးမ်ားက ျပဳစုၾကပါသည္။ သူတုိ႔အဖုိ႔ေတာ့ ကမၻာေအးဘုရားပဲြတြင္ ေရွးဦးသူနာမွာ ကြ်န္ေတာ္ပဲ ျဖစ္ေနလိမ့္မည္။ တဲထုိးျပီးေနာက္ ကြ်န္ေတာ္ ေစ်းေရာင္းပါသည္။ ညဥ့္နက္သည့္တုိင္ ေရာင္းတာမွ ေငြငါးက်ပ္ပင္မျပည့္။ သည္လုိႏွင့္ ဆုိင္သိမ္းျပီး ကုိယ့္တဲျပန္ၾကည့္ေတာ့ ႏွီးခ်ည္တာ မခုိင္သျဖင့္ ေခါင္မုိးမွာ ေလွ်ာက်ေနသည္။ ျပင္မေနေတာ့ ေလးဘက္ေထာက္ျပီး တဲထဲ၀င္လိုက္သည္။

ခ်က္ခ်င္းမေပ်ာ္၊ ေစာရေတာ၀ါ အေရးေတြပူသည္။ အသျပာငါးက်ပ္မျပည့္ စကၠဴႏွင့္ပတ္ ေျမျမွဳပ္ျပီး အိပ္လုိက္ရသည္။ ကမၻာေအးဘုရားပဲြေတာ္မွာ ဇာတ္ရုံေတြက ဘာဇာတ္ခင္းေနသည္လည္း မသိ။ ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ ေရသည္ျပဇာတ္ ခင္းေနမိသည္။

‘တင္ေအာင္ ထ … ထ’ ဆုိမွ ကြ်န္ေတာ္နုိးလာသည္။ သူသည္ ကြ်န္ေတာ္ႏွင့္ ကြ်န္ေတာ့္တဲကုိ ၾကည့္ျပီး ရယ္ေမာေနေလသည္။

ဘုရားပဲြမ်ားလည္း တျဖည္းျဖည္း က်ဲပါးလာသည္။ မုိးက်လွ်င္ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ဘယ္လုိစခန္းသြားၾကမည္နည္း။

လတ္တေလာ ေမာင္ခင္လွေၾကာင့္ တစ္မ်က္ႏွာတစ္ဆယ္ရတာ မုိးေ၀ မဂၢဇင္းပဲရိွေသးသည္။ ကြ်န္ေတာ့္၀င္ေငြက တစ္လ တစ္ဆယ္ ဆုိပါေတာ့။ မုိးေ၀ မဂၢဇင္းက တစ္မ်က္ႏွာကာတြန္းအျပင္ ၀တၳဳသရုပ္ေဖာ္ပုံမ်ားလည္း အပ္ပါသည္။ လစာတုိးျပီဟု မထင္ပါနွင့္။ မုိးေ၀ မဂၢဇင္းမွာ ယ့ဲယ့ဲသာ ျဖစ္ေနသည္မုိ႔ ေမာင္ခင္လွက သူေရာ ကြ်န္ေတာ္ပါ ဒီဇုိင္းခ မယူခုိင္းပါ။ သူသည္ စာေပသံေယာဇဥ္ႀကီးသူ၊ စာေပအတြက္ အနစ္နာခံသူ အႏုပညာသမားစစ္စစ္ပင္။ သည္လုိႏွင့္ သူသည္ ကြ်န္ေတာ့္အတြက္ အလုပ္ရွာသည္။ တစ္မ်က္ႏွာတစ္ဆယ္ရမည့္ ကာတြန္းစာအုပ္တစ္အုပ္။

ထုိရသည့္ေငြျဖင့္ ေျမာက္ဥကၠလာပ ေမယုလမ္းမွာ ကြ်န္ေတာ္ေနဖုိ႔ အိမ္ခန္းငွားေပးသည္။ သူ႔ဇနီး မစန္းေအးက အုိးတစ္လုံး၊ ဒယ္တစ္လုံး၊ ပန္းကန္ျပားတစ္ခ်ပ္ ႏွင့္ ပန္းကန္လုံးတစ္လုံး ေပးသည္။ သူက ေမယု ဟုိဘက္ထိပ္၊ ကြ်န္ေတာ္က ေမယု ဒီဘက္ထိပ္။ ကြ်န္ေတာ္ႏွင့္ ကာတြန္း(ဦး)၀င္းေမာင္ အိမ္က နီးသည္။ ထုိအခ်ိန္မွ စ၍ ကြ်န္ေတာ္သည္ လစဥ္ထုတ္ အပတ္စဥ္ထုတ္မ်ား စဥ္ဆက္မျပတ္ ေရးေတာ့သည္။ ထုိအခ်ိန္မွစ၍ ကြ်န္ေတာ္သည္ ကာတြန္းတင္ေအာင္နီ ျဖစ္လာခ့ဲပါသည္။ တကယ္ေတာ့ တင္ေအာင္နီကုိ ျဖစ္ေစခ့ဲသူမွာ ကာတြန္းေပါက္စ ေမာင္ခင္လွသာ ျဖစ္ပါသည္။

လြန္ခ့ဲသည့္ ငါးႏွစ္ေလာက္က သူႏွင့္ကြ်န္ေတာ္ဆုံၾကေတာ့

‘တင္ေအာင္ ကာတြန္းေရးတာ မင္းခါးမက်ဳိးေသးဘူးလား၊ ပန္းခ်ီေရးေတာ့ေလကြာ’ ဟု ေစတနာျဖင့္ေျပာတာ ယေန႔တုိင္ ရင္မွာစဲြေနသည္။ ကြ်န္ေတာ္က ႀကိဳးစားပါမယ္ကြာ ဟုသာ ေျပာလုိက္ေသာ္လည္း ပန္းခ်ီမေရးျဖစ္ခ့ဲ။

တင္ေအာင္နီကုိျဖစ္ေစခ့ဲေသာ ကာတြန္းေပါက္စ ေမာင္ခင္လွ၏ ေစတနာစကားအတုိင္း ပန္းခ်ီကားေရးဖုိ႔ ကြ်န္ေတာ္ ႀကိဳးစားရပါဦးမည္။ ယခုေတာ့ ကြ်န္ေတာ့္မွာ သူ႔ကုိ သတိရရင္း ေအာက္ေမ့ရင္းျဖင့္ ခါးက်ဳိးသည္အထိ ကာတြန္းေရးေနဦးမည္လားမသိ။


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts