>Mar Mar Aye – 391

> “ေျပာျပစရာေတြလည္း တပံုႀကီးရိွေသးတယ္” အမွတ္ -၃၉၁

ဂီတ စင္မ်ား

မာမာေအး

ၾသဂုတ္ ၂၁၊ ၂၀၁၁

photo: kyi may kaung

“… ကုိယ့္ပဲြကုိ အဆုိေတာ္လာျဖစ္ရေအာင္ ေမတၱာလက္ေဆာင္ လုံခ်ည္ အကၤ်ီစေလး ဘာေလး ေပးျပီး ဖိတ္ၾကားတာမ်ဳိး ေပၚလာျပန္ပါတယ္။ ဆြမ္းသိမ္းပဲြကေတာ့ “သဇင္ပန္း” ပုိ႔ျပီး ဖိတ္တတ္ပါတယ္။ အားလုံးကုိ အဆုိေတြဖက္က ေမတၱာနဲ႔ ယွဥ္ကူေဖးခ့ဲတာခ်ည္းပါဘဲ…”



ေသာတရွင္မ်ား က်န္းမာေတာ္မူၾကပါစရွင္ … မာေအးခ်စ္တဲ့ေသာတရွင္ေတြ ဂီတ၀ါသနာရွင္ေတြ အားလံုး မာေအးရဲ႕အသံေလး ၾကားရတဲ့အခါမွာ ကိုယ္ေရာစိတ္ပါ ခ်မ္းသာၾကပါေစလို႔ ဆုမြန္ေကာင္း ေတာင္းလိုက္ပါတယ္။

ေသာတရွင္တို႔ေရ … ေရွ႕တပါတ္မွာတုန္းက ဂီတခ်ည္းဘဲ တသီးတသန္႔ ဘယ္လုိ စျပီး ေဖ်ာ္ေျဖခ့ဲၾကတာလဲ၊ ကုိယ့္ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔အညီ စခ့ဲရၾကေနျပီး တဆင့္ကတဆင့္ ဘယ္လုိ ေျပာင္းလဲြေဖ်ာ္ေျဖမႈေတြ ျဖစ္လာတာလဲ ဆုိတာ ေျပာျပေနတာပါ။

ဟုိေရွးတုန္းက ‘ဟာသ’ ပညာ လုိ႔ ေခၚတ့ဲ သဘင္ရပ္၀န္းေဒသမွာ ပရိသဒ္နဲ႔ တေျပးညီ အမိေျမကမၺလာထက္ဆီမွာ ကခုန္သီၾကဴး ကုိယ့္၀ါသနာကုိသာ စိတ္ကူးျပီး ေမ့ေမ့မူးမူး ေနဖူးခ့ဲၾကသူေတြကုိ အသက္ေမြးမႈ တခု သဘင္ ေပၚေပၚထင္ထင္ ျဖစ္လာေအာင္ ေယာက်္ားမင္းသမီးႀကီး နာမည္ေက်ာ္ ‘ေအာင္ဗလ’ က ဆင္ျခင္ ဖန္တီးေပးခ့ဲတယ္။ ကညင္ဆီနဲ႔ မီးထြန္း ကခ့ဲၾကတ့ဲ ေျမ၀ုိင္းသဘင္ေတြကုိ ဇါတ္စင္ထုိးျပီး ေအာက္လင္းဓါတ္မီးထြန္း အကခုိင္းတာပါ။ ‘စင္’ ရယ္လုိ႔ ေပၚလာ ေခၚလာၾကတာ အဲဒီအေၾကာင္းခံက စတ့ဲ ေဖ်ာ္ေျဖမႈလုိ႔ ေျပာရမွာေပါ့ရွင္။

အခု ဂီတ စင္ခဲြတခု ျဖစ္လာဘုိ႔ ရန္ကုန္ျမိဳ႕အေနာက္ပုိင္းက ‘မာဃစင္’ဟာ အရင္းခံလာတာေတြကုိ ေျပာျပဦးမယ္။ မာေအး သိသေလာက္ေပါ့ေနာ။ ‘မာဃ’ ဆုိတာ ျမန္မာပုိင္ ကုမၸဏီတခုရဲ႕ နာမည္ပါ။ ေရွးက ကုန္ေရာင္းကုန္၀ယ္ လုပ္ငန္းေတြ ထြန္းကါးခ့ဲေလေတာ့ ကုန္သည္ပဲြစား ကုမၸဏီမ်ား ေထာင္ထားၾကတာမ်ဳိးေပါ့။ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက လူေတြကလဲ ေနနုိင္စားနုိင္ ရိွေသးသကုိး။ သီတင္းကြ်တ္ပဲြေတာ္ဆုိ ၾကည့္ျမင္တုိင္ဖက္မွာ တုိးမေပါက္ေအာင္ စည္ကားပါတယ္။ တန္ေဆါင္တုိင္ပဲြေတာ္က်ရင္ ျမိဳ႕ထဲက အင္မတန္ စည္ကါးပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ အေနာက္ပုိင္းမွာေျပာပါေတာ့။ လမ္းတုိင္းလမ္းတုိင္း အျငိမ့္ေတြ၊ ရွင္ရွင္ေတြ၊ ရုပ္ေသျပကြက္ေတြ၊ ကါတြန္းမီးပုံးေတြဆဲြလုိ႔ မနည္းမေနာ ေပ်ာ္စရာေတြ ေပါခ့ဲေလရဲ႕လုိ႔ ေတြးၾကည့္လုိက္ပါေနာ္။

အဲဒီလုိ ကုိယ့္လမ္းထိပ္မွာကုိယ္ – တင္လုိရာတင္၊ ျပခ်င္စရာကုိ ျပနုိင္တ့ဲအခါ ဆုိေတာ့ ‘မာဃ’ အဖဲြ႔က ‘စင္’ ထုိးျပီး တမ်ဳိးတဘာသာ အဆုိေတာ္ေတြ ဖိတ္ၾကား တီး၀ုိင္းပါထားလုိ႔ ေဖ်ာ္ေျဖေတာ့တာကလား။ လာကူတ့ဲသူကုိ ေကြ်းေမြး ဧည့္ခံ ႀကဳိပုိ႔ေပးတာဘဲ မာဃက လုပ္ပါတယ္။ တီး၀ုိင္းရိွလုိ႔ ပြဲေတာ္ၾကည့္ရင္း နားေထာင္ျဖစ္ၾကတ့ဲ အမ်ားျပည္သူကလဲ မခဲြမျခား ကတၱရာလမ္းေပၚမွာ ကုိယ့္ဖိနပ္ကိုယ္ ခုထုိင္၊ စတုိင္ မလုိင္ မပါ၊ နားအရသာခံ တန္ဘုိးသိသိ ပဲြသိမ္းသည္အထိ ေနၾကတာပါ။ ေဖ်ာ္ေျဖေရးဂီတ ဆုိတာ ေရဒီယုိကသာ ၾကားနုိင္တ့ဲအခါ ဆုိေတာ့ အဆုိေတာ္ေတြ လူကုိယ္တုိင္ဆုိတာကုိ ၾကားခ်င္တာလဲ ပါမယ္၊ ျမင္ဖူးခ်င္တာလဲရိွမယ္ေပါ့။

မာဃစင္မွာ စတင္ ဦးေဆာင္တီးခတ္ခ့ဲသူကေတာ့ ‘စႏၵရားခ်စ္ေဆြ’ပါ။ သူကေတာ့ တီး၀ုိင္း ယဥ္ေက်းမႈအရ စတ့ဲအခါ တန္ေဆာင္တုိင္ပဲြျဖစ္တာေၾကာင့္ အကုိျမႀကီးနဲ႔ တဖဲြ႔လုံး ဆုိလုိ႔ရတ့ဲ တန္ေဆာင္တုိင္သီခ်င္းနဲ႔ စတတ္ခ့ဲပါတယ္။ ေနာက္ အကုိျမတ္ေလး ေရးေပးတ့ဲ “ျငိမ္းခ်မ္းေရးတန္ေဆာင္တုိင္” သီခ်င္းနဲ႔လဲ ဖြင့္ခ့ဲပါေသးတယ္။ ဆုိတ့ဲ တီးတ့ဲသူေတြကလဲ ေမတၱာနဲ႔သီေၾကြး၊ ေသာတရွင္ျပည္သူေတြကလဲ ၾကည္ၾကည္သာသာနဲ႔ လက္ခုပ္သံေပးနဲ႔ ခု ေတြးရင္ေတာင္ ေပ်ာ္ေသးတယ္ရွင္။

သီတင္းကြ်တ္ပဲြေတာ္ႀကီးျပီးေတာ့ တန္ေဆာင္မုန္း တန္ေဆာင္တုိင္ ဆီမီးကျမိဳင္၊ မသုိးအလွျမတ္သဃၤန္းကပ္ဖုိ႔ ေရႊတိဂုံကုန္းေတာ္ျမိဳင္ျမိဳင္ဆုိင္၊ ကထိန္သဃၤန္းမုိ႔ ကပ္လုိ႔ကုိမဆုံး ခင္ျပဳံးသူဇာ ေကသီခုိင္ xxx

(ေမွ်ာ္ေတာ္ေဇာနဲ႔သူ႔လည္တုိင္ က်ေနာ္ မလာလုိ႔မိႈင္)၂

နံ႔သာ အထူး လူးကာ ဆံထုံးဟန္ေက်ာ့ရွင္း အဆင္းလွလုိ႔ၿမိဳင္၊ တပြင့္ပန္ကါဘဲ သင္းၾကဴပ်ံ႔လိႈင္၊ ပင္နီေခ်ာရယ္ ေယာထမီအခုိင္ ၿပဳံးၿပဳံးေလး က်ေနာ့္ေဘးကထုိင္ ယကၠန္းခတ္သံကေလးက အလြန္ဘဲၿမိဳင္ xxx

[ (ျမိဳင္ျမိဳင္ဆုိင္ဆုိင္ လတန္ေဆာင္တုိင္)၂

ကထိန္ပဲြခင္းပါတ့ဲ လတန္ေဆာင္တုိင္၊ အထူးျမဴး] xxx ခ်စ္သက္လ်ာ ေကသီညွာခုိင္ တႏွစ္ထက္တႏွစ္မုိ႔ သူ႔ကုိသာဘဲ ခ်စ္ေဇာေတြမွာလိႈင္ xxx

[ျမိဳင္ျမိဳင္ဆုိင္ဆုိင္ လတန္ေဆာင္တုိင္ – ကုိျမႀကီး မွ]

အဲဒီလုိ ၾကည့္ျမင္တုိင္တုိ႔ ရန္ကုန္အေနာက္ပုိင္းတုိ႔က စျဖစ္ခ့ဲတ့ဲ ဂီတစင္သက္သက္ တင္ဆက္ခ့ဲမႈဟာ ပဲြႀကီးတာနဲ႔ ထည့္သြင္းလာၾကေတာ့တာမုိ႔ ပဲြလုပ္တာခ်င္း တုိက္ေနရင္ အဆုိေတာ္ေတြ စင္ခဲြဆုိေပးျဖစ္ကုန္ပါတယ္။ ဒီအခါ ကုိယ့္ပဲြကုိ အဆုိေတာ္လာျဖစ္ရေအာင္ ေမတၱာလက္ေဆာင္ လုံခ်ည္ အကၤ်ီစေလး ဘာေလး ေပးျပီး ဖိတ္ၾကားတာမ်ဳိး ေပၚလာျပန္ပါတယ္။ ဆြမ္းသိမ္းပဲြကေတာ့ “သဇင္ပန္း” ပုိ႔ျပီး ဖိတ္တတ္ပါတယ္။ အားလုံးကုိ အဆုိေတြဖက္က ေမတၱာနဲ႔ ယွဥ္ကူေဖးခ့ဲတာခ်ည္းပါဘဲ။

ပရိသဒ္ဖက္က တက္လာတ့ဲ ျပႆနာက ပဲြၾကည့္ရတ့ဲေနရာကိစၥပါရွင္။ ပရိသဒ္ အစုံ အခ်ိန္ကုန္ထုိင္ရာကမထ ပဲြသိမ္းမွ ျပန္ၾကြၾကတာေၾကာင့္ အလွဴထည့္ရတ့ဲ ေဒသခံ ကလ်ာဏေတြက ဧည့္ခံေကြ်းေမြးေနရတာနဲ႔ ေနရာမရ မၾကည့္ရေတြ ရိွလာတယ္။ ဒီေတာ့ ခုံခင္းထားမွ ျဖစ္မယ္။ ကတၱရာေပၚ ထုိင္ရတ့ဲ အပူလဲ ကင္းမယ္ ဆုိျပီး စင္ေရွ႕မွာ ကုလားထုိင္ခင္းၾကည့္တ့ဲဟာ ျဖစ္လာတာပါဘဲ။

အဲဒါက်ေတာ့လဲ သူ႔ခုံ၊ ငါ့ခုံ ျဖစ္လာျပန္လုိ႔ လက္မွတ္နဲ႔ခုံခနဲ႔ တုိးသြားျပန္ေရာ။

အဲဒီကေန ပဲြကိစၥ ဦးစီးလုပ္ကုိင္ ဆက္သြယ္ေပးတ့ဲသူေတြကုိ ဘယ္အဆုိေတာ္ဖိတ္ေပးေနာ္ ဆုိတာမ်ဳိး ၾကပ္ေပးၾကျပန္တာမုိ႔ အဆုိေတာ္ မလာမျဖစ္ လာေအာင္ တ့ဲရွင္။ အႏုပညာေၾကး ခတ္ေပးတ့ဲစံနစ္ ျဖစ္သြားတယ္ ရွင့္။ ေမတၱာပဲြကေန အသျပာပဲြ ေျပာင္းသြားတာဟာ ဂီတဖက္က ေတာင္းဆုိမႈေၾကာင့္ မဟုတ္ဖူးလုိ႔ ေျပာျပတာပါေနာ္။

ဒီလုိမ်ဳိး ခုံနဲ႔ဘာနဲ႔ လက္မွတ္ေတြ ဘာေတြ ခံျပီးေတာ့ ဂီတသက္သက္ တင္ဆက္ေဖ်ာ္ေျဖရင္လဲ နားေထာင္အားေပးတ့ဲ ပရိသဒ္ ရိွတာပါဘဲ ဆုိတ့ဲ အေၾကာင္း သိသြားေတာ့ ရန္ကုန္ျမိဳ႕တင္မက တျပည္လုံး စီးပြားေရး အသုံးခ် ‘စတိတ္ရိွဳး’ စင္ပဲြေတြ လုပ္လာၾကပါတယ္။

‘စတိတ္ရိွဳး’ ဆုိတ့ဲ စင္တင္ေဖ်ာ္ေျဖေရးပဲြေတြ ေခတ္စားတ့ဲအခါမွာ တီး၀ုိင္းပါ တင္ရေတာ့ ျမန္မာတီး၀ုိင္းမ်ဳိးနဲ႔ တင္ဆက္မွာလား လွ်ပ္စစ္ဂစ္တာအဖဲြ႔နဲ႔ တင္ဆက္မွာလား ဆုိတာကုိ ပဲြစီမံသူက ေရြးပါတယ္။ လွ်ပ္စစ္ဂစ္တာကုိ အေရြးမ်ားတာေပါ့ရွင္။ ကီးဘုတ္ + လိဂစ္တာ + ရစ္သမ္နဲ႔ ေဘ့(စ) ဂစ္တာ၊ ျပီးေတာ့ ဒရမ္တီးမယ့္ တဦး၊ (၅) ဦးထဲရယ္။ ျမန္မာ၀ုိင္းဆုိ အနည္းဆုံး (၇)ဦးေလာက္မွ ျဖစ္တာ။ ဆုိင္းသီခ်င္းေတြပါ ေပါင္းရင္ စင္ေပၚ ဘယ့္ႏွယ္လုပ္ တင္ပါ့မလဲ၊ ဘယ္လုိ သယ္ၾကပုိးၾကရမလဲ၊ ခက္ခဲတ့ဲအေၾကာင္းေၾကာင္းေတြေၾကာင့္ လွ်ပ္စစ္ဂစ္တာ၀ုိင္း စင္ေပၚေရာက္ေတာ့ မာေအးတုိ႔ယဥ္ေက်းမႈ ရိွခုိးထြက္တ့ဲဟန္ ေပ်ာက္ရျပီေပါ့ရွင္။

BBC www.bbc.co.uk/burmese တြင္ အသံလႊင့္ခ့ဲေသာေဆာင္းပါး ျဖစ္သည္။


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts