>Mar Mar Aye – 384

>

ေျပာျပစရာေတြလဲ တပံုႀကီးရိွေသးတယ္ –အမွတ္ (၃၈၄)
တ၀ဂူမွ ဂီတ
မာမာေအး
ဇြန္ ၁၁၊ ၂၀၁၁
ေသာတရွင္မ်ား က်န္းမာေတာ္မူၾကပါစရွင္ …
မာေအးခ်စ္တဲ့ေသာတရွင္ေတြ ဂီတ၀ါသနာရွင္ေတြအားလံုး မာေအး ရဲ႕အသံေလး ၾကားရတဲ့အခါမွာ ကိုယ္ေရာ စိတ္ပါ ခ်မ္းသာၾကပါေစလို႔ ဆုမြန္ေကာင္းေတာင္းလိုက္ပါတယ္။

ေသာတရွင္တို႔ေရ အရင္တပတ္က ဆရာေအာင္ဗလေခၚ ေၾကးမံုဦးေသာင္းရဲ႕ ပထမဆံုးေရးတဲ့ “တ၀ဂူမွဂီတ” ၀တၳဳ ေလးကိစၥမွာ နားထားခဲ့တာေနာ္။ ဂီတဖက္ကို ေက်ာ္ခ်ထားဦးမယ္လို႔လည္း ေျပာခဲ့ပါတယ္။ ဒါဆို ၾကားမွာေျပာဖို႔ေတြ ခ်န္ထားေသးတယ္ဆိုတာ သိမွာေပါ့ေနာ။ အဲဒီ “တ၀ဂူမွဂီတ”ဆိုတဲ့ အိပ္မက္ရ၀တၳဳက လာဘ္ေကာင္းတဲ့စန္း ရိွတယ္လို႔ထင္မိတဲ့အေၾကာင္း ေျပာၾကည့္ ခ်င္တယ္ရွင့္။ သူ႔ကိုဖတ္လိုက္တာနဲ႔ ႀကိဳက္ခ်င္ သြားတာမ်ဳိး၊ ဇာတ္ကြက္ ကေလးထုတ္ရင္ ဟုတ္သြားမွာ ဘဲဆိုတဲ့စိတ္ကူးမ်ဳိး ေပါက္သြားၾက တာကိုေ ထာက္ ၿပီး စန္းရိွတယ္လို႔ေျပာတာပါ။

ပေဒသာမဂၢဇင္းကအယ္ဒီတာ ကိုသန္းေဆြအျဖစ္ကိုၾကည့္၊ ေအာင္ဗလငယ္နဲ႔ ေလေသြးၾကရင္း၊ ကိုယ့္ေရာင္း ရင္းမွာ ၀တၳဳအပိုကေလးတပုဒ္ ရိွတာကိုသိတာနဲ႔ အိမ္လိုက္ယူ၊ ႀကိဳက္သြားေတာ့ ခ်က္ခ်င္းအတြင္းပန္း ခ်ီေတြ ဘာေတြနဲ႔ တခန္းတနား မဂၢဇင္းမွာ တင္လုိက္တာျဖစ္ပါတယ္။


အဲဒီေခတ္ဆီက တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ စာအုပ္နဲ႔ ဇိမ္ရစ္ႏိုင္တဲ့အခ်ိန္၊ ဒီကေန႔လို စာအုပ္စာေပ ဒင္းက်မ္းထြက္ မေနပါဘူး၊ စာေရး ဆရာတေယာက္ ထြန္းေတာက္ဖို႔ ကိုယ္ေရးတဲ့စာ မဂၢဇင္းေတြ မွာ ပါဘို႔ဆိုတာကလည္း တကယ္အရည္အခ်င္းျပည့္ အယ္ဒီတာႀကီး မ်ားက တည္းျဖတ္လႊတ္ေပးမွသာ ပါႏိုင္တာ ျဖစ္ေျမာက္ႏိုင္ တာပါရွင္။

“လွၿပီဆိုလွ်င္ လူျမင္သည္” ဆိုတာလိုေပါ့၊ ေအာင္ဗလ၀တၳဳေလးကို ဇာတ္ အျမင္နဲ႔ ခြင္ခ်လိုက္ေတာ့ ၀င္း၀င္း႐ံုက ျပဇာတ္စင္ေပၚ ေရာက္သြားျပန္ေရာ၊ အဲဒီေငြမေဖာင္းပြေသးတဲ့ေခတ္မွာ မာေအးတို႔ အကိုေလးေ ခၚတဲ့ ျပဇာတ္ဒါ႐ိုက္တာေက်ာ္ ဗိုလ္ကေလးတင့္ေအာင္က (၇၅၀ ိ/) ခြန္ႏွစ္ရာနဲ႔ငါးဆယ္ ဇာတ္လမ္းယူ သံုးတဲ့မူ ပိုင္ေၾကး ပို႔ေပးသတဲ့။

အဲေနာက္ေတာ့ ႐ုပ္ရွင္မင္းသားေခ်ာ တက္သစ္စ ၀င္းဦးနဲ႔ “မင္းထင္ေရႊမႈန္”ဆိုတဲ့ ရာဇ၀င္ကားမ်ဳိး ရိုက္ လို႔ ေၾကာ္ျငာထုတ္တဲ့အခါ “တ၀ဂူဇာတ္လမ္း” အမ်ားရိွတဲ့အနက္က တခုကိုရိုက္ကူးတယ္လို႔ ပါလာတာကိုး။ ဆရာေအာင္ဗလက ဒါကို စာမူခ မေပးခ်င္လို႔ ေၾကျငာတယ္ထင္လို႔ ဘယ္သူ႔စာမူကို ရိုက္ကူးတယ္ဆိုတာ တရားဥပေဒအရ မရွင္းရင္ အဲဒီ မင္းထင္ေရႊမႈန္ ႐ုပ္ရွင္ကားကို ႐ံုတင္ခြင့္မျပဳဘဲ ဥပေဒအရ အေရးယူမယ္လို႔ သတင္းစာကေန ေၾကညာလိုက္တယ္တဲ့ရွင္။

ေနာက္တေန႔မနက္ (၈)နာရီေလာက္က်ေတာ့ အပ်ံစား၀တ္ခ်လာတဲ့ အမ်ဳိးသမီးတဦး ေရာက္လာေဆြးေႏြးေ တာ့ သတဲ့။ ဆရာေသာင္းက ေငြလိုခ်င္လို႔ မဟုတ္ပါဘူး။ မူလစာေရးတဲ့သူကို အေလးမထားတာမ်ဳိး မျဖစ္ေအာင္လုပ္ခဲ့တဲ့အေၾကာင္း တည္ေဆာက္ေနဆဲ “စာေရးဆရာ သတင္းစာဆရာမ်ား အသင္းႀကီး”ကို ရံပံုေငြက်ပ္ႏွစ္ေထာင္ လႉမယ္ဆိုရင္ ရုပ္ရွင္ျပခြင့္ ျပဳပါ့မယ္လို႔ ေျပာတ့ဲအခါ ခ်က္ျခင္းဘဲ ေငြႏွစ္ေထာင္လႉတဲ့ ခ်က္လက္မွတ္တေစာင္ ေရးၿပီးလႉသြားပါတယ္၊ ဒါရိုက္တာရဲ႕ ဇနီးလို႔႔ဘဲ ေျပာခဲ့သတဲ့ရွင္။

အဲဒီအမ်ိဳးသမီးျပန္သြားလို႔ ကိုးနာရီသာသာေလာက္ အေရာက္မွာ ဒါ႐ိုက္တာ့ဇနီးပါလို႔ေျပာၿပီး ဟိုအမ်ိဳးသမီး လိုဘဲ အလွအပစတိုင္က်တဲ့ အ၀တ္အပ်ံစားေတြ ၀တ္ထားတဲ့ တေယာက္ထပ္လာေတြ႔ျပန္တယ္တဲ့။ က်မတို႔ ဘာလုပ္ေပးရမလဲလို႔ ေမးၿပီး အလႉေငြ ထည့္ေပးသြားျပန္တာဘဲတဲ့။ ဟဲ ဟဲ အဲဒီဒါရိုက္တာ ဟာ ျမာအေတာ္ေပါ မယ္ထင္တယ္။ အကုန္သာလာေတြ႕လို႔ကေတာ့ ထပ္ရဦးမွာေပါ့ လို႔ ေျပာျပတုန္းက မာေအးတို႔ ၀ါးလံုးကဲြ ရယ္ခဲ့ရ တယ္။

“ပုဂံၿမိဳ႔ေဟာင္းတေနရာ”လို႔ေခၚတဲ့ သီခ်င္းကလည္း ေအာင္ဗလေရးတဲ့ “တ၀ဂူမွဂီတ”၀တၳဳရဲ႕ ဇာတ္ေၾကာရိုး မ်ဳိးဘဲ ျဖစ္ေနပါတယ္၊ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ သီခ်င္း ယူေရးတဲ့ ဂီတစာဆိုကိုေက်ာ့မႈးကို ဆရာေသာင္းေ ခၚ ေအာင္ဗလက စာမူရွင္ကို အသိမေပးတာအတြက္ တိုက္ပဲြ၀င္မွျဖစ္မယ္လို႔ ဆံုးျဖတ္ၿပီးေတာ့ စာေရးဆရာအ သင္း အတြင္းေရးမႈး ကိုခင္ေမာင္ရီဆီကို ဖုန္းဆက္တာေပါ့ေလ၊ အဲဒီကိုခင္ေမာင္ရီဆိုတာ ဆရာစိန္ခင္ေမာင္ရီ ဆိုတဲ့ စာသမားႀကီး ျဖစ္လိမ့္မယ္ထင္ပါရဲ႕ရွင္။ သူက ရီသတဲ့ ရွင့္။ ၿပီးေတာ့မွ သူအခြင့္ေပးလိုက္တာပါ လို႔ ေျပာ ပါသတဲ့။ ဆရာေသာင္းက “ဘယ္ေလာက္ရလို႔လဲ”လို႔ေမးမွ ျပန္ရတဲ့စကား ေၾကာင့္ “ျဖစ္မွျဖစ္ရေလ”ဟု ညည္း မိေလ၏– အဟိအဟိ ျဖစ္မိသြားသတဲ့၊ ကိုခင္ေမာင္ရီေျဖတဲ့စကားကိုလည္း နားေထာင္ လိုက္စမ္းပါဦး၊ “တပုလင္းထဲပါ၊ အားလံုး၀ိုင္းဖဲြ႔ေသာက္ၾကလို႔ အိတ္ထဲကေတာင္ ပါသြားေသးတယ္”တဲ့။ ဘယ္ေလာက္သင္း တဲ့ ေရာင္းရင္းေတြလည္း။

နန္းေတာ္ေရွ႕ႀကီးရဲ႕သား မင္းသားေရႊနန္းတင္ကလည္း ဒီတ၀ဂူ ဇာတ္ကို ျပဇာတ္ကတယ္တဲ့။ ေအာင္ျမင္တယ္။ လူႀကိဳက္တယ္။ ပုဂံမွာ တ၀ဂူ လိုက္ရွာတဲ့သူေတြရိွေၾကာင္း သတင္းေတြကလည္း ၾကားရတယ္။ တ၀ဂူေစ တီေတြ ပုဂံမွာ အမ်ား ရိွမွာေပါ့ေနာ္။ ဒါေၾကာင့္ တေယာက္ေသာသူက တဆူေသာ တ၀ဂူေစတီေလးတဆူမွာ ဒီသီခ်င္းထဲက တ၀ဂူဟာ ဒီေစတီပါဘဲ ဆိုတဲ့သေဘာ စာေရးသြား တယ္ဆိုဘဲ။ အဲဒီလို .. အဲဒီလိုေ တြ ျဖစ္လာသိလာလို႔ မာေအးက ဒီ၀တၳဳမွာ စန္းရိွတယ္လို႔ ေျပာမိတာေပါ့ရွင္။ ဦးေလးေသာင္းကေတာ့ အိပ္မက္ထဲက အေၾကာင္းမို႔ ရွင္းမေနေတာ့ဘူးတဲ့။ ဒါေၾကာင့္မ ာေအးက ေျပာျဖစ္ဖို႔ ခြင့္ေတာင္း လိုက္ၿပီး ေျပာျပတာပါ။ သီခ်င္း တပုဒ္ကိုႀကိဳက္ရင္ ဇာတ္လမ္းေနာက္က လိုက္စၿမဲဘဲ။ ပရိတ္သတ္မွာ ကိုယ္ပိုင္ ဇာတ္လမ္း ထြင္တတ္တဲ့ ဉာဥ္္ရိွတာဘဲ။ တကယ့္အျဖစ္ထက္ စိတ္ကူးယဥ္က တခါတေလ ပိုၿပီးစိတ္၀င္ စားစရာ ေကာင္းတယ္ရွင့္။ ဦးေလးမွာလည္း ဒီသေဘာ ေတြးတာမ်ိဳးရိွပါတယ္၊

ကဲ ခ်စ္ေသာဂီတပရိသတ္တို႔ ေၾကးမံုဦးေသာင္း၊ ေအာင္ဗလရဲ႕ တ၀ဂူ ထိုးဇာတ္ကေလး က်င္လည္သြားတဲ့ အႏုပညာ ရပ္ကြက္ေတြမွာ ဘာေတြႀကံဳခဲ့သလဲဆိုတာ သိၿပီေပါ့ေနာ္။ ထိုးဇာတ္ဆိုတာ တကယ့္ ျဖစ္ရပ္ မဟုတ္တာကို ဟုတ္တယ္ထင္ ေအာင္ ထင္ဆက္တဲ့ ဟာမ်ဳိးကို ေျပာတာျဖစ္တယ္လို႔လည္း သတိထား လိုက္ေပါ့။ ဟိုေန႔က သီခ်င္းေလး သိရေအာင္ အဆိုတပုဒ္ အရင္နားေထာင္ေစခဲ့တာဘဲ။ အခု ေဒၚတင္တင္ျမ အေျပာေလးနဲ႔တဲြၿပီး နဲနဲနားေထာင္ပါဦးလား။

** (ပုဂံၿမိဳ႕ေဟာင္း တေနရာမွ— တင္တင္ျမ စကားႏွင့္ အဆို)
(စကား) တသက္မွာတခါႀကံဳ ဒဏၭာရီ ပံုျပင္ဆန္ႏိုင္လြန္းပါဘိရွင္။ ေကသရာဇာျခေသၤ့မင္းတို႔ရဲ႕ အဆီအေသြး ဟာ သိဂီေရႊခြက္နဲ႔သာ တင့္တယ္စၿမဲမို႔ ပေဒသရာဇ္မင္းေသြး ထိပ္ထားေလးဟာလည္း ေစာင္းအိုလုင္နဲ႔ျဖင့္ မတူမတန္ဘူးဆိုၿပီး ဘုရင္ႀကီးက အယူသန္ေန ေလေတာ့ တခါျဖင့္ ခက္ရွာၿပီေပါ့။ ရာဇဂုဏ္ေမာက္တဲ့ မင္းဟာ ဒီေနရာမွာေတာ့ ရင္ေသြးဆိုတာေတာင္မွ သတိမရႏိုင္ေအာင္ ေဒါသ မီး ေတာက္ေလာင္ပါေလေရာ။ တ၀ဂူဆို တဲ့ေစတီမ်ိဳးကလည္း အေပါက္၀ တခုတည္းသာရိွတာ ကလား။ အဲဒီ့တခုတည္းသာရိွတဲ့ အေပါက္၀ကို အုတ္တခ်ပ္စီ-စီၿပီး ပိတ္လိုက္တဲ့အခါ ဂူအတြင္းမွာ ရိွေနရွာတဲ့ ခ်စ္သူႏွစ္ဦးခမ်ာမွာ ဘယ္ေတာ့မွ မခဲြခြာတဲ့ သီးသန္႔ ကမာၻေလးထဲမွာဘဲ အၿမဲတမ္းေနသြားရရွာသတဲ့။ ဘယ္ေလာက္မ်ား အသဲနာစရာ ေကာင္းလိုက္ပါ သလဲရွင္။

(သီခ်င္း) ေနလိုလလို ဘုန္းသမာၻအရင့္အမာ ငါလိုမင္းရဲ႕ သမီးေတာ္ ထိပ္ထားကလ်ာ ေစာင္းအိုလုင္နဲ႔မွညား x x x ေဒါသူပုန္ပြားကာ အုတ္ခ်ပ္စီကာ တ၀ဂူကိုသာ ပိတ္ေလေသာအခါ အတြင္းက ကမာၻခ်စ္သူႏွစ္ျဖာ တူေမာင္မယ္မခဲြမခြာ ေအာ္ … အသဲ …. အသဲနာ x x x x

ဘီဘီစီတြင္ အသံလႊင့္ခဲ့သည့္ေဆာင္းပါးအား ျပန္လည္ကူးယူေဖာ္ျပသည္။

သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts