Uncategorized

Yan Win (Taung TaGar) – Articles

ၿမိဳ႕မၿငိမ္း၏ ေနာက္ဆုုံးေတး တိမ္လႊာမုုိ႔မုုိလြင္

ရန္၀င္း (ေတာင္တံခါး)
ေမ ၁၇၊ ၂၀၁၃

တိမ္လႊာမုုိ႔မုုိလြင္ဆုုိတဲ့ စာလုုံးကေလးေတြကေတာ့ ဂီတစာဆုုိ ၿမိဳ႕မၿငိမ္းက သူ႔ဘ၀ခရီး ေနာက္ဆုုံးရက္ေတြအတြင္းမွာ ေရးသြားတဲ့ တိမ္လႊာ မိုု႔မုုိလြင္ သီခ်င္းရဲ႕ ေနာက္ဆုုံးစာသားကေတြပါပဲ။

ၿမိဳ႕မအဖြဲ႕ႀကီးက တိမ္လႊာမုုိ႔မုုိလြင္သီခ်င္းကုုိ ေခ်ာေမြ႕ေအာင္ သီခ်င္းတုုိက္ေနဆဲမွာပဲ ၿမိဳ႕မၿငိမ္း ႐ုုတ္တရက္ကြယ္လြန္သြားခဲ့ပါတယ္။ ဒီကေန႔ေတာ့ မရွိေတာ့ၿပီျဖစ္တဲ့ မႏၱေလးၿမိဳ႕ ရြာဟုုိင္းသုုႆန္ထဲက ၿမိဳ႕မၿငိမ္း အုုတ္ဂူကေလးမွာ တိမ္လႊာမိုု႔မုုိလႊင္ဆုုိတဲ့ စာသားကေလးကုုိေရာ ဂီတသေကၤတကုုိပါ ေက်ာက္ျပားေပၚမွာ ထြင္းၿပီး ကပ္ထားခဲ့ပါတယ္။
မႏၱေလးၿမိဳ႕ ရြာဟုုိင္းသုုႆန္ထဲက ၿမိဳ႕မၿငိမ္းရဲ႕ အုုတ္ဂူကေလး
ၾကာေတာ့လည္း ၾကာခဲ့ၿပီေလ။ က်ေနာ္ မႏၱေလးၿမိဳ႕မွာေနတုုန္းကဆုုိရင္ နာေရးတေခါက္ ေက်ာင္းဆယ္ေခါက္ဆုုိသလုုိ သံေ၀ဂရစရာ နာေရးကိစၥေတြကုုိ ပုုိ႔ေဆာင္ရင္း ရြာဟုုိင္းသုုႆန္ ေရာက္တဲ့အခုုိက္ ၿမိဳ႕မၿငိမ္းရဲ႕အုုတ္ဂူကေလးဆီသြားၿပီး ၿမိဳ႕မၿငိမ္းကုုိ မွန္းဆ တမ္းတ ဂါ၀ရျပဳရင္း … မႈိင္းျပာရီညိဳ႕ တိမ္လႊာမုုိ႔မုုိလြင္ … လုုိ႔ အျမဲ ရြတ္ဆုုိပါတယ္။
တိမ္လႊာမုုိ႔မုုိလြင္ သီခ်င္းက သံစဥ္ေရာ ဖြဲ႕ႏြဲ႕ပုုံေရာ၊ သီခ်င္းစာသားလွပပုုံေရာ အေကာင္းေတြခ်ည္း တစုုတေ၀းနဲ႔မုုိ႔ အဖက္ဖက္က ျပည့္စုုံတဲ့ သီခ်င္းကေလးပါပဲ။
ၿမိဳ႕မၿငိမ္းက သူေနာက္ဆုုံးေရးခဲ့တဲ့ တိမ္လႊာမုုိ႔မုုိလြင္ သီခ်င္းလုုိပဲ သီခ်င္းတပုုဒ္ေရးၿပီဆုုိရင္ စာသားနဲ႔ သံစဥ္ကုုိ တၿပိဳင္တည္းရွာေလ့ရွိပါသတဲ့။ သီခ်င္းကုုိ တီးမႈတ္ၾကတဲ့အခါ ဘယ္တူရိယာက ဘယ္ေနရာမွာ ဘယ္လုုိတီးမႈတ္ရမယ္၊ ဘယ္တူရိယာက ဘယ္ေနရာမွာ ရပ္ေနရမယ္၊ ဘယ္တူရိယာက ဘယ္ေနရာမွာ ၀င္လာရမယ္ဆုုိတာေတြကုုိပါ တူရိယာတခုုခ်င္းစီအတြက္ သေကၤတတမ်ဳိးစီေရးပါတယ္။ တူရိယာ တခုုတည္းတီးမႈတ္ရင္ သီခ်င္းမျဖစ္ဘဲ တီ၀ုုိင္းတခုုလုုံးတီးမႈတ္ၾကမွသာ သီခ်င္းပီပီျပင္ျပင္ ျဖစ္လာပါတယ္။ အဲ့ဒါ ၿမိဳ႕မၿငိ္မ္းရဲ႕ ၾသခက္စၾတာ တီး၀ုုိင္းဖြဲ႕စည္းမႈ ဟန္ပါပဲ။
ၿမိဳ႕မၿငိမ္းက သူ႔သီခ်င္းစာသားေတြမွာ စာလုုံးတလုုံးစီကုုိလည္း အင္မတန္မွ အေလးအနက္ထားၿပီး ေရြးခ်ယ္ေလ့ရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင္ပဲ သူ႔ သီခ်င္းေတြထဲက စာလုုံးတလုုံးကုုိ ဖယ္ထုုတ္လုုိက္မယ္၊ ျပင္လုုိက္မယ္၊ ထပ္ျဖည့္လုုိက္မယ္ဆုုိရင္ သီခ်င္းရဲ႕အႏွစ္သာရကုုိ ပ်က္ျပားေစမွာပါပဲ။
တိမ္လႊာမုုိ႔မုုိလြင္သီခ်င္းထဲက .. မုုိ႔ နဲ႔ မုုိ ကုုိေတာ့ ၿမိဳ႕မၿငိမ္း ေတာ္ေတာ္ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ပုုံရပါတယ္။ သူ႕သီခ်င္း မင္းလက္၀ဲသုုႏၵရမွာလည္း … မုုိ႔မုုိ႔ မုုိမုုိ၊ ညိဳ႕ ညိဳ႕ ညိဳညိဳ … လုုိ႔ ၿမိဳ႕မၿငိမ္းေရးခဲ့ပါတယ္။ ေလဘာတီ မျမရင္သီဆုုိၿပီး ဓာတ္ျပားသြင္းတဲ့အခါ တဦးတေယာက္က … မုုိ႔မုုိ႔ မုုိမုုိ၊ ညိဳ႕ ညိဳ႕ ညိဳညိဳ … ကုုိ … မုုိ႔မုုိ႔ မႈိင္းမႈိင္း၊ ညိဳ႕ ညိဳ႕ ဆုုိင္းဆုုိင္း … လုုိ႔ ျပင္လုုိက္ပါတယ္။ အဲဒီသီခ်င္းျပင္တာေတြ ထပ္ျဖည့္ထားတေတြေၾကာင့္ ၿမိဳ႕ မၿငိမ္းခမ်ာ ေတာ္ေတာ္ပဲရင္ထုုမနာ ျဖစ္ခဲ့ရရွာပါသတဲ့။ ေနာက္ပုုိင္းမွာေတာ့ မူရင္းအတုုိင္း ျပန္ဆုုိၾကတာေတြ ရွိပါတယ္။
တကယ္ေတာ့ မုုိ႔တယ္ မုုိတယ္၊ ညဳိ႕တယ္ ညိဳတယ္ ဆုုိတာ ကဗ်ာဆန္သေလာက္ လွပပါတယ္။ မုုိ ဆုုိတာက မုုိ႔ေန႐ုုံမကပဲ ျပည့္ေမာက္ေနပါ တယ္။ ညိဳ႕ဆုုိတာကလည္း ညိဳ႐ုုံမကပဲ အုုံ႕မႈိင္းလုုိ႔ေနပါတယ္။ စကားလုုံးေလးေတြက လွပသေလာက္ အဓိပၺါယ္ကလည္း ေလးနက္ပါတယ္။
ၿမိဳ႕မၿငိမ္းဇနီး ေဒၚသန္းေမကလည္း ၿမိဳ႕မၿငိမ္းရဲ႕ ေနာက္ဆုုံးလက္ရာ တိမ္လႊာမုုိ႔မုုိလြင္ သီခ်င္းကုုိ ခ်စ္ျမတ္ႏုုိး႐ုုံ၊ တန္ဖုုိးထား႐ုုံမကပဲ က႐ုုဏာနဲ႔ ယုုယျမတ္ႏုုိးတာက ပုုိေနပါေသးတယ္လုုိ႔ သားျဖစ္သူ (ဦး) သန္းေအာင္ခုုိင္က သူ႔စာအုုပ္၊ ၿမိဳ႕မၿငိမ္းနဲ႔သူ႔အနုုပညာမွာ ညႊန္းဆုုိထားပါတယ္။

အေမ့အသိ၊ အေမ့စကား
စာမ်က္ႏွာ ၇၀၊ ၿမိဳ႕မၿငိမ္းႏွင့္ သူ႔အႏုုပညာ (သန္းေအာင္ခုုိင္)

တိမ္လႊာမုုိ႔မုုိလြင္
စာမ်က္ႏွာ ၄၆၄၊ ျပည္သူခ်စ္ေသာ အႏုုပညာသည္မ်ား (လူထုုေဒၚအမာ)
အခုုစာေရးေနခ်ိန္က မုုိးရာသီ၀င္စျပဳၿပီဆုုိေတာ့ ကြင္းျပင္က်ယ္ႀကီးေတြရဲ႕အထက္မွာ မုုိးတိမ္လႊာေတြက မႈိင္းျပာရီညဳိ႕လုုိ႔ေတနတတ္ပါတယ္။ လြမ္းသူကုုိ အေဆြးပုုိေစဖုုိ႔ မုုိးမင္း ပဇၹဳန္ရွင္က ကလူက်ီည္ဆယ္ေနတဲ့အခုုိက္မွာ ေဆြးပူသလုုိ ကြၽမ္းေစေတာ့ရယ္လုုိ႔ မုုိးသက္ေလ ေလျပည္ေလညင္းကေလးေတြကလည္း ေဖးကူလုုိ႔ေဆာ္ေသြး ေမႊ႕ရမ္းတတ္တဲ့ ရာသီေပါ့ေလ။
တိမ္လႊာမုုိ႔မုုိလြင္ သီခ်င္းသံ ၾကားရတုုိင္း၊ ၾကားရတုုိင္း ၿမိဳ႕မၿငိမ္းကုုိ သတိရ တမ္းတမိတာနဲ႔အမွ် က်ေနာ္ုုိ႔ရင္ထဲက အလြမ္းတိမ္လႊာေတြလည္း မုုိ႔လုုိ႔ မုုိလုုိ႔ ေနတာပါပဲ။
မႈိင္းျပာရီညဳိ႕ တိမ္လႊာမုုိ႔မုုိလြင္ …
စာကုုိး
၁။ ျပည္သူခ်စ္ေသာ အႏုုပညာသည္မ်ား (လူထုုေဒၚအမာ၊ ေမလ – ၁၉ ၄၆)
၂။ ၿမိဳ႕မၿငိမ္းႏွင့္ သူ႔အႏုုပညာ (သန္းေအာင္ခုုိင္၊ ဒီဇင္ဘာ၊ ၁၉ ၉ ၇)

သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts