>Tin Moe by Htain Linn

>နိုင္ငံေရးနဲ႔ စာေပအႏုပညာ (၇၂)

စစ္ဝါဒကို မုန္းသည့္ ဆရာ တင္မိုး
ထိန္လင္း

ၾသဂုတ္ ၂၄၊ ၂၀၁၀


(ယခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီလ ၂၆ ရက္ ေနာ္ေဝအေျခစိုက္ ဒီမုိကရက္တစ္ျမန္မာ့အသံ၏ ထုတ္လႊင့္ခ်က္အား ျပန္လည္ ေဖာ္ျပပါသည္)


အခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီလ ၂၂ ရက္ေန႔ ဆိုရင္ ကဗ်ာေတြ ေရးရင္း တိုင္းျပည္ကို လြမ္းခဲ့တဲ့၊ ကဗ်ာေတြ သီရင္း တိုင္းျပည္ လြတ္လပ္ေရး လႈပ္ရွားမႈထဲမွာ ပါဝင္ခဲ့တဲ့ ဆရာ တင္မိုး ကြယ္လြန္ခဲ့တာ ၃ ႏွစ္ ျပည့္ပါျပီ။ ႏွစ္ေပါင္း ၅ဝ ေက်ာ္ ကဗ်ာေတြ အပုဒ္ေရ ေထာင္ခီ်ေအာင္ ေရးဖဲြ႔ခဲ့တဲ့ ဆရာဟာ တိုင္းျပည္နဲ႔ လူမ်ဳိးကို အသက္ေသသည္ အထိ ခ်စ္ျမတ္နိုးခဲ့သူ ျဖစ္ပါတယ္။ အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စုလို တိုင္းျပည္မွာ အျမဲတမ္း ပုဆိုးနဲ႔ သြားလာ ေနထိုင္ခဲ့သူ ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာေတြ ေကာင္းစားတယ္ ဆိုတဲ့ သတင္းေတြ ၾကားရရင္ မုဒိတာပြား ၾကည္ႏူးတတ္သလို၊ ျမန္မာေတြနဲ႔ သိုက္သိုက္ဝန္းဝန္း ေနထိုင္လိုသူလည္း ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ ျပည္သူအေပၚ မတရား ဖိနိွပ္အုပ္ခ်ဳပ္သူေတြကိုေတာ့ ရံြရွာမုန္းတီးသလို၊ အဖိနိွပ္ခံ ျပည္သူဘက္က ရပ္တည္ခဲ့ပါတယ္။ ဆရာ့ရဲ႕ ကဗ်ာဆရာ သက္တမ္းအတြင္း စစ္အာဏာသိမ္းမႈ ၂ ၾကိမ္ ၾကံဳခဲ့ရျပီး ၂ ၾကိမ္စလံုး အာဏာရွင္ေတြကို စာေပနဲ႔ ေတာ္လွန္ခဲ့ပါတယ္။ အာဏာရွင္ကို ဘယ္လိုဆန္႔က်င္တယ္၊ ျပည္သူဘက္က ဘယ္လိုရပ္တည္တယ္ ဆိုတဲ့ အခ်က္ကို ေပၚလြင္ေစဖုိ႔ ဆရာေရးခဲ့တဲဲ့ ကဗ်ာတခ်ဳိ႕ အေၾကာင္း ေျပာျပလိုပါတယ္။

ပထမဆံုး ဆရာ့ရဲ႕ ကဗ်ာေတြထဲက ‘စစ္လူစု ႏွင့္ တုိ႔လူထု’ ဆိုတဲ့ ကဗ်ာကို ေရြးခ်ယ္ ေဖာ္ျပလိုပါတယ္။ ကဗ်ာေခါင္းစဥ္မွာတင္ စစ္အစိုးရ နဲ႔ ျပည္သူကို ‘စစ္လူစု’၊ ‘တုိ႔လူထု’ လုိ႔ သံုးထားတဲ့အတြက္ ကဗ်ာေရးတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ကို စတင္မွန္းဆနိုင္မယ္ ထင္ပါတယ္။ ဒီကဗ်ာကို ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေနဝင္း စစ္အာဏာသိမ္းျပီး ေနာက္ ၁ ႏွစ္အၾကာ ၁၉၆၃ ခုႏွစ္ ျသဂုတ္လ ၂၅ ရက္ေန႔မွာ ေရးသားခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။

စစ္လူစုႏွင့္ တုိ႔လူထု

နယ္ခ်ဲ႕အရုပ္၊ ဝန္ၾကီးခ်ဳပ္သည္
စစ္ရုပ္ဆင္ကာ၊ စစ္ခရာျဖင့္
စစ္ဝါဒကို ျဖန္႔ေလျပီ။
စစ္လက္ေဝခံ၊ လုပ္ၾကံေၾကညာ
သတင္းစာလည္း
‘စစ္ဝါဒသည္၊ တရားသည္’ဟု
လိမ္လည္ေထာက္ခံေနဘိ၏။

စားကုန္ေသာက္ကုန္၊ လူသံုးကုန္တုိ႔
စုျပံဳသိုေလွာင္၊ ဂိုေဒါင္သြင္းျပီး
ကုန္သည္ၾကီးလည္း
စစ္မီးလံွ်တြင္၊ အျမတ္ျမင္၍
ျပံဳးရႊင္ေခါင္းညိတ္ ေနဘိ၏။

လက္နက္ရံုမွ
ကုမၸဏီရွင္၊ ေငြသခင္လည္း
ၾကည္လင္နႈတ္သြက္၊ တအားတက္ျပီး
စစ္မက္ေရးကို ၾကိဳဘိ၏။

ေစ်းကြက္ကစား၊ နယ္ခ်ဲ႕မ်ားလည္း
စစ္အားေကာင္းမႈ၊ လံု႔လျပဳ၍
တပ္စုစည္းရံုး ေနဘိ၏။

တဖက္မွာမူ
သတင္းစာဖတ္၊ ပရိသတ္ကား
လွပ္လွပ္ရင္ဖို၊ စိတ္စက္ျပိဳတည့္။

ဂိုေဒါင္ေစာင့္လည္း
မေျဖာင့္ပံ်႕လြင့္၊ စိတ္ထင့္ထင့္ႏွင့္
ဗံုးသင့္မည္ကို၊ ရင္ဖိုဖိုတည့္။
လက္နက္ရံုမွ၊ ကုန္ထုတ္သမား
စက္လုပ္သားလည္း
သားမယားေရး၊ စိတ္စက္ေလး၍
ေႏွာင့္ေႏွးစိုးခန္႔၊ တလန္႔လန္႔တည့္။

စားသံုးသူလည္း
ကုန္မူရွားပါး၊ ေစ်းၾကီးမား၍
စားဝတ္ဒုကၡ၊ မေအးရေအာင္
ေၾကာင့္ၾကမ်ဳိးစံု၊ ကိုယ္လံုးတုန္တည့္။
စစ္အျမတ္ထုတ္၊ လက္တဆုပ္သာ
မဟုတ္ပါေလာ ရဲေဘာ္တုိ႔ -။

လူနည္းစုမွာ
လက္နက္သာရိွ အားမရိွ။

လူမ်ားစုမွာ၊ မဟာအင္အား
ၾကီးမားပါဘိ ၾကီးပါဘိ။

ဆန္႔ေလာ့ ဟန္႔ေလာ့ –
မလန္႔မထိတ္၊ ရဲရင့္စိတ္ျဖင့္
စစ္ျပိတၲာကို ေမာင္းထုတ္ေလာ့။ ။

ဒီကဗ်ာကို ၁၉၆၇ ခုႏွစ္မွာ ပုဂံစာအုပ္တိုက္က ထုတ္ေဝတဲ့ ဆရာ့ရဲ႕ ‘ပန္းေစ်းခင္း’ ကဗ်ာစာအုပ္မွာ ထည့္သြင္း ပံုနိွပ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီကဗ်ာမွာ လက္တဆုပ္စာပဲ ရိွတဲ့ စစ္အုပ္စုမွာ လက္နက္ရိွေပမယ့္ အားမရိွတဲ့အေၾကာင္း၊ လူမ်ားစုျဖစ္တဲ့ ျပည္သူလူထုမွာ အားရိွတဲ့အတြက္ မေၾကာက္မရံြ႕ တြန္းလွန္ၾကဖုိ႔ တိုက္တြန္းထားတာ ေတြ႔ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ပန္းေစ်းခင္း ကဗ်ာစာအုပ္ထဲမွာပဲ ၁၉၆၆ ခုႏွစ္ ေမလ ၈ ရက္ေန႔မွာ ေရးသားခဲ့တဲ့ ‘အနာဂတ္ေရး’ ဆိုတဲ့ ကဗ်ာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ အဲဒီကဗ်ာထဲမွာ သူ႔စာသင္ေက်ာင္းက ထူးခြ်န္တဲ့ ေက်ာင္းသားေတြ ထြက္ေပၚေနတဲ့ အတြက္ ပီတိျဖစ္ရတဲ့ တခိ်န္တည္းမွာပဲ ေက်ာင္းအနီးမွာ ဆီးသီး ခ်ဳိခ်ဥ္၊ ဆိတ္သားကင္ေတြ ေရာင္းျပီး ေန႔စဥ္ဝမ္းေက်ာင္းေနတဲ့ ေက်ာင္းသားအရြယ္ ကေလးငယ္ တစ္ေယာက္ကို ျမင္ရလုိ႔ ကေလးနဲ႔ ဆက္စပ္ျပီး တိုင္းျပည္ အနာဂတ္ကို ရင္ေလးမိတဲ့ ဆရာတစ္ေယာက္ရဲ႕ ရင္ထဲက ေဝဒနာကို ဖဲြ႔သီထားပါတယ္။ ဒါကို ၾကည့္ရင္ ဆရာ့ရဲ႕ အသက္ ၃ဝ ေလာက္က တိုင္းျပည္ခ်စ္စိတ္ကို မွန္းဆႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။

ဒုတိယအၾကိမ္ စစ္အာဏာသိမ္းခဲ့တဲ့ ၁၉၈၈ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ဆရာက ဒီမိုကေရစီေရး ဘက္ေတာ္သား အျဖစ္ပါ ရပ္တည္ရင္း ကေလာင္အပိတ္ခံရ၊ အက်ဥ္းခ်ခံရတာေတြကို ၾကံဳရင္း ေနာက္ဆံုးေတာ့ ျပည္ပမွာတင္ ကြယ္လြန္ခဲ့ရတာျဖစ္ပါတယ္။ ျပည္ပကို ေရာက္ျပီး ဆရာ့ရဲ႕ စာမူေတြကို စာအုပ္အျဖစ္ ၅ အုပ္ ပံုနိွပ္ျဖန္႔ခိ်နိုင္ခဲ့ျပီး ပံုမနိွပ္ျဖစ္ေသးတဲ့ ဆရာ့စာမူေပါင္းမ်ားစြာ ရိွေနပါေသးတယ္။

၂ဝဝ၆ ခုႏွစ္ မတ္လမွာ ေတာင္ကိုရီးယားနိုင္ငံမွာရိွတဲ့ ေရႊသဂၤဟာ-ျမန္မာအသင္း စာၾကည့္တိုက္က ဆရာ့ရဲ႕ ကဗ်ာအပုဒ္ ၁၄ဝ စုစည္းထားတဲ့ ‘အညာလမ္းက တမာတန္း’ ဆိုတဲ့ ကဗ်ာစာအုပ္ကေလး ထုတ္ေဝပါတယ္။ အဲဒီကဗ်ာစုက ဆရာေဇာ္ဂီ်ရဲ႕ ‘ေဗဒါလမ္း’ကဗ်ာမ်ားကို အမီွျပဳျပီး ေရးျဖစ္တဲ့အေၾကာင္း၊ ဆရာေဇာ္ဂီ်ကို သတိတရ ဂါရဝျပဳလိုတဲ့ ေစတနာနဲ႔ ေရးဖဲြ႔ခဲ့တဲ့အေၾကာင္း အမွာစာမွာ ဆရာက ဆိုထားပါတယ္။ အဲဒီကဗ်ာေတြကို ‘ေဗဒါလမ္း’ကဗ်ာမ်ားလိုပဲ တစ္ပုဒ္ခ်င္းေခါင္းစဥ္မေပးဘဲ အမွတ္စဥ္နဲ႔ ေဖာ္ျပထားတာျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီထဲက ကဗ်ာပုဒ္ေရ ၅၅ မွာ ဆရာက ခုလိုေရးသားထားပါတယ္။

“ကမၻာပတ္လုိ႔ အရပ္စံု
ဘယ္ဟာ ကိုယ့္နတ္ဘံု။
ကိုယ့္ျပည္ကိုယ့္ရပ္ ခပ္နံုနံု
အဲဒါ ကိုယ့္နတ္ဘံု။

ေဆြစံုမ်ဳိးစံု ဆံုေတြ႔ၾက
စကား ဆိုမဝ။
ကိစၥျမားေျမာင္ အတူရွင္း
ကိုယ့္ေသြးကိုယ့္သားခ်င္း။
သီခ်င္းသံျပိုင္ ဆိုလုိ႔ျမဴး
မေမ့တဲ့ႏိုင္ဘူး။ ။
၁၂၊ ၈၊ ၂ဝဝ၅

ဒီကဗ်ာကိုၾကည့္ရင္ ၾကြယ္ဝခ်မ္းသာေနတဲ့ ကမၻာ့နိုင္ငံအမ်ားအျပားကို ေရာက္ေပမယ့္ ဆင္းရဲတဲ့ ကိုယ့္တိုင္းျပည္ကိုသာ နတ္ဘံုနတ္နန္းလို ခံယူထားတဲ့ ဆရာ့စိတ္ဓာတ္ကို ျမင္ေတြ႔ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီကဗ်ာနဲ႔ပဲ ဆရာ့ရဲ႕ ေက်းဇူးတရားေတြကို ေအာက္ေမ့ရင္း ဦးညြတ္ဂုဏ္ျပဳလိုက္ပါတယ္။

ျမန္မာျပည္သူမ်ား ေအးခ်မ္းတဲ့ အရိပ္ေအာက္မွာ ေနထိုင္ခြင့္ ရရိွပါေစ။
ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
ထိန္လင္း (၁၉၊ ၁၊ ၂ဝ၁ဝ)


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts