>Win Pe – Win Pe Bag (99)

>

ဝင္းေဖလြယ္အိတ္ ၉၉ – ဘီဘီစီ ပင္တိုင္က႑
ဝင္းေဖ
ၾသဂုတ္ ၄၊ ၂၀၁၀

ေသာတရွင္မ်ားခင္ဗ်ား။

ရြာစားႀကီး စိန္ေဗဒါအေၾကာင္းအနည္းငယ္ကုိ တင္ျပခဲ့ရင္း စိန္ေဗဒါႀကီးရဲ႕ သားတပည့္ ေျမးတပည့္ေပါင္း အေျမာက္အမ်ား ရွိခဲ့ၾကတဲ့အနက္က တမ်ဳိးတမည္နဲ႔ အလြန္တန္ဖုိးႀကီးၿပီး ထူးျခားတဲ့ တပည့္တဦးအေၾကာင္းကုိ တင္ျပဖုိ႔ လုိအပ္တယ္လုိ႔ ဝင္းေဖ စဥ္းစားမိပါတယ္။
အဲဒီပုဂၢိဳလ္ကေတာ့ ျမန္မာ့႐ုိးရာ မဟာဂီတေလာကမွာ ေနလုိလလုိ အလြန္ထင္ရွား ေက်ာ္ၾကားတဲ့ ျမန္မာညြန္႔ ဦးခ်စ္ေမာင္ပါပဲ။ ဆရာႀကီးဟာ ျမန္မာ့႐ုိးရာမဟာဂီတမွာ ခုိင္ခန္႔တဲ့ ေရွးအစဥ္အလာမူေတြ ထိန္းသိမ္းျဖန္႔ျဖဴးရာမွာ တိက်ေသခ်ာသူ၊ စည္းကမ္းႀကီးသူအျဖစ္ ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားတဲ့ ထူးျခားပညာရွင္ႀကီးတေယာက္ ျဖစ္ပါတယ္။

ျမန္မာ့႐ုိးရာ ဂီတပုိင္း အထူးသျဖင့္ ေတာ္ဝင္နန္းသံုး မဟာဂီတပုိင္းနဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ ခုိင္ခန္႔တဲ့မူပုိင္းကုိ ျမန္မာ့ေနာက္ဆံုး နန္းဆက္ရဲ႕ ဂီတပညာရွင္မ်ားနဲ႔ အနီးစပ္ဆံုး မႏၱေလး မဟာဂီတဟာ သဘာဝအက်ဆံုး ရပ္ဝန္းျဖစ္ပါတယ္။ မႏၱေလး ရတနာပံု မင္းေနျပည္ေတာ္ နန္းထြက္ မဟာဂီတမူေတြဟာ အခုိင္ခန္႔ဆံုး အေနအထားမွာရွိၾကတယ္ဆုိတာ သဘာဝပါပဲ။ ျမန္မာ့ထီးနန္းမင္းဆက္ ယိမ္းယုိင္ပ်က္သုန္းခ်ိန္မွာ ဂီတပညာသည္ေတြ တျခားမင္းမႈထမ္းေတြလုိ တျခားရပ္ေဝးေဒသေတြ ကုိ လြင့္ပါးသြားတာေတြ ရွိပါတယ္။

ဥပမာ ျမန္မာ့ထီးနန္းမရွိေတာ့တဲ့ေနာက္ မဟာဂီတပညာသည္ အေတာ္မ်ားမ်ားကုိ သီေဘာရွမ္းေစာ္ဘြားႀကီးက ေခၚယူေစာင့္ေရွာက္ ခ်ီးေျမႇာက္ထားတာ ရွိပါတယ္။ တျခားသူေဌးသူႂကြယ္ ကုန္သည္ လယ္ရွင္ ေျမရွင္ေတြကလည္း အလားတူ တာဝန္ယူေစာင့္ေရွာက္ၾကတာေတြလည္း အမ်ားႀကီးရွိမွာပါ။

ဒါေပမယ့္ မႏၱေလးမွာ အဓိကအားျဖင့္ မဟာဂီတမူရင္း ထိန္းသိမ္းေရးနဲ႔ စနစ္ပုိက်ေအာင္ အေျခခ်ျပဳစုတဲ့ ေစာင္းဆရာႀကီး ေဒဝဣိႏၶာ ေမာင္ေမာင္ႀကီးလုိ ပညာသည္ေတြ က်န္ရွိေနခဲ့ျခင္းဟာ မူမွန္ထိန္းသိမ္းေရးနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ အေရးတႀကီး ထည့္သြင္းစဥ္းစားရမယ့္အခ်က္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီတုန္းက မႏၱေလးဝန္းက်င္မွာ ရွိေနခဲ့ၾကတဲ့ ရြာစားႀကီး စိန္ေဗဒါတုိ႔၊ အဆုိ ဆရာႀကီး ဦးထြန္းအုိင္၊ စူရတီလူမ်ဳိး ေစာင္းဆရာ ေမာင္ေမာင္လတ္၊ ေရွ႕ေနႀကီး ဦးခင္ေမာင္ေထြး၊ ပတၱလားဆရာ ဘကေလး၊ ဆရာဘႀကီး၊ မီးရထား႐ံုပုိင္ႀကီး ဦးစံဝင္း စတဲ့ မဟာဂီတပညာရွင္ေတြဟာ ေဒဝဣိႏၶာေမာင္ေမာင္ႀကီးနဲ႔ အေဝးေရာက္မင္း ဦးေအာင္ႀကီးတုိ႔ဆီက မဟာဂီတ မူရင္းမူမွန္ေတြကုိ အေမြဆက္ခံ ရယူထိန္းသိမ္းႏုိင္ခဲ့ၾကပါတယ္။

ဒီလုိ မူရင္းပညာရပ္ေတြ မႏၱေလးမွာ အခုိင္အမာရွိေနတာကုိ အေလးအနက္ထားၿပီး သိရွိသူကေတာ့ ျမန္မာညြန္႔ ဦးခ်စ္ေမာင္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာညြန္႔ ဦးခ်စ္ေမာင္ဟာ ပင္ကုိယ္ မူလအားျဖင့္ ႏွဲဆရာႀကီးျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ မဟာဂီတမူရင္းေတြကုိ ခုိင္ခုိင္မာမာ ထိန္းသိမ္းေတာ့မယ္ဆုိရင္ အေကာင္းဆံုး ဘယ္ေဒသသြားၿပီး ဘယ္သူ႔ဆီမွာ ဘယ္လုိဆည္းပူးရယူရမယ္ဆုိတာကုိ ၾကံဆသိရွိ ဆံုးျဖတ္ႏုိင္စြမ္းရွိခဲ့သူျဖစ္ပါတယ္။

အဲဒီအခ်ိန္မွာ ျမန္မာညြန္႔ ဦးခ်စ္ေမာင္ရဲ႕ပင္ရင္းအလုပ္ဟာ ရန္ကုန္မွာျဖစ္ပါတယ္။ ရန္ကုန္ အႏုပညာေက်ာင္းမွာ လခစား ႏွဲဆရာ ျဖစ္ပါတယ္။ အလုပ္တာဝန္ရက္ေတြက အပတ္စဥ္ တနလၤာေန႔မွ ေသာၾကာေန႔အထိျဖစ္ပါတယ္။ ဦးခ်စ္ေမာင္အေနနဲ႔ မဟာဂီတကုိ မႏၱေလးက စိန္ေဗဒါႀကီးထံမွာ ပတၱလားနဲ႔သင္ယူဖုိ႔ မရမေနသင္ယူဖို႔ ဆံုးျဖတ္လုိက္ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ေသာၾကာေန႔ညေန ရန္ကုန္မွာ ႐ံုးဆင္းတာနဲ႔ ညမီးရထားကုိစီးၿပီး ရထားေပၚမွာပဲ အိပ္၊ စေနေန႔မနက္ မႏၱေလးေရာက္၊ စေနနဲ႔ တနဂၤေႏြ ႏွစ္ေန႔နဲ႔တည ပညာသင္၊ တနဂၤေႏြေန႔ ညရထားနဲ႔ ျပန္လုိက္၊ ရထားေပၚမွာပဲ ရေအာင္အိပ္၊ တနလၤာေန႔မနက္ ရန္ကုန္ေရာက္ေရာက္ခ်င္း ႐ံုးျပန္တက္ရပါတယ္။

ဒီလုိ ပင္ပင္ပမ္းပမ္း ပညာရွာခဲ့တာ ႏွစ္နဲ႔ခ်ီပါတယ္။ မဟာဂီတ ေရွးသမၸစဥ္မူမွန္ေတြကုိ ထိန္းသိမ္းတဲ့ေနရာမွာ အလြန္စည္းကမ္းႀကီးၿပီး အလြန္တိက်ျပတ္သားတဲ့ ေစာင္းဆရာႀကီး ေဒဝဣိႏၶရဲ႕တပည့္ စိန္ေဗဒါႀကီးရဲ႕တပည့္ ျမန္မာညြန္႔ ဦးခ်စ္ေမာင္ဟာလည္း ဆရာစဥ္ဆက္အတုိင္း စည္းကမ္းႀကီးၿပီး တိတိက်က် ထိန္းသိမ္းမွတ္သားမႈ ႀကီးသလုိ ျပန္လည္ပုိ႔ခ် သင္ၾကားျဖန္႔ခ်ိရာမွာ အလြန္စည္ကမ္းႀကီးသူ ျဖစ္ပါတယ္။

မဟာဂီတမွာ မႏၱေလးဂုိဏ္နဲ႔ ရပ္ေဝးေရာက္ဂုိဏ္းဆုိၿပီး ဂုိဏ္းႏွစ္ဂုိဏ္း ကဲြျပားပါတယ္။ မႏၱေလးဂုိဏ္းကေတာ့ သဘာဝအရမူကုိ ထိန္းသိမ္းရာမွာ ပုိၿပီးစည္းကမ္းႀကီးပါတယ္။ ရပ္ေဝးေရာက္ ပညာရွင္မ်ားဂုိဏ္းေတြကလည္း သဘာဝအေလ်ာက္ လြတ္လပ္ခြင့္ပုိရတာေၾကာင့္ လက္ကြက္စိပ္တာေတြ၊ အေျပာင္းအလဲ အညြန္႔အကြန္႔ေတြ ပုိၿပီးမ်ားပါတယ္။ ဒါေတြဟာလည္း အႏုပညာမွာေတာ့ အာသာခ်က္ေတြပါပဲ။

ဒါေပမယ့္ ျမန္မာ့အစဥ္အလာမွာေတာ့ “အ႐ုိးကုိအရြက္ မဖံုးစေကာင္း” ဆုိသလုိမုိ႔ မႏၱေလးဂုိဏ္းရဲ႕ မူရင္းထိန္းသိမ္းမႈဟာလည္း မရွိမျဖစ္ အေရးႀကီးပါတယ္။ ျမန္မာညြန္႔ ဦးခ်စ္ေမာင္ရဲ႕ အစဥ္အလာ ထိန္းသိမ္းမႈ အေမြဆက္ခံသူေတြကေတာ့ သူ႔ဇနီး အေမဦး၊ မႏၱေလးက သစ္စက္ပုိင္ စႏၵယား ဦးေအးေမာင္၊ စႏၵယား ဦးအုန္းေမာင္၊ ဂီတလုလင္ ေမာင္ကုိကုိ၊ စႏၵယား ေမာင္ရီႏြယ္၊ ရီရီသန္႔၊ တင္တင္ျမ စသျဖင့္ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ မူရင္းေတြကုိ ပုိင္ပုိင္ႏုိင္ႏုိင္ေလ့လာၿပီး ေခတ္ကုိလည္း မ်က္ျခည္မျပတ္ ရေအာင္ ႀကိဳးပမ္းၾကတဲ့သူေတြလည္း ရွိပါတယ္။

ထင္ရွားတဲ့ ဥပမာေတာ့ ဂီတလုလင္ေမာင္ကုိကုိ၊ စႏၵယား ေမာင္ရီႏြယ္၊ ရီရီသန္႔ စသူေတြျဖစ္ၾကပါတယ္။ သြက္လက္မႈ ေခတ္မီမႈလည္း ရွိၾကရမယ္။ မူလည္းမပ်က္ သိကၡာလည္းရွိၾကတဲ့ အႏုပညာရွင္ေတြပါပဲ။ ေဒၚမာမာေအးဟာလည္း မူခုိင္ခုိင္မာမာကုိ ထိန္းသိမ္းၿပီး အႏုပညာေျမာက္ေအာင္ စြမ္းစြမ္းတမံ တီထြင္ႏုိင္အား ႀကီးမားတဲ့ ပညာရွင္ႀကီးေတြထဲမွာ ထိပ္တန္းက ပါဝင္ပါတယ္။ ျမန္မာညြန္႔ဦးခ်စ္ေမာင္ ကြယ္လြန္သြားၿပီ ျဖစ္ေပမယ့္ ျမန္မာ့႐ုိးရာ မဟာဂီတ မူရင္းသမၸစဥ္ေတြ ထိန္းသိမ္းေရး အားေပ်ာ့ေရာ့ရဲမသြားေစေၾကာင္း သတိေပးႏႈိးေဆာ္လုိက္ရပါတယ္။

က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ၊ က်ေနာ္ ဝင္းေဖပါ။


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts