>Yan Win (Taung Da Gar) – Hay Lar Maung Toe War

>

ေဟလာေမာင္႐ို႕ဝါး
ရန္ဝင္း (ေတာင္တံခါး)
ဇူလိုင္ ၂၁၊ ၂၀၁၀


“မိုး၊ မိုး၊ မုိးလားေမာင္႐ို႕။ ေလ၊ ေလ၊ ေလလားေမာင္႐ို႕။
စိန္၊ စိန္၊ စိန္လားေမာင္႐ို႕။ ျမ၊ ျမ၊ ျမလားေမာင္႐ို႕။

မုိးလားေဟ့၊ ေလလားေဟ့၊ စိန္လားေဟ့၊ ျမလားေဟ့၊
ေဟလာေမာင္႐ို႕ဝါး။”
ျမန္မာ့႐ိုးရာ သံခ်ပ္

ျမန္မာတို႕ဓေလ့မွာ ‘ေဟလာေမာင္႐ို႕ဝါး’ နဲ႔ ႀကီးျပင္းလာၾကတာ ဆိုေတာ့၊ မိုး၊ မိုး၊ မိုးလားေမာင္႐ို႕ လို႔ တေယာက္ေယာက္က စၿပီး တိုင္လိုက္ရင္ပဲ ေလ၊ ေလ၊ ေလလားေမာင္႐ို႕ လို႔ သံၿပိဳင္လိုက္ဖို႔ရယ္၊ ေဟလာေမာင္႐ို႕ဝါး နဲ႔ အဆံုးသတ္ဖို႔အတြက္ပါ အဆင္သင့္ ျဖစ္ေနႏွင့္ၾကၿပီ။



ေဟလာေမာင္႐ို႕ဝါးလို႔ ဆိုလိုက္တာနဲ႔ အိုးစည္ဝိုင္း ဒိုးပတ္ဝိုင္းေတြက တြဲဖက္ၿပီး ပါလာရပါေတာ့တယ္။ ျမန္မာဘုရင္ေတြ လက္ထက္တုန္းကေတာ့ နန္းတြင္းသံုးအိုးစည္ နဲ႔ ေက်းလက္သံုး အိုးစည္ရယ္လို႔ ႏွစ္မ်ဳိး ရွိခဲ့ဖူးတယ္။ ဒီကေန႔မွာေတာ့ အိုးစည္သံနဲ႔ ဒိုးပတ္သံေတြက ျမန္မာ့႐ိုးရာဓေလ့မွာ လူထုနဲ႔ အနီးစပ္ဆံုးဂီတျဖစ္ေနပါၿပီ။ လူထုကလည္း ထဲထဲဝင္ဝင္ အသိဆံုး၊ အရင္းအႏွီးဆံုး ျဖစ္ပါတယ္။ အနည္းဆံုး ဝါးလက္ခုပ္ေလာက္ေတာ့ ဝင္တီးႏိုင္ၾကတယ္။

“ေရႊဗ်ာဒိတ္ကယ္ႏွင့္ တံဆိပ္ တံဆိပ္ခံ၊ နတ္တိုင္းႏိုင္ငံ ျပည္ေတာ္တြင္း၊ ေၾကညာ ေၾကညာလင္းပါလို႔ သတင္းဆူ။”
နန္းတြင္းသံုး ေရွးအိုးစည္သီခ်င္း၊ ေရးသူ – အမည္မသိ


“ေရႊအိုးစည္လြယ္သေလ၊ လိမ္ဖယ္ဖယ္ တီးပါ့ေမာင္ရယ္၊ မယ္မယ္နဲ႔နီးခါမွ လက္သီးကိုေရႊခ်မယ္။”
ေက်းလက္ ေရွးအိုးစည္သီခ်င္း၊ ေရးသူ – အမည္မသိ

အိုးစည္ဝိုင္း၊ ပန္းခ်ီ ဦးဗၾကည္


အိုးစည္ကို ပခံုးတဖက္တည္းမွာပဲ လြယ္ထားရေတာ့ တီးတဲ့အခါ လိမ္ဖယ္ဖယ္ ျဖစ္ေနတယ္။ အိုးစည္က နာမည္အတိုင္းပဲ အိုးပံုစံမွာလည္တံရွည္ရွည္၊ စုစုေပါင္းအရွည္ ၃ ေပေလာက္နဲ႔ မ်က္ႏွာဝက အခ်င္း ၁ဝ လက္မေလာက္ရွိတယ္။ ေညာင္ပင္ရဲ႕သစ္သားျပာ၊ ေညာင္ျပာ နဲ႔ ထမင္းေပ်ာ့ေပ်ာ့ကို နယ္ထားတဲ့ ပတ္စာ ထည့္ၿပီး တြဲဖက္တီးမယ့္ ႏွဲ၊ ပေလြတို႔ရဲ႕ သံမွန္ အတိုင္း ညႇိထားပါတယ္။

“အမ်ဳိးေနာ္ တကယ္ ျမတ္ပါတဲ့၊ ကိုးနဝရတ္ေရာင္စံုျခယ္၊ ဒိုးပတ္ကိုတဲ့ လြယ္ပါတယ္”
ေရွးဒိုးပတ္သီခ်င္း၊ ေရးသူ – အမည္မသိ

ဒိုးပတ္ဝိုင္း၊ ပန္းခ်ီ ဦးဗၾကည္


ဒိုးပတ္ကိုေတာ့ ဘယ္ညာ ႏွစ္ဖက္တီးမွာဆိုေတာ့ လည္ပင္းမွာ သိုင္းလို႔ လြယ္ရပါတယ္။ အၾကမ္းအားျဖင့္ ဒိုးပတ္က ၁ ေပ ၆ လက္မ၊ ၂ ေပ နဲ႔ ၂ ေပ ၆ လက္မ အရြယ္ သံုးမ်ဳိးေလာက္ ရွိတယ္။ မ်က္ႏွာဝႏွစ္ဖက္က ရြယ္တူ မဟုတ္ၾကပါ။ အရြယ္ပိုႀကီးတဲ့ ညာဖက္မ်က္ႏွာဝက အခ်င္း ၁ဝ လက္မေလာက္နဲ႔ ဘယ္ဖက္က အခ်င္း ၇ လက္မေလာက္ ရွိပါတယ္။ ပတ္စာ ထည့္ၿပီး အသံညႇိတဲ့အခါ၊ တြဲဖက္တီးမယ့္ ႏွဲ၊ ပေလြတို႔ရဲ႕ မူတည္သံနဲ႔ ညီၫြတ္ေအာင္ ပတ္စာ ထည့္ၿပီး ညာဖက္ကို သံမွန္၊ ဘယ္ဖက္ကို ေလးေပါက္သံ၊ တခ်ဳိ႕လည္း ငါးေပါက္သံထားတီးပါတယ္။ ေရွးကေတာ့ ဒိုးပတ္ တလံုးတည္း တီးၾကတယ္။ ဒီကေန႕မွာေတာ့ ‘ေခၚဒိုး’ နဲ႕ ‘လုိက္ဒိုး’ ဆိုၿပီး ႏွစ္လံုးတြဲတီးပါတယ္။

ျမန္မာ့႐ိုးရာ အိုးစည္ နဲ႔ ဒိုးပတ္ ႏွစ္မ်ဳိးစလံုးက အသံစံုတူရိယာေတြ မဟုတ္ၾကဘူးေလ။ တြဲဖက္ တီးမႈတ္ၾကဖို႔ရာ ႏွဲ၊ ပေလြ၊ လင္းကြင္း နဲ႔ ဝါးလက္ခုပ္ေတြလည္း ပါေသးတယ္။ ဒါေပမယ့္ အိုးစည္ နဲ႔ ဒိုးပတ္တို႔ကိုမူတည္ၿပီး အိုးစည္ဝိုင္း၊ ဒိုးပတ္ဝိုင္းရယ္လို႔ပဲ ေခၚၾကတယ္။ အယိုင္တီးၾကတာခ်င္း တူေပမယ့္ အိုးစည္ဝိုင္း နဲ႔ ဒိုးပတ္ဝိုင္းေတြမွာ သီခ်င္း၊ တီးတဲ့ ဟန္ပန္နဲ႔ မူလအေတာအပိုဒ္ေတြ အပါအဝင္ တခုခ်င္းစီအေနနဲ႔ လံုးဝ ကြာျခားပါတယ္။ မူလ အေတာပုိဒ္ကို ၾကားလိုက္႐ံုနဲ႔တင္ပဲ အိုးစည္ဝိုင္းလား၊ ဒိုးပတ္ဝိုင္းလားလို႔ ခြဲျခားၿပီး သိႏိုင္တယ္။

အိုးစည္ဝိုင္း၊ ဒိုးပတ္ဝိုင္းလို႔ ေျပာလိုက္တာနဲ႔ တၿပိဳင္နက္၊ ခ်က္ခ်င္း တန္းၿပီးျမင္မိၾကမွာက ေပ်ာ္ရႊင္ျမဴးႂကြတဲ့ ဦးေရႊ႐ိုးအကကိုပါပဲ။ အိုးစည္ဝိုင္း ဒိုးပတ္ဝိုင္းေတြက ဦးေရႊ႐ိုးအကနဲ႔ တသားတည္းက်ေနပါၿပီ။ ခြျခားလို႔မရႏိုင္ေတာ့ပါ။ ဦးေရႊ႐ိုးအက မပါရင္ အိုးစည္ဝိုင္းနဲ႔ ဒိုးပတ္ဝိုင္းေတြ ဟာတာတာ ျဖစ္ကုန္တယ္။

မ်က္ခံုးေမႊးထူထူ၊ ႏႈတ္ခမ္းေမႊး ကားကား၊ မ်က္ႏွာေပးက ၿပံဳးစိစိနဲ႔ မခ်ဳိမခ်ဥ္၊ ေခါင္းေပါင္းနဲ႔ တိုက္ပံုအကႌ်က ဖိုး႐ိုးဖားရား၊ ပုဆိုးေတာင္ရွည္ ကြက္က်ားႀကီးဝတ္ၿပီး ပုသိမ္ထီးငယ္ငယ္ကေလးကို ကိုင္ထားတဲ့ ဦးေရႊ႐ိုးႀကီးရဲ႕ဟန္ပန္ကိုက ျမင္႐ုံနဲ႔ေတာင္မွ ရယ္ခ်င္စရာ ျဖစ္ေနတယ္။ အိုးစည္ ဒိုးပတ္ အယိုင္တီး ခပ္သြက္သြက္နဲ႔ ေနာက္ေတာက္ေတာက္ ေျပာင္ေခ်ာ္ေခ်ာ္ ကလိုက္ျပန္ေတာ့ ပြဲၾကည့္ပရိသတ္က မ႐ိုးမရြျဖစ္လာၿပီး၊ တဝါးဝါးတဟားဟားနဲ႔ ကိုယ္တိုင္ပဲဝင္လို႔ ကခ်င္ခုန္ခ်င္ျဖစ္လာၾကေတာ့တယ္။

တကယ္လည္း ဦးေရႊ႐ိုးႀကီးက ပြဲၾကည့္ပရိသတ္အားလံုးနဲ႔ တြဲကတာပါ။ ကေနရင္း ပရိသတ္ထဲက မိန္းကေလးေတြနဲ႔ ကေလးေတြကို ေနာက္တယ္၊ ေျပာင္တယ္၊ မ်က္စပစ္ျပတယ္။ ပရိသတ္ထဲမွာ တကယ္ က ရဲတဲ့ မိန္းကေလးေတြ ပါလာရင္လည္း ဝိုင္းထဲဝင္ၿပီး ဦးေရႊ႐ိုးႀကီးနဲ႔ အေပ်ာ္ တြဲကၾကတာပါပဲ။ အင္မတန္မွ လြတ္လြတ္လပ္လပ္နဲ႔ ေပ်ာ္စရာေကာင္းတယ္။

ဦးေရႊ႐ိုးအကရယ္လို႔ သမိုင္းတေခတ္ တြင္ၿပီးက်န္ရစ္ခဲ့ေအာင္၊ ဦးေရႊ႐ိုး အဝတ္အစား၊ ဦးေရႊ႐ိုးရဲ႕ဟန္ပန္ နဲ႔ ဦးေရႊ႐ိုးအက ကိုပါ တီထြင္သြားသူကေတာ့ စြယ္စံုရ ပညာရွင္ႀကီး၊ ကာတြန္းေရႊတေလး ေခၚ ဦးဘကေလး ျဖစ္ပါတယ္။ ႐ုပ္ေျပာင္း႐ုပ္လြဲ မိတ္ကပ္ပညာမွာ အင္မတန္ ထူးခၽြန္တဲ့ သဘာရင့္ ႐ုပ္ရွင္မင္းသားႀကီးလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ၁၉၂၃ ခုႏွစ္က ‘ေတာၿမိဳင္စြန္းက လြမ္းေအာင္ဖန္’ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားမွာ ဦးေရႊ႐ိုးႀကီးအျဖစ္ ကိုယ္တိုင္ သ႐ုပ္ေဆာင္ၿပီး၊ ဦးေရႊ႐ိုးႀကီး ကို ပထမဆံုး ပြဲထုတ္ခဲ့တယ္။ ေနာက္ပိုင္း ဆက္႐ိုက္တဲ့ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားေတြမွာလည္း ဦးေရႊ႐ိုးႀကီးအျဖစ္ ပါဝင္ သ႐ုပ္ေဆာင္ပါေသးတယ္။

မူလပထမ ဦးေရႊ႐ိုးႀကီး၊ ေရႊတေလး (ဦးဘကေလး)
၁၈၉၃-၁၉၄၅


ဒီကေန႕ ဦးေရႊ႐ိုးအကမွာ ေဒၚမိုးဆိုတဲ့ အမ်ဳိးသမီးဇာတ္္႐ုပ္တခု ပါလာတာကို ေတြ႔ၾကရပါလိမ့္မယ္။ ေဒၚမိုးက ဘီးဆံပတ္ ဆံထံုးႀကီး ထံုးၿပီး ျမန္မာ့႐ိုးရာ အမ်ဳိးသမီးဝတ္စံုကို သပ္သပ္ရပ္ရပ္ ဝတ္ပါတယ္။ ကတာကေတာ့ အိုးစည္ ဒိုးပတ္ အယိုင္အကပါပဲ။ ဦးေရႊ႐ိုးနဲ႔ ေဒၚမိုးတို႔ အကၿပိဳင္ၾက၊ အျပန္အလွန္ ေနာက္ၾကေျပာင္ၾကတဲ့ ကကြက္ေတြကိုပါ ထည့္ၿပီး ကၾကျပန္ေတာ့ ပိုၿပီး ၿမိဳင္ဆိုင္လာတာေပါ့။

ဦးေရႊ႐ိုး နဲ႔ ေဒၚမိုး


ေတာၿမိဳင္စြန္းက လြမ္းေအာင္ဖန္ ႐ုပ္ရွင္ကားထဲမွာ ေဒၚမိုးက ဦးေရႊ႐ိုးရဲ႕ အိမ္နီးခ်င္းပါ။ ဇာတ္လမ္းအရ ေဒၚမိုးကို ဦးေရႊ႐ိုးက က်ိတ္ပိုးေနတယ္။ ေဒၚမိုးကလည္း ဦးေရႊ႐ိုးကို ခပ္က်က်ပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ညိဳျမ လုပ္ေနျပန္တယ္။ ႐ုပ္ရွင္ထဲမွာ ဦးေရႊ႐ိုးက ေဒၚမိုးကို တိတ္တိတ္ေခ်ာင္းၿပီး သႀကၤန္ေရပက္တဲ့အခန္း ပါပါတယ္။ ေဒၚမိုးကို ေရပက္အၿပီး ေနာက္ေနာက္ေျပာင္ေျပာင္နဲ႔ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ႀကီးကတဲ့ အကဟာ ပထမဦးဆံုး ဦးေရႊ႐ိုးအကပါပဲ။ ဦးေရႊ႐ိုးနဲ႔ ေဒၚမိုးအတြဲဆိုတာ အဲဒီကတည္းက စခဲ့ပါတယ္။

“ႏွစ္သစ္ကူး သႀကၤန္ေရပက္မဗ်ဳိ၊ ေရႊမ်က္ႏွာကအို၊ ဦးေရႊ႐ိုးက ေဒၚမိုးကို၊ ညိဳျမ ညိဳျမဆို။”
ေတာၿမိဳင္စြန္းက လြမ္းေအာင္ဖန္ ႐ုပ္ရွင္ကားမွ ဦးေရႊ႐ိုးေရပက္သီခ်င္း၊ နန္းေတာ္ေရွ႕ဆရာတင္


အိုးစည္ဝိုင္း၊ ဒိုးပတ္ဝိုင္းနဲ႔ တြဲဖက္တဲ့ တျခားအကတမ်ဳိးက သူငယ္ေတာ္အက ျဖစ္ပါတယ္။ သူငယ္ေတာ္ရဲ႕ဇာတ္႐ုပ္က အမ်ားျမင္ေတြ႔ဖူးၾကတဲ့ ဖိုးဝ႐ုပ္ အတိုင္းပါပဲ။ ဒူးဖံုးတဲ့ေအာက္ခံကိုဝတ္ၿပီး ေအာက္ပိုးက်ိဳက္ထားတယ္။ အေပၚပိုင္းမွာ လက္တိုအက်ႌ ဝတ္ပါတယ္။ ကိုယ္က်ပ္လက္ရွည္ အက်ႌကိုဝတ္ၿပီး ကၾကတာလည္း ရွိပါတယ္။ ေရႊေျခခ်င္းႀကီးေတြ ဝတ္ၿပီး ဧရာမ ေရႊဒဂၤါးျပားႀကီးကို လည္မွာ ဆြဲတယ္။ မ်က္ႏွာမွာေတာ့ ပါးကြက္က်ားနဲ႔ပါ။ ေခါင္းမွာ ဆံပင္ႏွစ္စုကို ဘယ္ညာခြဲလို႔ ဖားလ်ားခ်ၿပီး ဖဲႀကိဳးနဲ႔ စည္းတယ္။ အဲဒီဆံစုႏွစ္သြယ္ကို နပန္းဆံ(နားပန္ဆံ) လို႔ ေခၚပါတယ္။ သူငယ္ေတာ္ကို ဗ်ာပါဆံ နဲ႔လည္း ေတြ႔ရပါတယ္။

“ဗ်ာပါဆံ က တဖက္တဆုပ္၊ မုတ္ပုတီး က တသြယ္ႏွစ္သြယ္၊ မမေလးရယ္ ေရႊေျခခ်င္းက ဝါဝင္းတယ္ေလး။”
ေရးသူ – အမည္မသိ

“နားအထက္ကေဗြမွာ သူပန္းပန္၊ နပန္းဆံ၊ နပန္းဆံ၊ နားထင္ေဘးက တန္းက်ျပန္၊ လွမ္းကမယ့္ဟန္။
ေဟလားကြယ့္ေမာင္ရို႕၊ ေဟလားကြယ့္ေမာင္႐ို႕၊ ဝမ္းစမိုးေရာ ေသာေသာညံ။
တခါတရံမ်ား၊ ဗ်ာပါဟန္ထား၊ ၾကာဇံသား ဧကန္၊
ရြာခံမ်ားကေျမွာက္စားျပန္၊ ေယာက်္ားဘသား သာလွ နပန္းဆံ”
နပန္းဆံ၊ ေရႊျပည္ေအး


ဒိုးပတ္ဝိုင္း နဲ႔ သူငယ္ေတာ္အက


အိုးစည္ဝိုင္း နဲ႔ သူငယ္ေတာ္အက


ကရတာ နည္းနည္းေမာလာၾကတဲ့အခါ၊ ကတဲ့သူေတြကို အနားေပးရင္း၊ ဝိုင္းေတာ္သားေတြက သံခ်ပ္ ထိုးၾကတယ္။ သံခ်ပ္မွာ အတိုင္ နဲ႔ အေဖာက္ ရွိပါတယ္။ ယက္ကန္းရက္ရာက လာတဲ့စကားပါ။ အတိုင္ခ်ည္ပင္နဲ႔ အေဖာက္ခ်ည္ပင္တို႔ ညီညီၫြတ္ၫြတ္ မွန္ကန္မွ အထည္ေကာင္း ရပါတယ္။ သံခ်ပ္မွာလည္းပဲ အတိုင္ အဆိုပိုဒ္ကို အေဖာက္အပိုဒ္နဲ႔ လိုက္ရပါတယ္။ အတိုင္အေဖာက္ ညီတယ္ ဆိုတဲ့စကားရဲ႕ အရင္းအျမစ္ျဖစ္ပါတယ္။ သံခ်ပ္တပိုဒ္ကို အတိုင္နဲ႔အေဖာက္ အျပန္အလွန္ တလွည့္စီ စုစုေပါင္း ေလးႀကိမ္ဆိုမွ ျပည့္စံုတယ္။

(၁)တိုင္။ ။ ဖန္ျပာခြက္နဲ႔ ေက်ာက္စက္ေရ။
(၂)ေဖာက္။ ။
အေမာေျပေအာင္တိုက္ပါ့မမ။


(၃)တိုင္။ ။ အေမာေျပေအာင္တိုက္ပါ့မမ။
(၄)ေဖာက္။ ။
ဖန္ျပာခြက္နဲ႔ ေက်ာက္စက္ေရ။


ျမန္မာ့႐ိုးရာမွာ သံခ်ပ္ေတြက သိပ္အေရးႀကီးပါတယ္။ ပရိသတ္ကလည္း သံခ်ပ္ကို ေသေသခ်ာခ်ာ ေလးေလးနက္နက္ နားေထာင္တတ္တယ္။ ဒါက ျမန္မာ့ဓေလ့ပါ။ သံခ်ပ္ေရးသူေတြကလည္း ျပဳျပင္စရာေတြ၊ အျမင္မေတာ္တာေတြကို သံခ်ပ္ေတြနဲ႔ ေထာက္ျပတယ္။ နမူနာယူစရာေတြ၊ သခၤန္းစာ ယူစရာေတြနဲ႔ ပညာေပးတာေတြ ပါတယ္။ ဟာသအျဖစ္ ရယ္စရာ အေျပာင္အပ်က္ေတြလည္း ပါတယ္။ ရယ္ရင္းနဲ႔လည္း မွတ္သားစရာေတြက ရင္ထဲမွာစြဲၿငိၿပီး က်န္ရစ္ခဲ့တယ္။ ေခတ္တေခတ္မွာေရးတဲ့ သံခ်ပ္ေတြက ျဖတ္သန္းသြားတဲ့ အဲဒီေခတ္ရဲ႕သ႐ုပ္ကို ကိုယ္စားျပဳတာေတြခ်ည္းပါပဲ။ ေခတ္အဆက္ဆက္မွာ မ႐ိုးႏိုင္ဘဲ သမိုင္းဝင္ က်န္ရစ္ခဲ့တဲ့ သံခ်ပ္ေတြလည္း ရွိပါတယ္။

သံခ်ပ္ထိုးၿပီဆိုရင္ေတာ့ ေဟလာေမာင္႐ို႕ဝါးနဲ႔ အဆံုးသတ္ရပါလိမ့္မယ္။ သံခ်ပ္ေတြ ဘယ္ေလာက္ပဲ ဆက္ၿပီးထိုးေနေန၊ ေဟလာေမာင္႐ို႕ဝါး က႑ကို မေရာက္ေသးသမွ်ေတာ့ အဆံုးသတ္ႏိုင္လိမ့္ဦးမယ္ မဟုတ္ေသးပါ။ တကယ္ေတာ့ ေဟလာေမာင္႐ို႕ဝါး ဆိုတာ ေပ်ာ္ပြဲရႊင္ပြဲ ေအာင္ျမင္မႈတခုအတြက္ သံၿပိဳင္ ညီညီညာညာ အားရပါးရ ဆိုၿပီး ပြဲသိမ္းတဲ့ ေအာင္ပြဲရဲ႕ ေႂကြးေၾကာ္သံပါ။

“ေဟ့ ေမာင္႐ို႕၊ ေဟ့ ေမာင္႐ို႕၊ ေဟလာေမာင္႐ို႕ဝါး။”

အထူးေက်းဇူးတင္စြာျဖင့္ ကိုးကားျခင္း

(၁) ေရႊ႐ိုး ဘကေလး၊ ဒုတိယတြဲ (လူထုေဒၚအမာ)၊ မတ္လ၊ ၁၉၆၉
(၂) ျမန္မာ့သဘင္မႈအေျချပ (မ်ဳိးျမင့္ေစာ)၊ ႏိုဝင္ဘာလ၊ ၁၉၆၆
(၃) ကဗ်ာ့ဥယ်ာဥ္ (ေဇာ္ဂ်ီ၊ မင္းသုဝဏ္၊ ဦးဘ ေရြးခ်ယ္တည္းျဖတ္သည္)
(၄) ျမန္မာမႈသုေတသနစာ (ဝင္းေမာင္-တမၸဝတီ)၊ ဇြန္လ ၂ဝဝ၆

ဂီတနဲ႔အက-ပန္းခ်ီ ဝင္းေဖ၊ မိုးမခပင္တိုင္မ်ားက႑ က ကူးယူတယ္။



သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts