>Maung Yit – For Thu Maung with Love

>

အႏုပညာနယ္ထဲက ေကာင္းေသာလူကေလး … သို႔

ေမာင္ရစ္
ေမ ၁၈၊ ၂၀၁၀

စာေရးဆရာ သုေမာင္ ကိုယ္တိုင္ေရးခဲ့တဲ့ စာပါ။ ကေလာင္နံမယ္က သုေမာင္ ဆိုတာ သု – ေကာင္းေသာ၊ ေမာင္ – လူငယ္တဦး (လူကေလး) ဆိုေတာ့ ေကာင္းေသာလူငယ္ေလးတဦးေပါ့။ အဲဒါက သူ႔ေဖေဖ – သာဓုရဲ့ ကေလာင္ခြဲေတြထဲက တခုလို႔လဲ ေျပာခဲ့တယ္ ထင္ပါတယ္။ စာေရးဆရာတဦးအေနနဲ႔ က်ေနာ္တို႔အတြက္ ေငးေမာ့ၾကည့္ရသူ တဦး ဆုံးပါးကြယ္လြန္သြားခဲ့တဲ့ အတြက္ အႏုပညာသည္ေတြ၊ မိသားစုေတြနဲ႔ ထပ္တူ ၀မ္းနည္း ေၾကကြဲရပါတယ္။
စာေရးဆရာမၾကီး ေဒၚခင္မ်ဳိးခ်စ္က သူ႔ကို အေတာ္ခ်စ္ပါတယ္။ ျမန္မာစာေရးဆရာေတြထဲမွာ မိသားစုအသိုင္းအ၀ိုင္းေတြရဲ့ ေမတၱာဖြဲ႔ကို လွပႏူးညံ့စြာ ဖြဲ႔ဆိုႏိုင္လို႔ တဖြဖြ သူ႔ကို ခ်ီးမြန္းေလ့ရွိပါတယ္။ ဆင္ျဖဴကၽြန္းေအာင္သိန္း ေရးသားဖြဲ႔ဆိုတဲ့ ကိုေဆးရိုး ၀တၳဳေတြလိုမ်ဳိး၊ သူရဲ့ မိသားစုဖြဲ႔၊ မိဘဖြဲ႔၊ ရပ္ကြက္ဖြဲ႔ ၀တၳဳေတြကို စာဖတ္သူေတြ အလြန္စြဲၾကပါတယ္။ အခုအခ်ိန္မွာေတာ့ ေန၀င္းျမင့္တို႔ ခင္ခင္ထူးတို႔ ၀တၳဳအဖြဲ႔ေတြကို ၾကည့္ၾကရမယ္ ထင္ပါတယ္။
က်ေနာ္တို႔အေနနဲ႔ ငယ္စဥ္က ၾကိဳက္ခဲ့ စြဲခဲ့တာကို ေျပာရမယ္ ဆိုရင္ သုေမာင္ရဲ့ အခ်စ္၀တၳဳေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ သူေရးခဲ့တဲ့ “အခ်စ္” ကစလို႔ ၀တၳဳတို ၀တၳဳရွည္ေတြကို က်ေနာ္တို႔ ၾကိဳက္တယ္ဆိုတာက – တင္ျပပုံနဲ႔ ခံစားပုံ ဆန္းသစ္လို႔၊ ထူးျခားလို႔ပါ။ အဲသလို ေျပာရမယ္ ထင္တယ္။ ရိုးမင့္စ္ကို (Romance) ကို ေရးျပတဲ့ ေခတ္ျပိဳင္ေတြ ၾကားထဲမွာ သည္းသည္းနစ္နစ္ ခံစားျပသူေတြ၊ ဘ၀ေတြ နာေအာင္ သရုပ္ေဖာ္သူေတြနဲ႔ ေပါ့ပါးေပ်ာ္ရႊင္ေနၾကသူေတြရဲ့ ၀တၳဳေတြၾကားထဲမွာ သုေမာင္၊ မင္းလူနဲ႔ ေမာင္၀ဏၰတို႔ရဲ့ အခ်စ္၀တၳဳေတြက က်ေနာ္တို႔ကိုု ဖမ္းစားပါတယ္။ သူတို႔က ခ်စ္တဲ့သူ ၂ ဦးအေၾကာင္းကို အာရုံျပဳလို႔ ဖြဲ႔ဆိုတာမ်ားပါတယ္။ သူတို႔ ခ်စ္သူ ၂ ဦးကို ဗဟုိျပဳလို႔ ေဘးက ရွင္သန္ျဖတ္သန္းေနတဲ့ ပတ္၀န္းက်င္နဲ႔ ဘ၀ေတြကို ဖြဲ႔ျပတာပါ။ ပန္းပင္ေလးတပြင့္ ပြင့္တာကို ေဆးခ်ယ္ျပေနသလို …
က်ေနာ့္တဦးတည္ သေဘာေျပာရရင္ေတာ့ အခ်စ္၀တၳဳေတြထဲမွာ မင္းလူက စိတ္ကူးယဥ္တယ္။ ေမာင္၀ဏၰက ဘ၀ထဲကို ဆြဲေခၚသြားတယ္။ သုေမာင္ကေတာ့ အဲသည္ ၂ ခု ၾကားထဲမွာ လြမ္းေမာ က်န္ရစ္ေအာင္ ေရးတယ္။ တခါတေလ ရုပ္ရွင္ဆန္ဆန္ သရုပ္ေဖာ္တဲ့ “အခ်စ္ႏွင့္ သူ၏ ကိုကို” ၀တၳဳကို ရုပ္ရွင္ရိုက္တဲ့အခါမွာ သူကိုယ္တိုင္ သရုပ္ေဆာင္တဲ့အတြက္ ပရိသတ္က ပိုၾကိဳက္ႏွစ္သက္ၾကတယ္။
သာဓုဆိုတဲ့ စာေရးဆရာၾကီး၊ ဒါရိုက္တာၾကီးက ထူးဆန္းသလိုပဲ (ဂြက်တာ၊ ထူးတာ၊ ေတာ္တာ) သူ႔သားေတြ အားလုံးကလည္း အႏုပညာသည္ေတြပီပီ လုပ္ခ်င္တာလုပ္၊ ျဖစ္ခ်င္တာ ျဖစ္ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကို သူတုိ႔စာထဲမွာ ပကတိအတိုင္း ေရးျပတယ္။ ေမာင္၀ဏၰ၊ သုေမာင္၊ မင္းလူ၊ ေမာင္ရူပ နဲ႔ အာယုတို႔က သူ႔ဟာနဲ႔သူ ထူးခၽြန္သူေတြ ခ်ည္းပါပဲ။ အာယုက ေမဆြိရဲ့ ထင္ရွားတဲ့ “ေမာင္” သီခ်င္းကို ေရးစပ္သူလို႔ ဆိုပါတယ္။
ေနာက္ေတာ့ မင္းလူရဲ့ ခုႏွစ္စဥ္အလြမ္းကို ေမာင္၀ဏၰက ဒါရိုက္တာလုပ္ျပီး သုေမာင္ သရုပ္ေဆာင္တဲ့အခါ – အဲသည္ရုပ္ရွင္ဟာ အလြန္လွတဲ့ ညီအကိုေတြရဲ့ အႏုပညာတခု ျဖစ္လာခဲ့တယ္။ ၁၉၉၀ အတြက္ အကယ္ဒမီ ရတဲ့ကားတခုပါ။ သူတုိ႔ဖခင္ (ဦး) သာဓု သက္ရွိထင္ရွား မျမင္လိုက္ရဘူး။ ျပီးေတာ့ (ကို) မင္းလူကလည္း စစ္အစုိးရရဲ့ ဖမ္းဆီးခ်ဳပ္ေႏွာင္မႈနဲ႔ ေထာင္ထဲမွာ ထင္ပါတယ္။  
ေနာက္ပိုင္းမွာ (ေဒၚ) ခင္မ်ဳးိခ်စ္ ေျပာသလို မိသားစုသရုပ္ေဖာ္ ၀တၳဳေတြ ေရးပါတယ္။ သာဓုနဲ႔ အေမညိဳတို႔ရဲ့ အိမ္ေထာင္ေရးကိုလည္း အရွိအတိုင္း ဘယ္ဘက္ကိုမွ ေမတၱာ မပ်က္ဘဲ ေရးဖြဲ႔ျပတယ္။ မိသားစုေတြ ညီအကိုေတြအေၾကာင္း ေရးဖြဲ႔တဲ့အခါမွာလည္း စိတ္ကူးလဲ မယဥ္၊ ဇာတ္လည္း မနာ၊ အတင္း ထိုးဇာတ္ေတြ မပါပဲ မိသားစု အေတြ႔အၾကဳံ၊ ခံစားခ်က္ေတြကို ဖြဲ႔တဲ့အခါ ဖတ္ရသူေတြဟာ ရင္မေမာရဘဲ တစိမ့္စိမ့္ ခံစားျပီး ဖတ္ရပါတယ္။ ျပီးေတာ့ သားသမီးေတြ ေခတ္ကို ဖြဲ႔ဆိုတဲ့အခါမွာလည္း သူ႔တဖက္သတ္အျမင္ကိုခ်ည္း မေျပာဘဲ ေခတ္ေတြး ေခတ္ျမင္ေတြကို ေမတၱာ၊ ေစတနာနဲ႔ ေရးပါတယ္။
ေနာက္ဆုံး အမွတ္တရ ဖတ္မိတဲ့စာထဲမွာ စာေရးဆရာတေယာက္အေနနဲ႔ စာေစာင္အသစ္ေတြကို အားေပးျပီး စာေရးေပးေၾကာင္း၊ တခ်ဳိ႔ေသာ အယ္ဒီတာကေလးငယ္မ်ား၊ စာေစာင္အဖြဲ႔ငယ္မ်ားက သူတို႔ကို နားလည္ၾကပုံ မေပၚေၾကာင္း အဲသည္ခံစားခ်က္ကေလးကို ေလေအးေအးနဲ႔ပဲ ေရးပါတယ္။ သူ႔စာေတြ ဖတ္ရင္း လြမ္းခ်င္တိုင္း လြမ္းရရင္ ၁၉၈၀ ခုႏွစ္မ်ားက ခ်ယ္ရီ၊ ေပဖူးလႊာ၊ မေဟသီ၊ ကလ်ာ၊ စပယ္ျဖဴ၊ သဘင္၊ ေသာင္းေျပာင္းေထြလာ၊ ရႈမ၀ အဲသည္က မဂၢဇင္းေတြထဲက ၀တၳဳေတြ၊ အက္ေဆးေတြ ကို ျပန္လြမ္းခ်င္စရာ … ျပီးေတာ့ သုေမာင္ရဲ့ စာေပမိတ္ေဆြ – (ဦး) ေအာင္ျပည့္ကိုလည္း ျပန္လြမ္းခ်င္စရာေတြ ျဖစ္လာပါတယ္။
(ကို) မင္းလူက နတ္ေဒ၀တာျမိဳ႔ေတာ္ဆိုတဲ့ စာေတြ ေရးေလ့ရွိတယ္။ သူခ်စ္ခင္ ေလးစားသူေတြကို အဲသည္က စာေပအႏုပညာရွင္ေတြ ေနထိုင္ ေပ်ာ္ေမြ႔တဲ့ နတ္ေဒ၀တာတို႔ ျမိဳ႔ေတာ္ကို ပို႔ေပးတယ္။ သည္တခါလည္း ညီျဖစ္သူက အကိုျဖစ္သူကို သူ႔ကေလာင္ယာဥ္နဲ႔ ဖခင္ၾကီး (ဦး) သာဓုနဲ႔ စာေပမိသားစုမ်ားရွိရာ နတ္ေဒ၀တာျမိဳ႔ေတာ္ကို ပို႔ေပးရဦးမယ္ ထင္ပါတယ္။
က်ေနာ္တို႔ စာေပအႏုပညာရွင္ေတြအတြက္ ႏႈတ္ဆက္ေနၾက (ကြယ္လြန္သူ စာေရးဆရာ ေမာင္ထင္ရဲ့ စာထဲက စာကိုးနဲ႔ ႏႈတ္ဆက္ရမယ္ ဆိုရင္) စာေရးဆရာ သုေမာင္ကား ကြယ္ေလျပီ။ သုေမာင္ သက္ေတာ္ရာေက်ာ္ ရွည္ပါေစသတည္း။  ။
(ဓာတ္ပုံ – ၁၉၈၄၊ ရန္ကုန္ ျပည္ရိပ္သာေနအိမ္၊ ထမနဲပြဲ၊ စာေရးဆရာ သုေမာင္ကို စာေရးဆရာမၾကီး (ခင္မ်ဳိးခ်စ္) ႏွင့္အတူ ေတြ႔ရစဥ္။ သူသီဆိုခဲ့ေသာ သီခ်င္းမွာ ပြဲၾကိဳက္ခင္)


(ျဖည့္စာ – သားေတြ စာရင္းမွာ ေမာင္ရူပ က်န္သြားလို႔ ျဖည့္စြက္လိုက္ပါတယ္။ ေတာင္းပန္ပါတယ္)

သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts