ဟံသာ၀တီ ဦး၀င္းတင္

MoeMaKa Question for U Win Tin – NLD and its Allies

>

အတုိက္အခံေခါင္းေဆာင္ဦး၀င္းတင္နဲ႔ ေမးခြန္းမ်ား

မိုးမခ
ေမ ၁၊ ၂၀၁၀
မဟာမိတ္မ်ား၊ မိတ္ေဆြမ်ားနဲ႔ အစဥ္အလာေကာင္းနဲ႔ ဆက္လက္ရပ္တည္သြားမည့္ ပါတီ – အင္န္အယ္ဒီ
            ဆရာဦး၀င္းတင္ကုိ ေမးခဲ့တဲ့ ေမးခြန္းေတြထဲမွာ ပါတီရဲ့ ရပ္တည္မႈရဲ့ ေဒါက္ ၄ ေဒါက္၊ ဂြင္ ၄ ဂြင္ ဆိုတဲ့ဆီမွာ ျပည္သူ႔လူထုနဲ႔ ဆက္ဆံေရး၊ ပါတီတြင္း ဆက္ဆံေရးနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး ေျပာခဲ့ျပီး ေမးခဲ့ျပီးပါျပီ။ ေမးစရာေတြလည္း ရွိေနဦးမွာပါပဲ။ သို႔ေသာ္လည္း ေနာက္ထပ္ ေဒါက္ ၁ ေဒါက္ ျဖစ္တဲ့ မဟာမိတ္မ်ား၊ မိတ္ေဆြမ်ားနဲ႔ အင္န္အယ္ဒီပါတီ မည္ကဲ့သို႔ လက္တြဲ ရပ္တည္ခဲ့တယ္။ ဆက္လက္ျပီး ဘယ္လို လက္တြဲ ရပ္တည္ သြားမွာလဲ ဆိုတဲ့ ေမးခြန္းကို ဆက္လက္ကူးေျပာင္း ေမးျမန္းျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။
ဆရာဦး၀င္းတင္က ျပန္လည္ ရွင္းျပတဲ့ အခ်က္ေတြထဲက ျပန္လည္ ေကာက္ႏုတ္ေဖာ္ျပရမယ္ ဆုိရင္ –
“ဒီေနရာမွာ အင္န္အယ္ဒီရဲ့ မဟာမိတ္ေတြထဲမွာ အဓိကကေတာ့ – ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားျပဳ ေကာ္မီတီဆိုတဲ့ CRPP ကိုယ္စားလွယ္အဖြဲ႔ရဲ့ အခန္းက႑နဲ႔ ဆက္ဆံေရးကို ေျပာခ်င္ပါတယ္။ စီအာရ္ပီပီ ဆိုတာက ၁၉၉၀ ေရြးေကာက္ပြဲက ေပၚထြန္းလာတဲ့ ႏိုင္ငံေရးပါတီေတြနဲ႔ အႏိုင္ရရွိခဲ့တဲ့ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြကို ကုိယ္စားျပဳဖို႔ ထြက္ေပၚလာခဲ့တာ ျဖစ္တယ္။ ၁၉၉၈ စက္တင္ဘာမွာ ဖြဲ႔စည္းခဲ့တယ္။ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ မေခၚယူႏိုင္ေသးခင္မွာ ၉၀ ေရြးေကာက္ပြဲအႏိုင္ရ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြ ကိုယ္စား တာ၀န္ရွိတဲ့ တိုင္းျပည္အေရးကိစၥေတြကို ေဆြးေႏြး ေဆာင္ရြက္ ထုတ္ေဖာ္ေနဖို႔ ဖြဲ႔စည္းခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။”
လို႔ ဆရာက စတင္ေျပာၾကားပါတယ္။
အဲသည္ေနရာမွာ ျဖစ္ပ်က္ခဲ့တဲ့ အခ်က္အလက္ေတြကို ျပန္လည္ ရည္ညႊန္းရမယ္ ဆိုရင္ စစ္အစိုးရက ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားျပဳ ေကာ္မီတီဆိုတာကို လုံး၀လက္မခံဘဲ ဖ်က္သိမ္းပစ္ဖို႔ အေရးယူေဆာင္ရြက္ခဲ့ပါတယ္။ အင္န္အယ္ဒီရဲ့ အမတ္ေပါင္း ၁၁၀ ဖမ္းဆီးျခင္း ခံခဲ့ရျပီး အင္န္အယ္ဒီ ရုံးခန္းေပါင္း ၄၀ ေက်ာ္ ပိတ္ဆို႔ုျခင္း ခံခဲ့ရပါတယ္။ စီအာရ္ပီပီ ေကာ္မီတီဟာ ဖိအားေပါင္း မ်ဳိးစုံေအာက္မွာ ဆက္လက္ျပီး ရပ္တည္ခဲ့ရာမွာ ေအာက္တုိဘာ ၂၀၀၂ မွာ တိုင္းရင္းသားအဖြဲ႔ေတြနဲ႔ပါ တိုးခ်ဲ႔ျပီး ဖြဲ႔စည္းႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။
အဲသည္မွာ အတိုက္အခံေခါင္းေဆာင္ေတြထဲက ထင္ရွားသူေတြ ျဖစ္တဲ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၊ ဦးတင္ဦးတို႔အျပင္ တိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္ေတြ အျဖစ္ – ဥိးေအးသာေအာင္၊ ဦးခြန္ထြန္းဦး၊ ဦးႏိုင္ထြန္းသိန္း၊ ဦးပုက်င္းရွင္းထန္၊ ဦးေထာင္ကုိေသာင္း၊ ဦးစိုး၀င္း၊ ဦးေက်ာ္မင္း၊ ဦးသိန္းေဖနဲ႔ ဦးရန္က်ဲေမာ္တို႔ စတဲ့ တိုင္းရင္းသားပါတီေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားနဲ႔ တသီးပုဂၢလမ်ားနဲ႔ ထူေထာင္ႏိုင္ခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။
၎ေကာ္မီတီဟာ ပထမအၾကိမ္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္တရပ္ ေအာင္ျမင္စြာ ေခၚဆိုႏိုင္သည့္ အခ်ိန္မွာ သက္တမ္းကုန္မယ္ လို႔ ဆိုပါတယ္။ ၁၉၉၀ ေရြးေကာက္ပြဲက အမ်ားျပည္သူလူထုရဲ့ လြတ္လပ္သန္႔ရွင္းတဲ့ ဆႏၵမဲနဲ႔ ေပၚထြန္းလာတဲ့ ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ား၊ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္္မ်ားနဲ႔ ဖြဲ႔စည္းထားတဲ့ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားျပဳေကာ္မီတီကို စစ္အစုိးရက တရား၀င္ အသိအမွတ္ျပဳျခင္း မရွိဘဲ ထားရွိပါတယ္။
ဆရာဦး၀င္းတင္က ဆက္လက္ ေျပာဆိုရာမွာ –
“က်ေနာ္ ေထာင္က ထြက္လာေတာ့ ၂၀၀၈ စက္တင္ဘာ ၂၃ မွာ ထြက္လာကတည္းက စီအာရ္ပီပီနဲ႔ ဆက္သြယ္ပါတယ္။ လက္တြဲ လုပ္ကိုင္ၾကဖို႔ကိုလည္း က်ေနာ္တို႔အားလုံးက ေဆာင္ရြက္ၾကတယ္။ စီအာရ္ပီပီ ကို တရား၀င္မဟုတ္ဘူးလို႔ ဆိုျပီး ေျပာထား ဆိုထားၾကေတာ့ သူတို႔မွာ ရပ္တည္ဖို႔၊ လႈပ္ရွားဖုိ႔၊ ထုတ္ျပန္ဖို႔ အခက္အခဲေတြ ရွိတယ္။ အဲသည္ၾကားထဲက အဲသည္တုန္းကေတာ့ အင္န္အယ္ဒီက သူတို႔ထက္စာရင္ တရား၀င္ပါတီေပါ့ဗ်ာ။ ဟုတ္လား။ ေနာင္ဆိုရင္ေတာ့ သူတို႔လိုပဲ က်ေနာ္တို႔လည္း ျဖစ္လာမယ္ ထင္တယ္။ အဲသည္တုန္းကတည္းက အင္န္အယ္ဒီပါတီက စီအာရ္ပီပီနဲ႔ သူတို႔ရဲ့ အဖြဲ႔၀င္ တိုင္းရင္းသားပါတီေတြနဲ႔ လက္တြဲျပီး မဟာမိတ္ျပဳျပီး ရပ္တည္ခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။
က်ေနာ္တို႔နဲ႔ မဟာမိတ္ေတြ၊ မိတ္ေဆြေတြ ဆက္ဆံေရးမွာ အစဥ္အလာကို ျပန္ၾကည့္မယ္ ဆိုရင္ တဖက္သတ္ ဆက္ဆံတာ မရွိဘူး။ တရား၀င္ေတြ မ၀င္တာေတြကို အထူးေျပာမေနဘူး။ တူညီတဲ့ အေျခခံရပ္တည္ခ်က္ေပၚမွာ အတူတူ လက္တြဲျပီး ရပ္တည္ၾကျပီးေတာ့ အလုပ္ေတြ လုပ္ခဲ့ၾကတယ္။ သူတို႔ကိုယ္စား တိုင္းရင္းသားေတြ ကိုယ္စား သေဘာထားေတြ၊ ေျပာဆိုျပန္ၾကားရတာေတြ ထုတ္ျပန္ေပးခဲ့ပါတယ္။”
အဲသည္မွာ မိုးမခက ေမးတာကေတာ့ – ဦး၀င္းတင္က အင္န္အယ္ဒီရဲ့ ဗဟိုအလုပ္အမႈေဆာင္ တဦးအျဖစ္ (CEC) အျဖစ္ ရပ္တည္ခဲ့သလို၊ စီအာရ္ပီပီမွာေကာ ၀င္ေရာက္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ခဲ့တာ ရွိသလား။ ျပီးေတာ့ အင္န္အယ္ဒီနဲ႔ စီအာရ္ပီပီတို႔ရဲ့ တူညီတဲ့ အေျခခံရပ္တည္ခ်က္ ဆိုတာက ဘာလဲ ဆိုတာ ျဖစ္ပါတယ္။
“က်ေနာ့္ကို ၂၀၀၈ ႏို၀င္ဘာ ၆ ေလာက္မွာ အားလုံး အစည္းအေ၀းနဲ႔ စီအာရ္ပီပီ အဖြဲ႔၀င္အျဖစ္ တာ၀န္ေပးပါတယ္။ ေနာက္ျပီးေတာ့ စီအာရ္ပီပီရဲ့ အခန္းက႑ကို ၾကည့္ရင္ လႊတ္ေတာ္ေခၚယူႏိုင္ေရး၊ ဥပေဒျပဳေရးကိစၥေတြ၊ တိုင္းျပည္ရဲ့ အေရးၾကီးတဲ့ ကိစၥေတြမွာ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္တရပ္လို သေဘာထားျပီး ေဆြးေႏြးၾက၊ ထုတ္ျပန္ၾကတာေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ အားလုံးအေျခခံမွာ သေဘာတူၾကတဲ့ အခ်က္ကေတာ့ – ၁၉၉၀ ေရြးေကာက္ပြဲရလဒ္ကို ကိုင္စြဲျပီး ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္တရပ္ ေခၚဆိုႏိုင္ေရးဟာ အေရးၾကီးတယ္ ဆိုတဲ့ အခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။
ဘာေၾကာင့္ေျပာရသလဲဆိုေတာ့ – ၂၀၀၉ မွာ စီအာရ္ပီပီရဲ့ ၁၁ ႏွစ္ေျမာက္ အခမ္းအနားကို အင္န္အယ္ဒီမွာ က်င္းပၾကတယ္။ မူအရ လႊတ္ေတာ္တရပ္ ေခၚဆိုႏိုင္ဖို႔ မလုပ္ႏိုင္တာေတြ အပထားပါ၊ ၉၀ ရလဒ္ကို မစြန္႔ဘူး ဆိုတဲ့ ရပ္တည္ခ်က္ကေတာ့ ရွိရလိမ့္မယ္။ ျပည္သူေတြတရပ္လုံးက ေပးအပ္ခဲ့တဲ့ ေရြးေကာက္ပြဲၾကီးတခုရဲ့ ရလဒ္ကို က်ေနာ္တို႔တေတြက လြယ္လြယ္နဲ႔ သစ္ကိုင္းေျခာက္လို စြန္႔လႊတ္တာမ်ဳိး မလုပ္ႏိုင္ဘူး။ ဒါဟာ လက္နက္တခုလို၊ ဒါးတခုလိုမ်ဳိးပဲ။ တဖက္က ဒါးသြားကို ခၽြတ္ယူသြားဦးေတာ့ ဒါးရိုးၾကီး က်န္သည့္တိုင္ ဒါဟာ လက္နက္ျဖစ္တယ္။ လက္နက္ရွိခဲ့ဖူးတဲ့ ရလဒ္ တခု၊ ေမာ္ကြန္းမွတ္တိုင္တခုပဲ ျဖစ္တယ္။ ဒါကို စြန္႔လႊတ္ၾကဖို႔ မလိုဘူး လို႔ ေျပာခဲ့ပါတယ္။ ထိုနည္းတူ စီအာရ္ပီပီ ဆိုတာကလည္း လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြကို ဖိႏွိပ္ ဖမ္းဆီးထားလို႔၊ တိုင္းရင္းသားပါတီေတြကို ဖ်က္ဆီးျခင္း ခံထားရလို႔ စစ္အစုိးရဖက္က တရား၀င္အဖြဲ႔အစည္းလို႔ ေျပာမေနေသာ္လည္းဘဲ ၉၀ ေရြးေကာက္ပြဲ ရလဒ္၊ ၉၀ ေရြးေကာက္ပြဲရဲ့ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားျပဳသူေတြအျဖစ္ တည္ရွိေနတယ္။ က်န္ရစ္ေနတယ္ လို႔ ေျပာခဲ့တယ္။ ဒါဟာ စီအာရ္ပီပီနဲ႔ အင္န္အယ္ဒီတို႔ရဲ့ တူညီတဲ့ အေျခခံရပ္တည္ခ်က္၊ သေဘာတရားျဖစ္တယ္။”
လို႔ ဆရာက ေျဖၾကားပါတယ္။
အဲသည္မွာ ေမးျဖစ္ျပန္တာက – ၂၀၀၉ ဧျပီလမွာကတည္းက ေရႊဂုံတိုင္ ေၾကညာစာတမ္းကို ထုတ္ျပန္ခဲ့ျပီး ျဖစ္ပါတယ္။ အဲသည္လိုမ်ဳိး ၁၉၉၀ ေရြးေကာက္ပြဲ ရလဒ္ကို မစြန္႔လႊတ္ဘူး ဆိုတာကို အက်ယ္တ၀င့္ ေျပာခဲ့ျပီး ျဖစ္ပါတယ္။ အဲသည္ကတည္းက အင္န္အယ္ဒီနဲ႔ မဟာမိတ္ေတြျဖစ္တဲ့ စီအာရ္ပီပီတို႔ဟာ လမ္းမခြဲခဲ့ၾကဘူး ဆိုတဲ့ အခ်က္ကို အဲသည္ကတည္းက ျပသခဲ့ျပီး ျဖစ္္တယ္ မဟုတ္လား၊ အဲသည္တုန္းကေကာ ကန္႔ကြက္မႈေတြ ရင္ဆိုင္ခဲ့ၾကရေသးသလား – ဆိုတာ ျဖစ္ပါတယ္။
“ေရႊဂုံတိုင္ညီလာခံမွာ ၉၀ ေရြးေကာက္ပြဲရလဒ္ကို ကိုင္စြဲၾကဖို႔နဲ႔ ပတ္သက္ျပီး စိန္ေခၚမႈေတြ အမ်ားၾကီး ခံခဲ့ၾကရတယ္။ ၉၀ ေရြးေကာက္ပြဲရလဒ္ကို အင္န္အယ္ဒီက မလႊတ္တာေၾကာင့္ ေရွ႔တိုး ေနာက္ဆုတ္ လုပ္လို႔ မရဘူးလို႔ ေထာက္ျပျခင္း ခံခဲ့ရတယ္။ က်ေနာ္တို႔က ခိုင္ခိုင္မာမာ ေျဖရွင္းျပခ့ဲရတယ္။ ၉၀ ရလဒ္ကို စြန္႔တယ္ ဆိုတာဟာ အင္န္အယ္ဒီပါတီတရပ္အေနနဲ႔ ႏိုင္ငံေရး၀ိဉာဥ္ကို စြန္႔လိုက္တာနဲ႔တူတယ္။ အတူတူ ျဖတ္သန္းလာၾကတဲ့ မဟာမိတ္ေတြ၊ မိတ္ေဆြေတြကို ေက်ာခိုင္းလိုက္တာနဲ႔ တူတယ္။
က်ေနာ္တို႔ ေတာင္းဆိုေနတာကလည္း အရမ္းၾကီး ေျပာေနတာမ်ဳိး မဟုတ္ပါဘူး။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အေနနဲ႔လည္း ေျပာခဲ့ျပီးျပီ။ ေပ်ာ့ေျပာင္းတဲ့ သေဘာထားကို ျပခဲ့ျပီးျပီ။ ေရႊဂုံတိုင္ေၾကညာစာတမ္းမွာ ၉၀ ေရြးေကာက္ပြဲကို တနည္းနည္းနဲ႔ အသိအမွတ္ျပဳႏိုင္ရန္ ေဆာင္ရြက္ေရးကို ေျပာခဲ့တာ ျဖစ္တယ္။ အခုဆိုရင္ကိုပဲ ၁၉၉၀ ေရြးေကာက္ပြဲ ရလဒ္ကို စြန္႔ျပီးေတာ့ ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲကို ၀င္မည့္သူေတြ ေပၚလာၾကတယ္။
အခုျပည္တြင္းမွာ အမတ္ ၁၀၀ ေက်ာ္ က်န္ပါေသးတယ္။ အင္န္အယ္ဒီျပီးရင္ တိုင္းရင္းသားပါတီေတြထဲမွာ ရွမ္းတိုင္းရင္းသားေတြရဲ့ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြလည္း ရွိေနပါေသးတယ္။ ၁၉၉၀ ေရြးေကာက္ပြဲဆိုတာ ရွိခဲ့တယ္။ အဲသည္က လႊတ္ေတာ္ဆိုတာ မျဖစ္ေပၚခဲ့ေသာ္လည္း လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားျပဳအဖြဲ႔ဆိုတာ ရွိခဲ့တယ္။ ျပည္သူ႔ရင္ထဲက မဲဆႏၵေတြနဲ႔ ေမြးဖြားလာတဲ့ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ၾကီး ျဖစ္ေပၚလာဖို႔ကို ခုခ်ိန္မွာ ဥပကၡာျပဳျခင္း ခံေနရျပီ။ အဲဒါ ျဖစ္သင့္ပါသလား။
ေနာင္ျဖစ္ေပၚလာမယ့္ အစိုးရတရပ္ဟာ သူ႔ထက္အရင္က ေရြးေကာက္ပြဲတရပ္က ေမြးဖြားခဲ့ျပီးျဖစ္တဲ့ လႊတ္ေတာ္တရပ္ေပၚထြန္းလာဖိ္ု႔ကို မေဆာင္ရြက္ဘဲနဲ႔၊ အသိအမွတ္မျပဳဘဲနဲ႔ ေနလို႔ရပါလား။ အဲသည္ ေမးခြန္းကို ေျဖၾကရေတာ့မွာ ျဖစ္တယ္။ အဲသည္ အမည္းစက္ၾကီး ေျဖရွင္းရေတာ့မွာ ျဖစ္တယ္။ ဒါကို အခုခ်ိန္မွာ ေျပလည္ေအာင္ ညိွႏႈိင္းၾကဖို႔ လုပ္ၾကဖို႔ က်ေနာ္တို႔က ခုိင္ခိုင္မာမာ ေျပာဆိုေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္လဲ – အခုအခ်ိန္မွာ အင္န္အယ္ဒီဟာ မဟာမိတ္ေတြကို မစြန္႔လႊတ္ဘူး။ ပါတီရဲ့ ႏိုင္ငံေရး၀ိဉာဥ္ကို မစြန္႔လႊတ္ဘူး။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ့ သေဘာထားနဲ႔အညီ အခု ၉၀ ေရြးေကာက္ပြဲကို က်င္းပေပးခဲ့ျပီးေတာ့ အေကာင္အထည္ ဘာမွ မေဖာ္ႏိုင္တဲ့ စစ္အစုိးရကို တရားစြဲတယ္။ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ေတြက တရားစြဲတယ္။ လက္ရွိ အမတ္ ၂၆ ဦးအေနနဲ႔ တရားဥပေဒထဲကေန ေတာင္းဆိုတာ ျဖစ္ပါတယ္။”
အဲသည္မွာ ေမးျဖစ္တဲ့ ေမးခြန္းကေတာ့ – ၁၉၉၀ ေရြးေကာက္ပြဲ ရလဒ္ကို စြန္႔၊ ေရြးေကာက္ပြဲမွာ အတူတူ ၀င္ေရာက္ခဲ့ၾကျပီး လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြအျဖစ္ ရပ္တည္ခဲ့ၾကတဲ့ ပါတီတြင္းသာမက ပါတီျပင္ပက မဟာမိတ္ေတြ၊ မိတ္ေဆြေတြနဲ႔ လက္တြဲခဲ့တာေတြကို စြန္႔၊ ဒါ့အျပင္ ၁၉၉၀ ေရြးေကာက္ပြဲနဲ႔ ရလဒ္ေတြ၊ ရပ္တည္ခ်က္ေတြအားလုံးကို ေခ်ဖ်က္ထားတဲ့ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒကို လုံး၀လက္သင့္ခံလိုက္ျပီးေတာ့ ပါတီေထာင္ျပီးေတာ့ ျဖစ္ေစ၊ တသီးပုဂၢလျဖစ္ေစ ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲ ၀င္ၾကမည့္ အခ်ဳိ႔ေသာ လူပုဂၢဳိလ္တို႔ရဲ့အေပၚ သေဘာထား ျဖစ္ပါတယ္။
“အဲသည္လို လူမ်ဳိးေတြထဲမွာ ၉၀ ေရြးေကာက္ပြဲကို ျဖတ္သန္းလာခဲ့သူေတြက သမိုင္းမွာ သူတို႔ ဘယ္လိုေတြ လုပ္ခဲ့ပါတယ္ ဆိုျပီးေတာ့ ေထာက္ျပျပီးေတာ့ ဘယ္လိုမ်ဳိး ေရြးေကာက္ပြဲ ၀င္ၾကမယ္ ဆိုတာ က်ေနာ္ေတာ့ မေျပာတတ္ဘူး။ သို႔ေသာ္ ဘာပဲေျပာေျပာ စိတ္ဓာတ္ပုိင္းဆိုင္ရာအရ Morally မွာ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒကို လက္ခံတဲ့ သေဘာျဖစ္လို႔ က်ေနာ္တို႔က လက္မခံဘူးလို႔ ေျပာခဲ့ျပီးျပီ။ အျခားသူေတြ ၀င္ၾကမယ္ဆိုတာက ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒကို လက္ခံတဲ့ အမွားတခုပဲ ပါတယ္။ ၉၀ ေရြးေကာက္ပြဲတုန္း၀င္ခဲ့ျပီးေတာ့ အခုလည္း ၀င္ဦးမယ္ဆိုရင္ ၂ ခါ အမွားခံဦးမယ္ ဆိုတဲ့ သေဘာျဖစ္သြားျပီ။ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ သက္ဇိုးရွည္မွာကို လက္ခံလို႔ မျဖစ္ဘူး။
လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ျဖစ္ခဲ့သူေတြက ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲကိုလည္း ၀င္ၾကဦးမယ္ ဆိုေတာ့  ပထမေရြးေကာက္ပြဲမွာ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ အျဖစ္ ရပ္တည္ထမ္းေဆာင္ေနရတဲ့ တာ၀န္ေတြကို ပစ္ခ်လိုက္တာ ျဖစ္လို႔ မဲဆႏၵရွင္ျပည္သူေတြရဲ့ မ်က္ႏွာကို မၾကည့္ေတာ့ဘူးလား။ ဒီမုိကေရစီအေရးေတာ္ပုံတပ္သား အျဖစ္ ခံယူထိုက္ေသးရဲ့လား လို႔  က်ေနာ္ကေတာ့ သူတုိ႔ကို ျပန္ေမးခ်င္ပါတယ္”
လို႔ ဆရာက ေျပာၾကားပါတယ္။
ဆက္လက္ျပီး ဆရာကေျပာၾကားရာမွာ –
“တခ်ဳိ႔ေတြက ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒကို လက္ခံလိုက္တာက ေတာ္ေသးတယ္။ ဒီ့ထက္ဆိုးတာက ၉၀ ေရြးေကာက္ပြဲ ရလဒ္ကို ပစ္ပယ္ျပီးေတာ့ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒကို လက္ခံလိုက္တာကေတာ့ ျပည္သူေတြကို ပစ္ပယ္ျပီး ၀င္ၾကတာ ျဖစ္လို႔ မဲဆႏၵရွင္ေတြကို သစၥာေဖာက္ျခင္းပဲလို႔ ျမင္တယ္။ အင္န္အယ္ဒီပါတီကို စြန္႔ျပီေတာ့၊ ဒီမိုကေရစီအေရးေတာ္ပုံကို စြန္႔လႊတ္ျပီးေတာ့၊ ကိုယ္နဲ႔ အတူလက္တြဲ ရပ္တည္ေပးတဲ့ မဟာမိတ္ေတြ၊ မိတ္ေဆြေတြကို စြန္႔ျပီးေတာ့ ေရြးေကာက္ပြဲ၀င္ၾကတယ္ ဆိုတာက ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒကို လက္ခံလိုက္တဲ့ အခ်က္တခုနဲ႔သာ ျငိပါတယ္။ ၉၀ ေရြးေကာက္ပြဲမွာ အမတ္ျဖစ္ခဲ့ျပီးမွ ေရြးေကာက္ပြဲ၀င္တယ္ ဆိုတာကေတာ့ ၂ ထပ္ကြမ္း အမွား ျဖစ္တယ္လို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။
ေနာက္ျပီးေတာ့ ပူးသတ္ၾကမယ္ ဆိုတဲ့ ဆင္ေျခကို ေပးၾကတယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ ၆၀၊ ၇၀ က ျဗိတိသွ် ကိုလိုနီေခတ္မွာ ကိုလိုနီလႊတ္ေတာ္ၾကီးထဲ ၀င္ျပီး ပူးသတ္တာက ေတာ္ေသးတယ္။ အခုလိုမ်ဳိး အေျခခံဥပေဒမရွိေသးဘူး။ ကတိစကားဖ်က္ခံထားရျခင္း မရွိေသးဘူး။ အခုဟာက စစ္အာဏာရွင္ေတြရဲ့ ရင္ခြင္ထဲကို ၀င္၊ ဒူးေထာက္ျပီးေတာ့ သူတို႔ ေျခေထာက္ကို ဖက္၊ လက္နက္ပါခ်ရတဲ့ အျဖစ္ပါပဲ။ အျခား အင္န္အယ္ဒီေတြ၊ မဟာမိတ္ေတြ၊ ျပည္သူေတြကိုပါ သစၥာေဖာက္လိုက္တယ္လို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။
က်ေနာ္တို႔ရဲ့ ရပ္တည္ခ်က္ဟာ က်ေနာ္တို႔ မဟာမိတ္ျဖစ္တဲ့ စီအာရ္ပီပီ မိတ္ေဆြေတြနဲ႔ အတူတူ ၉၀ ရလဒ္ကို မစြန္႔လႊတ္ၾကတဲ့ အေျခခံမူဆိုတာ ျဖစ္တယ္။ အေရးၾကီးတဲ့ အခ်က္ဆိုတာ ထင္ရွားေစတဲ့ သေဘာပါပဲ”
လို႔ ဦး၀င္းတင္က ေျပာၾကားပါတယ္။
အဲသည္မွာ ဆရာကို ေမးျမန္းတာက အခုလို အေျခခံအခ်က္ေတြကိုပဲ ဆက္လက္ကိုင္စြဲျပီးေတာ့ ပါတီက မဟာမိတ္ေတြ၊ မိတ္ေဆြေတြနဲ႔ ဆက္လက္ လက္တြဲသြားမွာလား။ ဆက္လက္ ခ်ီတက္သြားမွာလား ဆိုတာ ျဖစ္ပါတယ္။
“ဟုတ္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ အင္န္အယ္ဒီက ပါတီတြင္းမွာလည္း ျပတ္သား ရွင္းလင္းတဲ့ ရပ္တည္ခ်က္ ရွိတယ္။ အဲသည္ေပၚမွာ ပါတီ၀င္ေတြ အတူတူ ရပ္ၾကတယ္။ အဲသည္သေဘာထားရွင္းလို႔လည္း သည္လို အေရးၾကီးတဲ့ ကာလမွာ မဟာမိတ္ေတြ၊ မိတ္ေဆြေတြကို မပစ္ပယ္ဘူး။ စစ္အစုိးရကို အခုလို တရားစြဲဆိုျပီး ဥပေဒအရ အေရးယူဖို႔ ၾကိဳးစားတာက သက္ေသပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေဒၚေအာင္ဆန္စုၾကည္နဲ႔ အင္န္အယ္ဒီဟာ တိုင္းရင္းသားေတြကို မပစ္ပယ္ဘူး။ တသီးပုဂၢလေတြကို မပစ္ပယ္ဘူး ဆိုတာက သက္ေသျပလိုက္တာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါ့အျပင္ က်ေနာ္တို႔ဆီမွာ က်ေနာ္တို႔နဲ႔အတူ လက္တြဲရပ္တည္ေပးၾကသူေတြမွာ – ၀ါရင့္ႏိုင္ငံေရးသမားၾကီးဆိုတဲ့ အစုအဖြဲ႔ေတြ ရွိပါတယ္။ အသက္ ၉၀၊ ၈၀ ေက်ာ္ ပုဂၢဳိလ္ၾကီးေတြ၊ သခင္သိန္းေဖ၊ သခင္သိန္းေမာင္၊ ဦးအုန္းျမင့္၊ ဦးေထြးျမင့္၊ ဦးအုန္းေမာင္ စသည္ျဖင့္ အမ်ားၾကီးပဲ။ သူတို႔တေတြက ၀ါရင့္ႏိုင္ငံေရးသမားေတြက အမ်ဳိးသားႏိုင္ငံေရးအတြက္ သီးျခားရပ္တည္ေနၾကတယ္။ အဓိကအားျဖင့္ အမ်ဳိးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရး၊ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔ ဗိုလ္သန္းေရႊတို႔ ေတြ႔ဆုံေဆြးေႏြး အေျဖရွာၾကဖို႔၊ တပ္မေတာ္ဂုဏ္သိကၡာေတြကို ထိန္းသိမ္းဖို႔၊ ျပည္သူ႔ဖက္က ရပ္တည္ဖို႔၊ သမိုင္းအစဥ္အလာေကာင္းေတြကို ထိန္းသိမ္းဖို႔ ရပ္တည္ေနသူ ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ အသင္း၀င္ေတြ အဖြဲ႔၀င္ေတြလည္း ရွိတာ မဟုတ္ပါဘူး။ က်ေနာ္တို႔ အင္န္အယ္ဒီက သူတို႔နဲ႔ အျမဲ ထိေတြ႔ ေဆြးေႏြးေနတာေတြ ရွိတယ္။ သေဘာထားေတြ ေျပာဆို ေဆြးေႏြး ညိွႏႈိင္းေနၾကတာေတြ ရွိတယ္။ သည္လိုမ်ုဴိး က်ေနာ္တို႔တေတြက ကိုယ္ခ်ည္း သီးျခားခ်ည္း ထီးထီး ရပ္တည္ခဲ့တဲ့ ပါတီတရပ္ မဟုတ္ဘူး ဆိုတာ ကို ေျပာခ်င္ပါတယ္”
လို႔ ဆရာက ေျပာပါတယ္။
အဲသည္မွာ ဆရာဦး၀င္းတင္ကို ေမးျဖစ္တာက ပါတီက ကိုယ့္ေခတ္ျပိဳင္ မဟာမိတ္ေတြ၊ တိုင္းရင္းသားေတြအျပင္၊ ၀ါရင့္ႏိုင္ငံေရးသမားၾကီးေတြနဲ႔သာ မိတ္ေဆြဖြဲ႔ထားတာလား။ လူငယ္ေတြ မ်ဳိးဆက္သစ္ေတြနဲ႔ေကာ အင္န္အယ္ဒီက ဘယ္လိုမ်ဳိး ဆက္ဆံေရး တည္ေဆာက္ခဲ့သလဲ၊ ထူေထာင္ခဲ့သလဲ၊ ဘယ္လို ဆက္သြားမည္လဲ ဆိုတဲ့ ေမးခြန္း ျဖစ္ပါတယ္။
“ျပန္ေျပာရရင္ေတာ့ အရင္ ပါတီထူေထာင္ခါက ၁၉၈၈၊ ၁၉၈၉ ကာလမ်ားမွာ အမွတ္ ၄၄၊ တကၠသိုလ္ရိပ္သာလမ္းမွာ ရုံးခန္းဖြင့္ထားစဥ္ကတည္း ေက်ာင္းသား လူငယ္ေတြ အစုအဖြဲ႔ေတြနဲ႔ အျမဲ ထိေတြ႔ ေဆြးေႏြးေနတာေတြ ရွိခဲ့တယ္ ဆိုတာ ျပန္ေျပာခ်င္တယ္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ အဲသည္တုန္းကတည္းက သံတမန္ေတြနဲ႔ ေတြ႔ဆုံေဆြးေႏြးေနတဲ့ အခ်ိန္ေတြနဲ႔ အတူတူ အဲသည္တုန္းက ၈၈ မ်ဳိးဆက္ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ေတြနဲ႔ အျမဲ ေတြ႔ဆုံေဆြးေႏြးေနခဲ့ပါတယ္။
အခုခ်ိန္မွာ အဲသည္တုန္းက ၈၈ မ်ဳးိဆက္ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ေတြ ေထာင္ထဲေရာက္ေနေတာ့လည္း က်န္ရွိေနေသးတဲ့ ေက်ာင္းသား လူငယ္ အစုအဖြဲ႔ကေလးေတြနဲ႔ ေတြ႔ဆုံ ေဆြးေႏြးေနဆဲ ပါပဲ။ အေရးေတာ္ပုံရဲ့ ဒီမိုကေရစီလႈပ္ရွားမႈတိုင္းရဲ့ ေရွ႔တန္းက အျမဲရပ္တည္ၾကတဲ့ ေမြးဖြားေပးတဲ့ လက္သည္ေတြလို႔ ေျပာႏိုင္တဲ့ လူငယ္ေတြ မ်ဳိးဆက္သစ္ေတြကို အင္န္အယ္ဒီပါတီက ပိတ္ဆိ္ု႔ ကန္႔သတ္ျပီး သီးျခားဆီေနတဲ့ ျဖစ္ရပ္ေတြမ်ဳိး သမိုင္းမွာလည္း မရွိဘူး။ အစဥ္အလာလည္း မရွိဘူး လို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ျပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ရဲ့ မဟာမိတ္ေတြ မိတ္ေဆြေတြ ဆိုတာ က စစ္အစုိးရသတ္မွတ္ေပးမွ ျဖစ္တဲ့ တရား၀င္ျဖစ္မွ ဆိုတဲ့ သေဘာကို က်ေနာ္တို႔မွာ မရွိပါဘူး။ စီအာရ္ပီပီလိုပဲ ၈၈ မ်ဳိးဆက္ ေက်ာင္းသားမ်ားဆိုတာ စစ္အစုိးရဆီမွာ မွတ္ပုံတင္ထားတဲ့ အဖြဲ႔မွ မဟုတ္ပဲ။ က်ေနာ္တို႔နဲ႔ ေႏြးေထြးတဲ့ ဆက္ဆံေရးေတြ ရွိခဲ့တာပါပဲ။
ေျပာရရင္ ၁၉၃၈ မွာ ဒို႔ဗမာအစည္းအရံုးၾကီးမွာ သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းလို ပုဂၢဳိလ္ၾကီးေတြနဲ႔အတူ လူငယ္ေခါင္းေဆာင္ေတြ ျဖစ္တဲ့ သခင္ေအာင္ဆန္းတုိ႔လို မ်ဳိးဆက္သစ္ေတြ ေျခစုံပစ္ျပီး ၀င္လာခဲ့ၾကတယ္။ အဲသည္ကေနျပီးေတာ့ လြတ္လပ္ေရးရေအာင္ ေဆာင္ရြက္ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။  အဲသည္လုိမ်ဳိး အင္န္အယ္ဒီဆိုတာ မဟာမိတ္ေတြ၊ မ်ဳိးဆက္သစ္ မိတ္ေဆြေတြ တိုးေအာင္ လုပ္ႏိုင္ပါတယ္။
ေနာက္ဥပမာတခုကေတာ့ အခု အက်ဥ္းေထာင္က်ေနတဲ့ ကိုဇာဂနာဆိုရင္လည္း ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကိုယ္တိုင္ေကာ၊ က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္ေကာ အျမဲတန္း ၾကိဳဆိုတယ္။ ေတြ႔ဆုံေဆြးေႏြးတယ္။ သည္လိုမ်ဳိး နားလည္မႈေတြနဲ႔ မိတ္ေဆြေတြ အျမဲရွိေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ သည္လိုမ်ဳိး ေျပာခ်င္ပါတယ္။
          က်ေနာ္တို႔မွာက တိုင္းျပည္ရဲ့ အေရးကိစၥေတြမွာ အျမဲ မွန္တဲ့ဖက္က ရပ္တည္တဲ့၊ ျပည္သူေတြအားကိုးတဲ့ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ေတြ၊ သာသနာျပဳေတြ၊ ဘုန္းေတာ္ၾကီးေတြ၊ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းေတြနဲ႔လည္း ဆရာ၊ ဒကာဆက္ဆံေရးေတြ အျမဲတန္း ရွိခဲ့တယ္။ ဘာသာေရးအဆုံးအမေတြကို လက္ခံတယ္။ ဘုန္းေတာ္ၾကီးမ်ားနဲ႔ ေက်ာင္းေတြမွာ က်ေနာ္တို႔တေတြက အရိပ္ခိုခြင့္၊ ဆြမ္းကပ္ခြင့္၊ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ လုပ္ခြင့္ေတြ အျမဲရွိတယ္။ အျမဲလည္း ေဆာင္ရြက္ေနၾကတာ ေတြ႔ႏိုင္တယ္။
 ဒါ့အျပင္ က်ေနာ္တို႔နဲ႔ လမ္းမေပါက္တဲ့ အလွမ္းေ၀းတဲ့ တိုင္းရင္းသားအဖြဲ႔ေတြ၊ အသိုင္းအ၀ိုင္းေတြရဲ့ အေရးကိစၥေတြကိုလည္း အျမဲတမ္း နားစြင့္ေနျပီးေတာ့ ေျပာဆိုေဆြးေႏြး ထုတ္ေဖာ္ ျပန္ၾကားတာေတြ လုပ္ပါတယ္။ ဆက္လုပ္သြားမွာပါ။”
ဟု ဆရာဦး၀င္းတင္က ရွင္းလင္းေျပာျပပါတယ္။
အဲဒါေတြကေတာ့ အင္န္အယ္ဒီပါတီရဲ့ ရပ္တည္ခ်က္ေတြထဲက ေဒါက္တေဒါက္ျဖစ္တဲ့ မဟာမိတ္မ်ား၊ မိတ္ေဆြမ်ားနဲ႔ ဆက္ဆံေရး အစဥ္အလာေတြနဲ႔ အလားအလာေတြအတြက္ ေဆြးေႏြးျဖစ္တဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြ ျဖစ္ပါတယ္။

သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts