>Win Pe Bag – 22

>

ဝင္းေဖ လြယ္အိတ္ ၂၂ – ဘီဘီစီ ပင္တိုင္က႑
ဝင္းေဖ
ဧၿပီ ၁၁၊ ၂၀၁၀
ေသာတရွင္မ်ား ခင္ဗ်ား။
ဒုတိယကမၻာစစ္အၿပီး ျမန္မာစာေပ မဂၢဇင္းဂ်ာနယ္စာေစာင္ေလာက ျပန္လည္ႏုိးထလာတာနဲ႔အတူ လွပတဲ့ အမ်ဳိးသမီးပံုေတြကုိ အထူးေရးအားေကာင္းလွတဲ့ ပန္းခ်ီဆရာ ဦးကုိေလးဟာ အထင္ရွားဆံုး သ႐ုပ္ေဖာ္ပန္းခ်ီ ပညာရွင္တေယာက္ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။
အဲဒီေခတ္က ေရာင္စံုဓာတ္ပံုေတြကလည္း မထြန္းကားေသးပါဘူး။ ေရာင္စံုဘေလာက္႐ုိက္ နည္းပညာကလည္း သိပ္ေခတ္မမီေသးတဲ့အတြက္ မဂၢဇင္းမ်က္ႏွာဖံုးေတြအျဖစ္ အလြန္အသံုးမ်ားတဲ့ အမ်ဳိးသမီးအလွေတြကုိ ပန္းခ်ီဆရာႀကီး ဦးကုိေလးက အမ်ားဆံုးေရးဆဲြေပးခဲ့ရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ သူ႔ေခတ္နဲ႔သူ႔အခါ ဆရာ ဦးကုိေလး ေရးဆဲြတဲ့ အမ်ဳိးသမီးေတြရဲ႕အလွ႐ုပ္ရည္မ်ဳိးကုိ အမ်ားစုက လက္ခံႏွစ္သက္ၾကတာလည္း ပါပါတယ္။
အမ်ဳိးသမီးပံုေတြကုိ ပန္းခ်ီဆရာႀကီးေတြအားလံုး ေရးဆဲြၾကတာပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ဆရာဦးကုိေလးဆဲြတဲ့ ႐ုပ္ရည္ အလွမ်ဳိးေလာက္ မႏွစ္သက္ၾကပါဘူး။ ဥပမာ ဆရာႀကီးဦးစန္းလြင္ရဲ႕လက္ရာေတြဆုိရင္ အႏုစိပ္မွာ ဆရာ ဦးကုိေလးထက္ အားထုတ္ထားတာကုိ ေတြ႔ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဆရာဦးကုိေလးရဲ႕ အမ်ဳိးသမီးအလွေတြကုိပဲ ပုိၿပီးႏွစ္သက္ၾကပါတယ္။
ေလးေရာင္ဘေလာက္လုိ႔ေခၚတဲ့ ေရာင္စံုဘေလာက္နဲ႔႐ုိက္ႏွိပ္ဖုိ႔ ပန္းခ်ီဆရာေတြက ေဆးေရာင္စံုနဲ ့တန္းၿပီး ေရးဆဲြေလ့ မရွိၾကပါဘူး။ တေရာင္ထဲနဲ႔ပဲ ဆဲြၾကပါတယ္။ အသံုးမ်ားတာကေတာ့ စီပီယာလုိ႔ေခၚတဲ့ အညိဳေရာင္နဲ႔ ေရးဆဲြၿပီး ဘေလာက္ဆရာေတြအတြက္ ဘယ္ေနရာမွာ ဘာေရာင္ ထည့္ခ်င္တယ္ဆုိတာကုိ ပန္းခ်ီဆရာေတြက သီးျခားအေရာင္ေတြ ၫႊန္ျပေပးၾကရပါတယ္။
အဓိကက်တဲ့အေရာင္ေတြကုိ ဘေလာက္ဆရာေတြက လက္ခဲြဆုိၿပီး သပ္သပ္အေရာင္ ခဲြေပးၾကရပါတယ္။ အေတာ္လက္ဝင္ပါတယ္။ အဲဒီဆရာႀကီး ဦးကုိေလးေခတ္ဟာ ဆယ္စုႏွစ္တခုစာမက ရွည္ၾကာပါတယ္။ အဲဒီေခတ္ ၁၉၅ဝ ခုႏွစ္မ်ား ေစာေစာပုိင္းကတည္းက ပန္းခ်ီဦးေအာင္စုိး အိႏၵိယႏုိင္ငံက ပန္းခ်ီပညာသင္ၿပီး ျပန္ေရာက္လာပါတယ္။ ဆရာေအာင္စုိးရဲ႕ပန္းခ်ီဟန္က တသီးတျခားနဲ႔ သိသိသာသာ ကဲြျပားေနပါတယ္။ သူျပန္မလာခင္က မဂၢဇင္းသ႐ုပ္ေဖာ္ပံုေတြဟာ သဘာဝအခ်ဳိးအစားေတြအတုိင္း ေဖာ္ေဆာင္ေရးဆဲြၾကပါတယ္။
ဆရာေအာင္စုိးကေတာ့ စိတ္ခံစားမႈကုိ ပုိၿပီးအသားေပးေရးဆဲြတဲ့အတြက္ အဲဒီေခတ္က စိတၱဇပန္းခ်ီဆုိၿပီး သံုးႏႈန္းေခၚေဝၚလုိက္ၾကပါတယ္။ စိတ္ခံစားမႈ အေလးေပးတာကုိစဲြၿပီး ကဗ်ာသ႐ုပ္ေဖာ္ေတြမွာ ပုိၿပီး အသံုးမ်ားပါတယ္။ အဲဒီေခတ္က ပန္းခ်ီဆရာ ဦးေအာင္စုိးရဲ႕လူတေယာက္ ေမ်ာက္တေကာင္ တေယာတလက္ သ႐ုပ္ေဖာ္ပံုဟာ ထင္ထင္ရွားရွား ေက်ာ္ၾကားခဲ့ပါတယ္။ ထူးဆန္းလုိ႔ႀကိဳက္တဲ့သူေတြရွိသလုိ နားမလည္လုိ႔ ၾကည့္မရတဲ့သူေတြလည္း အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။
ဆရာေအာင္စုိးရဲ႕လက္ရာေတြကုိ ဆရာဒဂုန္တာရာကစၿပီး သံုးတယ္လုိ႔ အမွတ္အသားမ်ားပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ကစၿပီး ျမန္မာမဂၢဇင္းေလာက ကဗ်ာသ႐ုပ္ေဖာ္က႑မွာ ဦးေအာင္စုိးရဲ႕သ႐ုပ္ေဖာ္လက္ရာေတြ တစထက္တစ တုိးဝင္မ်ားျပားလာပါတယ္။ ေနာက္ပုိင္းေခတ္မ်ားမွာေတာ့ ကဗ်ာကုိ ဆရာေအာင္စုိးမွ သ႐ုပ္မေဖာ္ရင္ အရသာမျပည့္သလုိပဲလုိ႔ ေျပာၾကရတဲ့အျဖစ္အထိ ဆရာဦးေအာင္စုိး ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကား လာပါတယ္။ ဦးေအာင္စုိး သ႐ုပ္ေဖာ္ပံုမ်ား စတင္ေရးဆဲြစဥ္က ေဝဖန္တုိက္ခုိက္မႈေတြ အေတာ္ႀကီးျပင္းထန္ပါ တယ္။ သူ႔ေခတ္သူ႔အခါအရ အလြန္ျပင္းထန္တဲ့ စကားလံုးေတြနဲ႔ အတုိက္အခုိက္ခံရပါတယ္။
ပန္းခ်ီဦးေအာင္စုိးရဲ ့ သ႐ုပ္ေဖာ္ပံုေတြဟာ အရင္းရွင္ႏုိင္ငံေတြက ေဖာက္ျပန္တဲ့ စိတၱဇ အ႐ူးပန္းခ်ီစနစ္ျဖစ္တယ္ ဆုိတဲ့ စကားအသံုးအႏႈန္းမ်ဳိးဟာ အဲဒီေခတ္အခါအေနနဲ႔ အလြန္ရင့္သီးၿပီး အႏၱရာယ္ႀကီးလွပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဦးေအာင္စုိးရဲ႕ခံစားမႈေတြဟာ စစ္မွန္တဲ့အတြက္ ျပင္းထန္တဲ့ ေဝဖန္တုိက္ခုိက္မႈေတြကုိ မတုန္မလႈပ္ ၾကံ႕ၾကံ႕ခံ ႏုိင္ခဲ့ပါတယ္။ ဦးေအာင္စုိးရဲ႕ အႏုပညာခံယူခ်က္မွာ ပုိၿပီးလြတ္လပ္က်ယ္ျပန္႔တဲ့ ေတြးေခၚမႈ ေရးနည္းေရးဟန္ေတြ ပါဝင္တယ္။ ဒီကေန႔ေခတ္ ျမန္မာမဂၢဇင္း သ႐ုပ္ေဖာ္ပန္းခ်ီေလာက ေခတ္မီၿပီး လြတ္လပ္က်ယ္ျပန္႔လာမႈမွာ ဆရာဦးေအာင္စုိးရဲ႕ ဦးေဆာင္မႈေက်းဇူးေတြ အမ်ားႀကီး သက္ေရာက္ပါဝင္ခဲ့ပါတယ္။
သမ႐ုိးက် ျမန္မာမဂၢဇင္းသ႐ုပ္ေဖာ္ပန္းခ်ီေလာကမွာ ဆရာဦးကုိေလးေခတ္ၿပီးတဲ့ေနာက္ ဦးေသာင္းဟန္ေခတ္ ျဖစ္လာပါတယ္။ အမ်ဳိးသမီးပံုမ်ားေရးဆဲြတဲ့ေနရာမွာ ဦးေသာင္းဟန္ဟာ ဦးကုိေလးထက္ပုိၿပီး ေခတ္မီ သြက္လက္လာတဲ့အတြက္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဦးေသာင္းဟန္ေခတ္ဟာလည္း အေတာ္ၾကာပါတယ္။ သူ႔ေနာက္မွာေတာ့ ပန္းခ်ီေမာင္ညိဳဝင္းတုိ႔၊ ပန္းခ်ီဝသုန္တုိ႔၊ ေမာင္ေမာင္သုိက္တုိ႔၊ ဆရာေက်ာ္ေသာင္းတုိ႔၊ ဆရာ မ်ဳိးျမင့္တုိ႔ေခတ္ ျဖစ္လာပါတယ္။ ဆရာတင္ေမာင္မ်င့္ကလည္း သူ႔ဟန္နဲ႔သူ ထင္ရွားခဲ့ပါတယ္။
စစ္ၿပီးေခတ္ ျမန္မာကာတြန္းေလာကမွာကေတာ့ ဆရာႀကီးဦးဘဂ်မ္းက ထိပ္ဆံုးက ျဖစ္ပါတယ္။ သည့္ေနာက္မွာေတာ့ ကာတြန္းဦးေဖသိန္း၊ ကာတြန္းသန္းႂကြယ္၊ ကာတြန္းေမာင္စိန္၊ ႐ုပ္ျပကာတြန္းေအာင္ရွိန္၊ ကာတြန္းေသာ္က ကာတြန္းေငြၾကည္၊ ကာတြန္းေမာင္ဝဏၰ၊ ကာတြန္းကံခြၽန္၊ ကာတြန္းေျမဇာ စတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြ ေနရာယူ ေက်ာ္ၾကားေအာင္ျမင္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ကာတြန္းဆရာႀကီး ဦးဘဂ်မ္း ေစာေစာစီးစီးကြယ္လြန္ခဲ့တာဟာ ျမန္မာႏုိင္ငံအတြက္ ႀကီးမားတဲ့ဆံုး႐ႈံးမႈႀကီး တရပ္ျဖစ္ပါတယ္။ ႐ုပ္ျပေလာကကုိ ကာတြန္းဦးေအာင္ရွိန္က အမ်ားႀကီး ဦးေဆာင္ခဲ့ပါတယ္။
ေနာက္ေတာ့ ဦးေသာ္က၊ ဦးေအာင္ေအာင္၊ ၿမိတ္ဝင္းထိန္၊ ကုိကုိေမာင္၊ ကုိတင္ေမာင္ဝင္းတုိ႔လည္း ေပၚေပါက္ ေအာင္ျမင္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ႐ုပ္ရွင္ နံရံကပ္ပုိစတာဒီဇုိင္း က႑မွာေတာ့ ပထမပုိင္းမွာ ဆရာႀကီး ဦးဘသစ္က ဦးေဆာင္ပါတယ္။ ေနာက္ ဦးေအာင္သန္းသစ္ေခတ္၊ ေနာက္ ပန္းခ်ီစုိးမုိးေခတ္၊ ဒါ့ျပင္ ဆရာတင္ေမာင္မ်င့္တုိ႔၊ ဆရာကုိမ်ဳိးမင္းတုိ႔၊ ဆရာမ်ဳိးျမင့္တုိ႔လည္း ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကားခဲ့ၾကပါတယ္။ ေရွ႕အပတ္ေတြမွာ ပန္းခ်ီဆရာႀကီးမ်ားနဲ႔ သူတုိ႔ရဲ႕ထူးျခားတဲ့ အဆုိအမိန္႔ ေတြကုိ ဆက္လက္တင္ျပေပးဦးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
က်န္းမာ ခ်မ္းသာၾကပါေစ။ က်ေနာ္ ဝင္းေဖပါ။

သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts