>Mar Mar Aye – Reply Letter for YMB Saya Tin

>

ေမတၱာစာ အျပန္ကမ္းပါရဲ့

မာမာေအး
ေဖေဖာ္၀ါရီ ၂၄၊ ၂၀၁၀
“ေမတၱာစာ အျပန္ကမ္းပါရဲ႕”
(သံခ်ဳိ)
ေဆာရီး၊ ေဆာရီး
ေဒါမခီးပါေမာင္
အူေၾကာင္ေၾကာင္ ဦးရွံစားလုိ
‘မွားတ့ဲအခါလဲ မွားေပမေပါ့’ လုိ႔
ေျပာဖုိ႔ရာ ၀န္မေလးပါဘူး
ဖတ္ဖူးတ့ဲ ဟုိစာ သည္စာ
ယူအက္(US)မွာ အရွာခက္တာေၾကာင့္
စုိးေႏွာင့္ကာ ပူဗ်ာဖက္လုိ႔ကြယ္
လဲြခ်က္ကယ္ ရိွနုိင္ေကာင္းတာျဖင့္
ႀကိဳတင္ကာ ခြင့္ပန္ေတာင္းခ့ဲတယ္
ေႏွာင္း ျပန္ စဥ္းစား။      ။
ေရးထားတ့ဲ ေမတၱာစာ
‘အုံပုန္းခ်စ္’ ဇာတ္လမ္းပမာ
‘ညိဳဆရာ’ ဘယ္မွာၾကားတယ္လုိ႔
တုိ႔မသိပါ။        ။
မူရင္းတ့ဲ ‘ဒုိ႔ဗမာ’
စာရွာတာ ‘သခင္ဘေသာင္း’
လက္ေမာင္း လက္သီး
ျမည္သံဟီး၊ ျဖည့္ဆည္းသံထြင္ ဂီတရွင္ ‘၀ုိင္အမ္ဘီ ဆရာတင္’
နာမည္တြင္ ‘သခင္’  ေျပာင္းကာပါ့
‘နယ္ခ်ဲ႕’ ပါ ‘ဖက္ဆစ္’ ေဂ်ာင္းရေအာင္
ေမာင္းၾကေလအား။      ။
မ်ားသူငါ ထြဋ္ျမတ္ေတြး
‘လြတ္လပ္ေရး’ ေၾကြးကာေၾကာ္
ၿပိဳင္စံမေပၚ ႏုိင္ငံေတာ္သီခ်င္း
ေရးသြင္းကာ တင္လႊာဆက္ေသာ္လည္း
အသည္းမွာ ‘တုိ႔ဗမာသီခ်င္း’ ရယ္က
ထုထြင္းကာ ေက်ာက္သလင္း တည္မုိ႔
မရွင္းသာ ‘စာလုိရင္းေတြ’ ျဖင့္၊ ေတြးခ်င့္ကာ စီစဥ္သြင္းတ့ဲခါ
‘ဆရာရန္ႏုိင္စိန္’ င့ဲျပင္ ‘ဒဂုန္ဆရာတင္’ စာယဥ္ခင္းၾကတယ္
(ကြယ္) သီခ်င္း ‘ကမၻာမေၾက’ပါ။     ။
မုိးမခခ်စ္သူတုိ႔ေရ …
ၿပီးခ့ဲတ့ဲႏွစ္ကုန္ခါနီးမွာ မုိးမခကုိ ပုိ႔လာတ့ဲ ကုိ၀င္းေပၚေမာင္ရဲ႕ ေဆာင္းပါး ‘ဆရာတုိ႔သုိ႔ေမတၱာစာ’ ဆုိတာကုိ ဖတ္မိလုိက္ၾကလိမ့္မယ္ ထင္ပါတယ္ရွင္။ မကတ့ဲ အရုပ္ ႀကိဳးရႈပ္ ဆုိတာလုိဘဲ ခ်က္ခ်င္း ျပန္ဖုိ႔ရာ အခ်ိန္က မရတာနဲ႔ ေမတၱာစာ အျပန္ကလမ္းမွာ တစ္ေနေတာ့တယ္။
          မုိးမခမွာ ဒီဆရာေလးရဲ႕စာ တက္လာေတာ့ က်မက အမ်ဳိးသားေရး ကိစၥမွာ သံခ်ဳိ ဟစ္ေၾကြး ရုပ္စုံစင္ေပၚက ေဖးခ့ဲတ့ဲ ေမာင္းေထာင္ရြာသား ဦးေက်ာ္လွအေၾကာင္း BBC မွာ ေျပာဖုိ႔ရာ သံခ်ဳဴိေတာမွာ ေမာေအာင္ ရွာေနတုန္းကုိး ရွင့္၊ သံခ်ဳိကုိင္ဆရာႀကီး ေမာင္းေထာင္ဦးေက်ာ္လွရဲ႕ သံခ်ဴိကဗ်ာေတြထဲက ‘နယ္ခ်ဲ႕ပါပေတြ ဒုကၡေရာက္မယ့္ကိန္းဆုိက္ေနၿပီ’ ဆုိတ့ဲ အဓိပၸာယ္ရေစတ့ဲ သံခ်ဳိတပုိဒ္ကုိ ေလ့လာေနခ်ိန္နဲ႔ ႀကဳံေတာ့ …  ေဆာင္းပါးေရးတ့ဲသူဆီကုိ သံခ်ဳိကဗ်ာပုံစံဖမ္း ေမတၱာစာ အျပန္ကမ္း စမ္းလုိက္ပါတယ္။
          မေရးရင္လည္း ၿပီးမွာမွ မဟုတ္ေတာ့ ေရးရတာေပါ့ေလ – – – ၊ ေဆာင္းပါးရွင္က LA ေဟာေျပာပဲြမွာ ႏုိင္ငံေတာ္သီခ်င္း ေရးသားၾကစဥ္က သီခ်င္းေရးတ့ဲ ဆရာႀကီး ၀ုိင္အမ္ဘီ သခင္တင္ မရိွေတာ့ဘူးလုိ႔ က်မ ေျပာခ့ဲတ့ဲအေၾကာင္း ဒီအခ်က္ကေလးကုိေတာ့ မဟုတ္ပါဘူးလုိ႔ ေထာက္ျပပါရေစ လုိ႔ ေရးထားတာမုိ႔ပါရွင္။
          အဲဒါဟာ ႏွစ္လုံးထဲနဲ႔ ကပ္ရႈပ္ေနတာလုိ႔ ေျပာေလ့ရိွတာမ်ဳိးနဲ႔ ေျပာရမယ္ ဆုိရင္ ‘မရိွေတာ့ဘူး’ ေျပာတာနဲ႔ ‘ေသသြားၿပီ’ လုိ႔ ေျပာတာ တူပါသလားကြယ္ လုိ႔ပဲ ျပန္ေမးရေတာ့မယ္ရွင့္။ ေဟာေျပာပဲြမွာ က်မက ‘မရိွေတာ့ဘူး’ ဆုိတာမကဘူး ‘မရိွရွာေတာ့ဘူး’ လုိ႔ကုိ ေျပာခ့ဲတာပါ။
          က်မ ရင္ထဲမွာ ၀ုိင္အမ္ဘီသခင္တင္ႀကီး မေသေသးပါဘဲ သူ႔ရဲ႕ ႏုိင္ငံေရးသမုိင္း၀င္ ‘တုိ႔ဗမာ’ သီခ်င္းထဲက အသံအလုိက္သြားကုိ တုိက္ရုိက္ႀကီး ယူသုံးၾကတာေတာင္မွ သူ႔ကုိ ဘာျဖစ္လုိ႔ မေခၚၾကရတာလဲ၊ ကုိယ္လုပ္ခ်င္တာကုိပဲ ၾကည့္တတ္ ဦးစားေပးတတ္တ့ဲ အထက္ဆီးက ေနရာယူထားတ့ဲ လူႀကီးတခ်ဳိ႕က အေရး မစုိက္ခ့ဲၾကတာလား။ သူဟာ ေနာက္ခ်န္အထားခံခ့ဲရတ့ဲ အႏုပညာရွင္ ျဖစ္ခ့ဲေလသလား။ အေတြးေပါင္း မ်ားစြာ ရုိက္ခတ္ ခံျပင္းေနတာ၊ သနားေနတာေတြက ရုန္းကန္ေနၾကေတာ့ကာ ‘မရိွရွာ’ ဆုိတ့ဲ စကားလုံးပဲ ထြက္လာပါတယ္။
          ဒီဆရာႀကီး ဘယ္တုန္းက ဆုံးပါးခ့ဲတယ္ ဆုိတာ ဆရာနန္းညြန္႔ေဆြ ေရးတ့ဲ အႏုပညာအားမာန္ စာအုပ္မွာ က်မ ဖတ္ႏွင့္ၿပီးတာ ၾကာပါၿပီ။ ‘ဘယ္ေန႔မွာ ေသဆုံးသြားပါတယ္’ လုိ႔ ဘယ္အႏုပညာရွင္ အေၾကာင္းကုိပဲ ေရးေရး၊ ေျပာေျပာ  မသုံးရက္လုိ႔ မသုံးခ့ဲပါဘူး။ ရူူးတယ္ ဆုိလည္း ဆုိ၊ က်မရင္ထဲကုိ ဘယ္လုိျမင္ႏုိင္တာမွတ္လုိ႔။ က်မရဲ႕ ဂီတ အမိအဖေတြ အေၾကာင္း က်မထက္ ေကာင္းေအာင္ ေစတနာထား ေရးသြားၾကရင္ ေက်းဇူး တင္စြာ ကန္ေတာ့ပဲြ ျပင္ထားမယ့္သူ လုိ႔သာ မွတ္လုိက္ပါေနာ္။ မွည့္ေျပာက္ မစြန္းေစလုိ႔တ့ဲအတြက္ ေက်းဇူးတင္ရပါမယ္။
          LA စာေပ ေဟာေျပာပဲြမွာ က်မ ေျပာခ့ဲတ့ဲ ေခါင္းစဥ္က ‘အမ်ဳိးသားေရးေတးဂီတ’ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အမ်ဳိးသားေရးေတး လုိ႔ ကဗၺည္းတင္ႏုိင္မယ့္ သီခ်င္းေတြကုိ ေျပာဖုိ႔ ဆုိျပဖုိ႔သာ အဓိက ေရြးခ့ဲၿပီး၊ ေရးသားခ့ဲၾကတ့ဲ ဂီတစာဆုိ ေရႊြတုိင္ညြန္႔ တုိ႔၊ ၀ုိင္အမ္ဘီ သခင္တင္ တုိ႔ကုိ ေရွ႕တန္းတင္ ေျပာဖုိ႔ မစီစဥ္ထားပါဘူး။
          က်မဟာ ဂီတမွာ အဆုိပညာရွင္ေတာ့ ဟုတ္ပါတယ္။ စာေရးဆရာ ပီပီျပင္ျပင္လည္း မဟုတ္၊ သုေတသန ပညာရွင္လည္း မဟုတ္ပါဘူးလုိ႔ ႀကဳံတ့ဲအခါတုိင္းပဲ ေျပာခ့ဲတာပါ။ သိရင္ သိတယ္။ မသိရင္ မသိဘူး ေျပာစာမ်ဳိးပဲ ေရးခ့ဲတာပါေလ။
          ေဆာင္းပါးရွင္ ဆရာေလးက ႏုိင္ငံေတာ္သီခ်င္း စီစဥ္ေနတုန္းက ဆရာတင္ ျမင္းၿခံမွာ ရိွေနပါတယ္ တ့ဲ။ အဲဒါ က်မ မသိပါဘူး။ ႏုိင္ငံေတာ္သီခ်င္း ေရြးတ့ဲ အဖဲြ႔ထဲမွာ က်မဆရာ ေစာင္းဦးဘသန္း နဲ႔ ဆရာေရႊျပည္ေအး တုိ႔ ပါခ့ဲတာပဲ။ ဘာမွ ေျပာမသြားၾကပါဘူး။ တုိ႔ဗမာသီခ်င္းထဲက တခ်ဳိ႕အသံေတြ ယူၿပီး အဲဒီအခ်ိန္က ေခါင္းေဆာင္ပုိင္း လူႀကီးမ်ား လမ္းညႊန္မႈနဲ႔ စာျဖည့္ စပ္ဆုိခ့ဲၾကတ့ဲ ဆရာရန္ႏုိင္စိန္တုိ႔ ဘဘ ဒဂုန္ဆရာတင္တုိ႔နဲ႔လည္း က်မ တရင္းတႏွီး ရိွခ့ဲ ေျပာခ့ဲတာမွာလည္း ဆရာတင္ ၀ုိင္အမ္ဘီႀကီး ဘာလုိ႔ မပါလဲ ေျပာမသြားခ့ဲပါဘူး။ အဲဒီေတာ့ က်မ မသိတာ ဆန္းသလားရွင္။
          ႏုိင္ငံေတာ္သီခ်င္းကုိ ေႏွာင္းလူေတြထဲ ဆက္လက္ သီဆုိသြားေစခ်င္တ့ဲ ဆႏၵနဲ႔ ဖုိ႔၀ိန္း ေရာက္လာခါစ က်မရဲ႕ ေမြးေန႔ပဲြကုိ က်မရဲ႕ ၀မ္းမနာသားေတြ စုေပါင္း က်င္းပေပးတ့ဲပဲြမွာ ေမြးေန႔လက္ေဆာင္ ျပန္သင္ေပးခ့ဲပါတယ္။ DID သတင္းမီဒီယာမွာ အသံသြင္းၿပီး မုိုးမခမွာ တင္ေပးေစပါတယ္။ ညီမစုေလးရဲ႕ ေမြးေန႔ ဆန္ဖရန္ဘက္ ေရာက္ေတာ့လည္း (BAWA) အမ်ဳိးသမီးအဖဲြ႔ရဲ႕ အစီအစဥ္နဲ႔ ႏုိင္ငံေတာ္သီခ်င္း တက္ေရာက္လာသူေတြကုိ သင္ေပး ဆုိခုိင္းခ့ဲပါတယ္။
          အစကေတာ့ က်မလည္း ဗူးလုံးနားမထြင္းနဲ႔ အမ်ားတကာလုိပဲ ၀ုိင္အမ္ဘီ သခင္တင္ႀကီး တဦးတည္းပုိင္လုိ႔  ထင္ခ့ဲပါတယ္။ ခုက်ေတာ့ ဆရာႀကီးဆီက အသံတခ်ဳိ႕ကုိပဲ ယူတာ စာက ဆရာရန္ႏုိင္စိန္နဲ႔ ဒဂုန္ဆရာတင္ႀကီးပါတကား လုိ႔ သိရၿပီ။ ဂီတစာဆုိ သုံးဦး ေရးတယ္ ဆုိမွ မွန္တ့ဲအတုိင္း ေျပာရာ ေရာက္ေတာ့မွာ မဟုတ္လား။ က်မကေတာ့ ကုိယ့္ျပည္သူကုိလည္း BBC က တဆင့္ ေျပာၿပီးပါၿပီ။ က်မရဲ႕ ‘ေျပာျပစရာေတြလဲ တပုံႀကီး ရိွေသးတယ္’ ေဆာင္းပါး အမွတ္ ၃၁၅ မုိးမခမွာ တင္လာတ့ဲအခါ ဖတ္ၾကည့္ႏုိင္မွာပါရွင္။
          ေဆာင္းပါးေရးတ့ဲ ကုိ၀င္းေပၚေမာင္က စာေပေဟာေျပာသူေတြအေပၚ ကုိယ္ေျပာမယ့္ ကိစၥကုိ သုေတသန အတိအက် ေပးဖုိ႔ ေတာင္းဆုိေနသလုိ ျဖစ္ေနၿပီ ထင္ပါရဲ႕။ က်မ ေရာင္းရင္း ‘ခ်စ္ဦးညိဳ’ဆရာက ‘အုံပုံးခ်စ္’သီခ်င္း ေျပာေကာင္းေအာင္ခင္းတ့ဲ က်င္းတူးတ့ဲ ဇာတ္ဆရာရဲ႕ ‘လံက်ဳပ္’ ဇာတ္လမ္းမ်ဳိးကုိလည္း တကယ္ ထင္သကုိး။ ႏွစ္ေတြက ေရွ႕တုိ႔ ေနာက္တုိ႔ ရွာမေနနဲ႔ ကုိယ့္ေမာင္ေရ – ‘ေမ့ကြက္ကုိရွာ’ ကံထခ်င္ေတာ့ က်မတုိ႔လင္မယား ဒီသီခ်င္းေၾကာင့္ ျပန္ေပါင္းတာတ့ဲေလ။ လူထုေတြထဲမွာလည္း မဟုတ္တာကုိ ကုိယ့္ဇာတ္ကုိယ္ဖန္တတ္တ့ဲ ညာဥ္နဲ႔ ခင္းၾကတာပဲ။ က်မဆီကုိ ‘ကုိညိဳ’ တုိ႔ ေျပာတ့ဲအေခြ မေရာက္ပါဘူး။ ကဗ်ာေမာင္ကေလးတေယာက္က ေျပာျပတာပါ။
ေဟာေျပာခ်က္ခ်င္း တူရေအာင္လဲ ‘ကုိညဳိ’က က်မကုိ မဆက္တတ္ပါဘူး။ သူတုိ႔ေဘး သူတုိ႔ေၾကာက္ရတာ သိလုိ႔ က်မဘက္ကလည္း မဆက္သြယ္ပါဘူး။ ၀ုိင္အမ္ဘီႀကီးအေၾကာင္း ေျပာမယ့္ႀကံရင္ ‘တုိ႔ဗမာ’ပဲ အဓိက ေျပာျဖစ္မွာ ဆုိေတာ့ ဘုိကေလးတင့္ေအာင္တုိ႔ ေရႊကူေမႏွင္းတုိ႔ မကလုိ႔ ဘယ္ကလာေျပာေျပာ တူတာမ်ားေတာ့မေပါ့ရွင္။ သူတုိ႔ေတြ ေဟာၾကေျပာၾကတုန္းကလည္း က်မ နားမေထာင္ျဖစ္ခ့ဲပါဘူး။ အခ်ိန္မေပးႏုိင္တ့ဲက်မ ေဟာေျပာပဲြကုိ ေရွာင္ရပါတယ္။
က်မက စာနဲ႔ ေရးၿပီး ေျပာလုိ႔ရိွရင္ အရုပ္ပါ ျမင္လာေအာင္ ေျပာတတ္တ့ဲ အေလ့အက်င့္ေတာ့ အသံလႊင့္ရုံ ၀န္ထမ္း အေတြ႔အႀကဳံေၾကာင့္ ရိွတာေပါ့ရွင္။ အေၾကာင္း တခုခုကုိ လက္တန္း ေျပာေၾကး ဆုိရင္ ေရွ႕ေနာက္စကား မညီမွာ စုိးလုိ႔ လွ်ာခလုပ္တုိက္မွာ စုိးလုိ႔ အခုလုိ အေထာက္အေတး ခံရမွာမ်ဳိးလည္း ေၾကာက္လုိ႔ မေျပာခ်င္တာလည္း ပါတယ္ေလ။
          ခုအခ်ိန္ အရြယ္ကေတာ့ လူငယ္ေတြ ေႏွာင္းလူေတြ သိသင့္တာေတြကုိ ေျပာထားဖုိ႔ ေကာင္းၿပီ မဟုတ္လား။ အၾကားအျမင္ ဗဟုသုတ ေ၀မွ်ခ့ဲဖုိ႔ အခ်ိန္ ရတုန္း ေျပာခြင့္ရတုန္း ေျပာျဖစ္သြားတာပါ။ အေျပာေကာင္းလာေအာင္လည္း ႀကိဳးစားပါဦးမယ္။     ။
          (မိုးမခမွတ္ခ်က္ – မိုးမခမွာ ေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ ၀င္းေပၚေမာင္ရဲ့စာ – http://moemaka.com/index.php?option=com_content&task=view&id=5523&Itemid=103 ။ )

သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts