>My Academy Sein – From Naypyidaw Academy to 2010 Election

>

[academy-006.jpg] 
ေနျပည္ေတာ္အကယ္ဒမီပြဲၾကီးမွသည္ ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲၾကီးဆီသို႔
မုိင္အကယ္ဒမီစိန္
ေဖေဖာ္၀ါရီ ၇၊ ၂၀၁၀
ေနျပည္ေတာ္မွာ လမ္းေတြမ်ား ေျဖာင့္ျဖဴးေနလုိက္တာ ဆုိတဲ့ ေတးသံသာကုိ အျမဲလုိလုိၾကားေနရ၊ ဂ်ာနယ္ေတြထဲမွာလည္း ေနျပည္ေတာ္၏လမ္းမ်ားကို မည္သို႕မည္ပုံ ေဆာက္လုပ္ၾကပုံမ်ား တင္ဆက္ေနၾက၊ သည္ေတာ့ စဥ္းစားမိတာကေတာ့ ဟုိးေရွးေခတ္က ေရာမအင္ပါယာၾကီးတည္ေဆာက္တုန္းက ျပည္သူေတြအတြက္ဆုိျပီး လမ္းၾကိဳလမ္းၾကားမက်န္ စစ္တပ္ကလမ္းေတြရွင္း တံတားေတြေဆာက္ လုပ္ၾကတာဟာ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုေတာ့ သူတုိ႔ေတြ သြားရ လာရ လြယ္ကူေအာင္ ျပည္သူေတြရွိရာ တခုခုဆုိ ဖမ္းရဆီးရ လြယ္ကူေအာင္ လမ္းပန္းကုိတည္ေဆာက္ၾကတယ္လုိ႔ ၾကားဖူးခဲ့ပါရဲ႔ ။ အခုလည္း သည္အတုိင္းေပ့ါဗ်ား။ လမ္းေတြကုိလညး္ ကတၱရာမဟုတ္တဲ့ သမံတလင္းမုိ႕တခါသြားျပီး တာယာလဲေနရတဲ့ အေျခအေနဆုိတာလည္း သိထားရဲ့လား ဗ်ဴိ႕။
ေနျပည္ေတာ္ဆုိတဲ့ တုိင္းျပည္သစ္ၾကီးကို ရွိရွိသမွ် ရုံးေတာ္ လႊတ္ေတာ္မွန္သမွ် ေပးလႊတ္ေနရတာ အားမရရွာေတာ့ ျပည္သူခ်စ္တဲ့ အကယ္ဒမီေပးပဲြကုိလည္း ေနျပည္ေတာ္မွာပဲ က်င္းပခဲ့ၾကတာလည္း မဆန္းေတာ့ပါဘူး။ မင္းသားမင္းသမီးေတြကုိ ျပည္သူေတြက ခ်စ္ပါေသာ္လည္း စစ္အစုိးရ၏ ပို႔သေသာေမတၱာေၾကာင့္ ျမန္မာ့ရုပ္ျမင္မွာ စစ္အစုိးရအၾကိဳက္မ်ားကုိ ျပည္သူ႔ကုိ တင္ျပျခင္း၊ ျပည္သူလူထုအတြက္ဟုဆုိကာ စစ္အစုိးရသတ္မွတ္ထားေသာ ဆင္ဆာနယ္အတြင္းမွာေဖ်ာ္ေျဖျခင္း၊ မင္းသား မင္းသမီးမ်ား အဆုိေတာ္မ်ားကုိ Presenter မ်ားအျဖစ္ အသြင္ေျပာင္းကာ ျမန္မာတီဗီေပၚ အလုပ္ေပးျခင္း၊ အဆုိေတာ္အသစ္မ်ား – သရုပ္ေဆာင္အသစ္မ်ားကုိ ေျမေတာင္ေျမွာက္ေပးျခင္းဟူေသ ာေခါင္းစဥ္ေအာက္တြင္ အနာဂတ္မ်ဴိးဆက္သစ္ လူငယ္မ်ားအား ႏုိ္င္ငံေရးစိတ္မ၀င္စားလာေအာင္ ပံ့ပုိးေပးျခင္း၊ ပညာေရးကို အားေပးပါသည္ ဟူေသာ ေခါင္းစဥ္ေအာက္တြင္ အစုိးရအၾကိဳက္ ေမးခြန္မ်ားကုိ ထည့္သြင္းေျဖခုိင္းျခင္း၊ ဟာသဟုဆုိကာ လူရႊင္ေတာ္မ်ားေနရာတြင္ မင္းသား မင္းသမီးမ်ားကုိပါ ပါ၀င္လာေအာင္လုပ္ကာ ပရိသတ္ ဆဲြယူျခင္း — သုိ႕ေသာ္ ထုိဟာသမ်ားမွာ ဂလိထုိးရယ္၍ပင္ မရယ္ႏုိင္ေလာက္ေအာင္ စိတ္ညစ္ညဴးဖြယ္ ေကာင္းလွျခင္း၊ … စသည္ စသည္ နည္းလမ္းေပါငး္စုံသုံးကာ ျပည္သူခ်စ္ေသာ အႏုပညာသည္မ်ားကုိ စစ္အႏုပညာသည္မ်ား ျဖစ္ေအာင္ အၾကမ္းဖက္ ေျပာင္းလဲလာသည္မ်ားကုိ ျမင္ရေတြ႕ရသည္မွာရင္နာဖြယ္ျဖစ္ပါသည္။
အႏုပညာသည္ဟူသည္ စင္ေပၚေရာက္သြားရင္ျဖင့္ တတ္သည့္ပညာ မေနသာ ဆုိသလုိ စိတ္ေရာကိုယ္ပါ ျပည္သူထံအပ္ႏွံ၍ သရုပ္ေဆာင္ျပၾကသည္ကုိ ရင္နင့္စြာ နားလည္ စာနာမိပါသည္။ သို႔ပါေသာ္လည္း အတုံးလိုက္ အတစ္လုိက္ အႏုပညာသည္ ေရရွည္တြင္ ျပည္သူ႔ရင္မွာ တင္ေနဖုိ႔ေတာ့ ခဲယဥ္းလွပါသည္။
သည္ ၂၀၀၈ ခုနွစ္ အကယ္ဒမီေပးပဲြသည္ ၂၀၀၈ ခုနွစ္ တစ္ႏွစ္လုံးေပါင္းမွ ၁၂ ကား ျဖင့္ တာထြက္လာရာ ဘယ္သူဗုိလ္ဆဲြမည္ ဆုိသည္ကုိေတာ့ ေစာင့္ၾကည့္ရမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေနျပည္ေတာ္မွာ က်င္းပလာတာဟာျဖင့္ ၄နွစ္သုိ႔ ေရာက္ေလျပီဆုိေတာ့ သည္ႏွစ္ ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပဲြမွာ ဒီစစ္အစုိးရပင္ ဆက္လက္တည္ေနဦးမည္ဆုိလွ်င္ေတာ့ ေနာက္ႏွစ္လည္း ေနျပည္ေတာ္မွာပဲ ဆက္လုပ္ဦးေတာ့မည္ဟု အရိပ္အျမြက္စကားမ်ား ၾကားလုိက္ရပါသည္။
သည္ေတာ့ကာ စစ္အစုိးရမဟုတ္တဲ့ ျပည္သူ႔အစုိးရ မွသာလွ်င္ ျပည္သူမ်ားလက္ခံထားျပီးသား ရန္ကုန္က အမ်ဴိးသားကဇာတ္ရုံမွာ ျပန္လည္က်င္းပခြင့္ ရေပလိမ့္မည္ဟု တဖက္က လွည့္ေတြးထားရမည္ ျဖစ္ေလသည္။
၂၀၁၀ အကယ္ဒမီပဲြကေတာ့ ရရွိသူမ်ားက တည္တည္ျငိမ္္ျငိမ္ရွိလွပါသည္ဟု ဆုိရေပမည္။ ရရွိေသာ ကားမ်ားကလည္း ဇာတ္လမ္း ဇာတ္ကြက္ ေကာင္းေကာင္းျဖင့္ ျမန္မာ့အႏုပညာသည္မ်ားကုိ တဖန္ျမင္ေတြ႔ခြင့္ ရလုိက္ျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ဆိုရေပမည္။ စာေရးဆရာမင္းလူဆုိေတာ့ ဘာမွ ေျပာစရာမလုိေတာ့ဘူး ေပါ့ခင္ဗ်။ စင္ေပၚမွာ ဟုိးလြန္ခဲ့တဲ့ ၁၀ ႏွစ္ေလာက္ဆီကတည္းက ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားလာခဲ့ေသာ ရဲေအာင္၊ မုိ႕မုိ႕ျမင့္ေအာင္၊ ညီညီထြန္းလြင္တုိ႔ကုိ ျပန္လည္ျမင္ေတြ႕ခြင့္ရျခင္းသည္ပင္ သည္ႏွစ္၏ ထူးျခားခ်က္ ျဖစ္ပါသည္။ အသစ္ အသစ္ေသာ အႏုပညာသည္မ်ားထဲက ခန္႔စည္သူ ႏွင့္ ခင္မို႔မုိ႔ေအးတုိ႕ကိုလည္း အကယ္ဒမီစင္ျမင့္ထက္မွာ ေတြ႕လာရျခင္းသည္လည္း ၾကိဳးစားရက်ဴိး နပ္ခဲ့ရေသာအျဖစ္ေတြအျဖစ္ ျမင္ရေပေတာ့မည္။ ဓါတ္ပုံ ဦးသန္းညြန္႔(ပန္းသာ)က ဓါတ္ပုံဆု (ၾကိဳးတန္း)၊ ရုပ္ရွင္ဆုၾကီးကိုေတာ့ – အမ်ားနွင့္မသက္ဆုိင္ေသာသူ – (မင္းလူ၏ ၀တၳဳ) ပါတဲ့။ မ်က္ခ်ယ္ထုတ္လုပ္ေရးက ရပါသည္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ သည္လုိ ဇာတ္လမ္္းေကာင္းေကာင္းမ်ားကုိ ရုိက္ကူးတင္ဆက္ၾကသူ အႏုပညာသည္မ်ားကို သည္လုိ စစ္အစုိးရလက္ေအာက္မွာ ျမင္ေတြ႕ခြင့္ရတာ အားတက္ပါရဲ႕။
 ျမန္္မာ့တီဗီထဲက ျပသေနၾကသလုိ တခါလာလည္း စစ္အစုိးရအၾကိဳက္ေတးသီခ်င္း၊ ဇာတ္လမ္း၊ ပရိုပါဂယ္နာ၊ စစ္အစုိးရကုိ မ်က္ေစ့စပါးေမႊး မစူးေအာင္ ေရွာင္ရွားေနၾကရေသာ အႏုပညာသည္မ်ားသည္ ဤသို႔ေသာ္ အႏုပညာမ်ားကုိ အႏုပညာဆန္စြာ ယခုလုိ ပရိသတ္ကို တင္ျပတတ္သည္မ်ားကို ျမင္ရေတြ႔ရတာကိုေတာ့ ၀မ္းေျမာက္မိပါသည္။
အင္း … (မေတာ္မတဲ့) ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပဲြျပီးလုိ႔ ျပည္သူတင္ေသာအစုိးရလက္ထက္ ေရာက္လာတဲ့အခါ အကယ္ဒမီကို ျပည္သူမ်ား၊ အႏုပညာသည္မ်ား လိုလားေတာင့္တၾကေသာ အမ်ဴိးသားကဇာတ္ရုံမွာ ျပန္လည္ျမင္ခြင့္ရဖုိ႔ ေမွ်ာ္လင့္ၾကရေပေတာ့မည္။
“ေခတ္မီစက္မ်ား၊ ရုပ္ရွင္ရုံမ်ား၊ ဒစ္ဂ်စ္တယ္ေခတ္ၾကီးမွာ …” လုိ႕ (စစ္ျပန္ၾကားေရး၀န္ၾကီး) ဦးေက်ာ္ဆန္းက မိန္႔ခြန္းမွာ ထည့္ေျပာသြားပါသည္။ ေနျပည္ေတာ္တခုတည္း ဒစ္ဂ်စ္တယ္ေခတ္ ေရာက္ေနလုိ႔ မျဖစ္ဘူး ခင္ဗ်။ တုိ္င္းသူျပည္သားေတြ စိတ္ခ်မ္းသာဖုိ႔လည္း ထည့္ေျပာေပးပါဦး။ ေနျပည္ေတာ္တခုတည္း မီးေတြ ထိန္ထိန္လင္းေနလို႔ မျပီးဘူး ခင္ဗ်။ စစ္အစုိးရ လက္ထက္မွာ မီးမရွိ ေရမရွိနဲ႔ ေနထုိင္ေနၾကရတဲ့ ျပည္သူလူထုေတြကုိလည္း ငဲ့ၾကည့္လုိက္ပါဦး ခင္ဗ်။ ျပည္သူပုိင္ပစၥည္းမ်ားကုိ သူတုိ႔အပိုင္လုိ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္ေတြ လက္ထဲ လက္ညွဳိးထုိး ေရာင္းေနတဲ့ သည္စစ္အစုိးရကုိ ၂၀၁၀မွာ မဲ မေပးမွ ျဖစ္မယ္လို႔ ျပည္သူေတြ နားလည္ေနၾကပါတယ္ ခင္ဗ်။
ဒီမိုကေရစီေခတ္မွာ လြတ္လပ္စြာ ေျပာဆုိခြင့္၊ စည္းရုံးခြင့္ေတြ ရွိတယ္ ဆုိတာ စစ္အစုိးရက သိမွာပဲ။ သည္ေတာ့ သည္လုိအေျခအေနေအာက္မွာ ဥာဏ္နီ ဥာဏ္နက္မ်ားသုံး၍သာ သူတို႔သက္ဆိုးရွည္မွာ အစြမ္းကုန္ လုပ္ၾကမွာ ျဖစ္တာေၾကာင့္ ရင္မျပီး ေစာင့္ၾကည့္ရဦးေပေတာ့မည္။
          ကဲ မတန္မရာ အကယ္ဒမီေရြးခ်ယ္ပြဲၾကီးမွာ အာဏာသားတို႔ နငတ္ေရက် ေျပာပုံက – “ ၎တို႔၏ အကယ္ဒမီဆုၾကီးေတြကို ၎တို႔ သတိၾကီးစြာျဖင့္ ေရြးခ်ယ္မဲေပးခဲ့ၾကပုံကို အတု ဥပမာ ယူၾကကုန္၍ –  လာေတာ့မည့္ ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲၾကီးတြင္လည္း ခင္ဗ်ားတို႔ က်ဳပ္တို႔တေတြသည္ အသိတရားႏွင့္ ယွဥ္၊ သတိတရားႏွင့္ ေပါင္းစပ္ျပီး ေရြးခ်က္ေပးၾကရန္ လုိအပ္ေၾကာင္း ဟူ၍ လက္ပံပင္သား အဲေလ ၾကက္ဆူပင္သား ဓားနဲ႔ခ်ဳိင္ျပီး မိန္႔ၾကားေတာ္မူလိုက္သျဖင့္ ေက်ာမြဲ ရုပ္ရွင္ၾကည့္ ပရိသတ္ၾကီးမွာ အေရြးမမွား မဲေပးမမွားၾကရန္ အကယ္ဒမီဆုေပးပြဲၾကီးထံမွ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲတရားေတာ္ၾကီးကို နာၾကားကုန္ၾကရသည္ ျဖစ္၍ ထိုေဒသနာအဆုံးမွာ သန္း ၅၀ ေသာ ျမန္မာျပည္သူလူထုၾကီးမွာ မည္သို႔မွ် အကၽြတ္တရား မရၾကကုန္ေလေတာ့သတည္း။ သာဓု သာဓု သာဓု။         ။

သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ
MoeMaKa English Site

Similar Posts