>Mar Mar Aye – 302

> ေျပာျပစရာေတြလဲ တပုံႀကီးရိွေသးတယ္ အမွတ္ ၃ဝ၂

ျမဴ၀န္းလုိ႔ခုိ ပတ္ပ်ဳိး
မာမာေအး
ဇန္နဝါရီ ၁၀၊ ၂ဝ၁ဝ
– – အသံလႊင့္ဌာနကပဲ ‘ေသခ်င္တယ္’ ဆုိတ့ဲ စကားမ်ဳိး စာမ်ဳိးကုိ ပရိသတ္ဆီ မၾကားေစခ်င္သလုိလုိ ဘာလုိလုိ ေကာလာဟလနဲ႔ ‘မယ္ေရႊဘ၀င္အုိက္ပါဘိ’ လုိ႔ ေျပာင္းဆုိၾကတာေတြလဲ ရိွလာပါတယ္ – –


ေသာတရွင္မ်ား က်န္းမာေတာ္မူၾကပါစ ရွင္၊ မာေအး ခ်စ္တဲ့ ေသာတရွင္ေတြ ဂီတ ဝါသနာရွင္ေတြ အားလံုး မာေအးရဲ႕အသံေလး ၾကားရတဲ့အခါမွာ ကုိယ္ေရာစိတ္ပါ ခ်မ္းသာၾကပါေစ လို႔ ဆုမြန္ေကာင္း ေတာင္းလိုက္ပါတယ္။

ေသာတရွင္တုိ႔ေရ – ေရွ႕တပတ္မွာတုန္းက ကိႏၷရာေခ်ာင္းျခား အခ်စ္သမားတုိ႔ အစ ေကာသလ နဲ႔ မလႅိကာတုိ႔က စျဖစ္တယ္ လုိ႔ ေျပာခ့ဲတာပါ။ သူတုိ႔ရဲ႕ အခ်စ္သည္းမႈဟာ စံတခုပမာ လကၤာဂီတ စြမ္းအားနဲ႔လဲ ေရးသားပ့ံပုိး ဆုိၾက တီးၾကလုိ႔ မရုိးေသးပါဘူးရွင့္။

အဲဒီ ကိႏၷရာတုိ႔ အေၾကာင္းကုိ စာယဥ္ဂီတ ေရးသြင္းၾကေတာ့ ‘ကိႏၷရာေခ်ာင္းျခား’ လုိ႔ မွတ္သား ကမၺည္းတင္ၾကတာကုိး။ ပတ္ပ်ဳိးသီခ်င္းေတြမွာပဲ ရွာၾကည့္ႏုိင္ပါတယ္။

– ျမဝတီမင္းႀကီး ေရးဖဲြ႔တ့ဲ ‘ဧၾကဴႀကိဳင္သင္း’ အစခ်ီ ပတ္ပ်ဳိးကေလး တပုဒ္
– ငယ္တုိးအတြင္းဝန္ ေရးခ့ဲတ့ဲ ‘မယ္ေသခ်င္လုိက္ပါဘိ’ အစခ်ီ ပတ္ပ်ဳိး တပုဒ္
– ‘အာကာယံထဲ’ အစခ်ီ ပတ္ပ်ဳိး
– အိမ္ေရွ႕မိဖုရား လိႈင္ထိပ္ေခါင္တင္ ေရးတ့ဲ ‘ေျဖႏုိင္ေပါင္’ က ပတ္ပ်ဳိးလတ္တ့ဲရွင္၊
– မင္းတုန္းမင္း လက္ထက္ေတာ္က ဇာတ္ဆရာ ေမာင္ေက်ာက္ခဲလုိ႔ ေခၚတ့ဲ စာဆုိေတာ္က ‘ျမဴ၀န္းလုိ႔ခုိ’ အစခ်ီ ပတ္ပ်ဳိးေလး တပုဒ္ နဲ႔
– ‘ေဟ၀န္စုံၿမိဳင္’ လုိ႔ ေခၚတ့ဲ ကိႏၷရာေခ်ာင္းျခားႀကီး ပတ္ပ်ဳိး တပုဒ္၊ အားလုံး သီခ်င္း ၆ ပုဒ္ ေတြ႔ရပါတယ္။

ျမ၀တီအဘုိးရဲ႕ ‘ဧၾကဴႀကိဳင္သင္း’ နဲ႔ ငယ္တုိးအတြင္း၀န္ ေရးခ့ဲတ့ဲ ‘မယ္ေသခ်င္လုိက္ပါဘိ’ ပတ္ပ်ဳိးေတြကုိ မာေအး မဆုိျဖစ္ခ့ဲေသးပါဘူးရွင္။ ‘ဧၾကဴႀကိဳင္သင္း’က ဆရာေတြ ဆုိသံ မၾကားရဖူးလုိ႔ပါ။

‘မယ္ေသခ်င္လုိက္ပါဘိ’ ကေတာ့ စိတ္ထဲမွာ မတင္မက် ျဖစ္ေနလုိ႔ပါ။ ဒီလုိပါရွင္၊ သီခ်င္းက စထြက္တာနဲ႔ ‘မယ္ေသခ်င္လုိက္ပါဘိ’ လုိ႔ စာက စတာကုိး။ အသံလႊင့္ဌာနကပဲ ‘ေသခ်င္တယ္’ ဆုိတ့ဲ စကားမ်ဳိး စာမ်ဳိးကုိ ပရိသတ္ဆီ မၾကားေစခ်င္သလုိလုိ ဘာလုိလုိ ေကာလာဟလနဲ႔ ‘မယ္ေရႊဘ၀င္အုိက္ပါဘိ’ လုိ႔ ေျပာင္းဆုိၾကတာေတြလဲ ရိွလာပါတယ္။ မာေအးက မဟာဂီတေတြ အသံလႊင့္မိတာဟာ မူလအရိွအတုိင္း ထိန္းသိမ္း ေဖာ္ထုတ္ခ့ဲခ်င္စိတ္ေၾကာင့္ ဆုိျဖစ္တာ ဆုိေတာ့ ဘာေၾကာင့္မွ သီခ်င္းစာကုိ မပယ္တ့ဲ အခ်ိန္ကုိ ေစာင့္ေနမိတာေပါ့ရွင္။ တျခား ဆုိေဖာ္ဆုိဖက္ေတြ အဆုိလက္သင္ေတြလည္း မာေအးလုိပဲ ခံစားရလုိ႔ သိပ္မဆုိျဖစ္ၾကတာလား မသိဘူး။ သီခ်င္းသြားေလး ရွာၿပီး တတ္ႏုိင္သမွ် ဆုိထားခ့ဲဖုိ႔ စာရင္းတုိ႔ထားရဦးမွာေပါ့။ ကုိယ္တုိင္လဲ ကိႏၷရာေခ်ာင္းျခားဘ၀ ႀကဳံခ့ဲရေသးတာပဲေလ၊ ေနာ။

မာေအးက အဆုိသမား ျဖစ္သလုိ နားေထာင္သမားလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္သူဆုိဆုိ နားေထာင္တယ္။ သူ ဘာေကာင္းတာလဲ၊ သူ ဘာလုိေနသလဲ၊ ကုိယ္တုိင္ ဆုိရင္ ဘယ္လုိ ဆုိလုိက္မွာပဲ ဆုိတာမ်ဳိး သတိနဲ႔ အသိနဲ႔ နားေထာင္တာမ်ဳိးကုိ ေျပာတာပါ။ ခ်စ္ေဆြတုိ႔လဲ ဂီတ၀ါသနာ အထုံပါတယ္ ဆုိရင္ျဖင့္ ဒီလမ္းစဥ္မ်ဳိးနဲ႔ ႀကိဳးစားၿပီး နာေထာင္တ့ဲ အေလ့အက်င့္ေလးတခု လုပ္သြားတာေပါ့။ ဒါမွ သီခ်င္းနားေထာင္ၿပီးေတာ့ ဘာႀကီးမွန္းလဲ မသိပါဘူးလုိ႔ ေျပာမေနရဘဲ ေနမွာပါ။ သတိနဲ႔ အသိေလးနဲ႔ နားေထာင္တတ္ရင္ အေၾကာင္းအရာလဲ သိမယ္၊ အသံ အနိမ့္ အျမင့္ အတက္ အက်ေတြလဲ နားယဥ္ သိႏုိင္လာမယ္၊ ကုိယ္တုိင္ ႀကိဳးစားတ့ဲ အခါက်ရင္လဲ မွားတယ္ မွန္တယ္ ကုိယ့္အသိနဲ႔ကုိယ္ ဆုံးျဖတ္လာလိမ့္မယ္။

မာေအး အခု ေျပာျပေနတ့ဲ ကိႏၷရာေခ်ာင္းျခားဇာတ္နဲ႔ သီခ်င္းေတြ အေၾကာင္းကုိ ျမန္မာသံဂီတေလာကရဲ႕ ပညာရွင္ေတြ၊ ျမန္မာ့ဓေလ့ ေပ်ာ္ေမြ႔ သေဘာေတြ႔တ့ဲ ပရိသတ္ေတြက ႏွစ္သက္ၾကမယ္ေပါ့။ ကေလးေတြ အပုိင္းမွာေတာ့ ေခတ္အေလ်ာက္ နားေကာက္ခ်င္ေကာက္ေနၾကမွာေပါ့ေလ။ ကုိယ့္ဂီတ ကုိယ့္စာဟာ ကုိယ့္ျမန္မာႏြယ္ဖြား မ်ဳိးဆက္မ်ားက ပ်ံ႕ပြားေအာင္ လုပ္ေပးမွ ျဖစ္မွာမုိ႔ ပုဗၺာစရိယေတြက ေအးေအးျမျမ နားခ်၊ မ်ဳိးေစ့ခ်ဖုိ႔ လုိပါတယ္ရွင္။ မာေအးတုိ႔ေရွ႕တေခတ္က ဧည့္ခန္းေဆာင္မွာ ပတၱလား၊ စႏၵယား၊ ေစာင္း စတ့ဲ တူရိယာေတြကုိ တတ္ႏုိင္သေလာက္ အိမ့္က်က္သေရလဲဆင္၊ ဂီတေတြလဲ သင္ေစခ့ဲလုိ႔ ဒီကေန႔အထိ ရွင္သန္ခ့ဲတာ အမွန္ပါ။ ဂီတသာမွ လူမ်ဳိးသာသတ့ဲ၊ ဆုိရုိးစကား ရိွပါတယ္။

မာေအးကေတာ့ ဂီတဘုိးေတာ္ ၀န္ႀကီး ပေဒသရာဇာ မွာတမ္းထားေတာ္မူခ့ဲတ့ဲ ‘စာေပ-၀တၳဳ၊ ရတု-ကဗ်ာ၊ ပ်ဳိ႕-လကၤာ ႏွင့္၊ သာသည္သီခ်င္း၊ အဲ-ေစာင္းညွင္းကုိ။ ဘတ္ ရြတ္ ေလ့ က်က္၊ တီးမႈတ္လ်က္သာ၊ ေနေကာင္းစြာ’ ဆုိတ့ဲအတုိင္း ေနခ့ဲလုိ႔ ထင္ပါရဲ႕ ေနေကာင္းက်န္းမာ ေျပာတုန္း ဆုိတုန္းပါ။ လက္ေတြ႔ပါပဲ။ အခုလဲ နဲနဲေတာ့ ဆုိျပဦးမွာေနာ္။ ကိႏၷရာ ေခ်ာင္းျခားထဲက ‘ျမဴ၀န္းလုိ႔ခုိ’ပတ္ပ်ဳိးမွာ ပါတ့ဲ တပုိဒ္ ႏွစ္ပုိဒ္ေပါ့။

ရွားရွားပါးပါး ကိႏၷရာဖုိဖက္က ခံစား ေရးသားတာ ဒီတပုဒ္ထဲ ပါတယ္ရွင့္။ နားေထာင္တ့ဲ ပရိသတ္အျဖစ္နဲ႔ ဒီ ‘ျမဴ၀န္းလုိ႔ခုိ’ ဆုိၾကတာ ႏွစ္ဦး ႀကဳံဖူးခ့ဲပါတယ္။ ရုပ္ရွင္မင္းသား ၀င္းဦးလဲ ဆုိပါတယ္။ ‘ကုိေလးျမင့္’ ဆုိတ့ဲ ေရဒီယုိအဆုိေတာ္တေယာက္လဲ ဆုိပါတယ္။ ကုိ၀င္းဦးရဲ႕ အသံက မူလ ခ်ဳိတ့ဲ ႏွာသံနဲ႔ အာသံ တဲြထားလုိ႔ ေပ်ာ့ေျပာင္း ၾကည္သာ ၾကည္ႏူးစရာလုိ႔ ခံစားမယ္ ႀကံရင္း တခ်က္တခ်က္ ေဆာင့္ဆုိလုိက္တ့ဲ ဆုိကြက္မ်ဳိးနဲ႔ တုိးရင္းမုိ႔ စိတ္ခံတြင္းမလုိက္သလုိ ျဖစ္ခ့ဲတယ္။ ကုိေလးျမင့္က အသံေရာ စည္း၀ါး အထုိင္ေရာ သိပ္ညက္ေညာတ့ဲ ဂီတ အထုိင္မ်ဳိးနဲ႔ ကရုဏာတုိးေစတ့ဲ အဆုိမ်ဳိး ဆုိတာမုိ႔ သီခ်င္းနဲ႔ ပုိၿပီး လုိက္ဖက္ပါတယ္။ သူ႔ကုိ တခါတည္းပဲ နယ္မွာ သူလာေတြ႔လုိ႔ ဆုံဖူးပါတယ္။ ျမန္မာေဆးဆရာ လုပ္ေနတာ တ့ဲ။ ဘယ္လာမ်ားမ်ား သီခ်င္း ဆုိသြားႏုိင္မွာလဲေနာ္။ ျမန္မာသံ ဆုိႏုိင္သူ ေကာင္းေကာင္း ေပၚဖုိ႔ရာ မလြယ္ေလေတာ့ ႏွေမ်ာမိတာေပါ့ရွင္။ ကဲ – သူတုိ႔ေတြ ဆုိခ့ဲတာ ျပစရာ မရိွဘူး၊ ကုိယ္ဆုိတာပဲ နားဆင္ၾကေပေတာ့ေနာ္။

xxx သဲေၾကြေလာင္၊ ေတာင္ခရီး၊ ဇနီးငယ္တည့္ နန္းကိႏၷရီမယ္၊ ျမန္းရွာရတယ္ xxx ေရယဥ္၀ယ္သည္တသြန္း၊ အလြမ္းေတြကၾကြယ္ xxx အုိ – လွမ်ားမယ္ ဘယ္ျပည္သည့္ လွမ္းရမယ္ xxx ကုန္ေက်ဘြယ္ ေရလိႈင္းေပါင္က၊ ကုန္ေက်ဘြယ္ ေရလိႈင္းေပါင္က ပူဗ်ာသည္ေနာင္စုိး ဘန္လာမုိး xxx (ျမဴ၀န္းလုိ႔ခုိ ပတ္ပ်ဳိးမွ)

[ မူရင္း – BBC အသံလႊင့္ဌာန၊ ျမန္မာပုိင္း အစီအစဥ္ www.bbcburmese.com]

သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ
My Friend Tin Moe By Maung Swan Yi - Selection of MoeMaKa Articles

Similar Posts