>Moe Kho – Carry on Ei Kyar Kway

>

ဆက္ခြပ္လိုက္ပါ ဆရာႀကီးေကြး

မိုးခို
ဒီဇင္ဘာ ၂၅၊ ၂၀၀၉
          ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ ကလိထိုးၿပီး (တမင္တကာ) မရယ္ရ ရယ္ရေအာင္ နသားပါယား ဟီးဟီးဟားဟားေတြ ထည့္ေရးေနၾကတဲ့ ဒီေန႔ေခတ္ (ဟာသလိုင္း) စာေရးဆရာေတြရဲ႕ စာရွည္ေတြ ဖတ္ရေတာ့ (သြားေလသူ) ‘ဆရာႀကီးေကြး’ ကို ပိုၿပီး လြမ္းမိပါေသးတယ္။ ေၾသာ္ … ‘အသက္ႏွစ္ေထာင္’ ေနခဲ့ၿပီးၿပီမို႔ (စာေတြ ကဗ်ာေတြလည္း ေရးခဲ့၊ စပ္ခဲ့ၿပီးၿပီမို႔) ေစာေစာစီးစီး လူ႔ျပည္ကို ေက်ာခိုင္းရွာတာလား။ ေခတ္ကို သေရာ္ရင္း သေရာ္ရင္း (ေခတ္ႀကီးက ေခါင္းမာလြန္းတာမို႔) ေပယ်ာလကန္ ထားပစ္ခဲ့တာလား။ (ဆရာႀကီးေကြးကို လက္တို႔ၿပီး ေမးလို႔မရေတာ့ပါလားေနာ္)
          ဆရာႀကီးေကြးဟာ ရပ္ကြက္ထဲက လူေတြအေၾကာင္းကိုပဲ တစိုက္မတ္မတ္ စာဖြဲ႔ေလ့ရွိတယ္၊ သူတို႔ရဲ႕ ဘ၀ကိုပဲ ထင္ဟပ္ေဖာ္ျပေလ့ရွိတယ္။ သူ႔စာေတြထဲမွာ ျပည္သူေတြရဲ႕ ဘ၀ကို အၿမဲတမ္း ေတြ႔ႏိုင္တယ္။ ေဖာက္ေဖာက္ျပန္ျပန္ မေရးဘူး။ မေတြးဘူး။ ‘အသက္ႏွစ္ေထာင္ ဆရာႀကီး ေကြး’ ရယ္လို႔ ကိုယ့္နဖူး ကိုယ္ တံဆိပ္ကပ္ၿပီး သေရာ္တယ္၊ ရိတယ္။
          “ကေလးတို႔ေရ လာေဟး လာေဟး
           ေျပာျပမယ္ ေလာကနယ္ အေရး။”
          “ကေလးတို႔ေရ ျပန္ေဟး ျပန္ေဟး        
           ေနာက္လကို ေမွ်ာ္ေငး ေမွ်ာ္ေငး” .. ဆိုၿပီး ရပ္ကြက္ထဲ လူထုထဲမွာ ျဖစ္ေနတာေတြကို လစဥ္ လစဥ္ ခနဲ႔ေလ့ရွိတယ္။ ‘ရိ’ေလ့ရွိတယ္။ အဲဒီလို ရိ ေပမယ့္ သမာသမတ္လည္း က်တယ္။ ၁၉၇၀ တ၀ိုက္မွာ ဗီယက္နမ္စစ္ပြဲကို ဆန္႔က်င္တဲ့ ဆႏၵျပပြဲေတြ ေပၚခဲ့တုန္းက ( Jame Fonda တို႔ အိမ္ျဖဴေတာ္ေရွ႕မွာ ကန္႔ကြက္ ေအာ္ခဲ့ၾကတုန္းကေပ့ါ) ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသေကၤတ (Peace) ဒီဇိုင္းအမွတ္အသားဟာ တကမၻာလံုးမွာ ပလူပ်ံေနခဲ့တယ္။ အဲဒီတုန္းက ျမန္မာျပည္ ဆရာႀကီး ေကြးရဲ႕ ရပ္ကြက္ထဲမွာလည္း ေနရာတိုင္းမွာ အဲဒီ Peace အမွတ္အသားကို ေတြ႔ရတာေပါ့၊ အိမ္နံရံေတြမွာလည္း ပိစ္၊ ဓာတ္တိုင္ေတြမွာလည္း ပိစ္၊ ကုကၠဳိပင္ေတြမွာလည္း ပိစ္၊ ေစ်းအိမ္သာမွာလည္း ပိစ္။ ဆရာႀကီးေကြးရဲ႕ တပည့္ေက်ာ္ ‘ဒကာဆိတ္’က ရပ္ကြက္ ေရခ်မ္းစင္က ဒန္ေရအိုးဖံုးႀကီးကို ပိစ္ ပံု ထြင္းၿပီး လည္ပင္းမွာ အျပားလိုက္ႀကီး ဆြဲခ်လာေတာ့တယ္။ (မွတ္ကေရာ)
          ‘ခြပ္လိုက္ၾကစို႔ သူငယ္ခ်င္း’ တဲ့။ ဆရာႀကီး ေကြး ေရးခဲ့တာေတြကို စုၿပီး ၃ အုပ္ေတာင္ အတြဲလိုက္ ထုတ္ခဲ့တာေလ။ ကြယ္လြန္သူ ဆရာႀကီး ဦးေဖသိန္းရဲ႕ ကာတြန္းသရုပ္ေဖာ္ပံုကေလးနဲ႔။ အ၀ါေရာင္ အဖံုးကေလးနဲ႔။ အဲဒီစာအုပ္ကေလးေတြကို တကၠသိုလ္ေက်ာင္းေဆာင္မွာ ေနတုန္းက အၿမဲတမ္း ဖတ္ၿပီး တခြိခြိ ရယ္ခဲ့တာေတြကို အခု ျပန္လြမ္းမိပါေသးရဲ႕။ ဗမာတျပည္လံုးဆိုင္ရာ ဖားညီလာခံႀကီးကို သာေကတကြင္းမွာလား ဥကၠလာပ ကြင္းမွာလား မသိဘူး၊ က်င္းပၾကေတာ့ ဖားျပဳတ္ကဌ ႀကီးက (ဖားဥကၠ႒ႀကီးက) – “အခုေလာေလာဆယ္ ဖားအေပါင္း ႀကံဳေတြ႔ေနရတဲ့ ျပႆနာႀကီးက လူေတြဟာ စားစရာ မရွိေတာ့လို႔ ဖားေတြကို လိုက္ၿပီး ရိုက္သတ္စားတာေတြ မ်ားလာေနတဲ့အေၾကာင္း၊ အဲဒါကို အကာအကြယ္ေပးဖို႔ အဆိုတင္သြင္းပါေၾကာင္း” .. စသျဖင့္ ရယ္စရာ လုပ္ၿပီး သေရာ္ထားတာကိုလည္း တပိုင္းတစ မွတ္မိေနပါေသးရဲ႕။ (ေၾသာ္ .. ႏွစ္ ၃၀ မက ရွိပါေပါ့လား)
          ဆရာႀကီးေကြးရဲ႕ နာေရးသတင္းမွာ သူ႔ရဲ႕အိမ္ကို ဇာတိ ဓႏုျဖဴၿမိဳ႕က က်ဳိကၠလြန္ဗြန္း ဘုရားကို လွဴဒါန္းသြားခဲ့တယ္ဆိုပဲ။ စာအုပ္ေတြေရာ ေရာင္းတဲ့ထဲ ပါသြားၿပီလား။ (ဆရာႀကီးေကြးရဲ႕ ေဘာ္ဒါ ဆိုကၠားဆရာ စာကေလးကို အေမြအျဖစ္ ေပးသနားခဲ့ၿပီလား။) အခုမွ ခ်ဥ္ျခင္းတပ္ ဖတ္ခ်င္ေနမိျပန္တယ္။ (ေနႏွင့္ဦး ျမန္မာျပည္ေရာက္မွ အေဟာင္းဆိုင္ေတြမွာ ေမႊလိုက္ဦးမယ္။)
          ေနာက္ၿပီး သႀကၤန္သံခ်ပ္ေတြ ေခတ္စားခဲ့တဲ့ ကာလမွာလည္း ဆရာႀကီး ေကြးဟာ တကယ့္ သံခ်ပ္ဘုရင္ႀကီးပါပဲ။ ေခတ္ေပၚသီခ်င္းေတြကို စာသားဖ်က္ၿပီး ဟာသေျမာက္ေအာင္ ကလိႏိုင္တာလည္း ဆရာႀကီး ေကြးပါ။ (၀ါးလံုးကြဲ ရယ္ရတာေတြပါသလို) တစိမ့္စိမ့္ ေတြးၿပီး ၿပံဳးရံုသာ ၿပံဳးႏိုင္တဲ့ အဖြဲ႕အႏြဲ႕ေတြကို ျပဴးခနဲ ၿပဲခနဲ ေတြ႔ရတယ္။ ဆရာႀကီး ေကြး ေပးတဲ့ နာမည္ေတြကိုလည္း ၾကည့္ဦးေလ။ ဘယ္ေလာက္ ‘ေစတနာ’ ေတြ ပါသလဲ။
          ‘ဘာ ခုမွ ေၾကာက္ပါၿပီလဲ’ တဲ့။
          ‘အစက ဒို႔ မေျပာလား’ တဲ့။ လူထုထဲမွာ ‘ေပါက္’သြားတဲ့ ေခါင္းစီးေတြေလ။ အခန္းဆက္/ လစဥ္ ေရးခဲ့တဲ့က႑ေတြေလ။ ဘယ္မဂၢဇင္း ျဖစ္ျဖစ္ ဆရာႀကီး ေကြးရဲ႕ စာကို အရင္ရွာၿပီး ဖတ္မိတာပဲ။ အခု နတ္အေၾကာင္းေရးတဲ့ စာအုပ္အမည္က ‘နတ္ရူးတို႔ ေၾကာင္ႏိုင္ေပ’ တဲ့။
          မဖတ္ရေသးဘူး။ ျမန္မာျပည္က စာအုပ္ေတြ ပို႔ေပးေနတဲ့ အေဒၚက အဲဒီစာအုပ္ကိုေတာ့ ‘မပို႔ေရးခ် မပို႔’ တဲ့ (သူက နတ္ကေတာ္ေလ)။ ဘာေတြ ေရးထားပါလိမ့္ ဖတ္ၾကည့္ခ်င္လိုက္တာ။ အဲဒီစာအုပ္ လက္၀ယ္ရွိရင္ ေက်းဇူးျပဳၿပီး ခဏငွားၾကပါ။ (ဆက္ဆက္ ျပန္ေပးပါ့မယ္။ ဘုရားစူး။) သြပ္ သြပ္ သြပ္။
          “Satire ေခၚတဲ့ သေရာ္စာဟာ ဟာသပညာ(Humour) ရဲ႕ ခက္မတစ္ခု ျဖစ္တယ္။ ပိုၿပီး အဆင့္အတန္း ျမင့္တယ္” (တခ်ဳိ႕ပညာရွင္ေတြက ေျပာၾကတယ္) ဆိုတာလည္း မွတ္သားထားဖူးတယ္။ စာေရးဆရာမႀကီး ေဒၚခင္မ်ဳိးခ်စ္က သေရာ္စာအေၾကာင္း ေရးထားတာကို ေဖာက္သည္ခ်ရဦးမယ္ ဆိုရင္ ..
          “လူ႔ေလာကထဲမွာ လူေတြဟာ ႏြံအညစ္၊ ဒိုက္သေရာ၊ ေမွာ္ေတြထဲမွာ နစ္မြန္းေနၾကတာေတြ ျဖစ္ပါတယ္” တဲ့။ “အဲဒီလူေတြကို သေရာ္ခ်င္၊ ရယ္သြမ္းေသြးခ်င္တဲ့ စာေရးဆရာဟာ သူကိုယ္တိုင္ အဲဒီ ႏြံအညစ္၊ ဒိုက္သေရာ၊ ေမွာ္ေတြထဲက ရုန္းထြက္ၿပီး သူတို႔အထက္က ပဒုမၼာၾကာပန္းလို မိုးၿပီး ပြင့္ေနႏိုင္ရပါလိမ့္မယ္။ ဒါမွသာ သေရာ္စာ ပီပီျပင္ျပင္ ထြက္လာပါလိမ့္မယ္” တဲ့။
          တမလြန္ဘ၀က ဆရာႀကီး ေကြးေရ .. ေရာက္တဲ့ ဘံုဌာန ဘ၀မွာ ပဒုမၼာၾကာပန္းလို မိုးၿပီး ဆက္လက္ ပြင့္ေနႏိုင္ပါေစ။ ။
          (ဆရာ ၾကည္စိုးထြန္း၊ ဂ်က္ (ကြမ္းၿခံကုန္း)၊ အဏၰ၀ါစိုးမိုး တို႔ခင္ဗ်ား … သေရာ္စာေတြ လုပ္ပါဦးဗ်။ ဤကား စကားခ်ပ္။)

သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts