>Mar Mar Aye – 290

>“ေျပာျပစရာေတြလဲ တပံုႀကီးရွိေသးတယ္” အမွတ္ (၂၉ဝ)

အေမၿမိဳင္နိဂုံး
မာမာေအး

ေအာက္တုိဘာ ၁၈၊ ၂ဝဝ၉

“ – – – ဌာနအသီးသီးကုိ ကြပ္ကဲရတဲ့ လူႀကီးလုပ္စားေနၾကတဲ့သူေတြေၾကာင့္ အစားထုိး မရႏုိင္တဲ့ သူေတြ၊ ပညာရွင္ေတြ အေပၚ ဒီလို အႏၱရာယ္မ်ိဳး မက်ေရာက္ေစခ်င္လုိ႔ ေျပာျဖစ္တာပါ – – – ”


ေသာတရွင္မ်ား က်န္းမာေတာ္မူၾကပါစ ရွင္။ မာေအး ခ်စ္တဲ့ ေသာတရွင္ေတြ ဂီတ ဝါသနာရွင္ေတြ အားလံုး မာေအးရဲ႕အသံေလး ၾကားရတဲ့အခါမွာ ကုိယ္ေရာစိတ္ပါ ခ်မ္းသာၾကပါေစ လို႔ ဆုမြန္ေကာင္း ေတာင္းလိုက္ပါတယ္။

ေသာတရွင္တို႔ေရ – – ၿပီးခဲ့တဲ့တပါတ္က အဆိုေတာ္ႀကီး ေမလွၿမိဳင္ဟာ ခုေခတ္ဆိုရင္ ေရွ႕တန္းလို႔ ေျပာရမယ့္ ျပည္တြင္းစစ္ပဲြ ျဖစ္ေနတဲ့ ေနရာေတြ အလင္းဝင္ပဲြေတြ အထိ လုိက္ပါ ေဖ်ာ္ေျဖ တာဝန္ေက်ခဲ့ရွာတယ္။ လက္ဝဲ လကၤ်ာတို႔ ၾကားညပ္တာလဲ ခံရတယ္။ ႏုိင္ငံကလဲ အသိအမွတ္ ျပဳတန္တာ ျပဳပါတယ္ လို႔ ေျပာျပခဲ့တာပါရွင္။

မာေအးတုိ႔ခ်င္း ဆံုရတာကေတာ့ စိတ္ဓာတ္စစ္ဆင္ေရးတပ္က အရပ္သား အရာခံဗုိလ္(ပ) အဆင့္နဲ႔ ဒုတိယျမန္မာပိုင္း အစီအစဥ္လုိ႔ ေခၚတဲ့ အသံလႊင့္ဌာနခြဲမွာ တာဝန္ ခ်ထားခဲ့လို႔ပါ။ ေရာက္ႏွင့္ၿပီးျဖစ္တဲ့ အေမၿမိဳင္နဲ႔ ေတြရၿပီေပါ့။ ဦးေလး ဂီတာတင္အုန္းနဲ႔ ညီမေတာ္တဲ့ အဆိုေတာ္ ခင္သိန္းေဆြ တို႔လဲရွိၾကပါတယ္။ သူတို႔ကိုေတာ့ ဂီတာတင္အုန္းအဖြဲ႔ အသံလႊင့္ဖို႔ သီခ်င္းတုိက္တဲ့အခါ ေဖေဖနဲ႔ လိုက္လိုက္သြားတာနဲ႔ သိၿပီးသား ျဖစ္ေနပါတယ္။ အသက္ သိပ္မႀကီးေသးေပမယ့္ ဘီးေက်ာ့ပတ္ဆံထံုးနဲ႔ ေဆးေပါ့လိပ္နဲ႔ သနပ္ခါး အေဖြးသားနဲ႔ မ်က္ႏွာေမာ့ေမာ့ေနတတ္တ့ဲ ေမလွၿမိဳင္ကို သူတုိ႔တခန္းလံုးက ခ်စ္စႏိုးစြာ အေမၿမိဳင္လို႔ဘဲ ေခၚခဲ့ၾကေလေတာ့ မာေအးကလည္း အေမၿမိဳင္ပဲေပါ့။ သူ အေခၚခံရတ့ဲ အေမဂုဏ္နဲ႔ အညီလဲ ေနတတ္တယ္ရွင့္။ အခ်င္းခ်င္းရဲ႕ ေသာကဒုကၡကိုလဲ ကူညီ ပါ၀င္ ခံစားတတ္တဲ့ၿမိဳင္လုိ႔ ေျပာရမယ့္ သူပါရွင္။

မာေအးတို႔ အလုပ္က ဇာတ္လမ္းေတြမွာ သရုပ္ေဆာင္ ေျပာေပးတာ၊ စာမူ ေရးေပးတာ၊ အသံလႊင့္ အစီအစဥ္ေတြ ေၾကညာေပးရတာကေတာ့ ပုိမ်ားတာေပါ့။ အသံလႊင့္တ့ဲအခါ On Air ဆုိတ့ဲ စာတန္းကေလးကုိ စက္ခန္းထဲက စက္ဆရာက ဖြင့္ေပးလုိက္မွ ေၾကညာတဲ့သူက ေၾကညာရတာကုိးရွင့္။ သီခ်င္းျဖစ္ျဖစ္၊ အစီအစဥ္ တခုခုျဖစ္ျဖစ္ အဖြင့္ကို တခါေျပာ၊ ၿပီးသြားရင္ အပိတ္သေဘာ တခါ ေျပာရပါတယ္၊။ ဘယ္ေလာက္ပဲ ေျပာတဲ့ အသံလႊင့္တဲ့ အေတြ႔အႀကံဳရွိရွိ On Air မီးကေလး ျဖတ္ကနဲ ပြင့္တာနဲ႔ ရင္ထဲမွာ ဒိတ္ခနဲ လွပ္သြားတာကို ခံစားၾကရတဲ့သူခ်ည္း ပါဘဲ။ ေျပာတာမွားမ်ားသြား ရင္လဲ ေခါင္းကုိ အႀကီးႀကီး ျဖစ္သြားတာမ်ိဳး ရွင့္။ မာေအးတုိ႔ အားလံုး ဒီလိုဘဲ ခံစားၾကရပါတယ္။ အေမၿမိဳင္ကေတာ့ လံုးဝ မျဖံဳဘူး။ တကယ့္ကို မတုန္လႈပ္တာ။ မွားလဲမွားေပါ့ ဘာတတ္ႏုိင္တာ မွတ္လို႔ ဆိုတာလို ခပ္တည္တည္ဘဲ၊ အလြန္ရဲတဲ့ အေမပါ။

တေန႔ေတာ့ သူ အစီအစဥ္တခု မွားခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီေန႔က မြန္းတည့္ ၁၂ နာရီ မေၾကညာခင္ သီခ်င္းမေဒသာ အသံ လႊင့္ရမယ့္အစား အဲဒါရဲ႕ ေနာက္မွ လႊင့္ရမယ့္ အစီအစဥ္ တခုကုိ ေက်ာ္ၿပီး လႊင့္ခ်လိုက္တာပါ။ ဒီေတာ့ မြန္းတည့္ ၁၂ နာရီ ရွိပါၿပီ ဆုိတာ ေၾကညာရတဲ့ အခ်ိန္မွာ အစီအစဥ္က မၿပီး မျပတ္ ျဖစ္သြားတာမို႔ နည္းနည္းေတာ့ အရုပ္ ဆိုးတာေပါ့ေလ။

၁၉၇၃ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လ (၁၂)ရက္ေန႔က မာေအး ခြင့္ရက္ရွည္ ယူၿပီး ရံုးတာဝန္ ထမ္းဖုိ႔ရာ ျပန္လာေတာ့ အေမၿမိဳင္ ဆီက ျပန္လႊဲရမွာမို႔ အသံလႊင့္ရံုကုိ မြန္းလဲြ (၂) နာရီ ေလာက္က ေရာက္သြားတဲ့ အခါမွာ အေမၿမိဳင္က ‘ ဒီေန႔ ငါထီေပါက္တယ္ေအ့၊ ၫႊန္ခ်ဳပ္က ေနာက္ဆံုး သတိေပးတာတဲ့၊ ေခၚ က်ိန္းတာေပါ့ေအ။ ငါ့တသက္မွာ ဒီအမိန္႔မ်ိဳး ဒီအသံမ်ိဳးနဲ႔ ဒီလို ဆက္ဆံတာမ်ိဳး ခံရလိမ့္မယ္လုိ႔ မထင္ခဲ့ဘူး။ မေမွ်ာ္လင့္ဘူး’ လို႔ ေျပာၿပီး ငုိပါတယ္။ အျမဲ ၾကည္လင္ ေတာက္ပ အားေကာင္းလွတဲ့ အေမ့ မ်က္ဝန္းဟာ ရွက္ေဒါသနဲ႔ နီျမန္းေနတယ္။ ဒါနဲ႔ သူ စိတ္ေျပာင္းပါေစေတာ့လုိ႔ ခ်စ္စပယ္ ယူလာတဲ့ အေမၿမိဳင္အတြက္ လံုခ်ည္ေလးကို ဝုိင္းၿပီး အတိုင္း ယူၾကၿပီးေတာ့ မာေအးလဲ အသံလႊင့္ဘို႔ ညေနေလးနာရီ မထိုးခင္ စက္ခန္းကိုဝင္၊ အေမၿမိဳင္လဲ ရံုးခ်ိန္ ကုန္ေတာ့ ျပန္တာေပါ့။

မာေအးေနာက္က တာဝန္က် အသံလႊင့္သူဟာ ခ်စ္စပယ္ပါ။ အားလံုးဟာ ညဆယ္နာရီခြဲမွာ ျပန္ၾကရပါေတာ့။ မာေအးက အခန္းတခုမွာ ေနာက္ေန႔အတြက္ အသံကူး၊ သီခ်င္းေရြး လုပ္ရပါတယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာ တာဝန္မွဴးႀကီး တာဝန္က်တဲ့ ဦးေလးႀကီးက အေျပးအလႊား ေရာက္လာေျပာတယ္။ အေမၿမိဳင္ ဆံုးသြားေၾကာင္း ဖုန္းလာလို႔ ခ်စ္စပယ္ ငိုေနတယ္၊ ငိုသံႀကီး နဲ႔ ေျပာကို မေျပာႏိုင္ေတာ့လို႔ မာေအး ဂ်ဴတီ ဆက္ဝင္ေပးဘို႔ လာေခၚတာ တဲ့။ အင္းေလ ျပည္သူ႔အလုပ္အေၾကြး မာမာေအးဘဲဟာ ဝင္ေပးရမယ္ေပါ့။ ရင္ထဲမွာေတာ့ နာတာတာ၊ ဟာ တာတာ၊ မယံုခ်င္လုိက္တာ။ တာဝန္ ၿပီးေတာ့ မ်က္ရည္လဲ စီးၿပီးေပါ့။

ပထမေတာ့ အေမ့အိမ္ ကန္လမ္း တံတားျဖဴနားကဆီကိုလုိက္သြားတယ္။ အေမ့ကို တကၠသုိလ္ ေဆးရံုေခၚသြားတာ တဲ့။ သူငယ္ခ်င္း သတင္းဖတ္တဲ့ မျမႏွစ္လဲပါလာေတာ့ ဆက္လိုက္သြားၾကတာေပါ့။ ကုတင္ေပၚမွာ အေမက အိပ္ေပ်ာ္ေနသလုိေလး လာပုိ႔ကတည္းကအတုိင္း ပါတဲ့။ ေဆးကုဘုိ႔ မမီလုိက္ပါဘူးလို႔ ေဆးရံုဝန္ထမ္းေတြက ေျပာပါတယ္။ ျပႆနာကေတာ့ ေဆးရံုႀကီး ေရခဲတုိက္ကုိ ပုိ႔ဘို႔ အခက္အခဲပါဘဲ။ ေဆးရံုကားက ေခၚမရ ေအာ္မရ။ တာဝန္ရွိလူႀကီး မင္းေတြဆီ ဖုန္းဆက္ရတာကလဲ ဟန္မက်၊ ေဒါသျဖစ္ရ။ တုိင္းျပည္အတြက္ တာဝန္ေက်ခဲ့တဲ့ အဆိုေတာ္မ ပါ။ ခုခါက်ေတာ့ မေဖးမၾကေတာ့ဘူးလား။ သူ႔အစား တအား စိတ္နာပါတယ္ရွင္၊ တကယ္ဆုိ ေမလွၿမိဳင္ဟာ ျပန္ၾကားေရးနဲ႔ အသံလႊင့္ ဦးစီးဌာနမွာ လက္ရွိအမႈထမ္း ေနဆဲ အႏုပညာရွင္ဝန္ထမ္းပါ။

ညသန္းေခါင္ေက်ာ္မွာ သက္ရွိ မိန္းမရြယ္ႏွစ္ေယာက္နဲ႔ သက္မဲ့ မိန္းမသားတေယာက္ အျဖစ္ ဗ်ိဳ႔ဟစ္ ေခၚျပခ်င္ပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးမွာ ၾကံရာမရေတာ့ အထူးအရာရွိ အျဖစ္ တာဝန္က်ခဲ့ဖူးတဲ့ ဗိုလ္ႀကီးတဦးကုိ လွမ္းၿပီး အကူအညီ ေတာင္းရတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေဗာက္(ခ) ဝက္ကြန္ စစ္ေရာင္ မိုက္ကရုိဘတ္(စ)တစီး ေရာက္လာေတာ့ အေမၿမိဳင့္ကိုပါ အတူ တင္ေခၚခဲ့ၿပီး ေရခဲတိုက္ အေရာက္ ကုိယ္တုိင္ ပို႔ခဲ့ရပါတယ္။ အျပင္ကပါဘဲ၊ အထဲအထိေတာ့ မဝင္ဝံ့ဘူးရွင့္။

ေမလွၿမိဳင္ဟာ ေခါင္းကိုက္ ဝမ္းနာေတာင္ သိပ္ျဖစ္တဲ့သူ မဟုတ္ပါဘူး။ သူ႔အသံ အတုိင္းဘဲ မာလုိက္တာမွ ေဒါင္ေဒါင္မည္ပါ။ စိတ္ထိခုိက္မႈ လြန္ကဲလုိ႔ ရင္ကြဲ ပက္လက္ျဖစ္ၿပီး ေစာစီးစြာ ေၾကြရရွာတယ္ လုိ႔ တသသ ခံစားမိပါတယ္။ ဒါဟာ ေမလွၿမိဳင္ရဲ႕ တကယ့္ အျဖစ္အပ်က္ ကိုယ္ေတြ႔မို႔ ေျပာမိတာပါဘဲ။ သူတပါးကို ထိခိုက္ေစလိုတဲ့ ဆႏၵနဲ႔ ေျပာျပတာ မဟုတ္ပါဘူးရွင္။ ဌာနအသီးသီးကုိ ကြပ္ကဲရတဲ့ လူႀကီးလုပ္စားေနၾကတဲ့သူေတြေၾကာင့္ အစားထုိး မရႏုိင္တဲ့ သူေတြ၊ ပညာရွင္ေတြ အေပၚ ဒီလို အႏၱရာယ္မ်ိဳး မက်ေရာက္ေစခ်င္လုိ႔ ေျပာျဖစ္တာပါ။ ေမလွၿမိဳင္ရဲ႕ နိဒါန္းမွာ ဆရာေဇာ္ဂ်ီရဲ႕ ကဗ်ာနဲ႔ အဝင္မွာ အဆင္လခဲ့တာမို႔ ခုလို ၿမိဳင့္နိဂံုး အခ်ိန္မွာ ေခ်ာရံုလွရံု သက္သက္ မင္းသမီးတလက္ ျဖစ္တဲ့ ေမရီျမင့္တုန္းက အထူးအစီအစဥ္ ေရဒီယိုက လႊင့္ေပးတာမ်ိဳး ေမလွၿမိဳင္ အစီအစဥ္ေလးတခု အသံလႊင့္ေပးဘို႔ အၾကံေပးမိတာဟာလည္း ျဖစ္မလာခဲ့ပါဘူးရွင္။ ဘယ္လိုဘဲျဖစ္ျဖစ္ အေမၿမိဳင္ဟာ သူဆိုခဲ့တဲ့ သီခ်င္း တပုဒ္ထဲကလိုေနမယ့္ အႏုပညာသမားပါ။ ေၾကြရွာခဲ့တာ (၃၆)ႏွစ္ရွိခဲ့ၿပီ။ သူရကန္ အေရာင္မွိတ္ေသာ္လည္း သူ႔အတိတ္ကေတာ့ ရွိဆဲပါရွင္။


“xxx မွတ္မိေသးေတာ့သေလ၊ သတၱိေသြးေတြ ေမြးထုတ္ခဲ့ေပ (တုိ႔ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းေလ)၂ xx (ရာဇဝင္ သမုိင္း တေခတ္ ဆန္းသစ္လာေပ)၂ xx တုိ႔ေျပ၊ တုိ႔ေျမ၊ တုိ႔ရဲ႕ အေျခေတြ တည္ေဆာက္ခဲ့ရေပ၊ နားမ်က္ေစ့ေတြ ဖြင့္လွစ္ခဲ့ေပ xx လြတ္လပ္တဲ့ ထြဋ္ျမတ္စံဌာန xxxx” [အာဇာနည္ေန႔ မေမ့သင့္ေပ]


[ မူရင္း – BBC အသံလႊင့္ဌာန၊ ျမန္မာပုိင္း အစီအစဥ္ ]

သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts