>mar mar aye 284

>

ေျပာျပစရာေတြလဲ တပံုႀကီး ရွိေသးတယ္ အမွတ္(၂၈၄)

ဂီတသမား မိဖုရား၊ အေနာက္နန္းမေတာ္ မျမကေလး
မာမာေအး
စက္တင္ဘာ ၅၊ ၂ဝဝ၉


ေသာတရွင္မ်ား က်န္းမာေတာ္မူၾကပါစ ရွင္။ မာေအးခ်စ္တဲ့ ေသာတရွင္ေတြ ဂီတ ဝါသနာရွင္ေတြ အားလံုး မာေအးရဲ႕အသံေလး ၾကားရတဲ့အခါမွာ ကုိယ္ေရာ စိတ္ပါ ခ်မ္းသာၾကပါေစ လို႔ ဆုမြန္ေကာင္း ေတာင္းလိုက္ပါတယ္ ။

ေသာတရွင္တို႔ ေရ၊ ဂီတသမား မိဖုရား၊ အေနာက္နန္းမေတာ္ရဲ႕ ရာဇဝင္ေၾကာင္းကို ဟုိတစ သည္တစ လုိက္ေကာက္ စုေဆာင္း ဗဟုသုတ ရရာရေၾကာင္း စာတခု မွတ္တမ္း ျပဳသလုိ ေျပာျပခြင့္ ရေနတာကုိ ဂီတဘြားေတာ္ ပူေဇာ္ကန္ေတာ့ခြင့္ ၾကံဳတာလုိ ခံစားမိၿပီး ဝမ္းသာေနမိတာ အမွန္ပါရွင္။ မာေအး ရွာေဖြခဲ့ႏိုင္သမွ် ေပးေဝငွေပးႏုိင္တဲ့ တေနရာ စီစဥ္ေပးထားတဲ့ ဘီဘီစီ ကုိလဲ ေက်းဇူးတင္စြာ ေမတၱာပို႔ရပါတယ္ရွင္။ အေနာက္နန္းမေတာ္ မျမကေလးရဲ ့အေၾကာင္းကုိ သူ ေရးသြားခဲ့တဲ့ ဂီတလကၤာ ကဗ်ာေတြနဲ ့ ေျပာျဖစ္ခဲ့တာ အေတာ္ေတာ့ စံုလာၿပီ ထင္ပါတယ္ေနာ္။ အေနာက္နန္းမေတာ္လုိ႔ ေခၚဆုိႏုိင္တဲ့ ‘သီရိမဟာ သုတရတနာ စႏၵာေဒဝီ’ဘြဲ႔ နာမေတာ္ ခံယူရရွိတဲ့ အခ်ိန္ ေရာက္ေနပါၿပီ။ ဘယ့္ႏွယ္ – ဘယ္က ဒုကၡၡၾကမၼာမလွ ၾကံဳရတယ္ မသိပါဘူးရွင္။ တခါမွာေတာ့ ဘုရင္မင္းျမတ္က ရာဇမာန္ ရိွေတာ္မူလ႔ို ေၾကးတုိက္ေႏွာင္တင္ အက်ဥ္းခ်ထားေတာ္မူတာ ခံခဲ့ရရွာပါတယ္။ အင္း မျမကေလးရဲ႕ ခင္ပြန္းလင္ – ရွင္ဘုရင္ ဆုိတဲ့ မင္းေယာက်ၤားကုိ ‘ခ်စ္တာလဲ သူ၊ မုန္းတာလဲ သူ – သူပါဘဲေလ’ လုိ ့မာေအးရဲ႕ သီခ်င္း ‘အရိပ္ပမာ’ ထဲကလုိ ဆုိလုိက္ခ်င္ေတာ့တာပါဘဲ။ အစကေတာ့လဲ လူကို ေတာင္မျမင္ဖူးဘဲ အလွ သတင္း ၾကားတာနဲ႔ မိဖုရား ေျမွာက္ေတာ္မူတယ္။ သူကုိယ္ေတာ္တုိင္ ၾကြသြားေတာ္မူရာ ေနာက္ကုိလဲ တေကာက္ေကာက္ လုိက္ပါေစခဲ့တယ္။ ေဆာင္ရ နန္းရ မိဖုရား အလွေတြထဲမွာ မေဟသီ ေဒဝီႀကီးက လြဲရင္ အျမတ္ႏိုးဆံုး၊ အခြင့္အေရး အေပးဆံုး တဲ့။ ေဟာ – မုန္းခ်င္ေတာ့လဲ ေထာင္ထဲ တန္းပို ့တာကလား။

သနားေတာ္မူပါမယ့္ အေရး “ေလးဆူဒီပါ သီတာေရေျမ ဆံုးပါေစေတာ့ မမုန္းႏုိင္ေၾကာင္းပါ ဘုရား၊ ဆပြားခ်စ္ခင္ ၾကင္နာစဥ္က ထြဋ္တင္ ဂူဘုရား ပန္ၾကားသစၥာ သံသာကမ္းတုိင္ တူၿပိဳင္ကူးမယ္ ညႊန္းရြယ္ဝသုန္ – အသကုန္ ခ်စ္လ်က္ပါ ဘုရား” ေပါ့။ အဲဒီလုိေလး ေရးသြင္းရွာတဲ့ ေတးသီခ်င္း ကဗ်ာက ‘ခ်စ္သမွ် ကို’ ပါတဲ့ ရွင္။

xx ခ်စ္သမွ်ကို ျမင့္မုိရ္ေရႊေတာင္လံုးသုိ ့ေလ၊ ေလးဆူဒီပါ သီတာေရေျမ ဆံုးေစေတာ့ ေလး xx (ခ်စ္သမွ်ကိုပတ္ပ်ိဳး)

ၾကားေတာ္မူတဲ့ အတုိင္းပါဘဲ ရွင္။ ခ်စ္သမွ်ကုိ ေျပာရရင္ ျမင့္မုိရ္ေတာင္ေလာက္ရွိမယ္ တဲ့။ ေရေျမဆံုးပါေစ ေျပာႏုိင္ဦးမယ္ ဆုိတဲ့သေဘာနဲ ့စခ်ီထားတဲ့ အခ်စ္သမားရဲ ့ႏွလံုးသား အလကၤာေပါ့။

‘ခ်စ္သမွ် ကုိ’ သီခ်င္းဟာ မဟာဂီတ ပတ္ပ်ိဳးစာရင္းဝင္ ျဖစ္ပါတယ္။မာေအးတုိ ့ သဘင္ ဂီတနယ္က သစၥာတုိင္ ပံုစံေနရာမွာ ထိပ္ဆံုးက အျမတ္တႏုိး စီထားၾက ဆုိေနၾကတုန္းပါ ရွင္။ သခင္မမ်ားရဲ ့စာက တိလဲ တိက် ရုိးရုိး လွလွေလးဟာမုိ ့ ဘယ္အခ်ိန္မွာ ၾကားရၾကားရ ထပ္ၿပီး ရိုးမသြားဘူးလို႔ ခံစားရသလုိဘဲ၊ နားေထာင္ၾကည့္စမ္းပါလား ရွင္။ လူတိုင္း ၾကားဖူးတဲ့ သီခ်င္းပိုဒ္ ကေလးေတြ ျဖစ္ပါတယ္။

xxx (သံသာေလကမ္းတုိင္ တူၿပိဳင္ေလ ကူးမယ္ ဆုထူးငယ္ ပန္ရြယ္သြန္း)၂ (ခ်စ္လုိ႔ရယ္ မကုန္ ဤေျမ သိၾကားေစ သက္ေသ ညြန္း)၂ xxx (ခ်စ္သမွ်ကိုမွ)

သံသရာခြင္ကို ျမစ္ျပင္လို သေဘာထား ဟုိတဖက္ ကမ္းပါးေရာက္သည္ အထိ အတူတူ ကူးခတ္သြားၾကမယ္ လုိ ့ ဝသုန္ေျမကုိ သက္ေသ ထားသတဲ့ေလ။ အဲဒီ သီခ်င္းႏွစ္ပိုဒ္ကုိ ေသခ်ာ နားေထာင္ထားၿပီးရင္၊ ဗမာသံ သစၥာထား စံုတဲြ သီခ်င္းေတြမွာ လုိက္ရွာၾကည့္၊ သခင္မ ျမကေလး ေရြးထားခဲ့တဲ့ စာတလံုးစ ႏွစ္လံုးစ အဓိပၸာယ္ နီးနီးရတာနဲ ့ကပ္ ေရးတာေတြ ေတြ႔လိမ့္မယ္။

ဒီသီခ်င္းမွာ ျပႆနာရွိတာလဲ ေျပာျပရဦးမယ္။ ေရးတဲ့သူ ျပႆနာပါ။ အေနာက္နန္းသခင္မ ျမကေလး ေရးသည္ မေရးသည္ ျငင္းဆိုေနၾကတာ ၾကာၿပီ။ မာေအး သီးခ်င္းႀကီးေတာ ဝင္ကတည္းက ဆုိပါေတာ့။ မာေအးတုိ ့ႏုိင္ငံ ယဥ္ေက်းမႈဌာနက ထုတ္တဲ့ “သဗၺဂီတကၠမ ပကာသနီက်မ္း” စာမ်က္ႏွာ (၁၇၆) မွာ ခ်စ္သမွ်ကို သစၥာတိုင္ ပတ္ပ်ိဳးေရးသူ ‘ေလွသူႀကီး ေမာင္ဆုိး’ လုိ ့ေဖၚျပထားပါတယ္။ မာေအး အျမဲ လက္ကိုင္ထားတဲ့ ‘ဂီတ ဝိေသာဓနီက်မ္း’ စာမ်က္ႏွာ (၁ဝ၉) မွာက်ေတာ့ ေရႊဘုိမင္း လက္ထက္ ပဲနင္း ဦးေနဦး ေရးေသာ သစၥာတုိင္ ပတ္ပ်ိဳးကေလး တဲ့ ။ ဒီတခါေတာ့ ‘ဘဘ ဒီးဒုတ္ခ်ိဳ’ ရဲ႕ စာအုပ္က အဆုိကုိ အသာ သွ်ိဳထားရလိမ့္မယ္ ရွင့္။ မာေအးက ေနာက္နန္းမေတာ္ ဘုရား ေရးတာလုိ႔ ခံစားရလုိ ့ေပါ့ ရွင္။ အျခား စာအုပ္ေတြမွာ မရွာႏုိင္ေသးဘူး။ ေရႊနန္းသံုး မဟာဂီတ ေပါင္းခ်ဳပ္ စာအုပ္နဲ ့ ေမာင္သုတ အမည္ခံ ဗိုလ္မွဴးဘေသာင္း စုေဆာင္း ေရးသားခဲ့တဲ့ စာဆုိေတာ္မ်ား အတၳဳပၸတၱိ စာအုပ္ေတြမွာ စာဆုိေတာ္ဟာ အေနာက္နန္းမေတာ္ မျမကေလးလုိ ့ ေတြ ့ရေတာ့ အေဖာ္ ရဲၿပီး ေပ်ာ္သြားျပီ ရွင္။

ျမကေလးသခင္မ ဘယ္စာဂုဏ္အရ အက်ဥ္းက ထြက္တာလဲ သဲကြဲခ်င္ရင္ နားဆင္ထားႏွင့္ပါဦးေနာ္။

xxx အုိ ဘယ္မမုန္းပါေတာ့ႏုိင္ ကပ္လံုးပဆံုးတိုင္တုိင္ xxx ရံုးညာပုိင္၊ အံုးၿပိဳင္ သဥၨာ ေၾကြ ့မွာလေလ၊ ႀကိဳးမည္ေနာင္တာ ကမၻာေျမဝယ္ ေျမ ့ေစေတာ့ ေလး xxx (ခ်စ္သမွ်ကုိမွ)


[ မူရင္း – ဘီဘီစီ၊ ျမန္မာဌာန ]

သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts