>Maung Swan Yi – Remembering Aung Kyaw Sun

>

ေတးဂီတကိုသာေမြ႔ေလ်ာ္ရင္း ကြယ္လြန္သြားခဲ့သူ – ေအာင္ေက်ာ္ဆန္း

ေမာင္စြမ္းရည္

ၾသဂုတ္ ၂၃၊ ၂၀၀၉

က်ေနာ္တို႔ မိတ္ေဆြ အေပါင္းအသင္းေတြထဲမွာ လူႀကီး လူငယ္စံုတဲ့အျပင္ အတီးအမႈတ္သမား၊ သဘင္သည္၊ ရုပ္ရွင္အနုပညာသည္၊ ပန္းခ်ီဆရာစသျဖင့္ အစံုပါ၀င္ပါတယ္။ တကၠသိုလ္ဆရာ၊ အထက္တန္းျပဆရာ၊ အလြတ္ပညာသင္ဆရာေတြလဲပါတယ္။

ဒီလိုအေပါင္းအသင္းေတြထဲမွာ က်ေနာ္တို႔ထက္အသက္ ၂၀ မက ငယ္တဲ့ အဆိုေတာ္တေယာက္လဲ ပါ၀င္ပါတယ္။ သားအရြယ္ တူအရြယ္ေပါ့။ သူ႔အေဖကိုယ္က က်ေနာ္တို႔နဲ႔ ေက်ာင္းေနဖက္ပါပဲ ပန္းခ်ီေက်ာ္ ရုပ္ရွင္ဒါရိုက္တာ စာေရးဆရာ ၀င္းေဖ ပါ။ ကို၀င္းေဖက က်ေနာ္တို႔နဲ႔ ရြယ္တူေတြ သူသားနာမည္က ေအာင္ေက်ာ္ဆန္း တဲ့။

ေအာင္ေက်ာ္ဆန္းက အေပ်ာ္တမ္း မဟာဂီတ အဆိုေတာ္ပါ။ ပတၱလား စႏၵယားတို႔ကိုလဲ ေကာင္းေကာင္း တီးတတ္ပါတယ္။ သူ အထူးကၽြမ္းက်င္ လိုက္စားတာက “နတ္ခ်င္း” ေတြပါပဲ။ နတ္ခ်င္းေတြကို ၀ါသနာအေလ်ာက္ သီေႂကြးရင္း နတ္ေတြအေၾကာင္း သမိုင္းေနာက္ခံေတြကိုလဲ ေကာင္းေကာင္း စမ္း၀ါး မိထားသူျဖစ္ပါတယ္။

သူတို႔နဲ႔ အထူး၀ါသနာတူသူက တကၠသိုလ္စိတ္ပညာဌါနက ဆရာေအာင္ေက်ာ္တိုး (ယခုအခါ ပါေမာကၡ) နဲ႔ ဇနီး စာေရးဆရာမ ႏုႏုရည္ (အင္း၀) ပါ။ အားလံုး လူေပ်ာ္ေတြခ်ည္းပဲ။ ဆရာေအာင္ေက်ာ္တိုးတို႔ရဲ့အဖြဲ႔က ဇာဂနာတို႔ အရုိင္းတို႔စတဲ့ တကၠသိုလ္အႏုပညာအသင္းက လူေပ်ာ္ လူေက်ာ္ေတြလည္း ပါ၀င္ပါတယ္။ သူတို႔အထဲမွာ ဆရာျဖစ္ေနတဲ့ ေအာင္ေက်ာ္တိုးေတာင္မွ ငယ္ရြယ္စဥ္က အမ်ိဴးသမီး၀တ္စံုေတြ ၀တ္ၿပီး စင္ေပၚတက္ ကဖူးပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ တကၠသိုလ္မွာ ဆရာေတြ စင္ေပၚ တက္ မကရဘူးလို႔ အမိန္႔ထုတ္ခဲ့ရဖူးပါတယ္။ သူတို႔အားလံုးဟာ ဆိုကေရးတီး ဆိုတာေတြမွာ ထူးခၽြန္ၾကပါတယ္။

က်ေနာ္တို႔အထဲမွာ ကိုဘဂ်မ္း (တင္မိုး) က အဆို အတီးကို ၀ါသနာပါ ပါတယ္။ ကိုယ္တိုင္လဲ တီးမႈတ္ကာ သီဆိုတာေတြ ကၽြမ္းပါတယ္။ က်ေနာ္နဲ႔ ကိုသာႏိုးတို႔ကေတာ့ သီခ်င္းလုိက္ဆိုမယ္၊ လက္ခုပ္တီးၿပီး စည္းလိုက္မယ္ေပါ့။ (က်ေနာ္တို႔ကေတာ့ စည္းကိုေတာင္ မွန္ေအာင္ မလိုက္တတ္ပါ) ဒါေပမဲ့ ေအာင္ေက်ာ္ဆန္းတို႔ ေအာင္ေက်ာ္တိုးတို႔ရဲ့စိတ္ထဲမွာ က်ေနာ္တို႔လဲ မႏၱေလးထံုးစံအတိုင္း ဆိုတတ္ တီးတတ္တယ္လို႔ ထင္ေနပံုရပါတယ္။ တီးၾက မႈတ္ၾက ဆိုၾကၿပီ ဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔တေတြကိုလည္း ေအာင္ေက်ာ္တိုးကားနဲ႔ လာၿပီး ပင့္တတ္ပါတယ္။ အထူးအျဖင့္ နတ္ပြဲေတြမွာပါ။

ေအာင္ေက်ာ္ဆန္းတို႔ရဲ့ မိသားစုေနာက္ခံ သမိုင္းေလးကိုေတာ့ ဒီေနရာမွာ မေျပာမျဖစ္ ေျပာရပါဦးမယ္။ သူ႔အဖိုးက မႏၱေလးမွာ ဆရာႀကီးတဆူျဖစ္ခဲ့တဲ့ ျမန္မာ့သမိုင္းပညာရွင္ မဟာဂီတပညာရွင္ ေရႊျပည္ဦးဘတင္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာႀကီးဦးရာဇတ္နဲ႔အတူ အမ်ိဴးသားေက်ာင္းမွာ ဆရာအျဖစ္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ခဲ့ဖူးသူလဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အမ္ေအေဒၚအုန္းနဲ႔ လူထုေဒၚအမာတု႔ိရဲ့ ဆရာ ေတာ္ခဲ့ဖူး တာေပါ့။

က်ေနာ္တို႔က ဆရာႀကီးရဲ့စာေတြ ဆရာႀကီးရဲ့ ေဟာေျပာပြဲေတြ မလြတ္တမ္း ဖတ္ရႈ ၾကားနာရင္း ႀကီးျပင္းခဲ့ပါတယ္။

ဆရာႀကီးေရႊျပည္ဦးဘတင္က သူ႔ရဲ့သားေတြ အခ်ိန္တန္အရြယ္ေရာက္ရင္ ပန္းခ်ီနဲ႔ ဂီတကို သင္ယူေစပါတယ္။ ေယာကၤ်ားဆိုတာ ပန္းခ်ီနဲ႔ ဂီတ လိုက္စားရမယ္လို႔ “မူ” ခ်ထားပါတယ္။ သူ႔သားေတြဟာ အခ်ိန္တန္ရင္ ပန္းခ်ီသင္ရပါတယ္။ ပတၱလားအတီး သင္ရပါတယ္။ ဆရာႀကီးရဲ့ သားျဖစ္သူ ကို၀င္းေဖဟာ ဒီလိုနဲ႔ မဟာဂီတသီခ်င္းေတြလဲ ဆိုတတ္ၿပီး၊ ပတၱလားလဲ ေကာင္းေကာင္း တီးတတ္ပါတယ္။ နာမည္ေက်ာ္ မႏၱေလး ၿမိဳ့မတီး၀ိုင္းမွာလဲ စပ္စပ္ စပ္စပ္နဲ႔ ပါလိုက္ပါေသးတယ္။ ခုေတာ့ ပုေလြနဲ႔ စႏၵယားကို အားတိုင္း တီးမႈတ္ပါတယ္။ သူရဲ့ သမီးငယ္ မီမီ၀င္းေဖဆိုရင္ အဆိုေတာ္နာမည္ႀကီးမဟုတ္လား။

ေအာင္ေက်ာ္ဆန္းက ကို၀င္းေဖရဲ့ သားႀကီးပါ။ အခုဆိုရင္ အသက္ (၅၁) ႏွစ္ ရွိခဲ့ပါၿပီ။ ကို၀င္းေဖရဲ့ သားသမီးေတြထဲမွာ အဆိုအတီးက လြဲၿပီး ဘာမွမလုပ္ခ်င္တဲ့ လူတမ်ိဴးပါ။ တခါက တိုင္းအလိုက္ မဟာဂီတ အဆိုၿပိဳင္ပြဲမွာ သူက မၿပိဳင္ခ်င္ေပမဲ့၊ လူႀကီးေတြရဲ့ ေမတၱာရပ္ခံခ်က္နဲ႔ ၀င္ၿပိဳင္ဖူးရာမွာ ပထမရဖူးပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔က သူကိုယ္တိုင္ စႏၵယားတီးၿပီး သီခ်င္းဆိုတာကို နားေထာင္ရဖူးပါတယ္။

ကဗ်ာဆရာတင္မိုး ႏိုင္ငံျခားမထြက္ခင္ေလာက္က ဆိုေတာ့ ၁၉၉၉ ခုနွစ္ေလာက္က ထင္ပါတယ္။ မႏၱေလးပန္တ်ာေက်ာင္းက စႏၵယားနည္းျပဆရာ ဦးအုန္းေမာင္ နဲ႔ ဆရာဒဂုန္တာရာတို႔ကို ပင့္ဖိတ္ထားပါတယ္။ တင္မိုးနဲ႔ က်ေနာ့္ကို လာေခၚပါတယ္။ ေရႊပုပၸါး ဦးအုန္းခိုင္ အိမ္မွာ ဆံုၾကပါတယ္။ ဦးအုန္းခိုင္ရဲ့အိမ္မွာ ရုပ္ရွင္မင္းသား၀င္းဦး တီးခဲ့တဲ့စႏၵယားကို ၀ယ္ယူထားပါတယ္။ အဲ့ဒီ စႏၵယားမွာ ဦးအုန္းေမာင္ေရာ ဆရာဒဂုန္တာရာေရာ တီးၾကပါတယ္။

ဆရာတာရာက “က်ေနာ္က စႏၵယားနဲ႔ လက္နဲ႔ ျပတ္ေနတာ ၾကာၿပီ ဆိုေတာ့ မတီးႏူိင္ေတာ့ပါဘူးဗ်ာ …” လို႔ ညည္းညဴရွာပါတယ္။ ဦးအုန္းေမာင္ကေတာ့ တကယ့္ကို ပါရဂူေျမာက္ ဆိုေလာက္ေအာင္ ျဗန္္းျဗန္းကြဲ တီးပါတယ္။ ေအာင္ေက်ာ္ဆန္းက ဆိုပါတယ္။ ေအာင္ေက်ာ္ဆန္းက အားရပါးရဆိုခြင့္ရလို႔ ဆရာ့ကို မ်က္ရည္လက္ရႊဲနဲ႔ ပီတိအျပည့္နဲ႔ ကန္ေတာ့ပါတယ္။ အဲ့ဒီပြဲကေလးကို မေမ့ႏူိင္ၾကပါဘူး။

ေအာင္ေက်ာ္ဆန္း၊ ေအာင္ေက်ာ္တိုးနဲ႔ ယဥ္မင္းပိုက္(ပန္းခ်ီ) တို႔ဟာ အဲ့သလို ဂီတ၀ိုင္းေလးကို မၾကာမၾကာ စီစဥ္ေလ့ ရွိၾကပါတယ္ ေအာင္ေက်ာ္ဆန္းဆိုရင္ စႏၵယားဦးအုန္းေမာင္နဲ႔ ဆိုတီးၿပီး အားမရေသးလို႔လဲ ေဒၚမာမာေအးအိမ္ကို ဆက္သြားၾကရပါေသးတယ္။ ဦးအုန္းေမာင္ကလဲ သူ႔တပည့္မနဲ႔ ေတြ႔ခ်င္တာလဲပါတယ္။ ေဒၚမာမာေအးအိမ္မွာ မရွိလို႔ ေနာက္တ၀ိုင္း မျဖစ္ခဲ့ရတာပါ။ ပြဲႀကီးပြဲေကာင္း တခုနဲ႔ လြဲခဲ့ရပါတယ္။

က်ေနာ္တို႔တေတြက ေတာင္ၿပံဳး ရတနာဂူနတ္ပြဲေတြ ႏႊဲခဲ့ၾကဖူးလို႔ “နတ္ေသြး”က ပါေနေတာ့ နတ္ဒိုးသံ ၾကားရင္လဲ ရိုးတိုးရြတ ျဖစ္ေလ့ရွိပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ေရွ႔က လူႀကီးေတြက (ကန္ေတာ့ပါရဲ့) ပို “ကဲ”တယ္လို႔ ေတာင္ ဆိုရပါမယ္။

ဆရာႀကီးဦးခင္ေမာင္လတ္၊ ဆရာမႀကီးေဒၚခင္မ်ိဴးခ်စ္နဲ႔ ဦးညိဳျမတို႔ဟာ နတ္ပြဲသံၾကားရင္ မေနႏူိင္ၾကပါဘူး။ ဒီအထဲမွာ မံုရြာဦးေလးခန္႔နဲ႔ က်ေနာ္တို႔လည္း ပါေပသေပါ့။ ဦးခင္ေမာင္လတ္နဲ႔ ေဒၚခင္မ်ိဴးခ်စ္တို႔က ရန္ကုန္မွာ က်ေနာ္တို႔နဲ႔ တရပ္တည္းေနတာ ဆိုေတာ့ အရပ္ထဲက နတ္ပြဲတိုင္းမွာ အခ်ိန္းအခ်က္မလုပ္ပဲ ဆံုေလ့ ရွိၾကပါတယ္။

က်ေနာ္တို႔ ဆရာတင္ ရသူကေတာ့ နတ္ခ်င္းအဆိုေတာ္လို႔ေတာင္ ေတာင္းဆိုရတဲ့ ေအာင္ေက်ာ္ဆန္း ပါပဲ။ ေအာင္ေက်ာ္ဆန္း၊ ေအာင္ေက်ာ္တိုးနဲ႔ ႏုႏုရည္ (အင္း၀)တို႔ဟာ “နတ္ပိုး” ၀င္ ေနသူေတြပါ။ ေတာင္ၿပံဳးပြဲရာသီေရာက္ရင္ နတ္ကိုးကြယ္သူေတြထက္ သူတို႔က ပိုၿပီး “ပိုးထ”တတ္ပါေသးတယ္။ ဒီၾကားထဲမွာ ႏုႏုရည္ (အင္း၀) စာေရးဆရာမက အျမတ္ ထြက္ခဲ့ပါတယ္။ တကယ့္ဇာတ္ဆရာက ေအာင္ေက်ာ္ဆန္းပါ။ ခုအခါ အဂၤလိပ္လို ဘာသာျပန္ဖို႔ ေရြးခ်ယ္ထားတဲ့ “ၿပံဳး၍လဲ ကန္ေတာ့ ခံေတာ္မူပါ၊ ရယ္ရႊင္၍လဲ ကန္ေတာ့ခံေတာ္မူပါ” ဆိုတဲ့ နတ္ကေတာ္ ေလာကေနာက္ခံ ၀ထၳဳပါ။ အေမရိကန္စာအုပ္ဆိုင္ေတြမွာ ၀ယ္လို႔ရတယ္ လို႔ လမင္းတရာကိုေအး၀င္းက လွမ္းေျပာပါတယ္။

ေအာင္ေက်ာ္ဆန္းကို က်ေနာ္တို႔က သူ ေမြးစကတည္းက ခင္တာပါ။ သူတို႔ လူလားေျမာက္လာတာက ေစ်းခ်ိဴရဲ့ ေတာင္ဘက္ဆိုင္တန္း ေျမညီထပ္မွာပါ။ က်ေနာ္တို႔ ၿမိဳ့ထဲ ေရာက္ရင္ အၿမဲ “ခလုတ္တိုက္”ေနတဲ့အိမ္ပါ။ ေအာင္ေက်ာ္ဆန္းက က်ေနာ္တို႔ကို သူ႔အေဖရဲ့ သူငယ္ခ်င္းေတြအျဖစ္နဲ႔ တေလးတစား ခင္ပါတယ္။ နတ္ပြဲေကာင္းရင္ လာေခၚပါတယ္။ နတ္ကေတာ္ေတြက သူ႔ကို ဆရာႀကီးတဆူအျဖစ္ ကိုးကြယ္ထားပါတယ္။ သူကပဲ နတ္၀ါသနာကို ႀကီးရွာပါတယ္။ နတ္ကိုးကြယ္သူေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ နတ္ေတြက သူ႔ကို ကိုးကြယ္ၾကတာပါ။

နတ္ခ်င္းဆရာ နတ္ကေတာ္ေတြ႔ရဲ့ ဆရာဆိုေတာ့ နတ္ေတြကလည္း သူ႔ကို “မစ”ဟန္ ရွိပါတယ္။ နတ္ပြဲ ေတြကို သူ႔ၾသဇာနဲ႔ စီစဥ္ ခန္႔ခြဲႏူိင္ပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ တခ်ဳိ႔ နတ္ကိုးကြယ္သူေတြဟာ သိန္းထီႀကီးေတြ ေပါက္၊ စီးပြားေတြ တက္ ဆိုသလို ႀကံဳရတာလဲရွိေတာ့ သူတို႔ “ဆရာႀကီး”ကို စီးပြားေရး လုပ္ခ်င္သလား၊ ေငြရင္း လိုခ်င္သလား၊ တိုက္တာ အိမ္ယာ လိုခ်င္သလား စသျဖင့္ “ပူေဇာ္” ၾကရွာပါတယ္။

ေအာင္ေက်ာ္ဆန္းက ေငြလဲမမက္၊ တိုက္တာလဲ မမက္၊ ဘာမွ မမက္၊ ဘာမွလဲ လုပ္ခ်င္သူ မဟုတ္၊ ဆိုေနရ တီးေနရရင္ ၿပီးစတမ္းပါပဲ။ က်ေနာ္တို႔ကလည္း သူ႔ေက်းဇူးနဲ႔ နတ္ပြဲတကာ ေရာက္ေနပါတယ္။ နတ္ဒိုး နတ္ခ်င္းေတြကိုက ေသြးထဲ ေရာက္ေနလို႔ပါ။

နတ္ပြဲေတြမွာ ဆိုရင္ သူတို႔ဆရာႀကီး ေအာင္ေက်ာ္ဆန္းရဲ့ “ဆရာ႔ ဆရာ႔ႀကီး”ေတြ အျဖစ္နဲ႔ နတ္ပြဲကို ႂကြေရာက္ “ခံစား” ၾကတာ ဆိုေတာ့ ကိုႀကီးေက်ာ္ပြဲက ၾကက္ေက်ာ္တို႔၊ ဘရန္ဒီ၊ ၀ီစကီတို႔ ဆိုတာလည္း က်ေနာ္တို႔ေရွ႔ကို ေရာက္လာေလ့ ရွိပါတယ္။ နတ္ေတြကို “ေလးစား”တဲ့ က်ေနာ္တို႔ကို နတ္ေတြကလည္း ျပန္ၿပီး “ေလးစား”ဟန္ ရွိပါတယ္။ အမွန္က ဇာတ္ဆရာ ေအာင္ေက်ာ္ဆန္းရဲ့ ေက်းဇူးပါ။

အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုမွာ တင္မိုး ေမာင္သာႏုိးနဲ႔ ေမာင္စြမ္းရည္တို႔ ခဏတျဖဳတ္ ဆံုၾကေတာ့ ကို၀င္းေဖနဲ႔လဲ ဆံုလိုက္ၾကရပါတယ္။ ၀ိုင္းဖြဲ႔ “ဆိုတီးက” ၾကတာလဲ လုပ္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ (မႏၱေလးသား ဆရာ၀န္ ေဒါက္တာတဦး) လဲ ပါတယ္။ သူကလဲ ပြဲမွာ ဆိုင္းထည့္လို႔ မရတဲ့ မႏၱေလးသား ျဖစ္ပါတယ္။ ၿမိဳ့မအဆိုေတာ္ႀကီး ဦးအံႀကီးကို အတူသြားၿပီး ဦးခိုက္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ထားပါေတာ့။

က်ေနာ္တို႔က လူသစ္ေတြနဲ႔ဆံုမိရင္ “ကို၀င္းေဖဟာ က်ေနာ္တို႔ရဲ့ သူငယ္ခ်င္းပါ” လို႔ ေျပာျပ မိတ္ဆက္ ေပးေလ့ရွိပါတယ္။ ဒီလိုေျပာတိုင္း ကို၀င္းေဖက က်ေနာ္တို႔ကို မ်က္ေစာင္းထိုးေလ့ ရွိပါတယ္။ ေနာက္ေတာ့ ႏႈတ္ကပါ ထုတ္ၿပီး “က်ဴပ္ သူငယ္ခ်င္း မဟုတ္ပါဘူးဗ်ာ၊ က်ဴပ္ သား ေအာင္ေက်ာ္ဆန္းရဲ့ သူငယ္ခ်င္းေတြပါ အေဖ့နာမည္ သံုးၿပီး၊ သားနဲ႔ပဲ တြဲေနၾကတာပါ” လို႔ အေငၚတူးေလ့ ရွိပါတယ္။

ကို၀င္းေဖေျပာတာလည္း မွန္သေလာက္ မွန္တယ္။ သူက ရုပ္ရွင္ေလာက၊ ဂီတေလာက၊ ပန္းခ်ီေလာက စသျဖင့္ အေပါင္းအသင္းေတြစံုၿပီး သူ က်က္စားတဲ့နယ္က က်ယ္လွပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔က နယ္က်ဥ္းက်ဥ္းေလးပဲ တည္ေဆာက္ ဖြဲ႔စည္းၿပီး၊ ေနသာသလို ေနၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ “ဆိုကတီး”နဲ႔သာ ေမြ႔ေလ်ာ္ေလ့ရွိတဲ့ သူ႔သားႀကီးကသာ က်ေနာ္တို႔ ၀ိုင္းေတာ္သား ျဖစ္လာခဲ့တာပါ။ ရန္ကုန္ေရာက္မွ ပါ။

ခုေတာ့“ခင္ဗ်ားတို႔ရဲ့ ေအာင္ေက်ာ္ဆန္း ဆံုးရွာၿပီ”လို႔ သူ႔အေဖကိုယ္တိုင္ က ဖုန္းဆက္ ေျပာလိုက္တဲ့အခါ အံ့အားသင့္ခဲ့ရပါတယ္။ သူ႔အသက္က (၅၀) ေက်ာ္ရုံပဲ ရွိပါေသးတယ္။ သူအေဖကိုယ္တိုင္ “က်ဴပ္သားရဲ့ သူငယ္ခ်င္းေတြ”လို႔ ေျပာရတဲ့ က်ေနာ္တို႔မွာ မေၾကကြဲဘဲ ဘယ္မွာ ေနႏူိင္ပါ့မလဲ။ တင္မိုးကေတာ့ သူ႔အရင္ ကြယ္လြန္သြားခဲ့ရွာလို႔ “ေၾကကြဲခြင့္” မၾကံဳလိုက္ရေတာ့ပါဘူး။ တင္မိုးရွိရင္ သူလည္ပင္းဖက္ ေနခဲ့တဲ့ ေအာင္ေက်ာ္ဆန္းကို သူ ဘယ္ေလာက္ ႏွေမ်ာတသ ရွာမလဲ။ တင္မိုးကလဲ နတ္ခ်င္းနဲ႔ နတ္ဒိုးကို အသည္းစြဲသူပါ။

ေအာင္ေက်ာ္ဆန္းဟာ ႏွစ္ ငါးဆယ္ လံုးလံုး ဘာအလုပ္ ဘာအကိုင္မွ မယ္မယ္ရရ မလုပ္ခ၊ဲ့ သူမ်ား အလုပ္ေပးတာလဲ မလုပ္ခဲ့၊ အရင္းအႏွီး ထုတ္ေပးလဲ မလုပ္ခဲ့၊ ေဆြမ်ိဴးသားခ်င္းေတြက အလုပ္လုပ္ဖို႔ေခၚလဲ မသြားခဲ့၊ အေမရိကားကို နတ္ပညာရွင္အျဖစ္ ဖိတ္ၾကားတာေတာင္ ႂကြလာေတာ္မမူဘဲ “ဆိုကေရးတီး” ရွိရာအရပ္မွာသာ ေမြ႔ေလ်ာ္ခဲ့ပါတယ္။ သူဟာ ပုဂံေခတ္က သိဃၤသူဆိုတဲ့ အမတ္ႀကီးမ်ား ၀င္စား သလားလို႔ ဆိုရေလာက္ပါတယ္။ အမတ္ႀကီးက ေကာင္းမႈ ကုသိုလ္ျပဳေတာ့ ဘယ္ဗုဒၶဘာသာ၀င္မွ မေတာင္းဖူးတဲ့ဆုကို ေက်ာက္ထက္ အကၡရာတင္ၿပီး ဆုေတာင္းခဲ့ပါတယ္။

“ပဥၥဂၤတူရ္ျမည္ေသာ စည္းညင္းျဖင့္ ႏူိးထေသာ စည္းစိမ္ကို ရလို”ေၾကာင္း ဆုေတာင္းခဲ့တာပါ။

ေအာင္ေက်ာ္ဆန္းဟာ ေတးဂီတနဲ႔သာ တသက္လံုး ေမြ႔ေလ်ာ္ ေနထိုင္သြားခဲ့ပါတယ္။ ဘ၀မွာ သူစိတ္တိုင္းက် အျပည့္အ၀ ေမြ႔ေလ်ာ္ ေနေပ်ာ္သြားခဲ့ပါတယ္။

“ဘ၀ကို အေပ်ာ္နဲ႔ပိုင္း” သြားခဲ့သူပါပဲ။ ဒီအတြက္ ဆရာေမာင္သာႏုိး၊ ဆရာေအာင္ေက်ာ္တိုး၊ ႏုႏုရည္(အင္း၀)၊ ကိုေလး (အင္း၀ဂုဏ္ရည္)၊ ေမာင္မိုးသူတို႔က သူ႔ရဲ့ ေနာက္ဆံုးခရီးကို နတ္ဒိုးနဲ႔ ပို႔ျဖစ္ပါေစ သတည္းလို႔ ဆုဆႏၵ ျပဳမိပါေၾကာင္း။

ေအာင္ေက်ာ္ဆန္းတေယာက္ ေနာက္ဘ၀မွာ “ပဥၥဂၤတူရ္ျမည္ေသာ စည္းညင္းတို႔ျဖင့္ ႏူိးထေသာ စည္းစိမ္” ကို ရပါေစသတည္း။

၂၀၀၉ ၾသဂုတ္ ၁၆

နယူးေယာက္


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts