>peoples’ Ludu Daw Ah Mar

>

ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ စာေပအႏုပညာ (၃၄)
ျပည္သူခ်စ္ေသာ လူထုေဒၚအမာ
ထိန္လင္း
ဧၿပီ ၂၆၊ ၂ဝဝ၉


ျမန္မာစာေပနယ္မွာ ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းကို သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္း၊ ဆရာမႈိင္း၊ ဘႀကီးမႈိင္း၊ ဆရာလြန္း စသျဖင့္ ၾကည္ညိဳစိတ္နဲ႔ အမ်ဳိးမ်ဳိး ေခၚၾကသလိုပဲ အေမ လူထုေဒၚအမာ ဆိုရင္လည္း အေမ၊ အေမမာ၊ ေဒၚေဒၚ၊ ေဒၚေဒၚမာ၊ ဖြားႀကီးမာ စသျဖင့္ ကိုယ့္ရဲ႕ ေဆြမ်ဳိး ရင္းခ်ာေတြလို စာဖတ္ပရိသတ္ေတြ၊ စာေပနဲ႔ အႏုပညာနယ္ပယ္က လူေတြက သံုးႏႈန္း ေခၚေဝၚၾကတာဟာ သူ႔ရဲ႕စိတ္ေစတနာနဲ႔ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။ အနယ္နယ္အရပ္ရပ္က ေရာက္လာတဲ့ စာေပ အႏုပညာရွင္ေတြက မႏၲေလးကို ေရာက္တယ္ ဆုိတာနဲ႔ လူထုတိုက္ကို ဝင္ၿပီး အေမမာကို ေတြ႔ဆံု ဂါရဝျပဳၾကတာဟာလည္း ဒီလို ခ်စ္ခင္ ေလးစားမႈေတြေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။

တကၠသိုလ္သပိတ္ေမွာက္ေက်ာင္းသူ၊ စာေရးဆရာမ၊ သတင္းစာ အယ္ဒီတာ၊ ပံုႏွိပ္ထုတ္ေဝသူ စသျဖင့္ ဂုဏ္ပုဒ္ေပါင္းမ်ားစြာ ရရွိခဲ့တဲ့ အေမမာဟာ ေက်ာင္းသူဘဝကေန မကြယ္လြန္ခင္အခ်ိန္ထိ စာေပတာဝန္၊ တိုင္းျပည္တာဝန္ကို ေက်ပြန္ခဲ့သူျဖစ္ပါတယ္။ ေခတ္စမ္း စာဆိုတစ္ဦးျဖစ္တဲ့ သိပၸံေမာင္ဝရဲ႕ လူထုၾကားက အျဖစ္အပ်က္ကေလးေတြကို သရုပ္ေပၚေအာင္ ေရးသားထားတဲ့ စာေပေတြကို ႏွစ္သက္မိတာက အေမမာကို စာေရးခ်င္စိတ္ အျပင္းအထန္ ေပၚေပါက္ေစခဲ့တယ္လို႔ စာေရးဆရာမႀကီး ေစာမံုညင္းက ‘ဗမာအမ်ဳိးသမီး’ဆိုတဲ့ စာအုပ္မွာ ေရးသားခဲ့ဖူးပါတယ္။ အေမမာ ေရးသားခဲ့တဲ့ စာေပအမ်ားအျပားမွာလည္း အညာေက်းလက္ အပါအဝင္ ေဒသအေတာ္မ်ားမ်ားက လူေတြရဲ႕ လူမႈဘဝေတြ၊ ျမန္မာမႈနယ္ပယ္က ပံုရိပ္ေတြ၊ အတိတ္က မွတ္တမ္းေတြကို ျမင္ေတြ႔ရပါတယ္။ ‘၁၂ ပြဲေစ်းသည္ ႏွင့္ ကြၽန္မတို႔အညာ’ စာအုပ္ထဲက ေဆာင္းပါးေတြဟာ အဲဒီလို စာမ်ဳိးေတြ ျဖစ္ပါတယ္။

မႏၲေလးၿမိဳ႔ ႏွစ္ ၁၅ဝ ျပည့္ပြဲေတာ္ လုပ္မယ္ဆိုတဲ့ သတင္းေတြ ၾကားရတဲ့အခါ မႏၲေလးနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ အေမမာ ေရးခဲ့တဲ့ ကမBာ့အႀကီးဆံုး စာအုပ္၊ ရတနာပံု မႏၲေလး မႏၲေလး ကြၽန္မတို႔ မႏၲေလး၊ မႏၲေလးသူ မႏၲေလးသားမ်ား၊ ကြၽန္မတို႔ငယ္ငယ္က စာအုပ္ေတြကို သတိရမိပါတယ္။ အေမ သက္ရွိထင္ရွား ရွိေနဦးမယ္ဆိုရင္ တခုခုေတာ့ ေရးဦးမွာပဲ လို႔လည္း ေတြးမိပါတယ္။ မႏၲေလးမွာ ေနတဲ့သူေတြပဲျဖစ္ျဖစ္ မႏၲေလးကို စိတ္ဝင္စားသူေတြပဲျဖစ္ျဖစ္ အဲဒီစာအုပ္ေတြကိုု မလြတ္တမ္း ဖတ္ရႈေစခ်င္ပါတယ္။ အဲဒီစာအုပ္ေတြက တဆင့္ ေခတ္နဲ႔အညီ လိုက္ပါေျပာင္းလဲေနတဲ့ မႏၲေလးၿမိဳ႔ရဲ႕ အေနအထားေတြ၊ မႏၲေလးၿမိဳ႔က အထင္ကရ ျဖစ္ရပ္ေတြ၊ ထင္ရွားတဲ့ လူပုဂၢဳိလ္ေတြအေၾကာင္း သိရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
အေမမာရဲ႕စာေတြကို ဖတ္တဲ့အခါ စာအုပ္ထဲက စာကို ဖတ္ေနရတာနဲ႔မတူဘဲ ကိုယ့္ေဆြမ်ဳိးရင္းခ်ာတစ္ဦး၊ ကိုယ့္မိတ္ေဆြတစ္ဦးက ရင္းရင္းႏွီးႏွီး ေျပာျပေနသလို ခံစားရပါတယ္။ ေျပာျပေနတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြဟာလည္း စိတ္အာရံုထဲမွာ ေပၚလာတဲ့အထိ ရွင္းလင္းပါတယ္။ အေမမာ အေနနဲ႔ စကားေျပာနဲ႔ ေရးသားတဲ့ပံုစံကို ၁၉၅၄ ခုႏွစ္ သတင္းစာဆရာ အာခ်ီဂြၽန္စတုန္းရဲ႕ ‘၍ည အ့န ညောန သ္ ၥနေခန’စာမူကို ‘ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသို႔’ ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္နဲ႔ ျမန္မာျပန္ဆိုေရးသားခဲ့စဥ္က စတင္ခဲ့တယ္လို႔ သိရပါတယ္။

အေမမာဟာ ဒီလိုစာမ်ဳိးေတြကို စိတ္ဝင္စားဖြယ္ ေရးသားႏိုင္သူျဖစ္သလုိ အတၳဳပၸတၱိလည္း အေရးေကာင္းသူ ျဖစ္ပါတယ္။ အေမမာရဲ႕ ထင္ရွားတဲ့ အတၳဳပၸတၱိစာအုပ္ေတြကေတာ့ ဆရာႀကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္း၊ သမၼတ ဟိုခ်ီမင္း၊ ျပည္သူခ်စ္ေသာ အႏုပညာရွင္မ်ား၊ ေရႊမန္းတင္ေမာင္၊ ေရႊရိုး ဘကေလး ၊ ေအာင္ဗလ ဖိုးစိန္ စိန္ကတံုး စာအုပ္တို႔ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီထဲက ျပည္သူခ်စ္ေသာ အႏုပညာရွင္မ်ား၊ ေရႊမန္းတင္ေမာင္၊ ေရႊရိုး ဘကေလး၊ ေအာင္ဗလ ဖိုးစိန္ စိန္ကတံုး စာအုပ္တို႔ဟာ အႀကိမ္ႀကိမ္ ပံုႏွိပ္ထုတ္ေဝျဖစ္သလို ထုတ္သေလာက္လည္း ေရာင္းမေလာက္ ျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္။ အဓိက ကေတာ့ အေမမာရဲ႕ အခ်ိန္ယူ အပင္ပန္းခံခဲ့တဲ့ စုေဆာင္းေလ့လာမႈ၊ ေစ့စပ္မႈေတြေၾကာင့္ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ဥပမာအားျဖင့္ အႏုပညာသည္ေတြရဲ႕ အေၾကာင္းကို တင္ျပတဲ့အခါ သူတို႔ရဲ႕ ဘဝကိုသာ ေဖာ္ျပတာမဟုတ္ဘဲ သူတို႔ဖန္တီးခဲ့တဲ့ သီခ်င္းေတြ၊ ျပက္လံုးေတြ စတဲ့ သူတို႔ရဲ႕ အႏုပညာေတြကို ေဖာ္ျပႏိုင္တဲ့အတြက္ အေမမာရဲ႕ အတၳဳပၸတၱိစာအုပ္ေတြဟာ ေနာက္လူေတြ လက္စြဲအျဖစ္ ထားရမယ့္ စာအုပ္ေတြ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ အေမမာ ေရးခ်င္ေပမယ့္ မေရးျဖစ္ခဲ့တဲ့ အတၳဳပၸတၱိစာအုပ္ကေတာ့ ေတးသံရွင္ မာမာေအး ရဲ႕ အတၳဳပၸတၱိ ျဖစ္ပါတယ္။

အေမ လူထုေဒၚအမာ အေနနဲ႔ အႏုပညာသည္ေတြရဲ႕ အတၳဳပၸတၱိေတြကို ေရးသားတဲ့အခါ ကာယကံရွင္ သက္ရွိထင္ရွားရွိခဲ့ရင္ ကိုယ္တိုင္ ေတြ႔ဆံုေမးျမန္းတာေတြ ျပဳလုပ္သလို ကြယ္လြန္ၿပီးျဖစ္ခဲ့မယ္ဆိုရင္ သူတို႔နဲ႔ နီးစပ္တဲ့အသိုင္းအဝိုင္း၊ သူတို႔ကို သိမီလိုက္သူ၊ အတူတူ လုပ္ဖူးသူမ်ားကေန ပြဲၾကည့္ဖူးသူေတြအထိ လိုက္လံ ေမးျမန္းၿပီး ရတဲ့ အခ်က္အလက္မွန္သမွ်ကို စုေဆာင္းပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သာမန္ အတၳဳပၸတၱိ စာအုပ္ထက္ ထူးျခားတဲ့ စာအုပ္ေတြ ျဖစ္ေနတာပါ။

ဇာတ္ညႊန္းနဲ႔ ကဗ်ာေရး ေတးေရး စာေရးဆရာ ဆရာဟန္က အေမမာကို ေတးထပ္တစ္ပုဒ္ ေရးဖြဲ႔ၿပီး ဂုဏ္ျပဳဖူးပါတယ္။ ေရွးက ထင္ရွားခဲ့တဲ့ အႏုပညာသည္ေတြရဲ႕ အတၳဳပၸတၱိကို ျပန္လည္ေဖာ္ထုတ္ မွတ္တမ္းတင္ ေပးတဲ့အတြက္ အေမမာရဲ႕ ေရွ႔မွာတင္ တထိုင္တည္း ေရးၿပီးဂုဏ္ျပဳခဲ့တယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ဒီေတးထပ္ကို စာေရးဆရာမႀကီး ေစာမုံညင္းရဲ႕ ‘ဗမာ့အမ်ဳိးသမီး’ စာအုပ္မွာ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။

ေဒၚအမာ စာျပဳလို႔
စာရႈတို႔ ကံေကာ္
ပမာမႈ အံမေခ်ာ္ေအာင္
ႀကံသေနာ္ အျမင့္ဆံုး။
ေºကြက်ၿပီး ေသာက္ရွဴးၾကယ္ေတြ
ေတာက္ျမဴးဘြယ္ ထံုးျပဳ သီကံုး
ေအာင္ဗလ ဖိုးစိန္ ည‡ဳိးမမွိန္ စိန္ကတံုး
မ်ဳိးဂုဏ္သိမ္ တိမ္မဖံုးေစဖို႔
တခ်ိန္လံုး လင္းကာ
သုခုမာ ဥဒည္စြန္းရယ္က လေနဝန္း ထြက္ျပဴၾကရာ
လူထု၏ ေဒၚအမာ ေမွ်ာ္ကာေနဆဲမွ
ေၾကကြဲစရာ့ အခါခါ အလီလီ
လြမ္းတ ေျဖမဆည္
ဦးေရႊရိုး အာဇာနည္ကို
ကမၻာတည္ ဂုဏ္ျပဳျပန္ရတယ္ေလး။ ။

တကယ္ေတာ့ အေမမာဟာ တစ္ဦးတစ္ေယာက္တည္းက ဂုဏ္ျပဳတာထက္ အမ်ားက ဂုဏ္ျပဳသင့္တဲ့ ပုဂၢဳိလ္ျဖစ္ပါတယ္။ ျပည္သူခ်စ္ေသာ အႏုပညာသည္မ်ား ဆိုတဲ့ စာအုပ္ကို ေရးသားျပဳစုခဲ့တဲ့ အေမမာ ကိုယ္တိုင္က ျပည္သူခ်စ္တဲ့ စာေပအႏုပညာရွင္ တစ္ဦးျဖစ္တယ္ဆိုတာ ဘယ္သူမွ မျငင္းႏိုင္ပါဘူး။ ။

ထိန္လင္း (၇၊ ၄၊ ၂ဝဝ၉)

၂ဝဝ၉ ခုႏွစ္ ဧၿပီလ ၁ဝ ရက္ ေနာ္ေဝအေျခစိုက္ ဒီမုိကရက္တစ္ျမန္မာ့အသံ၏ ထုတ္လႊင့္ခ်က္အား ျပန္လည္ေဖာ္ျပပါသည္။



သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts