>Than Soe Hlaing – Nargis Reporter Story 6

>

သတင္းေထာက္တဦး၏ နာဂစ္ဒိုင္ယာရီ – ၆
သန္းစိုးလိႈင္
ဧၿပီလ ၂၃၊ ၂၀၀၉
ကမာကလြန္းရြာ ျမင္ကြင္း


ျမန္မာ့ လူမႈအဖြဲ႔အစည္းနဲ႔ သံဃာမ်ားရဲ႕ ဦးေဆာင္မႈ

ကြမ္းၿခံကုန္း ၿမိဳ႕ေပၚရွိ ရပ္ကြက္ အသီးသီးမွ ေနစရာ စားစရာ ဒုကၡေရာက္ေနသူမ်ားကို နီးစပ္ရာ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ေက်ာင္းမ်ားက ၾကည့္ရႈေစာင့္ေရွာက္ ထားသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ ကြမ္းၿခံကုန္းၿမိဳ႕ေပၚတြင္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းေပါင္း ၆ ေက်ာင္းထက္မနည္းရွိၿပီး ဘုန္းေတာ္ႀကီး ေက်ာင္းမ်ား ကိုယ္တိုင္ ထိခိုက္ ပ်က္စီးမႈမ်ားေသာ္လည္း မပ်က္ဘဲ က်န္ခဲ့သည့္ ေနစရာ၊ ယိမ္းယိုင္သြားေသာ္လည္း အမိုးရွိေနေသးသည့္ ဓမၼာရံု တို႔လို ေနရာမ်ားမွာ ဒုကၡသည္မ်ားက တိုးတိုးေ၀ွ႕ေ၀ွ႕ ေနထိုင္ကာ ဆရာေတာ္ သံဃာေတာ္မ်ား စီစဥ္ေပးသည့္ စားစရာမ်ားကို စားေသာက္ ေနထိုင္လ်က္ရွိၾကသည္။

ျမန္မာ ေက်းလက္ေဒသတြင္ သံဃာေတာ္မ်ား၏ အခန္း က႑မွာ ဘာသာေရး၊ လူမႈေရးသာ မကေတာ့ဘဲ သဘာ၀ေဘး အႏၱရာယ္ ႏွင့္ ႀကံဳလာလွ်င္လည္း ဦးေဆာင္မႈ အခန္းကို မယူမျဖစ္ ၀င္ယူလာရသည့္ အေျခအေနျဖစ္သည္။ ဤေနရာတြင္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ျဖစ္မွရယ္လို႔ မဟုတ္ဘဲ မည္သည့္ ဘာသာ၀င္ျဖစ္ေစ အကူအညီမဲ႔ေနပါက ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းမ်ားက ဘာသာခြဲျခားျခင္းမျပဳပဲ ကူညီ ေစာင့္ေရွာက္ခဲ့သည့္ သာဓကမ်ားစြာ နာဂစ္ အေရးတြင္ ေတြ႕ႀကံဳခဲ့သည္။

၂၀၀၇ခုႏွစ္ ေရႊ၀ါေရာင္ ေတာ္လွန္ေရးတြင္လည္း ဗုဒၶဘာသာ ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ား ႏိုင္ငံေရးအရ ၀င္ ဦးေဆာင္သည္ကို ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ အစၥလာမ္ ဘာသာ၀င္မ်ား ကိုယ္တုိင္ အသိအမွတ္ျပဳခဲ့ၾကသည္။ ယခင္ ႏွစ္မ်ားက စစ္အစိုးရ လုပ္ႀကံ ေသြးထိုးေပးမႈေၾကာင့္ လူမ်ိဳးေရး အဓိကရုဏ္းမ်ား ျဖစ္ခဲ့ရသည္ ဆိုသည့္ အခ်က္ကိုလည္း ထိုေရႊ၀ါေရာင္ ေတာ္လွန္ေရး ကာလတြင္ အစၥလာမ္ ဘာသာ၀င္မ်ားႏွင့္ သံဃာေတာ္မ်ားပါ သေဘာေပါက္ နားလည္ခဲ့ၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ယခုလို သဘာ၀ကပ္ေဘး ဆုိက္လာခ်ိန္တြင္ ဘာသာေရး အယူအဆကို ေဘးဖယ္ကာ ၀င္ေရာက္ကူညီခဲ့ၾကသည္ကို ေတြ႕ရသည္။

ကြမ္းၿခံကုန္း၊ လပြတၱာ ၿမိဳ႕ရွိ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမ်ားတြင္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားကို လည္းေကာင္း ဗလီမ်ားတြင္ အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္ ဒုကၡသည္မ်ားကို အသီးသီး ေစာင့္ေရွာက္ထားသည္ ဆိုေသာ္လည္း လွဴဒါန္းသူမ်ား အေနျဖင့္ အစၥလာမ္ ဘာသာ၀င္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ လိုအပ္သည့္ ေနရာကို ပိုမို ဦးစားေပး လွဴဒါန္းၾကသည္။ အစၥလာမ္ ဘာသာ၀င္ အလွဴရွင္မ်ားက လိုအပ္သေလာက္ကို သူတို႔ဘာသာ၀င္ ဒုကၡသည္မ်ားအား လွဴၿပီးပါက ပိုသည့္ ပစၥည္းမ်ားကို ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမ်ားသို႔ ၀င္ေရာက္လွဴဒါန္းသည္ကို လပြတၱာၿမိဳ႕တြင္ ကိုယ္တိုင္ေတြ႕ျမင္ခဲ့ရသည္။ ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားက မွ်တစြာ ေ၀ငွေပးသည္ဆိုသည့္ အခ်က္ႏွင့္ ဘာသာမေရြးဘဲ ကူညီလုပ္ေဆာင္ ေပးေနသည္ဆိုသည္ တို႔ကို သူတို႔အေနျဖင့္ သံသယ စိုးစဥ္းမွ် မရွိၾကဟု ေျပာသည္။

ကမာကလြန္းရြာမွ ပ်က္စီးေနသည့္ အိမ္တအိမ္

သတင္းသမားမ်ား ႏွင့္ သုႆန္ွ ျမင္ကြင္း
ကြမ္းၿခံကုန္းၿမိဳ႕မွ ေဒးဒရဲ၊ ဖ်ာပံုဘက္သို႔ ထြက္သည့္ ကားလမ္း၏ နေဘးတြင္ ကြမ္းၿခံကုန္း သုႆန္ ရွိသည္။ ကားလမ္းနေဘး လယ္ကြင္းမ်ားထဲတြင္ စိမ္းစိုေနသည့္ ေပါင္းပင္မ်ား၊ ေတာက္ပေနသည့္ ေနေရာင္ႏွင့္ ေအးျမသည့္ ေလေျပ တို႔ႏွင့္ အျခားတဘက္တြင္ ပ်က္စီးေနသည့္ စံျပရပ္ကြက္ ႏွင့္ ဆက္လ်က္ရွိေနသည့္ သုႆန္ ရႈခင္းမွာ ေျဖာင့္ေျဖာင့္ၾကီး ဆန္႔က်င္ေနသည့္ ျမင္ကြင္းျဖစ္သည္။ သုႆန္အ၀တြင္ သတင္းေထာက္ ျဖစ္ဟန္တူသည့္ ႏိုင္ငံျခားသားတေယာက္က အသံဖမ္းစက္၏မိုက္ကို ၿမိဳ႕ခံတေယာက္ အနီး ထိုးေပးၿပီး ျမန္မာစကားျပန္ျဖင့္ သတင္းယူေနသည္။ ငွားလာသည့္ ကားကို သုႆန္ အ၀င္၀တြင္ ရပ္ထားသည္ကို ေတြ႕ရ၏။ သုႆန္ထဲတြင္ အျခား ျပည္တြင္းဂ်ာနယ္တေစာင္မွ သတင္းေထာက္ ၂ေယာက္ ၃ေယာက္ကိုလည္း ကင္မရာႏွင့္ ေတြ႕လိုက္ရသည္။ ငွားလာသည့္ ဆုိက္ကားဆရာကို သုႆန္ေရွ႕ ရပ္ခုိင္းၿပီး ၀င္ၾကည့္ဖို႔ လုပ္သည္။

မုန္တိုင္းညက ေရျမဳပ္ထားသည့္ အတြက္ အုတ္ဂူမ်ားေပၚတြင္ တင္ေနသည့္ ေကာက္ရိုးမ်ားကို ေတြ႕ရသည္။ သုႆန္ထဲ မ၀င္မီကပင္ ပုပ္အဲ့အဲ့ အန႔ံကို ေလအလာတြင္ ရႈမိသည္။ ဘာအနံ႔မွန္း မသိေပမယ့္ လူ သို႔မဟုတ္ တိရိစၧာန္တို႔၏ ရုပ္အေလာင္းမွ ထြက္သည့္ အန႔ံဟုေတာ့ ထင္မိသည္။ သုႆန္ထဲသို႔ ေျခခ်မိေတာ့ အ၀င္၀တြင္ ႏြားေျခေထာက္ စသည့္ အႂကြင္းအက်န္တို႔ကို ေတြ႕ရသည္။ မုန္တိုင္းဒဏ္ေၾကာင့္ ေသဆံုးသြားသည့္ ကၽြဲႏြားမ်ားကို ေနာက္ရက္တြင္ အခ်ိဳ႕ေသာ ေဒသခံမ်ားက စားေသာက္ရန္ အတြက္ ္ဖ်က္ၿပီး က်န္ရစ္သည့္ အႂကြင္း အက်န္ျဖစ္ေၾကာင္း ဆိုက္ကားဆရာ ေျပာျပသျဖင့္ သိရသည္။

အုတ္ဂူမ်ား မေရာက္မီ ေျမလြတ္ေနရာမ်ားတြင္ သြပ္ျပားမ်ားႏွင့္ ၀ါးလံုးမ်ား၊ ပြေနသည့္ ေျမပံုမ်ားကို ျမင္ရသျဖင့္ အနီးကပ္ၾကည့္မိေတာ့မွ မၾကာမီ လြန္ခဲ့သည့္ နာရီပိုင္းအတြင္း၊ အခ်ိဳ႕မွာ ၁ရက္ ၂ရက္အတြင္းက ျမဳွပ္ႏွံထားသည့္ ေနရာမ်ား ျဖစ္ေနသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ အခ်ိဳ႕ေသာေနရာမ်ားတြင္ အေလာင္းကို ေျမမျမွဳပ္မီ ေျမႀကီးေပၚခ်ထားသည့္ အခါ ရုပ္အေလာင္းမွ ထြက္ရွိလာသည့္ အရည္မ်ားက လူခႏၶာကိုယ္ပံုသ႑န္ ေျမႀကီးေပၚတြင္က်န္ရစ္ေနေသး သျဖင့္ ျမွဳပ္ႏွံသည္မွာ ေန႔မကူးေသးဟု ယူဆရသည္။ အနီးအနားတြင္ ေသဆံုးသြားသူ၏ အ၀တ္အစား တခ်ိဳ႕တေလႏွင့္ ေသြးေရာင္ေဖ်ာ့ေဖ်ာ့ စိုေနသည့္ သင္ဖ်ဴးဖ်ာမ်ား စြန္႔ပစ္ထားခဲ့သည္ကိုလည္း ေတြ႕ရသည္။

လိႈင္းေလႀကီးစဥ္ ေရျဖင့္ပါလာၿပီး ေသဆံုးသြားသည္ ဟုယူဆရသည့္ ႏြားတေကာင္မွာ ေဖာင္းကားလ်က္ အုတ္ဂူႏွစ္ခု အၾကား ညွပ္လ်က္ရွိေနသည္။ ေစာေစာပိုင္းက ရႈရိႈက္ရသည့္ အနံ႕အသက္မ်ားမွာ ဤေနရာတို႔မွ လာသည္ကို နားလည္လိုက္သည္။ သုႆန္ျမင္ကြင္းမွာ စိတ္မေကာင္းစရာ၊ ရင္ထဲတြင္ ထိခိုက္စရာ ျဖစ္ေနေသာ္လည္း သတင္းေထာက္ တေယာက္၏ တာ၀န္ျဖစ္သည့္ ထိုအျဖစ္အပ်က္မ်ားကို ျပန္လည္တင္ျပဖို႔ အသိက ေခါင္းထဲမွာ လႊမ္းမိုးေနသျဖင့္ ထိုစိတ္ခံစားမႈကို ေနာက္မွာထားၿပီး ၾကည့္ႏိုင္သမွ်ၾကည္႔၊ မွတ္ႏိုင္သမွ်မွတ္ကာ အလုပ္ထဲကို အာရံု ပိုမိုေရာက္ေနခဲ့သည္။

သုႆန္တြင္ ထားရွိသည့္ နိဗၺာန္ယာဥ္မွာလည္း ေရဒဏ္လိႈင္းဒဏ္ေၾကာင့္ ကုန္းေပၚတ၀က္ ေခ်ာက္ထဲတ၀က္ ျဖင့္ ကုန္းနေဘးတြင္ တင္ေနသည္။ သုႆန္နေဘး ကပ္လ်က္ကြင္းထဲတြင္ မုန္တိုင္းႏွင့္အတူ ပါလာသည့္ ပင္လယ္ေရမ်ား ကြင္းထဲတြင္ က်န္ရစ္ခဲ့ၿပီး ထိုေရအိုင္ထဲတြင္လည္း ေသဆံုးေနသည့္ ပုပ္ပြေနသည့္ ကၽြဲတေကာင္ ရုပ္အေလာင္းကို ျမင္ရ၏။ ထိုျမင္ကြင္းၿပီးေနာက္ အစိုးရပိုင္ ျဖစ္ဟန္တူသည့္ အမိုးမ်ား လြင့္ေနသည့္ ဆန္စပါးဂိုေဒါင္ကို ထီးတည္းခ်ည္း ေတြ႕ရသည္။ ထိုျမင္ကြင္းႏွင့္ ဆက္လ်က္မွာေတာ့ အပ်က္အစီးမ်ား ၾကားထဲမွ ကြမ္းျခံကုန္း စံျပရပ္ကြက္ကို ျမင္ႏိုင္သည္။

ဤသည္တို႔မွာ ကြမ္းၿခံကုန္း ၿမိဳ႕၏ လူေနရပ္ကြက္၊ သုႆန္၊ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းမ်ား၏ အေျခအေနျဖစ္သည္။ က်န္းမာေရး ဦးစီးဌါနႏွင့္ ကုလသမဂၢအဖြဲ႕ပိုင္ ယူနီဆက္ဖ္မွ ကားမ်ားက ေဆးရံု၀င္းထဲ ၀င္လိုက္ထြက္လိုက္ရွိသည္။ အျခားၿမိဳ႕မွ လာသူ၊ ၿမိဳ႕ခံေတြထဲမွ ေျခလ်င္ ေသာ္လည္းေကာင္း ဆုိက္ကားျဖင့္ ေသာ္လည္းေကာင္း သြားလာ လႈပ္ရွားမႈမ်ား ရွိေနေသာ္လည္း ၿမိဳ႕၏ ျမင္ကြင္းမွာ အသက္၀င္ေနသည့္ ၿမိဳ႕တၿမိဳ႕နွင့္ မတူေပ။ အားလံုး၏ မ်က္ႏွာမ်ားေပၚတြင္ စိတ္လက္ေပါ့ပါးသည့္ လကၡဏာမ်ိဳးမေတြ႕ရဘဲ ညိႈးငယ္၊ အားေလ်ာ့ေနသည့္ ခံစားမႈမ်ဳိးသာ ျမင္ေတြ႕ခဲ့ရသည္။

ၿမိဳ႕နီးနား ၀န္းက်င္
ကြမ္းၿခံကုန္းၿမိဳ႕မွ မိုင္အနည္းငယ္မွ် ေ၀းသည့္ ေက်းရြာမ်ား အေျခအေနကို သိရွိလိုသျဖင့္ ၿမိဳ႕ေတာင္ဘက္ ေဒးဒရဲ ကားလမ္းနေဘးတြင္ ရွိသည့္ ကမာကလြန္းဆိုသည့္ ေက်းရြာတရြာသို႔ ဆိုက္ကားဆရာက လုိက္ပို႔ေပးခဲ့သည္။ ၿမိဳ႕မွထြက္ၿပီး ၂မိုင္ခြဲသာသာ ခန္႔ရွိသည့္ ေနရာတြင္ တည္ရွိသည့္ ကမာကလြန္း ရြာသို႔ ေရာက္ျဖစ္ခဲ့သည္။

ရြာေလးမွာ အိမ္ေျခ ၈၀ သာသာ ၀န္းက်င္ရွိၿပီး လယ္စိုက္ျခင္းႏွင့္ ေရလုပ္ငန္း လုပ္ကိုင္ျခင္းျဖင့္ အသက္ေမြးၾကသည္။ ကြမ္းၿခံကုန္းၿမိဳ႕နယ္ ထဲမွာ အျခားေသာ ရြာမ်ားလိုပင္ ျမန္မာႏွင့္ ဗုဒၶဘာသာ ကရင္လူမ်ိဳးတို႔ ေရာေႏွာ ေနထိုင္လ်က္ရွိၾကသည္။ ရြာအ၀င္လမ္းမွ တံတားမွာ လိႈင္းဒဏ္ေၾကာင့္ အခင္း လံုး၀ မရွိေတာ့ပဲ တံတားေဘာင္ေပၚမွ ဆိုင္ကယ္ ႏွင့္ လူတို႔က ျဖတ္ကူးၾကရသည့္ အျဖစ္ေရာက္ေနၿပီး လံုျခံဳေရးအတြက္ ခ်ထားဟန္တူသည့္ စစ္ကားမွာ ရြာထဲအထိ မ၀င္ႏိုင္ဘဲ တံတားထိပ္တြင္ ရပ္ထားသည္။

ေန႔ခင္းေနက ၾကဲၾကဲေတာက္ ပူေနသျဖင့္ စစ္ကား၏ အရိပ္ေအာက္တြင္ စစ္သား ၂ ဦးမွာ အခင္းခင္းၿပီး အိပ္ေနသည္။ အျခား စစ္သား၄၊ ၅ေယာက္မွာ လယ္ကြင္းအစပ္ရွိ အုန္းပင္ေပၚမွ အုန္းသီးမ်ား စားဖို႔ ခူးယူ ေနသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ ရြာသို႔ အ၀င္အထြက္ကို စစ္ေဆးေမးျမန္းျခင္း မရွိပဲ လုယက္မႈ တို႔လိုမ်ိဳး မျဖစ္ေအာင္ လံုၿခံဳေရး ခ်ထားျခင္းျဖစ္သည္။

ရြာကို လွမ္းးျမင္ရခ်ိန္မွာ လူမရွိသည့္ အသြင္ ေပါက္ေနသည္။ ရြာ၀င္ခါနီးတြင္မွ သစ္ပင္ရိပ္တြင္ မိသားစု တစ္စုကို ေတြ႕ရသည္။ ရြာမွ လူအေသအေပ်ာက္ ရွိမရွိ ေမးျမန္းၾကည့္ရာမွာ လယ္ကြင္းထဲမွာ တဲထိုးေနသည့္ သူမ်ားထဲမွ ေသဆံုးမႈရွိေၾကာင္း ရြာထဲမွာ ေနထိုင္သူမ်ား အနက္မွေတာ့ အေသအေပ်ာက္မရွိ ဟုဆိုသည္။ ရြာမွာေရတက္ေသာ္လည္း လယ္ကြင္းထက္ ၅ေပ၊ ၆ေပခန္႔ ျမင့္ေနသျဖင့္ အနည္းငယ္ ခံသာသည့္ သေဘာဟု ဆိုသည္။

ရြာအ၀င္ကြင္းစပ္တြင္ ပြေနသည့္ ေျမေနရာမ်ားႏွင့္ ၀ါးလံုးစိမ္းမ်ားျဖတ္ကာ စိုက္ထားသည္ကို ျမင္ရ၍ ဘာေတြလဲဟု ေမးျမန္းၾကည့္ရာ မုန္တိုင္း ၿငိမ္သြားသည့္ေနာက္ လယ္ကြင္းမ်ားထဲတြင္ တင္က်န္ရစ္သည့္ အေလာင္းမ်ားမွာ ရက္အတန္ၾကာသည္အထိ ထိုအတိုင္း ရွိေနခဲ့ၿပီး ရက္ၾကာလာသည္ ႏွင့္အမွ် အနံ႔အသက္ မခံႏိုင္ေတာ့၍ ရြာသားမ်ားပင္ ၿပီးခဲ့သည့္ ရက္ကမွ သိမ္းဆည္း ျမွပ္ႏွံထားသည့္ ေနရာဟု ရွင္းျပသည္။ ၀ါးလံုးပိုင္း တပိုင္းစိုက္ထားသည့္ ေနရာတြင္ ရုပ္အေလာင္း တေလာင္းရွိသည္ဟု ဆိုရာ အနည္းဆံုး ဆယ့္ေလးငါးေနရာ ရွိသည္ကို ျမင္ခဲ့ရသည္။

ရြာထဲသို႔ ဆက္၀င္သြားရာ ယခင္က ရြာလယ္လမ္း ဟုဆိုသည့္ လူသြားလမ္းမွာ ၿပိဳလဲေနသည့္ ကုကၠိဳပင္ၾကီးမ်ား သရက္ပင္ႀကီးမ်ားျဖင့္ ပိတ္ဆို႔ေနသည္ကို ျမင္ရသည္။ ထိုလမ္းကို ျဖတ္သန္းသြားလိုလွ်င္ သစ္ကိုင္းမ်ား အၾကားငံု႔ကာ ေရွာင္ကာ သို႔မဟုတ္ သစ္ကိုင္းေပၚ ေက်ာ္တက္ၿပီး သြားရသည္။ သစ္ပင္ၿပိဳလဲျခင္းေၾကာင့္ အိမ္တလံုးလံုး ပ်က္စီးသြားၿပီး ဘုရားခန္းသာ က်န္သည့္အိမ္၊ ၿပိဳလဲထားသည့္ သစ္ပင္ကို မဖယ္ရွားႏိုင္ေသးပဲ လဲၿပိဳေနသည့္ သစ္ပင္က အိမ္တျခမ္းေပၚ မိုးထားသည္ ျမင္ကြင္းမ်ားကို အသီးသီး ျမင္ေတြ႕ရသည္။ ရြာသားမ်ား၏ မ်က္ႏွာေပၚတြင္ ၀မး္နည္းေနသည္ကို ထင္ထင္ရွားရွား ျမင္ေတြ႕ရသည္။

ႏွစ္ဆယ္ဂဏန္းမ်ားစြာ သို႔မဟုတ္ ရာဂဏန္းနီးသည့္ ကာလက ေပါက္ေရာက္ခဲ့သည့္ သစ္ပင္အိုႀကီးမ်ား အျမစ္မွ ကၽြတ္ကာ လဲေနသလို ပင္စည္ရင္းကျပတ္က်ိဳးေနသည္ကိုလည္း ေတြ႕ရသည္။ ရြာႏွင့္ မိုင္အေတာ္ အတန္ေ၀းသည့္ ပင္လယ္၀တြင္ က်ားပိုက္ေထာင္သည့္ ၀ါးပိုး၀ါးမ်ား မုန္တိုင္းဒီလိႈင္းျဖင့္ ရြာထဲေရာက္လာ သည္ကိုလည္း ရြာသားမ်ားျပသသည္။ ထို၀ါးပိုး၀ါးမ်ားတြင္ ပင္လယ္ ခရုခြံမ်ား တြယ္ကပ္ေနသည္ကိုလည္း ျမင္ရသည္။

ကြမ္းၿခံကုန္းၿမိဳ႕ ေတာ္ပုလဲ ရပ္ကြက္မွ ၿပိဳလဲပ်က္စီးေနသည့္ အိမ္တအိမ္

နာဂစ္သင့္ ဧရာ၀တီသို႔ လူထုကမ္းတဲ့လက္မ်ား
မုန္တိုင္း အၿပီး သီတင္းတပတ္ခန္႔ၾကာၿပီ ျဖစ္သည့္ ထိုရက္ပိုင္းအတြင္း ထိုသို႔ေသာရြာမ်ားဆီသို႔ တသီးပုဂၢလ အကူအညီေပးသည့္သူမ်ားေရာ ဆရာေတာ္ သံဃာေတာ္မ်ား ဦးေဆာင္သည့္ အဖြဲ႕မ်ား မလာေရာက္ၾကေသးေပ။ က်န္သည့္ အ၀တ္ကို၀တ္၊ ေရစို၊ မစို က်န္သည့္ ဆန္စပါးမ်ားကို မွ်ေ၀စားေသာက္ ေနခဲ့ၾကသည္။ ေသာက္ေရတြင္းမ်ား ေရကန္မ်ား ထဲသို႔ ပင္လယ္ေရ၀င္ထားသျဖင့္ ေသာက္သံုးေရ၊ ခ်က္ျပဳတ္စရာေရ အခက္အခဲလည္း ရွိၾကသည္ကို ၾကားခဲ့ရသည္။

ကြမ္းၿခံကုန္းလိုရန္ကုန္ႏွင့္ အနီးဆံုး နာဂစ္ဒဏ္ ခံရသည့္ၿမိဳ႕ အေၾကာင္းကိုပင္ ရန္ကုန္ႏွင့္ အျခားၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားက ဂဃနဏ မသိၾကေသးသည္႔ အခ်ိန္ျဖစ္သည္။ ကမာကလြန္းအလြန္ ေတာေက်ာင္း အမည္ရွိသည့္ ရြာမွ ရြာခံမ်ားက ေနာက္ပိုင္းျပန္လည္ ေျပာျပရာတြင္ မုန္တိုင္းအလြန္ ၁ပတ္ခန္႔ကာလမွာ ဆန္အိုးထဲမွ လက္က်န္ဆန္မ်ားကို ခ်က္ျပဳတ္ၿပီး မုန္တိုင္းဒဏ္ေၾကာင့္ ေႂကြက်သည့္ သရက္သီးစိမ္း၊ ဆားတုိ႔ျဖင့္ စားေသာက္ကာ ျဖတ္ေက်ာ္ခဲ့ၾကရသည္ ဟုဆိုသည္။ ထိုစဥ္က မုန္တိုင္းေၾကာင့္ ေသဆံုး သြားသူမ်ားကို ကံေကာင္းသည့္သူမ်ားအျဖစ္ စိတ္တြင္မွတ္ထင္မိခဲ့ၿပီး မေသပဲက်န္ခဲ့သည့္ အျဖစ္၊ ဒုကၡေတာထဲတြင္ ခ်န္ရစ္ခဲ့သည့္ အျဖစ္ေၾကာင့္ ကံဆိုးလို႔ မေသတာဟု ညည္းညဴမိခဲ့သည္ ဟုေျပာဆိုသည္။

ထို႔ေနာက္ မၾကာမီရက္ပိုင္းအတြင္း မီဒီယာမ်ား၏ အက်ိဳး ေက်းဇူးေၾကာင့္ ဧရာ၀တီတိုင္း ျမစ္၀ကၽြန္းေပၚႏွင့္ ရန္ကုန္တိုင္း ကြမ္းၿခံကုန္းၿမိဳ႕နယ္ တို႔၏ အျဖစ္ကို ျမင္ရၾကားၾကရၿပီး ရန္ကုန္အပါအ၀င္ တႏိုင္ငံလံုးမွ အသီးသီးေသာ တသီးပုဂၢလ အလွဴ႕ရွင္မ်ား ကားႀကီး ကားငယ္တို႔ျဖင့္ ဆင္းလာသည့္ အျဖစ္မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံ သမိုင္းတြင္ မႀကံဳဘူးေလာက္သည့္ အျဖစ္အပ်က္ျဖစ္ခဲ့သည္။

နအဖ စစ္အစိုးရမွာ သဘာ၀ေဘး အႏၱရာယ္ႏွင့္ ႏိုင္ငံေရး အက်ိဳးအျမတ္တို႔ အၾကား ႏိုင္ငံေရး အက်ိဳးအျမတ္ကို ပထမ ဦးစားေပးခဲ့ျခင္း၊ ထို႔ျပင္ ကူညီရန္ လာေရာက္ၾကသည့္ ျပည္ပႏိုင္ငံမ်ားအေပၚ မယံုသကၤာၾကီးျခင္း တို႔ေၾကာင့္ ပိုမိုရင္နင့္ဖြယ္ အျဖစ္မ်ား ျဖစ္ပ်က္ခဲ့ရသည္။ စာနာ သနားစိတ္ ကင္းမဲ့စြာျဖင့္ ကိုင္တြယ္ပံုမွာလည္း ျမန္မာလူထုကို သာမက ကမၻာ့ ပရိသတ္အားလံုးကိုပါ အံ့အားသင့္ေစေလာက္ေအာင္ အျဖစ္အပ်က္ တခုႀကီးျဖစ္ခဲ့ၿပီး ကမၻာ့ေပၚတြင္ လူသားခ်င္း စာနာမႈ အကူအညီကိုပင္ ဟန္႔တား ပိတ္ဆို႔ခဲ့ရာ ရွားပါးသည့္ အာဏာရွင္ အစိုးရတရပ္အျဖစ္လည္း ရာဇ၀င္တြင္ရစ္ခဲ့ရသည္။

(ဆက္လက္ေဖၚျပပါမည္)

သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts