Uncategorized

Interview with Shwe Nya War, New Nationalism, Human Rights & Democracy in Burma

ေရႊည၀ါဆရာေတာ္ၾကီး၏ အမ်ဳိးသားေရးဆိုင္ရာသေဘာထား မိန္႔ၾကားခ်က္ ေကာက္ႏုတ္မိသမွ်

မိုးမခ အင္တာဗ်ဴး၊( ေမာင္ရစ္၊ ထြန္းျမတ္ဦး) ဇူလိုင္ ၁၁၊ ၂၀၁၃


ဇူလိုင္လ ၉ ရက္ေန႔က အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုကို ေခတၱၾကြေရာက္လာတဲ့ ေရႊည၀ါဆရာေတာ္ အရွင္ဦးပညာသီဟ သီတင္းသုံးရာ ေကတုမတီဓမၼာရုံ (ပီႏိုးျမိဳ့၊ ဆန္ဖရန္ေဘးဧရိယာ) သို႔ မိုးမခက သြားေရာက္ ဖူးေျမွာ္ျပီး လက္ရွိျမန္မာျပည္တြင္းမွာ ျဖစ္ပြားေနတဲ့ အေျခအေန အျဖစ္အပ်က္မ်ားနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး ေမးျမန္း ေလွ်ာက္ထားခြင့္ ၾကားနာခြင့္ ရရွိခဲ့ပါတယ္။ အဲသည္က ဆရာေတာ္ၾကီးမိန္႔ၾကားခ်က္မ်ားမွ ေကာက္ႏုတ္မိသမွ်ကို ျပန္လည္ တင္ဆက္လိုက္ပါတယ္။


(၁) ဇြန္လအတြင္းမွာ ျမန္မာျပည္ရဲ့ အေထြေထြျပည္တြင္းေရးနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး လႈပ္လႈပ္ရွားရွားေတြ အမ်ားၾကီး ျဖစ္ခဲ့တယ္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္တို႔၊ ဦးသိန္းစိန္တို႔က ေနာက္ေရြးေကာက္ပြဲမွာ သမၼတအျဖစ္ ထမ္းေဆာင္လိုတဲ့ ဆႏၵရွိေၾကာင္းေျပာလိုက္ျပီးေနာက္မွာ ဦးေရႊမန္းကိုယ္တုိင္ကလည္း သမၼတျဖစ္ခ်င္ေၾကာင္း ေျပာလာတယ္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၊ ဦးသိန္းစိန္တို႔နည္းတူ ျပည္ပခရီးစဥ္ေတြ ထြက္တာ၊ ႏိုင္ငံတကာနဲ႔ ေတြ႔ဆုံတာေတြ လုပ္လာတယ္။ အဲသည္မွာ သမၼတျဖစ္ခ်င္တာအျပင္ အေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္တဲ့ကိစၥ၊ တိုင္းျပည္ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲဖို႔ အေရးကိစၥေတြမွာ သူ႔မွာ အစြမ္းရွိေၾကာင္း၊ လုပ္ႏိုင္ေၾကာင္း စတဲ့ သူ႔သေဘာထားေတြ ထင္ထင္ရွားရွားထုတ္ေျပာလာတယ္။ အဲသည္မွာ သူက ျမန္မာျပည္ ျပည္တြင္းေရး အၾကမ္းဖက္မႈေတြမွာ ၉၆၉ေတြ လက္ခ်က္လိုမ်ဳိး၊ အေရးယူမယ္ဆိုတာမ်ဳိးအထိ အေမရိကန္ခရီးစဥ္မွာ ထုတ္ေျပာလိုက္တယ္။ အဲသည္အခ်ိန္ကာလမွာ သံဃာေတြက သံဃာညီလာခံ ေခၚယူက်င္းပျပီး အမ်ဳိးသားေရး၊ သာသာေရးဆိုင္ရာ သေဘာထားေတြ အဆိုျပဳခ်က္ေတြ ေဆြးေႏြး တိုင္ပင္ တင္ျပၾကဖို႔ ျပင္ဆင္ေနတဲ့ အခ်ိန္လည္းျဖစ္တယ္။ အဲသည္ သံဃာ့ညီလာခံ ပထမအစည္းအေ၀းမွာက ၉၆၉ လႈပ္ရွားမႈေတြဟာ အၾကမ္းဖက္လႈပ္ရွားမႈ မဟုတ္ဘူး၊ ျငိမ္းခ်မ္းေရးလႈပ္ရွားမႈျဖစ္တယ္လို႔ ထုတ္ျပန္ၾကတာျဖစ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲသည္ေမွာ္ဘီညီလာခံမွာတင္ပဲ ဦး၀ီရသူ၊ ၉၆၉ လႈပ္ရွားမႈေတြနဲ႔ မ်ဳိးေစာင့္ဥပေဒဆိုတာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္အမ်ဳိးသမီးေတြကို ဖိႏွိပ္တဲ့ဥပေဒပါဆိုျပီး မီဒီယာက ၀င္ျပီး ထိုးခြဲလိုက္တာေတြ၊ ေဖာက္ခြဲလိုက္တာေတြ ျဖစ္လာတယ္။ အဲသည္ေတာ့ သံဃာေတာ္ေတြရဲ့ ညီလာခံရဲ့ မူလရည္ရြယ္ခ်က္ေတြ၊ ထုတ္ျပန္ခ်က္ေတြဟာ ေမွးမိွန္သြားသလို ျဖစ္ခဲ့ရတယ္။


(၂) ျဖစ္စဥ္ေတြကို ၾကည့္လိုက္ရင္ ေခတ္တေလ်ာက္လုံးမွာ တေသြးတသံတမိန္႔ တအာဏာေအာက္မွာ အုပ္ခ်ဳပ္ခံေနရတဲ့ တပ္မေတာ္အင္အားစုေတြ၊ စစ္အာဏာရွင္တျဖစ္လဲ ပါတီႏိုင္ငံေရး အေရျခဳံလိုက္တဲ့ ျပည္ခိုင္ျဖဳိးပါတီ၀င္ အင္အားစုေတြက ဘာမွ အကြဲကြဲအျပားျပား ျဖစ္သြားတယ္လို႔ မရွိဘူး။ သူတို႔ေတြကေန ဘယ္လိုမ်ဳိး ႏိုင္ငံေရးအျမတ္ထုတ္လိုက္မယ္၊ ကစားကြက္ေတြ လုပ္လိုက္မယ္ဆိုတာေတြပဲ ရွိတယ္၊ ေတြ႔ေနရတယ္။ သည္ဘက္က ဒီမိုကေရစီေရးအင္အားစုေတြ အတိုက္အခံအင္အားစုေတြ ျပည္သူလူထုေတြဘက္မွကေတာ့ အကြဲကြဲ အျပားျပား ပဋိပကၡေတြ ျဖစ္ၾကရတယ္။ ေတာင္သူလယ္သမားေတြ၊ အလုပ္သမားေတြ၊ ေက်ာင္းသားေတြ၊ အင္န္အယ္ဒီပါတီေတြ၊ ၈၈ မ်ဳိးဆက္ဆိုတဲ့ အင္အားစုအသီးသီးေတြမွာ မျပီးဆုံးေသးတဲ့ အေရးေတာ္ပုံေတြအတြက္ ရုနး္ကန္ေနၾကရင္းမွာပဲ မိတ္ေဆြေတြအခ်င္းခ်င္းမွာေကာ၊ သံဃာေတာ္ေတြ အေပၚမွာေကာ ရန္ဖက္သဖြယ္ ေျပာဆို ေ၀ဖန္တဲ့အထိ ျဖစ္ခဲ့ၾကရတယ္။ ၈ေလးလုံး ၂၅ ႏွစ္ ျပည့္ေတာ့မယ့္ အခ်ိန္ကာလမ်ဳိးမွာ ျမန္မာျပည္မွာ (တပ္မေတာ္အင္အားရွိမွ တိုင္းျပည္အင္အားရွိမယ္) လို႔ တစိုက္မတ္မတ္ လုပ္ကိုင္ေျပာဆိုေနတဲ့ တပ္မေတာ္အင္အားကို ျပန္ေခ်ပႏိုင္ဖို႔ တိုင္းျပည္ရဲ့ အင္အားေတြျဖစ္တဲ့ ျပည္သူေတြ၊ အလုပ္သမားေတြ၊ ေတာင္သူလယ္သမားေတြ၊ ေက်ာင္းသားေတြ၊ အတိုက္အခံအင္အားေတြနဲ႔ သံဃာေတြေတြရဲ့ အင္အားေတြဟာ ေတာ္လွန္ေရးအင္အားဆိုတာအျပင္ တည္ေဆာက္ေရးအင္အား၊ ညီညြတ္ေရး အင္အားေတြအျဖစ္ ျပသႏိုင္ၾကဖို႔ ျဖစ္တယ္ဆိုတာကို ေထာက္ျပခ်င္တယ္။


(၃) မိတၳိလာျမိဳ့မွာ ျဖစ္ပြားခဲ့တဲ့ ပဋိပကၡ၊ အဓိကရုဏ္းျဖစ္စဥ္မွာဆိုရင္ မႏၱေလးတိုင္းေဒသၾကီးက ၀န္ၾကီးခ်ဳပ္၊ အစုိးရအဖြဲ႔၀င္ ၀န္ၾကီးေတြ၊ လုံျခဳံေရးတပ္ဖြဲ႔၀င္ေတြ၊ ဆရာေတာ္အပါအ၀င္ ဦး၀ီရသူ၊ ရွင္ေဆကိႏၵ စတဲ့ ဆရာေတာ္၊ သံဃာေတာ္ေတြ၊ ၈၈ မ်ဳိးဆက္ အင္အားေတြ စုစည္းျပီးေတာ့ ျငိမ္းခ်မ္းစြာ ေျဖရွင္းခဲ့ၾကရတာ ျဖစ္တယ္။ တဖက္နဲ႔ တဖက္ ရက္ရက္စက္စက္ အၾကမ္းဖက္ တိုက္ခိုက္ သတ္ျဖတ္ေနတာကို ဘယ္လိုမွ တားဆီးလို႔ မရေအာင္ ျပင္းထန္ေနတာကိုလည္း ေတြ႔ၾကဳံခဲ့ရတယ္။ တားဆီးလို႔ရတဲ့ အေျခအေနမ်ဳိးမွာ မူဆလင္ေတြအပါအ၀င္ ျမန္မာျပည္သူေတြကို ကယ္တင္ ေစာင့္ေရွာက္တာကို ဆရာေတာ္တုိ႔အားလုံးက အင္အားနဲ႔ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ခဲ့တာလည္း အထင္အရွားပဲျဖစ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ သင္ကန္း၀တ္တဦးက တုတ္ဒါးနဲ႔ တိုက္ခိုက္ေနတာမ်ဳိး မီဒီယာမွာ တင္လာတယ္။ ရဟန္းသံဃာေတြက အၾကမ္းဖက္တယ္ဆိုတာမ်ဳိး စြတ္စြဲမႈေတြ ျဖစ္လာတယ္။ အဲသည္တုန္းက သံဃာေတာ္တပါး အဓိကရုဏ္း စစခ်င္းမွာ ရန္စတိုက္ခိုက္ခံရတယ္၊ သတ္ျဖတ္ခံခဲ့ရတယ္။ အဲသည္အေၾကာင္းမ်ဳိး သတင္းေတြမွာ မသိၾကရဘူး။ ၈၈ မ်ဳိးဆက္တေယာက္က မူဆလင္တဦးကို ေပြ႔ဖက္ျပီး အားေပးေနတာမ်ဳိးကို မီဒီယာမွာ တင္လာတယ္။ ဒါမ်ဳိးကို ပရိသတ္က အေပၚယံအထင္ေတြ အျမင္ေတြနဲ႔ သံသယျဖစ္တဲ့ အက်ဳိးမဲ့စကားေတြ ေျပာၾကဆိုၾကတယ္။ ဆရာေတာ္တို႔ကုိယ္တိုင္လည္း ခံစားခ်က္ျပင္းထန္ျပီးေတာ့ ေျပာမိ ဆိုမိတာေတြ ရွိတယ္။ ယူအန္က ကိုယ္စားလွယ္ နမ္းဘီးယား လာေတာ့ မူဆလင္ေတြဖက္က ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္တဦးက သူတို႔ မူဆလင္ဘာသာစကားနဲ႔ တင္ျပတာေတြ လုပ္လာတယ္။ အဲသည္မွာ ဆရာေတာ္က ျမန္မာျပည္မွာေန၊ ျမန္မာျပည္မွာေမြးလာတာ ျမန္မာစကားေျပာ၊ သည္မွာ အားလုံးက ျမန္မာႏိုင္ငံသားေတြခ်ည္းပဲ။ ယူအန္ကိုယ္စားလွယ္ နားမလည္ရင္ ေဘးမွာ စကားျပန္ပါလာျပီးသား။ အဲသည္အမ်ဳိးသမီးက ခ်က္ျခင္း ဘာသာျပန္ေပးမယ္လို႔ ေျပာမိတာရွိတယ္။ အဲသည္က်ေတာ့ ခုနက မူဆလင္ေခါင္းေဆာင္ကို သူတို႔အခ်င္းခ်င္း ဆြဲထုတ္သြားျပီးေတာ့ ျမန္မာစကားေျပာဆိုတဲ့ ေနာက္မူဆလင္ေခါင္းေဆာင္တဦး ထြက္လာတာမ်ဳိးေတြ ရွိတယ္။


(၄) ဒါေပမယ့္ အဲသည္ျဖစ္စဥ္ေတြမွာ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲေတြ အစုိးရဖက္က လုပ္ၾကေတာ့ သူတို႔အစုိးရေတြ၊ လုံျခဳံေရးအဖြဲ႔ေတြကပဲ အေျခအေနကို ထိန္းသိမ္းလိုက္ရသလိုမ်ဳိး၊ အေရးယူေဆာင္ရြက္လိုက္ရသလိုမ်ဳိး ဦးစားေပးျပီး ေျပာၾကတာေတြ ေတြ႔ရတယ္။ အျခား အင္အားစုေတြ၊ သံဃာေတာ္ေတြရဲ့ အခမ္းက႑ေတြကို သူတို႔က အက်ဥ္းခ်ဳံးျပီးေတာ့ ေျပာဆိုသြားတယ္။ ဒါက အေျခအေနတိုင္းမွာ ႏိုင္ငံေရးအျမတ္ထုတ္တတ္သူေတြ၊ ကစားတတ္သူေတြက လုပ္တတ္ကိုင္တတ္ၾကတဲ့ သေဘာကို ေျပာျပတာ။ အျပင္မွာ မီဒီယာေတြမွာက သံဃာေတြက ၉၆၉ လႈပ္ရွားမႈေတြကေနျပီး အၾကမ္းဖက္ၾကတာ၊ ဆူပူလႈံေဆာ္ၾကတာလို႔ သတင္းေတြ အေျပာအဆိုေတြက ျဖစ္ေနျပီ။ လုံျခဳံေရးအဖြဲ႔၀င္ဆိုသူေတြက လက္ပံေတာင္းေတာင္မွာက်ေတာ့ လက္ရဲဇက္ရဲနဲ႔ သံဃာေတာ္ေတြ၊ သပိတ္ေမွာက္ေနသူေတြကို အၾကမ္းဖက္ျဖဳိခြဲတုနး္က ျဖိဳခြဲခဲ့ျပီး အခုလို ေဒသဆိုင္ရာ အၾကမ္းဖက္မႈေတြ အဓိကရုဏ္းေတြမွာ ထိထိေရာက္ေရာက္မလုပ္ဘဲ ရပ္ၾကည့္ေနတာမ်ဳိးေတြအတြက္ အစုိးရက အေရးယူ ေျပာဆိုတာမ်ဳိးေတြ ထုတ္ေဖာ္တာမ်ဳိးေတြ မရွိခဲ့ဘူး။


(၅) ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး၊ ဘာသာေရး၊ မီဒီယာအပါအ၀င္ ျပည္တြင္း ျပည္ပကေနျပီး အျမတ္ထုတ္တာ၊ ကစားတာ၊ ေၾကာင္ေတာင္ႏႈိက္တာ၊ လုပ္ၾကံတာေတြက အမ်ားၾကီးပဲ ေထာက္ျပရလို႔ရွိရင္။ ရခုိင္အေရးအခင္းတုန္းကဆိုရင္ ႏိုင္ငံတကာမီဒီယာေတြမွာက ရိုဟင္ဂ်ာေတြကို ရခိုင္ေတြ၊ ျမန္မာေတြက အၾကမ္းဖက္တယ္၊ တိုက္ခိုက္တယ္ ဒါမ်ဳိးေတြခ်ည္းပဲ သတင္းေတြ လုပ္ၾကတယ္။ ေနာက္ေတာ့ ဦ၀ီရသူတို႔ ၉၆၉ လႈပ္ရွားမႈတို႔ကေန ျမန္မာျပည္တြင္းက မူဆလင္ေတြကို ဖိႏွိပ္ေနၾကတယ္ဆိုျပီး သတင္းျဖစ္လာတယ္။ အဲသည္မွာ ဒလိုင္းလားမားဘုန္းၾကီးကေနျပီးေတာ့ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာဟာ အၾကမ္းဖက္တဲ့ အလုပ္ေတြ လုပ္လာတယ္ဆိုျပီး ထုတ္ျပန္တယ္။ ဒါက ဘာသာေရးေၾကာင္ေတာင္ႏႈိက္တာ။ အျပင္မီဒီယာေတြက ေျပာတာ တင္ျပတာေလာက္ တဖက္သတ္ၾကည့္ျပီးေတာ့ ေျပာတာ။ ကိုယ့္သံဃာေတာ္ေတြ အဖြဲ႔အစည္းေတြဆီမွာ ေမးျမန္းေလ်ာက္ထား စိစစ္ေလ့လာျပီးမွ ေျပာသင့္ ေျပာထိုက္ အက်ဳိးရွိတာကို ေျပာရမယ္။ ဆရာေတာ္ ဂ်ပန္ေရာက္တဲ့အခါမွာ အဲသည္က ဇင္ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ဘုန္းေတာ္ၾကီးေတြနဲ႔ ပရိသတ္ေတြကိုလည္း မိမိ သေဘာထား အေတြ႔အၾကဳံကို တိုက္ရိုက္ေမး တိုက္ရိုက္ေလ်ာက္ထား ေျပာၾကားခဲ့ျပီး ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ျပီးေတာ့ တိုင္းမဂၢဇင္းကေနျပီးေတာ့ ဦး၀ီရသူကို မ်က္ႏွာဖုံးလုပ္ျပီးေတာ့ ဗုဒၶဘာသာ ရဟန္းသံဃာေတြဟာ သူတို႔တိုင္းျပည္ေတြမွာ အၾကမ္းဖက္အစြန္းေရာက္ေတြဆိုျပီး စြတ္စြဲေရးသားတဲ့အထိ ျဖစ္လာတယ္။ အခုအာရွႏုိင္ငံေတြမွာ ျပည္သူေတြအခ်င္းခ်င္းၾကားမွာ အၾကမ္းဖက္တာေတြ၊ ေဖာက္ခြဲတာေတြ၊ သတ္ျဖတ္တာေတြ လုပ္ေနတဲ့ အင္အားစုေတြဟာ ဘယ္သူေတြလဲ၊ ဘယ္ဘာသာ၀င္ေတြလဲ၊ သံဃာေတြလား လက္ရွိမ်က္ေမွာက္ အေနအထားမွာ ျမင္ေအာင္ျပန္ၾကည့္ပါလို႔ ေျပာခ်င္တယ္။ အခုုလတ္တေလာမွာပဲ ဗုုဒၶဂါယမွာ ဗုုံးေတြေပါက္တယ္။ သံဃာေတာ္ေတြ ဘုုရားဖူးေတြ ထိခိုုက္ဒါဏ္ရာ ရၾကတယ္။ ဘယ္သူေတြက အၾကမ္းဖက္ေနတာလဲ။


(၆) ဦး၀ီရသူတို႔ ၉၆၉ လႈပ္ရွားမႈေတြက မူဆလင္ေတြကို ပစ္မွတ္ထားျပီး အၾကမ္းဖက္တယ္၊ ေစာ္ကားတယ္ဆိုတဲ့ သတင္းေတြ၊ ေျပာဆိုခ်က္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး ေျပာရရင္ ျမန္မာရဟန္းေတာ္ေတြ၊ သာမန္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ျမန္မာေတြက ရဟႏၵာေတြ၊ အရိယာေတြ မဟုတ္ဘူး။ သူတို႔မွာ ခံစားခ်က္ေတြရွိတယ္။ ေျပာတာဆိုတာ လုပ္ကိုင္တာ လြန္တာေတြ၊ ေခ်ာ္တာေတြ ရွိတယ္။ ဒါကို ျမန္မာအမ်ဳိးသားေတြအခ်င္းခ်င္း ႏိုင္ငံသားေတြအခ်င္းခ်င္း၊ သံဃာေတာ္ေတြ အခ်င္းခ်င္းက ၀န္းယံကြပ္ညတ္ျပီး ေဆြးေႏြး ေ၀ဖန္ ေျဖာင္းဖ်တာေတြ၊ ထိန္းသိမ္းရတာေတြ ရွိရတယ္။ ရွိရမယ္။ တစုံတဦး တစုတဖြဲ႔က ပုတ္ခတ္ ျပစ္တင္ စြတ္စြဲလိုက္တာနဲ႔ သံေယာင္လိုက္ျပီး အပ်က္သေဘာေတြ တုန္႔ျပန္တာမ်ဳိးထက္ အျပဳသေဘာ ခ်ည္းကပ္ ေျဖရွင္းၾကရမယ္။ ဆရာေတာ္ကိုယ္တိုင္လည္း ကုိယ့္သံဃာေတြ၊ ပရိသတ္ေတြကို ေျပာဆို ေဖ်ာင္းျဖတာေတြ ရွိတယ္။ ဥပမာအားျဖင့္ ဦး၀ီရသူဟာ ၂၀၀၀ ခုႏွစ္ ကစျပီး မူဆလင္ေတြကုိ ေပၚေပၚတင္တင္ ေ၀ဖန္ ေျပာဆိုတာေတြ ရွိခဲ့တယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာ စစ္အစုိးရက ေထာင္ခ်လိုက္ျပီး အခု လြတ္ေျမာက္လာတဲ့ေနာက္ပိုင္းမွာ အေတြ႔အၾကဳံ သေဘာထားေတြ ရင့္က်က္လာတာ၊ အျမင္က်ယ္ျပန္႔လာတာေတြ ရွိတယ္။ သို႔ေသာ္လည္း ငယ္ရြယ္တဲ့ သံဃာေတာ္တပါး၊ ဓမၼကထိကတပါးျဖစ္တဲ့အတြက္ မရည္ရြယ္ဘဲနဲ႔ ခၽြတ္ေခ်ာ္တာေတြ ရွိတာေတြ ရွိတယ္။ လက္ရွိ အစုိးရအဖြဲ႔၀င္ေတြ၊ ျပည္ခိုင္ျဖဳိးပါတီေခါင္းေဆာင္ေတြနဲ႔လည္း ေတြ႔ဆုံျပီး စည္းရုံး ေျပာဆိုတာေတြ လုပ္လာတယ္။ ဒီလို က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ လုပ္ကိုင္လာတဲ့အတြက္ မလိုလားတဲ့ အဖ်က္အေမွာင့္ အင္အားေတြက လုပ္ၾကံတာ ေသြးထိုးလႈံေဆာ္တာေတြ လုပ္လာတာကို သတိခ်ပ္ရမယ္။ ထို႔အတူ ၉၆၉ လႈပ္ရွားမႈဟာ ျမန္မာျပည္သူေတြၾကားထဲမွာ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ျဖစ္လာတယ္။ အမ်ဳိး ဘာသာ သာသနာကို ေစာင့္ေရွာက္ဖို႔၊ အားေပးကူညီဖို႔ ႏႈိးေဆာ္တာေတြ လုပ္တဲ့ဆီမွာလည္း အမ်ားနဲ႔ လုပ္ရတာျဖစ္တဲ့အတြက္ ခၽြတ္ေခ်ာ္တာေတြ၊ နားလည္မႈ လြဲမွားတာေတြ ရွိတယ္။ ဒါကို ဆရာေတာ္ကိုယ္ေတာ္တိုင္က သူတို႔ဖက္ကေန ရဲရဲ၀ံ၀ံ အာမခံျပီး ရပ္တည္ပါတယ္။


(၇) ျပီးေတာ့ ဘာသာေရးလြတ္လပ္မႈအရ ေျပာရရင္ မူဆလင္ေတြကိုယ္တိုင္က ျမန္မာျပည္အႏွံ႔မွာ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ယုံၾကည္ကိုးကြယ္ခြင့္၊ ဘာသာေရးလႈပ္ရွားခြင့္ေတြ ရရွိေနျပီး၊ ရရွိေနဆဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဗလီေပါင္း ၂၂၆၀၀ ေက်ာ္ ေဆာက္လုပ္ ကုိးကြယ္ခြင့္ရွိတယ္။ ေခါင္းျမီးျခဳံျပီးပဲျဖစ္ျဖစ္၊ မုတ္ဆိတ္ထားျပီးပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အျဖဴေရာင္၀တ္စုံကို ၀တ္ဆင္ျပီးျဖစ္ျဖစ္ သြားလာ လုပ္ကိုင္ခြင့္ ရွိျပီး ျဖစ္တယ္။ အျခားဘာသာ၀င္ေတြနည္းတူ ဘာသာေရးပြဲေတာ္ေတြ အခမ္းအနားေတြ က်င္းပခြင့္ ရွိျပီး ျဖစ္တယ္။ ဒါေတြကို ဆရာေတာ္တို႔ေတြက တားျမစ္ေနတာ မရွိဘူး။ ေစာ္ကားေနတာေတြ မရွိဘူး။ သူတို႔ဘာသာ၀င္ေတြ အခ်င္းခ်င္း ယိုင္းပင္းကူညီ ေစာင့္ေရွာက္ေနၾကသလိုမ်ဳိး၊ ဆရာေတာ္တို႔ ဘာသာ၀င္ေတြမွာလည္း ေစာင့္ေရွာက္ကူညီၾကဖို႔၊ လိုအပ္လို႔ရွိရင္ ကာကြယ္ၾကဖုိ႔ ေဆာင္ရြက္ေနၾကတာပဲ ျဖစ္တယ္။ အခုဆိုရင္ ၉၆၉ လႈပ္ရွားမႈက ထင္ရွားတဲ့ လူငယ္ေတြကုိ အစုိးရက ဖမ္းဆီး ခ်ဳပ္ေႏွာင္တာေတြ၊ ေထာင္ခ်တာေတြအထိ လုပ္လာျပီ။ သည္ေတာ့ ဦး၀ီရသူတို႔ ၉၆၉ လႈပ္ရွားမႈတို႔ကို ဘယ္သူေတြက ၀င္ျပီး လုပ္ၾကံေနတာလဲ၊ ႏိုင္ငံေရးအျမတ္ထုတ္ေနတာလဲဆိုတာကို ဆင္ျခင္ျပီး ၾကည့္သင့္တယ္။


(၈) အမ်ဳိးသားေရးအတြက္၊ သာသနာေရးအတြက္ ဆရာေတာ္တို႔က ေဆာင္ရြက္ေနတယ္လို႔ အမိန္႔ရွိတယ္။ သေဘာထားတယ္။ ကိုယ္မီွတင္းေနထိုင္တဲ့ တိုင္းျပည္နဲ႔ ျပည္သူလူေတြရဲ့ အက်ဳိး၊ အဲသည္မွာ ထြန္းကားေနတဲ့  သာသနာ အနာဂတ္မွာလည္း ဆက္လက္တည္တံ့ျပီး တိုးတက္ေစလိုတဲ့ အက်ဳိးအတြက္ပဲ ဆရာေတာ္တို႔မွာ ဆႏၵရွိတယ္။ အားထုတ္ေနတယ္။ အမ်ဳိး ဘာသာ သာသနာအတြက္၊ ဆင္းရဲဒုကၡေရာက္ေနတဲ့ ျပည္သူေတြအတြက္ သံဃာေတာ္ေတြက ၂၀၀၇ ေရႊ၀ါေရာင္မွာလည္း လမ္းေပၚထြက္ ၾကြခ်ီခဲ့ၾကတယ္။ နာဂစ္မုုန္တိုုင္းသင့္ျပည္သူေတြကိုု ဆရာ၊ ဒကာ လက္တြဲျပီး ကူညီ ေစာင့္ေရွာက္ခဲ့ၾကတယ္။ လက္ပံေတာင္းေတာင္ အေရးအခင္းမွာလည္း သံဃာေတာ္ေတြဟာ မီးေဘးအသင့္ခံျပီး ရပ္တည္ေပးခ့ဲၾကတယ္။ အခုလည္းပဲ ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္မႈ လိုအပ္ေနတဲ့ ျမန္မာအမ်ဳိးသား အမ်ဳိးသမီးေတြအတြက္လည္း ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုမႈေတြ လုပ္ေနၾကတာ ျဖစ္တယ္။ ဒါကို ႏိုင္ငံေရးအင္အားစုေတြက အျပဳသေဘာနဲ႔ ရႈျမင္သုံးသပ္ျပီး ခ်ည္းကပ္သင့္တယ္။ အခုျမန္မာျပည္မွာနဲ႔ ျပည္ပမွာ ျဖစ္ေနတာကို ၾကည့္ရရင္ ျမန္မာျပည္သားေတြမွာ ႏိုင္ငံေရးယဥ္ေက်းမႈ ေခါင္းပါးေနသလို ျဖစ္ေနတယ္။ သံဃာေတာ္ေတြအေပၚမွာ အျပဳသေဘာထက္ အပ်က္သေဘာ ရႈျမင္ေျပာဆို ဆက္ဆံလာတာေတြ ျဖစ္လာတယ္။ အဲသည္ျဖစ္စဥ္မွာ အျမတ္ထြက္တာက အာဏာရွင္ေတြ၊ စစ္အာဏာရွင္မ်ဳိးဆက္ေတြကပဲ အျမတ္ထုတ္တာ၊ လုပ္ၾကံတာ ေၾကာင္ေတာင္ႏႈိက္တာ ျဖစ္ေနတယ္။


(၉) လက္ရွိျမန္မာျပည္အေရးအခင္းေတြကို ၾကည့္လိုက္ရင္ တရားဥပေဒစုိးမိုးမႈ မရွိျခင္းက အဓိက တရားခံျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာျပည္သူေတြ အမ်ားစုဟာ ဆင္းရဲတြင္းနက္ေနတယ္။ ခၽြတ္ျခဳံက်ေနတယ္။ အေထြေထြ ဆင္းရဲခၽြတ္ျခဳံက်ေနေတာ့ စား၀တ္ေနေရးဆင္းရဲတာအျပင္ ပညာေရးတို႔၊ အသိပညာတို႔ အားလုံးမွာ ဆင္းရဲက်ဆင္းေနတယ္။ အဲသည္ေတာ့ ေနရာတိုင္းမွာ စာရိတၱပိုင္းဆိုင္ရာ အက်င့္သီလ သိကၡာပိုင္း ျခစား ပ်က္စီးေနမႈေတြကလည္း အၾကီးအက်ယ္ျဖစ္ေနတယ္။ အေထြေထြျခစားမႈၾကီး ျဖစ္ေနေတာ့ ေနရာတိုင္းမွာ ၾကီးႏိုင္ငယ္ညွင္းျဖစ္ေနတယ္။ အားၾကီးတဲ့သူေတြက အားနည္းတဲ့သူေတြအေပၚမွာ အႏိုင္က်င့္တယ္။ ဖိႏွိပ္တယ္။ ေစာ္ကားတယ္။ အဲသည္လို ေစာ္ကားခံရတဲ့ ျပည္သူေတြကို အကာအကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္မႈေပးႏိုင္တဲ့ တရားဥပေဒစိုးမိုးမႈကလည္း မရွိေတာ့ဘူး။ အဲသည္လို အားနည္းသူေတြ ေစာ္ကားခံေနရတာကို ကာကြယ္ႏိုင္ဖို႔ တားဆီးႏိုင္ဖို႔က သံဃာေတာ္ေတြက ၀င္ေရာက္ျပီးေတာ့ တတ္ႏိုင္သေလာက္ အမ်ဳိး၊ ဘာသာ၊ သာသနာအတြက္ ေဆာင္ရြက္ၾကျခင္း ျဖစ္တယ္။ အဲသည္မွာ အခုလူေတြ အထင္အျမင္နဲ႔ ေျပာေနတဲ့ မူဆလင္နဲ႔ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြရဲ့ ပဋိပကၡတို႔၊ အၾကမ္းဖက္တာတို႔ဆိုတာဟာ အေပၚယံၾကည့္ျပီး ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ သေဘာထားေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။


(၁၀) မတရားနည္းနဲ႔ ခ်မ္းသာၾကြယ္၀တဲ့၊ အင္အားၾကီးလာတဲ့၊ မိမိရဲ့ မွန္ကန္တဲ့ဘာသာေရးအဆုံးအမကို မလိုက္နာတဲ့၊ စာရိတၱမ႑ဳိင္အားနည္းတဲ့ အင္အားၾကီးသူေတြက ဆင္းရဲခၽြတ္ျခဳံက်ေနတဲ့၊ အသိပညာအားနည္းတဲ့ အကာအကြယ္မရွိတဲ့ အမ်ဳိးေကာင္းသားေတြ အမ်ဳိးေကာင္းသမီးေတြ ဖ်က္ဆီးတယ္၊ ကာမရယူတယ္၊ မတရားမႈေတြ က်ဳးလြန္တယ္။ အဲသည္ အေစာ္ကားခံရတဲ့ အားနည္းသူေတြကို တရားဥပေဒက ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္မႈေတြ မေပးႏိုင္ဘူး။ အဲသည္လို အေျခအေနေတြ၊ အျဖစ္အပ်က္ေတြက ျမန္မာျပည္ေနရာအႏွံ႔မွာ ျဖစ္ပြားေနတယ္။ အဲသည္မွာ အေစာ္ကားခံရတဲ့ အကာအကြယ္မရွိတဲ့ သူေတြဘက္ကေန ရပ္တည္ျပီး ေစာင့္ေရွာက္ဖိုု႔၊ တားဆီးဖိုု႔ ၾကိဳးစားၾကတဲ့ သူေတြက ဆရာေတာ္ေတြ သံဃာေတာ္ေတြ ျဖစ္ေနတယ္။ သံဃာေတာ္ေတြအေနနဲ႔က ျမန္မာလူမႈအဖြဲ႔အစည္းမွာ အစဥ္အဆက္ ၾသဇာရွိတယ္၊ သာသနာျပဳတဲ့အလုုပ္ေတြ၊ ေဟာေျပာဆုုံးမတဲ့အလုုပ္ေတြအျပင္ ပညာေရး၊ လူမႈေရး၊ သာေရး၊ နာေရးေတြမွာ ကူညီေစာင့္ေရွာက္တာ ေဆာင္ရြက္ေနၾက အစဥ္အလာရွိတာေၾကာင့္ ျပည္သူေတြရဲ့ ေလးစားၾကည္ညိဳျခင္း ခံရတယ္။ အဲသည္အတြက္ ဆရာေတာ္ သံဃာေတာ္ေတြက ၾကား၀င္ျပီး အေစာ္ကား၊ အႏိုုင္က်င့္ခံရတဲ့ အမ်ုဳိးေကာင္းသား၊ အမ်ဳိးေကာင္းသမီးေတြကိုု ကယ္တင္တာ၊ တရားဥပေဒနဲ႔အညီ မတရားက်င့္သူေတြကိုု အေရးယူႏိုုင္ဖိုု႔ ေျပာဆိုုတာေတြ လုုပ္ၾကရတာ ျဖစ္တယ္။ ဒါဟာ အဓိက အေၾကာင္းတရားပဲျဖစ္ပါတယ္။


(၁၁) ဒါေပမယ့္ အဲသည္လိုု မတရားအမႈကိုု က်ဳးလြန္တဲ့သူေတြထဲမွာ မူဆလင္ေတြ ျဖစ္ေနျပီးေတာ့ မတရားက်ဳးလြန္ခဲ့ရတဲ့ သူေတြက ျမန္မာဗုုဒၶဘာသာ၀င္ အမ်ဳိးသမီးေတြ ျဖစ္ေနတယ္။ ဆရာေတာ္ ဦ၀ီရသူနဲ႔တကြ ဆရာေတာ္ကိုုယ္တိုုင္အပါအ၀င္ သည္လိုုအမႈအခင္းေတြမွာ အၾကိမ္ၾကိမ္ ပါ၀င္ျပီး အမ်ဳိးသမီးေလးေတြကိုု ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ခဲ့ရတယ္။ လုုံျခံဳေရးတပ္ဖြဲ႔ေတြ ရဲေတြက မ်က္ႏွာလႊဲေနၾကလိုု႔ ရဲေတြကိုု ဆရာေတာ္ေတြက ဥပေဒစိုုးမိုုးေရးကိုု လုုပ္ၾကဖိုု႔ တိုုက္တြန္းရတာေတြ ရွိသလိုု တရားလက္လြတ္ ရန္တုုန္႔ျပန္ခ်င္တဲ့ ေဒသခံေတြကိုုလည္း ထိန္းသိမ္းရတာေတြ လုုပ္ေနၾကရတယ္။ ဆရာေတာ္တိုု႔က ကိုုယ့္တိုုင္းျပည္ ကိုုယ့္လူမ်ဳိးေတြကိုု ႏိုုင္ငံရပ္ျခားေတြက ကိုုလိုုနီနယ္ခ်ဲ႔ျပီး အုုပ္စုုိးခဲ့တာကိုုလည္း လက္မခံခဲ့ၾကဘူး။ အခုုခ်ိန္မွာလည္း ကိုုယ့္တိုုင္းျပည္က ဗုုဒၶဘာသာ၀င္ အမ်ဳိးသမီးေတြကိုု တပါးသူက ေစာ္ကားတာ၊ မတရားလုုပ္တာကိုုလည္း ကာကြယ္ဖိုု႔ တာ၀န္ရွိတယ္လိုု႔ သေဘာထားတယ္။ ကိုုယ့္အမ်ဳိးကိုု ကိုုယ့္သာသနာကိုု မေစာင့္ေရွာက္ၾကရင္ တပါးသူေတြ အင္အားေတြက မတရားက်ဳးေက်ာ္ေစာ္ကာတာကိုု ခံေနၾကရင္၊ တရားဥပေဒစိုုးမိုုးမႈကိုုလည္း အကာအကြယ္မရၾကရင္ မိမိတိုုင္းျပည္၊ မိမိသာသနာကိုု ဘယ္သူေတြကမွ မိမိကိုုယ္စား လာေရာက္ေစာင့္ေရွာက္ၾကမွာ မဟုုတ္ဘူး။ ခုုခ်ိန္မွာေတာင္ လူ႔အခြင့္အေရးအေရျခဳံျပီး၊ ဒီမုုိကေရစီအေရျခံဳျပီးေတာ့ ျပည္တြင္း ျပည္ပက လူေတြ၊ အစုုအဖြဲ႔ေတြက သံဃာေတြနဲ႔ ဒကာ၊ ဒကာမေတြကိုု အၾကမ္းဖက္ေတြ အစြန္းေရာက္ေတြဆိုုျပီး ပုုတ္ခတ္ေျပာဆိုုတာကိုု ခံေနၾကျပီ ျဖစ္တယ္။ ျပီးေတာ့ ဆရာေတာ္သံဃာေတာ္ေတြ လုုပ္ေဆာင္ေနရတဲ့ အေရးမွာက ေငြေၾကးေတြ၊ လက္နက္ေတြ၊ အၾကမ္းဖက္အုုပ္စုုေတြ ေနာက္ကြယ္မွာ ရွိမေနဘူး။ ခ်ဳပ္ကိုုင္တဲ့ အဖ်က္အေမွာင့္ေတြ မရွိပါဘူး။ သံဃာေတာ္ေတြမွာက ႏိုုင္ငံေရးအင္အားစုုေတြလိုုမ်ဳိး၊ အာဏာပိုုင္ေတြလုုိမ်ဳိး၊ ေငြေၾကးၾကြယ္၀သူေတြလိုုမ်ဳိး ေန႔စဥ္ ရင္ဆိုုင္ေျဖရွင္းေနရတဲ့ အေရးအခင္းေတြ၊ ပုုဂၢလိကဆိုုင္ရာ ရည္မွန္းခ်က္ေတြ မရွိတဲ့အတြက္ အခုုလိုု မတရားအလုုပ္ခံရတဲ့ ျမန္မာ့လူမႈေရးရာေတြ ၀င္ေရာက္ ေဆာင္ရြက္ေပးေနရျခင္း ျဖစ္တယ္။

(၁၂) ဇြန္လ ၁၄ က ေမွာ္ဘီညီလာခံ၊ ဇြန္ ၂၇ မွာ အင္းစိန္ညီလာခံတိုု႔ သံဃာေတာ္ေတြ စုုေ၀းျပီး က်င္းပႏိုုင္ခဲ့ျပီ ျဖစ္တယ္။ အဲသည္က တရား၀င္ ထုုတ္ျပန္ခ်က္ေတြ၊ တင္ျပခ်က္ေတြ ထြက္လာျပီ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲသည္မွာ အၾကမ္းဖက္ဖိုု႔ ေဆာ္ၾသတာ မပါဘူး၊ ဘာသာျခားေတြကိုု တားျမစ္တာ မပါဘူး။ အိမ္ေထာင္ရွိျပီးသား အမ်ဳိးသမီးေတြကိုု ခ်ဳပ္ျခယ္ကန္႔သတ္တာ မပါဘူး။ အမ်ဳိးသမီးေတြ လြတ္လပ္စြာနဲ႔ လူ႔အခြင့္အေရးေတြ မဆုုံးရႈံးဘဲ အိမ္ေထာင္ျပဳႏုုိင္ဖိုု႔၊ ဥပေဒရဲ့ ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္မႈေတြကိုု မိခင္ေကာ၊ သားသမီးမ်ားမွာ ရရွိေစဖိုု႔ ရည္ရြယ္တာေတြ ပါ၀င္ပါတယ္။

(၁၃) အခုု ဆရာေတာ္တိုု႔ကိုု အျပင္ကေန စြဲဆိုုေနၾကတာက အမ်ဳိးသားေရး၀ါဒေတြ အမ်ဳိးသားေရး၀ါဒီ စသည္ျဖင့္ လက္ရွိအေျပာင္းအလဲကိုု ထိခိုုက္တယ္လိုု႔ ေျပာလာၾကတယ္။ ဆရာေတာ္တိုု႔ ျမန္မာျပည္မွာက အမ်ဳိးသားေရးေကာ၊ ဒီမုုိကေရစီေရးနဲ႔ လူ႔အခြင့္အေရးေတြပါ အားလုုံး အတူတကြ ယွဥ္တြဲျပီး ရုုန္းၾကမွ ေရြ႔ႏိုုင္ၾကမယ္လိုု႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ အမ်ဳိးသားေရးမပါဘဲ ဒီမုုိကေရစီေရးနဲ႔ လူ႔အခြင့္အေရးခ်ည္းပဲ သြားၾကမယ္ဆိုုရင္လည္း တဖက္စြန္းကိုု ေရာက္သလိုု၊ ဒီမုုိကေရစီေရးနဲ႔ လူ႔အခြင့္အေရးေတြ မပါဘဲ အမ်ဳိးသားေရးခ်ည္းပဲ သြားၾကမယ္ ဆိုုရင္လည္း အျခား တဖက္စြန္းကိုု ေရာက္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဆရာေတာ္အေနနဲ႔ ေျပာခ်င္တာက အမ်ဳိးသားေရး၊ ဒီမုုိကေရစီေရးနဲ႔ လူ႔အခြင့္အေရးတိုု႔ အားလုုံးအတူတူ သေဘာထားျပီး သြားၾကမွ၊ တြန္းၾကမွ ျဖစ္မယ္။ ဒါဟာ လက္ရွိ ျမန္မာႏိုုင္ငံအတြက္ ျမန္မာႏိုုင္ငံသားေတြအတြက္ မဇၥိ်မပဋိပဒါက်တဲ့ ႏိုုင္ငံအေရးျဖစ္တယ္လိုု႔ ေျပာခ်င္တယ္။ ယခုုလက္ရွိ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုုမွာ ဖိတ္ပင့္ေလ်ာက္ထားတဲ့ တရားပြဲေတြမွာလည္း ျမန္မာျပည္အေရး၊ အမ်ဳိး၊ ဘာသာ၊ သာသနာအေရးကုုိ အဓိကထားျပီး ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း အက်ယ္တ၀င့္ ေဟာေျပာသြာဖိုု႔ စီစဥ္ထားတယ္။ အျပဳသေဘာဆန္တဲ့ ေမးျမန္းမႈေတြကိုု ေျဖၾကားသြားမယ္ျဖစ္တယ္လိုု႔ အမိန္႔ရွိလိုုက္ပါတယ္။

(မိုုးမခမွတ္ခ်က္ – ေရႊည၀ါဆရာေတာ္ၾကီး၏ မိန္႔ၾကားခ်က္မ်ားကိုု အတတ္ႏိုုင္ဆုုံး ေကာက္ႏုုတ္ျပီး ျပန္လည္ ေရးသားတင္ဆက္လိုုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္)


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts