Uncategorized

Khin Aung Aye – Essay

အ၀ါေရာင္ခဲတံအေၾကာင္း အက္ေဆး
ခင္ေအာင္ေအး
ဇူလုုိင္ ၁၁၊ ၂၀၁၃


မိတ္ေဆြယခုဖတ္ေနေသာ အ၀ါေရာင္ ခဲတံ အမည္ရွိ စာသားမ်ားကို ခဲတံတစ္ေခ်ာင္းႏွင့္ ေရးသားထားျခင္း မဟုတ္ပါ။ ကိုယ့္မွာ ခဲတံတစ္ေခ်ာင္းရွိပါသည္။  အ၀ါေရာင္ျဖစ္ပါသည္။ ယခု စာသားမ်ားကိုေတာ့ ကြန္ျပဴတာ လက္ကြက္ေပၚမွာ ရိုက္ႏွိပ္ထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။ သို႕ေသာ္မိတ္ေဆြ ေကာင္းစြာဖတ္၍ရမည္ေျမာ္လင့္ပါသည္။ ခဲတံႏွင့္ေရးသလိုေတာ့ ကိုယ့္လက္ေရးကို မိတ္ေဆြ ျမင္ေတြ႕ခြင့္ရမည္မဟုတ္ပါ။ ထို႕အတြက္ ကိုယ့္မွာ စိတ္မေကာင္း နည္းနည္းျဖစ္မိပါသည္။ နည္းနည္းဟု တမင္တကာေျပာပါသည္။ ခဲတံႏွင့္စာမေရးသျဖင့္ ကိုယ့္လက္ေရးကို မိတ္ေဆြတို႕မျမင္ရျခင္း မွာ ယူၾကံဳးမရ ေအာ္ဟစ္ ငိုယိုရေလာက္ေအာင္ အေရးမပါလွသျဖင့္ျဖစ္ပါသည္။ ကိုယ့္မွာ အ၀ါေရာင္ ခဲတံ တစ္ေခ်ာင္းရွိပါသည္။
ထိုအ၀ါေရာင္ခဲတံေလးမွာ ကိုယ့္ဆီ ဘယ္လိုေရာက္လာခဲ့မွန္းမသိပါ။ တစ္ေန႕တြင္ အေရးၾကီးေသာဖံုးနံပါတ္တစ္ခုကို တဖက္လူတစ္ေယာက္ က ဖံုးထဲမွာ ေပးေနေသာအခါက (ဒီေန႕လို အစစ တိုးတက္ေနေသာ ေခတ္ၾကီးတြင္ ထုိလူက ဖံုး text message function မသံုးတတ္ပါတဲ့) သို႕ျဖင့္ တိုလီမုတ္စမ်ား တင္ေလ့ရွိေသာ ေရခဲေသတၱာအမိုးေပၚမွာ ေဘာလ္ပင္ တစ္ေခ်ာင္းတစ္ေလ ေတြ႕မလားဟု လိုက္ရွာရပါသည္။ ဖံုးကို ပခံုးႏွင့္ နားရြက္ၾကား ညွပ္၍ ကိုယ္ ေဘာလ္ပင္ ရွာေနပံုကို မိတ္ေဆြ ျမင္ေယာင္မိေနပါသလား။ မဟုတ္ပါ။ ကိုယ္ အဲဒီလိုလုပ္ရမွာ အလြန္မုန္းပါသည္။ လက္တစ္ဖက္က ဖံုးကို ကိုင္လ်က္ႏွင့္ပင္ က်န္လက္တစ္ဖက္က ဟိုဟာ မ ၾကည့္ ဒီဟာ ဖယ္ၾကည့္ႏွင့္ ေဘာလ္ပင္ တစ္ေခ်ာင္း ေတြ႕လိုေတြ႕ျငား လိုက္ရွာမိေနျခင္းျဖစ္ပါသည္။ အလြန္မေသခ်ာ မေရရာေသာအလုပ္ျဖစ္ပါသည္။ “ခဏေနာ္”ဟု တစ္ဖက္ကလူ ကို စကားပန္လိုက္ျပီး ျဖစ္ႏိုင္ေခ်ရွိေသာေနရာမ်ားမွာ လိုက္ရွာေနရပါသည္။ ခုနင္ကကိုယ္ေျပာခဲ့ပါသည္။ အလြန္မေသခ်ာ ေသာ အလုပ္ျဖစ္ပါသည္..ဟု။ ဘယ္အလုပ္ကို ေျပာတာလို႕မိတ္ေဆြယူဆ မိပါသလဲ။ ဟုတ္ပါသည္။ ေဘာလ္ပင္ လိုက္ရွာေနေသာအလုပ္ကို ေျပာေနျခင္းျဖစ္ပါသည္။
အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ကိုယ္သည္ အလြန္စည္းကမ္းမဲ့သူ တစ္ေယာက္ျဖစ္ျပီး ပစၥည္းတခုကို ယူျပီးေသာ္ ေနရာတက်ျပန္မထားတတ္ (၀ါ) ျပန္ထားေလ့မရွိသူတစ္ေယာက္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္္ ျဖစ္ပါသည္။
သုိ႕ဆိုပင္ဆိုျငားေသာ္လည္း ကိုယ္သည္ အသင္အၾကားမဲ့ ၾကီးျပင္းလာသူတစ္ေယာက္ေတာ့မဟုတ္ခဲ့ပါ။ အလြန္စည္းကမ္းၾကီးေသာ ေရွး ဂ်ီးေဒၚၾကီးမ်ားအိမ္တြင္ တလွည့္စီ ေနထိုင္ခဲ့ရသူ တစ္ေယာက္ျဖစ္ပါသည္။ ေမာင္ႏွမ သားခ်င္းမ်ားထဲတြင္ အထီး ဆို၍ တစ္ေကာင္ထဲလည္းျဖစ္ကာ စုန္းျပဴး ဟုေခၚေ၀ၚသမုတ္ရေအာင္ အထိန္းရခက္သည့္သား ဟုလည္း မိဘေတြက လူတကာလာတိုင္း အေမာသားၾကြား၀ါရသူတစ္ေယာက္ျဖစ္ပါသည္။ သုိ႕ျဖစ္၍လည္း စည္းကမ္းအရာတြင္ နံမယ္ၾကီးလွသည့္ ေျမာင္းျမမွ ဂ်ီးေဒၚၾကီးထံတြင္ ၂ ႏွစ္ခန္႕၊ ရန္ကုန္ ကမာရြတ္မွ အအုပ္အထိန္းအရာတြင္ ေျပာင္ေျမာက္လွသည့္ဂ်ီးေဒၚအငယ္ ထံတြင္ ေႏြရာသီေက်ာင္းပိတ္တိုင္း မဲဇာပို႕သလို အပို႕ခံခဲ့ရျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ယာလဲညက္၊ ၾကက္လဲ ပမ္း အစီအစဥ္ျဖစ္ပါသည္။ ကိုယ့္ကိုလဲ အထိန္းအေက်ာင္းသက္သာေစ၊ စည္းကမ္းကြပ္ညပ္မွဳမ်ားနဲ႕လဲ ထိေတြ႕ေစ ဆိုသည့္ အစီအစဥ္ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ ေျမာင္းျမ ဂ်ီးေဒၚၾကီး၏ ေက်ာင္းေတာ္တြင္ တသက္မေမ့ႏိုင္သည့္ သခၤန္းစာမွာ ပစၥည္းတခုကို ေနရာတက် ျပန္မထားမိသည့္အတြက္“ယူျပီးျပန္ထား၊ ဖြင့္ျပီး ျပန္ပိတ္” ဟု ႏွဳတ္က အၾကိမ္ ၂၀ မွ် ဆိုေနရစဥ္အတြင္း လက္သီးဆုတ္ထားသည့္ မိမိ လက္ဆစ္မ်ားအား ေပတံေစာင္းျဖင့္ ၁၀ ခ်က္မွ် အေခါက္ခံရျခင္းျဖစ္ပါသည္။ သခၤန္းစာခံယူရပံုကိုသာ တသက္မေမ့ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ လက္ေတြ႕ အက်င့္ေကာင္းကေလးကေတာ့ ကိုယ့္အိမ္ကိုယ္ျပန္ေရာက္သည္ႏွင့္ ၾကက္ေပ်ာက္ငွက္ေပ်ာက္ ျဖစ္ေခ်ေတာ့သည္တမံု႕။
ေဘာလ္ပင္ တစ္ေခ်ာင္းမွ် မရွိေတာ့ဘူးလား။ ဘုရားရုပ္ပြားေတာ္ တစ္ဆူ ထီးထီးေငါေငါ စံပယ္ေနေတာ္မူရာ သံုးဆင့္ စင္ကေလးနားကို ကပ္လာရျပန္ပါသည္။ ဒီေနရာမွာလဲ စာအုပ္ စာေရးကိရိယာဆိုင္ရာမ်ား ထားတတ္သည့္ အေလ့ရွိပါသည္။ အမွန္က ဒီမွာ ေဘာလ္ပင္တစ္ေခ်ာင္း ေသခ်ာေပါက္ေတြ႕မယ္လို႕လဲ ေျမာ္လင့္လို႕ ရသည္ေတာ့မဟုတ္ေပ။ ရွိလိုရွိျငား စိတ္နဲ႕သာ ရွာေဖြမိျခင္းျဖစ္ပါ၏။
တကယ္ျဖစ္ႏိုင္သည္မွာ ကုိယ္အျပင္ထြက္လ်င္ လြယ္ေလ့ရွိေသာ အိတ္ ၂လံုးအနက္ တခုခုတြင္ရွိေနႏိုင္ပါသည္။ လမ္းမွာ အေရးအေၾကာင္း ဆိုလ်င္ ေရးစရာရွိ ေရးရေအာင္ ဟူေသာ အေျမာ္အျမင္ျဖင့္ ယခုလို ထည့္ယူသြားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ တကယ္ေတာ့ အျပင္သြားလ်င္ ေဘာလ္ပင္ ေဆာင္ယူသြားတတ္ရံုျဖင့္ အေျမာ္အျမင္ရွိလွျပီဟု မေျပာဆိုသင့္ပါ။ သို႕ေသာ္ ဒီစာကို ျပန္ျပင္ရမွာလည္းပ်င္းေနမိသျဖင့္ ဒီအတိုင္းထားလိုက္ပါသည္။ ျပဴးတူးျပဲတဲ ထ ကန္႕ကြက္မယ့္သူလဲ ရွိလိမ့္မယ္ မထင္မိပါ။ ဤသည္မွာ ရိုးရိုးသားသား ေျပာျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ကိုယ့္စာကို ဖတ္မည့္သူမွာ မ်ားမ်ားစားစားလည္း မရွိလွပဲ၊ ခုနင္က ေျပာခဲ့သလို ဟိုလူ႕စာ လိုက္ေ၀ဖန္ ဒီလူ႕စာ လိုက္အပုပ္ခ်ေနတတ္သည့္
ေမ်ာက္မီးျခစ္ (ဟိုရွိဳ႕ ဒီရွိဳ႕လုပ္တတ္သူကို သည္လိုပဲ တင္စားေခၚေ၀ၚတာ ၾကားဖူးသည္) လိုလူမ်ိဳးလဲ ကိုယ့္စာဖတ္သူေတြထဲမွာ မပါ၀င္ဟု အတပ္ ေျပာႏိုင္ပါသည္။ ကိုယ္သည္ ဒီလိုပဲတခါတခါမွာအရဲကိုးတတ္ပါသည္။ အရဲကိုးတယ္ဆိုသည္မွာ တခုခုကို အပိုင္ေျပာခ်လိုက္ျခင္းကို ဆိုလိုပါသည္။
ရထားခိုးစီးတာမ်ိဳး၊ ကိုယ့္ကို သိပ္ေဖဘာ မေပးမွန္းသိသည့္္ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ကို ၾကိဳးစားၾကည့္ျခင္းမ်ိဳးကို မဆိုလိုပါ။
ကိုယ္ဘာေတြ ေလွ်ာက္ေျပာေနမိမွန္း မသိေတာ့ပါ။ ဤစာစု၏အစမွာ အ၀ါေရာင္ ခဲတံတစ္ေခ်ာင္းအေၾကာင္း ေျပာမလိုလို ဟန္ျပင္ခဲ့ပါသည္။ သည္စာလံုးမ်ား စာေၾကာင္းမ်ား စာပိုဒ္မ်ားကို ခ်မေရးမီ တစ္နည္း typing မရိုက္မီကပင္လ်င္ ၾကိဳတင္စဥ္းစားခဲ့ပါသည္။ အ၀ါေရာင္ ခဲတံ တစ္ေခ်ာင္းနဲ႕ကိုယ္နဲ႕ ပတ္သက္ပံု၊ သူ မေျမာ္လင့္ပဲ ကိုယ့္ဆီ ေရာက္လာပံု (အမွန္က အ၀ါေရာင္ခဲတံ တစ္ေခ်ာင္းကိုယ့္မွာ တေန႕ေန႕ တခ်ိန္ခ်ိန္က အကယ္ပင္ရွိခဲ့ဖူးပါသည္) ေနာက္ သူေပ်ာက္ကြယ္ေနပံု (သူကိုယ္၌က တမင္ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ပုန္းေအာင္းေနတာလား) ျပီးလ်င္ေတာ့ သူ႕ကို ဘြားကနဲ ျပန္ေတြ႕ပံုျဖင့္ စာကို အဆံုးသတ္လိုက္ရမည္လား။ အ၀ါေရာင္ ခဲတံ ကေလး ပို၍ ၾကြတက္ အသက္၀င္လာေအာင္ ဖြဲ႕ႏြဲ႕ဖို႕ကိုလဲ ကိုယ္မေမ့ေလ်ာ့ခဲ့ပါ။ ေပါလ္ ေဂၚဂင္ ဆိုသူ ကမၻာေက်ာ္ ပန္းခ်ီဆရာၾကီး၏အ၀ါေရာင္ ခရစ္ေတာ္ ဆိုသည့္ ပန္းခ်ီကား အေၾကာင္းကို ေစာင္းပါးရိပ္ေျခ ထည့္ေရးျပျပီး ကိုယ့္ရဲ႕ အ၀ါေရာင္ ခဲတံ ကို လူစိတ္၀င္စားလာေအာင္ ေရးမည္ဟု ၾကိဳတင္ ၾကံစည္ခဲ့ပါသည္။ စာကိုစျပီး မေရးခင္ သို႕မဟုတ္ စာလံုးေတြကို စျပီး typing မရိုက္ခင္ကပင္လ်င္ အင္တာနက္ထဲ၀င္၍Google Search Engine ထဲမွာ the yellow Christ, painting ဟု ရိုက္ထည့္ကာ ထိုပန္းခ်ီကားအေၾကာင္း ရွာေဖြခဲ့ပါေသးသည္။ Paul Gauguin ဟု တခါတည္း ရိုက္မထည့္ျဖစ္ျခင္းမွာ စိတ္ထဲက ဒီပန္းခ်ီကားကို ဗင္ဂိုးေရးတာမ်ားလား ဟု ဇေ၀ဇ၀ါ ထင္ေနမိေသာေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္။ အျဖစ္အပ်က္မ်ားမွာ ၾကာခဲ့ျပီ။ မဟုတ္ပါ။ ေပါလ္ ေဂၚဂင္ႏွင့္ ဗင္ဂိုးတို႕ အျဖစ္အပ်က္မ်ားကို ေျပာျခင္းမဟုတ္ပါ။ ဒီ ပန္းခ်ီကား အေၾကာင္း ဖတ္ခဲ့ဖူးသည့္ ကိစၥကို ေျပာျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ဤသည္မွာလည္း ကိုယ့္ရဲ႕ မ်ားစြာေသာအားနည္းခ်က္ေတြထဲက အားနည္းခ်က္ တစ္ခုျဖစ္ပါသည္။ ထစ္ကနဲ ရွိလ်င္ ေလးေလးပင္ပင္ စကားလံုးမ်ိဳးကို မဆီမဆိုင္ ေကာက္သံုးတတ္သည့္ အက်င့္ျဖစ္ပါသည္။ ထားပါေတာ့..ခုန ေျပာေနတာ ဘယ္ေရာက္သြားပါလိမ့္။
သည္လိုႏွင့္ ေဘာလ္ပင္ကို ေတာ္ေတာ္ႏွင့္ ရွာမေတြ႕ႏိုင္ခဲ့ပါ။ ေနာက္ဆံုး အျပင္ထြက္စဥ္က၀တ္သြားသည္ဟု ထင္ရေသာ သရီးကြာတား ေဘာင္းဘီရဲ႕ မ်ားေျမာင္လွေသာ အိတ္ေတြထဲမွာလည္း ႏွိဳက္စမ္းျပီးသြားျပီ။ ေစာေစာက သံုးဆင့္စင္မွာ ရွာေနရာက ေနာက္ထပ္အျဖစ္အပ်က္
မ်ား အဲ ေနာက္ထပ္ ကိုယ္ ဆက္လုပ္မိေနပံု ေဘာလ္ပင္ကို အသဲအသန္ရွာေနပံုတို႕ကို ေတာက္ေလွ်ာက္ေျပာရမည့္အစား မဆိုင္သည့္ စာသားမ်ား ေပါလ္ေဂၚဂင္ေတြ ဗင္ဂိုးေတြ ဆီေရာက္သြားမိတာကို နားလည္ခြင့္လႊတ္ေပးဖို႕လည္း မိတ္ေဆြအား တိုက္တြန္းလိုပါသည္။ အေသအခ်ာစဥ္းစားၾကည့္လ်င္ေတာ့ ေဂၚဂင္နဲ႕ ဗင္ဂိုးတို႕အေၾကာင္း အျမြက္မွ် ေျပာမိသည္မွာ အ၀ါေရာင္ ခရစ္ေတာ္ပန္းခ်ီကားႏွင့္ ပတ္သက္ဆက္စပ္ေန၍ ျဖစ္ပါသည္။ အ၀ါေရာင္ ခရစ္ေတာ္ကို ထည့္သြင္း ေဖာ္ျပရျခင္းမွာလဲ အ၀ါေရာင္ ခဲတံ ကေလးကို ပို၍ ၾကြတက္ အသက္၀င္လာေစလို၍ ဟု အေၾကာင္းျပခဲ့ပါသည္။ ဤသည္မွာ အကယ္ပင္ က်ိဳးေၾကာင္းခိုင္လံုမွဳရွိပါရဲ႕လား။ စဥ္းစားေတြးေတာစရာျဖစ္ပါ သည္။ သို႕ေသာ္ စာတပုဒ္ကို ဖတ္သည္ဟု ဆိုလ်င္ မိတ္ေဆြ အေနျဖင့္ စာေရးသူက ေျပာေနေသာ အေၾကာင္းအရာ အေပၚမွာပဲ တခ်ိန္လံုး စိတ္ျငိကပ္ေနတတ္ပါသလား။ ခဏ နားျပီး ေတြးၾကည့္ရတာမ်ိဳး ၀ါသနာမပါဘူးလား။ ကိုယ္ မဆိုင္တာေတြ ေလွ်ာက္ေရးမိေနျပီ။ ကိုယ့္ စာထဲတြင္အ၀ါေရာင္ ခဲတံ တစ္ေခ်ာင္း အေၾကာင္းေျပာဖို႕ အားထုတ္ေနျခင္းသာ အဓိက ျဖစ္ပါသည္။ ယခုအခါ ကိုယ္သည္ အတန္ငယ္ ရိပ္စားမိလာပါျပီ။ ကိုယ္သည္ အလြန္ေ၀့လည္ေၾကာင္ပတ္ႏိုင္ေသာစာေရး၀ါသနာထံုသူ တစ္ေယာက္မွ်သာျဖစ္ပါသည္။ ကိုယ္သည္ ဘယ္နံေရာ အခါမွ် ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကားေသာ စာေရးသူ (၀ါ) စာေရးဆရာ တစ္ေယာက္ျဖစ္လာႏိုင္မည္ မဟုတ္ပါေခ်။
ကိစၥမရွိပါ။ ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကားေသာ စာေရးသူ (၀ါ) စာေရးဆရာ တစ္ေယာက္ျဖစ္လာေရးမျဖစ္လာေရးထက္ ပို၍ အေရးၾကီးသည္မွာ ေဘာလ္ပင္တစ္ေခ်ာင္းေလာက္ လက္ထဲ အျမန္ေရာက္လာေရးျဖစ္ပါသည္။ လက္ထဲက သရီးကြာတား ေဘာင္းဘီကို ျပီးလြယ္စီးလြယ္ အ၀တ္လွမ္းစင္ေပၚ ျပန္ပစ္တင္လိုက္ရပါသည္။ ဟယ္လို ဟယ္လို ဟု တယ္လီဖံုး ဟိုဘက္ျခမ္းက လူကို လွမ္း အသံျပဳရပါေသးသည္။ တီဗီြစင္ေရွ႕မွာ အပံုလိုက္တခ်ိဳ႕ ျပန္႕က်ဲလ်က္တခ်ိဳ႕ ရွိေနေသာစာအုပ္မ်ားထံသို႕ အၾကည့္ေရာက္သြားျပန္ပါသည္။ တစ္ခါျဖင့္ ေနရာက်ျပီ။ ကိုယ္သည္ စာအုပ္ေတြၾကားမွာ ေဘာလ္ပင္ သို႕မဟုတ္ ခဲတံ သို႕မဟုတ္ ေရးစရာတစ္ခုခုကို ညွပ္ထားတတ္ပါသည္။
ဤသည္မွာ ကုိယ့္အက်င့္ပင္ျဖစ္ပါသည္။ ႏို႕ ေစာေစာက အဘယ္ေၾကာင့္ ဒါကို သတိမရသနည္း။လူ႕စိတ္ဆိုတာ ခက္ပါသည္။ ေအးေအးေဆးေဆး တည္တည္ျငိမ္ျငိမ္ အေျခအေနမ်ိဳးမွာ အလြယ္တကူ ပိုင္းျခားဆံုးျဖတ္ႏိုင္သည့္ကိစၥမ်ိဳးကို ပူပူထူထူ အခ်ိန္မ်ိဳးမွာ တလြဲတေခ်ာ္ လုပ္တတ္ၾကပါသည္။ ဒီေနရာမွ ၾကားျဖတ္၍ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ေျပာရပါျပီ။ မင္းက လူေတြရဲ႕ အက်င့္စရိုက္ စိတ္သဘာ၀ အေၾကာင္းေတြ ေျပာမွာလား အ၀ါေရာင္ ခဲတံ တစ္ေခ်ာင္း အေၾကာင္း ေျပာမွာလား။
မိတ္ေဆြေတာ့ မသိပါ။ ကိုယ္ကေတာ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကို စိတ္ပ်က္စ ျပဳလာပါျပီ။ ကိုယ္ ခဲတံတစ္ေခ်ာင္း အေၾကာင္းကို တကယ္ မေရးတတ္ဘူးလား။ ကိုယ့္မွာ ခဲတံနဲ႕ ပတ္သက္၍ ဘာေျပာစရာမွ မရွိဘူးလား။ ျပီးေတာ့ အတည္ေပါက္ျဖင့္ အ၀ါေရာင္ ခဲတံ ဟု တိတိပပ ဆိုထားလိုက္ေသးသည္။ သို႕ဆိုလ်င္ ေျပာပါေတာ့လား ေရးပါေတာ့ စာရိုက္ပါေတာ့လား ခဲတံ အေၾကာင္းကို။ ခုေတာ့ သည္လို မဟုတ္ပါ။ သို႕ပါေသာ္လည္း ေစာေစာက ဒီစာပိုဒ္ရဲ႕ စာေၾကာင္းေရ ၆ ေၾကာင္းေျမာက္မွာ ေရးထားသည့္အတိုင္းဆိုလ်င္ေတာ့ (ကိုယ္သည္ စာအုပ္ေတြၾကားမွာေဘာလ္ပင္ သို႕မဟုတ္ ခဲတံ သို႕မဟုတ္ ေရးစရာတစ္ခုခုကို ညွပ္ထားတတ္ပါသည္။) ဟူေသာ ၀ါက်မွာ အ၀ါေရာင္ ခဲတံ အေၾကာင္းေျပာမည့္ ကိစၥႏွင့္ ဆက္စပ္ပါတ္သက္ေနပါသည္။
ကိုယ့္အစီအစဥ္မွာ သည္သို႕ျဖစ္ပါသည္။ ကိုယ့္ထံကို လူတစ္ေယာက္ဆီက ဖံုး၀င္လာသည္။ သူက ကိုယ့္ကို အေရးၾကီးေသာ ဖံုးနံပါတ္တခု ေပးသျဖင့္ လိုက္မွတ္ရန္ ေဘာလ္ပင္တစ္ေခ်ာင္းလိုအပ္လာပါသည္။ ကိုယ္သည္ စာေရးလ်င္ အလြန္ေစ့ေစ့စပ္စပ္ ေရးတတ္သူ တစ္ေယာက္ပီပီထုိလူ text message function မသံုးတတ္ေၾကာင္းကို ပင္လ်င္ မေမ့မေလ်ာ့ ေဖာ္ျပလိုက္ပါေသးသည္။ ထားပါေတာ့ ေဘာလ္ပင္ ရွာရင္း၊ ေဘာလ္ပင္ရွာသည့္အေၾကာင္းေရးရင္းကမွ စာပိုဒ္မ်ားကို တည္ေဆာက္သြားျပီး စာေရးသူအား ကိုယ့္စာေရးနည္း အတတ္ပညာျဖင့္ ဖမ္းစားရန္ရည္ရြယ္ခဲ့ပါသည္။ ထိုရည္ရြယ္ခ်က္ အထ ေျမာက္သည္ မေျမာက္သည္ေတာ့ မသိပါ။ စာပိုဒ္တစ္ပိုဒ္လ်င္စာေၾကာင္းေရ ၁၂ ေၾကာင္းခန္႕မွ ၁၈ ေၾကာင္းေလာက္အထိ ပါ၀င္ေသာ စာပိုဒ္ ၇ ပိုဒ္တိတိကိုေခ်ာေမြ႕ ေအာင္ျမင္စြာေရးသားႏိုင္ခဲ့ျပီး ယခု အခါ ၈ ပိုဒ္ေျမာက္ စာသားမ်ား ခ်ေရးေနေၾကာင္းသတိခ်ပ္လိုက္မိ၍ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ တကယ္ေတာ့ စာတပုဒ္တြင္ အ၀ါေရာင္ ခဲတံဟု အစခ်ီထားျပီး အ၀ါေရာင္ ခဲတံအေၾကာင္း အကယ္တႏၱဳ ခ်မေရးမိခဲ့လ်င္လည္း သိပ္ေတာ့ ကိစၥမရွိလွဘူး
ဟု ထင္ျမင္မိပါသည္။ အ၀ါေရာင္ ခဲတံ အေၾကာင္းမသိလိုက္ရ၍ မိတ္ေဆြမွာ ဘာမွထိခိုက္သြားစရာ အက်ိဳးယုတ္စရာ မရွိပါ။ မသကာလ်င္ ဤအေၾကာင္းသိရမည္ဟု ထင္ထားျပီးကာမွ ဘာမွမသိရသျဖင့္ (၀ါ) ဘာမွ် မဖတ္ရသျဖင့္ မခ်င့္မရဲကေလး ခံစားရေကာင္း ခံစားရႏိုင္ပါသည္။
ရိုးရိုးသားသားေျပာရလ်င္ ကိုယ္သည္ အ၀ါေရာင္ ခဲတံကေလး အေၾကာင္းကိုသာ အဓိက ေျပာလိုရင္းျဖစ္ပါသည္။ သို႕ဆိုလ်င္ အ၀ါေရာင္ ခဲတံကေလးနဲ႕စပ္ဆိုင္ေသာ (၀ါ) အ၀ါေရာင္ ခဲတံကေလးအေၾကာင္းဆီသို႕ ဆိုက္ေရာက္ေစမည့္ စာသားမ်ားကို ျပန္ေကာက္ရမည္ျဖစ္ပါသည္။
ကိုယ္ဘယ္ေလာက္ အ၀ါေရာင္ ခဲတံကေလး အေၾကာင္း ေျပာခ်င္ေနသလဲ ဟုဆိုလ်င္ ယခု၀ါက် မတိုင္မီ ေရွ႕က၀ါက်မွာ – စပ္ဆိုင္ေသာ (ပုဒ္ထီး တခုခ်ျပီးမွ) အ၀ါေရာင္ ခဲတံ – ဟုဆက္ေရးလ်င္ ရေသာ္ျငားလည္း (၀ါ) ဆိုသည့္ အသံုးကို တမင္ သံုးႏွဳံးခဲ့ပါသည္။ ဤသည္မွာအ၀ါေရာင္ ခဲတံကေလးႏွင့္ ပါတ္သက္၍ ကိုယ္ႏိုင္သည့္နည္းႏွင့္ အားထုတ္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ (၀ါ)ဆိုသည့္ စကားလံုးကေလးက မိတ္ေဆြႏွင့္ ကိုယ္ႏွင့္ၾကားမွာ အဖုအထစ္ရွိေနျခင္းမ်ားကို နည္းနည္းပါးပါးေတာ့ ေျပျပစ္ေစလိမ့္မည္ဟု ကိုယ္ဘာေၾကာင့္ ယူဆမိပါလိမ့္။ ကိုယ္သည္ မိမိခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္မ်ားကို သည္လိုပဲ မေယာင္ရာဆီလူး လုပ္ရပ္ျဖင့္ ေျဖရွင္းေလ့သူ တစ္ေယာက္ျဖစ္ေၾကာင္း ေပၚလြင္သြားခဲ့ျပီေလာ။ သို႕ဆိုလ်င္ေတာ့ ကိုယ္ ၀မ္းနည္းေၾကကြဲရမွာ အမွန္ပဲ ျဖစ္ပါသည္။
ကိုယ္အမွန္ပဲ ၀မ္းနည္းေၾကကြဲမိပါသည္။ ကိုယ္သည္ အလကားေနရင္း စိတ္အားငယ္တတ္သူလည္းျဖစ္ပါေသးသည္။ ကိုယ္ သည္ အ၀ါေရာင္ ခဲတန္ကေလး အေၾကာင္း ေရးကြင္းေရးကြက္ကို သည္လိုစဥ္းစားထားပါသည္။ မိတ္ေဆြက ဖံုးနံပါတ္တခု ဖံုးထဲကေပး (ကိုယ္ အျမန္ပဲ ေျပာပါမည္) လိုက္မွတ္ဖို႕ ေဘာလ္ပင္ လိုက္ရွာ၊ ကိုယ္က စည္းကမ္းမရွိသူျဖစ္၊ ေဘာလ္ပင္ ရွာမေတြ႕။ မိတ္ေဆြကို ဟဲလိုဟဲလို ဟု လွမ္း၍ အသံျပဳ။ ဖံုးထဲက တီ တီ တီ တီ ဟူေသာ သံတို သံျပတ္ေတြ တရစပ္ ထြက္လာေတာ့မွ ဖံုးက်သြားျခင္း သို႕မဟုတ္ သူငယ္ခ်င္းက စိတ္မရွည္ေတာ့သည့္ အဆံုး ဖံုးကို ခ်သြားျခင္းျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း သတိမူမိပါေတာ့သည္။ သူ႕ဖံုးထဲမွာ ပိုက္ဆံ ကုန္သြားျခင္းလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။
ဤအတိုင္းသာ ဆိုလ်င္ေတာ့ သူငယ္ခ်င္းသည္ ကိုယ့္ကုိ ေတာ္ေတာ္ စိတ္ဆိုးမည္ျဖစ္ပါသည္။ကိုယ္ကေတာ့ ေနာင္မွာ သူနဲ႕ ဒီအေၾကာင္းေျပာျဖစ္ၾကတဲ့အခါ မင္းကမွ text message မပို႕တတ္ပဲ ဒီလိုပဲ ျဖစ္မွာေပ့ါ ဟု ႏွဳတ္လွန္ထိုးရန္ ၾကိဳတင္ျပီး စဥ္းစားလိုက္မိျပီးျဖစ္ပါသည္။ ကိုယ္သည္ မလုိေတာ့ေပသည့္ လုပ္လက္စအလုပ္ကို ေယာင္ယမ္း၍ ဆက္လုပ္ေနမိပါသည္။ စာအုပ္ပံုကို လွန္ေလွာ၍ေဘာလ္ပင္ တစ္ေခ်ာင္း ရွာသည့္ အလုပ္ကို ဆိုလိုပါသည္။ ထုိအခိုက္မွာပဲ ေမာင္သာႏိုးဘာသာျပန္ရွင္းလင္းေရးသားေသာ ေတာေမွာ္ရံုလမ္း စာအုပ္ကို ေကာက္ကိုင္မိလိုက္ပါသည္။ စာအုပ္မွာ ဖုတုတုျဖစ္ေနသည့္အတြက္ ခု ေနသည့္စာမ်က္ႏွာကို လွန္လိုက္သည့္အခိုက္တြင္ အ၀ါေရာင္ ခဲတံကေလးတစ္ေခ်ာင္းသည္ စာအုပ္ထဲမွ ေလွ်ာကနဲ ထြက္က်လာပါေတာ့သည္။
မိတ္ေဆြတို႕ကို ဒုကၡေပးမိသလိုျဖစ္ခဲ့ပါသည္။ ယခု အ၀ါေရာင္ ခဲတံကေလးကိုေတြ႕ပါျပီ။ ထိုအ၀ါေရာင္ခဲတံေလးမွာ ကိုယ့္ဆီ ဘယ္လိုေရာက္လာခဲ့မွန္းမသိပါ။ ဘယ္တုန္းကတည္းက ရွိေနခဲ့မွန္းလည္း မသိပါ။ အ၀ါေရာင္ ခဲတံ ဆိုသည့္အမည္ျဖင့္ စာတပုဒ္ ေရးမည္ၾကံခဲ့စဥ္ကလည္း ကိုယ့္မွာအ၀ါေရာင္ ခဲတံတစ္ေခ်ာင္းရွိေနတာကို ေမ့ေလ်ာ့ေနခဲ့ပါသည္။ မည္သို႕ပင္ဆိုေစကာမူ မိတ္ေဆြယခုဖတ္ေနေသာ အ၀ါေရာင္ ခဲတံ အမည္ရွိ စာသားမ်ားကို ခဲတံတစ္ေခ်ာင္းႏွင့္ ေရးသားထားျခင္းမဟုတ္ပါ။ ကိုယ့္မွာ ခဲတံတစ္ေခ်ာင္းရွိပါသည္။  အ၀ါေရာင္ျဖစ္ပါသည္။ ယခု စာသားမ်ားကိုေတာ့ကြန္ျပဴတာ လက္ကြက္ေပၚမွာ ရိုက္ႏွိပ္ထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။ သို႕ေသာ္မိတ္ေဆြ ေကာင္းစြာဖတ္၍ရမည္ဟု ေျမာ္လင့္ပါသည္။ ခဲတံႏွင့္ေရးသလိုေတာ့ ကိုယ့္လက္ေရးကို မိတ္ေဆြ ျမင္ေတြ႕ခြင့္ရမည္မဟုတ္ပါ။ ထို႕အတြက္ ကိုယ့္မွာ စိတ္မေကာင္း နည္းနည္းျဖစ္မိပါသည္။ နည္းနည္းဟု တမင္တကာေျပာပါသည္။ ခဲတံႏွင့္စာမေရးသျဖင့္ ကိုယ့္လက္ေရးကို မိတ္ေဆြတို႕မျမင္ရျခင္း မွာ ယူၾကံဳးမရ ေအာ္ဟစ္ ငိုယိုရေလာက္ေအာင္ အေရးမပါလွသျဖင့္ျဖစ္ပါသည္။ ကိုယ့္မွာ အ၀ါေရာင္ ခဲတံ တစ္ေခ်ာင္းရွိပါသည္။
ခင္ေအာင္ေအး

၂၇၊ ႏို၀င္ဘာ၊ ၂၀၁၁ ဖရာ့ပရာဒင္န္ ဘန္ေကာက္ ၁၀း၅၅ နာရီ

သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts