>Shwe Pyi Aye 01

>

အလကၤာေက်ာ္စြာ ေရႊျပည္ေအး၊ ေဒၚေအးမိ ႏွင့္ ပန္းေဟဝန္
ေမာင္ညြန္႔ႏြယ္ (စႏၵရား)
ေဖေဖာ္၀ါရီ ၂ဝ၊ ၂၀၀၉


၁၉၂ဝ ျပည့္ႏွစ္တြင္ ျမန္မာ့ ႐ုပ္ရွင္ဖခင္ႀကီး ဦးအုန္းေမာင္မွ စတင္ ႐ိုက္ကူးတင္ျပခဲ့သည့္ ‘ေမတၱာႏွင့္သူရာ’ ဇာတ္ကားမွ စတင္၍ ျမန္မာ့အသံတိတ္ ႐ုပ္ရွင္ေခတ္ စတင္ခဲ့ေလသည္။
ဆရာေရႊျပည္ေအးသည္ ဖခင္ျဖစ္သူ အေပ်ာ္တမ္း စႏၵရားဆရာႀကီး ဦးႏုထံ ရန္ကုန္ၿမိဳ႔မွ ဂီတပညာေက်ာ္မ်ား ဝင္ထြက္ ဆိုတီးသံမ်ား အျမဲၾကားေနရာမွ နားရည္ဝၿပီး ၈ ႏွစ္သားအရြယ္မွာပင္ သီခ်င္းႀကီးမ်ား၊ ေရွးသံဆန္းမ်ားကို စည္းဝါး ကိုယ္တိုင္တီး၍ သီဆိုႏိုင္ေနေပၿပီ။ တေယာကိုလည္း ၁ဝ ႏွစ္ ေက်ာ္ အရြယ္ကပင္ ေကာင္းစြာ ထိုးႏိုင္ေနၿပီဟု ဆိုသည္။ တေယာဆရာၿငိမ္း၊ ဦးဘသြင္၊ ကိုဘရီတို႔၏ တေယာလက္သံမ်ား အလယ္တြင္ ႀကီးျပင္းလာရသူ ျဖစ္သည့္ အတိုင္း တေယာလက္သံမွာ အရြယ္ႏွင့္ မလိုက္ေအာင္ ထက္ျမက္လွသည္ဟုလည္း ဆိုပါသည္။ တေယာကိုဘရီ၏ ေရွ႔ေဆာင္လမ္းျပမႈႏွင့္ ႐ုပ္ရွင္တီးဝိုင္းမ်ားတြင္ တေယာဆရာ ျဖစ္လာခဲ့ၿပီး၊ စႏၵရားဦးဘလတ္၊ စႏၵရားဦးသာဒင္ တုိ႔၏ သင္ၾကားေပးျခင္းျဖင့္ စႏၵရားကို က်င္လည္စြာ တီးႏိုင္လာကာ ၁၉၃ဝ ျပည့္ႏွစ္မွစ၍ စႏၵရားေမာင္ေအး အမည္ ရလာခဲ့သည္။ ကိုလံဘီယာဓာတ္ျပားတိုက္တြင္ ၁၉၃၂ ခုႏွစ္မွအစျပဳ၍ ဓာတ္ျပားမ်ား သြင္းေသာအခါ ေရႊျပည္ေအး အမည္ကို ဘင္ဂ်ိဳ ကိုႏွစ္၊ မၾကည္ေအာင္တုိ႔က ကင္ပြန္းတပ္ေပးလိုက္ၾကသည္။
အသံတိတ္႐ုပ္ရွင္ ေပၚဦးေခတ္တြင္ ေနာက္ခံ ေတးဂီတတီးသည့္ စနစ္မွာ ဇာတ္လမ္း၊ ဇာတ္ကြက္မ်ား မည္သုိ႔ပင္ ေျပာင္းလဲသြားေသာ္လည္း တီးေနဆဲ တီးလံုးကိုမူ မရပ္ဘဲ အဆံုးထိ ဆက္တီးသြားျခင္းျဖစ္သည္။ ဥပမာ လြမ္းခန္း ေပၚလာ၍ အလြမ္းသီခ်င္းႀကီးတပုဒ္ တီးေနခိုက္ ဇာတ္ကြက္က လြမ္းခန္းၿပီးဆံုးကာ အျခားအခန္းတခန္းသုိ႔ ေျပာင္းသြားေသာ္လည္း တီးလက္စသီခ်င္းကိုမူ ျဖတ္ေတာက္ျခင္း မျပဳဘဲ တပိုဒ္ဆံုးေအာင္ တီးသြားၿပီးမွ အျခားတီးလံုးတခု ရွာတီးရျခင္းျဖစ္သည္။ ေနာက္အခန္းႏွင့္ တီးလံုးေတးသြားက ကိုက္ညီျခင္း ရွိခ်င္မွရွိမည္ဟု ဆိုလိုျခင္း ျဖစ္ေလသည္။
စႏၵရားဆရာေတာက္၊ ဦးဘကြန္း၊ ဆရာေဖာင္တုိ႔ ေခတ္သို႔ ေရာက္ေသာအခါ ဇာတ္ဝင္သီခ်င္းမ်ား အေတာ္ အသင့္ ထည့္လာသျဖင့္ တီးကြက္မ်ားမွာ မူလဇာတ္လမ္း ဇာတ္ကြက္ႏွင့္ လိုက္လိုက္၊ မလိုက္လိုက္ တီးလက္စတီးလံုးကို ဆက္တီးျခင္းမ်ိဳး မဟုတ္ေတာ့ဘဲ၊ ဇာတ္လမ္း၊ ဇာတ္ကြက္ေျပာင္းသြားသည္ ႏွင့္ လိုက္ဖက္ေအာင္ တီးလက္စ တီးလံုးကို ျဖတ္ေတာက္ပစ္ရၿပီး၊ ဆက္ ျပေနေသာ ဇာတ္ကြက္ႏွင့္ မိေအာင္ တီးလာရသည္။ တီးလံုး ျဖတ္ေတာက္ရာ၌ ကိုး႐ိုးကားယား မျဖစ္ေအာင္ ဤပြဲတြင္ ဤတီးလံုးႏွင့္ မကိုက္လွ်င္ ေနာက္တပြဲျပေသာအခါ သူ႔ထက္ အနည္းငယ္တိုေသာ တီးလံုးကို ရွာၾကံ တီးလာၾကသည္။ လြမ္းခန္းတြင္လည္း ထိုနည္းအတိုင္းပင္ျဖစ္၍၊ အံမကိုက္ဘဲ သီခ်င္းက ရွည္ေနမည္၊ တိုေနမည္ဆိုလွ်င္ အံကိုက္မည့္ သီခ်င္းႀကီး အပိုဒ္မ်ားကို ၾကံဆ ရွာေဖြ တီးရ၏။ ႐ုပ္ရွင္ေခတ္ဦးထက္ ပိုမို တိုးတက္လာသည့္သေဘာ ျဖစ္ပါသည္။
သုိ႔ေသာ္ စႏၵရားေရႊျပည္ေအး ေခတ္သု့ိေရာက္ေသာအခါ စႏၵရား တီးပံု တီးနည္းသာလွ်င္ ေခတ္မီ ဆန္းသစ္လာသည္ မဟုတ္၊ ကားကြက္ အျဖတ္ အေတာက္မ်ားမွာလည္း ပိုမို တီထြင္ ဆန္းသစ္လာေတာ့သည္။ သြက္လက္ ျမန္ဆန္မႈလည္း ရွိလာေလသည္။ ႐ုပ္ရွင္ တခန္း မွိန္ေပ်ာက္သြားလွ်င္ တီးလံုးကလည္း မွိန္ေပ်ာက္သြားရသည္။ ေနာက္ တခန္းဆက္သည္ႏွင့္ ေနာက္ တီးလံုး တခု ခ်က္ခ်င္း ေကာက္တီးလိုက္သည္။ ဇာတ္လမ္း ဇာတ္ကြက္ႏွင့္ ေဘာင္ဝင္ အံက် တီးလံုးမ်ား သီခ်င္းမ်ားကို ရွာေဖြ တီးရာ၌ ေရႊျပည္ေအးကို ထိုေခတ္က မွီေသာသူ မရွိဟု ဆိုေပသည္။

ေရႊျပည္ေအးသည္ အားလပ္ခ်ိန္မေပးမီ တီးလံုးကို ဦးေဆာင္ တီးရာတြင္လည္း အျခားဂီတပညာရွင္မ်ား ကဲ့သုိ႔ တီးလံုးအခ် ခပ္ျဖည္းျဖည္းဆြဲ၍ မတီးဘဲ၊ အသြက္အျမဴး တီးလံုး တီး၍ အားလပ္ခ်ိန္တြင္ အခ်ိန္ အံကိုက္ျဖစ္ေအာင္ တိခနဲရေအာင္ ျဖတ္သည့္ တီးလံုးမ်ိဳး၊ အထိတ္တလန္႔ ျဖစ္ေအာင္ တီးတတ္သည္ဟု ဆိုပါသည္။ ေနာက္လိုက္ အတီးဆရာမ်ား ရင္တမမ တီးရသည္ဟု ဆိုပါသည္။ အားလပ္ခ်ိန္ေပး၍ သီခ်င္းတီးလံုးက မဆံုးဘဲ တပိုင္း တစ တင္ေနလွ်င္ ပရိသတ္ ေအာ္ဟစ္ ဝိုင္းေလွာင္ေသာေခတ္ ေရာက္ေနေသာ္လည္း၊ ေၾကာက္လန္႔စရာ ေရႊျပည္ေအး တီးနည္းမ်ိဳးကို ေအာ္ဟစ္ ေလွာင္ေျပာင္ ခံရမႈမ်ိဳး တခါမွ် မၾကံခဲ့ဘူးဟု ဆိုပါသည္။ ေရႊျပည္ေအးသည္ သူ႔ကိုယ္သူ ယံုၾကည္စိတ္ခ်ၿပီး သည္းထိတ္ ရင္ဖို ျဖစ္ေအာင္ ပညာစြမ္းျပ၍ တီးျခင္းျဖစ္သည္ဟု ဆိုပါသည္။
သီခ်င္းေရးေကာင္းသူျဖစ္၍ ႐ုပ္ရွင္ကုမၸဏီမ်ားက သူ႔အား သီခ်င္းေရးရန္ တာဝန္ေပးေသာအခါမ်ားတြင္လည္း ဇာတ္လမ္းႏွင့္ အံဝင္ေအာင္ ေရးႏိုင္စြမ္းရွိသူလည္း ျဖစ္ပါသည္။

၁၉၃၂ ခုႏွစ္တြင္ ႐ိုက္ကူး ထုတ္လုပ္ ေပၚထြက္လာေသာ ‘ေငြေပး လုိ႔မရ’ ဇာတ္ကားမွ စတင္၍ ျမန္မာ အသံထြက္ကားမ်ား ေပၚထြက္လာေသာ္လည္း၊ အသံတိတ္ကားမ်ား အရွိန္ေလ်ာ့ မသြားဘဲ ဆက္လက္ ရွင္သန္ ႐ိုက္ကူးဆဲဟု ဆိုပါသည္။ ေရႊျပည္ေအးသည္ အသံတိတ္၊ အသံထြက္ကားမ်ားတြင္ ႐ုပ္ရွင္ ေနာက္ခံေတးမ်ား ေရးစပ္သူ ဂီတပညာ ရွင္အျဖစ္ ႏွစ္ၾကာရွည္စြာ ရပ္တည္ခဲ့ရာ၊ လြတ္လပ္ေရးေခတ္မွ ၁၉၆ဝ ျပည့္ႏွစ္စြန္း ကာလမ်ားအထိ ႐ုပ္ရွင္ဂီတေခတ္သည္ ေရႊျပည္ေအးေခတ္ဟု ေခၚလွ်င္ မွားမည္ မဟုတ္ေၾကာင္း ဆရာ အကယ္ဒမီစႏၵရားလွထြဋ္မွ သူ၏ ျမန္မာဂီတ ေရစီးေၾကာင္းစာအုပ္တြင္ ေရးသား မွတ္တမ္းတင္ထားခဲ့သည္ကို ဖတ္႐ႈရပါသည္။ ထိုေခတ္ကာလအတြင္း ေက်ာ္ၾကားေသာ ႐ုပ္ရွင္ေတးမ်ား၏ ထက္ဝက္ေက်ာ္သည္ ဆရာေရႊျပည္ေအး၏ လက္ရာမ်ား ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း စႏၵရားလွထြဋ္က အဆိုပါ စာအုပ္တြင္ မွတ္တမ္းတင္ခဲ့ပါေသးသည္။
အသံတိတ္႐ုပ္ရွင္ေခတ္ ေနာက္ခံေတးဂီတပညာရွင္အျဖစ္ ေရႊျပည္ေအး ထင္ေပၚ ေက်ာ္ၾကားေနစဥ္ မွတ္တမ္းတင္ထိုက္သည့္ ျဖစ္ရပ္တခုအား တင္ျပလိုပါသည္။
၁၉၃၂ ခုႏွစ္တြင္ ေရႊျပည္ေအးသည္ အဆိုေတာ္ ျပည္ဘရွင္ႏွင့္ အတူ ေမာ္လၿမိဳင္ၿမိဳ႔ရွိ ထိုေခတ္က အသံတိတ္ ႐ုပ္ရွင္ကားတကား၏ ေနာက္ခံဂီတ တီးမႈတ္ သီဆိုရန္ ေရာက္ရွိ၍ သြားေလသည္။ ေနာက္ခံဂီတ တီးမႈတ္သီဆိုေပးရသည့္ အသံတိတ္႐ုပ္ရွင္ကား နာမည္မွာ ျမန္မာအေဆြ ကုမၸဏီမွ ဒါ႐ိုက္တာ ဦးညီပု ႐ိုက္ကူးေသာ ‘ေရႊႏွင္းဆီ’ ဇာတ္ကား ျဖစ္ေလသည္။ ေမာ္လၿမိဳင္ၿမိဳ႔သုိ႔ မသြားမီ ေရႊျပည္ေအး၏ ဖခင္ျဖစ္သူ ဦးႏုက ေမာ္လၿမိဳင္ေရာက္လွ်င္ သူ၏ ဂီတမိတ္ေဆြျဖစ္သူ ဦးျပာေလာင္၏ အိမ္သုိ႔ ဝင္ျဖစ္ေအာင္ ဝင္ခိုင္းၿပီး ရွားပါးသည့္ ေတးသီခ်င္းႀကီးမ်ား ရေအာင္ တက္ယူခဲ့ရန္ မွာၾကားလိုက္ေလသည္။ ေရႊျပည္ေအး၏ဖခင္ ဦးႏုမွာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႔တြင္ အေပ်ာ္တမ္း စႏၵရားဆရာအျဖစ္ ေက်ာ္ၾကားၿပီး၊ ေမာ္လၿမိဳင္ၿမိဳ႔မွ ဦးႏု၏ မိတ္ေဆြႏွင့္ တီးေဖာ္တီးဘက္ျဖစ္သူ ဦးျပာေလာင္မွာ စႏၵရားႏွင့္ ဘာဂ်ာဆရာႀကီး အျဖစ္ ေက်ာ္ၾကားသူ ျဖစ္ပါသည္။
ေရႊျပည္ေအး၏ဖခင္ မွာၾကား ေစလႊတ္ခ်က္အရ ေမာ္လၿမိဳင္ၿမိဳ႔သုိ႔ ေရာက္လွ်င္ ေရာက္ခ်င္း ေရႊျပည္ေအးႏွင့္ ျပည္ဘရွင္တုိ႔ႏွစ္ေယာက္ ဆရာႀကီးဦးျပာေလာင္ အိမ္သုိ႔ ေရာက္သြားရာ အိမ္ဝသုိ႔ ေရာက္ခိုက္တြင္ပင္ အိမ္တြင္းမွ ဦးျပာေလာင္ ကိုယ္တိုင္ ဘာဂ်ာႏွင့္ ဆိုတီး တီးေနေသာ သီခ်င္းတပုဒ္ကို ၾကားမိၾကေလသည္။ ေရႊျပည္ေအးတုိ႔ ႏွစ္ဦးလံုး တႀကိမ္တခါမွ် မၾကားဖူးေသာ သီခ်င္းျဖစ္ျခင္းႏွင့္ သီခ်င္းစာသားႏွင့္ ေတးသြားမ်ားကို စိတ္ဝင္စား ႏွစ္ၿခိဳက္လြန္းသျဖင့္ အိမ္ထဲ မဝင္ေသးဘဲ ေစာင့္၍ နားေထာင္ေနမိၾကေလသည္။ သီခ်င္းဆံုးမွ အိမ္ထဲဝင္ၿပီး ႏႈတ္ဆက္ေျပာဆိုလ်က္ ေစာေစာက သီခ်င္းအေၾကာင္း ေမးမိၾကေလသည္။ ဆရာႀကီး ဦးျပာေလာင္က ထိုသီခ်င္းမွာ ပန္းေဟဝန္ ယိုးဒယား ဖိန္းခ်ားကေလးဟု ေခၚေၾကာင္းႏွင့္ ပန္းၿမိဳင္လယ္ ေခၚ ယိုးဒယားဖိန္းခ်ားႀကီး၏ အေျခခံသီခ်င္း ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာျပခဲ့ပါသည္။ ေရးသူ အမည္ကိုေတာ့ မဟာဂီတက်မ္းေတြမွာ ေဖာ္ျပမထားလုိ႔ မသိရေၾကာင္းလည္း ဆက္ေျပာျပခဲ့ပါသည္။
ဆရာေရႊျပည္ေအးက ထို ပန္းေဟဝန္သီခ်င္းကို ခြင့္ျပဳမယ္ ဆိုရင္ တက္ေပးပါရန္ ေတာင္းပန္ေျပာဆိုရာ ဆရာႀကီး ဦးျပာေလာင္ကလည္း လိုလို လားလား တက္ေပးခဲ့ပါသည္။ သီခ်င္း၏ တီးကြက္ကို ကိုေရႊျပည္ေအးက တက္ယူ၍ ဆိုဟန္ကို ျပည္ဘရွင္က တက္ယူ မွတ္သားခဲ့ၾကပါသည္။ မွတ္ဉာဏ္ေကာင္းေသာ ပါရမီရွင္မ်ားျဖစ္ၾက၍ ထိုပန္းေဟဝန္သီခ်င္းကို ေရႊျပည္ေအးေရာ၊ ျပည္ဘရွင္ပါ ဦးျပာေလာင္ မူဟန္အတိုင္း ခ်က္ခ်င္း တီးမႈတ္ သီဆိုႏိုင္ခဲ့ၾကပါသည္။
ထိုသီခ်င္းတက္ေသာ ည၌ပင္ ေရႊႏွင္းဆီဇာတ္ကား ျပသရာ၌ ပန္းေဟဝန္သီခ်င္းကို ေရႊျပည္ေအး အတီး၊ ျပည္ဘရွင္ အဆိုျဖင့္ ထည့္သြင္း ပြဲထုတ္လိုက္ရာ ေမာ္လၿမိဳင္႐ုပ္ရွင္ ၾကည့္ပရိသတ္မွာ တအ့ံတၾသ ျဖစ္ၾကရသည္ဟု ဆိုပါသည္။
ထိုမွ ေရႊျပည္ေအး ရန္ကုန္ သုိ႔ ျပန္ေရာက္ၿပီး၊ မေအးမိကို ပန္းေဟ ဝန္သီခ်င္းတက္ေပးကာ အသံတိတ္ ကားမ်ား၌ တြဲဖက္သီဆိုတီးမႈတ္ခဲ့ရာ ဂီတေလာက၌ ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားသြား ခဲ့ေပသည္။
တေန႔တြင္ ကိုလံဘီယာ ဓာတ္ျပားကုမၸဏီ၌ သီခ်င္းတိုက္ေနၾကခိုက္ ေရႊျပည္ေအးႏွင့္ မေအးမိက ပန္းေဟဝန္သီခ်င္းကို အမွတ္မထင္ အလြတ္သေဘာ သီဆို တီးမႈတ္ၾကရာ ကုမၸဏီမန္ေနဂ်ာ မစၥတာကိသ္က သေဘာက်၍ ၁၉၃၅ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္လ အတြင္း ဓာတ္ျပားသြင္း ေရာင္းခ်ခဲ့ရာ ပန္းေဟဝန္သီခ်င္း ျမန္မာျပည္အႏွံ့ ထင္ေပၚ ေက်ာ္ၾကားသြားေပေတာ့သည္။ ပန္းေဟဝန္ ဓာတ္ျပားသီခ်င္း အတီးပိုဒ္ တေနရာ၌ မေအးမိက ‘ကိုေအး၊ ကိုေအး ေရႊဂံုၿမိဳ႔ အသည္းႀကီး ႀကိဳးစား လိုက္စမ္းပါ’ ဟု စကားေျပာ ထည့္သြင္း ထားသည္ကိုလည္း ၾကားႏိုင္ၾကေပသည္။
ေရႊျပည္ေအးအား ပန္းေဟဝန္သီခ်င္း အဦးအစ တက္ေပးခဲ့သူ ဆရာႀကီး ဦးျပာေလာင္က တခါတြင္ ‘ေမာင္ေအး ငါ့သီခ်င္းကို ဖ်က္တယ္’ ဟု ေျပာခဲ့ဖူးေၾကာင္းႏွင့္ အမွန္မွာ ဆရာေရႊျပည္ေအးက တီးလံုး တီးကြက္ အဆန္း အသစ္မ်ား တီထြင္ ဖန္တီး ထည့္သြင္းခ်င္သူလည္း ျဖစ္သျဖင့္ သူ႔ကိုယ္ပိုင္ တီးလံုးတီးကြက္သစ္မ်ား ၾကားညႇပ္ ဖန္တီး ထည့္သြင္းခဲ့ပံုရပါသည္။ ဆရာ စစ္ကိုင္းလွေရႊက တခါ ေျပာျပဖူးသည္မွာ ပန္းေဟဝန္သီခ်င္း၏ ေနာက္ဆံုးအပိုဒ္ျဖစ္သည့္ ‘တြန္ေၾကာ္ ျငာေၾကြး’ အပိုဒ္မွာ ဦးျပာေလာင္ တက္ေပးခဲ့သည့္ မူအတိုင္း မဟုတ္ေၾကာင္း ၾကားသိ၍ ဟုတ္၊ မဟုတ္ ေမးၾကည့္ရာ ဆရာေရႊျပည္ေအးမွာ ျပံဳးျပံဳးႀကီးသာ ေနေၾကာင္းႏွင့္ ဝန္ခံျခင္း၊ ျငင္းဆိုျခင္း မျပဳေၾကာင္း သိရွိရပါသည္။ ဖြင့္မေျပာခ့ဲေသာ ကြယ္လြန္ခဲ့သူ ဆရာေရႊျပည္ေအးသာ အမွန္တရားကို သိမည္ျဖစ္ပါသည္။
သုိ႔ရာတြင္အလကၤာေက်ာ္စြာ ေရႊျပည္ေအး၊ ေဒၚေအးမိႏွင့္ ပန္းေဟဝန္ သီခ်င္းကား ျမန္မာျပည္အႏွံ႔ ဂီတ ေလာက၌ ေက်ာ္ၾကားခဲ့ၿပီး ယခုတိုင္ ေက်ာ္ၾကားဆဲလည္း ျဖစ္ပါေတာ့သည္။
“ xxx ပန္းေဟဝန္ ခုနစ္ေခြ ေမွ်ာ္ေလ ေယာင္ ညိဳျပာရီေမွာင္ တိမ္ေတာင္ နီလာေသြး ေဆြးဖြယ္ သြယ္သြယ္ ေထြလာေႏွာ ေရယာဥ္ေၾကာ ေငြ ေသာင္ယံမွာ ေမာင္ႏွံလြမ္းလုိ႔ ကြ်မ္း ေၾကြျပန္ ေျဖလည္ေျပဘဲ ေမွာ္႐ံုေျမ xxx”

ကိုးကားစာအုပ္မ်ား
၁။ ႐ုပ္ရွင္ဂီတႏွင့္ ကြ်န္ေတာ္စာအုပ္ (စစ္ကိုင္းလွေရႊ) ၁၉၇၅ ခုႏွစ္ ခ်မ္းေျမ႔စာေပတိုက္ ထုတ္
၂။ စစ္ႀကိဳေခတ္ အႏုပညာရွင္မ်ား စာအုပ္ (သန္းလိႈင္) ၁၉၇၅ ခုႏွစ္ ခ်င္းတြင္းစာေပ တိုက္ထုတ္ (ပထမအႀကိမ္)
၃။ ျမန္မာ့ဂီတေရစီးေၾကာင္း (စႏၵရားလွထြဋ္) ၁၉၉၆ ခုႏွစ္ ဧၿပီလ ေနရီဦး စာအုပ္တိုက္ (ပထမအႀကိမ္)
၄။ ဆရာေရႊျပည္ေအးႏွင့္ ဆရာ စစ္ကိုင္းလွေရႊ မကြယ္လြန္မီ ေျပာ ၾကားခ်က္မ်ား

[ မူရင္း – အလကၤာဂီတဂ်ာနယ္ ]

သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts