>Mar Mar Aye – 261

>

ေျပာျပစရာေတြလည္း တပံုႀကီးရွိေသးတယ္ (၂၆၁)
‘ေရႊျပည္စုိး’ နဲ႔ ‘ေဟ၀န္နန္း’
မာမာေအး
ဇန္န၀ါရီ ၂၅၊ ၂၀၀၉

ေသာတရွင္မ်ား က်န္းမာေတာ္မူၾကပါစရွင္။ မာေအးခ်စ္တဲ့ေသာတရွင္ေတြ ဂီတဝါသနာရွင္ေတြအားလံုး မာေအးရဲ႕အသံေလး ၾကားရတဲ့အခါမွာ ကုိယ္ေရာစိတ္ပါ ခ်မ္းသာၾကပါေစလို႔ ဆုမြန္ေကာင္း ေတာင္းလိုက္ပါတယ္။

ေသာတရွင္တုိ႔ေရ၊ ေရွ႕တပတ္မွာတုန္းက မ်ဳိးခ်စ္စာဆုိေတြထဲမွာ တဦး အပါအ၀င္ ျဖစ္တ့ဲ ျပဇာတ္၀ိဇၨာ ဒါရုိက္တာႀကီး ဒဂုန္ဆရာတင္ ေရးခ့ဲတ့ဲ ‘ဓနရွင္’ နဲ႔ ‘အာဏာရွင္’ သီခ်င္း ႏွစ္ပုဒ္ဟာ အသံတူ စာကဲြ သီခ်င္းေတြ ျဖစ္တ့ဲအေၾကာင္း ေျပာရင္း မသိမသာ ယဥ္ေက်းမႈ လႊမ္းမုိး ထုိးေဖာက္ နယ္ခ်ဲ႕တာမ်ဳိး ခံစားမိေနလုိ႔ သတိေပးတာမ်ဳိးလည္း ေျပာခ့ဲမိပါတယ္ရွင္။

မာေအး ေျပာျပလာခ့ဲတ့ဲ အစီအစဥ္ေတြထဲမွာ ဂီတစာဆုိကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေျပာခ့ဲတ့ဲ ‘အာယားမ’ သီခ်င္း အေၾကာင္းက နန္းေတာ္ေရွ႕ဆရာတင္လား၊ ျမန္မာညြန္႔ဆရာတင္လား မကဲြျပားတ့ဲ ကိစၥပါရွင္။ ‘စုံေတာၿမိဳင္’သီခ်င္း ေရးတ့ဲ ဆရာကိစၥမွာလည္း နန္းေတာ္ေရွ႕ဆရာတင္လား၊ ေရႊတုိင္ညြန္႔လားေပါ့ရွင္။ တေလာကေတာ့ အီလီႏိြဳက္ ျမန္မာ့အေရး စာတမ္းမ်ားဖတ္တ့ဲဆီက အျပန္မွာ အကုိေတာ္ ဒါရုိက္တာ ၀င္းေဖ နဲ႔ ‘လက္ေရတျပင္တည္း’ အတူဆုိခ့ဲရပုံကုိ သတိရၿပီး၊ ဒီသီခ်င္းမွာ မူကြဲလုိ႔ ေျပာရမယ့္ သီခ်င္းေလးတပုဒ္ ရိွေသးပါလား လုိ႔ အဲဒီ ‘လက္ေရတျပင္တည္း’ နဲ႔ ‘ဇာတိႏြယ္’ အထက္အညာက ေလဘာတီျမရင္နဲ႔ ေအာက္ေျမ အေၾကက မၾကည္ေအာင္တုိ႔ သီခ်င္းႏွစ္ပုဒ္အေၾကာင္း ေျပာခ့ဲတာပါပဲ။ ဒီအထဲမွာ မာေအးရဲ႕ ရည္ရြယ္ရင္း ကိစၥ ဂီတ မွတ္တမ္းမွတ္ရာေတြ လုပ္ဖုိ႔ ေဖာင္ေဒးရွင္းတခု ထူေထာင္ၿပီး အမ်ားအားနဲ႔ လုပ္မွ ဆုိတာမ်ဳိးလည္္း ေျပာမိတာကုိး။

ဒါေၾကာင့္မုိ႔ ထင္ပါရဲ႕ တခ်ဳိ႕ကလည္း ဖုန္းဆက္ၾကတယ္။ စာတခ်ဳိ႕လည္း ေရာက္ပါတယ္။ Email နဲ႔လည္း ပုိ႔တာမ်ဳိး ရိွပါတယ္။ ဒါေတြထဲကEmail နဲ႔ ပုိ႔ထားတ့ဲ စာတေစာင္မွာကေတာ့ အေၾကာင္းတုိက္ဆုိင္ရင္ BBC မွာ ထည့္ေျပာေပးပါ လုိ႔ ဖတ္ရပါတယ္ရွင္။ ေတာင္ကုိရီးယားက ပုိ႔လုိက္တာ တ့ဲ။ Email စာရွင္က “ကုိ၀င္းေပၚေမာင္” ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာသီခ်င္းေတြကုိ ေၾကေၾကညက္ညက္ နားဆင္တတ္တ့ဲ ဂီတ၀ါသနာရွင္၊ ဂီတနဲ႔ ပတ္သက္တာေတြ အေပၚမွာလည္း ေသခ်ာ သိျမင္ ၾကားခ်င္ နားလည္ခ်င္တတ္တ့ဲ စာေပနယ္သားတဦး ျဖစ္တ့ဲ အေၾကာင္းကုိလည္း သူေရးလုိက္တ့ဲ စာအရ သိရတာေပါ့။

အေတာ္ပါပဲ မာေအးကလည္း ကုိယ့္ဆီေရာက္လာတ့ဲ Email ေတြကုိ ကြန္ပ်ဴတာမွာ ဖြင့္ဖတ္တာေလာက္ စာေလး တလုံးစ ႏွစ္လုံးစ ရုိက္တာ ျပင္တာေလာက္သာ လုပ္ႏုိင္တာေလ။ အတိတ္က ျဖတ္သန္းခ့ဲရတ့ဲ ျဖစ္ရပ္ေတြကုိ မေမ့ေပ်ာက္ေသးတ့ဲ ‘ေခါင္းတလုံးနဲ႔ ညာလက္ရုံးတဖက္’ ေလာကဓံကုိ အံတုဖုိ႔အတြက္ အေကာင္းက်န္ေသးတာ အနေႏၱာအနႏၱငါးပါး ဂုဏ္ေက်းဇူးေၾကာင့္လုိ႔ ဆုိရမွာ ေသာတရွင္တုိ႔ရဲ႕။

အခု သူက BBC မွာ ထည့္ေျပာပါလုိ႔ ေရးလုိက္ေတာ့ အံကုိက္ပဲ။ ၿပီးေတာ့ ေသာတရွင္တုိ႔လုိပဲ သူလည္း BBC ပရိသတ္ တ့ဲ။ မာေအးတုိ႔ အစီအစဥ္ေတြကုိ နားေထာင္တယ္၊ စာလည္း ဖတ္တယ္ တ့ဲ။ ေဖာင္ေဒးရွင္းဖဲြ႔တာကုိ ၀မ္းသာေၾကာင္းနဲ႔ ကူလုိ႔ရတာရိွရင္ ကူခ်င္တယ္ တ့ဲ။ အင္တာနက္ေပၚကေနၿပီး အရုပ္ေတြ အသံေတြ စာေတြ သေကၤတေတြနဲ႔ ဂီတသင္တန္း ေပးလုိ႔ရိွရင္ ရႏုိင္ပါတယ္၊ နည္းပညာ ကြ်မ္းက်င္တ့ဲ ပညာရွင္ေတြ ရိွတာပဲ လုိ႔ အႀကံေပးပါေသးတယ္။

BBCက မာေအးတုိ႔ အစီအစဥ္ေတြအေပၚ စိတ္၀င္စားတယ္ ဆုိလုိ႔ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ ကူညီခ်င္တာကုိလည္း ႀကိဳဆုိပါတယ္။ အေၾကာင္းေပၚေတာ့ ေျပာမွာေပါ့ေနာ္။ အင္တာနက္နဲ႔ သင္တန္းေပးရင္ ျဖစ္ႏုိင္မယ္မွန္းေတာ့ သိပါရဲ႕။ ကုိယ္က ခ်မ္းသာတာမွ မဟုတ္ေတာ့ အေထာက္အကူျပဳစက္ေတြ၊ ေဆာ့(ဖ္)၀ဲလ္ေတြ စုရ ေဆာင္းရဖုိ႔ အခ်ိန္လုိဦးမယ္ေလ။ နည္းပညာရွင္၊ အတတ္ပညာရွင္ေတြကုိလည္း သူတုိ႔ေပးရမယ့္ အခ်ိန္ေတြ ပညာေတြအတြက္ ထုိက္သင့္သေလာက္ မပ့ံပုိးႏုိင္ရင္ ဘယ္ သင့္ေတာ္ပါ့မလဲ။ ျဖည္းျဖည္းေတာ့ ျဖစ္လာေအာင္ ႀကိဳးစားရမွာေပါ့ရွင္။

ေနာက္ သူေမးထားတာကေတာ့ ‘ေရႊျပည္စုိး’ သီခ်င္းနဲ႔ ‘ေဟ၀န္နန္း’ သီခ်င္းတုိ႔ဟာ အေတာ္ကုိ ထပ္တူျဖစ္ေနပါတယ္ တ့ဲ။ ‘ေရႊျပည္စုိး’ က နန္းေတာ္ေရွ႕ဆရာတင္ ေရးတာ၊ ‘ေဟ၀န္နန္း’ က ေရႊတုိင္ညြန္႔ ေရးတာပါ။ သီခ်င္းေရးဆရာ တဦးစီ ျဖစ္ေနေတာ့ အဲဒါဟာ အသံတူ ပြားယူၾကတာလား၊ မေတာ္တဆ တုိက္ဆုိင္တာလား၊ ဘယ္သူက အရင္ေရးတာပါလဲ မရွင္းမလင္း ျဖစ္ေနလုိ႔ တ့ဲ။ ဆရာနန္းေတာ္ေရွ႕ႀကီးကေတာ့ မူကဲြေတြ ေရးေလ့ရိွလုိ႔ ‘ေရႊျပည္စုိး’ ေနာက္တပုဒ္ေရးၿပီး ကုိယ္တုိင္ ဆုိသြားတ့ဲအေၾကာင္း ဖတ္ဖူးတယ္ လုိ႔လည္း ေရးထားပါေသးတယ္။ အဲဒီ ေရႊျပည္စုိး ေနာက္တပုဒ္ရိွတယ္ ဆုိတာကုိ မာေအးေတာ့ မၾကားဖူးခ့ဲပါဘူးရွင္။ ဖတ္ဖူးတယ္လုိ႔ ဆုိေတာ့ ကုိ၀င္းေပၚေမာင္ဆီက စာကုိ ေပးဖတ္ပါဦးလုိ႔ ေျပာရေတာ့မွာပဲရွင့္။ ‘ေဟ၀န္နန္း’ သီခ်င္း ဆုိတ့ဲသူ မသိဘူး ဆုိတာ ဖတ္ရေတာ့ မာေအး အ့ံၾသသြားတယ္။ သူက စာအစုံ ဖတ္တ့ဲသူပဲ မဟုတ္လား။ ေခတ္ေဟာင္းက နာမည္ေက်ာ္ အဆုိေတာ္ႀကီး ဘိလပ္ျပန္သန္း ဆုိခ့ဲတာကုိ မသိဘူး ဆုိလုိ႔ပါရွင္။ ‘ေရႊျပည္စုိး’ နဲ႔ ‘ေဟ၀န္နန္း’ သီခ်င္းႏွစ္ပုဒ္မွာ အစအဆုံး ထပ္တူ မူကဲြ မျဖစ္ေနပါဘူး။ ေျခဆင္းပုိဒ္ အၿပီးမွာ စည္း၀ါးနဲ႔ စၿပီး ဆုိရတ့ဲ ပထမပုိဒ္နဲ႔ သီခ်င္းတပုိဒ္စီရဲ႕ အဆုံး သီခ်င္းအခ်ေတြမွာသာ အလုိက္တူ ျဖစ္ေနတာပါ။ ပုိၿပီး သေဘာေပါက္ရေအာင္ လက္ေတြ႔ ဆုိျပလုိက္မွ ထင္ပါရဲ႕ေနာ္။ ‘ေရႊျပည္စုိး’သီခ်င္းရဲ႕ အပုိဒ္ဆုံးတုိင္းမွာ “xxx ေရႊျပည္စုိး၊ ေရႊျပည္စုိး၊ ေရႊျပည္စုိး လြမ္းပုိဖြယ္ရာ xxx” လုိ႔ ဆုိရပါတယ္။ ‘ေဟ၀န္နန္း’ သီခ်င္းမွာက်ေတာ့ “xxx ေဟ၀န္နန္း၊ ေရတံခြန္စမ္း၊ ေဟ၀န္နန္း၊ လြမ္းဖြယ္စုံညီxxx” တ့ဲ။

အဲဒီလုိ သီခ်င္းအခ်ေတြမွာ အလုိက္တူ ျဖစ္ေနတာကုိ ေျပာတာပါ။ သီခ်င္းတပုဒ္လုံးမွာ ေျခဆင္းအၿပီး စည္းနဲ႔၀ါးနဲ႔ ၀င္ဆုိ ၀င္တီးရတ့ဲ ပထမအပုိဒ္ကေတာ့ အလုိက္တူတယ္ လုိ႔ ေျပာထားၿပီေလ။ ‘ေရႊျပည္စုိး’ထဲက ‘ျမနဲ႔ေမာင္နဲ႔ ခုမွေတြ႔တာ’ အဲဒီအပုိဒ္နဲ႔ ‘ေဟ၀န္နန္း’ထဲက ‘ၿမိဳင္တန္းေမွာင္ေ၀ ေဘြမဟီ’ အဲဒီအပုိဒ္က တူၾကတာပါ။ ေရႊျပည္စုိးေတာ့ မၾကာခဏ ၾကားဖူးမွာမုိ႔ ေဟ၀န္နန္းက အဲဒီ တူတ့ဲတပုိဒ္ကုိ နားေထာင္ၾကည့္ေပါ့ေနာ္။

“xxx ၿမိဳင္တန္းေမွာင္ေ၀ ေဘြမဟီ၊ ဂႏုိင္ေတာတန္းက နားစဲြလုိ႔ အလြန္သာယာသည္၊ ေဟမ၀ါ ေသလာထဲမွာ ၀ဲကာပ်ံၿပီ၊ ေဖာ္မစုံ သုိက္ၿမဳံနန္းမွာ လြမ္းကာေနမည္၊ မာဂဓာ ဘာသာေၾကြးလုိ႔ ေမး၍ ေနရွာၿပီ၊ တကယ့္ကုိ သနားေလာက္ဖြယ္ မနားမေန ရွာသည္၊ ေတာနဲ႔ေတာင္မဟီ (တေကာင္တည္း ေဖာ္ကဲြခ့ဲလုိ႔ လြမ္းျပန္သည္)၂၊ ငွက္ကေလးကုိ ေမွ်ာ္ေတြးလုိ႔သာ က်ဳပ္လည္း ေဆြးပါသည္၊ ဂႏုိင္ဆီးတ့ဲ ၿမိဳင္ႀကီးထဲက ေမွ်ာ္မွန္းလုိ႔သာရည္၊ လြမ္္းပုိတ့ဲ ရာသီ (မိႈင္းမႈံျပာငယ္ရီ)၂၊ ၿမိဳင္နန္းဘုံသာဦး၀ယ္၊ ခုိင္ပန္းစုံစြာဖူးတယ္၊ တကယ္ပင္ လြန္ၾကည္ႏူးဖြယ္၊ ထူးတ့ဲ ေသလာမဟီ၊ ေဟ၀န္နန္း၊ ေရတံခြန္စမ္္း၊ ေဟ၀န္နန္း လြမ္းဖြယ္စုံညီ xxx” (ေဟ၀န္နန္း – ပပုိဒ္)

[ မူရင္း – ဘီဘီစီအသံလႊင့္ဌာန၊ ျမန္မာပုိင္း ]

သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts