>Maung Swan Yi – Tin Moe and His Place in Burmese Literature

>

ျမန္မာစာေပသမိုင္းမွာ တင္မိုးရဲ႔ က႑ကို သုံးသပ္ၾကရင္
(တင္မိုးကြယ္လြန္ျခင္း ၂ ႏွစ္ျပည့္ အထိမ္းအမွတ္)
ေမာင္စြမ္းရည္
ဇန္န၀ါရီ ၂၂၊ ၂၀၀၉

ကဗ်ာဆရာ တင္မိုး ကြယ္လြန္တာ ၂၀၀၉ ဇန္န၀ါရီ ၂၂ မွာ ၂ ႏွစ္ျပည့္ခဲ့ပါၿပီ။ တင္မိုးဟာ “လူသာ ေသ၊ နာမည္ မေသဘူး” လို႔ လူတိုင္းက မွတ္ခ်က္ခ်ႏိုင္တဲ့ ကဗ်ာဆရာျဖစ္ပါတယ္။

တင္မိုးဟာ တသက္လုံး ကဗ်ာေရးသြားခဲ့သူ ျဖစ္ပါတယ္။ တင္မိုးဟာ ကဗ်ာကို ထုံ႔ပိုင္း ထုံ႔ပုိင္း ႀကိဳးၾကား ရံခါ ေရးသူ မဟုတ္ပါ။ ဘယ္ေလာက္မ်ား ေရးသလဲဆိုရင္ ကြယ္လြန္ခါနီး အခ်ိန္အထိ ေန႔စဥ္လို ေရးသြားခဲ့ပါတယ္။ မကြယ္လြန္မီ တေန႔အထိ ေရးသြားခဲ့ေလရဲ႕။

ဒီမိုကေရစီ အေရးေတာ္ပုံကာလ ၁၉၈၈ က ၂၀၀၇ ခုႏွစ္၊ သူကြယ္လြန္ခ်ိန္အထိ ႏွစ္ေပါင္း ၂၀ နီးပါး ကာလမွာေတာ့ ဒီမိုကေရစီ အေရးေတာ္ပုံကို ဖြဲ႔ဆိုတဲ့ ကဗ်ာေတြ စိုက္လိုက္မတ္တတ္၊ တက္တက္ၾကြၾကြ ေရးသြားခဲ့တာေၾကာင့္ သူ႔ကို “ဒီမိုကေရစီ အေရးေတာ္ပုံ စာဆိုႀကီး” လို႔လည္း ဆိုရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအဆိုကိုလည္း ဘယ္သူကမွ ကန္႔ကြက္ ေျပာဆိုၾကမွာ မဟုတ္ပါ။

ျမန္မာစာေပသမိုင္းမွာ တင္မိုးရဲ႕ က႑ကို ေႏွာင္းေခတ္စာဆိုမ်ား၊ စာေပသမိုင္းရွင္မ်ားနဲ႔ စာေပေ၀ဖန္ေရးဆရာမ်ားက ၀ိုင္း၀န္း ခ်င့္တြက္ၾကရပါလိမ့္မယ္။ တင္မိုးနဲ႔ အနီးဆုံးေနခဲ့သူတဦးအေနနဲ႔ က်ေနာ္ သိသမွ်ကို အက်ဥ္းခ်ဳပ္ တင္ျပထားခ်င္ပါတယ္။

ခုအခါဟာ “မႏၱေလး တကၠသိုလ္ ေရႊရတု အခါကာလ” ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႔ ပါ၀င္လႈပ္ရွားခဲ့တဲ့ “မႏၱေလးတကၠသိုလ္ ကေလာင္ရွင္အသင္း” ရဲ႕ စာေပလႈပ္ရွားမႈေတြမွာ တင္မိုး ဘယ္လိုက႑က ဘာေတြလုပ္ေဆာင္ခဲ့တယ္ ဆိုတာကို တင္ျပပါမယ္။

ျမန္မာျပည္မွာ တင္မိုးရဲ႕ နာမည္ကို စစ္အစုိးရက လုံး၀ေဖာ္ျပခြင့္ မရွိတာေၾကာင့္ ဒါေတြကို ဖတ္ရႈၾကားသိၾကရမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ျပည္ပမွာ ေဖာ္ျပခြင့္ရွိတဲ့ေနရာကပဲ ေဖာ္ျပလိုက္ပါမယ္။

မႏၱေလးေကာလိပ္မွာ ျမန္မာအသင္းဆိုတာ ေပၚေပါက္လာပါတယ္။ ေနာက္မွ မႏၱေလးတကၠသိုလ္ ကေလာင္ရွင္အသင္း ဆိုတာ ေပၚေပါက္လာပါတယ္။ က်ေနာ္ ေရာက္သြားတဲ့ ၁၉၅၆ ခုႏွစ္မွာ ျမန္မာအသင္း ရွိေသးတယ္။ ေဇာ္ေဇာ္ေအာင္ ေခၚ ေဇာ္(သလႅာ) ေခၚ ကိုေဇာ္ျမင့္က အတြင္းေရးမွဴးအျဖစ္နဲ႔ စာေပၿပိဳင္ပြဲလုပ္တာကို က်ေနာ္ မီလိုက္တယ္။ ေနာက္ႏွစ္ ၁၉၅၇ မွာ ေမာင္သိန္းႏိုင္ (ခု – ဂုဏ္ထူးသိန္းႏိုင္)နဲ႔ ေမာင္ဘဂ်မ္း (အဲဒီတုန္းက ကေလာင္နာမည္ ကန္ၿမဲ နန္းျမင့္ႏြယ္) တို႔ ျမန္မာစာ ဂုဏ္ထူးရွင္မ်ားအျဖစ္နဲ႔ ေရာက္လာေတာ့ ကို၀င္း (တကၠသိုလ္ ၀င္း)က ေက်ာင္း ျပန္၀င္လာတာနဲ႔ ဆုံမိၿပီး ကေလာင္ရွင္မ်ားအသင္းကို ျပန္လည္ ဖြဲ႔စည္း လႈပ္ရွားလိုက္တယ္။

တကၠသိုလ္၀င္း ဆိုတာက လူထုသတင္းစာ အယ္ဒီတာ ျဖစ္ဖူးသူ၊ ၁၉၅၃ ခုႏွစ္က ေအာက္တိုဘာ အေရးေတာ္ပုံမွာ ပါ၀င္ခဲ့သူ ျဖစ္ပါတယ္။ မႏၱေလးတကၠသိုလ္ ကေလာင္ရွင္အသင္းကို တကၠသိုလ္ ႏြယ္ထြန္း ေခၚ ကိုထြန္းအံ့ (ျမန္မာပညာရွိ ဆရာလင္းၾကီးရဲ႔ ေျမး) နဲ႔ ေမာင္ေပါက္စည္ (မန္းတကၠသိုလ္) ေခၚ အင္ဒရူးျမဟန္ (ေနာင္အခါ ခရစ္ယာန္ သာသနာပိုင္ခ်ဳပ္) တို႔နဲ႔အတူ တည္ေထာင္ခဲ့သူ တဦးလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ “ေရွ႔သို႔” လို႔ အမည္တပ္ထားတဲ့ သစ္စက္လုပ္သားဘ၀ ထင္ဟပ္တဲ့ လုံးခ်င္း၀တၳဳ တပုဒ္လည္း ထုတ္ဖူးသူ တဦးျဖစ္လို႔ မႏၱေလးမွာ ထင္ရွားစ စာေရးဆရာတဦး ေပါ့။

သူတို႔ ျပန္လည္ ဖြဲ႔စည္းတဲ့ မႏၱေလးတကၠသိုလ္ ကေလာင္ရွင္အသင္း (၁၉၅၈ – ၅၉) မွာ တကၠသိုလ္၀င္း က ဥကၠ႒၊ ကန္ၿမဲနန္းျမင့္ႏြယ္ ေခၚ ကိုဘဂ်မ္းက ဒုတိယဥကၠ႒၊ ေမာင္သိန္းႏိုင္က အတြင္းေရးမွဴးပါ။ သူတို႔က တကၠသိုလ္မွာ ေက်ာင္းသားသမဂၢကလြဲရင္ ၾသဇာ အရွိဆုံး၊ အက်ယ္ျပန္႔ဆုံး အဖြဲ႔အစည္း ျဖစ္လာပါတယ္။ သူတို႔ ဦးစီးက်င္းပတဲ့ စာဆိုေတာ္ေန႔ အထိမ္းအမွတ္ပြဲေတြဟာ မႏၱေလးၿမဳိ႔ထဲက စာဆိုေတာ္ေန႔ထက္ စည္ကားတယ္။

အဲဒီအဖြဲ႔မွာ ကန္ၿမဲနန္းျမင့္ႏြယ္က စာအုပ္ထုတ္ေ၀ေရးကို အထူးစိတ္၀င္စားတယ္။ ေရစႀကိဳ အထကမွာ နံရံကပ္စာေစာင္နဲ႔ ေက်ာင္းမဂၢဇင္း ထုတ္ခဲ့ဖူးတယ္။ လူထုဂ်ာနယ္မွာ ကေလာင္ေသြးခဲ့သူ ျဖစ္တယ္။ တကၠသိုလ္ႏွစ္လည္မဂၢဇင္းမွာလည္း ျမန္မာစာ စာတည္း လုပ္ခဲ့တယ္။

ကန္ၿမဲနန္းျမင့္ႏြယ္ရဲ႕ စိတ္ကူးနဲ႔ မႏၱေလးတကၠသိုလ္ ကေလာင္ရွင္အသင္း စာစဥ္ေတြ အဆက္မျပတ္ ထုတ္ေ၀သြားဖို႔ စီစဥ္တယ္။ အဲဒီအခါက “အင္း၀ေအာင္ေဆြ” နာမည္နဲ႔ ကေလာင္ေသြးေနတဲ့ ၾကည္ေအာင္၊ ေမာင္၀င္းေဖ (ျမင္းျခံ) အမည္နဲ႔ ကေလာင္ေသြးေနတဲ့ ေမာင္စြမ္းရည္၊ ေလးျမင့္ (ျမင္းျခံ) အမည္နဲ႔ ကေလာင္ေသြးေနတဲ့ ကိုေလးေမာင္ (ကိုကိုးကၽြန္း အစာငတ္ခံတိုက္ပြဲ က်ဆုံး)၊ ေမာင္မိုးသူ (ကိုစိန္ျမင့္)၊ ကသာ၀င္းၾကြယ္ (ခင္ေမာင္၀င္း) စတဲ့ တကၠသိုလ္ ကေလာင္ရွင္ ေပါက္စေတြကို သူပဲ ဒိုင္ခံစည္းရုံးတယ္။ စာအုပ္ေတြ ထုတ္ၾကဖို႔ တိုက္တြန္း ႏႈိးေဆာ္တယ္။

ကန္ၿမဲနန္းျမင့္ႏြယ္က ၁၉၅၉ ခုႏွစ္မွာ ကေလာင္ရွင္အသင္း စာစဥ္ ၁ အျဖစ္ ဖန္မီးအိမ္ ကဗ်ာစာအုပ္ကို ထုတ္တယ္။ တျခား ကေလာင္ရွင္ေတြက အသင့္ မျဖစ္ေသးဘူး။ သူက သူရဲ႔ ကေလာင္နာမည္ကို မၾကိဳက္လို႔ အသစ္ရွာၿပီး “တင္မိုး” လို႔ တပ္လိုက္ပါတယ္။ စာေပေလာကမွာ တခါမွ မသံုးေသးတဲ့ ကေလာင္အမည္သစ္ပါ။ ဒီစာအုပ္က ၁၉၅၉ စာေပဗိမာန္ဆု ရခဲ့ပါတယ္။

ႏုယဥ္ (ဆရာမင္းသု၀ဏ္ရဲ႕ ႏွမ)၊ မင္းယုေ၀ (ေဇာ္ဂ်ီ၊ မင္းသု၀ဏ္တို႔ရဲ႕ တပည့္ရင္း)၊ ေဒါင္းႏြယ္ေဆြ (ကဗ်ာဆရာအသင္း ဥကၠ႒) စတဲ့ ၀ါရင့္ ကဗ်ာဆရာေတြကို ေက်ာ္ျဖတ္ၿပီး လူသစ္၊ လူစိမ္းတဦးက ရသြားတာဆိုေတာ့ ဟိုးေလးတေက်ာ္ ျဖစ္သြားခဲ့ပါတယ္။ အကဲျဖတ္အဖြဲ႔မွာ ပညာရွိ ကဗ်ာဆရာႀကီးမ်ား ျဖစ္ၾကတဲ့ ဆရာေဇာ္ဂ်ီနဲ႔ မင္းသု၀ဏ္တို႔ ဦးေဆာင္ပါ၀င္တယ္။

ေဒါင္းႏြယ္ေဆြက “ေလာကမ်က္ကန္း” ဆိုတဲ့ ကဗ်ာစာအုပ္ တအုပ္ထုတ္ၿပီး အကဲျဖတ္အဖြဲ႔ကို မေက်နပ္ေၾကာင္း ဆႏၵျပခဲ့ဖူးတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူကိုယ္တုိင္က တင္မိုးရဲ႕ ကဗ်ာစာအုပ္ကို ဖတ္၊ တင္မိုးနဲ႔ ေတြ႔ၿပီးေတာ့ တင္မိုးကို သူရဲ႕ ေရးေဖာ္ ရဲေဘာ္တဦးလို တသက္လုံး ခ်စ္ခင္ရင္းႏွီးသြားခဲ့ၿပီး တင္မိုးရဲ႕ ကဗ်ာမ်ားကိုလည္း အလြတ္က်က္ၿပီး ဘယ္ေနရာက ဘယ္လို ေကာင္းတာပဲ လို႔ ခ်ီးက်ဴးစကားေတြ ဆိုခဲ့ပါတယ္။

ဆရာႀကီး ေရႊဥေဒါင္းနဲ႔ အိုးေ၀ဦးညိဳျမတို႔က လူထုသတင္းစာတိုက္ အေပၚထပ္၊ တင္မိုး ဖန္မီးအိမ္ ဂုဏ္ျပဳပြဲမွာ ခ်ီးက်ဴးတဲ့ စကားနဲ႔ ဆရာေဇာ္ဂ်ီက ေဒါင္းႏြယ္ေဆြကို ေျပာျပဖူးတဲ့စကားေတြဟာ ထပ္တူက်ပါတယ္။

“တင္မိုးက အညာသား၊ မန္းတကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသား။ ေရွးက ျမန္မာဂႏၳ၀င္စာေပေတြဟာ အညာေဒသက ရွင္လူရဟန္း စာဆိုေတြက အညာေဒသ ၀န္းက်င္ကို ေနာက္ခံျပဳ ေရးသားျပဳစုခဲ့ၾကတာ။ ေႏွာင္းေခတ္မွာ အညာသား ကေလာင္ရွင္ေလာင္းလ်ာေတြက ဂႏၳ၀င္စာေပကို ေလ့လာခံစားၾကရမွာ ခက္ဆစ္အေျဖရွာစရာ မလိုဘဲ နားလည္ခံစားႏိုင္ၾကတယ္။ အေၾကသား ေအာက္သားေတြက ခက္ဆစ္ အေျဖရွာၿပီးမွ ခဲခဲယဥ္းယဥ္း ေလ့လာခံစားႏိုင္ၾကတယ္။ ကဗ်ာဆိုတာ ဘာသာစကား ကိစၥျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကဗ်ာဗီဇ ဓာတ္ခံ တူအုံးေတာ့ အညာသားက ဘာသာစကားအရာမွာ ပိုစြမ္း ပိုကၽြမ္းတဲ့အတြက္ မပင္မပန္း ဖြဲ႔ဆိုႏိုင္ၾကတယ္။ အညာ အေၾက ကြာျခားမႈ ရွိတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အညာသား တင္မိုးက ဘာသာစကား ကၽြမ္းက်င္မႈ၊ စြမ္းမႈ ရွိလို႔ ကဗ်ာစိတ္ကူး လွလွေလးေတြကို စကားလုံး လွလွေလးေတြနဲ႔ ပီသေခ်ာေမြ႔ေအာင္ သီကုံးႏိုင္တဲ့ အရာမွာ ပိုၿပီး ေကာင္းမြန္ ေသသပ္တယ္ …” လို႔ ခ်ီးက်ဴးခဲ့ၾကဖူးပါတယ္။

ကန္ၿမဲနန္းျမင့္ႏြယ္ဟာ တင္မိုးျဖစ္လာၿပီးေနာက္ မႏၱေလးတကၠသိုလ္က ကဗ်ာစာအုပ္ေတြခ်ည္း ဆက္တိုက္ ထြက္ခဲ့တယ္။ တင္မိုး အမွာစာေရးၿပီး ၾကည္ေအာင္နဲ႔ ေမာင္စြမ္းရည္ ႏွစ္ဦးေပါင္း ေရးဖြဲ႔တဲ့ “စိၾတ ကဗ်ာမ်ား” ကို ထုတ္တယ္။ ဖန္မီးအိမ္လမ္းစနဲ႔ ဘုတလင္ခ်စ္ေလး၊ တကၠသိုလ္ ေမာင္ထြန္းေ၀၊ ကသာ၀င္းၾကြယ္၊ ၾကည္ေအာင္၊ ကိုေလး(အင္း၀ဂုဏ္ရည္)၊ ေမာင္စြမ္းရည္၊ ေမာင္သန္းေဌး၊ ေမာင္မ်ဳိးျမင့္၊ မုံရြာ၀င္းေဖ တို႔က အစ ၂၀၀၇ စာေပဆုရ ေရစႀကိဳသန္းေအာင္ အထိ ကဗ်ာစာအုပ္ေတြ ဆက္တိုက္ထုတ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ေမာင္သိန္းႏိုင္က ဇာတ္သဘင္နဲ႔ ရုပ္ေသးဆိုင္ရာ သုေတသနစာအုပ္ေတြ ထုတ္ေ၀ပါတယ္။ မင္းသစ္တိ႔ု ကဗ်ာစာအုပ္ကေလးေတြ ထုတ္ၾကတာေတြလည္း ရွိပါတယ္။

တင္မိုး ဆြဲထုတ္လို႔ ထြက္လာခဲ့ရတဲ့ ကဗ်ာဆရာေတြထဲမွာ ဘုတလင္ခ်စ္ေလး၊ ၾကည္ေအာင္၊ ကိုေလး(အင္း၀ဂုဏ္ရည္)၊ ေမာင္စြမ္းရည္တို႔ ဆက္တိုက္ ဆုရၾကတယ္။ ေမာင္သန္းေဌးနဲ႔ ေမာင္မ်ဳိးျမင့္ ညီအကိုက ကေလးကဗ်ာ ပထမနဲ႔ ဒုတိယဆု ရၾကေသးတယ္။ မုံရြာ၀င္းေဖက တတိယ ထင္တယ္။ ဒီလိုနဲ႔ မႏၱေလးတကၠသိုလ္မွာ ကဗ်ာအင္အားစုႀကီး တခု ျဖစ္ထြန္းခဲ့ပါတယ္။

လူထုေဒၚအမာကေတာ့ တင္မိုးရဲ႕ ကဗ်ာေတြကို သူ႔ဆရာေတြျဖစ္တဲ့ ဆရာေဇာ္ဂ်ီ၊ ဆရာမင္းသု၀ဏ္တို႔ ကဗ်ာေတြထက္ ႏွစ္သက္တယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ “အညာအေငြ႔အသက္ ပါလို႔” တဲ့။ ဆရာ ဒဂုန္တာရာကေတာ့ အသံ”ခ်ဳိ” တယ္လို႔ ေျပာခဲ့ဖူးပါတယ္။ တင္မိုးဟာ ဂႏၳ၀င္စာေပ ေက်ညက္သူ၊ မဟာဂီတ ေက်ညက္သူ၊ တီးတတ္မႈတ္တတ္ သီဆိုတတ္သူ ျဖစ္လို႔ သူ႔ကဗ်ာေတြဟာ အသံခ်ဳိတယ္လို႔ သူ႔ရင္းႏွီးသူေတြက မွတ္ခ်က္ခ်ဖူးပါတယ္။

တင္မိုး အစရွိတဲ့ မႏၱေလးတကၠသိုလ္ ကဗ်ာဆရာေတြရဲ႔ ကဗ်ာေတြကို ေမာင္သာႏိုးက (Neo-Khitsan) န၀ေခတ္စမ္း ေတြလို႔ ေ၀ဖန္ပိုင္းျခားခဲ့ပါတယ္။ မႏွစ္တႏွစ္ကမွ ေ၀ဖန္စာေတြထဲမွာလည္း ေမာင္သာႏိုးက သူတို႔ဟာ (Traditionalist) ရိုးရာသမားေတြလို႔ပဲ သတ္မွတ္ေျပာဆိုခဲ့ပါတယ္။ ဒီေန႔ ေပၚေပါက္ေခတ္စားလာတဲ့ “ပို႔စ္ေမာ္ဒန္” ဆိုတဲ့ ကဗ်ာအမ်ဳိးအစားေတြထဲမွာ မပါဘူးလို႔ ဆိုလိုတာပါပဲ။

ေခတ္စမ္းကဗ်ာေတြ အရွိန္ရေနတဲ့ (၁၉၃၀ – ၁၉၄၀) ကာလအလြန္မွာ ဒုတိယကမာၻစစ္ၾကီး ျဖစ္ၿပီး ဂ်ပန္ ဖက္ဆစ္ အုပ္စုိးတယ္။ ၿပီးေတာ့ အဂၤလိပ္နယ္ခ်ဲ႔ ျပန္၀င္လာတယ္။ ၿပီးေတာ့ ျပည္တြင္းစစ္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီကာလမွာ ပညာေရးနိမ့္က်ခဲ့တယ္။ ျမန္မာစာေပ အလ်င္နဲ႔ ကဗ်ာအလ်င္ဟာလည္း တုံ႔ဆိုင္းသြားခဲ့တယ္။

စစ္ၿပီးစ ကဗ်ာေတြမွာ ေခတ္စမ္းနဲ႔ မတူတာက ႏိုင္ငံေရးကဗ်ာေတြ အထူးမ်ားျပားလာခဲ့တယ္။ (ႏိုင္ငံေရးကလည္း ဂိုဏ္းကြဲေတြ ေထြျပားတယ္)။ ကဗ်ာေတြဟာ “ဘာသာစကား အားနည္းမႈ”ရဲ႕ အရိပ္လကၡဏာေတြ ကဲ လာတယ္။ တခ်ဳိ႕က “အ အ အိပ္မက္” ေတြ ျဖစ္လာတယ္။ ေမာင္သာႏိုးက သူဟာ န၀ေဒဒ နတ္သွ်င္ေနာင္ ကဗ်ာေတြကို အေခါက္ ၁၀၀ ေလာက္ ဖတ္ဖူးတယ္။ ခုေခတ္လူငယ္ေတြဟာ လုံး၀ မဖတ္ဖူးဘူး။ ဒါဟာ အားနည္းခ်က္ တခုအျဖစ္ ေထာက္ျပဖူးပါတယ္။

ကဗ်ာဆိုတာ ဘာသာစကားရဲ႕ ကိစၥ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာသာစကား အားနည္းမႈေၾကာင့္ အတၳာ လကၤာရ၊ သဒၵါ လကၤာရ အားနည္းလာခဲ့ပါတယ္။ “ရစ္သမ္” ေခၚ “နရီ” မေျပျပစ္မႈေတြ မ်ားလာခဲ့ပါတယ္။ ဒီလို ကာလရဲ႔ အထြတ္အထိပ္မွာ တင္မိုးရဲ႕ ဖန္မီးအိမ္ ေပၚလာခဲ့ရာမွာ ထူးျခားသြားခဲ့ပါတယ္။ အထူး ေျပျပစ္လွတဲ့ ကဗ်ာေတြပါ။ ဖန္မီးအိမ္ ထြက္ၿပီး ေနာက္ ၁၀ ႏွစ္ အၾကာမွာ တင္မိုးရဲ႔ “ထီးကေလးနဲ႔ မနီ” ကလည္း ကေလးကဗ်ာဆု ရခဲ့ပါတယ္။

တင္မုိးဟာ မႏၱေလးမွာ “သေျပစာအုပ္တိုက္”၊ ကမာၻေခတ္ စာအုပ္တိုက္တို႔ကို အေပါင္းအသင္း ေရာင္းရင္းေတြနဲ႔ ထူေထာင္ခဲ့တယ္။ ေနာက္ဆုံး သူ႔ရဲ႕ ဖန္မီးအိမ္ စာအုပ္တိုက္ကို ထူေထာင္တယ္။ ရသစာေပနိဒါန္း (ေဇာ္ဂ်ီ)၊ ပန္းႏွင့္ပင္စည္ (မင္းသု၀ဏ္)၊ ငဘ (ေမာင္ထင္)၊ အနီႏွင့္အျပာ (ေမာင္စြမ္းရည္)၊ ဟိုခ်ီမင္းရဲ႕ အက်ဥ္းေထာင္က ပုေလြသံ (ေမာင္စြမ္းရည္ ဘာသာျပန္)၊ ေလွတစင္းနဲ႔ သီခ်င္းသည္ (တင္မိုး)၊ တတိယမ်က္လုံး (ေဒါက္တာသန္းထြန္း ဘာသာျပန္တဲ့ ေလာ့ဘဆန္ရမ္းပါးရဲ႕ စာအုပ္)၊ သိန္းသန္းထြန္းရဲ႕ ကေလးကဗ်ာစာအုပ္ စတာေတြကို ဦးစီး ထုတ္ေ၀ခဲ့ပါတယ္။

သူငယ္ခ်င္းေတြ အင္အားနဲ႔ ေမာင္မိုးသူက မိုးဦးပန္း စာေပတိုက္ေထာင္ၿပီး တက္တိုး၊ တကၠသိုလ္ ဘုန္းႏိုင္၊ ေမာင္သာရတို႔ စာအုပ္ေတြ ထုတ္ပါတယ္။ ေမာင္စြမ္းရည္က ကေလာင္ရွင္အသင္း စာစဥ္အျဖစ္ ဆရာေဇာ္ဂ်ီရဲ႔ ‘ရသစာေပအဖြင့္’ ၊ ၀င္းၾကြယ္ရဲ႕ “ေခါင္းေလာင္းသံ ကဗ်ာမ်ား”၊ ဘုတလင္ခ်စ္ေလးရဲ႔ “ကေျခသည္ ကဗ်ာမ်ား” ကို ထုတ္တယ္။

ဒါေတြဟာ တဆက္တည္း ျဖစ္ခဲ့တာေတြပါ။ ပန္းခ်ီ၀င္းေဖနဲ႔ ေပၚဦးသက္တို႔ကလည္း လူထုတိုက္ရဲ႕ လခစား ပန္းခ်ီဆရာေတြပါ။ အားလုံး ေက်ာင္းေနဖက္ေတြခ်ည္းပါ။ သူတို႔က အဖုံးဆြဲေပးတယ္။

မႏၱေလးတကၠသိုလ္ကေလာင္ရွင္အသင္းက ကေလာင္ရွင္ေတြဟာ မႏၲေလးတိုက္က တခုတည္းေသာ စာအုပ္တိုက္၊ တခုတည္းေသာ သတင္းစာတိုက္အျဖစ္ ရပ္တည္ေနတဲ့ လူထုတိုက္ရဲ႕ အရိပ္အာ၀ါသကို ခို၀င္ၾကတယ္။ တင္မိုးက လူထုသတင္းစာ တနဂၤေႏြကဗ်ာ အခ်ပ္ပိုရဲ႕ အယ္ဒီတာ လုပ္ခဲ့တယ္။ ၾကည္ေအာင္၊ ေမာင္သိန္းႏိုင္နဲ႔ တင္မိုးတို႔ စမ္းလုပ္ၾကည့္ၿပီး သူတို႔မလုပ္ခ်င္တဲ့ စာေပေ၀ဖန္ေရးကို ေမာင္စြမ္းရည္ လက္ လႊဲေပးခဲ့ၾကတယ္။

(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္)

ဓာတ္ပုံ – ၂၀၀၆ ႏို၀င္ဘာ ၁၂၊ မုိးမခ ၃ ႏွစ္ျပည့္ မိတ္ဆုံပြဲ ကာလ။ တင္မိုးနဲ႔ ေမာင္စြမ္းရည္။ ဆန္ဖရန္စစၥကို ဧည့္ရိပ္သာ


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts